cirenac napisao:
Proglašavanje svih ljudi Bižjom djecom jest katolički pristup i mogu ti navesti katoličke izvore, katoličke svečenike koji to tvrde, ali to ,jednostavno ne stoji ako ćemo uzeti Novi zavjet kao temelj.
Svi ljudi su Božja stvorenja ali svi ljudi nisu Božja djeca i to je vrlo jednostavno i jasno obrazloženo u poslanicama i evandjeljima.
Koliko sam upoznat, vi malo čitate Bibliju, posebno Stari zavjet, oslanjate se na autoritet svog Učiteljstva jer smatrate da je njima povjereno da poučavaju, vrlo ste disciplinirani u tome i zbog autoriteta koje Učiteljstvo ima niti ne pokušavate to dovesti u pitanje.Medjutim nigdje u Pismu nećete naći podršku takvom pristupu.
O tome sam želio pričati s vama.
Pa, ajd da pričamo, ali ako ti stvarno želiš čuti objašnjenja, a da ona nisu u skladu sa TVOJIM
mišljenjem, u suprotnom to je igra "gluvih telefona".
*********************************************
-Djeca Božja se može shvatiti u dvostrukom smislu. Sa stajališta stvaranja, svi ljudi su djeca Božja. Stvoreni smo na Božju sliku, i u svakom od nas postoji taj neizbrisivi trag sinovskog dostojanstva. To je nešto što ne odabiremo, već je dio naše naravi. S druge strane, „djeca Božja“ u užem smislu su svi oni koji iskreno slijede Božji put. Tek tako postajemo u punom smislu svjesni svoga izvornog dostojanstva i svoje prave naravi. Stoga su u širem smislu svi ljudi djeca Božja, a u kršćanskom smislu „Braća su sinovi istoga oca, a pošto je Gospodin sin Svevišnjeg, njegova su braća oni koji vrše volju Očevu.
*******************************************
to je prvi deo odgovora, (ako nisi skapirao, ovo je pretežno, mada ne ograničavajući, katolički forum,
ali, su i drugi dobrodošli, ako su im namjere iskreno-ekumenske, imam dojam da ti želiš nam otvorit
nam oči, tj. da nas izvedeš na "pravi put")
jest poslušni smo svojoj Crkvi, i sv. Ocu, dogmama, i nauku i kanonu, jer je sve po Duhu Svetom,
nadahnuto Biblijom, (Stari i Novi Zavjet).I tako već 2000 godina, pa to nas je održalo..
******************************************.
-Postoje različite razina istina u koje se očekuje da netko vjeruje ako sebe želi smatrati „katolikom“. Apsolutna poslušnost se zahtjeva za istine koje se tiču najvažnijih postavki vjere, tu se radi o svečanim crkvenim dogmama bez kojih se gubi temelj čitavog kršćanstva (npr. da je Isus pravi Bog i pravi čovjek, da je Duh Sveti Bog, da je Bog trojstven itd.). Osoba koja ih uporno niječe upada u herezu. Dakle, postoji skup proglašenih vjerskih istina u koje je doista neophodno vjerovati. Druga skupina istina zahtjeva vjernički posluh, ali o njima može postojati dodatna rasprava. To su primjerice neka disciplinska pitanja koja se izlažu s velikim autoritetom, ali nisu proglašena neopozivima (npr. nastanak čovjeka). Dakle, jedini pravilan stav u svakoj raspravi je biti dobro informiran o stvarima i onda pokušati razumjeti njihov unutarnji smisao. Veliki broj ljudi smatraju Crkvena učenja besmislenima samo iz razloga što im ih nitko nikada nije znao valjano i razumno obrazložiti. Ako i nama samima nisu dovoljno jasne, danas postoji doista puno mjesta (osobito na Internetu) na kojima se možemo dodatno informirati. Katolička vjera neprestano naglašava povezanost razuma i vjere. Od vjernika se ne traži slijepa poslušnost, već pristanak „otvorenim očima“ i otvorenim srcem. Sumnjam da ikada ikome išta možemo objasniti ako ga proglašavamo „nekatolikom“ ili ako smo indiferentni prema njima. Mislim da ni jedan ni drugi pristup nije pravilan. Osobno smatram da je najbolje truditi se ukazati na unutarnju povezanost moralnih i vjerskih principa, da bi sama istina mogla lakše zasjati. A njezin sjaj svi ljudi osjete. I naravno, ne zaboravi da je strpljivost i ljubav prema sugovorniku neophodan element u svakom razgovoru, i s onima s kojima se slažemo i s onima za koje mislimo da griješe. Imaj na umu kako Isus postupa u susretu s imućnim mladićem. Iako će mu navijestiti riječ koju mladić u tom trenutku ne može prihvatiti, kaže se „Isus ga nato pogleda, zavoli da i rekne mu…“ (Mk 10,21)
U nastavku ti donosim dio iz Zakonika kanonskog prava koji ti podrobnije objašnjava razine pristanka uz nauk Crkve (doduše, vrlo pravničkim rječnikom).
Kan. 750 - Božanskom i katoličkom vjerom treba vjerovati sve ono što je sadržano u pisanoj i predanoj riječi Božjoj, u jednom naime pokladu vjere povjereno Crkvi i što ujedno kao od Boga objavljeno izlaže bilo svečano učiteljstvo Crkve bilo njezino redovito i opće učiteljstvo, što se upravo očituje zajedničkim prianjanjem vjernika pod vodstvom svetog učiteljstva; svi su stoga druži kloniti se bilo kojeg nauka tome protivna.
§ 2. Čvrsto treba prigrliti i prihvatiti sve pojedinačno što učiteljstvo crkve neopozivo izlaže s obzirom na nauku o vjeri i ćudoređu, to jest ono što se zahtijeva da se isti poklad vjere sveto čuva i vjerno tumači; stoga se nauku Katoličke crkve protivi tko ta izlaganja koja neopozivo valja držati odbija.
Kan. 751 - Krivovjerjem naziva se uporno nijekanje, poslije primljenog krštenja, neke istine koja treba da se vjeruje božanskom i katoličkom vjerom ili uporno sumnjanje u nju; otpad je potpuno odbacivanje kršćanske vjere; raskol je uskraćivanje podložnosti vrhovnom svećeniku ili zajedništva s članovima Crkve koji su mu podložni.
Kan. 752 - Treba iskazivati ne doduše pristanka vjere, ali barem vjernički posluh uma i volje nauku koji o vjeri ili ćudoređu izriču bilo vrhovni svećenik bilo Biskupski zbor kad vrše vjerodostojno naučavanje iako ga ne namjeravaju proglasiti konačnim činom; neka dakle kršćani nastoje kloniti se svega što nije s njim u skladu.
Kan. 753 - Biskupi koji su u zajedništvu s glavom i udovima Zbora, bilo kao pojedinci bilo sabrani na biskupskim konferencijama ili na krajevnim saborima, iako nisu nezabludivi u naučavanju, vjerodostojni su naučitelji i učitelji vjere vjernika povjerenih njihovoj brizi; uz to vjerodostojno naučavanje svojih biskupa vjernici su dužni prianjati s vjerničkim posluhom duha.
Kan. 754 - Svi su vjernici obvezni držati se konstitucija i odluka koje donese zakonita crkvena vlast da bi predložila nauk ili osudila kriva mišljenja, a posebno onih koje izda rimski prvosvećenik ili Biskupski zbor.
*********************************************
Da li ti, želiš da se mi obratimo na drugu vjeru, ili da počnemo sumnjati u svoju?
Pa, ako i ne želiš biti božje dijete, Bog te je stvorio, Otac ti je, a ako se ti odričeš Boga kao Oca,
tko ti onda ostaje .....razmisli sam.
**************************************
-Sveti Augustin je u Pismu Sixtu pojašnjavao što znači „otvrdnuti“ srce (u mom prijevodu): „Bog ne otvrdnjava srce tako što unosi zlo u njega, već tako što mu ne udjeljuje milost.“ (Non obdurate Deus impertiendo malitiam, sed non impertiendo misericordiam.) Ili na drugom mjestu: „Bog nije uzrok otvrdnuća srca, već se kaže da otvrdne one koje ne omekšava, da osljepljuje one koje ne prosvijetli, da odbacuje one koje ne poziva.“ (Non operatur Deus in homine ipsam duritiam cordis; sed indurare eum dicitur quem mollire noluerit, sic etiam excaecare quem illuminare noluerit, et repellere eum quem noluerit vocare.) U Talmudu se govori kako su anđeli, dok su se Egipćani gušili u Crvenom moru, htjeli zapjevati pjesmu slave Bogu. Bog ih je zaustavio rekavši: „Djela Mojih ruku se guše u moru, a vi biste pjevali pjesme radosnice preda Mnom?“ (Sanh. 39b) Sve do danas Izraelci se u slavlju Pashe prisjećaju Božje tuge tijekom Izlaska. Dok se recitira izvještaj o deset egipatskih zala, kaplje se po jedna kap vina. Te kapi predstavljaju Božje suze. Na taj način, iako slave najveći događaj svoje povijesti, Izraelci žale zbog patnje drugih stvorenja.
Ajd, da te čujem, osim pitanja i konstatacija i kritizerstva članstva, daj nešto
ponizno i u ljubavi bratskoj rečeno..............ako je moguće.
P.S.
Isus govori: „Čuli ste da je rečeno…“ na što se nastavlja „A ja vam kažem…“
E, stvarno da li se ti Mr. Samsone smatraš božjim detetom,
-ako da zašto?
-ako ne zašto?
-i ko moš bit božje dete,( hm, svinja mi je malo sumnjiva), a ko ne,
mislim zanima me kriterij?
...........davao sam ti link, iz razloga , ako si baš tako znatiželjan....pitaj, proveri..
ali, tebi to i nije cilj,
cilj ti je forum, dokazivanje.......
OHOLOST,,,,,,,,,,,
Napisao cirenac:
Cp
Pa, ajd da pričamo, ali ako ti stvarno želiš čuti objašnjenja, a da ona nisu u skladu sa TVOJIM
mišljenjem, u suprotnom to je igra "gluvih telefona".
*********************************************
-Djeca Božja se može shvatiti u dvostrukom smislu. Sa stajališta stvaranja, svi ljudi su djeca Božja. Stvoreni smo na Božju sliku, i u svakom od nas postoji taj neizbrisivi trag sinovskog dostojanstva. To je nešto što ne odabiremo, već je dio naše naravi. S druge strane, „djeca Božja“ u užem smislu su svi oni koji iskreno slijede Božji put. Tek tako postajemo u punom smislu svjesni svoga izvornog dostojanstva i svoje prave naravi. Stoga su u širem smislu svi ljudi djeca Božja, a u kršćanskom smislu „Braća su sinovi istoga oca, a pošto je Gospodin sin Svevišnjeg, njegova su braća oni koji vrše volju Očevu.
*******************************************
Moj odgovor:
Sa stajališta stvaranja, svi su ljudi Božja stvorenja, a ne Božja djeca.Božjom djecom se POSTAJE sukladno Ivanu 1,12-13
A onima koji ga primiše podade moć da postanu djeca Božja: onima koji vjeruju u njegovo ime, koji su rođeni ne od krvi, ni od volje tjelesne, ni od volje muževlje, nego – od Boga. (Ivan 1,12.13 )
Analiza teksta.
A onima koji ga primiše....
Prvi uvjet da se postane dijete Božje jest da prihvate Gospodina Isusa Krista u svoje živote....
....
podade moć da postanu djeca Božja...
Ovdje se jasno vidi da se dijetetom Božjim postaje, nakon primanja Krista.....
......
onima koji vjeruju u njegovo ime...
Ovo je drugi uvjet za postati dijete Božje....vjera u Isusa Krista....dakle, ateisti,agnostici,budisti,muslimani,harikrišne,hinduisti,i svi ostali pripadnici nekršćanskih religija ne mogu ispuniti ovaj drugi uvjet pa samim time i ne mogu biti u kategoriji djece Božje.
....
koji su rođeni ne od krvi, ni od volje tjelesne, ni od volje muževlje, nego – od BogaI na kraju da nebi bilo pogrešnih zaključaka, govori se prirodnom rodjenju, od naših zemaljskih roditelja, i sasvim jasno se kaže da je potrebno nanovo rodjenje - od. Boga, tj.duhovno nanovo rodjenje da bi se postalo djetetom Božjim.
U poslanici Rimljanima 10:9-10 sroji uputa kako primiti Isusa i tako se nanovoroditi i postati djetetom Božjim.
''
Ako ustima svojim priznaješ Isusa Gospodina i svojim srcem vjeruješ da ga je Bog uskrisio od mrtvih, bit ćeš spašen. Vjera srca postiže pravednost, a priznanje usta spasenje.'' (Rim. 10:9-10).Sveto Pismo nije u kontradikciji sa samim sobom.Ono ne kaže da su svi ljudi djeca Božja na jednom mjestu a onda na drugom mjestu tvrdi suprotno.
U tekstu koji si naveo a koji sam komentirao nema nikakvog primjera niti argumenta za tvrdnju da postoji nekakvo opće očinstvo i neko uže shvaćeno očinstvo.Stvoritelj je stvorio sve ljude, i svi ljudi su njegova stvorenja.Bog ljubi svako svoje stvorenje i svakome daje priliku da tu ljubav uzvrati prihvaćajući njegovog Sina za svojeg Gospodina.
Ivan 3,16-18
16 Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni.
17 Ta Bog nije poslao Sina na svijet da sudi svijetu, nego da se svijet spasi po njemu.
18 Tko vjeruje u njega, ne osuđuje se; a tko ne vjeruje, već je osuđen što nije vjerovao u ime jedinorođenoga Sina Božjega. Eto, ja sam se potrudio elaborirati svoj stav glede pitanja o tome tko su djeca Božja a ti izvoli pobiti moj stav ako smatraš da ne stoji ovo što sam napisao.Pritom te molim da ne stavljaš linkove,video klipove i slično već da uzmeš Novi zavjet u kojemu sve lijepo piše te da mi temeljem argumenata koje tamo eventualno pronadješ obrazložiš u čemu smatraš moje mišljenje pogrešnim.
U mojim postovima ne profiliram sugovornika, ne lijepim mu etikete, ne vrijedjam nikoga.Mene si nazvao OHOLIM pa te molim da mi navedeš neki primjer gdje ja tako postupam.
Na ostala tvoja pitanja ću rado odgovoriti nakon što mi dadeš odgovor na ovaj post.