|
Korisnik s više od 100 postova |
|
Pridružen: 16 vel 2011 19:03 Postovi: 484 Podijelio: 0 zahvala Zahvaljeno je: 5 zahvala
|
zapisao H.J.Lung cini mi se da bi ova knjizica mogla nekome pomoci pa cu je prepisati. PredgovorNa mome drugom seminaru u Njemackoj,kod prof.Ivancica njegovi su me se "duhovni lijekovi" tako dojmili da sam odlucio pazljivo ih sakipljati i objavljivanjem uciniti dostupnim sirem krugu zainteresiranih Naime,iskustvo pokazuje da jednokratno slusanje ovih militava na seminarima nije dostatno za izljecenje,da su prikazi sa samo jednog seminara nepotpuni i da je trazenje potrebnih"lijekova" na audio-vrpci prilicno nespretno i dugotrajno. na raspolaganju vam,dakle,stoji prvorazredni kovceg s"lijekovima","injekcijama" i "tabletama" za duhovno lijecenje Profesor Ivancic je u Zagrebu, u Hrvatskoj,osnovao katolicku duhovnu kliniku pod nazivom Centar za duhovnu pomoc(CDP) u kojoj se između ostalog i ovdje navedenim lijekovima postizu vrlo dobri rezultati u lijecenju. Mnoge bolesti imaju duhovne uzroke i mogu se lijeciti samo po Isusu Kristu,međutim,lijeciti principijelno samo duhovne bolesti,a pri tome se moze dogoditi da se dugotrajno izlijece i tjelesne.Ovaj je popis nastao nakon sudjelovanja na vise seminara ipreslusavanja vise audio-vrpci. Profesor Ivancic ga je pregledao i u Velber-Nevigesu pristao na objavljivanje u obliku prosure za internu uporabu a ne kao knjigu,jer tekst nije sadrzajno dorecen. Bitno je da pronađene lijekove koji su vama najvazniji-u ogranicenju lezi mudrost-i uzimajte ih vise puta dnevno. Molim vas da lijekove ne uzimate na brzinu nego dopustite da se vise minuta "tope",kako se ne bi izgubili "na dugom putu od glave do srca. Osim toga,Bog na posebno ljekovit nacin djeluje u svetoj misi.Stoga joj je dobro po mogucnosti svaki dan sabrano prisustovati. Ovom prilikom posebno vam zelim preporuciti seminare prof.Ivancica, na kojima molitva oslobađanja donosi mnogo blagoslova. Kao zahvalu za pomoc molim vas da u svoje molitve ukljucite seminare za evangelizaciju,a ako istovremeno budete nasli mrvicu molitve i za pisca,vrlo ce mu dobro doci.(moze i prepisivacu ) Neka lijekovi ovoga "kovcega" donesu mnogo blagoslova i zdravlja! Duh i Duhovne RanePojmovi u naslovu nisu sasvim pounati i razumljivi.Potrebno ih je razclaniti i razjasniti Uciniti cemo to u dva koraka.Najprije cemo govoriti o pojmu duhovnog,a nakon toga o pojmu duhovnih trauma
Pojam duhovnog
Kad govorimo o covjeku,mislimo na njegovo tijelo,pa dusu i napokon podrucje duha. Ako se covjek razboli,somatskim podrucjem bavi se medicina,podrucjem psihe psihijatrija,a pneumatskim vjersko dušebrižništvo. Duhovno je podrucje otvoreno apsolutnom bicu i sposobno za komunikaciju s njime. Filozofski gledano,duhovno se ocituje u transcedenciji i refleksiji.To znaci:duh nadilazi covjeka,postavlja da iznad njega samoga i ujedno reflektira o covjeku,pronice njegovu nutrinu,ostaje u sebi. Biblijski pak gledano,duh oznacuje u bicu ono bitno i neuhvatljivo od cega bice zivi,sto bez volje iz njega isijava, po cemu to bice najvise jest ono sto jest i cime bice ne moze zagospodariti,nego ono gospodari bicem. Hebrejski izraz za "duh" je "ruah",sto znaci "dah vjetra" ali i "zivotni dah"koji dolazi od Boga(usp.Post 2,7 i 6,3) On ne moze umrijeti,nego se u trenutnku smrti vraca bogu,kaze nam Biblija.
Duša je znak zivota
Srodam pojam za duhovno je i dusa u odnosu prema tijelu.Citav covjek se obicno oznacava rijecju "duša". Ona ne nastanjuje tijelo,vec se po tijelu ocituje.Buduci da je povezana s Božjim Duhom,dusa oznacuje duhovno podrijetlo u covjeku.No,bibliski gledano,tijelo,dusa i duh uvjek su neodvojivi,to je jedinsveno bice ozivljeno duhom zivota.Zato dusa ne moze biti sama za sebe,neovisna o tijelu,kako kaze spiritualisticko poimanje koje se ocituje u raznim filozofijama a suprotno je biblijskom. Dusa je prema Svetom pismu znak zivota,ali ne i njegov izvor.Za biblijskog pisca izvor zivota je Bog
Lijeciti duh
Covjekova se duhovna stvarnost ne moze dokuciti direktno,nego po dusevnoj i tjelesnoj stvarnosti.To znaci da se duhovne bolesti mogu dijagnosticirati po znakovima na tijelu i psihi.Postoje bolesti tijela i bolesti psihe uzroci kojih su u duhovnom podrucju,i stoga se na podrucju somatskog i psihickoga mogu lijeciti samo simptomatski ali ne i etioloski,sto se moze samo na duhovnom podrucju.Time se odmah pokazuje bitna vaznost suradnje između lijecnika,psihijatra i svecenika
Duhovne traume
Pod traumom mislimo na povrdu koja potrese dusu i na njoj ostavlja trajan trag,sto moze izazvati bolest na psihi ili na tijelu.Rijec je,dakle, o povredama koje izazivaju nove povrede a tako se produzavaju Ovdje govorimo o duhovnim traumama.Papa Ivan Pavao II,a u apostolskom pismu Salvifici dolores pise da treba razlikovati tjelesnu od moralne patnje."rijec je dakle,o boli duhovne naravi,ne samo o psihickoj dimenziji boli koja prati kako moralnu,tako i tjelesnu patnju",kaze doslovno Sveti Otac(SD9).Papa,dakle,govori o psihickoj dimenziji boli ciji su korijeni u covjekovu duhu.I naglasava:"Širina i mnogolikost duhovne patnje doista nije manja od one tjelesne,no nju je istodobno teze ustvrditi,teze dostici terapijom"(SD9). Buduci da se moralna,a to znaci duhovna patnja,pokazuje u civjekovoj psihi,cesto ju je tesko razlikovati od psihickog uzroka bolesti,a onda zbog toga i ponekad teze lijeciti. Papa također govori o svakom trpljenju kao o covjekovoj transcedenciji.On doslovno kaze: "U trpljenju je covjek u određenom smislu"sudbinski određen" da nedilazi samoga sebe i na to je otajstveno pozvan"(SD2) Ta patnja je toliko duboka koliko je dubok covjek,kaze Papa(usp SD 2).I napokon Sveti Otac zakljucuje: "Covjek u svojoj patnji ostaje nedohvatnim misterijem"(SD4).Patnja je dakle,ne samo duhovna nego i transcedentna. Sto se tice lijecenja,treba naglasiti da se ovdje ne radi o psihickom djelovanju na covjeka,nego o lijecenju onoga sto je u nasoj dusu postalo bolesno bilo zbog vlastitih ili tuđih nemarnosti i propusta vlastitih ili tuđih zloca. Kao posljedica spasa dolazi prije svega do promjene duhovne sfere covjeka. raste povjerenje u Boga,covjek se Bogu radosno obraca,moli i zahvaljuje. Netko tko je u svome duhu sve vise izljecen,okrece se sve vise k Bogu,svoj zivot usklađuje s Bogom. postaje ljubazniji,pomirljiviji,Čistiji,velikodusniji.............. Sve vise tezi za "onim sto je istinito,sto god casno,sto god pravedno,sto god cisto,sto god ljubazno,sto god hvalevrijedno"(Fil 4,8) Kao posljedica ovog nutarnjeg,duhovnog lijecenja događa se cesto da ozdravljaju i ostala covjekova podrucja, njegova psiha i tijelo.ima jos........
|
|