www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 04 srp 2025 18:07

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 84 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 06 vel 2008 09:50 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
PEPELNICA

1.čitanje

Jl 2
12"Al' i sada - riječ je Jahvina - vratite se k meni svim srcem svojim posteć', plačuć' i kukajuć'." 13Razderite srca, a ne halje svoje! Vratite se Jahvi, Bogu svome, jer on je nježnost sama i milosrđe, spor na ljutnju, a bogat dobrotom, on se nad zlom ražali. 14Tko zna neće li se opet ražaliti, neće li blagoslov ostaviti za sobom! Prinose i ljevanice Jahvi, Bogu našemu! 15Trubite u trubu na Sionu! Sveti post naredite, oglasite zbor svečani, 16narod saberite, posvetite zbor. Saberite starce, sakupite djecu, čak i nejač na prsima. Neka ženik iziđe iz svadbene sobe a nevjesta iz odaje. 17Između trijema i žrtvenika neka tuže svećenici, sluge Jahvine. Neka mole: "Smiluj se, Jahve, svojem narodu! Ne prepusti baštine svoje sramoti, poruzi naroda. Zašto da se kaže među narodima: Gdje im je Bog?" 18Tad Jahve, ljubomoran na zemlju svoju, smilova se svom narodu.


Narodu prijeti nesreća...da bi tu nesreću spriječio prorok Joel poziva na pokoru, razderite srca svoja na zajedničku pokoru, narod saberite, saberite starce, skupite dijecu , čak i nejač na prsima... na pokoru pouzdanja... Gospodin će se smilovati svom narodu i odvratiti od njega nesrecu.


2.čitanje:

2 Kor 5
20Kristovi smo dakle poslanici; Bog vas po nama nagovara. Umjesto Krista zaklinjemo: dajte, pomirite se s Bogom!
2 Kor 6
1Kao suradnici opominjemo vas da ne primite uzalud milosti Božje. 2Jer on veli: U vrijeme milosti usliših te i u dan spasa pomogoh ti. Evo sad je vrijeme milosno, evo sad je vrijeme spasa.


Svakom pojedincu i svakoj zajednici može se dogoditi da pogriješi....
ali isto tako za svakoga vrijedi nagovor da se nakon takvog čina pomiri s Bogom taj nagovor vrijedi u svako vrijeme. No, postoji vrijeme u kojem Bog izričito poziva na pokoru te je posebno darežljiv sa svojim milostima.Postoji vrijeme koje zovemo, milosno vrijeme. Naša Crkva stoji na stajalištu da je za kršćanina naprimjerenije i najboolje vrijeme za pokoru i za dobivanje milosti vrijeme koje svake godine počinje s Pepelnicom, a kao što svi znamo to vrijeme, zove se Korizmeno vrijeme .

Evanđelje:

Matej u Evanđelju nadopunjuje Pavlov nagovor iz 2 citanja... .
Valja nam iskoristiti vrijeme čineci dobra dijela, ali to mora uvijek biti s pravom nakanom.Jedino Bog vidi, kako i čime je netko oskvrnuo svoju nutrinu, jedino on vidi koliko je čovjekovo obraćenje iskreno, te će mu po mjeri te iskrenosti i uzvratiti. Svi znamo da vanjsko pokazivanje pokore ne može uroditi unutarnjim oćišcenjem, baš naprotiv, to izvanjsko pokazivanje otkriva naše licemjerstvo, te se zbog toga naša nutrina može činiti jos prljavijom.

Pepelnica je pravi putokaz koji nas polako uvodi u tajnu Otkupljenjea .U tu tajnu u ovom Korizmenom vremenu trebali bi se uključiti svi mi, i to s posebnom predanosću i pobožnosću .Kada budemo danas na pepeljenju, posvijestimo si da nas taj pepeo podsijeća, odnosno da je znak prolaznosti sveg zemaljskog. Naš život će proći i sve sto smo god mi uradili za svoga života, pa ne znam koliko to bilo veliko ili značajno, moramo shvatiti, da će završiti u prahu i zaboravu.....nadalje taj pepeo je takodjer i znak moje grešnosti ....da ću se u prah i pepeo pretvoriti, jasno mi je Bog dao na znanje kad me je uhvatio na djelu moga grijeha, odnosno kad su moji praroditelji "ubrali" zabranjeni plod s drveta spoznaje Dobra i Zla.

I zato dragi moji prijatelji, večeras će nam svećenik pepelom pomazati tjeme i učiniti znak križa. Križ unštava grijeh i vodi spasenju. Svemu što je po grijehu postalo na čovjeku prolazno i smrtno, kriz daje pečat vejčnosti i neprolaznosti. Kao sto nas je grijeh bacio u prah, križ me iz praha diže u Bozje naručje, ali samo pod uvjetom, da ja to želim. Stoga me i ova korizma, kako mene, tako i sve vas dragi moji, poziva na to,a i sam Pepelnica me potiče da ne odgađam s postom i pokorom ,vec da to počinjem činiti od danas....

Želim svima Vama i sebi,puno strpljivosti,ustrajnosti,volje i čvrste vjere,kako bi na ovom putu,šzo bolje iskoristili milosno vrijeme i tako se što više i bolje pripremili za veliki Dan,za naš-Uskrs!Sve Vas Ljubim i Volim u Kristu Gospodinu našem!

Slika

S poštovanjem,
Ljubi i čini što hoćeš!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 07 vel 2008 17:52 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Četvrtak iza Pepelnice

Lk 9
22Reče: "Treba da Sin Čovječji mnogo pretrpi, da ga starješine, glavari svećenički i pismoznanci odbace, da bude ubijen i treći dan da uskrsne." 23A govoraše svima: "Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka danomice uzima križ svoj i neka ide za mnom. 24Tko hoće život svoj spasiti, izgubit će ga; a tko izgubi život svoj poradi mene, taj će ga spasiti. 25Ta što koristi čovjeku ako sav svijet zadobije, a sebe samoga izgubi ili sebi naudi?"


Oni koji su bili danas na misi ili će biti još večeras,nakon što pročitaju ovaj odlomak Lukinog evanđelja,mogu postaviti puno pitanja...Nije li Isus,kad aje došao na ovaj svijet,mogao izabrati i drugačiji životni put?Nije li nas mogao otkupiti i na drugačiji način,bez muke i smrti na križu?Kad nas je već toliko ljubio-nije li njegova božanska mudrost mogla pronaći i drugačiji način da bi nam tu i takovu ljubav prema nama dokazao?

Zašto se čovjek mora odreći samog sebe d a bi pošao za Kristom?I ako se odreknem samog sebe-što ostaje od mene?Nisam li s eizgubio u drugome?

Ali ipak kako god okrenuo,drugačije ne može biti...jer ja sam i duh i tijelo...po sam slika Božja,sloboda,vječnost,pravi život...po tijelu sam osuđen na prolaznost,na ovisnost i na koncu na smrt...i znam jedno da doklem god živim na ovome svijetu,ne mogu se odreći tijela(pa tako ni sama sebe)jer po sili zakona,time bih prestao živjeti i ne bih bio ono što jesam...Ali unatoč svemu,znam što mogu...mogu se snagom duha uzdići iznad tjelesnosti i osloboditi se svega što je u mnei tjelesno,prolazno,ovisno i vremenito...

I znam u svemu tome jedno,ako to činim iz ljubavi prema Kristu,znam da me ne čeka praznina,već isključivo punina Kristova...tome nam je svima težiti,jer samo tako čovjek može sebi umirati da bi mogao živjeti u Bogu!Iako će nam s emnogo puta činiti,i nama samima i od drugih,da prividno gubimo na životu,ipak činjenica je neosporna,da na koncu ipak itekako dobiva...

Slika

Zato mi se izuzetno sviđa Isusov način,on nikoga živoga ne primorava,ne prisiljava,već dapače,čak dva puta je to naglašeno..."Hoće li tko za mnom",nema tu onoga,moraš,nema tu nikakovog imperativa...ako hoćeš,ako želiš...?Pa zar nam nije i On sam primjer,ta sam je odlučio,u punoj slobodi,krenuti putem odricanja i umiranja...i naravno,nije zakoračio u ispraznost u nešto prazno,dapače,zakoračio je u život,u slobodu i na koncu u slavu!Hvala ti moj Isuse na tome!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 vel 2008 17:25 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
1.Korizmena nedjelja-"A"

1.čitanje:

Post 2, 7-9; 3, 1-7
7Jahve, Bog, napravi čovjeka od praha zemaljskog i u nosnice mu udahne dah života. Tako postane čovjek živa duša. 8I Jahve, Bog, zasadi vrt na istoku, u Edenu, i u nj smjesti čovjeka koga je napravio. 9Tada Jahve, Bog, učini te iz zemlje nikoše svakovrsna stabla - pogledu zamamljiva a dobra za hranu - i stablo života, nasred vrta, i stablo spoznaje dobra i zla. 3I blagoslovi Bog sedmi dan i posveti, jer u taj dan počinu od svega djela svoga koje učini.

1Zmija bijaše lukavija od sve zvjeradi što je stvori Jahve, Bog. Ona reče ženi: "Zar vam je Bog rekao da ne smijete jesti ni s jednog drveta u vrtu?" 2Žena odgovori zmiji: "Plodove sa stabala u vrtu smijemo jesti. 3Samo za plod stabla što je nasred vrta rekao je Bog: 'Da ga niste jeli! I ne dirajte u nj, da ne umrete!'" 4Nato će zmija ženi: "Ne, nećete umrijeti! 5Nego, zna Bog: onog dana kad budete s njega jeli, otvorit će vam se oči, i vi ćete biti kao bogovi koji razlučuju dobro i zlo." 6Vidje žena da je stablo dobro za jelo, za oči zamamljivo, a za mudrost poželjno: ubere ploda njegova i pojede. Dade i svom mužu, koji bijaše s njom, pa je i on jeo. 7Tada se obadvoma otvore oči i upoznaju da su goli. Spletu smokova lišća i naprave sebi pregače.


Slika

Ovo je skraćeni dio jahvističkog izvještaja o stvaranju prvog ljudskog para i o njihovu grijehu neposlušnosti Bogu Stvoritelju. Tko je čitao Knjigu postanka, sjeća se da u njoj postoje dva izvještaja o stvaranju svijeta i ljudi. Na prvome je mjestu tzv, svećenički izvještaj, prema kojemu Bog najprije stvara prirodu, a ljudski par na kraju kao krunu svoga stvaralačkog tjedna.

Ovdje imamo dio drugog ili jahvističkog izvještaja, koji je nastao u vrijeme Salomona. U njemu je sveti pisac ponajprije usmjeren prema čovjeku, koji je po dahu života plod posebnog Božjega stvaralačkog zahvata i u odnosu s drugim ljudskim bićima ostvaruje svoju punu ljudskost, a u neposluhu Bogu zaboravlja kao stvorenje svoju ovisnost o Stvoritelju.

U izrazu "sazda" sveti se pisac služi istim pojmom kojim se u ono doba prikazivala zanatska vještina lončara: kao što je lončar od gline pravio različite posude, tako je i božanski Lončar umijesio čovjeka od gliba zemaljskog. Udahnuvši mu "dah života", božanski je Lončar prenio na čovjeka nešto od svog života, uzdigao ga na razinu svoje slike, kako bi rekao pisac svećeničkog izvještaja o stvaranju (usp. Post 1, 27).

Bog smješta "čovjeka koga je sazdao" u plodno područje s bujnom vegetacijom u znak posebne pažnje prema tom svome stvorenju.
U vrtu, koji je Bog čovjeku darovao kao priliku za pribavljanje hrane, rastu dva simbolska stabla: stablo života, koje označuje besmrtnost, i stablo spoznaje dobra i zla, koje označuje životnu mudrost. Božja zabrana trebala je prve ljude podsjećati na njihovu ovisnost o Stvoritelju: tek prihvaćanjem svojih stvorenjskih granica oni ostaju pravo mudri.

Neki pogani iz vremena kad je sveti pisac ovo zapisivao štovali su zmiju kao božanstvo i simbol ljudske plodnosti. Zato se pisac služi slikom zmije kao izvornog neprijatelja ljudske rase da prikaže pad praroditelja. To ogavno puzavo stvorenje iz vrta nagovara Adama i Evu da prekrše Božju odredbu, računajući na njihove potajne sklonosti da budu viši nego što jesu.

Žena prva podliježe, a zatim i muškarac postaje solidaran s njome u pobuni protiv Stvoritelja. Otkriće da su goli dolazi iz konfliktnih odnosa s Bogom i međusobno. Iz iskustva svoga i drugih ljudi sveti pisac zna da je grijeh poremetio odnose svakog čovjeka sa Stvoriteljem i s drugim ljudima. Ograničeni čovjek zna biti inteligentno zloban prema svome Stvoritelju i drugom čovjeku. Grijeh je ušao u ljudsku povijest.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 vel 2008 17:33 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
1.Korizmena nedjelja-"A"

2.čitanje:

Rim 5
12Zbog toga, kao što po jednom Čovjeku uđe u svijet grijeh i po grijehu smrt, i time što svi sagriješiše, na sve ljude prijeđe smrt... 13Doista, do Zakona bilo je grijeha u svijetu, ali se grijeh ne ubraja kad nema zakona. 14Da, ali smrt je od Adama do Mojsija doista kraljevala i nad onima koji ne sagriješiše prekršajem sličnim kao Adam, koji je pralik Onoga koji ima doći. 15Ali s darom nije kao s grijehom. Jer ako su grijehom jednoga mnogi umrli, mnogo se obilatije na sve razlila milost Božja, milost darovana u jednom čovjeku, Isusu Kristu. 16I dar - to nije kao kad je ono jedan sagriješio: jer presuda nakon jednoga grijeha posta osudom, a dar nakon mnogih grijeha - opravdanjem.

17Uistinu, ako grijehom jednoga smrt zakraljeva - po jednome, mnogo će više oni koji primaju izobilje milosti i dara pravednosti kraljevati u životu - po Jednome, Isusu Kristu. 18Dakle, grijeh jednoga - svim ljudima na osudu, tako i pravednost Jednoga - svim ljudima na opravdanje, na život! 19Doista, kao što su neposluhom jednoga čovjeka mnogi postali grešnici tako će i posluhom Jednoga mnogi postati pravednici.



U ovom odlomku Pavao uči da su svi ljudi od Adama naslijedili sveopću grešnost a od Krista oproštenje te izvorne grešnosti.
Poslanica Rimljanima srž je Pavlova nauka o opravdanju po vjerničkom pristajanju uz Isusa raspetog i uskrslog. "Opravdanje" je Pavlov izraz za susretanje s Bogom, prijateljstvo s Bogom. Bog je u svom planu spasenja, smrti i uskrsnuću Isusovu dao spasenjsku vrijednost za sve ljude: prihvaća za svoje sinove i kćeri sve ljude koji mu se obraćaju u Kristu po Duhu.

Ovaj odlomak pretpostavlja starinsko osjećanje ljudske solidarnosti po uključenju u obitelj, pleme, narod i čovječanstvo. Uključen u obitelj i pleme, pojedinac se osjećao sretnim i zaštićenim u svojim pravima i potrebama. U tom ozračju plemenske solidarnosti povijesni su čitatelji lagano razumjeli da se Adamov grijeh prenosi na sve Adamove potomke te da je Krist novi Adam u kojem dobivamo više nego što smo po starom Adamu izgubili.

"Time što svi sagriješiše na sve ljude prijeđe smrt" (r. 12) - konstatacija je sveopće grešnosti. Pavao nije susreo ljude koji ne bi griješili, pa na temelju starozavjetnog nauka uči da pojedini ljudi osobnim grijesima prihvaćaju Adamov bunt protiv Boga.Njemu međutim nije u prvom redu do slikanja sveopće grešnosti, baštinjene od Adama. Važnije je ono što svi ljudi dobivaju u novom Adamu: "Ako su grijehom jednoga mnogi umrli, mnogo se obilatije na sve razlila milost Božja, milost darovana u jednom čovjeku, Isusu Kristu" (r. 15).

"Mnogi" u biblijskom kontekstu znači "svi". Ovdje Apostol ističe solidarnost Krista čovjeka s ljudskom braćom i sestrama zato što Isusa uspoređuje s praocem Adamom. Time ne niječe svoju vjeru da je Krist "jednak s Bogom" te da je utjelovljenjem "uzeo lik sluge" (usp. Fil 2, 6-7). Zbog solidarnosti postaje "grijeh jednoga - svim ljudima na osudu, tako i pravednost Jednoga - svim ljudima na opravdanje, na život" (r. 18 ). Iz ove formulacije vidimo da je opravdanje pravi život, život s Bogom. Adamov neposluh donio je njegovim potomcima rađanje u izvornoj grešnosti, u stanju nesposobnosti za prijateljstvo s Bogom. A Isusov posluh donosi ljudima uključenost u pravdu Božju.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 vel 2008 17:55 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
1.Korizmena nedjelja-"A"

Evanđelje:



Mt 4
1Duh tada odvede Isusa u pustinju da ga đavao iskuša. 2I propostivši četrdeset dana i četrdeset noći, napokon ogladnje. 3Tada mu pristupi napasnik i reče: "Ako si Sin Božji, reci da ovo kamenje postane kruhom." 4A on odgovori: "Pisano je: Ne živi čovjek samo o kruhu, nego o svakoj riječi što izlazi iz Božjih usta." 5Đavao ga tada povede u Sveti grad, postavi ga na vrh Hrama 6i reče mu: "Ako si Sin Božji, baci se dolje! Ta pisano je: Anđelima će svojim zapovjediti za tebe i na rukama će te nositi da se gdje nogom ne spotakneš o kamen." 7Isus mu kaza: "Pisano je također: Ne iskušavaj Gospodina, Boga svojega!" 8Đavao ga onda povede na goru vrlo visoku i pokaza mu sva kraljevstva svijeta i slavu njihovu 9pa mu reče: "Sve ću ti to dati ako mi se ničice pokloniš." 10Tada mu reče Isus: "Odlazi, Sotono! Ta pisano je: Gospodinu, Bogu svom se klanjaj i njemu jedinom služi!" 11Tada ga pusti đavao. I gle, anđeli pristupili i služili mu.



"Odvede Duh Isusa u pustinju da ga davao iskuša" (r. 1). Riječ je o pripravi na mesijansko djelovanje u osami. Prilikom krštenja Isus je od Oca dobio znak da je vrijeme za mesijansko propovijedanje Kraljevstva, a sada pobliže razmatra kakav Mesija treba biti: po želji sunarodnjaka, koji očekuju čudotvorca i izgonitelja stranaca, ili po Očevu planu. Broj od četrdeset dana provedenih u pustinji podsjeća na Mojsija koji je boravio 40 dana na svetoj gori prije dobivanja ploča Saveza (usp. Izl 24, 18 ). Slično se Ilija kroz 40 dana obnavljao u proročkom zvanju (usp. 1 Kr 19, 8 ).

Slika

Sve tri kušnje poticaji su da budu moćni Mesija, Mesija po želji naroda: čudotvorac, oslonjen na izvanrednu Božju zaštitu, žedan političke slave. Sotona računa na objavu očitovanu prilikom krštenja: "Ako si Sin Božji...", znači "Ako si zaista Mesija, ako želiš da te ljudi oduševljeno prihvate kao Mesiju svojih nacionalnih snova." Sotona što znači Protivnik - navodi Sveto pismo, a Isus svaki put odgovara novim navodom iz Ponovljenog zakona.

To znači da je iz svete knjige svoga naroda, koju je smatrao obvezatnom riječju Božjom, tražio svjetlo za svoje mesijansko djelovanje. "Odlazi, Sotono" (r. 10) podsjeća na zgodu s Petrom, koji je odmah nakon obećanja primata i Isusove najave da odlazi u Jeruzalem, gdje ga čeka nasilna smrt, pokušao Isusa odvratiti od hoda u Jeruzalem. Bojao se za svoju vjeru u Isusa patničkog Mesiju: ako je Božji Pomazanik, ne smije završiti neuspjehom. Isus je i Petru rekao: "Nosi se od mene, sotono! Sablazan si mi jer ti nije na pameti što je Božje, nego što je ljudsko!" (Mt 16, 23). Obje zgode pokazuju Isusovu spremnost da i uz žrtve ostane vjeran volji Očevoj.

Isus u kušnji ne podliježe napasti. Ne bira ono što mu izgleda lakše, nego ono na što ga Bog zove. A doznaje na što ga Bog zove molitvom, postom, razmišljanjem u osami, razmatranjem riječi Božje. Matej je tako ispripovijedao ovaj događaj da podsjeća svu crkvenu zajednicu na potrebu suprotstavljanja napasti trijumfalizma i jeftinog uspjeha.

S Isusom i mi danas ulazimo u četrdesetodnevno vrijeme posta, molitve, razmišljanja. Od njega koji se u kušnji suprotstavio ponudama Protivnika tražimo danas snagu za vjerno traženje i požrtvovno vršenje volje Božje u našim prilikama.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 11 vel 2008 22:11 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 18 tra 2007 12:33
Postovi: 390
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Mt 4
1Duh tada odvede Isusa u pustinju da ga đavao iskuša. 2I propostivši četrdeset dana i četrdeset noći, napokon ogladnje. 3Tada mu pristupi napasnik i reče: "Ako si Sin Božji, reci da ovo kamenje postane kruhom." 4A on odgovori: "Pisano je: Ne živi čovjek samo o kruhu, nego o svakoj riječi što izlazi iz Božjih usta." 5Đavao ga tada povede u Sveti grad, postavi ga na vrh Hrama 6i reče mu: "Ako si Sin Božji, baci se dolje! Ta pisano je: Anđelima će svojim zapovjediti za tebe i na rukama će te nositi da se gdje nogom ne spotakneš o kamen." 7Isus mu kaza: "Pisano je također: Ne iskušavaj Gospodina, Boga svojega!" 8Đavao ga onda povede na goru vrlo visoku i pokaza mu sva kraljevstva svijeta i slavu njihovu 9pa mu reče: "Sve ću ti to dati ako mi se ničice pokloniš." 10Tada mu reče Isus: "Odlazi, Sotono! Ta pisano je: Gospodinu, Bogu svom se klanjaj i njemu jedinom služi!" 11Tada ga pusti đavao. I gle, anđeli pristupili i služili mu.


zelim se nadovezati i pokusati vam prenijeti misli vlc damira koji je kao doista izvrstan propovjednik i ovaj put bio nadahnut nedjeljnim evandjeljem, te uspio i u meni proizvesti svojevrsni osobni osvrt na isto:

- nije slucajno da Djavao Isusu prilazi upravo nakon njegovog krstenja na rijeci jordanu. tamo je Isus dobio svoj identitet, potvrdu, tamo smo culi: „ Ovo je sin moj ljubljeni koga sam odabrao!“ - i mi smo dakle, vjerujem, svi iskusili da kusnje i napasti dolaze nakon sto se opredijelimo za dobro. Djavao pokusava dok smo jos „svjezi“ omesti nas na nasem putu rasta u vjeri, u nasoj odluci da Gospodinu damo prvo mjesto u svom zivotu.

1. kusnja - Isus je dakle u pustinji, moli, posti…i Djavao tada dolazi, iskusava. - ja bih dodala kako nije slucajno niti to da nam Djavao prilazi kad smo nadomak ostvarenja cilja koji nas vodi k Bogu, koji nas potvrdjuje pred Njim. Kako Isusu pristupa pred kraj posta, tako i nas najvise napada kad smo najblize nasem putu do Cilja.
mogli bismo ovo nazvati jednim od najsvetijih dijelova Sv Pisma. zasto? zato sto za ovu zgodu nije bilo svjedoka, kao sto je bilo za sve ostale koje su nam prenesene ( od rodjenja do pocetka djelovanja, za silna cudesa, za muku…). ovo je dakle sveto, jer Isus tu apostolima i svima nama, podastire svoju intimu, svoj intiman dozivljaj - kome nitko drugi nije bio nazocan! On eto nalazi za bitno da ga s nama podijeli. njime nam govori, upozorava, na koji nas sve nacine Djavao kusa.
Djavao ( diabolo = djelitelj) je taj koji ne podnosi jedinstvo, sklad, on uvijek nastupa tako da podijeli i unisti. pristupa Isusu i govori mu da zasto ne bi kad je toliko gladan pretvorio to kamenje u kruh?! On zna da Isus to moze i zna da Isus zna to isto.
„Kamenje u kruh!“- navodi ga da pusti ono duhovno i gleda ono zivotno, materijalno! i nama to svakodnevno govori. govori nam kako je ludo trositi vrijeme na sv. Misu, na molitvu, trsiti se biti dobar, razumjeti poziv na svetost, osmisliti svoj zivot kao odaziv tom najvaznijem pozivu koji nas vodi k Cilju. govori nam kako je covjek od tijela i normalno ja da misli na njega, te je slobodan da udovolji svakovrsnoj svojoj gladi, svojim zeljama, prohtjevima, jer smo obicni ljudi, od krvi i mesa, nista vise.
a Isus mu odgovara: „ne zivi covjek samo o kruhu nego o svakoj rijeci sto izlazi iz Bozijih usta!“ – ne mozemo zivjeti samo od materijalnog, tako istina prezivljajvamo, ali ne zivimo. zivot je u slusanju rijeci,gladovanju za njom i blagovanje iste, to je zivot u punini na koji smo pozvani.
- ova kusnja je i moguci napad kroz nase egzistencijalne potrebe, kroz sve sto nam je svaki dan nuzno potrebno…i Djavao doista dobro zna kako ce mnogi vec tu prvu bitku izgubiti…zato tu gdje smo najizlozeniji, tu prvo napada.
Isus je mogao pretvoriti kamenje u kruh, no to ne cini. ne suradjuje s Djavlom, ne prihvaca njegove prijedloge, ne dopusta da bude po njegovome, opredjeljuje se za Bozju volju. A Bozja volja je i kruh, ali ne na prvom mjestu.
Isus taj kruh itekakako obilato umnaza u ev. zgodi kad s pet kruhova nahrani pet tisuca ljudi. ali Isus pokazuje nacin na koji se kruhu pristupa, kada se kruh blaguje: prvo se lomi rijec, onda ide zahvala i pomirdba i tek tada ide blagovanje(Iv 6, 1-15). Isus postavlje prioritete, ispravan redoslijed.
nakon svega, mi taj umnozeni kruh i danas blagujemo u svetoj misi, i to istim tim redoslijedom - liturgija pomno prati ovu Isusovu uputu. i Isus kao da se izruguje onoj prvoj kusnji Djavla, kad toliko godina poslije i nama danas u svakoj Svetoj Misi umnaza kruh kojim nas siti. nije bilo po Djavolskom, bilo je po Bozjem.

2. kusnja – Djavao nakon napada s materijane strane, napada ono duhovno… podla i lukava kusnja - ne libeci se nasih svetinja, Djavao se sluzi Svetim Pismom, i kaze Isusu da se slobodno baci jer da stoji zapisano kako ce ga andjeli pratiti na svim njegovim putevima, jer im je tako zapovjedjeno. Ps 91,11. Djavao zapravo ovako nagovara:“ uzdaj se u tu zapovjed, slobodno se osloni na nju, ti joj dadni novo tumacenje , kroji po svome Bozju rijec, tumaci kako tebi odgovara.“ - no ta se odredba odnosi na one koji su u Hramu, ne na one izvan njega…one koji su u Bogu…
Psalam 91 nosi ime „Pod Bozjim okriljem“ – a to je samo onaj koji slijedi volju Bozju i koji ju vrsi. a ne vrsi ju onaj koji je ohol, koji sebe postavlja za kralja, koji si prilagodjava okolnosti zivota tako da mu nista ne fali, koji mozda i dodje nedjeljom na misu, ali je preko tjedna tako samodostatan, da si je slobodu za koju vjeruje da mu je dana, jer i to pise (!), odlucio tumaciti tako da moze sve i svasta.
Djavao racuna i na nasu oholost, racuna da cemo se pozeljeti dokazivati sebi i drugima… Isus jednostavno odgovara:“Ne iskusavaj Boga svoga!“
Djavao ce se dakle posluziti i nasim svetinjama, nasim znanjem i onim u sto vjerujemo, samo ce to drukcije zapakirati…dati svemu jednu novu notu, svoju osobnu na koju i nas poziva, jer zna kako smo danas svi bolesni od toga da moramo biti posebi, uocljivi, zelimo se isticati, cesto pod svaku cijenu. On kaze kako si slobodan da i Bozju rijec tumacis kako hoces, iskrivljuje pojam slobode koja nam je darovana, nudi nam svoje vidjenje, ali njegova je sloboda uvijek lazna, jer nas jedino vodi u grijeh i otudjenost od Boga. zato nam je ta „sloboda“ i prikazana uvijek toliko pozeljnom, jer Djavao vrlo dobro zna sto njome gubimo.

3.kusnja – Djavao Isusu nudi sva zemaljska kraljevstva u zamjenu za to da mu se nicice pokloni. i on doista ima vlast nad zemljom, ali Bog ima i nad nebom i nad zemljom. Djavao i nama nudi ta ista kraljevstva, i pri tome nije bas da laze. doista, svi mi oko sebe imamo ljude koji ni izdaleka ne zive po Bozjem i nista im ne fali. dapace, bas im je dobro. Djavao dakle nije lagao, niti nama, niti Isusu, on samo ne govori potpunu istinu. On nam nudi da budemo kao Bog. racuna da cemo se polakomiti, racuna na nasu oholost, na sebeljublje, na sve one nacine kojima smo spremni zakraljevati sobom ili drugima.
On Isusu kao da kaze: „u redu, vidim da su duhovan covjek, vidim da znas sto su tvoji prioriteti, tvoje svetinje, ali ne bi li ti bilo bolje da i mene malko poslusas?... ne bi ti bilo lose, i tako bi uostalom svima bilo dobro, svi sretni i zadovoljni!... ja ti ostavljam da vjerujes u sto hoces, ali daj i mene malo ukljuci, daj da se dogovorimo!“ - nudi kraljevstva, nudi diobu moci, nudi kompromis…
no s Djavlom nema kompromisa! on zapravo zeli uci na mala vrata. pod krinkom dobroga nagovara nas na zlo, trazi od nas da svojim malim kompromisima, brizljivo zapakiranim u celofan dobrog djela, pripustimo zlo u svoj zivot. i to je onda njegova pobjeda! badava nam tada i polozeni ispiti nad prve dvije kusnje, jer smo pali, i nista od „diplome“.
i nama Djavao govori: „imaj ti svoju sv.misu, svoje molitve i svoje poboznosti, i to ti je sasvim dosta. vec te to cini dobrim vjernikom. ne treba ti jedno dijete vise, jer tko zna kako ce se ono patiti u ovom ludom svijetu. jedino rjesenje je abortus! - jednako kao i za onu djevojku koja je jos tako mlada, i unistila bi si sada zivot brigom o djetetu, ta i ona je sama dijete! ako si dobar covjek, dobar krscanin, neces dopustiti starom ocu da se pati, pomoci ces mu da umre ranije i bez boli. neces biti krscanin svih sedam dana u tjednu, pa mogao bi time nekoga prozivati i uvrijediti, dovoljno je da si nedjeljom u crkvi, tamo nazocan. neces nikoga opominjati i ukazivati na lose, jer postujes njihovu „slobodu“, i zlo koje cine i nije tako veliko kad ga i svi ostali cine…“
kad Isus odgovara "ta pisano je Bogu svom se klanjaj i njemu jedinom sluzi!" on izricito govori kako nema mjesta kompromisu! ici u bilo kakav dogovor sa Djavlom znaci popustiti i pasti na ispitu, i upravo kompromis mu je najsladja pobjeda. svaki kompromos je dioba unutar sebe i razdor koji se ocituje i na van. nije li onda lako prepoznati od koga ta razjedinjenost dolazi?

Isus nam pokazuje kako nas ceka isto sto i njega - da ce kusnji biti, ali da ce one i proci. jedini ispravni put je da vrseci Bozju volju, te cvrstom vjerom ali i odlukom da ostanemo na Bozjem putu, stignemo do cilja.
sto se dogodilo kad je Isus prosao kusnje? - ovo: " I gle, anđeli pristupili i služili mu." i doista, nije li upravo tako, da svaki put kada ustrajemo Bog nas potvrdjuje svojima?! Svaka kusnja je vrijedna toga.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 13 vel 2008 16:22 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 lip 2006 12:46
Postovi: 1079
Lokacija: ZAGREB
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Fide, neizmjerno ti hvala na trudu što si nam ovako lijepo propovijedala nedjeljno čitanje! Ovo je pravo remek-djelo, jer je iz tvog srca
i po nadahnuću Duha!
Btb draga fidi :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 13 vel 2008 16:25 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 lip 2006 12:46
Postovi: 1079
Lokacija: ZAGREB
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
znam reći ćeš to su misli don damira...ok
ali imaš li ti onda fotografsko pamćenje smajlic25
ne buni se...ne hvalim ja tebe, nego Duha Svetoga :D koji se tobom posluži


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 16 vel 2008 17:16 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
2.Korizmena-"A"


Evanđelje:


Mt 17
1Nakon šest dana uze Isus sa sobom Petra, Jakova i Ivana, brata njegova, te ih povede na goru visoku, u osamu, 2i preobrazi se pred njima. I zasja mu lice kao sunce, a haljine mu postadoše bijele kao svjetlost. 3I gle: ukazaše im se Mojsije i Ilija te razgovarahu s njime. 4A Petar prihvati i reče Isusu: "Gospodine, dobro nam je ovdje biti. Ako hoćeš, načinit ću ovdje tri sjenice, tebi jednu, Mojsiju jednu i Iliji jednu." 5Dok je on još govorio, gle, svijetao ih oblak zasjeni, a glas iz oblaka govoraše: "Ovo je Sin moj, Ljubljeni! U njemu mi sva milina! Slušajte ga!" 6Čuvši glas, učenici padoše licem na zemlju i silno se prestrašiše. 7Pristupi k njima Isus, dotakne ih i reče: "Ustanite, ne bojte se!" 8Podigoše oči, ali ne vidješe nikoga doli Isusa sama. 9Dok su silazili s gore, zapovjedi im Isus: "Nikomu ne kazujte viđenje dok Sin Čovječji od mrtvih ne uskrsne."


Slika

Sutrašnji/današnji odlomak evanđelja pripovjeda nam o Isusovo doživljaju nadnaravnog svijeta...popeo s ena visoku goru,lice mu je zasjalo kao sunce,haljiune mu postadoše bijele kao svjetlost,sva stvarnost odjednom s epromijenila,razgovarao je s tajanstvenim osobama,a iz oblaka s ezačuo jasni glas...Apostolima je to očito bio znak da je Bog na poseban način sviam njima jako blizu.

Naravno da se to našem Petru itekkao svidjelo,te je u ime svojih kolega izrazi želju da ostanu ondje...no ipak kao što znademo,ubrzo su sišli nakon toga i nastavili živjeti običnim svakodnevnim životom.Još im je pri povratku Isus zapovijedio da nikome to ne pričaju...

I sad se ja pitam,što meni to sve govori?Kao prvo odmah mi "pade" na pamet,da je taj nadnaravni svijet stvarnost!Da je tomu tako,govori mi što su Petar,Jakov i Ivan na gori čuli i vidjeli,da to njima nije bila nikakova utvara,već je bila prava pravcata stvarnost,kao i sve ostalo što su doživlajvali s Isusom...

Drugo,da je taj nadnaravni svijet,doista nadnaravni,da je u svemu drugačiji od ovoga,našega,rekli bi prirodnoga...jer tko ulazi u taj svijet,taj se i preobražava,taj razgovara s tajanstvenim osobama,razgovaraju o tajanstvenim stvarima koje nisu svakome dostupne...

Treće na što me nuka razmišljanje,da je taj uvid u nadnaravni svijet darovan tek rijetkima pojedincima,ali i njima samo na nekoliko trenutaka,jer valja se vratiti opet dužnostima svakodnevnog života...

Četvrto,(ajme gladan sam :lol: )da u stvarnost tih pojava moram onoliko vjerovati koliko me to sve podstiče na slušanje Isusove Riječi!

Peto,da je možda najbolje sve što doživim(o) u trenucima tajanstvenog sustreta zadržati za sebe,jer kako nekome riječima dokazati nešto što je po sebi nedokazivo?

I na kraju,znam,vjerujem i nadam se,da će mi se pogled u onostranost u svoj svojoj punini,pokazati,ostvariti,tek kad budem sa Sinom Čovječjim,s mojim,našim Isusom uskrslim,a do tada joakime moj,svakim danom susreći se s "nadnaravnim" svijetom,sa svojim Isusom,ali se i vraćaj svakodnevnom životu,pa ponekad kad osjetiš,ispričaj,reci,hvali i slavi,a ponekad se drži Isusove...nikome ne kazuj,dok za to ne dođe vrijeme... eto tako nekako sam ja doživo dok s epriprema za sutrašnju nedjelju,a sad idem jesti,jer naprosto "umirem"od gladi... :D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 16 vel 2008 17:49 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 11 tra 2007 11:45
Postovi: 185
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
...nemoguće je živjeti ...u neprestanom zanosu...i oduševljenju...
trenuci su to...dani nam da zabljesnu....i naiđu poput svjetla na svjetioniku...da bi rasvijetlili našu tamu...
...ponekad zabljesnu...tako silovito...i onda se ...sakriju...
...Vjerujem ...da nam je dan taj bljesak...kako bi u njemu donijeli odluku...za čitav život...kako bi od tog bljeska...preživjeli sve dane...u kojima će opet nastupiti sumrak...dane poraza...neuspjeha...razočaranja..
sve...ono što život donosi ...no to je ipak poslije bljeska novi život...
..život bez očajanja...bez beznađa...jer...i u najtamnijim trenucima...mi živimo od onog odsjaja...koji nas jednom zabljesnu....živimo...dišemo...i po njemu se dižemo...po njemu...nalazimo izlaz iz tame...jer ...kad jednom zabljesne...on ostaje živjeti u nama...


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 84 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 18 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr