www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 18 tra 2024 01:11

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 124 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 30 pro 2008 19:15 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Za sve one koji ljube Gospodina našega Isusa Krista :D

http://spiritlessons.com/Documents/Jesu ... ctures.htm


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 02 sij 2009 11:13 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Sveti Ivan od Križa (Misli)

91. Za dušu koja ljubi smrt ne može biti gorka,jer u njoj nalazi sve ljubavne užitke i slasti,niti joj može biti žalosno spominjati se smrti,jer je spomen na nju vezan uz radost,niti joj smrt može biti teška i mučna,jer je svršetak svih tjelesnih nevolja i početak svakog dobra.

92. Tko može opisati ono što Duh Gospodnji čini da zaljubljene duše shvate gdje On stanuje?I tko ima dovoljno riječi da iskaže ono što ih On čini osjećati i željeti.

93. Treba reći da je Riječ-Sin Božji,skupa s Ocem i Duhom Svetim,bitno prisutan ali skriven,u unutrašnjoj biti duše.Stoga duša koja mu želi ući u trag,treba da izađe iz svih stvari osjećajima i voljom,sabirući se u sebi do najvećeg stupnja kao da ništa drugo ne postoji.

94. Vjera i ljubav su pratioci slijepca,oni će te povesti nepoznatim stazama do skrivenog Boga.

95. Za traženje Boga treba imati srce jako,lišeno svega i slobodno od svih zala i od svih dobara koja nisu Bog.

96. Duša koja je bolesna od ljubavi prema Bogu,ima ova tri svojstva:s kakvom god se stvari susretne ili o čemu god raspravlja,uvijek joj je na pameti tjeskobna misao o svome zdravlju,a to je njezin Zaručnik,te joj je stoga,premda se zadržava u drugim poslovima,srce uvijek zaokupljeno Njime,a odatle proistječe drugo svojstvo,to jest da gubi okus za sve stvari,a također i treće,da joj svaka stvar postaje dosadna i svaki razgovor težak i neugodan.

97. Ne samo da zemaljska dobra i tjelesni užici zaprečuju put k Bogu,nego i duhovne utjehe i užici,ako se posjeduju ili traže kao vlastiti,sprečavaju put križa Krista Zaručnika.

98. Ljubav nikad ne postaje savršena dok se ne izjednače oni koji se ljube tako da se preobraze jedno u drugo,tek tada je ljubav potpuno zdrava.

99. Duša koja istinski ljubi Boga nije lijena,nego čini što god može da uđe u trag Sinu Božjemu,svome Zaručniku i nakon što učini sve što je mogla ,ne miri se i misli kako nije ništa učinila.

100. Ne zaustavljaj se nikada u ljubavi i užitku u onome što razumiješ i osjećaš o Bogu,ljubi i uživaj samo u onome što o Njemu ne možeš ni razumjeti ni osjetiti,to znači traži ga u vjeri.

101. Sve što se u ovom životu može spoznati o Bogu,koliko god to bilo veliko,nije prava ni potpuna spoznaja,nego djelomična i veoma daleka.

102. Kao što je bolesnik mlitav u svom djelovanju,tako je duša koja je mlaka u ljubavi,mlitava u vršenju herojskih djela kreposti.

103. Ljubav prema Bogu jest zdravlje duše,pa stoga ako duša nema savršene ljubavi,nema savršenog zdravlja,nego je bolesna,jer bolest nije drugo doli pomankanje zdravlja,tako da kad duša nema nijednog stupnja ljubavi,ona je mrtva,a kad ima koji stupanj ljubavi prema Bogu,pa bio i najmanji,več je živa,ali je vrlo slabašna i bolesna zbog male ljubavi koju ima.Stoga koliko poraste ljubav,duša će imati toliko više zdravlja,te kad ljubav bude savršena,bit će joj zdravlje potpuno.

104. Ulivene istine vjere nalaze se u duši kao u skici,a kad budu predmet jasnog gledanja,bit će u njoj kao savršena i dotjerana slika.

105. Sve dotle Bog ne spusti na dušu zraku svoje svjetlosti,On je za nju nepodnošljiva tama,ako joj je duhovno blizu,jer nadnaravno svjetlo svojom jačinom potamnjuje naravno svjetlo.

106. Kad duša dođe do toga da posjeduje savršen strah Gospodnji,postigla je već savršen duh ljubavi jer taj strah,posljednji od sedam darova,jest sinovski strah,a savršeni se sinovski strah rađa iz savršene ljubavi prema Ocu.

107. Mudri pred svjetom i mudri pred Bogom smatraju jedni druge ludima,jer niti prvi mogu shvatiti mudrost i znanje Božje,niti drugi mudrost i znanje svijeta,budući da svjetovna mudrost ne poznaje Božju i obrnuto.

108. Koliko duša više ljubi toliko je savršenija u onom što ljubi.

109. Oni dakle koji su veoma aktivni i koji misle da će svojim propovjedima i vanjskim djelima obuhvatiti cio svijet,neka dobro razmisle kako bi mogao više koristiti Crkvi i kako bi Bogu postali mnogo miliji,da ne govorimo o dobrom primjeru koji bi time dali,kad bi upotrjebili barem polovicu svoga vremena da provedu s Bogom u molitvi.

110. Tolika je bijeda naše naravi da duša ne može primiti kad joj se predaje,ono što joj daje najviše života i za čim najviše žudi,a to je spoznaja svog Ljubljenog i Njegovo priopćenje,a da je to ne stoji života.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 03 sij 2009 00:24 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0f6eDsxjQNc[/youtube]


Blue moon
You saw me standing alone.
Without a dream in my heart
Without a love of my own

Blue moon
You're just what I was there for
You heard me saying a prayer for
Someone I really could care for

Without a love of my own

Blue moon
You saw me standing alone
Without a dream in my heart
Without a love of my own

Without a love of my own

Blue moon...Without a love of my own

La luna...Esta en el cielo..
Con todas las estrellas..
Riendo muy remenante?

Without a love of my own
Blue moon
Without a love of my own


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 05 sij 2009 16:09 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Slika

Dođite k meni svi koji ste izmoreni i opterećeni i ja ću vas odmoriti.
Uzmite jaram moj na sebe, učite se od mene jer sam krotka i ponizna srca i naći ćete spokoj dušama svojim.
Uistinu, jaram je moj sladak i breme moje lako.
Mt 11, 28-30

LITANIJE PRESVETOG SRCA ISUSOVA

Gospodine smiluj se!
Kriste smiluj se!
Gospodine smiluj se!
Kriste čuj nas!
Kriste usliši nas!
Oče nebeski, Bože, smiluj nam se
Sine, Otkupitelju svijeta, Bože, smiluj nam se
Duše sveti, Bože, smiluj nam se
Sveto Trojstvo, jedan Bože, smiluj nam se
Srce Isusa, Sina Oca vječnoga, smiluj nam se
Srce Isusovo, u krilu Djevice majke od Duha Svetoga sazdano,
Srce Isusovo, s Riječju Božjom bitno sjedinjeno,
Srce Isusovo, veličanstva beskrajnoga,
Srce Isusovo, hrame Božji sveti,
Srce Isusovo, šatore Višnjega,
Srce Isusovo, kućo Božja i vrata nebeska,
Srce Isusovo, žarko ognjište ljubavi,
Srce Isusovo, pravde i ljubavi posudo,
Srce Isusovo, dobrote i ljubavi puno,
Srce Isusovo, svake hvale predostojno
Srce Isusovo, kralju i središte sviju srdaca,
Srce Isusovo, u kojem je sve blago mudrosti i znanja,
Srce Isusovo, u kojem prebiva sva punina božanstva,
Srce Isusovo, koje je Ocu vrlo omiljelo,
Srce Isusovo, od kojega punine svi mi primismo,
Srce Isusovo, željo bregova vječnih,
Srce Isusovo, strpljivo i mnogoga milosrđa,
Srce Isusovo, bogato za sve koji zazivaju Tebe,
Srce Isusovo, izvore života i svetosti,
Srce Isusovo, pomirište grijeha naših,
Srce Isusovo, nasićeno pogrdama,
Srce Isusovo, satrveno zbog opačina naših,
Srce Isusovo, do smrti poslušno,
Srce Isusovo, kopljem probodeno,
Srce Isusovo, izvore sve utjehe,
Srce Isusovo, živote i uskrsnuće naše,
Srce Isusovo, mire i pomirenje naše,
Srce Isusovo, žrtvo za grijehe,
Srce Isusovo, spasenje onima koji se u Te ufaju,
Srce Isusovo, ufanje onima koji u Tebi umiru,
Srce Isusovo, milino sviju svetih,

Jaganjče Božji, koji oduzimaš grijehe svijeta, oprosti nam, Gospodine!
Jaganjče Božji, koji oduzimaš grijehe svijeta, usliši nas, Gospodine!
Jaganjče Božji, koji oduzimaš grijehe svijeta, smiluj nam se, Gospodine!

Isuse krotka i ponizna srca,
Učini srce naše po Srcu svome!


Pomolimo se. Svemogući, vječni Bože, pogledaj na Srce preljubljenog Sina svojega i na hvale i zadovoljštine, koje u ime grešnika Tebi prikazuje, i njima, koji milosrđe Tvoje mole, Ti oproštenje udijeli umilostivljen, u ime istoga Sina svojega Isusa Krista, koji s Tobom živi i kraljuje u vijeke vjekova. Amen.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 05 sij 2009 18:31 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
ZLATNA KRUNICA U ČAST SRCA ISUSOVA

Moli se na običnu Gospinu krunicu.

U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.
Amen.
Mjesto Vjerovanja moli:
Slatko Srce mog Isusa, daj, da te ljubim sve to više.
Mjesto Oče naš moli:

Vječni Oče, prikazujem ti predragocjenu Krv Isusa Krista kao zadovoljštinu za naše grijehe, kao pomoć svetim dušama u čistilištu, i za potrebe svete Crkve.
Mjesto Zdravo Marijo moli:

Isuse, blaga i ponizna Srca, učini srce naše po Srcu svome.
Mjesto Slava Ocu moli:
Slatko Srce Marijino, budi moje spasenje!
Na koncu izmoli:

Oče naš…Zdravo Marijo…Slava Ocu


OSOBNA POSVETA SRCU ISUSOVU

Nebeska Kraljice i preljubezna Majko!
Ja .......,premda posve nevrjedan i jadan potaknut ipak dobrostivim pozivom tvog božanskog Sina,želim se posve posvetiti njegovu Presvetom Srcu.No poznavajući svoju nevrjednost i nestalnost,želim tu posvetu učiniti po tvojim majčinskim rukama,i od tvojeg bezgrješnog Srca očekujem pomoć,da tu posvetu uzmognem u životu i ostvariti.
Božanski Spasitelju,kralju dobrote i ljubavi!Pun zahvalnosti prihvaćam svjesno i iz sve duše poziv,kojim me nukaš,da sklopim s tobom ugovor,kod kojeg ti zapravo ne dobivaš ništa.Ja ti evo povjeravam brige za se i sve,što imam.U tvoje Srce,puno ljubavi,stavljam svoju dušu i vječni spas;tebi povjeravam svoju slobodu,napredak u duhovnom životu,pa i sve slaboće;predajem ti svoje tjelo,svoj život i zdravlje,te ono malo dobrih djela,što ću ih učiniti ili koje će drugi za me prikazivati za života ili poslije moje smrti.Tebi napokon povjeravam svoju obitelj,svoje poslove i sve svoje probitke.Sve to prepuštam potpuno tvojoj božanskoj skrbi,da ti svime upravljaš po svojoj božanskoj volji.Spreman sam primiti sve,kako god budeš s tim raspolagao,svjestan,da sam se povjerio Srcu Boga i najboljega svoga prijatelja.
Sa svoje strane se obvezujem,da ću se prema svojim silama brinuti za proširenje tvog kraljevstva,koliko god uzmognem.Na tu nakanu prikazujem sve svoje molitve i pobožne uzdahe,svoje svagdanje poslove,trpljenja,koja već sada primam,kao i sve pokore,koje ću si dragovoljno sam nalagati.Hoću,da svaki čas moga života posluži proširenju i učvršćenju tvoga kraljevstva i zadovoljavanju za uvrede,koje se nanose tvome božanskom Srcu.Daj,da svi moji čini do konca života nose na sebi pečat tvog gospodstva nada mnom i biljeg zadovoljštine,i da zadnji moj uzdah bude čin savršene apostolske ljubavi i potpune žrtve.Amen.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 06 sij 2009 01:01 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Slika



Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 vel 2009 19:56 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Predivna knjiga "Fatima da ili ne" Yves Ivonides(fra Ivon Ćuk) progovara nam naravno o Fatimi ali autor knjige zapisao je nekoliko zanimljivih misli o grijehu i odnosu čovjeka i Boga.

Poruka Gospe 13.10.1917. između ostalog glasila je:"Neka više ne vrijeđaju našega Gospodina koji je već previše izvrijeđan"

Evo nekoliko misli proizašlih iz pera autora knjige:

Reflektorom po Fatimskoj poruci

Sva je Fatima prožeta užasom grijeha.Fatimska poruka otkriva mistiku zla,njegovu razornu snagu s posljedicama u vremenu i vječnosti,u ovom i drugom životu.Djeca su tim užasom u duše pogođena.Kad su od Gospe saznala da "grijesi žaloste našega Gospodina"-ta im spoznaja nije dala više mira.To je Franju posebno ponukalo da se trajno žrtvuje kako bi "utješio Gospodina"
Ovdje nije sam rječnik neobičan.Je li Bog u Nebu žalostan,ne umiru li od tuge i oni koji su uz njega?I što je onda ostalo od tog Raja,od veselja i blaženstva o kojemu govori Gospodin?Ako naši grijesi i zlodjela utječu na Boga i blaženike,onda je u Raju veća kuknjava nego ovdje na Zemlji.
Može li istinska ljubav biti potpuno sretna sve dok postoji i jedan prokletnik koji se muči,iako nitko baš nitko osim samih prokletnika,nije kriv za njihovo prokletstvo.
Mozak nam se grči pri toj "posljednjoj tajni naše vjere".Trpi li Bog radi anđeoskog i našeg prokletstva?Kad Djevica govori o žalosti Božjeg i svoga srca,je li to samo ljudski način izražavanja ili tajnovita ontološka stvarnost u koju čovjek ne može prodrjeti?Ne postoji li žalost ona koja obogaćuje sreću?Ono duboko neizrecivo,intimno sažaljenje plemenita srca koje isijava ljupkom tugom i pri punoj osobnoj radosti?Nije li to sunce koje se još ljepše odrazuje na ledenjacima,nesposobno da ih otopi i promjeni njihuvu sudbinu?Ne,ni jedna simbolika to ne može izreći,ali može donekle naslutiti.
Bog je ljubav,a ljubav mora trpjeti već samo zato što zna da netko trpi i odbija da bude sretan.Ako Bog nije davno prije utjelovljenja trpio radi nas,što ga je pokrenulo da je došao među nas?Nema sumnje,trpio je,na neki način.Sažalio mu se čovjek u konstitutivnom elementu svog bića.
S druge strane nitko nije toliko vrijedan žaljenja kao Bog,jer nitko nije doživio takav i toliki neuspjeh kao on.Zvijezda jutarnja,Lucifer do tada najsličnji,najbliži pobunio se i otpao.Čovjek drugo djelo njegove svemoći,ostavio ga je nakon što se jedva "zagrijao" u njegovom raju.Rizik,užasan je rizik stvarati slobodno biće.Bogu se osvetila i trajno mu se osvećuje njegova ljubav i dobrota,a može li to ne boljeti?Kako boli ovozemni čovjek to ne može doznati.Kako to Bog u svom otajstvenom biću spaja,to je rezervirana tajna za vječnost.Ali boli,mora žalostiti,jer je Bog pogođen u svojoj dobroti,veličanstvu i slavi.Ako nebesa navješćuju slavu Božju,kako kaže psalmista,duhovni univerzum jest u mnogo čemu,svjedočanstvo njegova neuspjeha,jer se dvije slobodne volje uvjek mogu razići.Dar slobode rodio je Božje protivnike.Ne postoji dublja žalost veća tuga od ove tjeskobe.Čovjek može i Boga na neki način,učiniti nemoćnim.Tu je strahota njegove slobode.

Srce jednog djeteta malog Franje iz Aljustrela,to je čudesno shvatilo.Postalo mu je jasno da svojom vjernosti,koju je svjedočio žrtvama,može nešto učiniti za svog Boga.Zato ga je tješio svojim malim srcem.Kakva očaravajuća ljupkost božanske stvarnosti.Prokletnik je zasto prokletnik jer je postao nesposoban da ljubi,a sveci su zato sveci jer ljube i onim srcima koja su prestala ljubiti.To je njihov izvanredni doprinos Božjoj slavi.

Svako zlo grijeh,osvećuje se na onome tko ga počini.biblija kaže:"Zli je uveo u svijet nepravdu(što znači svako nedjelo,kao što pravda znači svetost) ova je začela bol,a ta je rodila nasilje.Iskopao je jamu i sam je u nju pao,pao u vlastitu zamku.Izumio je patnju koja mu se srušila na glavu,a nasilje ga poklopilo po vlastitoj šiji."(Ps 7,15-17)
Grijeh je u suštini rušenje,pustošenje,uništenje istine i dobrote,"aspiracija prema praznini i ništavilu"kako reče Bernanos.Tako griijeh odrazuje sebe,pokazuje što jest.

Grijeh pogađa najprije nas,razdire naše jedinstvo s Bogom."Vaši grijesi udaljuju vas od vašega Boga"(Iz 59,2).To je jedina istina.Drugu je zapisao onaj pametni i dragi sveti Irenej,a glasi ovako:"Živi čovjek to je Božja slava".A živ je zapravo samo onaj koji živi Božjim životom,sve drugo su različiti oblici smrti,još gore-prokletstva,jer je život prokletstva strašniji od ništavila.A takvo odvajanje od Boga,od istinskog života,može li se ostvariti,a da na neki način ne rani Boga u nama?Razdiranje je bol s obje strane,kad se radi o ljubavi.A ovdje se samo o tome radi.Dugo i strašno boli razderana ljubav i to u oba smjera.Eto zašto se Bog ne može lako pomiriti s našom propasti.Ako nas Otac toliko ljubi da je pripravan za svakog od nas poslati vlastitog Sina ponovo u smrt,kad bi to bilo potrebno,kako može biti ravnodušan prema našemu prokletstvu?
Ranjen je u nama,zbog nas i radi nas,zato što smo prestali biti njegova slava a postali sramota!Pošten otac ne gubi ništa od svoje osobne veličine,ali ga pokvarena djeca mogu osramotiti pred čitavim svijetom.Juda ništa nije oduzeo Isusovoj osobnoj veličini,ali ga nije mogao izdati a da ga pri tom javno ne osramoti.Kad ga je učenik procjenio za trideset denara,što treba pitati koliko vrijedi?-govorili su zlobno Isusovi protivnici.Grijehom osramoćujemo Boga pred svim njegovim stvorenjima.A to je žalost koja se probija do Neba.Pravo je imao onaj mahniti,a simpatični Leon Bloy,bezbožnik pa zatim obraćenik kad je napisao:"Jedina žalost na svijetu jest to što nismo sveci!".

Nije dakle jednostavni antropomorfizam,kad kažemo da je Bog povrjeđen,jer je osramoćen.Bog ne može ne uzeti u obzir svoju čast,kad smo i mi na svoju tako osjetljivi.Zato su naši grijesi toliko veliki koliko pogađaju Božju čast i ugled.Bog zazire od zla jer je sama dobrota i svetost.Nikakav i ničiji grijeh ne može pomutiti Božje blaženstvo i intimnu sreću,koja se preljeva u beskrajnom valovanju života Presvetog Trojstva,ali ga prikračuje u ostvarivanju njegove ljubavi izvan njega,onemogućuje njegove planove,ograničuje mu slavu,pogađa čast,ruši ugled ako iznakazuje vlastitu dušu,njegovo djelo.Grešnik je kriv ako Bog u njemu nije uspio.Kad blokiramo Božje djelo u sebi nastaje perverzija bića.Raj je Božji uspjeh u nama,pakao-neuspjeh i promašaj!Grijeh razara istinu dobrotu i ljubav.On nije sjena dobrote nego protudobrota,nije prebojna istina nego antiistina,nije ohlađena ljubav nego antiljubav,to jest mržnja!Grijeh je autodistrukcija bića,ubijanje svega što je Božje u nama.

Strahota !Može li Bog biti prema svemu tome ravnodušan?Ili Djevica,koja je stvarna Majka čovječanstva?Tu je razlog trajnih zahvata u dušu pojedinca i u našu povjest.Ne možemo mi domisliti sebi,kako Bog ljubi svoje djelo,čovjeka!Prema tome ni koliko ga želi.Nešto o tome može nam reći samo njegov križ,na koji je otišao samo zato da ponovo vrati prekinutu bujicu božanskog života u grešno čovječanstvo.Bio je to čin veći od stvaranja,jer ga je mnogo više stajao.


fra Ivon Ćuk

nastavak teme :arrow:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 04 vel 2009 19:49 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Reflektorom po Fatimskoj poruci

Ali je tim činom omogućio povratak i onima koji su došli do ruba ponora,na najnižu stepenicu pada.Ne postoji grijeh koji ne može biti oprošten,ne postoji odmetnik koji se ne smije vratiti,ne postoji pokvarenjak kojemu nije moguće posvetiti se!Uz uvjet da napravi zaokret prema istini i dobroti,da uvidi krivnju i da požali,a da se skruši i zamoli oproštenje.Jest,težak proces,tajnovit,nedohvatljiv.Ali veličanstven!Najednom se u grešnikovoj duši nešto prelomi,dogodi,rodi.Kako?Zbog čega?Što?U mračnoj točki interferencije kod križanja dviju zraka.Kao kad iz tajanstvenog svemirskog oblika,kako kažu učenjaci,nenadano izroni nova zvijezda!Duša se počne mijenjati u jezgri,potresena silom nepoznate snage.Počinje vračanje,preoblikovanje,stvaralački zahvat,novo rođenje.Tajna Božje energije koju nazivamo milost!Nema raspjevanje duše od srca istinskog obraćenika.On zna odakle se vratio,zna što je ponovno primio.Najutješnja istina :Moguće se vratiti!

Ali može se nastaviti da završne tragedije.I zlo je život,nije njegovo dokidanje.Mržnja je sposobna živjeti kao i ljubav,ima svoju životnu dinamiku.Laž-kao i istina,ima svoju životnu vitalnost.Zlo, kao i dobrota, ima svoj princip postojanja.Ali,to je život s onu stranu svjetla,vrijednosti,sreće,blaženstva.Antisreća,protublaženstvo,prokletstvo.Zato Raj i pakao!Dvije vrste postojanja za one za one koji ne mogu prestati postojati,jer su stvoreni besmrtni.A takav je čovjek.

Te istine izranjaju iz fatimske poruke.Ali nad njima lebdi jedna beskrajno utješna istina,koju je Djevica najjače naglasila:Čovjek može spasiti čovjeka!Za vječnost!Krist je zadovoljio za grijehe čovječanstva tako da mu je ponovo vratio mugućnost spasenja.Vjernici,u zajednici s njim,mogu zadovoljiti za grijehe svoje braće i spasiti mnoge duše,koje bi bez njihove pomoći propale.Ako se grijeh socjalno odražava,odražava se i krepost.Ne postoji žrtva bez otkupiteljskog utjecaja na druge.Grešnici su iznemogli vojnici na maršu,bolesnici nesposobni za hod.Zdravi im mogu pomoći da se oporave.Bog apsolutno računa s našom ljudskom solidarnosti.Rekao je:"Što učinite za ove malena,meni ste učinili."A maleni su svi ovi slabi,potrebni i nemoćni,najnemoćnji oni u grijehu.Zalaganjem jednih,Bog spašava druge.Tako se umnaža ljubav ta čudesna stvarnost,koja raste isključivo tako da se djeli,dok se sve drugo djeleći umanjuje.Krist je otkrio uzvišenu tajnu da su svi ljudi braća zajedničkog Oca,koji moraju raditi jedni za druge,kako je radio on za sve nas.Tako se svi obogaćuju.Jedni rastu u zaslugama,drugi se njihovim zaslugama spašavaju.Tako se svijet pretvara u zajednicu mira i ljubavi.U ovom našem svijetu velike socjalne naglašenosti to bi nam lakše moglo biti shvatljivo.

Na tu se istinu Gospa poziva kad zahtjeva:"Molite se i žrtvujte za grešnike!"Znade ona i teologiju otkupljenja.A fatimski pastirčići izvrsno su je shvatili.Živjeli su da spašavaju druge.Zato su umrli smješeći se!

Djevica je rekla "Mnoge duše odlaze u pakao,jer se nitko za njih ne žrtvuje i ne moli."Ova bi izjava mogla nekome sugerirati krivu misao o Božjoj ograničenosti,točnije o ograničenosti njegovog milosrđa,kao da bi ono bilo ovisno o našem ponašanju,pa bi spasenje mnogih ovisilo jednako o nama koliko o Bogu.Bila bi to posve kriva misao.Bog može sve ljude spasiti bez bilo čije intervencije.Kristova žrtva ima neizmjernu vrijednost,ona je krvlju izražena želja da sve ljude spasi.Ali,to je ponuđeni dar kojeg svatko može prihvatiti i otkloniti.A mi svojom molitvom i žrtvom možemo utjecati da ga mnogi ne otklone.Bog se odlučio za put da čovjeka spašava po čovjeku!Zato je i sam postao čovjekom.Ljubav je prihvaćanje Božjeg plana spasenja,a pusta je znatiželja pitanje:Zašto to nije htio izvesti drugačije?Najljepši odgovori rezervirani su za Nebo.Tamo će mnoga naša ovozemna pitanja postati smješna.

fra Ivon Ćuk "Fatima da ili ne"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 08 vel 2009 12:02 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Glas Koncila 8.2.2009.

Biblijska psihoterapija

Biblija je sveta knjiga koja sadrži u sebi poruku spasenja koju Bog nudi svakom čovjeku u Kristu i po Kristu. Osim što naviješta vječno spasenje poslije smrti, Biblija nas uči kako trebamo živjeti da već ovdje na Zemlji budemo sretni i imamo mir i radost u svojoj duši. Biblijski mudri savjeti formulirani su ovdje u obliku zapovijedi uspješne psihoterapije.

U ovom članku želim pokazati kako je Isus u svojim susretima s ljudima, daleko prije Freuda i drugih psihoterapeuta, postavio norme uspješne i djelotvorne psihoterapije. Isus je pomagao ljudima da upoznaju sebe, zatim da sebe prihvate, sebe zavole, da se mijenjaju, da žive u istini, da imaju čistu savjest, da nauče živjeti kao djeca te da znaju u svakom trenutku osmisliti svoj život prihvaćajući svoj križ i tako na zadovoljavajući način odgovoriti na pitanje zašto žive, da znaju i hoće oprostiti sebi i drugima, da budu istinski slobodni i kao takvi spremni izgubiti svoj vremeniti život kako bi postigli onaj vječni, i nakraju, ono najvažnije da ljube Boga iznad svega, a bližnjega svoga kao same sebe.

Spomenuta biblijska odnosno Isusova metodologija predstavlja najbolju shemu ili model uspješne psihoterapije koja počinje dobrim upoznavanjem samog sebe a završava spremnošću da se izgubi vremeniti kako bi se postigao vječni život.



Upoznaj samoga sebe!

»Upoznaj samog sebe« (»gnothi seauton«), mudri je savjet upisan zlatnim slovima na ulazu hrama u Delfima u staroj Grčkoj. Svaka promjena nabolje, svaka uspješna psihoterapija mora početi od činjeničnog stanja, od prave istine, ne znam kako ona bila bolna i teška. Malo je ljudi koji istinski sebe poznaju. Uglavnom se radi o površnoj spoznaji kojom imamo neki uvid u ono što činimo i kako se ponašamo. Međutim, dublji korijeni ili temelji naše ličnosti, skrivene nesvjesne motivacije koje nas pokreću na djelovanje, ostaju nam često skrivene i nepoznate. Da što bolje sebe upoznamo, trebamo se pitati ne samo što činim nego i zašto to činim, pokušati otkriti skrivene motive, duboko potisnute emocije koje nas pokreću na djelovanje.

Odlično sredstvo u procesu upoznavanja sebe imamo u našoj duhovnosti kroz ispit savjesti. To je privilegirana metoda dubljeg ulaženja u svoju dušu i otkrivanja razloga zašto se tako i tako ponašamo. Nema istinskog napretka u duhovnom životu bez refleksije, bez dubljeg poniranja u svoje srce. Tko svakodnevno čini ispit savjesti, u velikoj je prednosti da ne ponavlja gluposti i grijehe koje je nedavno činio. Svaki put kad se pokajemo za svoje grijehe i propuste, istodobno odlučimo da to nećemo više ponavljati. I ako zbog svoje slabosti i ranjivosti naše naravi to opet i učinimo, ipak je se može očekivati napredak ako svakodnevno činimo ispit savjesti i često odlučujemo da ćemo se čuvati grijeha.

Isus je najbolji psihoterapeut jer on dokraja poznaje ljudsku dušu, on ima uvid u duboke, skrivene motive našega djelovanja. On nam najviše može pomoći da što bolje upoznamo sebe. Pomoći nekome da se bolje i dublje upozna, čin je ljubavi i poštovanja prema toj osobi. Tako je i Isus iskazao čin velike ljubavi prema svome učeniku Petru kad ga je suočio sa samim sobom, odnosno s onim drugim, unutarnjim Petrom u sebi kojeg vanjski Petar nije poznavao. Na Posljednjoj večeri Petar je uvjeravao Isusa da je spreman prije ići u smrt nego izdati svoga Učitelja. Isus mu je tada rekao: »Zaista, kažem ti upravo ćeš me ti, još noćas prije nego pijetao dvaput zapjeva, triput zatajiti« (Mk 14, 30). Očito da Petar nije dobro poznavao sebe. On je iskreno izrazio svoju spremnost da umre za Isusa, ali u svom srcu on još nije bio spreman trpjeti ni umrijeti za Isusa, zato ga je u času iskušenja izdao. Tek nakon što je izdao Isusa i gorko zaplakao, Petar je spoznao kako je slab. Isus mu je dakle pomogao da bolje upozna sebe tako što mu je otkrio istinu o njemu, odnosno njegovoj slabosti.



Čovjek - grešnik koga Bog ljubi

Prvu zapovijed uspješne psihoterapije koja glasi »upoznaj sebe!«, najbolje ćemo ostvariti ako sebe upoznamo u cjelovitoj istini, a ona glasi da je čovjek - grešnik koga Bog ljubi. To je prava istina o nama ljudima. Ako želimo biti iskreni prema sebi, moramo priznati da smo grešnici, da svaki dan činimo grijehe i gluposti, nešto zla učinimo zbog svoje zloće a nešto zbog svoje ograničenosti. U svakom slučaju, Biblija ima pravo kad kaže da »nema čovjeka koji ne griješi« (1 Kor 8, 46) te kako i pravednik sedam puta na dan pogriješi. Međutim, treba odmah nadodati da čovjek nije samo grešnik, on je prije svega ljubljeno dijete Božje, on je grešnik koga Bog ljubi.

U psalmu 139. izražena je istina kako samo Bog dokraja proniče čovjeka, samo Bog izdaleka već naše misli poznaje. Riječi ovoga psalma, kad se čitaju s vjerom i pouzdanjem u Božju providnost, imaju moć unijeti u dušu duboki mir i istinsku radost. Psalam završava iskrenim vapajem koji bi trebalo često ponavljati kako ne bismo skrenuli s pravoga puta koji vodi u život: »Pogledaj ne idem li putem pogubnim, i povedi me putem vječnim« (Ps 139, 24).

Mnogi žive u iluziji misleći da su bez grijehe samo zato što ne vjeruju u neizmjernu ljubav Božju, ne mogu shvatiti da ih Bog ljubi i onda kad su grešnici, kad sami Bogu okreću leđa. Istinu o Bogu koji nas neizmjerno voli i onda kad smo mi daleko od njega Isus nam je najbolje pokazao u genijalnoj prispodobi o izgubljenom sinu koji je živeći razvratno, daleko od oca, potrošio sve što mu je otac dao. Međutim, kad se vratio ocu, on mu velikodušno sve oprašta i naređuje da se napravi veliko slavlje, da se pjeva »večeras je naša fešta«, jer ovaj čovjek »bijaše mrtav i opet oživje, bijaše izgubljen i nađe se!» (Lk 15,32). Tom prispodobom o izgubljenom sinu, odnosno o velikodušnom Ocu koji oprašta, Isus nam je želio poručiti da se ne bojimo priznati da smo i sami izgubljeni kad odlutamo od Boga, ali da nas ta spoznaja ne zatvori u naš svijet nemoći, nego da iziđemo iz sebe i da se uputimo Ocu nebeskom s uvjerenjem da će nam sve oprostiti i velikodušno nas primiti u svoju kuću.



Prihvati sebe!

Druga zapovijed uspješne psihoterapije, odnosno uspješnog napredovanja u duhovnom životu poziva nas da prihvatimo sebe. Naime, sve ono što spada na našu ličnost, na naš karakter, a što ne možemo ili ne želimo prihvatiti, to svjesno ili nesvjesno potiskujemo u podsvijest. A sve ono što je potisnuto, postaje naša sjena i kao takva promeće se u prisilu koje se nije lako riješiti. Poznato je da je opsesivno-kompulzivna neuroza nametanje prisilnih misli ili radnjâ koje nemaju smisla, ali se nameću velikom silinom tako da ih osoba uz najbolju volju sama ne može udaljiti od sebe. Spomenuta neuroza nastala je kao rezultat potiskivanja nečega što za osobu nije bilo prihvatljivo. Često se radi o sadržajima seksualne i agresivne naravi s kojima se osoba nije imala hrabrosti svjesno susresti i razumno razriješiti, nego ih je potisnula u podsvijest da izbjegne tjeskobu koju su ti sadržaji izazivali. Međutim, kad su potisnuti, ti su se sadržaji prometnuli u prisilnu opsesivno-kompulzivnu neurozu koju sada treba liječiti psihoterapijom, a ona se mogla izbjeći da je osoba navrijeme prepoznala i prihvatila istinu da ima u sebi i te »neprihvatljive« sklonosti seksualne i agresivne naravi.

Međutim, nije dovoljno samo upoznati sebe, potrebno je prihvatiti sebe takvog kakav jesam i uvjeriti se kako je dobro što postojim, kako ja obogaćujem ovaj svijet. To je bitni uvjet da bi se čovjek mogao promijeniti, da bi mogao nadvladati svoj strah. Mudar je onaj tko prihvaća i voli sebe. Kukavica je onaj tko bježi od sebe. Svjesno izgrađeni i realno utemeljeni stav pouzdanja u samog sebe najbolji je odgovor na strah bilo koje vrste. Da bi se mogao izgraditi zreli stav samopouzdanja, najviše pomaže vjera u Boga koji prihvaća i voli svoja stvorenja. Najjači razlog da sebe prihvatim nalazi se u činjenici i istini da je Bog prvi mene prihvatio. Ako me sam Bog voli i prihvaća takvog kakav jesam, onda nema nikakvog razloga da se i ja sam ne prihvatim. Osoba koja je povjerovala da je od Boga prihvaćena, imat će hrabrosti da i ona sama sebe prihvati, a kad to učini na jednoj dubljoj razini, bit će zaštićena od strahova koji napadaju one koji bježe od sebe, koji sebe ne prihvaćaju.



Prihvatiti osobu takvu kakva jest

Isus kao najbolji psihoterapeut dobro je poznavao ljudsku potrebu da budemo prihvaćeni takvi kakvi jesmo. U susretu s grešnicima i onima koje, prema uvjerenju farizeja, nije trebalo prihvaćati niti prema njima imati razumijevanja, Isus čini baš suprotno. On ih prihvaća i iskazuje im beskrajno povjerenje i ljubav. Zakeju, koji je bio omražen u narodu jer je za Rimljane skupljao porez, Isus govori: »Zakeju, siđi brzo, treba da se danas zadržim u tvojoj kući« (Lk 19, 5). Također ženi koja je uhvaćena u preljubu i dovedena pred Isusa da bude osuđena i na smrt kamenovana, Isus govori: »Ni ja te ne osuđujem. Idi i odsada ne griješi više« (Iv 8, 11).

U Bibliji je na više mjesta izražena ova temeljna istina kako Bog prihvaća i voli sva svoja bića. Isus, utjelovljeni Bog, u susretu s grešnicima jasno im je davao na znanje da ih prihvaća kao grešnike. To je izričito rekao: »Nisam došao da zovem pravednike nego grešnike« (Mk 2, 17). Tko želi biti dobar psihoterapeut, tko želi pomoći osobi koja je u nevolji, mora postupiti kao Isus: prihvatiti osobu takvu kakva jest i pomoći joj da se i ona sama prihvati takvom kakva jest. To je osnovni i nužni uvjet da se osoba promijeni i iziđe iz svoje nevolje.


Nije dovoljno samo upoznati sebe, potrebno je prihvatiti sebe takvog kakav jesam i uvjeriti se kako je dobro što postojim, kako ja obogaćujem ovaj svijet. To je bitni uvjet da bi se čovjek mogao promijeniti, da bi mogao nadvladati svoj strah. Mudar je onaj tlo prihvaća i voli sebe.

Da bi se mogao izgraditi zreli stav samopouzdanja, najviše pomaže vjera u Boga koji prihvaća i voli svoja stvorenja. Najjači razlog da sebe prihvatim nalazi se u činjenici i istini da je Bog prvi mene prihvatio. Ako me sam Bog voli i prihvaća takvog kakav jesam, onda nema nikakvog razloga da se i ja sam ne prihvatim. Osoba koja je povjerovala da je od Boga prihvaćena, imat će hrabrosti da i ona sama sebe prihvati, a kad to učini na jednoj dubljoj razini, bit će zaštićena od strahova koji napadaju one koji bježe od sebe, koji sebe ne prihvaćaju.



Dr. Mijo Nikić

Nastavlja se :arrow:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 21 vel 2009 21:39 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Glas Koncila 15.2.2009.

Biblijska psihoterapija

Sposobnost i spremnost voljeti Boga, druge i sebe, glavni je kriterij dobroga duševnog zdravlja. Što je osoba zrelija, sigurnija u sebe i zdravija, ona izlazi iz sebe, iz svoga egoizma i ispravno voli sebe, Boga i svoga bližnjega. Što je osoba labilnija, nesigurnija u sebe i izranjena nedostatkom ljubavi, to će više težiti da bude »objekt« tuđe ljubavi. Umjesto da iziđe iz sebe i voli druge, ona će imati jaku potrebu da bude voljena, da se sve oko nje vrti, da uvijek bude u centru pozornosti i ljubavi drugih osoba. Da bi osoba mogla ispravno voljeti Boga i druge, treba najprije pravo voljeti sebe.

Zavoli sebe!

Prema Isusovu naučavanju, ljubav prema sebi je mjerilo kako treba ljubiti druge. »Ljubi bližnjega svoga kao samoga sebe« (Mt 19, 19), kaže Isus. Kad je govor o ljubavi prema sebi, treba dobro razlikovati autentičnu ljubav prema sebi od narcističkog stava koji netko može usvojiti smatrajući kako je narcizam ljubav prema sebi. Istina, Narcis je, prema mitologiji, mladić koji je zaljubljen u samog sebe. Međutim, prema istoj mitologiji upravo je ta nezrela, odnosno patološka zaljubljenost u sebe odvela Narcisa u smrt. On je, naime, diveći se sebi, pao u vodu i utopio se. Narcisoidna ili narcistička ličnost, zapravo, ne voli sebe. Ona sebe u dubini svoje psihe doživljava kao nešto nevrijedno, što nije dostojno da bude voljeno. Budući da ne može podnijeti tjeskobu koja nastaje na temelju takvog razmišljanja o sebi, narcistička osoba zaogrne svoju nemoć i lošu sliku o sebi, svoju nemoć, jednim u mašti stvorenim megalomanskim »plaštem« infantilne svemoći i onda se zaljubi u taj oklop ili masku kojom prikriva svoju nemoć. Prema tomu, narcisoidna osoba ne voli sebe. Tko god se previše hvali i traži da mu se drugi dive, samim tim pokazuje da se sam jadno osjeća i da ne voli i ne prihvaća sebe.

Isus, najbolji poznavatelj ljudske duše, dobro zna da će osoba autentično, dakle nesebično voljeti druge tek onda ako najprije ispravno zavoli samu sebe. A da bi netko mogao prihvatiti i voljeti sebe, on mora najprije doživjeti da je voljen. Taj osjećaj prihvaćenosti i ljubavi osoba bi trebala dobiti u svojoj obitelji. Dijete koje nije bilo dovoljno voljeno čitav će život u svojoj duši nositi »zaleđeni« osjećaj nevrijednosti, nemoći i beskorisnosti. Drugim riječima, formirat će u sebi osjećaj manje vrijednosti koji će opterećivati osobu kroz čitav život. Taj se osjećaj manje vrijednosti može nadvladati vjerom u dobrog Boga koji neizmjerno ljubi svoja stvorenja. Tko u vjeri prihvati da je stvorenje Božje, vrlo lako će učiniti i drugi korak, naime povjerovat će u dobrotu i ljubav Božju. Tko povjeruje da ga sam Bog voli, taj će onda bez problema voljeti sebe i druge. Depresija je jedna teška bolest u kojoj osoba ne prihvaća i ne voli sebe, nego se okrivljuje i podsvjesno mrzi. Povjerenje u Boga i njegovu ljubav najbolji je lijek protiv depresije. Ljubav je jača od apaurina i svih drugih lijekova! Svijest da me Bog voli donosi duši radost, tjera strah i aktivira skrivene energije da mogu činiti dobro, da i ja mogu nesebično voljeti druge. Poznati su slučajevi da su pojedinci vrlo brzo ozdravili od teških bolesti kad su povjerovali da ih Bog voli.

Postojimo samo zato što nas Bog voli

Glavna istina koju je Isus želio navijestiti ljudima upravo je ono što nama ljudima najviše treba, a to je činjenica i svijest da nas Bog voli. Tu je istinu Isus izrazio u svom poticaju da imamo više pouzdanja u Boga i njegovu Providnost. »Pogledajte ptice nebeske! Niti siju, niti žanju, niti sabiru u žitnice, i vaš ih Otac nebeski hrani. Zar vi niste mnogo vredniji od njih?« (Mt 6, 26). Drugim riječima, Isus nam je tom usporedbom želio reći: Ne budite zabrinuti, pa Otac vaš nebeski neizmjerno vas voli! Kad se toliko brine za biljke i životinje, kako neće daleko više za vas koji ste njegova ljubljena djeca! Ne samo da je govorio o ljubavi Očevoj prema nama nego Isus nam je svojom spremnošću da umre za nas najzornije pokazao tu ljubav Božju. Tu je istinu lijepo izrazio sv. Pavao kad je u Poslanici Rimljanima napisao: »Ako je Bog za nas, tko će biti protiv nas? On koji čak nije poštedio vlastitog Sina, već ga predao za sve nas, kako nam neće dati sve ostalo s njime?« (Rim, 8, 31-32).

Treću zapovijed uspješne psihoterapije: Da zavolimo i trajno volimo sebe, moguće je ostvarivati u svome životu ako najprije povjerujemo da smo najprije mi od Boga voljeni. Čovjek je stvoren iz ljubavi Božje. Mi postojimo samo zato što nas Bog voli i što nas je On htio imati. Lijepo kaže prorok Jeremija: »Prije nego što te oblikovah u majčinoj utrobi, ja te znadoh.« Ja postojim jer me Bog voli. A on me voli jer tako hoće, to je njegova radost. Sve što Bog čini, to čini iz svoga uvjerenje da je to najbolje, a to i jest najbolje. Bog je apsolutna mudrost i zato ništa ne može biti mudrije ni bolje od onoga što sam Bog čini. Bog u kojeg mi kršćani vjerujemo jest Ljubav sama. Bog je ljubav, i tko ostaje u ljubavi, u Bogu ostaje i Bog u njemu. Ljubav je najveća i radi toga što smo mi u konačnici stvoreni jedino za ljubav i što će ljubav biti naša jedina dužnost kroz čitavu vječnost.

Promijeni sebe - obrati se!

Cilj svake terapije jest promjena postojećeg, više ili manje patološkog stanja radi kojeg je i poduzeta određena terapija. Cilj Isusova propovijedanja bio je obraćanje. Prema Markovu evanđelju, prve Isusove riječi u njegovu javnom nastupu bile su: »Ispunilo se vrijeme, blizu je kraljevstvo Božje. Obratite se i vjerujte u Radosnu vijest« (Mk 1, 15). Također Stari zavjet obiluje poticajima na istinsko obraćenje srca. Prorok Joel naviješta Božji poziv na obraćenje svojim suvremenicima kao i svim ljudima: »Vratite se k meni svim srcem svojim posteć, plačuć i kukajuć. Razderite srca, a ne halje svoje! Vratite se Jahvi, Bogu svome, jer on je nježnost sama i milosrđe, spor na ljutnju, a bogat dobrotom, on se nad zlo ražali« (Jl 2, 12-13). Promijeniti sebe, odnosno obratiti se, moguće je tek nakon što smo dobro upoznali, prihvatili sebe te zaključili da se želimo i moramo mijenjati.

U svojim propovijedima Isus je pozivao narod na integralno, odnosno cjelovito obraćenje: intelektualno, emocionalno i nagonsko. Obraćenje mora najprije početi na intelektualnoj razini. Moram uvidjeti, spoznati što želim promijeniti i zašto to činim. Svaka ozbiljna i djelotvorna promjena počinje u našoj glavi, u našem razumu, a onda prelazi na emocije i nagone.

Razumsko obraćenje

Budući da Isusova radosna vijest usrećuje čitavoga čovjeka, potrebno je da i obraćenje koje Isus traži zahvati čitavo naše biće, naš razum, naše srce, naše emocije, pa i naš nagonski život. Drugim riječima, traži se najprije racionalno, zatim emocionalno, a onda i nagonsko obraćenje.

Racionalno ili razumsko obraćenje tiče se našega razuma. Mi se moramo najprije obratiti na razini svoga uma. To znači moramo naučiti drukčije razmišljati. Čovjekova psihička struktura takve je naravi da svaka promjena najprije počinje u glavi, to jest u našem načinu razmišljanja. Jer ono što čovjek najviše misli, o čemu najviše razmišlja, to se počinje utjelovljivati u naše emocije, u naš osjećajni svijet da bi se kao navika utjelovilo i u naš nagonski svijet. Zato i naše obraćenje mora najprije početi u našoj glavi, odnosno na razini našega načina razmišljanja i zaključivanja. Ako želimo biti Božji i prihvatiti Isusovu radosnu vijest, moramo biti spremni usvojiti Božje misli i njegov način razmišljanja. A Biblija nam jasno daje na znanje kako Božje misli nisu naše misli. Mi se moramo odreći svojih misli koje se protive Božjim mislima kako bismo mogli usvojiti Božji način razmišljanja i zaključivanja. Zato je potrebno puno čitati Sveto pismo u kojem upoznajemo što Bog misli i kakve on donosi odluke. U 12. poglavlju Poslanice Rimljanima sveti Pavao govori o tome kako naše obraćenje mora početi u našem razumu, u našoj glavi. On doslovno kaže: »Preobličavajte se obnovom svoga uma da mognete uočavati što je volja Božja, što je dobro, ugodno i savršeno« (Rim 12, 1-2). Savršeni primjer razumskog obraćenja Isus je pokazao u prispodobi o izgubljenom sinu, i to u onom dijelu kad mlađi sin, daleko od očeve kuće, gladan i jadan zaključi da je daleko pametnije vratiti se kući, ocu svome jer tamo i sluge žive bolje nego on ondje. »Tada dođe k sebi i reče...« (Lk 15, 17). Ono »dođe k sebi« znači obratiti se na intelektualnoj razini, uvidjeti nešto što se prije nije vidjelo, doći do nove spoznaje koja duboko zahvaća u život i motivira osobu da zauzme novi životni stav i donese pravu odluku, što je i mlađi sin učinio.

Emocionalno obraćenje

Drugo obraćenje je emocionalno obraćenje. Emocije su naš nutarnji svijet koji nas pokreće na djelovanje. Emocije su po svojoj naravi jaka ali slijepa sila. To znači da će čovjek, ako reagira samo po emocijama, djelovati sebično i egocentrično. Čovjek koji reagira samo po emocijama, odnosno po svojim osjećajima, tražit će samo ono što je za njega važno, gdje on može profitirati. Obično se emocije vežu uz srce, pa se može čuti, a tako se zove i jedna knjiga: »Idi kamo te srce vodi.« Taj savjet je riskantan. Treba ga dobro i pravo razumjeti. Ne smijemo pustiti da nas vodi bilo kakvo srce, nego razum koji je u skladu s voljom Božjom. Samo obraćeno srce koje pristaje uz Boga i njegovu volju treba nas i smije voditi kroz život. Obraćenje na emocionalnoj razini događa se onda kad prije svake odluke isključimo sebične interese i odlučujemo se za ono što je važno u sebi, svuda i na svakom mjestu, a ne samo za me ovdje i sada. Potrebno je umrijeti mnogim stvarima, odnosno svojim nerazumnim prohtjevima, kako bi se postiglo emocionalno obraćenje. Ono je veoma teško i zahtjevno. Postići emocionalno obraćenje ne znači ubiti svoje emocije. One su naša snaga. Ne samo da ih ne smijemo ubiti, nego nije dobro ni potiskivati svoje emocije, jer one tada preko psihosomatskih bolesti opterećuju čitav organizam. Ako se srce ne isplače kroz oči, isplakat će se preko drugih tjelesnih organa i tako još više opteretiti čitavu osobu. Emocije treba oplemeniti i razumno kontrolirano izražavati. Ali za to se traži obraćeno srce. Obraćeno srce je strpljivo i puno ljubavi. Takvo srce ima profinjene osjećaje kojima obogaćuje druge osobe.
:arrow:

Dr. Mijo Nikić


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 124 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 6 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr