www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 24 tra 2024 02:22

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 174 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 07 svi 2015 12:29 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 26 ruj 2013 17:29
Postovi: 433
Podijelio: 10 zahvala
Zahvaljeno je: 38 zahvala
Citat:
Ali, ja ti govorim da Bog ne utječe na ono što ja sad pišem, već da ovo radim izričito svojevoljno. On je znao prije pada anđela i kreairo me ovakvoga i znao je točno da ću ovo pisat. Ali to što On zna ne znači da utječe na mene sada. Ako Bog ne dirgiria slobodnom voljom; onda ne dirigira svima.


03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja.

Koliko je teško ovo shvatiti? :roll: Brine se za sve – od najmanjih do najveći svjetskih događaja.
God is everywhere present in created space. (De fide.)
God through His providence, protects and guides all that He has created. (De fide.)
God co-operates immediately in every act of His creatures. (Sent. communis.)


Duje, čitaš li ti ista slova?

Bog sudjeluje trenutačno u svakom činu svojih bića.
Šta je pitanje koje je problem? Na koji način Bog trenutačno sudjeluje u svakom činu svojih bića?
Ne sudjeluje na način da anulira tvoju slobodnu volju!

Citat:
a to i sad tvrdim - svoje rečenice. Ne tvrdim da Bog ne djeluje, što prikazuješ. Nisam ja definirao "umirovljenog Boga"- Epikurovog. Sjećaš se da sam ti napisao Epikurov Bog? ...Problem je nastao kad si rekla: Bog utječe na našu svaku odluku. Ja ti tvrdim da ta rečenica nije istina. Kako je Bog zaslužan ako mi pokušavamo zgriješit? Jedino tako što nas je stvorio, ali je li utjecao na našu odluku da zgriješimo? Ne, to je naša slobodna volja. Ja to tvrdim. U suprotnom pakao ne bi imao smisla, mi ništa ne možemo napravit,


Bog utječe na svaku našu odluku, ali ne na način da anulira našu slobodnu volju.

Citat:
Wouuuu... To nije tvoj stav; da dirigira svakim čovjekom?


Bog ne dirigira slobodnom voljom čovjeka.

Citat:
Da si koristila riječ; Bog je napisao scenarij, i povremeno odglumi ulogu, sve bi bilo drugačije.


Bog nije napisao scenarij u kojem povremeno odglumi ulogu. :roll:

Bog sudjeluje trenutačno u svakom činu svojih bića.
Bog je sveprisutan.

03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja.


Citat:
Znači problem jest: riječ dirigira. Za mene i tebe to nije ista riječ.


Očito je ovdje u bitnom nastao problem nerazumjevanja.

Citat:
Znači nije u skladu s crkvom molit; "Bože želim bit dio tvoga plana? Bože želim ispunjavat Volju tvoju!" :b101: :b101: :b101: Ajde ostavi se teologije kad to tvrdiš; ostavi se molin te. Nemoj mene živcirat :b112


Gdje sam ja tvrdila da nije u skladu s Crkvom moliti Bože daj da budem dio tvog plana?
Citiraj.
Ja tvrdim da je Crkva rekla da je dio Božjeg plana da bića upućuju prosidbene molitve Bogu, uvijek s krajnjim zaključkom – neka bude Tvoja volja.
Jer da bića nemaju slobodnu volju moliti što žele bila bi te tvoje lutke na pozornici.
To kaže Crkva, ne ja.

Otac nas dobro zna sto nam je potrebno, prije nego ga zaistemo, no on ocekuje nasu prosnju zato sto je dostojanstvo njegove djece u njihovoj slobodi.

Citat:
Ako je nešto u nauku s crkvom, ne moram automatski to radit, niti dočekat raširenih ruku. Zato postoje različitosti u crkvi.


2032 Crkva, kao "stup i tvrdja istine" (1 Tim 3,15), "primila je svecanu Kristovu zapovijed da propovijeda spasonosnu istinu"."Crkvi pripada da uvijek i svugdje navijesta moralna nacela, pa i o drustvenom poretku, i da donosi sud o bilo kojim ljudskim stvarnostima kad god to traze osnovna prava ljudske osobe ili spasenje dusa".
2033 Uciteljstvo pastira Crkve u moralnim pitanjima redovito se vrsi u katehezi i u propovijedanju, uz pomoc djelâ teologa i duhovnih pisaca. Na taj se nacin, od pokoljenja u pokoljenje, pod vodstvom i budnoscu pastira, prenosi "poklad" krscanskog morala sto ga sacinjava znacajna cjelina normi, zapovijedi i kreposti koje proistjecu iz vjere u Krista, a ozivljava ih ljubav. Ta je kateheza tradicionalno, uz Vjerovanje i Ocenas, uzela kao temelj i Deset Bozjih zapovijedi koje izrazavaju nacela moralnog zivota sto vrijede za sve ljude.

2034 Rimski prvosvecenik i biskupi jesu "autenticni, Kristovom vlascu obdareni ucitelji koji povjerenom im narodu propovijedaju vjeru koju treba da vjeruje i u zivot primjenjuje". Redovito i opce uciteljstvo Pape i biskupa koji su s njime u zajednistvu uci vjernike istini koju treba vjerovati, ljubavi koju treba vrsiti i blazenstvu kojemu se treba nadati.

2035 Najvisi stupanj sudjelovanja u Kristovu autoritetu zajamcen je karizmom nezabludivosti. Ona se "odnosi samo na one stvari koje se nalaze u izvorima bozanske Objave"; proteze se i na sve dijelove nauke, ukljucujuci i moral, bez kojih se spasonosne vjerske istine ne mogu cuvati, izlagati ili opsluzivati.
2036 Autoritet Uciteljstva proteze se i na specificne zapovijedi priro-dnoga zakona jer je njihovo opsluzivanje, po Stvoriteljevu zahtjevu, nuzno za spasenje. Upozoravajuci na zapovijedi prirodnoga zakona, Uciteljstvo Crkve vrsi bitan dio svoje prorocke zadace da navijesta ljudima sto oni po istini jesu i da ih podsjeca na ono sto pred Bogom treba da budu.
2037 Bozji zakon, povjeren Crkvi, vjernicima se navijesta kao put zivota i istine. Stoga vjernici imaju pravo da budu pouceni o spasonosnim bozanskim zapovijedima koje prociscuju prosudbu te, po milosti, ozdravljaju ranjeni ljudski um. Duznost im je da opsluzuju zakone i odredbe sto ih izdaje zakonita Crkvena vlast. Takve odluke, pa makar bile disciplinarne, zahtijevaju poucljivost u ljubavi.

KKC

Citat:
Jedno je molit da si gladan kruha, drugo je molit; želim kćerke s peticom na faxu.


Slažem se. Ali to nije bilo sporno – bilo je sporno – trebaju li ljudi UOPĆE moliti ono što žele.
A ti si tvrdio da ne trebaju.
Kako sam ti već napisala, bića trebaju moliti prosidbene molitve, ali je bitan motiv iz kojih bića to čine.
Čitaš li ti uopće što ja pišem? :roll:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 15:19 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
perokvrzica napisao:
Citat:
Ali, ja ti govorim da Bog ne utječe na ono što ja sad pišem, već da ovo radim izričito svojevoljno. On je znao prije pada anđela i kreairo me ovakvoga i znao je točno da ću ovo pisat. Ali to što On zna ne znači da utječe na mene sada. Ako Bog ne dirgiria slobodnom voljom; onda ne dirigira svima.


03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja.

Koliko je teško ovo shvatiti? :roll: Brine se za sve – od najmanjih do najveći svjetskih događaja.
God is everywhere present in created space. (De fide.)
God through His providence, protects and guides all that He has created. (De fide.)
God co-operates immediately in every act of His creatures. (Sent. communis.)



Duje, čitaš li ti ista slova?


Bog sudjeluje trenutačno u svakom činu svojih bića.


Ti jednostavno ne razumiš. Pa ovo je strašno. U prvoj rečenici piše da je prisutan. U drugoj da štiti i vodi, a u trećoj je ko-operater. Što misliš, o kakvom činu se tu priča? Jesi ti blentava? Je li Bog sudjeluje u svakom činu svojih bića? NE! Ne sudjeluje dok netko siluje malu curicu. Ili po tvojoj filozofiji sudjeluje?
I što ti sad kažeš:

perokvrzica napisao:
Šta je pitanje koje je problem? Na koji način Bog trenutačno sudjeluje u svakom činu svojih bića?
Ne sudjeluje na način da anulira tvoju slobodnu volju!


Pa normalno da ne anulira slobodnu volju, da je anulira ne bi bila slobodna. Prisutan jest, ali ne sudjeluje u svakom činu; u grijehu. Gore si vjerovatno izvukla iz konteksta, bitna je poanta.


perokvrzica napisao:
Citat:
a to i sad tvrdim - svoje rečenice. Ne tvrdim da Bog ne djeluje, što prikazuješ. Nisam ja definirao "umirovljenog Boga"- Epikurovog. Sjećaš se da sam ti napisao Epikurov Bog? ...Problem je nastao kad si rekla: Bog utječe na našu svaku odluku. Ja ti tvrdim da ta rečenica nije istina. Kako je Bog zaslužan ako mi pokušavamo zgriješit? Jedino tako što nas je stvorio, ali je li utjecao na našu odluku da zgriješimo? Ne, to je naša slobodna volja. Ja to tvrdim. U suprotnom pakao ne bi imao smisla, mi ništa ne možemo napravit,


Bog utječe na svaku našu odluku, ali ne na način da anulira našu slobodnu volju.


Utječe na svaku našu odluku; Znači; Bog je utjecao na Adolfa Hitlera da donese odluku da pobije 6 000 000 Židova.

Evo ti tvoj KK: 311. ...Bog nije ni na koji način, ni izravno ni neizravno uzrok moralnog zla. No poštujući slobodu svoga stvorenja , dopušta ga i tajnovito zna iz njega izvući dobro.

Znači ne da ne sudjeluje nego nije izravno ni neizravno uzrok moralnog zla. Znači Bog ne utječe na odluku da uradiš zločest čin, jer njemu prednjači čovjekov svojetven moralni sud, već Sotona. Pa to se uči u osnovnoj školi. A ti bi se bavila teologijom?

"Bog je utjecao na Adolfa Hitlera da donese odluku da pobije 6 000 000 Židova." - Molin te ispovijedi ovo :b112:


Čestitam Pero, čestitam :b101:


perokvrzica napisao:
Bog sudjeluje trenutačno u svakom činu svojih bića.
Bog je sveprisutan.

03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja.


Otac se brine za djecu, no ne utječe u svakom njihovu činu. Zato postoji ono: sad si u kazni!



Otac nas dobro zna sto nam je potrebno, prije nego ga zaistemo, no on ocekuje nasu prosnju zato sto je dostojanstvo njegove djece u njihovoj slobodi.

Citat:
Ako je nešto u nauku s crkvom, ne moram automatski to radit, niti dočekat raširenih ruku. Zato postoje različitosti u crkvi.


2032 Crkva, kao "stup i tvrdja istine" (1 Tim 3,15), "primila je svecanu Kristovu zapovijed da propovijeda spasonosnu istinu"."Crkvi pripada da uvijek i svugdje navijesta moralna nacela, pa i o drustvenom poretku, i da donosi sud o bilo kojim ljudskim stvarnostima kad god to traze osnovna prava ljudske osobe ili spasenje dusa".
2033 Uciteljstvo pastira Crkve u moralnim pitanjima redovito se vrsi u katehezi i u propovijedanju, uz pomoc djelâ teologa i duhovnih pisaca. Na taj se nacin, od pokoljenja u pokoljenje, pod vodstvom i budnoscu pastira, prenosi "poklad" krscanskog morala sto ga sacinjava znacajna cjelina normi, zapovijedi i kreposti koje proistjecu iz vjere u Krista, a ozivljava ih ljubav. Ta je kateheza tradicionalno, uz Vjerovanje i Ocenas, uzela kao temelj i Deset Bozjih zapovijedi koje izrazavaju nacela moralnog zivota sto vrijede za sve ljude.

2034 Rimski prvosvecenik i biskupi jesu "autenticni, Kristovom vlascu obdareni ucitelji koji povjerenom im narodu propovijedaju vjeru koju treba da vjeruje i u zivot primjenjuje". Redovito i opce uciteljstvo Pape i biskupa koji su s njime u zajednistvu uci vjernike istini koju treba vjerovati, ljubavi koju treba vrsiti i blazenstvu kojemu se treba nadati.

2035 Najvisi stupanj sudjelovanja u Kristovu autoritetu zajamcen je karizmom nezabludivosti. Ona se "odnosi samo na one stvari koje se nalaze u izvorima bozanske Objave"; proteze se i na sve dijelove nauke, ukljucujuci i moral, bez kojih se spasonosne vjerske istine ne mogu cuvati, izlagati ili opsluzivati.
2036 Autoritet Uciteljstva proteze se i na specificne zapovijedi priro-dnoga zakona jer je njihovo opsluzivanje, po Stvoriteljevu zahtjevu, nuzno za spasenje. Upozoravajuci na zapovijedi prirodnoga zakona, Uciteljstvo Crkve vrsi bitan dio svoje prorocke zadace da navijesta ljudima sto oni po istini jesu i da ih podsjeca na ono sto pred Bogom treba da budu.
2037 Bozji zakon, povjeren Crkvi, vjernicima se navijesta kao put zivota i istine. Stoga vjernici imaju pravo da budu pouceni o spasonosnim bozanskim zapovijedima koje prociscuju prosudbu te, po milosti, ozdravljaju ranjeni ljudski um. Duznost im je da opsluzuju zakone i odredbe sto ih izdaje zakonita Crkvena vlast. Takve odluke, pa makar bile disciplinarne, zahtijevaju poucljivost u ljubavi.

KKC

Citat:
Jedno je molit da si gladan kruha, drugo je molit; želim kćerke s peticom na faxu.


Slažem se. Ali to nije bilo sporno – bilo je sporno – trebaju li ljudi UOPĆE moliti ono što žele.
A ti si tvrdio da ne trebaju.
Kako sam ti već napisala, bića trebaju moliti prosidbene molitve, ali je bitan motiv iz kojih bića to čine.
Čitaš li ti uopće što ja pišem? :roll:[/quote]

Ti nisi sva svoja. Definitivno. Ja nisam tvrdio da ne trebaju - po crkvi. Pisao sam svoje mišljenje. Po meni se ljudi ne trebaju zatvarat u samostan, nego bi trebali bit kao franjevci. Ne kontam, šta je sporno? To je moje mišljenje i moj stav. Očito ne znaš prihvatit neki drugi stav, jel inače imaš problema u komunikaciji s ljudima, ili? Po forumu izgleda da imaš.To ne znači da je ne razumin zašto idu u samostan, već mi je osobno to glupo. Ne u smislu da ih smatram glupima. Ti svašta možeš povezat. Još bi me optužila da svećenike i časne glupanima. Neki se ispovijedaju jednom mjesečno, meni je to isto glupo. I sad da napišem svoje mišljenje ti bi izvukla neki bolestan zaključak. Ja se mogu ispovijedat svaki dan, mogu jednom tjedno, a mogu jednom mjesečno. Isto je s tim molitvenim nakanama, crkva ne obvezuje na to. Isto je s Međugorjem; crkva ga ne brani za vjernike; može ti bit ili glupo ili ok. Ne znam koliki je problem to shvatit. I sad te pitaam; gdje se crkva i ja razilazimo? :b101:
Kod "crkvena nauka" nisam mislio na ono što crkva obvezuje; molitvene nakane. Ja nisam dužan ih molit niti ću molit za buduću ženu. I to je jedino tebi sporno.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 15:44 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
DA napravimo mali sažetak tvojih kikseva:

perokvrzica napisao:
Ako prihvatimo da je Bog taj koji je stvorio ovaj svijet i ako prihvatimo da je on "najjači" igrač stvarnosti u kojoj živimo - onda je on u konačnici taj koji cjelokupnom realnošću dirigira.


Pa si nastavila tupit svoje;

perokvrzica napisao:
Također si tvrdio da Bog ne dirigira cjelokupnom stvarnošću. Što smo sad zaključili da to nije i ne može biti točno.



perokvrzica napisao:
Ono što ti ne shvaćaš je da BOg bez obzira na to što ne dirigira slobodnom voljom čovjeka - dirigira cjelokupnom stvarnošću. I da to nije isto.


Ova zadnja mi je vrh. Ako dirigira cjelokupnom stvarnošću; onda ništa ne izostaje, pa čak ni čovjek, sukladno tome slobodna volja. Cjelokupna stvarnost; sve, ali doslovno SVE.

Međutim, onda si shvatila gdje si kiksala:

perokvrzica napisao:
Ajmo izbaciti tu riječ dirigira - bolji je izraz kreira.


I onda počinje ludnica. Tolika ludnica da ti tvrdiš kako u cjelokupnu stvarnost ne spada čovjek. Ako u cjelokupnu stvarnost ne spada čovjek sa svojom slobodnom voljom; onda nema smisla s tebon pričat. Što spada u cjelokupnu stvarnost ako ne čovjek? O čovjeku se i radi cila priča o kojoj pričamo. O čovjeku i Bogu. Što je cjelokupna stvarnost? prazna zemlja i more? Po tebi da;

perokvrzica napisao:
Tko je rekao da Bog dirigira svakim čovjekom? Ja sigurno ne. Ja sam rekla da dirigira stvarnošću.
:b101: :b101: :b101:

U cjelokupnu stvarnost spada čovjek. Ako dirigira stvarnošću dirigira i čovjekom. Što je po tebi cjelokupna stvarnost?


I zadnji biser:
perokvrzica napisao:
Bog sudjeluje trenutačno u svakom činu svojih bića.


Ne, Bog ne sudjeluje u činima Sotone; ne. Bog dopušta to; no ne sudjeluje.

Ne, Bog je sveprisutan, što ne znači da sudjeluje. Jedini okvir u kojem se može gledat da sudjeluje jest da je kreator i da samim stvaranjem sudjeluje u svemu. Ali imamo slobodnu volju, tako da ga se ne može "krivit" za grijehe i ispaštanje. On ne sudjeluje u tome. On ne sudjeluje aktivno, već pasivno. Problem je što svoje citate izvlačiš iz konteksta, tako da na kraju ništa ne razumiš.

Sad mi izvuci neki citat i objasni kako je službeno tumačenje crkve; da Bog sudjeluje u Sotoninim činima.
Zezam se... Poštedi me :a1430:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 16:07 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 29 vel 2008 13:20
Postovi: 24
Lokacija: Split
Podijelio: 6 zahvala
Zahvaljeno je: 6 zahvala
Moje sive stanice su na pedalj od overloada samo od čitanja. Stvarno ste ih izstimulirali. Vau... divim vam se 8)
Doduše imam svoje beton mišljenje, ali sve se nešto mislim da bi uključivanje treće strane u ovom trenutku bilo, ono brale, too much...
Btw; Dujme sretan ti nickname-dan! Gibam popit štagod u to ime! smajlic28


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 16:14 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 26 ruj 2013 17:29
Postovi: 433
Podijelio: 10 zahvala
Zahvaljeno je: 38 zahvala
Dujko,
nakon svega pročitanog - čovjek se zapita- kako je to moguće?
Kako je mogu će da si nakon toliko teksta zaključio to što si zaključio. :roll:
Svaka daljnja argumentacija je uzaludna. Ako ti ne prihvaćaš da je nauk Crkve na dogmatskoj razini istinit, onda je besmisleno išta dalje tumačiti.

p. s. Poanta cijele priče je da je Bog sveprisutan, da sve zna, da svim upravlja, da ne postoji ništa, ali baš ništa u stvarnosti što promiče Njegovoj providnosti, ali da uz to sve koegzistira ljudska slobodna volja.
I da je odnos toga dvoga - ljudskom razumu nerazriješiva tajna.

moram poć sad. bokić


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 21:56 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
perokvrzica napisao:
Dujko,
nakon svega pročitanog - čovjek se zapita- kako je to moguće?
Kako je mogu će da si nakon toliko teksta zaključio to što si zaključio. :roll:
Svaka daljnja argumentacija je uzaludna. Ako ti ne prihvaćaš da je nauk Crkve na dogmatskoj razini istinit, onda je besmisleno išta dalje tumačiti.

p. s. Poanta cijele priče je da je Bog sveprisutan, da sve zna, da svim upravlja, da ne postoji ništa, ali baš ništa u stvarnosti što promiče Njegovoj providnosti, ali da uz to sve koegzistira ljudska slobodna volja.
I da je odnos toga dvoga - ljudskom razumu nerazriješiva tajna.

moram poć sad. bokić


Bravo! Nema više riječi "dirigira nad cjelokupnom stvarnošću". To si mogla odma reć.
Evo:

- "03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja." - ne piše riječ; kontrolira, upravlja, vlada. "Brine se" - ta riječ piše isto kao što je koristiš u rečenici: Otac se brine za dijete. Ne upravlja nad njim, iako se djetetu to čini. Nekad uhvati dijete, nekad dijete padne i plače. Stvarno ljudski mozak to ne može shvatit?

- God is everywhere present in created space. (De fide.) Bog je sveprisutan u kreiranom prostoru.

- God through His providence, protects and guides all that He has created. (De fide.) Bog kroz providnost, štiti i čuva sve što je stvorio. -- Znači kroz providnost; primjeti da se ne koriste riječi; upravljanje, diktiranje, vladanje, dirigiranje. S razlogom!

God co-operates immediately in every act of His creatures. (Sent. communis.) Bog odmah sudjeluje u svakom činu svoga stvorenja?!? Jedino ovo ne znam objasnit. I jedino što mi pada na pamet jest sljedeće; Bog djeluje čak i u Sotone. Naime, znamo da bi nas Sotona rastrgao da može; no Bog ga koči; Bog mu neda. Znači Bog djeluje u njemu. Zaista fascinantno.Znači Bog djeluje u činu zla: koči ga. Kako netko tko čita KK i knjige ovo ne shvaća? A glupasti pomorac shvaća. No, to opet ne ide u prilog tvojoj činjenici; Bog vlada nad svim. Ako djeluje u svemu, ne znači nužno da vlada/dirigira nad tim. On ograničava Sotonu. Dolje sam našao jedan zanimljiv članak. Pisan mi je nerazumljivim riječima. No, ovo podcrtano sam shvatio;

"Nameće se pitanje, kako shvatiti narav božanskog sudjelovanja, a da ono ne uništi slobodu ljudskih čina.To je sudjelovanje nastavak posrednog sudjelovanja, koji daje volji moć i sredstva da djeluje. To sudjelovanje postaje neposredno i simultano (istovremeno) s obzirom na akt volje, čim ona djeluje. [u]Takvo sudjelovanje respektira ljudsku slobodu, jer ukoliko je posredno, ono ostavlja volju indiferentnom da čini ovo ili ono, a ukoliko je neposredno, ono prati odluku volje.[/u] Ono je ne determinira, nego, uz njegovu pomoć, volja se sama determinira. Ta simultanost ljudske akcije i božanskog sudjelovanja spašava slobodu odluke. Ova bi se teorija o Božjem simultanom djelovanju mogla ilustrirati primjerom majke koja pomaže svom djetetu da hoda."

I to je to. Pogriješila si kad si rekla da Bog dirigira svime. Da Bog vlada svime. Ne vlada voljom. Iako ova druga rečenica u ovom ulomku se može shvatit kao istina, prvo bi trebalo definirat riječ; vladati. Da ne bude zabuna. Vladam i ja likom na igrici koju igram. U tom kontekstu ne možemo korsititi riječ vladati.
Ja vjerujem u dogme, ali ne u tvoje naučiteljstvo. Naučiteljstvo su načini kako shvatiti dogme. Tvoj način sa dirigentom ja ne priznajem.


Zadnja izmjena: dujam; 07 svi 2015 22:21; ukupno mijenjano 1 put/a.

Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 21:57 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
Leeloo napisao:
Moje sive stanice su na pedalj od overloada samo od čitanja. Stvarno ste ih izstimulirali. Vau... divim vam se 8)
Doduše imam svoje beton mišljenje, ali sve se nešto mislim da bi uključivanje treće strane u ovom trenutku bilo, ono brale, too much...
Btw; Dujme sretan ti nickname-dan! Gibam popit štagod u to ime! smajlic28



TNX. Daj, ajde napiši što želiš, tko ti brani


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 22:28 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 26 ruj 2013 17:29
Postovi: 433
Podijelio: 10 zahvala
Zahvaljeno je: 38 zahvala
dujam napisao:
perokvrzica napisao:
Dujko,
nakon svega pročitanog - čovjek se zapita- kako je to moguće?
Kako je mogu će da si nakon toliko teksta zaključio to što si zaključio. :roll:
Svaka daljnja argumentacija je uzaludna. Ako ti ne prihvaćaš da je nauk Crkve na dogmatskoj razini istinit, onda je besmisleno išta dalje tumačiti.

p. s. Poanta cijele priče je da je Bog sveprisutan, da sve zna, da svim upravlja, da ne postoji ništa, ali baš ništa u stvarnosti što promiče Njegovoj providnosti, ali da uz to sve koegzistira ljudska slobodna volja.
I da je odnos toga dvoga - ljudskom razumu nerazriješiva tajna.

moram poć sad. bokić


Bravo! Nema više riječi "dirigira nad cjelokupnom stvarnošću". To si mogla odma reć.
Evo:

- "03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja." - ne piše riječ; kontrolira, upravlja, vlada. "Brine se" - ta riječ piše isto kao što je koristiš u rečenici: Otac se brine za dijete. Ne upravlja nad njim, iako se djetetu to čini. Nekad uhvati dijete, nekad dijete padne i plače. Stvarno ljudski mozak to ne može shvatit?

- God is everywhere present in created space. (De fide.) Bog je sveprisutan u kreiranom prostoru.

- God through His providence, protects and guides all that He has created. (De fide.) Bog kroz providnost, štiti i čuva sve što je stvorio. -- Znači kroz providnost; primjeti da se ne koriste riječi; upravljanje, diktiranje, vladanje, dirigiranje. S razlogom!

God co-operates immediately in every act of His creatures. (Sent. communis.) Bog odmah sudjeluje u svakom činu svoga stvorenja?!? Jedino ovo ne znam objasnit. I jedino što mi pada na pamet jest sljedeće; Bog djeluje čak i u Sotone. Naime, znamo da bi nas Sotona rastrgao da može; no Bog ga koči; Bog mu neda. Znači Bog djeluje u njemu. Zaista fascinantno. I nemogu vjerovat da sam ovoliko nadaren, bez imalo pretjerivanja. No, to opet ne ide u prilog tvojoj činjenici; Bog vlada nad svim. Ako djeluje u svemu, ne znači nužno da vlada/dirigira nad tim. On ograničava Sotonu. Dolje sam našao jedan zanimljiv članak. Pisan mi je nerazumnjivim riječima. No, ovo podcrtano sam shvatio;

"Nameće se pitanje, kako shvatiti narav božanskog sudjelovanja, a da ono ne uništi slobodu ljudskih čina.To je sudjelovanje nastavak posrednog sudjelovanja, koji daje volji moć i sredstva da djeluje. To sudjelovanje postaje neposredno i simultano (istovremeno) s obzirom na akt volje, čim ona djeluje. [u]Takvo sudjelovanje respektira ljudsku slobodu, jer ukoliko je posredno, ono ostavlja volju indiferentnom da čini ovo ili ono, a ukoliko je neposredno, ono prati odluku volje.[/u] Ono je ne determinira, nego, uz njegovu pomoć, volja se sama determinira. Ta simultanost ljudske akcije i božanskog sudjelovanja spašava slobodu odluke. Ova bi se teorija o Božjem simultanom djelovanju mogla ilustrirati primjerom majke koja pomaže svom djetetu da hoda."

Ja vjerujem u dogme, ali ne u tvoje naučiteljstvo. Naučiteljstvo su načini kako shvatiti dogme. Tvoj način sa dirigentom ja ne priznajem.


Hehehe.
Duje moj. :grlim te:
Skopčala sam ja odmah da tvoj problem nije da si glup, nego premlad i preponosan da bi priznao da si stvar krivo postavio.
A ono što mi se najviše sviđa je što si sam prokopao litaraturu da si nađeš odgovor, a to sam i htjela postići. :P
Bog Duje upravlja/vlada/dirigira svime. Nadoći ćeš ti i na to.

Ajmo još jednom staviti definiciju Božje providnosti:

Providence in general, or foresight, is a function of the virtue of prudence, and may be defined as the practical reason, adapting means to an end. As applied to God, Providence is God Himself considered in that act by which in His wisdom He so orders all events within the universe that the end for which it was created may be realized. That end is that all creatures should manifest the glory of God, and in particular that man should glorify Him, recognizing in nature the work of His hand, serving Him in obedience and love, and thereby attaining to the full development of his nature and to eternal happiness in God. The universe is a system of real beings created by God and directed by Him to this supreme end, the concurrence of God being necessary for all natural operations, whether of things animate or inanimate, and still more so for operations of the supernatural order. God preserves the universe in being; He acts in and with every creature in each and all its activities. In spite of sin, which is due to the wilful perversion of human liberty, acting with the concurrence, but contrary to the purpose and intention of God and in spite of evil which is the consequence of sin, He directs all, even evil and sin itself, to the final end for which the universe was created. All these operations on God's part, with the exception of creation, are attributed in Catholic theology to Divine Providence.

Ne razumijem zašto te zbunjuje riječ dirigira? Kada dirigent dirigira - onda članovi orkestra odlukom svoje volje prate njegovu volju. :wink:

p. s. Da, Bog uistinu surađuje trenutačno u svim činima svojih bića. Svih. I komarca i skakavca i tebe i mene, pa i Sotone. Ali nemoj zaboravit, Dujko, da to ne znači da nemamo slobodnu volju. :wink:

EDIT Jasno je naravno, da to ne znači da skavac i komarac imaju slobodnu volju, jel tako?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 22:46 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
perokvrzica napisao:
dujam napisao:
perokvrzica napisao:
Dujko,
nakon svega pročitanog - čovjek se zapita- kako je to moguće?
Kako je mogu će da si nakon toliko teksta zaključio to što si zaključio. :roll:
Svaka daljnja argumentacija je uzaludna. Ako ti ne prihvaćaš da je nauk Crkve na dogmatskoj razini istinit, onda je besmisleno išta dalje tumačiti.

p. s. Poanta cijele priče je da je Bog sveprisutan, da sve zna, da svim upravlja, da ne postoji ništa, ali baš ništa u stvarnosti što promiče Njegovoj providnosti, ali da uz to sve koegzistira ljudska slobodna volja.
I da je odnos toga dvoga - ljudskom razumu nerazriješiva tajna.

moram poć sad. bokić


Bravo! Nema više riječi "dirigira nad cjelokupnom stvarnošću". To si mogla odma reć.
Evo:

- "03 Svjedočanstvo je Svetog pisma jednodušno: skrb božanske providnosti konkretna je i neposredna; brine se za sve, od najmanjih stvari do najvećih svjetskih i povijesnih događaja." - ne piše riječ; kontrolira, upravlja, vlada. "Brine se" - ta riječ piše isto kao što je koristiš u rečenici: Otac se brine za dijete. Ne upravlja nad njim, iako se djetetu to čini. Nekad uhvati dijete, nekad dijete padne i plače. Stvarno ljudski mozak to ne može shvatit?

- God is everywhere present in created space. (De fide.) Bog je sveprisutan u kreiranom prostoru.

- God through His providence, protects and guides all that He has created. (De fide.) Bog kroz providnost, štiti i čuva sve što je stvorio. -- Znači kroz providnost; primjeti da se ne koriste riječi; upravljanje, diktiranje, vladanje, dirigiranje. S razlogom!

God co-operates immediately in every act of His creatures. (Sent. communis.) Bog odmah sudjeluje u svakom činu svoga stvorenja?!? Jedino ovo ne znam objasnit. I jedino što mi pada na pamet jest sljedeće; Bog djeluje čak i u Sotone. Naime, znamo da bi nas Sotona rastrgao da može; no Bog ga koči; Bog mu neda. Znači Bog djeluje u njemu. Zaista fascinantno. I nemogu vjerovat da sam ovoliko nadaren, bez imalo pretjerivanja. No, to opet ne ide u prilog tvojoj činjenici; Bog vlada nad svim. Ako djeluje u svemu, ne znači nužno da vlada/dirigira nad tim. On ograničava Sotonu. Dolje sam našao jedan zanimljiv članak. Pisan mi je nerazumnjivim riječima. No, ovo podcrtano sam shvatio;

"Nameće se pitanje, kako shvatiti narav božanskog sudjelovanja, a da ono ne uništi slobodu ljudskih čina.To je sudjelovanje nastavak posrednog sudjelovanja, koji daje volji moć i sredstva da djeluje. To sudjelovanje postaje neposredno i simultano (istovremeno) s obzirom na akt volje, čim ona djeluje. [u]Takvo sudjelovanje respektira ljudsku slobodu, jer ukoliko je posredno, ono ostavlja volju indiferentnom da čini ovo ili ono, a ukoliko je neposredno, ono prati odluku volje.[/u] Ono je ne determinira, nego, uz njegovu pomoć, volja se sama determinira. Ta simultanost ljudske akcije i božanskog sudjelovanja spašava slobodu odluke. Ova bi se teorija o Božjem simultanom djelovanju mogla ilustrirati primjerom majke koja pomaže svom djetetu da hoda."

Ja vjerujem u dogme, ali ne u tvoje naučiteljstvo. Naučiteljstvo su načini kako shvatiti dogme. Tvoj način sa dirigentom ja ne priznajem.


Hehehe.
Duje moj. :grlim te:
Skopčala sam ja odmah da tvoj problem nije da si glup, nego premlad i preponosan da bi priznao da si stvar krivo postavio.
A ono što mi se najviše sviđa je što si sam prokopao litaraturu da si nađeš odgovor, a to sam i htjela postići. :P
Bog Duje upravlja/vlada/dirigira svime. Nadoći ćeš ti i na to.

Ajmo još jednom staviti definiciju Božje providnosti:

Providence in general, or foresight, is a function of the virtue of prudence, and may be defined as the practical reason, adapting means to an end. As applied to God, Providence is God Himself considered in that act by which in His wisdom He so orders all events within the universe that the end for which it was created may be realized. That end is that all creatures should manifest the glory of God, and in particular that man should glorify Him, recognizing in nature the work of His hand, serving Him in obedience and love, and thereby attaining to the full development of his nature and to eternal happiness in God. The universe is a system of real beings created by God and directed by Him to this supreme end, the concurrence of God being necessary for all natural operations, whether of things animate or inanimate, and still more so for operations of the supernatural order. God preserves the universe in being; He acts in and with every creature in each and all its activities. In spite of sin, which is due to the wilful perversion of human liberty, acting with the concurrence, but contrary to the purpose and intention of God and in spite of evil which is the consequence of sin, He directs all, even evil and sin itself, to the final end for which the universe was created. All these operations on God's part, with the exception of creation, are attributed in Catholic theology to Divine Providence.

Ne razumijem zašto te zbunjuje riječ dirigira? Kada dirigent dirigira - onda članovi orkestra odlukom svoje volje prate njegovu volju. :wink:

p. s. Da, Bog uistinu surađuje trenutačno u svim činima svojih bića. Svih. I komarca i skakavca i tebe i mene, pa i Sotone. Ali nemoj zaboravit, Dujko, da to ne znači da nemamo slobodnu volju. :wink:

EDIT Jasno je naravno, da to ne znači da skavac i komarac imaju slobodnu volju, jel tako?

Do ovoga sa zlom sam došao razmišljajući, nikako drugačije. Ni ne znam je li uopce ima teorija o tome.

Dirigent? Nikako. Ta riječ nikako. I kažem ti, treba definirati riječ vladati. Jer mi zvuči isto kao dirigirati. Ja vladam likom na igrici. Upravljam sa njim. Je li možemo onda nazvat da Bog vlada nama? Ne, nikako. To je skroz drugačije nešto.

Pero, ja ne moram prihvatit takvo naučavanje o dogmi. Moram neko, ali to naučvanje da Bog vlada cjelokupnom stvarnošću nikako. Jer ne vlada nad slobodnom voljom. Znači vlada na 99,99999%, ali nije s tih 0,0000001% - slobodnom voljom. Znači nije nad svim. Ta rečenica nije točna; osim pod uvjeetom da vlada i nad našom voljom. Jeli shvaćaš?

I da ovo s komarcem; Bog ispunjava svoj plan kroz sve prirodne zakone, životinje itd. I kroz ljude također. No, ne krši našu slobodnu volju. I Bog ne vlada nad zlom, već ga ograničava po mojoj teoriji. Jel me kužiš di je problem bia? Ja sam pogriješia na kraju kad sam reka da ne sudjeluje u zlu. Ali ima način da sudjeluje u zlu. Ali ne možemo reć da vlada nad zlom? Kad bi vladao nad zlom, vladao bi nad njegovim odlukama?

Ja kažem što sam pogriješio. Mene istina zanima, ne pamet Frane mlađi :b101:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 svi 2015 22:56 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 26 ruj 2013 17:29
Postovi: 433
Podijelio: 10 zahvala
Zahvaljeno je: 38 zahvala
dujam napisao:
Do ovoga sa zlom sam došao razmišljajući, nikako drugačije. Ni ne znam je li uopce ima teorija o tome.

Dirigent? Nikako. Ta riječ nikako. I kažem ti, treba definirati riječ vladati. Jer mi zvuči isto kao dirigirati. Ja vladam likom na igrici. Upravljam sa njim. Je li možemo onda nazvat da Bog vlada nama? Ne, nikako. To je skroz drugačije nešto.

Pero, ja ne moram prihvatit takvo naučavanje o dogmi. Moram neko, ali to naučvanje da Bog vlada cjelokupnom stvarnošću nikako. Jer ne vlada nad slobodnom voljom. Znači vlada na 99,99999%, ali nije s tih 0,0000001% - slobodnom voljom. Znači nije nad svim. Ta rečenica nije točna; osim pod uvjeetom da vlada i nad našom voljom. Jeli shvaćaš?

I da ovo s komarcem; Bog ispunjava svoj plan kroz sve prirodne zakone, životinje itd. I kroz ljude također. No, ne krši našu slobodnu volju. I Bog ne vlada nad zlom, već ga ograničava po mojoj teoriji. Jel me kužiš di je problem bia? Ja sam pogriješia na kraju kad sam reka da ne sudjeluje u zlu. Ali ima način da sudjeluje u zlu. Ali ne možemo reć da vlada nad zlom? Kad bi vladao nad zlom, vladao bi nad njegovim odlukama?

Ja kažem što sam pogriješio. Mene istina zanima, ne pamet Frane mlađi :b101:


Šta sam ti maloprije rekla Duje? Bog istodobno upravlja svime, ali bića i dalje imaju slobodnu volju.
Šta sam ti rekla na početku rasprave, jel se sjećaš?
Da su na ovu temu ispisane biblioteke kroz tisućljeća i da se nije došlo do zadovoljavajućeg odgovora.
Taj odnos - između Boga koji apsolutno svime upravlja i slobodne volje čovjeka - narosto je razumska kontradikcija, tajna u koju ljudski um ne može proniknuti.
To je to. :wink:

A vezano za to zlo - pronađi odgovor. :wink:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 174 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 29 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr