...
ODGOVORAN ZA 75.000 POBAČAJA
Dr. med. Bernard Nathanson (autor)
Izvaci iz govora nekadašnjeg liječnika za pobačaje dr. med. Bernarda Nathansona o taktikama zagovornika pobačaja, što ga je održao u Dublinu povodom promjene irskog ustava
Mnogi su od vas čuli o meni kao o ravnatelju najveće klinike za porođaje u svijetu. Naša je klinika bila poznata pod "lijepim" imenom "Centar za reproduktivno i seksualno zdravlje", a nalazilo se na istočnoj strani New Yorka. U dvije godine što sam ih proveo tamo kao osnivač i ravnatelj klinike izvršili smo 60.000 pobačaja. Tamo je bilo 35 liječnika koji su radili pod mojim vodstvom. Klinika je bila u punom pogonu od 8 ujutro do ponoći, svakog dana u tjednu uključujući i nedjelju svakog smo dana u godini izvršili 120 pobačaja, osim na Božić. Ja sam osobno obavio vlastoručno još oko 15.000 pobačaja u svojoj privatnoj ordinaciji, tako da sam dakle osobno odgovoran za 75.000 pobačaja. To je statistika na koju baš nisam ponosan, ali mislim da će moje predavanje time dobiti izvjesnu vjerodostojnost.
Bio sam jedan od osnivača nacionalne udruge za ukidanje zakona o pobačaju NARAL (National Associationfor Repeal of Abortion Law). koja je kasnije preimenovana u Akcijsku ligu za pravo na pobačaj (National Abortion Rights Action League). To je bila prva politička akcijska skupina za pobačaj u SAD-u. Osnovali smo je Laurence Lader, ja, Betty Freedan, feministkinja, i Carol Brightcer, tada političarka u New Yorku. A osnovana je bila 1968. godine. Bilo je nevjerojatno smjelo utemeljiti takav pokret, takvu političku skupinu. Bili smo sićušna skupina s budžetom od 7.500 dolara za prvu godinu naše djelatnosti; i kao što sam već rekao bila je potrebna znatna mjera drskosti, da bi se uopće samo i govorilo o reformi zakona o pobačaju. Da se tada provelo reprezentativno ispitivanje javnog mnijenja, bilo bi možda oko 99,5% protiv legalnog pobačaja. Ali mi, ta mala skupina sa sitnim budžetom i samo četvoro aktivnih članova, postigli smo u kratkom vremenskom razdoblju od dvije godine da je u državi New Yorku bio ukinut 140 godina star zakon o pobačaju i time učinili New York glavnim gradom pobačaja u Americi. Tri godine kasnije uvjerili smo vrhovni sud, tako da je bila donijeta sramotna sudska odluka koja je legalizirala pobačaj u svih 50 država.
A kako smo to učinili? Za moje je slušatelje veoma važno da shvate koje su taktike primjenjivane, jer se te taktike, uz pokoju malu preinaku, primjenjuju u čitavom zapadnom svijetu. Nijedno društvo nije otpornu na tu pošast.
Naša je skupina, NARAL, znala one 1968. godine kako bismo, da se provelo brižljivo, savjesno ispitivanje javnog mnijenja Amerikanaca o pobačaju, pretrpjeli jasni, poražavajući neuspjeh.Stoga smo postupili ovako:
Dali smo medijima i javnosti brojke uz objašnjenje da smo proveli ispitivanje i da je doista 50 ili 60% Amerikanaca za legalizaciju pobačaja.
To je bila dakako veoma korisna i veoma uspješna taktika proročanstva koje je samo sebe ispunjavalo. Jer kad se javnosti dosta dugo govori da je svatko za legalizaciju pobačaja, tada je automatski s vremenom doista svatko za pobačaj. Tek je malo ljudi rado u manjini. Bila je to jedna od naših veoma korisnih taktika, uporaba izmišljenih anketa, i želio bih svojim slušateljima svakako savjetovati da budu veoma oprezni i veoma kritični prema svim anketama o kojima čitaju u tisku i o kojima slušaju u vijestima. To je, kao što sam već rekao, još i danas korištena taktika u pokretu za pobačaj.
Mi smo isto tako znali: budemo li dovoljno dramatizirali situaciju, pobudit ćemo dovoljno simpatije, te ćemo tako moći prodati naš program legalizacije pobačaja.
Zato smo činili slijedeće: krivotvorili smo broj ilegalnih pobačaja što su bili godišnje izvršeni u SAD-u. Znali smo da je stvarni ukupni broj ilegalnih pobačaja u SAD-u iznosio oko 100.000 godišnje. Ali broj što smo ga mi opetovano davali javnosti i medijima bi je jedan milijun. Ponavlja li se velika laž dovoljno često, uvjerit će se javnost, kao što je to dokazao naš "prijatelj" gospodin Hitler u Nemačkoj.
Mi smo isto tako znali da je broj žena koje su u SAD-u godišnje umirali pri ilegalnim pobačajima, iznosio između 200 i 250. A broj što smo ga mi uporno davali medijima bio je 10.000.
Ti su brojevi utjecali na javnu svijest u Americi i ti su brojevi bili najbolje sredstvo da se Ameriku uvjeri kako se postojeći zakoni o pobačaju moraju ukinuti. Ako se zna da smo te brojeve krivotvorili, osobito zbog godišnjih ilegalnih pobačaja u SAD-u, nameću se neki zaključci; a ukoliko se broj od 100.000 pobačaja prije legalizacije usporedi s 1,55 milijuna poslije nje (15 - postotnim porastom), mogu se prozreti bajke, izmišljotine i laži što smo ih širili u američkoj javnosti.
Druga taktika kojoj smo se koristili, kako bismo uvjerili javnost, bila je tvrdnja da bi se i uz zabranu pobačaja još uvijek izvršavalo jednako toliko pobačaja, ali ilegalno.
A to jednostavno nije točno! Kad bismo danas zabranili pobačaj, ne bismo više imali 1,55 milijuna pobačaja.
Važna se taktika sastoji u tome da moramo poricati znanstveni dokaz koji nepobitno dokazuje da život počinje začećem. Moramo ustrajati pro tome da je pitanje kada počinje ljudski život teološko, pravno, etičko, pa i filozofsko - samo ne znanstveno.
Ovo je još jedna omiljena taktika skupina koje se zalažu za pobačaj: one ustraju pri tome da je nemoguće definirati kada počinje život, da to ne možemo znati.
Život moramo čak definirati. To je potrebno kako za znanstvene svrhe, tako i za pravne i moralne! Život se uistinu može jasno definirati.
On počinje začećem, oplodnjom, i otada je začeta osoba ljudsko biće.
Ne postoji točka na kojoj bi se dogodila promjena; od ništa u nešto: od neosobe u osobu. Pri razvoju u maternici nema naglih promjena i zbog toga je život neprekidni spektar, od svoga početka do završetka. Vjerujem da dopuštanje pobačaja znači plansko uništavanje onoga što je jasno i nepobitno ljudski život. Vjerujem da je to neoprostiv čin smrtonosnog nasilja. Mora se priznati da je neželjena trudnoća veoma teška dilema. Ali tražiti rješenje u hotimičnom, aktivnom uništavanju znači odbacivati veliko bogatstvo domišljatosti ljudskog uma; i još gore: to znači predaju javnog vladanja pred klasičnim odgovorom svrhovitog mišljenja na teške socijalne probleme. Sramotno prihvaćanje nasilja. Kao znanstvenik znam - ne mislim, nego znam - da ljudski život počinje začečem. Iako formalno nisam vjernik, vjerujem svim srcem da postoji božansko Biće koje od nas zahtijeva da konačno i neopozivo zaustavimo to beskrajno tužno i neizrecivo sramotno zlodjelo.
...
|