www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 ožu 2024 23:57

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 173 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 27 svi 2018 16:28 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
Bonifacije napisao:
Tebi za pokoru dajem da godinu dana,barem pola sata na dan,citas objave M.Valtorte. Vidis,Dujam,koliko sam dobar prema tebi. Mogo sam ti odredit za pokoru da godinu dana postis na kruhu i vodi,ali imam razumijevanja prema tvojoj ljudskoj bijedi koja toliko uziva u jelu i picu.A tebi nikako nisam mogao za pokoru odredit neku molitvu jer znam da u tom stanju duhovnog rasula nisi sposoban za pravu molitvu,a mehanicko izgovaranje rijeci pred Bogom nista ne vrijedi. I nemoj zahvaljivat meni sto sam ti dao tako ugodnu pokoru,ako se uopce moze nazvat pokorom,nego radije zahvali Bogu na neizrecivom daru tih presvetih objava. Tako ces ujedno imati vise materijala za temu o Valtorti koju si najavio,ali jos nisi realizirao.


Kazu nije bolest sve sta boli :lol:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 svi 2018 14:58 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Bonifacije napisao:
Tebi za pokoru dajem da godinu dana,barem pola sata na dan,citas objave M.Valtorte. Vidis,Dujam,koliko sam dobar prema tebi. Mogo sam ti odredit za pokoru da godinu dana postis na kruhu i vodi,ali imam razumijevanja prema tvojoj ljudskoj bijedi koja toliko uziva u jelu i picu.A tebi nikako nisam mogao za pokoru odredit neku molitvu jer znam da u tom stanju duhovnog rasula nisi sposoban za pravu molitvu,a mehanicko izgovaranje rijeci pred Bogom nista ne vrijedi. I nemoj zahvaljivat meni sto sam ti dao tako ugodnu pokoru,ako se uopce moze nazvat pokorom,nego radije zahvali Bogu na neizrecivom daru tih presvetih objava. Tako ces ujedno imati vise materijala za temu o Valtorti koju si najavio,ali jos nisi realizirao.


E, VALA OVA JE PUNA DUHA, ILI BAREM DUHOVITA!! :b101: :a1490:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 svi 2018 15:01 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Bonifacije napisao:
Ja sam Hrki spomenuo Marina Restrepa rekavsi da je primao sotonske objave. Ali pri tome nisam mislio na ovo nadnaravno iskustvo opisano u navedenom clanku,nego na kasnije objave. Ovo prvobitno nadnaravno iskustvo sigurno dolazi od Boga,ali su veoma sporne objave sto ih je primao od vremena kad je boravio u zatvoru. To jos jednom pokazuje da nisam lakovjeran kad su u pitanju objave,ukazanja i sl.nego da nastojim razlikovat prave od laznih objava. I kod ovog Restrepa glavni je problem nedostatak prave svetosti bas kao i kod medjugorskih vidioca. Nakon ovako velike i izvanredne milosti on je morao postati pravi svetac kao sto je sv.Pavao postao pravi svetac nakon sto je na putu za Damask imao slicno nadnaravno iskustvo. Ali buduci da nije postao pravi svetac,Bog je dopustio da ga Sotona prevari.Ipak moramo biti pravedni i priznati da i Marino Restrepo cini dobro brojnim dusama prenoseci one vazne istine koje mu je Bog u pocetku objavio. Ali koliko bi vise dobra ucinio da je postao pravi svetac poput sv.Pija iz Pietrelcine.

A Ellen za pokoru mora mjesec dana moliti litanije Duhu Svetom+ himan Duhu Svetom i to svaki dan s posebnom nakanom da joj Duh Sveti rasvijetli pravi smisao onih Isusovih rijeci:'Mnogo je pozvanih,a malo izabranih'. Jer ja joj mogu to i 10 godina objasnjavat,a ona to opet nece shvatit. Jedino preostaje da joj Duh Sveti protumaci pravo znacenje tih rijeci.


Ja sam nekako očekivao od frana, možda i duje da kažu koju protiv njega , da je protestant isl...pa da ih tu malo pobijem :b112:
ALI IZGLEDA DA JE NJIMA Restrepo skroz dobar ?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 svi 2018 15:05 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Fran26 napisao:
Hrvoje Hrki napisao:
To sam se rferio na forumske "učitelje" tvoga liblinga jobicu

Razumijem. Pa ipak, šteta. Koliko toga se moglo naučit od njega. Nikad nisam vidio forumaša sa toliko duhovne trezvenosti i sa tako dubokim osjećajem za teologiju. Iako su neke njegove rečenice ispisane prije podosta godinica, poprilično dobro su mi ostale u tikvanji. Kaže;

ja apeliram na šutnju jer je svaka riječ protiv Međugorske Gospe mlinski kamen koji pada na glavu napadača, i ovo mrtav ozbiljan kažem! Katolik Ante "Pravovjerje" 7.12.2011.


I pazi sad šta mu Jobica (zvani Timotej) odgovara;


Tvrdnjama poput ove gore pretječeš sud Crkve i svjedočiš koliko si preuzetan i duhovno ohol. Pa i glup, ako ne možeš shvatiti da sumnja u autentičnost dotičnih ukazanja nema nikakve veze s ljubavlju prema Blaženoj Djevici Mariji. Sama činjenica da vjeruješ u ta ukazanja ne čini te boljim štovateljem Gospe od Dizme i mene, a pogotovo ne od pape Benedikta i biskupa Žanića i Perića. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 7.12.2011.



Ha?! Dok te netko tak "zgazi". Kaj se tu više ima dodati?! :l30: Ili ono kako nas je uvijek iznova i iznova učio;


Važno je imati istinite stavove, a ne "svoje stavove"! Ne shvaćam kako to ikojem kršćaninu može biti nejasno? Jobica (zvani Timotej) "Tebe tražim" 17.8.2008.


A tko to ima istinite stavove?! Crkva Hrkane moj! Crkva je ta koja ima istinite stavove. Papa Franjo ima istinite stavove. On je taj. Doista poput Jobice (zvanog Timotej) ne shvaćam kako to ikojem kršćaninu može biti nejasno?! :l30:


Hrvoje Hrki napisao:
Poslije sam ti na kraju rekao da što se tiče knjiga i teologije imam mnogo učitelja... npr. sv.augustin, sv.alfonso ligueri,toma kempinski, urs von balthazar, rene laurentin...nisu mi kasper, hans kung, pa ni rahner

Da. Sv. Augustin je vrh! Meni su jedne od najjačih rasprava na "Pravovjerju" bile one o Sv. Augustinu i njegovom djelu "Enchiridion". Sjećaš se toga?! Tu su bile "borbe" na život ili smrt. Lol. :lol: Hans Küng nije ni meni dobar, tako dugo dok Crkvi nije dobar. Ne znam kaj je sad točno sa njim?! Kakav je sad njegov "status"?!

Hrvoje Hrki napisao:
Koji su tebi npr. najveći teolozi?

Ako gledaš kroz čitavu povijest Crkve, onda su to svakako Sv. Augustin i Sv. Toma Akvinski. Najveći dio njihovih djela Crkva je prihvatila kao službeni nauk, samim time, ostavili su najviše utjecaja na Crkvu. A u "najnovije" doba, ako si imalo pratio teologiju, onda možeš vidit da se pet imena posebno ističe: Romano Guardini, Karl Rahner, Hans Urs von Balthasar, Henri de Lubac i Joseph Ratzinger. Oni su imali najviše utjecaja na nauk Crkve.


Ma daj ,kakva duhovna trijeznost i veličina...pa je li on mjesecima na pravovjerje.org tupio i plakao da gubi vjeru??...da više ne zna da li vjeruje i u šta vjeruje???
O kojem duhovnom velikanu ti pričaš???...on je postao sjena, avet...agnostik...jedno teološki citira , drugo misli, treće moli!
apostazija...otpad...rekla bi anđuka i ja! :b101:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 svi 2018 15:21 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
Restrepa sam slusa jednom, neki link na youtube-u... Nije mi osobno legao da bi ga i dalje slusao, nekako mi je npr Zlatko Sudac dosta blizi. No, nisam se sablaznio na njegov govor.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 svi 2018 16:40 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Fran26 napisao:
Hrvoje Hrki napisao:
To sam se rferio na forumske "učitelje" tvoga liblinga jobicu

Razumijem. Pa ipak, šteta. Koliko toga se moglo naučit od njega. Nikad nisam vidio forumaša sa toliko duhovne trezvenosti i sa tako dubokim osjećajem za teologiju. Iako su neke njegove rečenice ispisane prije podosta godinica, poprilično dobro su mi ostale u tikvanji. Kaže;

ja apeliram na šutnju jer je svaka riječ protiv Međugorske Gospe mlinski kamen koji pada na glavu napadača, i ovo mrtav ozbiljan kažem! Katolik Ante "Pravovjerje" 7.12.2011.


Hrvoje Hrki napisao:
Poslije sam ti na kraju rekao da što se tiče knjiga i teologije imam mnogo učitelja... npr. sv.augustin, sv.alfonso ligueri,toma kempinski, urs von balthazar, rene laurentin...nisu mi kasper, hans kung, pa ni rahner

Da. Sv. Augustin je vrh! Meni su jedne od najjačih rasprava na "Pravovjerju" bile one o Sv. Augustinu i njegovom djelu "Enchiridion". Sjećaš se toga?! Tu su bile "borbe" na život ili smrt. Lol. :lol: Hans Küng nije ni meni dobar, tako dugo dok Crkvi nije dobar. Ne znam kaj je sad točno sa njim?! Kakav je sad njegov "status"?!

Hrvoje Hrki napisao:
Koji su tebi npr. najveći teolozi?

Ako gledaš kroz čitavu povijest Crkve, onda su to svakako Sv. Augustin i Sv. Toma Akvinski. Najveći dio njihovih djela Crkva je prihvatila kao službeni nauk, samim time, ostavili su najviše utjecaja na Crkvu. A u "najnovije" doba, ako si imalo pratio teologiju, onda možeš vidit da se pet imena posebno ističe: Romano Guardini, Karl Rahner, Hans Urs von Balthasar, Henri de Lubac i Joseph Ratzinger. Oni su imali najviše utjecaja na nauk Crkve.


Za Romana Guardinija se slažem...njega sam nekidan mislio nabrojati ,ali sam zaboravio...jako dobro piše o sakramentima, liturgiji KC, milosržu Božjem isl.
Ali Rahner je teški filozof, koji sve i svašta nadrobi u istoj kaši...sam je Ratzinger u knjizi koju sada čitam POSLJEDNJI RAZGOVORI , u formi intervjua sa onim novinarem P.seewaldom koji je i ranije vodio razgovore s njim ( Svijetlo svijeta) kad su ga pitali nešto o Rahneru, rekao da Rahner ima stil pisanja takav, da se i z njega jako često ne može zaključiti da li je za ili protiv nečega, odnosono da kada piše tako perfidno sve zamuti , da se nikada ne može sa sigurnošću znati šta zastupa!...pa ga se time ne može ni lako pobijati jel to sve tako zamrsi da se nezna šta u biti on zastupa! :b101:
Ako si čitao zadnju knjigu papae emeritusa, onda si sigurno i sam to primjetio! Rahner je jedan vrhunski kameleon i teški filozof!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 svi 2018 20:32 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Hrvoje Hrki napisao:
Ja sam nekako očekivao od frana... da je protestant isl...pa da ih tu malo pobijem :b112:
ALI IZGLEDA DA JE NJIMA Restrepo skroz dobar ?

Kome treba Marino Restrepo dok postoje Sv. Terezija Avilska i Sv. Ivan Zlatousti?! Ali to ti ne "miriši", jel?! Ti želiš senzaciju, a oni (Sv. Terezija Avilska i Sv. Ivan Zlatousti) nude duhovnost u kojoj nema senzacije i cirkusa. Kloni se tipova kao što je Restrepo i Ivo Lončar. Prihvati Sv. Bernarda iz Clairvauxa i Sv. Ivana od Križa.

Hrvoje Hrki napisao:
Ma daj ,kakva duhovna trijeznost i velicina...pa je li on mjesecima na pravovjerje.org tupio i plakao da gubi vjeru??...da više ne zna da li vjeruje i u šta vjeruje???



U stanju sam da više ne vjerujem samome sebi niti da vjerujem kad mislim da vjerujem niti da ne vjerujem kad mislim da ne vjerujem. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 12.12.2013.


Prije mi se samo činilo, sada sam i siguran: ti Hrkane nikad nisi razumio Jobicu (zvanog Timotej). Nikad nisi razumio šta piše i šta nas želi podučiti. Niti pa razumiješ mnogo toga šta predstavlja nauk Crkve. Prava šteta. A sve mi se nekako čini da ti ni ove riječi Joseph Ratzingera nisu razumljive;


...da netko smije govoriti samo ono što sam živi – otvoreno je krivovjerje; on mora naviještati cjelinu kršcanstva, upravo i ono što sam još nije ostvario, i njegova vlastita rijec koja ga sudi i osuduje treba ga peci kao vatra na duši, treba mu – kako to Pismo kaže za Božju rijec - postati dvosjekli mac (Heb 4,12), koji ne sijece samo druge, nego i njega samoga. Kamo bi dospjelo kršcanstvo kada bi neke pape, biskupi i svecenici navješcivali još samo onaj dio kršcanske stvarnosti kojeg su oni sami u stanju živjeti. Mi ne navješcujemo sebe, nego Krista Isusa (2 Kor 4,5), i onda kada je to istodobno nemilosrdan sud nama samima. Subjektivna ce propovjednikova svetost uvijek zaostajati za objektivnom svetošcu poruke koju treba prenijeti. No ono što se od ovoga subjekta, koji polaže pravo na navješcivanje objektivne istine, bezuvjetno mora zahtijevati jest istinitost. Tko je spreman govoriti protiv svojega uvjerenja, ne može uvjeriti druge. Ono što sami ne živimo, smijemo, odnosno moramo naviještati, ali ne smijemo se praviti da to živimo. Joseph Ratzinger "Dogma i navještaj"


Duhovna trezvenost i smisao za teologiju, nemaju veze sa duhovnošću konkretne osobe. Pa ipak, iz njegovih postova se može vidit da je čovjek dosta duhovniji od mnogih tvojih "cirkusanta" koje si slijedio ili ih još slijediš. Pitaš me po čemu se to vidi?! Vidi se po tome što je bio svjestan svoje goleme oholosti i to je otvoreno priznavao. Znaš šta je gore od oholosti Hrkane?! Neshvaćanje vlastite oholosti, ili pak, priznavanje vlastiti oholosti, ali protokolarno. :roll:


U mom slucaju, godine su prošle nakon burnog prvog iskustva vjere (što sam nekad pogrešno nazivao "obracenjem"), prije nego sam naslutio u kojoj mjeri je mnome zavladala duhovna oholost. Tocno kako piše sv. Ivan od Križa, imao sam stanovitu spoznaju o vlastitoj bijedi (kao i svi vjernici, jer se naucimo protokolarno priznavati se grešnicima), a istodobno sam bio pun skrivene samodopadnosti i oholosti, i nije me se moglo uvjeriti da sam u nju uronjen sve do ociju. I vjerojatno bih nastavio napuhivati se preko svake mjere, da mi Bog nije paralelno propisao najbolji lijek protiv oholosti - poniženje. I to ne jednu vrstu poniženja, nego više njih, ali za ovu priliku je dovoljno da spomenem cinjenicu da sam studirao 4 fakulteta a nisam završio nijedan. Da bi ironija bila veca, tokom cijelog školovanja sam bio medu boljim dacima i studentima, i nikad nisam pao na ispitu. Daleko od toga da sad više nisam ohol, ali mislim da bih bio još kud i kamo gori da sam onoliko uspješan u svijetu koliko sam želio biti. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 26.9.2012.


Ja osobno ne poznajem nikoga tko je istinski ponizan, a razno raznih oholica poznajem cijelo mnoštvo. Uistinu nemam ništa protiv njih, jer i sam sam (velika) oholica. Preziruci i odbacivajuci ih, osudio bih samoga sebe. Medutim, doslovno mi je nemoguce "izici na zelenu granu" s onima koji vlastitu oholost ne vide i ne priznaju, ili je pak priznaju samo protokolarno. Ne mogu im ne reci što mislim o njima, a kad to napravim, redovito se dogodi da me zamrze. Koji pak svoju oholost vide i priznaju, posve sigurno se nece cuditi (a još manje ljutiti) ako im netko drugi potvrdi što znaju i sami.

A koliko smo svi daleko od prave poniznosti, možemo zakljuciti po tome koliko ispunjavamo zazive koje molimo u poznatim litanijama poniznosti i koliko uopce želimo da se svi ti zazivi obistine:

Isuse blaga i ponizna srca, usliši me!
Od želje da budem poštivan, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem ljubljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem slavljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem pocašcen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem pohvaljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem drugima pretpostavljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da me pitaju za savjet, oslobodi me Isuse!
Od želje da mi izraze priznanje, oslobodi me Isuse!

Od straha da budem ponižen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem prezren, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem ukoren, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem ocrnjen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem zaboravljen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem ismijan, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem nepravedno optužen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem lažno osumnjicen, oslobodi me Isuse!

Da drugi budu cijenjeni više od mene: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi budu ljubljeni više od mene: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi rastu na ugledu više od mene: daj mi, Isuse da to želim!
Da druge upotrijebe u poslovima, a mene zapostave: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi budu cijenjeni, a ja zaboravljen: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi budu u svim poslovima meni predpostavljeni: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi postanu svetiji od mene, no da se i ja posvetim, koliko mogu: daj mi, Isuse da to želim!
Isuse, udijeli mi milost, da tako uvijek želim!
Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 16.5. 2012.


Evo šta Jobica (zvani Timotej) piše jednom tipu;


"Nepodnošljivo umišljen" znaci umišljen u visokom stupnju, vrlo umišljen, a ne da si meni osobno nepodnošljiv. Nauci, brate, razumijevati tekst koji procitaš. Nisi ti meni nepodnošljiv, nego jednostavno komican, kao pjetlic koji pocne uzbudeno kokodakati i skakati kad ga malo izazoveš. A da si oholica par excellence, to je vec iz ovo malo korespondencije ocito do neba. Kao i sve oholice, instinktivno se postavljaš iznad svog sugovornika, presiguran si u svoje stavove i mišljenja, svima okolo dijeliš packe, "glupost", "floskula", "naprotiv", "va ha ha", "bljuv", "drek", itd.

Glavni razlog zašto mi nisi nepodnošljiv jest taj što sam i ja velika oholica, pa si mi ti dakle "kolega". Mrzim taj "veliki grijeh" (Ps 19,14), tu duboko ukorijenjenu manu, kako u sebi samome, tako i u drugima, ali sam se naucio imati sucuti prema ljudima koji od te mane pate, kako prema sebi samome, tako i prema drugima. Bitna sastavnica te sucuti jest i raskrinkavanje oholosti gdje god na nju naidem, jer sve naše mane su manje strašne ako ih je covjek svjestan, ako ih mrzi i ako se bori protiv njih. S tobom cu, vidim, imat još dosta posla. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 8.9.2012.




Teško je o sebi samome imati objektivno mišljenje, i redovito je bolje vjerovati prosudbi drugih ljudi. Meni su, eto, toliki rekli da sam oholica najgore vrste, a i sam sam tokom vremena spoznao da je to istina. I to je glavni razlog zašto se smatram bijednikom. Naravno, tom uvjerenju doprinose i konkretni/ociti grijesi, poput te moje ovisnosti o kompjuterskim igrama, ali u manjoj mjeri. Jer još gori sam bio u periodima u kojima sam bio slobodan od svih takvih grijeha: vrlo samozadovoljan i samopravedan. Otprilike kao ti trenutno. Zato vjerujem da ce Bog i tebi propisati isti lijek kao i meni: poniženje i slabost. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 17.8.2012.


To su stvari od kojih si ti Hrkane kilometrima udaljen. Nemereš ti to razmeti. :l30:

Hrvoje Hrki napisao:
Za Romana Guardinija se slažem...njega sam nekidan mislio nabrojati ,ali sam zaboravio...jako dobro piše o sakramentima, liturgiji KC, milosržu Božjem isl.
Ali Rahner je teški filozof, koji sve i svašta nadrobi u istoj kaši...sam je Ratzinger u knjizi koju sada čitam POSLJEDNJI RAZGOVORI , u formi intervjua sa onim novinarem P.seewaldom koji je i ranije vodio razgovore s njim ( Svijetlo svijeta) kad su ga pitali nešto o Rahneru, rekao da Rahner ima stil pisanja takav, da se i z njega jako često ne može zaključiti da li je za ili protiv nečega, odnosono da kada piše tako perfidno sve zamuti , da se nikada ne može sa sigurnošću znati šta zastupa!...pa ga se time ne može ni lako pobijati jel to sve tako zamrsi da se nezna šta u biti on zastupa! :b101:
Ako si čitao zadnju knjigu papae emeritusa, onda si sigurno i sam to primjetio! Rahner je jedan vrhunski kameleon i teški filozof!

Evo o čemu se konkretno radi, da ne dolazi do zabune;

You worked together with Karl Rahner at the Council, Hans Küng recommended you for the professorial chair at Tübingen; furthermore, you pronounced the left-winger Metz as your successor in Münster. Did you choose another side at some point? What happened?

I saw that theology was not the interpretation of the faith of the Catholic Church any more, but was devising how it could be and should be, on its own merits. For me that theology was incompatible with being a Catholic theologian.

In this period there was a petition for the abolition of celibacy that you co-signed. Was that a slip-up?

What Rahner and Lehman had devised was discussed in the Doctrinal Commission of the German Bishops’ Conference, in which we were together. It was so complexly tangled, as things with Rahner just are. On one side there was a defence of celibacy, and on the other side an attempt to keep the question open and think further. I signed more out of friendship with the others. Of course that was not so fortunate. But I would say it was not a demand for the abolition of celibacy, it was a typically intricate Rahnerian yes-and-no text, so one could interpret it as being for one side or for the other.

You’ve always stressed that, on your part, there was no U-turn from your earlier ways of thinking.

I believe that anyone who reads what I have written can confirm that. pope Benedict XVI., Peter Seewald "Last Testament"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 29 svi 2018 10:18 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Fran26 napisao:
Hrvoje Hrki napisao:
Ja sam nekako očekivao od frana... da je protestant isl...pa da ih tu malo pobijem :b112:
ALI IZGLEDA DA JE NJIMA Restrepo skroz dobar ?

Kome treba Marino Restrepo dok postoje Sv. Terezija Avilska i Sv. Ivan Zlatousti?! Ali to ti ne "miriši", jel?! Ti želiš senzaciju, a oni (Sv. Terezija Avilska i Sv. Ivan Zlatousti) nude duhovnost u kojoj nema senzacije i cirkusa. Kloni se tipova kao što je Restrepo i Ivo Lončar. Prihvati Sv. Bernarda iz Clairvauxa i Sv. Ivana od Križa.

Hrvoje Hrki napisao:
Ma daj ,kakva duhovna trijeznost i velicina...pa je li on mjesecima na pravovjerje.org tupio i plakao da gubi vjeru??...da više ne zna da li vjeruje i u šta vjeruje???



U stanju sam da više ne vjerujem samome sebi niti da vjerujem kad mislim da vjerujem niti da ne vjerujem kad mislim da ne vjerujem. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 12.12.2013.


Prije mi se samo činilo, sada sam i siguran: ti Hrkane nikad nisi razumio Jobicu (zvanog Timotej). Nikad nisi razumio šta piše i šta nas želi podučiti. Niti pa razumiješ mnogo toga šta predstavlja nauk Crkve. Prava šteta. A sve mi se nekako čini da ti ni ove riječi Joseph Ratzingera nisu razumljive;


...da netko smije govoriti samo ono što sam živi – otvoreno je krivovjerje; on mora naviještati cjelinu kršcanstva, upravo i ono što sam još nije ostvario, i njegova vlastita rijec koja ga sudi i osuduje treba ga peci kao vatra na duši, treba mu – kako to Pismo kaže za Božju rijec - postati dvosjekli mac (Heb 4,12), koji ne sijece samo druge, nego i njega samoga. Kamo bi dospjelo kršcanstvo kada bi neke pape, biskupi i svecenici navješcivali još samo onaj dio kršcanske stvarnosti kojeg su oni sami u stanju živjeti. Mi ne navješcujemo sebe, nego Krista Isusa (2 Kor 4,5), i onda kada je to istodobno nemilosrdan sud nama samima. Subjektivna ce propovjednikova svetost uvijek zaostajati za objektivnom svetošcu poruke koju treba prenijeti. No ono što se od ovoga subjekta, koji polaže pravo na navješcivanje objektivne istine, bezuvjetno mora zahtijevati jest istinitost. Tko je spreman govoriti protiv svojega uvjerenja, ne može uvjeriti druge. Ono što sami ne živimo, smijemo, odnosno moramo naviještati, ali ne smijemo se praviti da to živimo. Joseph Ratzinger "Dogma i navještaj"


Duhovna trezvenost i smisao za teologiju, nemaju veze sa duhovnošću konkretne osobe. Pa ipak, iz njegovih postova se može vidit da je čovjek dosta duhovniji od mnogih tvojih "cirkusanta" koje si slijedio ili ih još slijediš. Pitaš me po čemu se to vidi?! Vidi se po tome što je bio svjestan svoje goleme oholosti i to je otvoreno priznavao. Znaš šta je gore od oholosti Hrkane?! Neshvaćanje vlastite oholosti, ili pak, priznavanje vlastiti oholosti, ali protokolarno. :roll:


U mom slucaju, godine su prošle nakon burnog prvog iskustva vjere (što sam nekad pogrešno nazivao "obracenjem"), prije nego sam naslutio u kojoj mjeri je mnome zavladala duhovna oholost. Tocno kako piše sv. Ivan od Križa, imao sam stanovitu spoznaju o vlastitoj bijedi (kao i svi vjernici, jer se naucimo protokolarno priznavati se grešnicima), a istodobno sam bio pun skrivene samodopadnosti i oholosti, i nije me se moglo uvjeriti da sam u nju uronjen sve do ociju. I vjerojatno bih nastavio napuhivati se preko svake mjere, da mi Bog nije paralelno propisao najbolji lijek protiv oholosti - poniženje. I to ne jednu vrstu poniženja, nego više njih, ali za ovu priliku je dovoljno da spomenem cinjenicu da sam studirao 4 fakulteta a nisam završio nijedan. Da bi ironija bila veca, tokom cijelog školovanja sam bio medu boljim dacima i studentima, i nikad nisam pao na ispitu. Daleko od toga da sad više nisam ohol, ali mislim da bih bio još kud i kamo gori da sam onoliko uspješan u svijetu koliko sam želio biti. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 26.9.2012.


Ja osobno ne poznajem nikoga tko je istinski ponizan, a razno raznih oholica poznajem cijelo mnoštvo. Uistinu nemam ništa protiv njih, jer i sam sam (velika) oholica. Preziruci i odbacivajuci ih, osudio bih samoga sebe. Medutim, doslovno mi je nemoguce "izici na zelenu granu" s onima koji vlastitu oholost ne vide i ne priznaju, ili je pak priznaju samo protokolarno. Ne mogu im ne reci što mislim o njima, a kad to napravim, redovito se dogodi da me zamrze. Koji pak svoju oholost vide i priznaju, posve sigurno se nece cuditi (a još manje ljutiti) ako im netko drugi potvrdi što znaju i sami.

A koliko smo svi daleko od prave poniznosti, možemo zakljuciti po tome koliko ispunjavamo zazive koje molimo u poznatim litanijama poniznosti i koliko uopce želimo da se svi ti zazivi obistine:

Isuse blaga i ponizna srca, usliši me!
Od želje da budem poštivan, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem ljubljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem slavljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem pocašcen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem pohvaljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da budem drugima pretpostavljen, oslobodi me Isuse!
Od želje da me pitaju za savjet, oslobodi me Isuse!
Od želje da mi izraze priznanje, oslobodi me Isuse!

Od straha da budem ponižen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem prezren, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem ukoren, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem ocrnjen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem zaboravljen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem ismijan, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem nepravedno optužen, oslobodi me Isuse!
Od straha da budem lažno osumnjicen, oslobodi me Isuse!

Da drugi budu cijenjeni više od mene: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi budu ljubljeni više od mene: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi rastu na ugledu više od mene: daj mi, Isuse da to želim!
Da druge upotrijebe u poslovima, a mene zapostave: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi budu cijenjeni, a ja zaboravljen: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi budu u svim poslovima meni predpostavljeni: daj mi, Isuse da to želim!
Da drugi postanu svetiji od mene, no da se i ja posvetim, koliko mogu: daj mi, Isuse da to želim!
Isuse, udijeli mi milost, da tako uvijek želim!
Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 16.5. 2012.


Evo šta Jobica (zvani Timotej) piše jednom tipu;


"Nepodnošljivo umišljen" znaci umišljen u visokom stupnju, vrlo umišljen, a ne da si meni osobno nepodnošljiv. Nauci, brate, razumijevati tekst koji procitaš. Nisi ti meni nepodnošljiv, nego jednostavno komican, kao pjetlic koji pocne uzbudeno kokodakati i skakati kad ga malo izazoveš. A da si oholica par excellence, to je vec iz ovo malo korespondencije ocito do neba. Kao i sve oholice, instinktivno se postavljaš iznad svog sugovornika, presiguran si u svoje stavove i mišljenja, svima okolo dijeliš packe, "glupost", "floskula", "naprotiv", "va ha ha", "bljuv", "drek", itd.

Glavni razlog zašto mi nisi nepodnošljiv jest taj što sam i ja velika oholica, pa si mi ti dakle "kolega". Mrzim taj "veliki grijeh" (Ps 19,14), tu duboko ukorijenjenu manu, kako u sebi samome, tako i u drugima, ali sam se naucio imati sucuti prema ljudima koji od te mane pate, kako prema sebi samome, tako i prema drugima. Bitna sastavnica te sucuti jest i raskrinkavanje oholosti gdje god na nju naidem, jer sve naše mane su manje strašne ako ih je covjek svjestan, ako ih mrzi i ako se bori protiv njih. S tobom cu, vidim, imat još dosta posla. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 8.9.2012.




Teško je o sebi samome imati objektivno mišljenje, i redovito je bolje vjerovati prosudbi drugih ljudi. Meni su, eto, toliki rekli da sam oholica najgore vrste, a i sam sam tokom vremena spoznao da je to istina. I to je glavni razlog zašto se smatram bijednikom. Naravno, tom uvjerenju doprinose i konkretni/ociti grijesi, poput te moje ovisnosti o kompjuterskim igrama, ali u manjoj mjeri. Jer još gori sam bio u periodima u kojima sam bio slobodan od svih takvih grijeha: vrlo samozadovoljan i samopravedan. Otprilike kao ti trenutno. Zato vjerujem da ce Bog i tebi propisati isti lijek kao i meni: poniženje i slabost. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 17.8.2012.


To su stvari od kojih si ti Hrkane kilometrima udaljen. Nemereš ti to razmeti. :l30:

Hrvoje Hrki napisao:
Za Romana Guardinija se slažem...njega sam nekidan mislio nabrojati ,ali sam zaboravio...jako dobro piše o sakramentima, liturgiji KC, milosržu Božjem isl.
Ali Rahner je teški filozof, koji sve i svašta nadrobi u istoj kaši...sam je Ratzinger u knjizi koju sada čitam POSLJEDNJI RAZGOVORI , u formi intervjua sa onim novinarem P.seewaldom koji je i ranije vodio razgovore s njim ( Svijetlo svijeta) kad su ga pitali nešto o Rahneru, rekao da Rahner ima stil pisanja takav, da se i z njega jako često ne može zaključiti da li je za ili protiv nečega, odnosono da kada piše tako perfidno sve zamuti , da se nikada ne može sa sigurnošću znati šta zastupa!...pa ga se time ne može ni lako pobijati jel to sve tako zamrsi da se nezna šta u biti on zastupa! :b101:
Ako si čitao zadnju knjigu papae emeritusa, onda si sigurno i sam to primjetio! Rahner je jedan vrhunski kameleon i teški filozof!

Evo o čemu se konkretno radi, da ne dolazi do zabune;

You worked together with Karl Rahner at the Council, Hans Küng recommended you for the professorial chair at Tübingen; furthermore, you pronounced the left-winger Metz as your successor in Münster. Did you choose another side at some point? What happened?

I saw that theology was not the interpretation of the faith of the Catholic Church any more, but was devising how it could be and should be, on its own merits. For me that theology was incompatible with being a Catholic theologian.

In this period there was a petition for the abolition of celibacy that you co-signed. Was that a slip-up?

What Rahner and Lehman had devised was discussed in the Doctrinal Commission of the German Bishops’ Conference, in which we were together. It was so complexly tangled, as things with Rahner just are. On one side there was a defence of celibacy, and on the other side an attempt to keep the question open and think further. I signed more out of friendship with the others. Of course that was not so fortunate. But I would say it was not a demand for the abolition of celibacy, it was a typically intricate Rahnerian yes-and-no text, so one could interpret it as being for one side or for the other.

You’ve always stressed that, on your part, there was no U-turn from your earlier ways of thinking.

I believe that anyone who reads what I have written can confirm that. pope Benedict XVI., Peter Seewald "Last Testament"


Trebaju ovi klasici katoličanstva koje ti navodiš...ja ih čitam, ti , jobica , i ev. maksimalno 5 % hrvatski čitača...malo ću ti jasnije objasniti primjerom: ja sam na stotine knjiga pročitao posudivši ih iz knjižnica GZ ....nemam novaca da kupujem sve vjerske knjige koje čitam ( a pročitao sam ih stotine!)...i znaš li kada tražim sve te knjige ne katalogu KGZ da u svakoj knjižnici ih možeš naći, ako ih neka knjižnica ima 3,4, 5 naći ćeš svih pet!! ZNa biti neka knjiga u 10 knjižnica, recimo bude ih ukupno 20 komada...i u 90% slučajeva NE BUDE IZNAJMLJENA NIJEDNA KNJIGA!???
Hej , klasici katoličanstva, jako dobre knjige koje izdaje npr. Verbum isl...uđeš u ekatalog KGZ i nađeš ama baš sve knjige...NIJEDNA nije iznajmljena!!

Vjerske knjige ( katoličke ) rijetko tko čita od nas nominalnih 87 % katolika u RH!!!
Tu se nalazimo mi vrli , katolici koji od naše osobne krizme u crkve zađemo samo kad su vjenčanja i sporovodi
Šta misliš koliko katolika ide na sakramentalnu ispovijed....koliko katolika ide na ispovijed barem 1 mjesečno ( kako Gospa iz Međugorja preporučuje>!)
Ma mi Hrvati smo još dobri, šta se događa u cijeloj zapadnoj Evropi!
Evo vidiš dokle je dogurala Irska da prolazi referendum za pobačaj!!?( ako sam dobro zapamtio , sa čak 64 ili 66% za pobačaj!!!?...ja znam da nam je donedavno Irska , Poljska bila pojam katoličanstva!!

Za Rahnera se papa u mirovini definitivno negativno izrazio, u tom smislu koji ja navodim...Rahner je definitivno veliki filozof
Ali budi siguran , njegovo pisanje neće nijednog agnostika, ateista preobratiti....prije će osobno svjedočanstvo M.restrepa dovesti do toga da neki ateist postane vjernii, nego da taj isti pročita sve knjige Rahnera!
Osobna svjedočanstva ljudi i nadnaravna čuda koja se događaju, su najjači način da se netko evv. obrati!
To što ti u to ne vjeruješ to je druga stvar
Evo nađi u onom članku o M.Ratrepu šta je heretično, sumnjivo...ja ću ti onda podastrijeti barem 10 odličnih stvari u vezi katoličanstva o kojima piše m.rastrepo ( i to sa dna kace!)

PS: Inače , znaš li šta je sa jobicom? čuješ li se šta s njim...da li je ostao katolik, ili je izgubio vjeru?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 29 svi 2018 10:25 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
Hrvoje Hrki napisao:
Za Rahnera se papa u mirovini definitivno negativno izrazio, u tom smislu koji ja navodim...Rahner je definitivno veliki filozof
Ali budi siguran , njegovo pisanje neće nijednog agnostika, ateista preobratiti....prije će osobno svjedočanstvo M.restrepa dovesti do toga da neki ateist postane vjernii, nego da taj isti pročita sve knjige Rahnera!


Hrki, svako obracenje pocinje intelektualnom spoznajom. Ljudi citajuci Rahnera dolaze do dubljih spoznaja svoje vjere, razumom otkrivaju vjeru, te je sasvim logicno da ce netko tko cita Rahnera lakse i efikasnije objasnit svoju vjeru nekome.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 29 svi 2018 20:22 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Hrvoje Hrki napisao:
Trebaju ovi klasici katoličanstva koje ti navodiš...ja ih čitam, ti , jobica , i ev. maksimalno 5 % hrvatski čitača...

Da, i kaj sad?! Nemoj se time opterećivati.

Hrvoje Hrki napisao:
...i znaš li kada tražim sve te knjige ne katalogu KGZ da u svakoj knjižnici ih možeš naći, ako ih neka knjižnica ima 3,4, 5 naći ćeš svih pet!! ZNa biti neka knjiga u 10 knjižnica, recimo bude ih ukupno 20 komada...i u 90% slučajeva NE BUDE IZNAJMLJENA NIJEDNA KNJIGA!???
Hej , klasici katoličanstva, jako dobre knjige koje izdaje npr. Verbum isl...uđeš u ekatalog KGZ i nađeš ama baš sve knjige...NIJEDNA nije iznajmljena!!

Vjerske knjige ( katoličke ) rijetko tko čita od nas nominalnih 87 % katolika u RH!!!

Zamaraš se nepotrebnim stvarima. Koga briga šta 87% katolika čita, i jel doista u RH 87% katolika?! Nemoj se zamarat takvim stvarima. Trebalo bi se brinuti za vlastitu dušu. Koliko katolika živi u RH i koliko knjiga vjerske tematike posuduju/kupuju, dragom Bogu a i meni sasvim svejedno. :l30: Ja doma imam privatnu biblioteku katoličkih naslova. I to doslovno privatnu biblioteku. Samo od Joseph Ratzingera i Hans Urs von Balthasara imam preko 150 knjiga. Čovječe! Sad probaj zamislit koliko ih imam sve ukupno. Ni brojit ne znam do toliko! Slika A opet, nije da me krasi neka duhovnost, naprotiv. Kladim se da samo u mojoj župi postoji tisuće duhovnijih duša. Poznavati nauk Crkve i biti duhovan - nebo i zemlja. Zato ti kažem: nemoj se zamarat nevažnim stvarima. Kako je prošao referendum u Irskoj i jel ima 87% katolika u RH?! Koga briga?! Ne trudim se oko vlastitog spasenja (usp. Fil 2,12), kako onda očekivat da me zanima referendum u Irskoj?! Ako tebe takve stvari zabrinjavaju Hrkane, onda ih sigurno nećeš riješit mlaćenjam prazne slame na ovom forumu. :roll: Puno korisnije je da se baciš na koljena i moliš dragog Boga da Irci, Hrvati ili tko već, donesu zakone kakve već želiš da donesu. Odnosno, da donesu zakone koji će biti u skladu sa naukom Crkve. Možda se varam, jer sasvim sigurno nisam "vidoviti Milan", Slika ali nekako mi se čini da se to neće dogodit. Mislim na to, da ćeš se konkretno ti bacit na koljena i molit dragog Boga da Ircima i Hrvatima podari pravu pamet. Zato Hrkane, ne treba pretjerivati.

Hrvoje Hrki napisao:
Za Rahnera se papa u mirovini definitivno negativno izrazio, u tom smislu koji ja navodim..

Pa jest. Citirao sam točno šta.

Hrvoje Hrki napisao:
Ali budi siguran , njegovo pisanje neće nijednog agnostika, ateista preobratiti....prije će osobno svjedočanstvo M.restrepa dovesti do toga da neki ateist postane vjernii, nego da taj isti pročita sve knjige Rahnera!

To ti i ja nemremo znati. Ali šta si se toliko uhvatio tog Rahnera?! Nitko ne kaže da je čovjek bio neka duhovna veličina. Kakva je njegov duhovan život bio, eventualno znaju oni njemu bliski za života i dragi Bog. Pitao si tko je "velik" teolog a ne tko je duhovna veličina. Za duhovan rast je korisnije pročitat jednu stranicu "Nasljeduj Krista" od Tome Kempenaca ili tri stranice "Vježbanje u savršenosti" od Sv. Alfonz de Liguorija nego sve knjige koje je Rahner napisao. A vjeruj mi! Napisao ih je mnogo! Ali čovjek je pisao teološka djela a ne duhovna. Ne vidim u čemu je problem. :l30:


Hrvoje Hrki napisao:
Osobna svjedočanstva ljudi i nadnaravna čuda koja se događaju, su najjači način da se netko evv. obrati!

Tebi jesu. Meni ne baš. Jer za mene je svjedočanstvo ono šta Crkva kaže da jest svjedočanstvo. Šta to konkretno znači?! To znači da taj tvoj Marino Restrepo nije doživio ništa nadnaravno tako dugo dok Crkva ne kaže da je on doživio nešto nadnaravno. Isto vrijedi za Gloriu Polo i sve ostale sanjare.


Hrvoje Hrki napisao:
Evo nađi u onom članku o M.Ratrepu šta je heretično, sumnjivo...ja ću ti onda podastrijeti barem 10 odličnih stvari u vezi katoličanstva o kojima piše m.rastrepo ( i to sa dna kace!)

Kad mi tak nešto napišeš, uvijek mi dođe isto pitanje; tko je Marino Restrepo?! Tko je Ivo Lončar?! Tko je Gloria Polo?! Tko je Elvis Duspara?! Za Katoličku Crkvu, oni su sasvim nebitni anonimci. Pronađi nešto heretično, sumnjivo, u knjigama John Henry Newmana ili Dietrich von Hildebranda, ja ću ti onda podastrijeti barem 10 000 odličnih stvari u vezi katoličanstva o kojima piše John Henry Newman ili Dietrich von Hildebrand. I opet se vraćamo na tisuću puta isti problem: pored 10 000 svetaca/svetica priznatih od Crkve, tebi treba nauka tipa koji se zove Marino Restrepo. Kako god da okreneš, nekaj tu ne štima. :roll: Koga briga o čemu Marino Restrepo piše?! Pa da je baš svako slovo u skladu sa naukom Crkve.

Hrvoje Hrki napisao:
PS: Inače , znaš li šta je sa jobicom? čuješ li se šta s njim...da li je ostao katolik, ili je izgubio vjeru?

Nažalost, duže vremena se nismo čuli, niti pa znam šta se sa njime događa. :l30:


p.s. Znam da nije tema, niti si ti to na bilo koji način tražio. Ipak, tek toliko da vidiš razliku između sveca i anonimaca. Kako uzvišeno piše svetac a kakvu maglu prodaje Marino Restrepo. Tema je brak, a znam da si ti Hrkane u braku. Možda baš ovim tekstom zavoliš pravo svetačko pisanje a sve više i više zamrziš prodavanje magle tipa Marino Restrepo, Ivo Lončar, Gloria Polo.

Ljudska je ljubav sveta

Čista i prava ljubav supružnika sveta je i ja je kao svećenik objema rukama blagoslivljam. Kršćanska predaja često je vidjela u prisutnosti Gospodinovoj na svadbi u Kani potvrdu božanske vjernosti braka: Naš Otkupitelj je bio na svadbi da bi posvetio princip ljudskog raspolođivanja, piše sveti Ćiril iz Aleksandrije (Ćiril Aleksandrijski, In Ioannem). Brak je sakrament koji od dva tijela čini jedno, kako se to u teologiji drastično kaže. Sama tijela mladenaca sadržaj su sakramenta. Gospodin posvećuje i blagoslivlja ljubav muža prema ženi i žene prema mužu: Njemu je stalo ne samo do sjedinjenja njihovih duša, već i tijela. Nijedan kršćanin, pozvan il nepozvan na bračni život, ne može to obezvrijediti. Stvoritelj nam dade razum koji je kao iskra Božjega znanja i on nam - zajedno sa slobodnom voljom, daljnjim Božjim darom - dopušta da spoznajemo i ljubimo. I On je čovjeku dao sposobnost začeća, koje je kao sudjelovanje u njegovoj stvaralačkoj sili. Bog se htio poslužiti bračnom ljubavlju da bi dao život novim stvorenjima i da bi tako naraslo tijelo njegove Crkve. Spolnost nije ništa čega se treba stidjeti, već Božji dar, koji u svojoj čistoći upućuje na život, ljubav i plodnost. To je sadržaj i temelj na kojem se nalazi kršćanska nauka o spolnosti. Naša vjera nije da ne priznaje ljepotu, uzvišenost i ono pravo ljudsko ovdje na zemlji. Ona nas podučava da odrednica našega života ne smije biti egoistična težnja za užitkom, jer jedino odricanje i žrtva vode do prave ljubavi: Bog nas je ljubio i On nas poziva da mi Njega i naše bližnje istinito ljubimo, onako kako On nas ljubi. Tko sačuva svoj život, izgubit će ga, a tko zbog mene izgubi svoj život, sačuvat će ga, piše sveti Matej (Mt 10,39) u svom Evanđelju frazom koja je prividno paradoksalna. Tko se samo oko sebe vrti i prije svega traži vlastito zadovoljenje, igra se sa svojim vječnim spasom i sigurno je već sada neizbježno nesretan i bijedan. Samo tko sebe zaboravi i preda se Bogu i bližnjemu, također u braku, može biti sretan na zemlji i njegova sreća bit će priprava i predokus neba.

Na našem zemaljskom putu bol je kamen kušnje ljubavi. Ukratko se može reći da brak ima i svjetlijih i tamnih strana: sjedne strane radost zbog doživljaja uzvraćene ljubavi, snovi o osnivanju i održavanju obitelji, bračna ljubav, utjeha dok se vidi napredovanje djece, a na drugoj strani patnja i neprilike, prolazak vremena koje narušava tijela i prijeti ogorčenjem u duši, prividna monotonija naizgled uvijek istih dana. No tko misli da su sve te poteškoće već kraj ljubavi i radosti, ima siromašni pojam o braku i ljudskoj ljubavi. Istom onda kada dosegnemo jezgru čovječjeg osjećaja, došlo je vrijeme u kojem su predanost i nježnost očvrsnule te se očituju kao ljubav koja je jača od smrti (usp. Pj 8,6). Takva prava ljubav iziskuje vjernost i iskrenost u svim bračnim odnosima. Sveti Toma Akvinski (Toma Akvinski, Summa Theologica I-II, qq. 31 et 141) primjećuje: Bog je svakoj funkciji ljudskog života dodijelio neki užitak, neko zadovoljenje. Prema tome je taj užitak i to zadovoljenje nešto dobro. No čovjek ne vidi pravi red stvari ako kao posljednju vrijednost traži to zadovoljenje i prezire cilj kojem je ono podređeno: on se onda izrodi, pa to zadovoljenje postaje grijeh ili povod grijehu. Čistoća - ne samo uzdržanost, već odlučni “da” onoga koji ljubi - jest krepost, koja čini ljubav mladom u bilo kojoj dobi života. Postoji čistoća onih koji u sebi osjećaju buđenje puberteta, čistoća onih koji se pripravljaju za brak, čistoća onih koje Bog zove u celibat i čistoća onih koji su od Boga izabrani da žive u braku. Tko se ovdje ne prisjeća snažnih i jasnih riječi Vulgate, kojima u Starom zavjetu arkanđeo Rafael opominje Tobiju prije no što ovaj uzima sebi Saru za ženu? Anđeo mu reče: “Poslušaj me i ja ću ti pokazati kojim ljudima vlada zao duh. To su oni koji stupaju u brak tako da Boga smetnu s pameti i da se predaju samo svojoj požudi, kao konji i mazge koje nemaju razuma. Nad takvima vlada zao duh. ” (Tob 6, 16-17, Vulgata) Čista, iskrena i vesela ljudska ljubav moguća je u braku samo ako se živi krepost čistoće, koja poštuje tajnu spolnosti i usmjeruje ju na plodnost i predanost. Nikada nisam govorio o nečistoći i uvijek sam izbjegavao da se spustim na besmislenu i bolesnu domišljatost, ali sam često govorio i moram govoriti o čistoći i nevinosti, tom radosnom izražaju ljubavi. Što se tiče bračne čistoće supružnicima kažem da bez straha izražavaju svoju ljubav. Štoviše, upravo je ta naklonost temelj njihove obitelji. Što Gospodin od njih očekuje, to je međusobno poštovanje, odanost u odnosima, tankoćutnost, naravnost i umjerenost. A još nadodajem da je bračni susret vrijedan ako je on znak istinske ljubavi zbog čega ostavlja i otvorenom želju za plodnošću i djecom. Dopustiti da izvori života presahnu zločin je prema darovima
koje Bog povjerava čovječanstvu i to je znak da se čovjek predaje egoizmu, a ne ljubavi. Onda se sve pomuti i supružnici se konačno vide kao sukrivci. One brazde koje tada nastanu gotovo su uvijek neizlječive ako se nastavi u tom smjeru.

Ako je u ljubavi prisutna bračna čistoća, onda je bračni život izraz istinitog puta, muž i žena se razumiju i osjećaju se sjedinjeni. Ako pak božansko dobro spolnosti moralno propada, intimnost se gubi te muž i žena ne mogu više pogledati jedno drugom u lice. Supružnici moraju izgrađivati svoj zajednički život na iskrenoj i čistoj ljubavi; na radosti, jer donose na svijet toliko djece, koliko im Bog omogućuje, pa ako je potrebno, i uz odricanje od osobnih lagodnosti, vjerom u Božju providnost. Ako bi to bila volja Božja da se oblikuje brojna obitelj, onda je to garancija sreće i djelotvornosti, pa makar zavedeni pobornici žalosnog hedonizma tvrdili suprotno. Ne zaboravite da je ponekad nemoguće da ne dođe do prepirke u braku. Ali ne svađajte se nikada pred djecom. To bi ih boljelo i njihova pristranost nesvjesno bi samo produbljivala vašu razjedinjenost. Međutim i svađa je, ako nije prečesta, izraz ljubavi i gotovo da je potrebna. Često je povod, ne uzrok, kad muž umoran i preopterećen zbog posla dođe kući ili je žena iscrpljena - zlo je ako pati od dosade -, jer se muči s djecom ili s kućanstvom, a može biti da se bori i sa svojim ponekad nestalnim temperamentom, iako ste vi žene čvršćega karaktera negoli muškarci, samo ako to hoćete. Kanite se oholosti, jer ona je najopasniji neprijatelj vašeg bračnog života: kod vaših prepirki ni jedno od vas dvoje nema pravo. Onaj koji je bolje raspoložen trebao bi pomoći da se neraspoloženje odloži za kasnije. A kasnije - u četiri oka, samo se prepirite, jer vi ćete se potom odmah pomiriti. Vi žene trebale biste se zapitati da li ste možda zapustile svoj vanjski izgled. Mislite na to: njegovana žena odvraća muškarca od tuđih vrata. Dužnost vam je da se uvijek pojavljujete ljubazno kao onda u djevojačko vrijeme. To je vaša pravedna dužnost, jer vi pripadate vašem mužu; a on ne smije također zaboravit da on pripada vama i da bi cijelog svog života u sebi trebao sačuvati onu srdačnost koja je bila prisutna dok ste bili zaručeni. Loš je znak ako uz ironičan osmijeh čitate taj odjeljak; bio bi to očevidan dokaz da se vaša naklonost pretvorila u hladnoću i ravnodušnost. Sv. Josemaria Escriva "Susret s Kristom"



Vidiš! Nema senzacija u tekstu. Nema viđenja Gospe. Nema nadnaravnog letenja preko zemlje čudesa. :lol:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 173 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 6 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr