kopitar napisao:
Dužni smo se nadati da je pakao prazan.
H.U.V. Baltazar
Pakao postoji - Mire Glavurtića
https://1drv.ms/b/s!Aitxvg2kqC-itXa_bbQ-8lCPhDx8Najveća zabluda je vjerovati da je pakao prazan.
Jednaka ludosti da Sotona ne postoji.
Ti se nadaj ali istina je drugačija.
Kao što znamo iz Evanđelja, Isus je često govorio o paklu. Kroz čitavo svoje propovijedanje, jasno je dao do znanja kako postoje dvije, i samo dvije, konačne mogućnosti za ljudski život: vječna sreća u Božjoj prisutnosti ili vječna muka u Božjoj odsutnosti. Sudbinu prokletih opisuje pomoću mnogih metafora: vječna vatra, vanjska tama, neutaživa žeđ, crv koji izjeda te plač i škrgut zubi.
U prispodobi o jarcima i ovcama, Isus naznačuje kako će neki biti osuđeni. Sin čovječji kaže jarcima: “Odlazite od mene, prokleti, u oganj vječni, pripravljen đavlu i anđelima njegovim!” (Mt 25, 41). U Evanđelju po Ivanu, u kojem se relativno malo govori o paklu, Isus kaže: “Dolazi čas kad će svi koji su u grobovima, čuti njegov glas. I izići će: koji su dobro činili – na uskrsnuće života, a koji su radili zlo – na uskrsnuće osude.” (Iv 5, 28-29).
Apostoli, razumljivo zabrinuti; priupitaše: “Gospodine, je li malo onih koji se spasavaju?”. Ne odgovarajući izravno na njihovo pitanje, Isus je rekao: “Borite se da uđete na uska vrata jer mnogi će, velim vam, tražiti da uđu, ali neće moći.” (Lk 13, 23-24). U paralelnom odlomku iz Evanđelju po Mateju, Isus kaže: “Uđite na uska vrata! Jer široka su vrata i prostran put koji vodi u propast i mnogo ih je koji njime idu. O kako su uska vrata i tijesan put koji vodi u Život i malo ih je koji ga nalaze!” (Mt 7, 13-14). U prispodobi koja dolazi odmah nakon tog odlomka, Isus govori o onima koji pokušavaju ući na svadbenu gozbu ali im se kaže: “Odstupite od mene, svi zlotvori! Ondje će biti plač i škrgut zubi.”(Lk 13, 27-28). U drugoj prispodobi, koja govori o svadbenom uzvaniku koji je izbačen jer nije nosio odgovarajuću odjeću Isus kaže: “Doista, mnogo je zvanih, malo izabranih.” (Mt 22, 14). Očite poruke ovih odlomaka daju utisak da pakao postoji i da će mnogi tamo završiti, čak i više nego što će ih biti spašeno.
Novi zavjet ne govori nam u mnogo riječi da li je neka određena osoba u paklu. Međutim, neke rečenice o Judi teško mogu biti drugačije protumačene. Isus kaže da je sačuvao sve koje mu je Otac dao, osim sina propasti (Iv 17, 12). Na drugom mjestu Isus Judu naziva đavlom (Iv 6, 70), i o njemu još kaže: “Tome bi čovjeku bolje bilo da se ni rodio nije.” (Mt 22, 14; Mk 14, 21). Ako je Juda među spašenima, onda bi ove rečenice teško mogle biti istinite. Mnogi crkveni sveci i naučitelji, uključujući sv. Augustina i sv. Tomu Akvinskog, drže kako je objavljena istina da je Juda vječno osuđen.
Lijevi razbojnik nije dobio obećanje da će biti spašen (jer se nije ni pokajao nego je bio ohol), dakle... društvo te čeka.