www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 29 ožu 2024 01:08

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 173 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 12 svi 2018 07:56 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Mene najviše muči slijedeće:
Znamo da smo griješnici, da je naše srce puno grešnih misli,nauma,želja
Znamo da smo grešni ljudi i da nam trebaju sveti sakramenti da se očistimo od grijeha...treba nam božja milost da postanemo čisti od grijeha, da ustrajemo u činjenju dobrih djela, da vjerujemo u svete sakramente i da ih primamo čim smo svjesni da smo u grijehu
Znači, potrebna nam je božja milost koje nam Bog daje kroz sakramente svoje Crkve (KC)

Sve te grijehe mi činimo jer je naša duša ranjena iskonskim, izvornim grijehom, danas to najčešće u teologiju zovu istočnim grijehom !( jer iz njega istječu svi ostali grijesi!)koje počiniše prvi ljudi

Za krštenike KC se kaže da nas krštenje taj inicijalni sakrament oslobađa od istočnog grijeha i od osobnih grijeha koje smo do tada učinili
naglašavam svi naši grijesi proistječu iz grijeha adama i eve , iz istočnog, izvornog grijeha!to tvrdi nauk kc
Meni sada nije jasno ako nas sakrament krštenja oslobođa od istočnog grijeha( i svih ostalih grijeha koji iz njega proizlaze), kako to da mi i dalje griješimo!??
Kako to da kod nas krštenih katolika naša narav, naša duša, ili naš duh ostaje nepromijenjen.

Kako to da mi ostajemo isti ili jako slični nekrštenim ljudima ( u odnosu na činjenje grijeha)!??
Nemojmo samo reći, oslobođeni smo ist.grijeha, ali nismo od posljedica istočnoga grijeha
Šta to onda točno ,ali i efektivno znači- oslobođen si od istočnoga grijeha??Kakva korist od toga da si oslobođen IG ,a nisi od posljedica istoga???


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 12 svi 2018 08:23 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 02 ožu 2014 19:35
Postovi: 275
Lokacija: Sušac
Podijelio: 49 zahvala
Zahvaljeno je: 29 zahvala
Ako ja sagrijesim negdje trpiti cu posljedice tog grijeha. Mogu taj grijeh ispovijediti i saprati ga sa duse, opet cu trpiti posljedice tog grijeha. Koliko dugo cu posljedice trpiti ovisi o jakoci istog grijeha tj. ovisi o tome koliko je se u urezao u nasu dusu.Tako je i sa istocnim grijehom. Saperemo ga sa duse na krstenju, poslijedice pak moramo i dalje trpiti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 12 svi 2018 19:14 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Hrvoje Hrki napisao:
Mene najviše muči slijedeće:
Znamo da smo griješnici, da je naše srce puno grešnih misli,nauma,želja
Znamo da smo grešni ljudi i da nam trebaju sveti sakramenti da se očistimo od grijeha...treba nam božja milost da postanemo čisti od grijeha, da ustrajemo u činjenju dobrih djela, da vjerujemo u svete sakramente i da ih primamo čim smo svjesni da smo u grijehu
Znači, potrebna nam je božja milost koje nam Bog daje kroz sakramente svoje Crkve (KC)

Sve te grijehe mi činimo jer je naša duša ranjena iskonskim, izvornim grijehom, danas to najčešće u teologiju zovu istočnim grijehom !( jer iz njega istječu svi ostali grijesi!)koje počiniše prvi ljudi

Za krštenike KC se kaže da nas krštenje taj inicijalni sakrament oslobađa od istočnog grijeha i od osobnih grijeha koje smo do tada učinili
naglašavam svi naši grijesi proistječu iz grijeha adama i eve , iz istočnog, izvornog grijeha!to tvrdi nauk kc
Meni sada nije jasno ako nas sakrament krštenja oslobođa od istočnog grijeha( i svih ostalih grijeha koji iz njega proizlaze), kako to da mi i dalje griješimo!??
Kako to da kod nas krštenih katolika naša narav, naša duša, ili naš duh ostaje nepromijenjen.

Kako to da mi ostajemo isti ili jako slični nekrštenim ljudima ( u odnosu na činjenje grijeha)!??
Nemojmo samo reći, oslobođeni smo ist.grijeha, ali nismo od posljedica istočnoga grijeha
Šta to onda točno ,ali i efektivno znači- oslobođen si od istočnoga grijeha??Kakva korist od toga da si oslobođen IG ,a nisi od posljedica istoga???

E moj Hrki! Pa kakvo ti je ovo pitanje?! :l30: To smo učili u prvom razredu vjeronauka. :lol:

Kad sam ti napisao, citiram;

Fran26 napisao:
Ja sam tebi davno napisal kaj je tvoj problem Hrkane. Nikad se nisi dotaknuo Tome i Augustina, nikad nisi uzeo u ruke Teotima ili Filoteu. To je tvoj problem.

Ti pišeš;


Hrvoje Hrki napisao:
Ja ti godišnje pročitam 50-100 vjerskih knjiga ( koji se ne tiču međugoske Gospe)...u zadnje vrijeme nešto manje jer ne stignem od rel.manjeg klinca :a1163:

Hrvoje Hrki napisao:
Ne vjeruješ da čitam toliko oli?
Vjeruj mi da čitam nema te šta lagati...znam posuditi knjige istovremeno u 3 knjižnice...nekad imam 5 knjiga kod kuće za čitanje...nekad samo 1-2...ali stalno čitam...
Nemam skener pa ništa ne skeniram isl.
Sada , od 2013. ( zbog klinca) manje stignem čitati nego prije ,ali opet pročitam barem 50 knjiga godišnje!

Hrvoje Hrki napisao:
Pročitao sam duhovne, vjereske literature više od tebe...ti si filozofa PROČITAO sigurno više, priznajem to ( ali meni su oni nebitni)...čitao sam i franju saleškoga, i sv. aurelija augustina i na desetke velikana KC i šta sada?...

A ja onda tebi odgovaram (pokazalo se da sam bio u pravu), ovo;

Fran26 napisao:
A ja sam William Baldwin. Slika Previše virtualnih godinica se znamo da bi si na takav način oči mazali. Ne čini ti se?!

Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 13 svi 2018 00:45 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 17 tra 2018 20:10
Postovi: 287
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 18 zahvala
Smatram,Hrki,da si postavio jedno mudro,ali i tesko pitanje na koje cu se ipak usuditi odgovorit. To isto pitanje sam i ja sebi bio postavio kad sam razmisljao o padu svih ljudi u Adamu i Evi. A pitanje se moze ovako formulirati: Zasto Bog u sakramentu krstenja ne vraca ljudima onu izvornu svetost u kojoj su Adam i Eva bili stvoreni,a koju su radi svoga grijeha izgubili za sebe i za sve svoje potomke? A odgovor i na ovo teolosko pitanje kao i na sva druga mozes pronaci u objavama M.Valtorte. I namjerno nisam rekao u knjigama ili u spisima M.Valtorte,nego 'u objavama' da bih tako naglasio da se tu ne radi o cisto ljudskom djelu,nego o necem sto je sam Bog objavio i koje radi toga ima puno vecu tezinu i autoritet. Ti u biti postavljas sasvim logicno i opravdano pitanje: Ako je pad Adama i Eve bio pad svih ljudi,sto znaci da su svi ljudi na neki nacin u Adamu i Evi uvrijedili Boga i ako je Bog svim ljudima za kaznu oduzeo dar izvorne svetosti u kojoj su Adam i Eva bili stvoreni, zasto onda Bog u sakramentu krstenja,nakon sto je uvreda oprostena po zrtvi Njegovog Sina,ne vraca ljudima u cijelosti dar izvorne svetosti? Radi toga se moze cinit da oni koji su krsteni nisu puno bolji od onih koji nisu primili taj spasonosni sakrament. Tako ni sv.Josip nikad nije bio krsten,ali se ipak uzdigao u svetosti daleko vise nego mnogi krsteni ljudi. Kako to objasniti? Da li taj sakrament uopce proizvodi neki ucinak u covjeku?

Na to pitanje odgovaram ovako: Bog svakako moze u sakramentu krstenja vratiti covjeku u potpunosti ne samo posvetnu milost,nego i izvornu svetost(iustitia originalis) koju su Adam i Eva u pocetku primili kao nezasluzeni Bozji dar, ali to namjerno ne cini i pravedno je da ne cini. Sve je pravedno sto Bog cini pa tako i ovo. Bog stvarno oprasta covjeku uvredu u sakramentu krstenja,ali ne potpuno i zato ne obnavlja ljudsku narav potpuno,nego samo djelomicno. Zato i u covjeku nakon krstenja ostaje neka sklonost na grijeh,ali koja je ipak puno slabija nego sto bi bila da taj covjek nije krsten. Zato i covjek koji je krsten mora biti uvijek jako oprezan i budan da ga ta sklonost na grijeh koja ostaje i nakon krstenja ne obori u vjecni ponor odakle nema spasenja. Ali da nas Bog u sakramentu krstenja ne obnavlja barem djelomicno,borba za spasenje bila bi jos puno teza i onda bi se spasilo jos manje ljudi.Ali predobri Bog svim ljudim ostavlja mogucnost da se po svojim zaslugama i naporima uzdignu u ono izvorno stanje svetosti u kojem su Adam i Eva bili stvoreni.Dakle,sakrament krstenja stvarno uzrokuje Bozje oprostenje i vraca nam Bozju milost po neizmjernim Kristovim zaslugama.Ali buduci da Bog ne oprasta uvredu potpuno,onda ni obnova ljudske naravi nije potpuna,savrsena kako bi se moglo ocekivati,nego samo djelomicna.Zato uvijek postoji opasnost da se ta djelomicno obnovljena narav ponovno pobuni protiv Bozjeg zakona,sama od sebe ili na poticaj Sotone,i da covjeka odvuce u vjecnu propast. To je upravo razlog zasto se spasava tako malo katolika i zasto danas vlada toliki nered u Katolickoj crkvi. I to je ujedno poziv na stalnu budnost i neprekidnu molitvu. A da nije bilo tog nesretnog pada Adama i Eve svi bi se ljudi radjali u stanju savrsene svetosti i onda bi se i svi ljudi spasavali. A ovako se spasava samo mali broj ljudi makar Bog svima ostavlja mogucnost spasenja.Ipak vecina ljudi tu mogucnost nece iskoristit.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 13 svi 2018 15:12 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
klasje napisao:
Ako ja sagrijesim negdje trpiti cu posljedice tog grijeha. Mogu taj grijeh ispovijediti i saprati ga sa duse, opet cu trpiti posljedice tog grijeha. Koliko dugo cu posljedice trpiti ovisi o jakoci istog grijeha tj. ovisi o tome koliko je se u urezao u nasu dusu.Tako je i sa istocnim grijehom. Saperemo ga sa duse na krstenju, poslijedice pak moramo i dalje trpiti.


Pa ,iskreno očekivao sam ovakav odgovor
Sam sam na kraju posta rekao, nemojte reći oslobođeni smo IG,ali nismo posljedica toga grijeha ---i pitao dalje,šta efektivno, u biti znači oslobođena nam je duša od istočnog grijeha,akoi dalje nije oslobođena od posljedica istočnoga grijeha

Mene zanima u biti ovo...krštenjem , se naša narav bitno ne mijenja...mi smo i dalje grešne osobe, sa velikim sklonostima ,nagnućima naše naravi na grijeh! to ste rekli i vi i cijenjeni Bonifacije..ili tako nešto
Bonifacije tu malo garaduira...spominje pojmove djelomično...potpuno isl...on govori da nekih promjena na bolje ima

Ali mene zanima , neznam u biti hoću li uhvatiti i izraziti točno misao...ali recimo to ovako:
koja je razlika u grešnosti, u naravi osobe/duše krštenoga katolika i u naravi jednog nekrštenoga muslimana, hindusa, ateista?
Ima li u grešnosti i u grijehu sklonoj naravi ikakve razlike između nas, krštenih katolika i njih? ...u čemu je točno razlika
nemojmo samo pričati o pojmovima u stilu mi smo ucijepljeni u Krista , mi smo dio Kristovog tijela oni nisu isl.,,,mene zanima baš kvalitativno, u efektivnom smislu koja je razlika izmeđiu nas i njih?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 13 svi 2018 20:29 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Hrvoje Hrki napisao:
Pa ,iskreno očekivao sam ovakav odgovor
Sam sam na kraju posta rekao, nemojte reći oslobođeni smo IG,ali nismo posljedica toga grijeha ---i pitao dalje,šta efektivno, u biti znači oslobođena nam je duša od istočnog grijeha,akoi dalje nije oslobođena od posljedica istočnoga grijeha

Mene zanima u biti ovo...krštenjem , se naša narav bitno ne mijenja...mi smo i dalje grešne osobe, sa velikim sklonostima ,nagnućima naše naravi na grijeh! to ste rekli i vi i cijenjeni Bonifacije..ili tako nešto
Bonifacije tu malo garaduira...spominje pojmove djelomično...potpuno isl...on govori da nekih promjena na bolje ima

Ali mene zanima , neznam u biti hoću li uhvatiti i izraziti točno misao...ali recimo to ovako:
koja je razlika u grešnosti, u naravi osobe/duše krštenoga katolika i u naravi jednog nekrštenoga muslimana, hindusa, ateista?
Ima li u grešnosti i u grijehu sklonoj naravi ikakve razlike između nas, krštenih katolika i njih? ...u čemu je točno razlika
nemojmo samo pričati o pojmovima u stilu mi smo ucijepljeni u Krista , mi smo dio Kristovog tijela oni nisu isl.,,,mene zanima baš kvalitativno, u efektivnom smislu koja je razlika izmeđiu nas i njih?

Ajde Hrkane! Nemoj sad odustati. Probao si na forumu. Dobro. Nejde. Nitko ne zna. Henoka nema da ti pomogne. Probaj jednom za promjenu na nekom drugom mjestu. Sigurno je netko pisao o tome. Netko?! Mnogi su pisali baš o tome. Možda Karl Rahner, Fulton J. Sheen, John Henry Newman?! Da probaš zavirit u Katekizam?! Ako nema u ovom novom katekizmu, možda ima detalje u nekom od starijih?! Denzinger ?! Ako ništa od toga ne upali - uvijek ti ostaje Toma Akvinski. :)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 14 svi 2018 06:52 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Fran26 napisao:
Hrvoje Hrki napisao:
Pa ,iskreno očekivao sam ovakav odgovor
Sam sam na kraju posta rekao, nemojte reći oslobođeni smo IG,ali nismo posljedica toga grijeha ---i pitao dalje,šta efektivno, u biti znači oslobođena nam je duša od istočnog grijeha,akoi dalje nije oslobođena od posljedica istočnoga grijeha

Mene zanima u biti ovo...krštenjem , se naša narav bitno ne mijenja...mi smo i dalje grešne osobe, sa velikim sklonostima ,nagnućima naše naravi na grijeh! to ste rekli i vi i cijenjeni Bonifacije..ili tako nešto
Bonifacije tu malo garaduira...spominje pojmove djelomično...potpuno isl...on govori da nekih promjena na bolje ima

Ali mene zanima , neznam u biti hoću li uhvatiti i izraziti točno misao...ali recimo to ovako:
koja je razlika u grešnosti, u naravi osobe/duše krštenoga katolika i u naravi jednog nekrštenoga muslimana, hindusa, ateista?
Ima li u grešnosti i u grijehu sklonoj naravi ikakve razlike između nas, krštenih katolika i njih? ...u čemu je točno razlika
nemojmo samo pričati o pojmovima u stilu mi smo ucijepljeni u Krista , mi smo dio Kristovog tijela oni nisu isl.,,,mene zanima baš kvalitativno, u efektivnom smislu koja je razlika izmeđiu nas i njih?

Ajde Hrkane! Nemoj sad odustati. Probao si na forumu. Dobro. Nejde. Nitko ne zna. Henoka nema da ti pomogne. Probaj jednom za promjenu na nekom drugom mjestu. Sigurno je netko pisao o tome. Netko?! Mnogi su pisali baš o tome. Možda Karl Rahner, Fulton J. Sheen, John Henry Newman?! Da probaš zavirit u Katekizam?! Ako nema u ovom novom katekizmu, možda ima detalje u nekom od starijih?! Denzinger ?! Ako ništa od toga ne upali - uvijek ti ostaje Toma Akvinski. :)


ne,ostaje mi aurelijus augustinus...on je marka...špicen a klasa


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 15 svi 2018 01:05 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 17 tra 2018 20:10
Postovi: 287
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 18 zahvala
Dopusti,Hrki,da ti opet odgovorim na tvoje pitanje,ali cu ovaj put vise paziti da pogodim bit problema koji te muci. Odmah cu ti izravno odgovoriti: Narav osobe neposredno nakon krstenja u puno je boljem stanju nego sto je bila neposredno prije primanja tog spasonosnog sakramenta. Cudesnim djelovanjem sakramenta krstenja i dusa i tijelo covjeka mijenjaju se na bolje po neizmjernim Kristovim zaslugama,a Bog ulijeva u dusu najveci dar svoje ljubavi,a to je Milost posvetna,tj. Bog ulijeva samog Sebe u dusu krstenika koji tako postaje zivi hram Presvetog Trojstva. I kad bi neki covjek umro neposredno nakon krstenja,makar da je prije toga bio najveci gresnik koji je tisucu puta zasluzio pakao,mogao bi odmah nakon smrti unici u raj,a da ne mora prije toga ispastati u cistilistu. To ti govori najbolje kolika je snaga i milost tog sakramenta. Ali nazalost vecina se ljudi ne zna ocuvati u tom uzvisenom i nadnaravnom stanju koje proizvodi sakrament krstenja snagom Kristove zrtve. Jer ako covjek nakon krstenja upadne u smrtni grijeh,onda mu Bog za kaznu oduzima svoju Milost,a narav se vraca u stanje u kojem je bila prije krstenja ili u jos gore stanje. To znaci da svaki smrtni grijeh obnavlja i produbljuje onu stetu koju je u ljudskoj naravi vec prouzrocio istocni grijeh:
1.Razum se zamracuje
2.Volja slabi
3.Strasti jacaju
4.Savjest otupljuje

A koliko smo mi puta nakon krstenja upali u smrtni grijeh,obicno na spolnom podrucju? I to je razlog zasto mnogi krsteni ljudi ne samo da nisu bolji od nekrstenih,nego mogu biti jos gori. Smrtni grijeh potpuno oduzima milost i kvari narav u velikoj mjeri,dok laki grijeh ne oduzima milost,ali slabi njezino djelovanje,a narav kvari u manjoj mjeri nego smrtni grijeh. Ali svaki je grijeh uvreda Boga i svaki stetno djeluje na ljudsku narav. Dakle,sakrament krstenja proizvodi velike i cudesne promjene u ljudskoj naravi,sto se najbolje vidi u zivotima svetaca koji su znali u sebi sacuvati i povecati posvetnu milost primljenu na krstenju.Ali ako covjek nakon krstenja upadne u smrtni grijeh,Bog mu za kaznu oduzima posvetnu milost,a narav se kvari na svakoj od cetiri razine koje sam naveo(quattuor vulnera naturae).Mozemo slobodno reci da svaki smrtni grijeh pocinjen nakon krstenja ponistava pozitivne promjene sto ih je proizvelo krstenje. I onda se covjek nakon smrtnog grijeha moze ponasati isto ili cak gore nego sto je se ponasao prije krstenja. Ali Isus je dobro znao koliko ce ljudi i nakon krstenja padati u smrtne grijehe i zato je ustanovio jedan drugi sakrament da bi spasio one koji su pali nakon krstenja,a taj sakrament zove se ispovijed.

Evo,ne znam kako bih ti bolje objasnio taj problem. Neke stvari u vezi toga su dobro objasnjene u knjizi 'Krscansko savrsenstvo' od Zivana Bezica pa ti tu knjigu preporucam. A objave M.Valtorte ti i ne moram posebno preporucivati jer si ti i sam shvatio njihovu vrijednost. U njima ces pronaci odgovore na sve teoloske probleme. I opet te upozoravam da se s Dujmom ne upustas u nikakve rasprave jer ce ti taj covjek oduzeti ne samo vrijeme,nego i dusevni mir.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 15 svi 2018 01:58 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 19 lis 2013 16:08
Postovi: 232
Lokacija: split
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 9 zahvala
Jako dobra zadnja recenica.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 15 svi 2018 06:02 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
Bonifacije napisao:
opet te upozoravam da se s Dujmom ne upustas u nikakve rasprave jer ce ti taj covjek oduzeti ne samo vrijeme,nego i dusevni mir.


:D

Slab je tebi Bonifacije dusevni mir kojeg ti istina moze oduzet. Ruku na srce, ja bih se zapitao kakav to duhovni zivot vodim kad mi ga recimo jedno citiranje Katolickog Katekizma moze oduzet. Ili, kakav je to dusevni mir kojeg mi moze oduzet citiranje sv. Ivana Pavla II. No, dobro. Nismo svi istih intelektualnih sposobnosti, niti svi imamo iste probleme. Ne mozemo svi sve primjetiti, i ne mozemo se oslobodit tereta nase proslosti. No, ono sto sam ja primjetio je u najmanju ruku zanimljivo, a realno tvoj vrlo ozbiljan problem. To je tvoja percepcija Boga. Nesto sam jucer bas i pisao o tome na temi ''Psihologija''. Gle ovo;

Sigurno je da preko 99% odraslih ljudi odlazi u pakao,a manje od 1% se spasava.

...radi kojeg su i mnoge dobre i pobozne zene zavrsile u paklu.

Radije moli Boga da ti prosvijetli pamet. Reci mi jos nesretnice da li je autor Knjige postanka bio retardirani majmun kad tvrdi da se od svih ljudi koji su zivjeli u doba Potopa spasilo samo njih osmero

I ono sto te muci sada u ovom zivotu pravi je uzitak spram muka koje te cekaju u paklu ako nasjednes na Dujmove hereze. Sotoni je jako stalo da ljudi vjeruju u te odvratne hereze jer po njima ispunjava pakao. A ako hoces da ti vise pomognemo, morala bi preciznije reci sto te muci.

Sto da vise hvalim post kad je sam Bog rekao: Ovaj se rod izgoni samo postom i molitvom.

Jer prokleti u paklu nece kroz cijelu vjecnost dobiti niti jednu mrvicu kruha i niti jednu kap vode da si rashlade uzareni jezik. Mozemo dakle birat: ili post ili pakao.

Ali da bi se Bog mogao posluziti tobom za spasavanje dusa potrebno je se iskreno i potpuno obratis i da zivis u strogoj askezi.

Mnogo je bolje citav zivot provesti u najstrozoj pokori

Netko je dobro rekao: Nikad nemoj zaspati s takvim grijehom na dusi s kojim bi se mogao probudit u paklenoj vatri.


I za kraj;

Svi mi moramo voljeti,postivati i slusati svoje roditelje

Ova zadnja recenica je sasvim u redu, da je sasvim nepovezano ne pise odrasli covjek. Jer kad ljudi davaju primjere u prici, krecu od sopstvenog, subjektivnog iskustva. Ti si dao primjer svojih roditelja i poslusnosti. Vidis, sama tvoja percepcija Boga govori o tebi vise nego da si u ovih 69 postova pisao samo o sebi. Kao sto vidimo tvoj Bog je strogi Bog, odnos kazna - grijeh je prozeto svakim tvojim razmisljanjem o Bogu. To ti, prijatelju moj, izgleda daleko od istine, daleko od toga Boga kojeg sveci opisuju. No, zasto ti imas takvu percepciju Boga? Psihologija kaze;

U takvims slucajevima doista vrijedi ono sto je L. Feuerbach ustvrdio; da je Bog ili, bolje, bog samo plod ljudskih projekcija. Doista, ranjena dusa stvara is boga na vlastitu sliku; ili boga koje ce se s njom u svemu slagati, koji ce udovoljiti njezinim potreba,a, ili boga s kojim ce trajno biti u ratu. No to ce biti vise psiholoska negoli duhovna bitka.Tako osoba nastoji ili pobjeci ili naprotiv, velikim naporom ''udovoljiti'' onome sto dozivljava kao Boga te ostvariti njegova ocekivanja. Sve dok poslije nekog vremena mozda ne uvidi kako Gospodin Bog ni u snu nije namjeravao postaviti zahtjeve koje si je osobba nametnula kao jaram.


I to je jako zanimljivo. I zato, kad ti prikazujes Boga kao nekog policajca to mi vise govori o tvom odnosu sa zemaljskim ocom, nego da sam ti citao dnevnik.
To se radi inace i s malom djecom. Njihova percepcija Boga govori dosta o njihovom zivotu i odnosu otac-sin, otac-kcer. Cisto da ti dam predodzbu;

Jedan je moj poznanik svecenik upitao djecu na pripravi za prvu svetu pricest; ''Sto Bog radi na nebu?''. Svi odgovorio koje je dobio bili su otprilike; ''Nagraduje dobre ljude i kaznjava zle'', ''Gleda nas da vidi jedmo li dobri'', ''Zapisuje nase grijehe''...itd...''Pa jasno je sto radi; radosno nas isckeuje'', odgovorio je svecenik.

I to je Bog kojeg navijesta Evandelje. Uglavnom, evo malo o tvom stanju;

Karikatura Boga ''policajca'' uglavnom nastaje u obitelji u kojoj vlada autoritaran odgoj, pretjerana kontrola i ispravljanje. Kod djece uglavnom se komentira samo ono lose, a dobro ponasanje uzima se zdravo za gotovo. Roditeljska ljubav je uvjetovana; ako si poslusan, ako si uredan i imas dobre ocjene u skoli, tada je sve u redu; ako ne, nemoj nam se obracati!...Boga ''policajca'' ne moze se ljubiti, moze ga se samo bojati. No u strahu ne raste nijedan odnos pun ljubavi; naprotiv, strah vodi covjeka do toga da u odnosu s Bogom vodi ''nojevsku politiku'', da bjezi od njega i skriva se pred njim, bas kao sto je to cinio i Adam medu stablima u vrtu.
Sveta Terezija iz Lisueuxa svjedoci o posve drukcijem Bogu; ''Cini mi se da, kada bi sva stvorenja imala iste milosti koje ja imam, da se nitko ne bi bojao dobroga Boga, nego bi ga ljubili do ludila, i da nijedna dusa, ne zbog straha nego samo iz ljubavi ne bi nikad pristala ucinit nesto da ga uvrijedi''.


Dok ''lutkar'' zeli drzati ljude pod kontrolom, a Bog ''policajac'' se usredotocuje samo na prekrasje i grijehe, ''Boga rezultata'' zanimaju samo iskljucivo nasi mjerljivi rezultati, posao koji smo obavili. Pritom nije vazno je li rijec o ''rezultatima'' na duhovnom podrucju ili cisto radnickom - ideal je krscanin koji daje optimalan rezultat u svemu sto cini.
Problem je sto taj ciljani ''optimalni rezultat'' pocne teziti beskonacnomu, tj. postaje fatamorgana koja se neprestano udaljuje; ''Bog rezultata'' nikad nije zadovoljan covjekom, pa tako ni covjek ne moze bit zadovoljan samim sobom. Mogao je uvijek uciniti vise i bolje, mogao se barem vise potruditi ili imati bolje nakane...
Frielingsdorf nam donosi poprilicno dramaticne izjave koje je prikupio tijekom visegodisnje prakse;
''Iz napisanih zivotopisa proizlazi da su ti ''Bogovi rezultata'' monstruozna bica cija je zudnja za rezultatima nezasitna..."


Naravno, ni ovog posljednjeg ''Boga'' se ne moze ljubit. Eto, vidis kako sam to lijepo opisao. Necu ti ovde pisat o tvom odnosu sa zemaljskim ocem, jer je to poprilicno osjetljiva tema i s tim se nije za igrat. Vidim da si i ovako labilan, pa necemo dalje ulazit u povrsne psihoanalize. Ali eto, bar znas odakle neki tvoji problemi proizlaze.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 173 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 6 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr