Bonifacije napisao:
Dopusti,Hrvoje Hrki,da ti odgovorim na tvoj komentar,makar radi Dujma nemam vise nikakve volje da sudjelujem u bilo kakvim raspravama na ovom forumu. A i sam znas da je to covjek s kojim nema nikakve ozbiljne teoloske rasprave. Ali buduci da si ti jedan od rijetkih ljudi koji su shvatili svu vaznost bozanskih objava koje su sveci primali tijekom povijesti Crkve,ja ti ne moram puno govorit jer u tim objavama svetaca,a posebno u objavama Marije Valtorte,mozes pronaci odgovore na sva teoloska pitanja,pa tako i na pitanja o Bozjoj milosti i slobodnoj covjekovoj volji. I na tim objavama i ja temeljim svoju apsolutnu sigurnost kad govorim o bilo kojem teoloskom problemu. Ali i samo Sveto pismo daje mnoge odgovore,ako se zna pravilno razumjeti. Tako apostol Pavao kaze:"Kad pogani koji nemaju Zakon,po naravi cine ono sto Zakon propisuje,oni su sami sebi Zakon"(Rim 2,14). Dakle,veliki i premudri apostol jasno kaze da ljudi mogu snagom vlastite naravi ciniti ono sto Zakon propisuje jer je taj Zakon upisan u njihovim srcima. Zato su cak i oni indijanci koji su zivjeli u pretkolumbovskoj Americi mogli ne samo upoznati naravni Bozji zakon,nego su mogli taj zakon provesti u djelo.
Kad je u pitanju uciteljski autoritet Katolicke crkve,zelim reci da mi taj autoritet svi moramo postivat,osim kad je nauk kojeg nam taj autoritet predlaze sigurno pogresan. Jer nitko ne moze biti obavezn prihvatit pogresan nauk pa cak ni kad bi taj nauk proglasio sam papa ili opci sabor Katolicke crkve. Tako je Katolicka crkva stoljecima ex cathedra proglasavala da se nitko izvan te Crkve ne moze spasit,ali buduci da je taj nauk sigurno pogresan nitko nije duzan u njega vjerovati. Danas se iz jedne krajnosti otislo u drugu krajnost pa Crkva proglasava da ce se spasiti velika vecina ljudi kako je izjavio Benedikt XVI u enciklici Spe salvi.
Isto tako je nauk Crkve o milosti Bozjoj dozivio znacajan razvoj tijekom 17. i 18.st. kad se Katolicka crkva pod utjecajem Duha svetog udaljila od onih rigoroznih stavova sv.Augustina i opet se priblizila zdravorazumskom Pelagijevom misljenju. Iako se u sluzbenim osudama Katolicke crkve ne spominje sam Augustin,ipak je svakom razumnom covjeku jasno da su te osude pogodile samu bit Augustinovog nauka o milosti. To su bule Cum occasione Inocenta X iz 1699. i bula Unigenitus Klementa XI iz 1713. godine kojim se osudjuju jansenisticke teze,a njihova glavna teza je bila da covjek bez milosti nije sposoban za dobro. Tako je bula Unigenitus medju ostalim propozicijama osudila i ovu:" Covjek bez milosti Bozje moze samo grijesiti". A to je upravo ono sto Dujam govori,a jos si umislja da je on u skladu s katolickim naukom.
Dakle,ako cemo postivati Sveto pismo,uciteljski autoritet Katolicke crkve,objave svetaca i zdravi razum,onda moramo vjerovati u ono sto sam rekao u uvodnom postu,a to je sljedece: Svaki covjek moze i bez milosti Bozje sveto zivjeti i tako postici vjecno spasenje. A buduci da je to tako, Bog moze s pravom traziti svetost od svakog covjeka i moze se s pravom ljutiti na svakog cojeka koji ne zivi sveto kako je rekao veliki Apostol:" Ocituje se doista gnjev Bozji na svaku bezboznost i nepravdu ljudi"(Rim 1,18).
A zasto nam onda Bog daje milost ako se covjek moze spasiti i bez te mosti? Zato da bi povecao broj spasenih. Bez milosti Bozje spasio bi se mozda jedan covjek od milijardu odraslih ljudi,a uz pomoc Bozje milosti spasit ce se mozda i 1000 od milijardu.Dakle,milost Bozja je nesto sto covjeku pomaze da se spasi,a ne nesto sto covjeku omogucava spasenje. Kao sto doping pomaze sportasu da postigne bolje rezultate,ali bi sportas i bez dopinga moga postici izvrsne rezultate,samo ako se trudi. Ali milost Bozja je dopusteni doping za kojeg trebamo svakodnevno moliti.
Mislim da si u krivu...drago mi je da čitaš valtortu, vjerojatno si čitao i mnoge druge Božje objave preko ljudi/ mistika- meni su osobiti dragi slijedeći mistici KC: sestra faustina kowalska( Božansko MILOSREĐE!), sv. padre pio , katarina labour ( Presveto Srce Isusovo), katarima emerich, teresa neuman,vidioci iz fatime, vid. iz međugorja, vlč. sudac itd.
Ovo što ti zastupaš je neopelagijanizam...svi ljudi su grešni po svojoj grešnoj prirodi koju nasljeđujemo od prvih koji su sagriješili- od adama i eve!
svima treba božja milost da bi se spasili...b.milost dobivamo i preko svetih sakramenata KC!
Jako je dobra ova stranica :
http://www.katolik.hr/nekatolickeskupin ... i-no-ikad/http://www.katolik.hr/nekatolickeskupin ... ke-hereze/Pelagijanizam (5. stoljeće)Pelagije je zanijekao da nasljeđujemo istočni grijeh od Adamovog grijeha u rajskom vrtu i ustvrdio da postajemo grešni samo kroz loš primjer zajednice u kojoj smo rođeni. I obratno, zanijekao je da nasljeđujemo pravednost kao rezultat Kristove smrti na križu i rekao da postajemo osobno pravedni poukom i nasljedovanjem u kršćanskoj zajednici, slijedeći primjer Krista.
Pelagije je ustvrdio da se čovjek rađa u moralno neutralnom stanju i da može ostvariti raj svojim vlastitim snagama. Prema njemu, Božja milost nije istinski nužna, nego samo čini lakšim inače težak zadatak.-----------------------
Mene je kao i tebe dugo godina mučilo to pitanje...i ja sam bio negdje na tvome stajalištu (nesvjesni neopelegijanac), mislio da su naša dobra dijela dovoljna, a ne shvaćajući da dobrih dijela nema bez prethodne božje milosti
Nisam nikako shvaćao da ja ne mogu činiti SAMO dobra dijela ( NEČINITI NIKADA GRIJEH) bez Božje pomoći- milosti
Tek čitajući više svetog augustina /on je po meni najdubokoumniji teolog KC, puno jači od Tome akvinskoga/ sam shvatio da je naša ljudska narav toliko ranjena izvornim grijehom, da sam uvidio da nam treba božja milost kako bi činili dobra djela!
Stoga , augustin je skroz u pravu, kao i koncil u kartagi koji je osudio pelagija i stao na stranu doktrini koju je stvorio i obranio sveti aurelije augustin
Ja , znam šta tebe muči...ti želiš naglasiti da se mi ljudi moramo truditi, činiti dobra djela( ići na svetu misu, svetu pričest, ispovijed-pokoru, činiti djela milosrđa, moliti , čitati bibliju, voditi sakramentalni život itd) i da je to dovoljno za naš spas....ti ne možeš još dokučiti da sve to ne možemo bez božje milosti ( davanja poticaja na to od Boga)... i meni dugo vremena to nije bilo jasno, dokučivo
Ako zastupaš da je primanje sakramenata KC bitno i nužno za spas naših duša ( da bez njih ne možemo!) , onda u bti prihvaćaš Božju milost kao nužnu za spas naših duša!---sakramenti su u biti Božja milost!
Evo, nemam puno vremena pa sam ti ukratko pokušao to razjasniti bez puno teoloških citata i KKC ( to su dali neki drugi) ali sam ti prosto, narodski pojasnio gdje griješiš ( i ja sam dugo bio nesvjesni neopelagijanac , mada nisam znao za to!)
Ja znam da su tvoje namjere skroz dobre i da želiš naglasiti potrebu da ljudi čine dobra dijela , ali to ipak nije dovoljno , odnosno nemoguće je da neki čovjek od rođenja do smrti ne počini nijedan smrtni grijeh! Tu je kvaka
Inače, btw, koje mističare/ svece KC najviše čitaš ( koja djela SI ČITAO)