perokvrzica napisao:
dujam napisao:
Znači Bog ne dirigira zlom. Bog ne dirigira Sotonom. On izvuče korist od toga, to da, ali ne dirgira Sotonom.
I ne dirgira slobodonom voljom ljudi. Ne znam kako to ne shvaćaš.
Drugim riječima; Bog ne dirgira čovjekom da siluje djevijčicu nego on to čini slobodnom voljom. Jel tako?
Tako je. Shvaćam ja Duje da Bog ne dirigira slobodnom voljom čovjeka.
Ono što ti ne shvaćaš je da BOg bez obzira na to što ne dirigira slobodnom voljom čovjeka - dirigira cjelokupnom stvarnošću. I da to nije isto.
Ajmo izbaciti tu riječ dirigira - bolji je izraz kreira.
Nije dirigiranje i kreiranje isto. Jeli shvaćaš gdje griješiš?
Ja se slažem da Bog kreira sve. Da je znao kraj pri samom stvaranju. Sveznajuć. Ali, ja ti govorim da Bog ne utječe na ono što ja sad pišem, već da ovo radim izričito svojevoljno. On je znao prije pada anđela i kreairo me ovakvoga i znao je točno da ću ovo pisat. Ali to što On zna ne znači da utječe na mene sada. Ako Bog ne dirgiria slobodnom voljom; onda ne dirigira svima. Ako ne dirigira; na Sotonu, onda ne utječe na sve. Na to ti pokušavam ukazat.
perokvrzica napisao:
dujam napisao:
Ne znam kad sam ja to zanijekao. Bog jest kreator cjelokupne stvarnosti. Nije dirigent, nešto se i nas pita.
Mi imamo uloge; konstantno biramo dobro i zlo, slobodnom voljom.
Ti si na početku ove rasprave vrlo eksplicitno tvrdio da je Bog prauzrok koji je svijet stvorio, postavio neka pravila,
a onda se naprosto negdje povukao i pustio da svijet teče svojim tijekom.Da se Bog nakon stvaranja uopće više u ovaj svijet nije uplitao,
već sve naprosto prepustio ljudskoj slobodnoj volji.
Hoćeš da ti citiram di si to tvrdio? Evo tu:
dujam napisao:
Ne dirigira Bog, da dirigira ne bi bili slobodni. Bog jest glavni uzrok našeg susreta, točnije bi bilo reći prauzrok(ako ta riječ postoji) ako ćeš tako gledat.
Što ti želiš reći? Da je mene Bog poslao njoj...
Ja to i sad tvrdim - svoje rečenice. Ne tvrdim da Bog ne djeluje, što prikazuješ. Nisam ja definirao "umirovljenog Boga"- Epikurovog. Sjećaš se da sam ti napisao Epikurov Bog? ...Problem je nastao kad si rekla:
Bog utječe na našu svaku odluku. Ja ti tvrdim da ta rečenica nije istina. Kako je Bog zaslužan ako mi pokušavamo zgriješit? Jedino tako što nas je stvorio, ali je li utjecao na našu odluku da zgriješimo? Ne, to je naša slobodna volja. Ja to tvrdim. U suprotnom pakao ne bi imao smisla, mi ništa ne možemo napravit,
perokvrzica napisao:
A to je dijametralno suprotno od onoga što Crkva tvrdi, pače to je krivovjerje - po stoti put:
Tko je rekao da Bog dirigira svakim čovjekom? Ja sigurno ne. Ja sam rekla da dirigira stvarnošću.
Ne ja, to je Crkva rekla, sto prvi put [/quote]
Wouuuu... To nije tvoj stav; da dirigira svakim čovjekom?
perokvrzica napisao:
Ukoliko je Bog stvorio Peru Perića, znajući da će Pero Perić 21. 4. 2014. ukrasti 100 eura Marici Marić,
je li Bog kreirao situaciju u kojoj će Pero Perić ukrasti Marici Marić 100 eura?
Bog nije želio da Pero Marici ukrade 100 eura. Ali Bog je to dopustio.
Da si koristila riječ; Bog je napisao scenarij, i povremeno odglumi ulogu, sve bi bilo drugačije. Jedno je reć: Bog je stvorio sve, sveznajuć je, te samim time dirigira nad svime. Kako da shvatim nego da dirigira nad svakim čovjekom?!? Sve znači sve, uključujući čovjeka, Sotoni, ma sve. Drugo je tvrdit Bog utječe na svaku odluku. Točnije bi bilo; Bog je utjecao. Ne utječe trenutno. Iako, Bog je izvan vremena i prostora, što još više otežava naše razumijevanje.
perokvrzica napisao:
Bog dopušta Sotoni da čini zlo. Sotona ne bi mogao ništa da ga Bog nije stvorio i da mu Bog nije dopustio da čini zlo, znajući da će Sotona činiti zlo. Makar Bog to nije želio. Dakle, nitko ne osporava da Sotona slobodnom voljom čini zlo, jel tako?
Znači problem jest: riječ dirigira. Za mene i tebe to nije ista riječ.
dujam napisao:
LOL. Ja i crkva ne govorimo drugačije, ne izmišljaj, što misliš da ćeš se lažima izvuć?
Nije sporno naučva li crkva ili ne. Već ja govorim da je glupo, i da mi odiše manjkom duha, i duhovne hrabrosti. Tebi je sporno to prihvatit.
perokvrzica napisao:
Dokaži. Dokaži da lažem. Ja tvrdim da ti lažeš. Haha. Zezam se, ne tvrdim da lažeš, da bi lagao morao bi biti svjestan toga.
Tvrdim da ti i Crkva govorite drugačije u ovom pitanju.
Nije meni sporno prihvatiti, nego je Crkvi sporno prihvatiti.
Ne, uopće nije bitno šta ti misliš i kako se tebi nešto čini, već što je Crkva rekla i što Crkva naučava. Kome je bitno šta ti misliš?
Zar je za spasenje bitno šta ti misliš i šta ti naučavaš?
Znači nije u skladu s crkvom molit; "Bože želim bit dio tvoga plana? Bože želim ispunjavat Volju tvoju!"
Ajde ostavi se teologije kad to tvrdiš; ostavi se molin te. Nemoj mene živcirat
perokvrzica napisao:
dujam napisao:
A:U Božijem planu je najveća sreća
B:Čovjek želi biti sretan
i zaključak jest; koji Pero?
Zaključak je Duje da u Bogu treba tražiti sreću. Ali to i dalje nije odgovor na pitanje -
je li jedan od načina traženja sreće u Bogu - molitva prošnje u skladu s naukom Crkve.
Ako je meni nešto glupo; onda mi je to glupo, ništa više od toga. Nemoj mi dodavat riječi i značenja na moje rečenice. Izjasnia sam tvoj stav; meni su njihove molitve glupe, bla bla. I ne znam što ti nije jasno? A ovo pitanje; "je li jedan od načina traženja sreće u Bogu - molitva prošnje u skladu s naukom Crkve." - koga interesira; tebe? Ako je nešto u nauku s crkvom, ne moram automatski to radit, niti dočekat raširenih ruku. Zato postoje različitosti u crkvi. Od različitih redova svećenika, do organizacije opus dei. Ne mogu vjerovat koliko je s tobom teško pričat. Jeli ja trubim da to nije u skladu s crkvom? Ne. Tvrdim da mi je glupo, i rekao sam svoje razloge.
perokvrzica napisao:
Citat:
Ja tvrdim da su njihovi motivi u najmanju ruku sumnjivi.
Blago tebi kad imaš uvida u motive ljudskih molitvi.
Želim se udat jer su mi se sve prije udale.
perokvrzica napisao:
Je li Duje, ima li majka Boga pravo moliti zdravlje svoje kćeri ili su i njeni motivi sumnjivi?
Ima li majka pravo ekplicite reći: Bože, molim te - ozdravi mi kćer, ali neka bude volja tvoja.
Ti si rekao da nema takvo pravo. Da majka smije samo moliti - Bože - neka bude volja Tvoja.
Rekao si da gladna djeca u Africi nemaju pravo moliti za kruh. Ja ne ulazim u to što si ti mislio, ali to si rekao.
A to si rekao evo tu:
Citat:
Moja teza: Ako si vjernik vjeruješ da si na Božjem putu i u Bogu nalaziš sreću, "nezdravo" je molit za to.Ubiti ti kad moliš kažeš Bogu;
ja znam što mi treba i to mi daj. Ne prihvaćam ovo stanje, molim te za bolje.
Opet vadiš drugi kontekst.
Prvo si tvrdila da Bog dirigira nad svime; onda si shvatila da ne dirigira nad zlom. Da je zlo u svojoj slobodi koja mu je ograničena djeluje, svojevoljno, suprotno od onoga što Bog želi. Jedno je molit da si gladan kruha, drugo je molit; želim kćerke s peticom na faxu.
perokvrzica napisao:
Vidiš, Crkva se s tobom ne slaže, Crkva kaže da majka ima pravo eksplicite moliti za zdravlje svoje kćeri i da gladni imaju pravo moliti za hranu i da je takva molitva "zdrava".
Isto kao što su Isusa ljudi molili za hranu i zdravlje. Jel tako?
Jednako kao što Crkva nema ništa protiv toga da ljudi mole za muževe/žene.
Crkva nema ništa protiv. Ja sam čitao ovdje njihove postove i tvrdim da je to nezdravo, to njihovo. Sumnjam da umire od gladi; pa traži povećanje plaće, ili kćeri na fakultetu s peticom. Ja sam stekao dojam da to oboje žele iz pohlepe. I još uvijek imam taj dojam. Imam dojam da njegovo: veća plaća znači rupa bez dna, uvik ce mu bit malo. Crkva nema stav o tome - je li puno novca odlična stvar. Objekltivno jest, ali u čovjekovu životu to nažalost bude suprotno. To je sredstvo, samo po sebi moralno neutralno.
perokvrzica napisao:
Jeste Duje, zato sam ti i rekla da pitaš svećenika. Samo Bog zna šta ćeš ti njega pitati, jer se meni čini da tebi i dalje nije jasno što je sporno u tvojoj izjavi.
Moram te malo draškati, jer si se zbilja nalupetao koječega.
[/quote]
Sad ti meni objasni;
1)gdje sam ja rekao da crkva naučava da se te molitve ne smiju molit? Nemoj vadit iz konteksta. Nego daj konkretnu rečenicu. - Kako možeš proučavat teologiju, kad ne shvaćaš jednostavnu konverzaciju između nas dvoje.
2)"Tvrdim da ti i Crkva govorite drugačije u ovom pitanju"- gdje to crkva govori da nije poželjno molit: "Bože želim biti dio tvoga plana koji imaš za mene" - Ostavi se teologije
3)Napisala si: "Shvaćam ja Duje da Bog ne dirigira slobodnom voljom čovjeka." i također si rekla: "Bog dirigira nad svim". E sad znači Bog ne dirigira nad svim? Došla si na moje
- Definitivno se ostavi teologije, jer također si rekla:
4)"Nije meni sporno prihvatiti, nego je Crkvi sporno prihvatiti." - Crkvi je sporno prihvatit da netko moli: "Bože želim biti dio tvoga plana?" Nadam se da trollaš. Duboko se nadam.
p.s. Ja nigdje ne tvrdim da Bog nije svemoguć,sveznajuć i da sve nije dio Božijeg plana, u konačnici. Ja tvrdim: imamo slobodnu volju kojom samostalno odlučujemo što ćemo raditi. Tu imamo potpuno slobodu. To ne znači nužno da mi Bogu možemo poremetit planove, dapače; on često zlo okrene na dobro. Također tvrdim da Bog ne šalje muževe i žene, ne u smislu u kojem ti prikazuješ.Ja tvrdim da je sve dio njegova plana, no mi ne znamo je li njemu u planu da se ti udaš. Ako ćeš ovu rečenicu: "tvrdim da Bog ne šalje muževe i žene" - gledat u kontekstu da to Bog nema baš nikakve veze s tim uda li se nteko ili ne, onda nećeš shvatit što govorim. Ako ćes se ti udat; to je sve bilo u Božijem planu, u konačnici. Ali, ako je u Božijem planu da se ti ne udaš, već da budeš sama; a ti moliš da se udaš; onda: "Bog ne šalje muževe i žene". U oba slučaja je Božija volja. Ako trebaš bit sama, bit ćeš svejedno sama; molila i hodočastila ili ništa ne radila po tom pitanju. Isto je i s tim; ako se trebaš udat. E sad, tu dolazi sporan dio, dio gdje sam ja poludia: "Moja bivša cura je rekla; ja sam molila za muža; tebe mi je Bog poslao kao muža". Ne, nije mene poslao kao muža; pogodi šta; ja i ona nismo danas muž i žena. To je samoispunjavajuće proročanstvo, to je zabluda u kojoj ona živi. Ona će svakoga koga sretne gledat kroz naočale; Bog mi ga je poslao kao muža. Kako nije poslao muža ovoj gore od 40 godina? Reći ći ti kako: jer po Božijem planu ona treba imat 40 i bit neudana. Znači Bog joj nije poslao muža i ženu, bez obzira na njene mise i hodočašća. Bog ne šalje muževe i žene u smislu; ako moliš pošaljen ti jednog. Korisnica neka je rekla: "svugdje sam išla, molila, hodočastila i ništa. Još nema muža." Pa neće ti Bog poslat muža ako moliš, hodočastiš. Neće ti Bog ispunit svaku tvoju želju, nego volju svoju. E sad, moje je razmišljanje da; ne molim za svoje želje, već da imam snagu za Božiji plan koji ima za mene. Crkva me ne obvezuje da molim molitve sa nakanom niti ja tvrdim da su one zabranjene od strane crkve. Ja izričito tvrdim; da je meni to u krajnju ruku glupo. Meni osobno. Ja kao duhovno i tjelesno biće nemogu to prožvakat; da u konačnici primjenim to. Meni je glupo molit da udovoljim svojoj primarnoj volji, ja molim da budem u Božijoj volji, njegovu planu. I to je to. Meni je to čak retardirano, bolesno. I imam pravo da to ne radim; da ne molim te molitve. Znaš netko kaže: "Molim Boga za muža, još sam neudana." Ja sam tip koji kaže: "Ima Bog plan za tebe." I tip koji stvarno misli to. Ima Bog plan za nju, puno bolji nego ona ima za sebe.