|
Korisnik s preko 1000 postova |
|
Pridružen: 19 srp 2006 14:41 Postovi: 1412 Lokacija: Zagreb Podijelio: 36 zahvala Zahvaljeno je: 26 zahvala
|
Fran26 napisao: Hrvoje Hrki napisao: Ja sam nekako očekivao od frana... da je protestant isl...pa da ih tu malo pobijem ALI IZGLEDA DA JE NJIMA Restrepo skroz dobar ? Kome treba Marino Restrepo dok postoje Sv. Terezija Avilska i Sv. Ivan Zlatousti?! Ali to ti ne "miriši", jel?! Ti želiš senzaciju, a oni (Sv. Terezija Avilska i Sv. Ivan Zlatousti) nude duhovnost u kojoj nema senzacije i cirkusa. Kloni se tipova kao što je Restrepo i Ivo Lončar. Prihvati Sv. Bernarda iz Clairvauxa i Sv. Ivana od Križa. Hrvoje Hrki napisao: Ma daj ,kakva duhovna trijeznost i velicina...pa je li on mjesecima na pravovjerje.org tupio i plakao da gubi vjeru??...da više ne zna da li vjeruje i u šta vjeruje??? U stanju sam da više ne vjerujem samome sebi niti da vjerujem kad mislim da vjerujem niti da ne vjerujem kad mislim da ne vjerujem. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 12.12.2013.Prije mi se samo činilo, sada sam i siguran: ti Hrkane nikad nisi razumio Jobicu (zvanog Timotej). Nikad nisi razumio šta piše i šta nas želi podučiti. Niti pa razumiješ mnogo toga šta predstavlja nauk Crkve. Prava šteta. A sve mi se nekako čini da ti ni ove riječi Joseph Ratzingera nisu razumljive; ...da netko smije govoriti samo ono što sam živi – otvoreno je krivovjerje; on mora naviještati cjelinu kršcanstva, upravo i ono što sam još nije ostvario, i njegova vlastita rijec koja ga sudi i osuduje treba ga peci kao vatra na duši, treba mu – kako to Pismo kaže za Božju rijec - postati dvosjekli mac (Heb 4,12), koji ne sijece samo druge, nego i njega samoga. Kamo bi dospjelo kršcanstvo kada bi neke pape, biskupi i svecenici navješcivali još samo onaj dio kršcanske stvarnosti kojeg su oni sami u stanju živjeti. Mi ne navješcujemo sebe, nego Krista Isusa (2 Kor 4,5), i onda kada je to istodobno nemilosrdan sud nama samima. Subjektivna ce propovjednikova svetost uvijek zaostajati za objektivnom svetošcu poruke koju treba prenijeti. No ono što se od ovoga subjekta, koji polaže pravo na navješcivanje objektivne istine, bezuvjetno mora zahtijevati jest istinitost. Tko je spreman govoriti protiv svojega uvjerenja, ne može uvjeriti druge. Ono što sami ne živimo, smijemo, odnosno moramo naviještati, ali ne smijemo se praviti da to živimo. Joseph Ratzinger "Dogma i navještaj"Duhovna trezvenost i smisao za teologiju, nemaju veze sa duhovnošću konkretne osobe. Pa ipak, iz njegovih postova se može vidit da je čovjek dosta duhovniji od mnogih tvojih "cirkusanta" koje si slijedio ili ih još slijediš. Pitaš me po čemu se to vidi?! Vidi se po tome što je bio svjestan svoje goleme oholosti i to je otvoreno priznavao. Znaš šta je gore od oholosti Hrkane?! Neshvaćanje vlastite oholosti, ili pak, priznavanje vlastiti oholosti, ali protokolarno. U mom slucaju, godine su prošle nakon burnog prvog iskustva vjere (što sam nekad pogrešno nazivao "obracenjem"), prije nego sam naslutio u kojoj mjeri je mnome zavladala duhovna oholost. Tocno kako piše sv. Ivan od Križa, imao sam stanovitu spoznaju o vlastitoj bijedi (kao i svi vjernici, jer se naucimo protokolarno priznavati se grešnicima), a istodobno sam bio pun skrivene samodopadnosti i oholosti, i nije me se moglo uvjeriti da sam u nju uronjen sve do ociju. I vjerojatno bih nastavio napuhivati se preko svake mjere, da mi Bog nije paralelno propisao najbolji lijek protiv oholosti - poniženje. I to ne jednu vrstu poniženja, nego više njih, ali za ovu priliku je dovoljno da spomenem cinjenicu da sam studirao 4 fakulteta a nisam završio nijedan. Da bi ironija bila veca, tokom cijelog školovanja sam bio medu boljim dacima i studentima, i nikad nisam pao na ispitu. Daleko od toga da sad više nisam ohol, ali mislim da bih bio još kud i kamo gori da sam onoliko uspješan u svijetu koliko sam želio biti. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 26.9.2012.Ja osobno ne poznajem nikoga tko je istinski ponizan, a razno raznih oholica poznajem cijelo mnoštvo. Uistinu nemam ništa protiv njih, jer i sam sam (velika) oholica. Preziruci i odbacivajuci ih, osudio bih samoga sebe. Medutim, doslovno mi je nemoguce "izici na zelenu granu" s onima koji vlastitu oholost ne vide i ne priznaju, ili je pak priznaju samo protokolarno. Ne mogu im ne reci što mislim o njima, a kad to napravim, redovito se dogodi da me zamrze. Koji pak svoju oholost vide i priznaju, posve sigurno se nece cuditi (a još manje ljutiti) ako im netko drugi potvrdi što znaju i sami.
A koliko smo svi daleko od prave poniznosti, možemo zakljuciti po tome koliko ispunjavamo zazive koje molimo u poznatim litanijama poniznosti i koliko uopce želimo da se svi ti zazivi obistine:
Isuse blaga i ponizna srca, usliši me! Od želje da budem poštivan, oslobodi me Isuse! Od želje da budem ljubljen, oslobodi me Isuse! Od želje da budem slavljen, oslobodi me Isuse! Od želje da budem pocašcen, oslobodi me Isuse! Od želje da budem pohvaljen, oslobodi me Isuse! Od želje da budem drugima pretpostavljen, oslobodi me Isuse! Od želje da me pitaju za savjet, oslobodi me Isuse! Od želje da mi izraze priznanje, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem ponižen, oslobodi me Isuse! Od straha da budem prezren, oslobodi me Isuse! Od straha da budem ukoren, oslobodi me Isuse! Od straha da budem ocrnjen, oslobodi me Isuse! Od straha da budem zaboravljen, oslobodi me Isuse! Od straha da budem ismijan, oslobodi me Isuse! Od straha da budem nepravedno optužen, oslobodi me Isuse! Od straha da budem lažno osumnjicen, oslobodi me Isuse!
Da drugi budu cijenjeni više od mene: daj mi, Isuse da to želim! Da drugi budu ljubljeni više od mene: daj mi, Isuse da to želim! Da drugi rastu na ugledu više od mene: daj mi, Isuse da to želim! Da druge upotrijebe u poslovima, a mene zapostave: daj mi, Isuse da to želim! Da drugi budu cijenjeni, a ja zaboravljen: daj mi, Isuse da to želim! Da drugi budu u svim poslovima meni predpostavljeni: daj mi, Isuse da to želim! Da drugi postanu svetiji od mene, no da se i ja posvetim, koliko mogu: daj mi, Isuse da to želim! Isuse, udijeli mi milost, da tako uvijek želim! Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 16.5. 2012.
Evo šta Jobica (zvani Timotej) piše jednom tipu; "Nepodnošljivo umišljen" znaci umišljen u visokom stupnju, vrlo umišljen, a ne da si meni osobno nepodnošljiv. Nauci, brate, razumijevati tekst koji procitaš. Nisi ti meni nepodnošljiv, nego jednostavno komican, kao pjetlic koji pocne uzbudeno kokodakati i skakati kad ga malo izazoveš. A da si oholica par excellence, to je vec iz ovo malo korespondencije ocito do neba. Kao i sve oholice, instinktivno se postavljaš iznad svog sugovornika, presiguran si u svoje stavove i mišljenja, svima okolo dijeliš packe, "glupost", "floskula", "naprotiv", "va ha ha", "bljuv", "drek", itd.
Glavni razlog zašto mi nisi nepodnošljiv jest taj što sam i ja velika oholica, pa si mi ti dakle "kolega". Mrzim taj "veliki grijeh" (Ps 19,14), tu duboko ukorijenjenu manu, kako u sebi samome, tako i u drugima, ali sam se naucio imati sucuti prema ljudima koji od te mane pate, kako prema sebi samome, tako i prema drugima. Bitna sastavnica te sucuti jest i raskrinkavanje oholosti gdje god na nju naidem, jer sve naše mane su manje strašne ako ih je covjek svjestan, ako ih mrzi i ako se bori protiv njih. S tobom cu, vidim, imat još dosta posla. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 8.9.2012.Teško je o sebi samome imati objektivno mišljenje, i redovito je bolje vjerovati prosudbi drugih ljudi. Meni su, eto, toliki rekli da sam oholica najgore vrste, a i sam sam tokom vremena spoznao da je to istina. I to je glavni razlog zašto se smatram bijednikom. Naravno, tom uvjerenju doprinose i konkretni/ociti grijesi, poput te moje ovisnosti o kompjuterskim igrama, ali u manjoj mjeri. Jer još gori sam bio u periodima u kojima sam bio slobodan od svih takvih grijeha: vrlo samozadovoljan i samopravedan. Otprilike kao ti trenutno. Zato vjerujem da ce Bog i tebi propisati isti lijek kao i meni: poniženje i slabost. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 17.8.2012.To su stvari od kojih si ti Hrkane kilometrima udaljen. Nemereš ti to razmeti. Hrvoje Hrki napisao: Za Romana Guardinija se slažem...njega sam nekidan mislio nabrojati ,ali sam zaboravio...jako dobro piše o sakramentima, liturgiji KC, milosržu Božjem isl. Ali Rahner je teški filozof, koji sve i svašta nadrobi u istoj kaši...sam je Ratzinger u knjizi koju sada čitam POSLJEDNJI RAZGOVORI , u formi intervjua sa onim novinarem P.seewaldom koji je i ranije vodio razgovore s njim ( Svijetlo svijeta) kad su ga pitali nešto o Rahneru, rekao da Rahner ima stil pisanja takav, da se i z njega jako često ne može zaključiti da li je za ili protiv nečega, odnosono da kada piše tako perfidno sve zamuti , da se nikada ne može sa sigurnošću znati šta zastupa!...pa ga se time ne može ni lako pobijati jel to sve tako zamrsi da se nezna šta u biti on zastupa! Ako si čitao zadnju knjigu papae emeritusa, onda si sigurno i sam to primjetio! Rahner je jedan vrhunski kameleon i teški filozof! Evo o čemu se konkretno radi, da ne dolazi do zabune; You worked together with Karl Rahner at the Council, Hans Küng recommended you for the professorial chair at Tübingen; furthermore, you pronounced the left-winger Metz as your successor in Münster. Did you choose another side at some point? What happened?
I saw that theology was not the interpretation of the faith of the Catholic Church any more, but was devising how it could be and should be, on its own merits. For me that theology was incompatible with being a Catholic theologian.
In this period there was a petition for the abolition of celibacy that you co-signed. Was that a slip-up?
What Rahner and Lehman had devised was discussed in the Doctrinal Commission of the German Bishops’ Conference, in which we were together. It was so complexly tangled, as things with Rahner just are. On one side there was a defence of celibacy, and on the other side an attempt to keep the question open and think further. I signed more out of friendship with the others. Of course that was not so fortunate. But I would say it was not a demand for the abolition of celibacy, it was a typically intricate Rahnerian yes-and-no text, so one could interpret it as being for one side or for the other.
You’ve always stressed that, on your part, there was no U-turn from your earlier ways of thinking.
I believe that anyone who reads what I have written can confirm that. pope Benedict XVI., Peter Seewald "Last Testament"Trebaju ovi klasici katoličanstva koje ti navodiš...ja ih čitam, ti , jobica , i ev. maksimalno 5 % hrvatski čitača...malo ću ti jasnije objasniti primjerom: ja sam na stotine knjiga pročitao posudivši ih iz knjižnica GZ ....nemam novaca da kupujem sve vjerske knjige koje čitam ( a pročitao sam ih stotine!)...i znaš li kada tražim sve te knjige ne katalogu KGZ da u svakoj knjižnici ih možeš naći, ako ih neka knjižnica ima 3,4, 5 naći ćeš svih pet!! ZNa biti neka knjiga u 10 knjižnica, recimo bude ih ukupno 20 komada...i u 90% slučajeva NE BUDE IZNAJMLJENA NIJEDNA KNJIGA!??? Hej , klasici katoličanstva, jako dobre knjige koje izdaje npr. Verbum isl...uđeš u ekatalog KGZ i nađeš ama baš sve knjige...NIJEDNA nije iznajmljena!! Vjerske knjige ( katoličke ) rijetko tko čita od nas nominalnih 87 % katolika u RH!!! Tu se nalazimo mi vrli , katolici koji od naše osobne krizme u crkve zađemo samo kad su vjenčanja i sporovodi Šta misliš koliko katolika ide na sakramentalnu ispovijed....koliko katolika ide na ispovijed barem 1 mjesečno ( kako Gospa iz Međugorja preporučuje>!) Ma mi Hrvati smo još dobri, šta se događa u cijeloj zapadnoj Evropi! Evo vidiš dokle je dogurala Irska da prolazi referendum za pobačaj!!?( ako sam dobro zapamtio , sa čak 64 ili 66% za pobačaj!!!?...ja znam da nam je donedavno Irska , Poljska bila pojam katoličanstva!! Za Rahnera se papa u mirovini definitivno negativno izrazio, u tom smislu koji ja navodim...Rahner je definitivno veliki filozof Ali budi siguran , njegovo pisanje neće nijednog agnostika, ateista preobratiti....prije će osobno svjedočanstvo M.restrepa dovesti do toga da neki ateist postane vjernii, nego da taj isti pročita sve knjige Rahnera! Osobna svjedočanstva ljudi i nadnaravna čuda koja se događaju, su najjači način da se netko evv. obrati! To što ti u to ne vjeruješ to je druga stvar Evo nađi u onom članku o M.Ratrepu šta je heretično, sumnjivo...ja ću ti onda podastrijeti barem 10 odličnih stvari u vezi katoličanstva o kojima piše m.rastrepo ( i to sa dna kace!) PS: Inače , znaš li šta je sa jobicom? čuješ li se šta s njim...da li je ostao katolik, ili je izgubio vjeru?
|
|