Danijel.B napisao:
Može, a ako kojim slučajem imaš knjige od Šestova ili Berdjajeva skeniraj i njih, ako ti se da naravno, mene zanima ta ruska religiozna misao, a ovdje u knjižnici u mom gradu nemaju toliko knjiga od njih, a prije toga reci koju o Weiningerovom utjecaju na Wittgensteina jer njegovu je knjigu Spol i karakter on preporučivao svim svojim prijateljima ( kako to objašnjavaš ).
mail:
danijeel@net.hr Nemerem virovati da si stvarno povjerovao da ću skenirati knjige u pdf i da ću ti poslati na mail. Jednostavno nemerem virovati, očito me nimalo ne poznaješ.
Danijel.B napisao:
Znači jel imaš baš svoju studiju, članak, knjigu od autora koje proučavaš, u ovom slučaju Wittgensteina jer čini mi se da ti studiraš godinama određene autore ali da nisi napisao ništa o njima, o ljudima čiju misao proučavaš, intelektualac bi trebao znati napisati vlastiti osvrt na nečije misli.
Baš tako velik intelektualac nisan. A ono najbitnije: šta moja misao vridi? U biti, ja ni nemam svoje misli. Moje misli su Joseph Ratzinger i Bela Weissmahr. Nemam, osim kada je u pitanju Friedrich Nietzsche.
Danijel.B napisao:
Uzmimo gospodina Devčića, on je proučavao Berdjajevu misao i napisao na desetke članaka i nekoliko knjiga u kojima se bavi Berdjajevom. Kada sam napisao „ Jel imaš neku knjigu ili članak napisan od svojeg „ zapravo sam mislio samo na dali imaš kao što ima gospodin Devčić svoje vlastite članke, osvrte i knjige o Wittgensteinu ili bilo kojem drugom autoru koje proučavaš.
Devčić je doktorirao filozofiju na Papinskom sveučilištu Gregorijana. Nemoj me više nikad uspoređivati sa Ivanom Devčićem, ali baš nikad. Takvo nešto je bogohulje.
Danijel.B napisao:
Djela su bitna, znači tvoja vlastita djela i intelektualna promišljanja o autorima čiju misao proučavaš, ta djela ima naprimjer gospodin Devčić koji se bavio Berdjajevom, gdje su tvoja? Na to sam konkretno i mislio. Bibliotekar intelektualne misli ne čini te intelektualcem, bio bi intelektualac da si nešta napisao, izdao i da si utjecao na teologiju ili filozofiju, ali ti nisi utjecao ni na jednu ni na drugu granu ili se varam, iako mislim da se ne varam, a rijetko kada mislim da se varam.
Tebi nije dobro.

Pa kako će jedan forumski idiot koji piše pod nickom Fran26 utjecati na teologiju ili filozofiju?

De mi to objasni. Jesi ti normalan?

Ja sam nazovimo to tako "seoski" intelektualac. Onak, seljačina i to.

Danijel.B napisao:
Nazvati nekoga idiotom neumjesna je šala, znači ako je Nietzsche idiot kako objašnjavaš to da teolozi proučavaju idiota...
Teolozi, baš kao i filozofi proučavaju Nietzschea jer ga moraju proučavati. Jesi ti vidio kako izgleda studij teologije ili filozofije? Onda, čemu se čudiš. Kako će teolog zaobići filozofiju, a još gore, kako će filozofija zaobići filozofiju?

Ako je netko svećenik, teolog, magistar ili doktor teologije ne znači da će učiti samo ono šta Crkva naučava. Zar se to uopće mora objašnjavati? A kako će netko studirati filozofiju i pritom zaobići dio filozofije? O tome uopće ne želim raspravljati.
Budući da teološka učilišta (fakulteti i visoke škole) u prvom redu osposobljavaju svoje studente za prihvaćanje svećeničke službe u Crkvi i tako ih pripremaju za odgovorni rad naviještanja objavljene Božje riječi, veći je dio vremena te priprave posvećen teološkom studiju. No kako je teologija ljudsko razmišljanje o Božjoj objavi, to nastojanje traži poznavanje i usvajanje načina ljudskog razmišljanja, njegovih domašaja i međa. Tu vještinu pruža temeljit studij filozofije. Filozofija, međutim, nije jednoznačan izraz. Njegovo se značenje (i sadržaj) uvelike mijenja, ovisno o ljudima koji filozofiju stvaraju. Ivan Macan i dr. "Filozofija u susret teologiji"
Kod obnove crkvenih studija treba u prvom redu nastojati da se bolje usklade filozofski i teološki predmeti i da skladno pridonose da se u dušama pitomaca sve više otkriva otajstvo Krista koji zahvaća čitavu povijest ljudskoga roda, koji neprestano utječe na Crkvu i koji poglavito djeluje po svećeničkoj službi. Da bi se takav pogled na stvar od samog početka školovanja saopćio pitomcima, crkvene studije treba započeti uvodnim tečajem koji će trajati određeno vrijeme. U tom uvodu u studij neka se otajstvo spasenja tako izlaže da studenti uoče smisao, raspored i usmjerenje crkvenih studija, i da im to ujedno pomogne da sav svoj život zasnuju na vjeri i njome prožmu, te da se učvrste da prihvate svoje zvanje s osobnim predanjem i radosna srca. Filozofske predmete treba tako predavati da se studenti dovedu do temeljite i suvisle spoznaje čovjeka, svijeta i Boga, oslanjajući se na trajno vrijednu filozofsku baštinu, a uzevši u obzir i novija filozofska istraživanja, posebno ona koja imaju veći utjecaj u njihovoj zemlji, te noviji razvoj znanosti, tako da se pitomci pravo shvativši značaj današnjeg vremena, uspješno priprave na dijalog s ljudima svoga vremena. Povijest filozofije ima se tako predavati da studenti shvate osnovna načela različitih sustava, da ono što u njima uoče kao istinito zadrže, a da budu u stanju korijenje zabluda razotkriti i zabaciti. Sam način predavanja neka kod studenata budi ljubav prema temeljitom istraživanju, opažanju i izlaganju istine, a također i pošteno priznavanje granica ljudske spoznaje. Osobito neka se pazi na vezu između filozofije i stvarnih životnih problema kao i na pitanja koja uzbuđuju duše studenata. Treba im također pomoći da zapaze povezanost što postoji između filozofske misli i otajstava spasenja koja se u teologiji promatraju u višem svjetlu vjere. II. VATIKANSKI SABOR "Optatam totius"
Tko god promatra današnji svijet, koji se nalazi izvan Kristova ovčinjaka, lako može vidjeti glavne putove kojima su se zaputili učeni ljudi. Neki od njih nerazborito i nepromišljeno u učenju o postanku svih stvari zastupaju i brane evolucionizam, iako nije neprijeporno dokazan ni na samom području prirodnih znanosti, te smjelo podupiru monističku i panteističku hipotezu o svijetu izloženom stalnom razvoju. Tom se hipotezom rado služe pobornici komunizma kada brane i šire svoj dijalektički materijalizam i uklanjaju iz umova svaki pojam Boga. Lažne tvrdnje takvoga evolucionizma, zbog čega se odbacuje sve što je apsolutno, stalno i nepromjenjivo, utrli su put zastranjenjima nove filozofije koja je konkurencija idealizmu, filozofiji imanencije i pragmatizmu, a uzela je naziv »egzistencijalizam«, zato što odbacuje nepromjenjive biti stvari i stavlja u središte filozofskog interesa isključivo »egzistenciju« pojedinaca. Tomu se pridružuje lažni »historizam« koji se drži samo dogadaja iz Ijudskog života i ruši temelje svake istine i apsolutnog zakona na područ filozofije, i na području kršćanske dogme. U toj zbrci mišljenja malo nas tješi to što vidimo kako se oni koji su odgojeni u duhu racionalizma danas, nerijetko, vraćaju izvorima objavljene istine i priznaju i ispovijedaju Božju riječ, pohranjenu u Svetom pismu kao temelj teologije. Istodobno brine i uznemirava činjenica da nemali broj njih, koliko čvršće prianjaju uz Božju riječ, toliko više umanjuju vrijednost ljudskog uma, i koliko radije uzdižu autoritet Boga objavitelja toliko oštrije preziru crkveno učiteljstvo, koje je Krist Gospodin ustanovio da čuva i tumači istine koje je Bog objavio. Taj prijezir ne samo da je u otvorenom proturječju sa Svetim pismom nego samo iskustvo pokazuje da je pogrešan i neosnovan. Često se naime sami »otpadnici« javno žale na neslogu koja vlada među njima na dogmatskom području i tako, premda to nisu htjeli, priznaju potrebu jednoga živog učiteljstva. Ta nastojanja, koja manje ili više odstupaju od pravog puta, katolički filozofi i teolozi moraju poznavati i ne smiju ih nipošto zanemarivati. Njihov je ozbiljan zadatak braniti božanske i ljudske istine i utisnuti ih u srca ljudi. Štoviše, oni moraju dobro poznavati ta mišljenja, bilo zato što se bolesti ne mogu liječiti prije nego se poznaju, bilo zato što se u samim lažnim tvrdnjama katkad krije zrnce istine, bilo, na kraju, zato što same zablude potiču naš um marljivije istražiti i temeljito ispitati neke filozofske i teološke istine. Pio XII., "Humani generis"Danijel.B napisao:
...i da nitko od njih nikada nije napisao ništa slično ovome kao što si ti napisao tj. nitko od ozbiljnijih teologa nije napisao ništa slično ovome što si ti napisao: „ Ne samo da je Nietzsche idiot, nego i njegovi "pajdašeki": Martin Heidegger, Friedrich Hölderlin i Arthur Schopenhauer. „
Zato jer su to pristojni ljudi i intelektualci, oni se ne izražavaju kao neki tip koji piše pod nickom Fran26. Nisu to tipovi sa raznih foruma koji mlate praznu slamu.
Danijel.B napisao:
...S druge pak strane, taj idiot i njegovi pajdaši su zapamćeni, imaju svoje mjesto u povijesti, gdje si ti pak u toj priči?
Adolf Hitler, Nikolaj Ceausescu, Pol Pot te današnji Islam Karimov, Mengistu Haile Mariam i Ilham Aliyev, svi oni će ostati zapamćeni u povijesti, i šta sad?
Danijel.B napisao:
...Ne slažem se u potpunosti sa tobom kada si napisao da je Nietzschea idiot jer i njega je Bog poslao sa razlogom, ne možeš za nekoga reći da je idiot samo tako, time na neki način vrijeđaš ne samo tu osobu za koju si napisao da je idiot već i onoga koji ga je stvorio.
Dobro da se bar jednom slažemo.
Riječ koja nam tako brzo izmakne, a koju mi tako neozbiljno primamo, očituje da mi drugoga ne častimo, da se uzdižemo nad njega i da svoj život više cijenimo nego njegov. Ta riječ je jedan udarac za našega brata. Ona treba pogoditi nekoga, povrijediti, uništiti. Svjesno sramoćenje i ponižavanje oduzima našem bratu njegovo dostojanstvo i u javnosti, želi ga učiniti omraženim, u mržnji cilja na uništenje njegovog vanjskog i unutarnjeg života. Ja dakle njemu sudim. To je ubojstvo. Ubojica potpada sudu. Tko se srdi na svoga brata, tko mu upućuje srditu riječ i otvoreno ga sramoti ili kleveće, taj nema opstanka pred Bogom. Odvajanjem od brata, on se odvojio i od Boga. Dietrich Bonhoeffer "Cijena učeništva"Danijel.B napisao:
Ako čovjeku trebaju dokazi za vjeru u Boga nije li to dovoljan pokazatelj da je nema?
Ne. Toma Akvinski i Anselmo su cili život pokušavali "dokazati" Boga, a ne virujen da nisu imali vjere.
Ne težim za tim, Gospodine, da prodrem u tvoju uzvišenost, jer nipošto ne držim da joj je moj um dorastao, ali želim da barem donekle shvatim tvoju istinu, u koju vjeruje i koju voli moje srce. Dakako, ne tražim da spoznam kako bih vjerovao, nego vjerujem kako bih spoznao. Sv. Anselmo "Proslogion"Moraš ponuditi nešto bolje u raspravi Danijel B. Ovako mi je dosadno. Imaš još samo jednu jedinu šansu.