www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 23 tra 2024 13:35

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 5 post(ov)a ] 
Autor Poruka
PostPostano: 07 pro 2006 22:54 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 01 tra 2006 21:22
Postovi: 1095
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
SVETA TEREZIJA AVILSKA, djevica i crkvena naučiteljica (1515.-1582.)

Život prve žene naučiteljice Crkve mogli bismo nazvati duhovnim iskustvom jedne ljubavi jer je taj život bio mistika kao susret s Bogom. O to me je njemački isusovac Josef Sudbrack napisao vrijednu i stručnu studiju u kojoj pokazuje aktualnost Terezijina iskustva. Njezin mistični odgovor Božjemu pozivu vodi neposredno u veoma bujan nutarnji život, a i u apostolat. Tko si bude dao truda te pročita barem središnje tekstove iz Terezijinih djela, naći će u njima onakve stavove kakvi su i njemu potrebni za njegov osobni duhovni život.
Terezija se rodila 28. ožujka 1515. u Avili, glavnom gradu istoimene pokrajine u Staroj Kastiliji, koji je nadaleko poznat po svojoj romaničkoj crkvi, gotičkoj katedrali te bedemima iz XI. stoljeća. Roditelji su joj bili Don Alonso Sanchez de Cepeda i Dona Beatriz de Ahumada. Osim nje imali su još jedanaestero djece. Od triju djevojčica dvije se kasnije udadoše, a samo se Terezija odluči za redovnički stalež.

Odluku nije donijela iz neke nužde, već posve slobodno i promišljeno. U svojoj djevojačkoj dobi između 14. i 18. godine i ona je mnogo držala do ljepote, ljupkosti, bogatstva i ljubavi pa se ozbiljno bavila i mislima o udaji. Iako je već od ranog djetinjstva bila veoma temperamentna, u svojim željama i odlukama naprasita, ipak ništa nije činila nepromišljeno, bez prethodnog razmišljanja. Posjedovala je veliku i spontanu sposobnost da ljubi, no to je nikad nije dovelo u nepriliku da bi nešto od onoga što je rekla ili obećala morala povući, a što govori da je sve prije dobro odmjerila.

Terezijina je duša bila gladna znanja. Tu glad nije bilo lako utišati pa je neprestano posezala za novim knjigama. Kako je po naravi bila dražesna, ljupka, u društvu i igri upravo čarobna, nikad joj nije uzmanjkalo mladoga društva i muškoga i ženskoga. Ona je bila pravi virtuoz u sposobnosti da ljude razveseli i nasmije, što će je kao ljudska vrlina pratiti cijeli život.

Kad je Terezija odlučila stupiti u samostan karmelićanki od Utjelovljenja u Avili, bilo je to iznenađenje i za nju samu i za sve one koji su je poznavali. Svakako da iza te odluke nije stajalo nikakvo ljubavno razočaranje, a još manje neka naročita simpatija ili naravna sklonost pa čak ni oni neki pokreti duše koji su u sličnim odlukama redovito više ili manje prisutni. Nju je u samostan jednostavno vodila želja da spasi dušu jer se, poznavajući svoju narav, bojala da bi to u svijetu mogla ostvariti. Zbog toga je stupanje u samostan bio za nju veoma bolan i težak, upravo dramatičan doživljaj. Ona sama o tome svjedoči: "Jedva mogu vjerovati da će moja bol i u smrti biti veća od one što sam je osjećala kad sam napuštala roditeljsku kuću. Činilo mi se kao da se u meni odvaja svaka pojedina kost." Da nije to sama napisala, jedva bismo takvo što mogli pomisliti o jednoj, u povijesti Crkve, najodličnijoj redovnici. Ona je svoje zvanje skupo platila, a i to je nemalo pridonijelo njenoj veličini.

Kako je Terezija bila promišljena i odlučna žena, kad je jednom odlučila postati redovnica, onda je tu stvar uzela veoma ozbiljno. Sa zvanjem se nije šalila. Prvu godinu redovništva nastojala je oko savršenosti tako odlučno da se živčano i tjelesno brzo dokrajčila. Upala je u stanje sveopće anemije, a zatim je kroz četiri dana bila posve ukočena. Svima je izgledalo da će umrijeti i već su sve pripremili za sprovod. No, ona se najedanput probudila iz svoga mrtvila i ukočenosti te sama otklonila posvećeni vosak, kojim su joj po tadašnjem običaju bili već zalijevali očne kapke. Neki misle, čak, da samo brizi i slutnji Don Alonsa valja zahvaliti, jer se opirao pogrebu, da nije bila živa zakopana. Svetica sama misli da tu milost ima zahvaliti zagovoru sv. Josipa koga je počela još više štovati i pobožnost prema njemu cijeli život neumorno širiti.

Nakon toga iskustva ne znači da je Terezija odmah postala svetica. Daleko od toga. Ona je čak 18 godina provela u osrednjosti. Samostan od Utjelovljenja u Avili imao je doduše 120-180 sestara karmelićanki, ali je u njemu bilo takvo ozračje koje nije mnogo poticalo na savršenost i svetost. Tko se želio ipak posvetiti, morao je to činiti na vlastitu inicijativu, uz rizik da bude ismijan, šikaniran i onemogućavan.

Dona Teresa de Ahumada pokušala je ipak s nekim sestrama nešto učiniti, no malo ih je izdržalo taj pokušaj. Lakše je bilo provoditi u samostanu jedan udobniji život u onoj "blaženoj" osrednjosti, prema načelu: "Ne quid nimis!" - bez prevelikog zalaganja i naprezanja. Terezija, opisujući život u samostanu tih godina, pokazuje sve njegove slabosti, sjene i nedostatke. To je i nju strahovito razočaralo, a u duši je sve jasnije i življe osjećala zov da se iz svega toga izdigne. U jednom je viđenju vidjela mjesto u paklu, koje joj je pripravljeno, ako ne krene drugim, boljim i savršenijim putem. Bilo joj je tada 40 godina. Ona se energično odlučila za reformu Karmela.

Od časa kad je jasno vidjela da je Bog više ne želi gledati "u razgovoru s ljudima, već s anđelima" i kad je svoje srce s njegovim velikim mogućnostima "nastojala uskladiti" sa Srcem Kristovim, do tada prosječna karmelićanka postade jaka žena, velika redovnica, koja je nastojala svoj život proživljavati u duhu Evanđelja. I u tome je bila sva obnova Karmela, obnova koja je išla polako, uz mnoge poteškoće, ali koja je posve preobrazila redovnički život. Rodio se novi, idealni Karmel, nama dobro poznate bosonoge karmelićanke, dostojne kćeri velike majke Terezije od Isusa.

Radi obnove Karmela Terezija je krstarila cijelom Španjolskom. Nije više bilo poteškoće i zapreke koja bi je zaustavila. I to je bio život njezine posljednje 22 godine. Iz tog su života kao najzreliji plodovi onoga razdoblja nastala njezina pisana djela: Knjiga Gospodinovih smilovanja, u kojoj je majstorski i duboko psihološki opisala povijest svoga života, Put savršenosti, Stanovi ili grad duša, Utemeljenja, kao i nebrojeni odgojni spisi te svjedočanstva uzvišene mistične lirike.

U svojim molitvama i mističnim zanosima ta je sveta redovnica nosila sve brige i tjeskobe Tridentskog sabora, bitku kod Lepanta, dogadaje u svojoj domovini Španjolskoj, misijski rad u Americi. Sama je rekla da je Indijanci tamo u Americi stoje mnogo jer je u molitvi za njihovo spasenje mnogo uzdisala. Iako je bila na vrhuncima mistike, nije bila daleko od svega onoga što se u tadašnjoj Crkvi i u svijetu događalo.

Naslućujući sve kušnje koje čekaju Crkvu i kršćanstvo, vapila je: "O kršćani, vrijeme je da branite svoga Kralja te da se u tako velikoj zapuštenosti oko njega svrstate! Jer malen je broj vjernih koji ga još okružuje; veliko je naprotiv mnoštvo onih koji slijede Lucifera. No, najgore je što oni koji se na vani očituju kao Gospodinovi prijatelji, potajno ga iznutra izdaju, tako da on ne nalazi gotovo nikoga na koga bi se mogao osloniti."

No Terezija je znala i vjerovala da je odlučujuće oružje jedino molitva jer iz nje i druga sredstva dobivaju svoju jakost. Zato je u borbi za Krista i Crkvu osnivala samostane u kojima će njezine sestre moliti i na taj način za kraljevstvo se Božje boriti. Povijest joj je dala pravo jer ona postade jednom od vrhunskih ličnosti katoličke obnove XVI. stoljeća, s utjecajem koji traje još i danas. Njezin su se život i duhovno iskustvo savršeno utkali u obnoviteljski pokret Crkve što ga je započeo Tridentski sabor.

Terezija je napustila vrijeme izdahnuvši 14. listopada 1582. Dan poslije njezine smrti bio je već 15. listopada, jer je upravo tada stupila na snagu reforma kalendara - ispravak staroga julijanskoga kalendara te se vrijeme uskladilo s objektivnom stvarnošću prema kojoj se mjeri. Ima u tome mnogo znakovitosti jer je Terezija Avilska svojom obnovom Karmela pomogla pomaku redovničkoga života naprijed općenito. Na njezinim se spisima nadahnjuju još i danas toliki redovnici i redovnice.

Samo u našem stoljeću od god. 1900-1967. Terezijina su djela bilo sva bilo djelomično objavljena u 528 izdanja. U svojoj izvornosti i genijalnosti ona već 4 stoljeća utječu na ono što se naziva duhovni život Europe. Bossuet se nije ustručavao izreći o njoj ovaj sud: "Sama Terezija ima i u mistici isto značenje kao Toma Akvinski u dogmatici." Papa Pavao VI. proglasio ju je stoga 27. rujna 1970. prvom od žena naučiteljicom Crkve. Engleski povjesničar Macaulay u jednom svom eseju nazvao je sv. Tereziju Avilsku "srcem katoličke reforme", a Gisbert Kranz misli da ona pripada čovječanstvu, što znači da je zajednička svojina čovječanstva. Kad je tako, onda valja posegnuti za njezinim djelima i čitati ih.

Završimo ovaj sažeti prikaz o sv. Tereziji njezinim riječima što ih je zapisala na jedan listić i stalno ih čuvala u svome Časoslovu:
Neka te ništa ne zbuni,
Ništa ne uplaši!
Sve prolazi;
Bog se ne mijenja - ostaje uvijek isti.
Strpljivost sve postizava.
Tko posjeduje Boga, tome ništa ne nedostaje;
Bog je jedini posve dostatan.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 08 pro 2006 00:45 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 17 stu 2006 11:57
Postovi: 1390
Lokacija: Velika Gorica
Podijelio: 123 zahvala
Zahvaljeno je: 121 zahvala
SVETA TEREZIJA OD ISUSA (VELIKA ILI AVILSKA)

Slika

"Molitva je razgovarati prijateljski često puta na samo, s Onim za koga znamo da nas ljubi".

"Uprite pogled u Raspetoga i sve će vam se činiti neznatno".

"Bog je tako velik da mu se isplati darovati čitav jedan život".


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 15 lis 2007 08:53 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Jedna od najvećih mističarki Katoličke Crkve, sv. Terezija iz Avile, koja je 1970. godine proglašena crkvenom naučiteljicom, poistovjećivala se s Kristom patnikom. To joj je pružalo mir, unutarnju radost i snagu.

Slika


Upravo mir, snaga i unutarnja radost bili su potrebni sv. Tereziji Avilskoj da izdrži sve probleme i patnje te da učini ono što je za nju bila Božja volja. A to je ponajprije bila reforma i obnova karmelskog Reda, tj. utemeljenje samostana u kojima su sestre karmelićanke živjele u potpunoj klauzuri. Ta je reforma počela 1562., a nekoliko godina kasnije počela je i obnova muških samostana.



Terezija Avilska, čiji se spomendan u Crkvi slavi 15. listopada, Krista je doživljavala ne samo kao spasitelja, nego i kao najboljeg prijatelja. Dapače, prijatelj Isus bio joj je najveća radost. Terezija je tražila prijatelja Isusa u onim situacijama u kojima je bio najosamljeniji i najtužniji. Kao na primjer u Maslinskom vrtu. Tamo ga je obuzeo strah, molio je oca da otkloni od njega kalež muke, znojio se krvavim znojem. Terezija je znala da biti Kristov prijatelj znači sudjelovati i u njegovoj patnji. Razmatrajući Isusov smrtni strah i borbu, te muku, Terezija je nadvladala svoje tjeskobe i smogla snage da izdrži svoje križeve.

Vidjela je da i njena patnja nije besmislena. I za nju je vrijedila rečenica: "Gledajući svoje rane postajemo bolesni (psihički), gledajući Kristove patnje i rane - ozdraviti ćemo i ojačati." Znala je često osobito svojim sestrama davati i ovakve savjete: "Budite blizu Gospodina... pokraj tako dobrog prijatelja trebate uvijek prebivati. Naviknite se da Isusa imate uvijek uza se." Tako je svoje sestre, ali i prijatelje i poznate, htjela uputiti na prijateljski odnos prema Bogu i "osposobiti" ih za prijateljski razgovor s Bogom.



Iako je imala mnoštvo viđenja i ekstaza, Terezija nije bila pošteđena razdoblja suhoće - razdoblja kad se na molitvu teško koncentriramo i kad u njoj ne osjećamo veliku radost. Za razdoblja suhoće Terezija kaže kako je za vrijeme molitve mislila samo na to kad će molitvi doći kraj i kako bi umjesto molitve radije preuzela sav mogući napor. Ali unatoč tome htjela je ustrajati u molitvi, jer je znala da je Gospodin u njoj nazočan.

Cijeloga života je osobitu važnost pridavala moliti koja se naziva meditacija. U današnje vrijeme je riječ meditacija vrlo često pogrešno shvaćena. Mnogi, nažalost, tu riječ potpuno krivo upotrebljavaju. A osobito oni koji vježbaju razne istočnjačke prakse. To što oni nazivaju meditacijom nema nikakve veze s kršćanskom meditacijom. Za sv. Tereziju Avilsku meditirati znači razmišljati, razmatrati otajstva iz Isusova života. I pokušati se onda udubiti u otajstva. Jer razmatrajući otajstva Isusova života, napose muku i uskrsnuće, uranjamo u Kristov misterij i susrećemo na poseban način Boga čija je samoobjava upravo Krist. Zato sveta Terezija kaže kako je kod meditacije važan upravo taj susret s Bogom. "Meditacija ili unutarnja molitva se ne sastoji u tome da mnogo razmišljamo, nego da mnogo ljubimo." Tako meditacija - kaže ona - može biti veoma jednostavna. Važno je samo znati i razmišljati tko je Taj s kim razgovaramo u molitvi i kome predajemo sve prošnje i slabosti.



Sveta Terezija iz Avile svjedoči kako je važno vrijeme nakon primanja sv. pričesti. Osobito je važno što mislimo nakon primanja sv. pričesti. To je ovako objasnila u svojoj knjizi "Put k savršenosti", gdje je pisala o sebi u trećem licu. "Kada bi se pričešćivala, pokušavala bi kroz to ojačati svoju vjeru na taj način da je vjerovala da doista svojim očima vidi kako u njezino prebivalište ulazi Gospodin, i oslobađala se svih stvari, jer je uistinu vjerovala da Gospodin ulazi u njezino skromno prebivalište. I ona bi ulazila s Njime." I onda bi ostala u razgovoru s Njim. Ono što je također smatrala veoma važnim jest poniznost. Rekla je da poniznost znači "živjeti u istini". I jer je Bog punina istine, živjeti u poniznosti, kaže sv. Terezija znači živjeti u istini, tj. u Bogu jer je On istina.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 16 stu 2007 22:51 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 vel 2007 19:10
Postovi: 87
Lokacija: Podravina
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Moja omiljena svetica je sv. Terezija Avilska :grlim te:


Bila je poznata kao veliki veseljak, često je nasmijavala svoje sestre i takva ju je vrlina pratila cijelog života. Zato je i izrekla glasovitu (meni jednu od najdražih) uzrečicu:
Sačuvaj me, Bože, priglupe pobožnosti i namrgođenih svetaca!

U samostan je otišla da spasi svoju dušu od pakla, te joj je rastanak s roditeljima bio jako bolan. Strašno je patila zbog odvajanja od svojeg doma, prijatelja i roditelja. U samostanu se čak i fizički slomila zbog tolike boli.

Većinu svog života provela je kao prosječna redovnica i već se pomirilia s tim da od nje nikad neće biti ništa. Ali, Bog se nastanio u njezinoj nemoći i slabosti.

**
Neka vas ništa ne uznemiruje,
ništa ne plaši.
Bog je jedini dostatan.


Bog je toliko velik da mu isplati darovati jedan cijeli život.
**

Sv. Terezija Avilska


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 16 stu 2007 23:05 
Odsutan
Počivao u miru Božjem
Počivao u miru Božjem

Pridružen: 27 lis 2006 22:29
Postovi: 82
Lokacija: Požega
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Sveta Terezija je zaštitnica grada Požege!!
Katedrala Sv. Trezije Avilske u Požegi. Katedrala je uređena i obnovljena
Uskoro cete na našim stranicama moći saznati sve o katedrali i njezinoj zaštitnici Sv. Tereziji!!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 5 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 5 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr