www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 16 tra 2024 20:03

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 705 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 71  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 29 lip 2011 07:28 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Discipula Domini napisao:
Mislim da sama činjenica što sam otvorila temu "Smisao patnje" dokazuje da se i sama osobno propitkujem o pravom smislu te patnje i da tražim odgovor zašto ljudi pate, zašto baš na takve načine na koje pate itd. Ni ja ne želim jednostrane odgovore i pristupe tome. Iako...neke su stvari jednostavno činjenice.

Lipo da se slažeš, dobro je propitkivanje.

Život bez propitkivanja i istraživanja nije vrijedan življenja. Sokrat :)

Discipula Domini napisao:
Ni trunke provokacije, brate. Vjeruj mi!

Nekad u životu triba provokacije, da se čovik trgne. Ništa ne bi loše učinila da i baciš koju provokaciju. Sam život je porovokacija, izazov. A pogotovo na ovoj temi, ateisti nas neće maziti i paziti, oštre kritike i provokacije dolaze iz njihova "storžera", upravo na račun nas katolika. Zato tribamo biti spremni.

1 Pt 3,15-16 "Krist neka vam bude svet, u srcima vašim, te budite uvijek spremni na odgovor svakomu koji od vas zatraži obrazloženje nade koja je u vama, ali blago i s poštovanjem, dobre savjesti.."

Upravo ovo je naša zadaća pred ateistima. Često puta je to teško, no nama se pouzdavti u Božju pomoć, Duha Branitelja koji nam pomaže (usp. Iv 14,26). Kako smo gore utvrdili; Bogu je daleko više stalo da se svi ljudi spase nego nama. Na nama je da budemo; "sol zemlje".

Discipula Domini napisao:
Zapravo se sve svodi na jedno: ljudi smo, tj. ograničeni smo. Jednostavno nam nije dano da znamo neke stvari, tj. da ih jednostavno spoznamo do kraja. Naravno, treba propitkivati stvari, promišljati o svemu, ali kada bismo uvijek dobili potpuni odgovor na svako naše propitkivanje, ne bi postojala težnja za daljnjim traženjem, naša bi žeđ prema Bogu na neki način bila utažena..

Istina. Kad bi čovik sve spoznavao ne bi više bio čovik, a Bog ne bi više bio Bog.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 29 lip 2011 07:54 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 15 ožu 2011 16:49
Postovi: 1617
Lokacija: severna Bačka
Podijelio: 48 zahvala
Zahvaljeno je: 31 zahvala


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 30 lip 2011 13:00 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
ANTE KATOLIK napisao:
Ateizam je karcinom koji se širi i čini da čovjek mahinta, luduje i na kraju zarati sa Bogom!

Nešto od tog mahnitanja koje spominješ opisuje Friedrich Nietzsche.

U djelu "Vesela znanost" Friedrich Nietzsche govori o nekom luđaku koji je u sunčano prijepodne upalio svjetliljku i po trgu vikao da traži Boga. Ljudi su ga ismijavali i pitali zašto traži Boga, je li ga možda izgubio ili je Bog otputovao. Luđak im je odgovorio;

Gdje je Bog? Ja ću vam reći! Mi ga ubismo, vi i ja. Svi smo mi njegovi ubojice! Ali kako to učinismo? Kako mogosmo more ispiti? Tko nam dade spužvu da izbrišemo čitav horozont? Što učinismo kad odvezasmo zamlju od sunca? Kamo se ona sad kreće? Kamo se krećemo mi?... Postoji li još gore i dolje?... Ne dolazi li uvijek veća noć? Ne moraju li prije podne svjetiljke biti upaljene? Zar ne čujemo još buku grobara koji pokapaju Boga?... Bog je mrtav. Bog ostaje mrtav! Mi smo ga ubili! Kako da se tješimo mi ubojice nad ubojicama?... Tko će zbrisati tu krv s nas?... Nije li veličina tog djela prevelika za nas? Friedrich Nietzsche "Vesela znanost"

Ovo odlično prikazuje kakve su posljedice otuđenja, čovik bez Boga doista luduje. Ali u takvom stanju teške zaluđenosti čovik, budući da je Bog mrtav sam želi postati Bog.

Bonhoeffer samo potvrđuje kakva će biti nadolazeća vremena;

Prošlo je vrijeme kad se ljudima sve moglo reći bilo teološkim bilo pobožnim riječima, a prošlo je i vrijeme nutarnjosti i savjesti, a to znači vrijeme religije uopće. Mi idemo u susret posve nereligioznom vremenu. Ljudi takvi kakvi su jednostavno ne mogu biti više religiozni. Dietrich Bonhoeffer "Otpor i predanje"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 30 lip 2011 18:07 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 15 ožu 2011 16:49
Postovi: 1617
Lokacija: severna Bačka
Podijelio: 48 zahvala
Zahvaljeno je: 31 zahvala
Bio jedan grafit..''Bog je mrtav,'' u potpisu Fridrih Niče
kad je pisac umro netko je dodao ''Fridrih je mrtav'' u potpisu Bog
dovoljno......


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 30 lip 2011 19:22 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
cirenac napisao:
Bio jedan grafit..''Bog je mrtav,'' u potpisu Fridrih Niče
kad je pisac umro netko je dodao ''Fridrih je mrtav'' u potpisu Bog
dovoljno......

Lol. Možemo to i tako zamisliti. :)

Nažalost Fiedrich Nietzsche nije jedini koji govori o "teologiji mrtvog Boga".

Ovaj teološki pokret nastao je i doživio kulminaciju na američkom kontinentu. Glavni povod mu je fenomen ateizma u svijetu, s jedne strane, i novi filozofsko-teološki mentalitet, s druge strane. A fenomen ateizma ima svoje spekulativne i praktične uzroke. Za razumjevanje teologije "mrtvoga Boga" nužno je barem kratko osvrnuti se na jedne i na druge. Tomislav Ivančić "Ako Bog umre"

Kod prvih je uzrok subjektivizam i imanentizam, dakle filozofija (David Hume, Immanuel Kant) iz filozofije ateizam prelazi u znanost, ništa manje književnost. Ne triba se dugo čekati da se pojavi nihilizam. I šta onda dobijemo? Albert Camusa (da se malo našalim). :lol:

Kod drugih razlozi su brojni; napredak znanosti, nemogućnost dokazivanja Božje egzistencije, sve manji utjecaj Crkve na ljude (sekularizam).

Za Ivančića je ovo teologija besmislena, ipak ne bezopasna.

Izraz "teologija mratvog Boga" čini se "contradiction in itself ". Nije li naime besmislena teologija, što znači govor o Bogu, ako se Bog negira? Nije li takva teologija negiranje same sebe? Tomislav Ivančić "Ako Bog umre"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 01 srp 2011 09:13 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Već san ga u postu gore spomenuo, kako da ga se ne spomene? Kako pričati o ateizmu da se ne spomene Albert Camus?

On nam može iz prve ruke ispričati kakve se misli i drame vode u životu ateista, koliko daleko otuđenost ide. Svakako da je ovaj filozof ostavio traga u povijesti filozofije i književnosti, nažalost trag koji je ostavio nije dobar. Za potrebe ove teme, i prikaz ateizma sa svih strana, u svim licima, Camus i njegovo djelo "Stranac" bit će savršeni.

Upravo u taj čas uđe ispovjednik. Kad ga ugledah, malko zadrhtah. On to opazi i reče mi neka se ne bojim. Rekoh mu da inače dolazi u drugo doba dana. Odgovori mi da je došao u posve prijateljski posjet koji nema nikakve veze s mojom molbom, o kojoj on ništa ne zna. Sjede na moj ležaj i pozva me da sjednem do njega. Odbih. Ipak, zapazih da mu je izraz lica blag. Sjedio je neko vrijeme, s podlakticama na koljenima, oborene glave, i gledao u svoje ruke. Bile su tanke i mišićave, podsjećale su me na žustre zvjerke. Polako ih protrlja jednu o drugu. Zatim ostade tako, svejednako oborene glave, toliko dugo da mi se načas učinilo da sam ga zaboravio. Ali naglo dignu glavu i pogleda me u lice. - Zašto odbijate moje posjete? - upita me. Odgovorih mu da ne vjerujem u Boga. Htio je znati jesam li u to posve siguran, a ja odvratih da nije ni potrebno da se pitam, jer mi se čini da to pitanje uopće nije važno. Tada se zavali i nasloni na zid, a ruke stavi na bedra. I gotovo kao da ne razgovara sa mnom napomenu da čovjek kadšto misli da je siguran, a zapravo nije. Šutio sam. Pogleda me i zapita: Što vi mislite o tome? Odgovorih da je to moguće. Kako bilo da bilo, nisam možda siguran što me uistinu zanima, ali sam posve siguran što me ne zanima. A upravo me to o čemu on govori ne zanima.

On odvrati pogled od mene i, ne mijenjajući položaj, upita me ne govorim li tako iz nekog očaja. Kazah mu da nisam očajan. Samo me je strah, što je sasvim prirodno. Tada bi vam Bog pomogao - pripomenu. Svi oni koje sam upoznao u vašem položaju obratili su se njemu. Priznadoh da je to bilo njihovo pravo. To ujedno pokazuje da su imali vremena za to. Što se pak mene tiče, ja ne želim ničiju pomoć, a napose mi nedostaje vremena da se zanimam za nešto što me ne zanima. U taj mah on odmahnu zlovoljno rukama, ali se začas uspravi i popravi nabore na halji. Kad je bio gotov, obrati mi se nazivajući me »prijateljem« - ne govori on tako zato što sam osuđen na smrt; po njegovu mišljenju, svi smo mi osuđeni na smrt. Ali mu upadoh u riječ i rekoh da to nije isto, i da to, uostalom, ne može biti nikakva utjeha. Tako je - potvrdi on. Ali, ako ne umrete danas, umrijet ćete poslije. I opet ćete se naći pred istim pitanjem. Kako ćete podnijeti tu strašnu kušnju? Odgovorih mu da ću je podnijeti isto ovako kako je sad podnosim. Na te riječi ustade i pogleda mi pravo u oči. Tu igru dobro poznajem.
Često sam se tako zabavljao s Emmanuelom ili Celestom, i obično su oni prvi odvraćali pogled. I ispovjednik je dobro poznavao tu igru, to sam u čas shvatio - pogled mu se nije kolebao. A nije mu se ni glas pokolebao kad mi reče: Pa zar vi nemate baš nikakve nade, i zar živite u uvjerenju da ćete čitavi umrijeti?

Tako je- odgovorih. Tada pognu glavu i ponovo sjede. Reče da me žali. Drži da to čovjek ne može podnijeti. A ja sam samo osjećao da mi već pomalo dosađuje. Ovaj put se ja okrenuh i priđoh prozorčiću. Naslonih se ramenom na zid. Iako ga nisam pravo razumio, razabrah da me opet počinje ispitivati. Govorio je uznemireno i užurbano. Shvatih da je uzbuđen, pa ga počeh pažljivije slušati. Reče da je uvjeren kako će moja molba biti prihvaćena, ali da nosim breme grijeha kojeg treba da se oslobodim. Po njemu, ljudska pravda nije ništa, a Božja je pravda sve. Napomenuh mu da me je ona prva osudila.Odgovori mi da ipak nije sprala moj grijeh. Rekoh mu da ne znam što je to grijeh. Samo su mi rekli da sam kriv. Kriv sam, platit ću i od mene se ne može ništa više tražiti. U taj čas on ponovo ustade, a ja pomislih da u ovako uskoj ćeliji, ako se želi kretati, ne može mnogo birati. Mora sjesti ili ustati. Upro sam pogled u tlo. On koraknu prema meni i zastade, kao da se ne usuđuje dalje. Pogleda kroz nebo. Varate se, sinko, reče mi, moglo bi se od vas tražiti i više. A možda će se i tražiti. A što to? Moglo bi se tražiti da vidite. Što da vidim? Svećenik pogleda oko sebe i odgovori glasom koji mi se odjednom učini malaksalim: Iz sveg ovog kamenja izbija bol, znam. Uvijek sam ga gledao sa zebnjom u srcu. Ali, u dubini duše znam da su i najveći bijednici među vama vidjeli kako se iz njihove tame pomalja božanski lik. Od vas se traži da vidite taj lik.

Malko živnuh. Rekoh da već mjesece i mjesece gledam te zidine. Ništa i nikoga na svijetu ne poznajem bolje od njih. Možda sam nekad i tražio u njima nekakav lik... Uzalud sam ga tražio. Sad je s tim svršeno. I, bilo kako mu drago, nisam ništa vidio da izranja iz ovoga orošenog kamenja. Ispovjednik me pogleda nekako tužno. Sad sam bio posve naslonjen na zid i danje mi je svjetlo oblijevalo čelo. On reče nekoliko riječi koje nisam razumio, a onda me brzo upita smije li me zagrliti. Nemojte, odgovorih. Okrenu se, pođe uza zid i prođe po njemu polagano rukom: Zar toliko volite ovozemaljski život? - prošapta.

Šutio sam. Prilično je dugo ostao tako okrenut. Njegova me nazočnost tištala i razdraživala. Zaustavih da mu kažem neka ode, neka me ostavi na miru, kad iznenada uzviknu nekako praskavo, okrećući se prema meni: Ne, ne mogu vam vjerovati. Siguran sam da ste ponekad poželjeli neki drugi život. Odgovorih mu da se to razumije samo po sebi, ali da to vrijedi isto toliko koliko i poželjeti da budem bogat, da vrlo brzo plivam ili da mi usta budu ljepše oblikovana. To spada u isti koš. Ali me on presiječe u riječ i i zapita kako zamišljam taj drugi život. Tada povikah: Život u kojem bih se mogao sjećati ovoga ovdje! I odmah mu rekoh da mi je već svega dosta. On mi htjede još govoriti o Bogu, ali mu priđoh i pokušah mu posljednji put objasniti da nemam više mnogo vremena i da ga ne želim tratiti na Boga. On pokuša skrenuti razgovor na drugu stranu i upita me zašto ga zovem »gospodine«, a ne »oče«. To me razjari pa mu odgovorih da mi on nije otac - da je uz ostale. Nisam, sinko, reče i stavi mi ruku na rame. Uz vas sam. Ali, vi to ne možete znati jer vam je srce slijepo. Molit ću se za vas.

Tada, ne znam zašto, kao da nešto puknu u meni. Proderah se iz sveg glasa, ispsovah ga i rekoh neka se ne moli za mene. Zgrabih ga za ovratnik sultane. Istresoh na njega sve što mi je ležalo na srcu koje je igralo od radosti i bijesa. On je baš tako siguran, je li? Pa ipak, cijela ta sigurnost ne vrijedi ni pišljiva boba. Nije čak siguran ni da je živ, jer živi kao mrtvac. Ja sam naoko praznoruk, ali sam siguran u sebe, siguran sam u sve, sigurniji od njega, siguran u svoj život i u smrt koja će uskoro doći. Da, ja imam samo to, ali bar posjedujem tu istinu isto onoliko koliko i ona mene posjeduje. Imao sam pravo, imam još pravo, imam svako pravo. Živio sam ovako, a mogao sam živjeti i drukčije. Činio sam ovo, a nisam činio ono. Ovo nisam uradio, a ono jesam. Pa onda? Čini mi se kao da sam cijelo vrijeme čekao ovaj čas i osvit dana kad ću se iskupiti. Ništa, ništa nije važno, i dobro znam zašto. I on zna zašto. Sa dna moje budućnosti, za cijelog ovog besmislenog života koji sam vodio, diže se do mene, kroz godine koje još nisu došle, neki neodređeni dah, a taj dah izjednačuje na svom putu sve ono što su mi nekad predlagali, u onim godinama koje sam proživio i koje nisu bile nimalo stvarnije. Što se mene tiče smrt drugih, ljubav jedne majke, što me se tiče njegov Bog, život za koji se netko odlučio, sudbina koju je odabrao, kad jedna jedina sudbina odabire mene i sa mnom na milijarde povlaštenih koji, kao i on, tvrde da su mi braća. Razumije li, razumije li napokon? Albert Camus "Stranac"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 01 srp 2011 09:19 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 24 sij 2008 13:33
Postovi: 154
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
definitivno je Camus ostavio traga.
ja bih ga zabranila čitati za lektiru u nježnoj srednoškolskoj dobi. ne znam kako je sad, ali nama je bio obavezna lektira i toliko je utjecao na mene negativno (obožavala sam tu egzistencijalističku literaturu nekoliko godina, i Sartrea pored Camusa....) da bih ga stvarno zabranila.
koji štetni, nihilistilčki pristup, bolestan pristup životu bez Boga.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 01 srp 2011 09:28 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
srećica napisao:
(obožavala sam tu egzistencijalističku literaturu nekoliko godina, i Sartrea pored Camusa....)

Od Sartreove "Mučnine" nastala mi je mučnina u tikvanji, i to nakon 30 minuta čitanja. :b101: :b101:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 01 srp 2011 09:37 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 24 sij 2008 13:33
Postovi: 154
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Fran26 napisao:
srećica napisao:
(obožavala sam tu egzistencijalističku literaturu nekoliko godina, i Sartrea pored Camusa....)

Od Sartreove "Mučnine" nastala mi je mučnina u tikvanji, i to nakon 30 minuta čitanja. :b101: :b101:


da je barem i meni. ali ja sam bila nadobudna šesnaestogodišnjakinja. :roll:
koštala me takva literatura zdravlja. najozbiljnije.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Ateizam
PostPostano: 01 srp 2011 13:15 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Dragi forumaši, dragi sudionici ove teme, želin vam zahvaliti za doprinos ovoj temi. Srećica, Cirenac, Katolik Ante, Discipula Domini, te svi koji ćete se pridružiti ovoj temi. Svakako bih volio viditi da i Zdrave baci ovde rič dvi. Tema ima zdrav razvoj, baš onako kako je zamišljena, čak i bolje od toga.

Discipula Domini napisao:
ako u ruke primamo neko djelo (ili bilo što drugo tome slično) koje otvoreno progovara o nekim nama suprotstavljenim strujanjima, zašto bismo odmah trebali zauzimati osuđivački stav o tome? Znam da to u nama može potaknuti bujicu nekih uznemirujućih osjećaja, ali da bismo uopće imali što za reći o tome, moramo se upoznati i s tom drugom stranom. Smatram da tek tada možemo govoriti o valjanim argumentima.

Definitivno. Ne nalaže li inetlektualno poštenje upravo to? Upravo se za takve stavove zalažemo, da se ateizm pogleda sa svih strana. Sad je vrime da se kritika prebaci na polje ateizma. Šta se ovde kritizira? Ne književno djelo, već filozofski pravac koji zastupa, kako Albert Camus tako i Jean-Paul Sartre.

Discipula Domini napisao:
Ovaj Camusov tekst - meni osobno jedno od dražih književnih djela. I nije sve samo u tome da on progovara o tome kako ne želi vrijeme trošiti na Boga i kako je siguran da ga nema. Krije su tu nešto puno dublje. Štoviše, usudila bih se reći da je priča o Bogu skroz nevažna. Taj Meursault žrtva je nepravednog pravosudnog sustava, a to se baš dobro uklopilo u tu filozofiju apsurda postojanja koju Camus genijalno opisuje. .

Svaka čast književnosti, ipak ta je književnost, budući da je i životni stav pisca, odvela mnoge u propast. Pogledaj samo kakve traume ima sestra Srećica. :b101:

Budimo realni, koliko su Albert Camus i Jean-Paul Sartre zastupnici egzistencijalizma, ništa manje nisu skloni nihilizmu. Nihilizam, širio se kroz filozofiju ili književnost ista stvar. Kod ove dvojice širio se u oba pravca.

Ja bi se ovde zadržao na ovom književnom i filozofskom pravcu Camusa; odnosno na napetom djelu o spoznaji istine;

Zaustavih da mu kažem neka ode, neka me ostavi na miru, kad iznenada uzviknu nekako praskavo, okrećući se prema meni: Ne, ne mogu vam vjerovati. Siguran sam da ste ponekad poželjeli neki drugi život. Odgovorih mu da se to razumije samo po sebi, ali da to vrijedi isto toliko koliko i poželjeti da budem bogat, da vrlo brzo plivam ili da mi usta budu ljepše oblikovana. To spada u isti koš. Ali me on presiječe u riječ i i zapita kako zamišljam taj drugi život. Tada povikah: Život u kojem bih se mogao sjećati ovoga ovdje! I odmah mu rekoh da mi je već svega dosta. On mi htjede još govoriti o Bogu, ali mu priđoh i pokušah mu posljednji put objasniti da nemam više mnogo vremena i da ga ne želim tratiti na Boga. On pokuša skrenuti razgovor na drugu stranu i upita me zašto ga zovem »gospodine«, a ne »oče«. To me razjari pa mu odgovorih da mi on nije otac - da je uz ostale. Nisam, sinko, reče i stavi mi ruku na rame. Uz vas sam. Ali, vi to ne možete znati jer vam je srce slijepo. Molit ću se za vas.

Tada, ne znam zašto, kao da nešto puknu u meni. Proderah se iz sveg glasa, ispsovah ga i rekoh neka se ne moli za mene. Zgrabih ga za ovratnik sultane. Istresoh na njega sve što mi je ležalo na srcu koje je igralo od radosti i bijesa. On je baš tako siguran, je li? Pa ipak, cijela ta sigurnost ne vrijedi ni pišljiva boba. Nije čak siguran ni da je živ, jer živi kao mrtvac. Ja sam naoko praznoruk, ali sam siguran u sebe, siguran sam u sve, sigurniji od njega, siguran u svoj život i u smrt koja će uskoro doći. Da, ja imam samo to, ali bar posjedujem tu istinu isto onoliko koliko i ona mene posjeduje. Albert Camus "Stranac"


Svećenik tvrdi da ima spoznaju istine, no i Camus tvrdi da ima spoznaju istine, a ipak, te spoznaje su sasvim različite. Ovde nas drama dovodi do toga da se pitamo: a što je istina? Može li filozofija spoznati potpunu istinu? Ne upada li Camus u paradoks kada tvrdi da posjeduje istinu, istovremeno tvrdeći da je svaka spoznaja istine nemoguća?

Uostalom, ne postoje li dva stupnja spoznaje?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 705 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 71  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 16 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr