Fran26 napisao:
Hrvoje Hrki napisao:
Trebaju ovi klasici katoličanstva koje ti navodiš...ja ih čitam, ti , jobica , i ev. maksimalno 5 % hrvatski čitača...
Da, i kaj sad?! Nemoj se time opterećivati.
Hrvoje Hrki napisao:
...i znaš li kada tražim sve te knjige ne katalogu KGZ da u svakoj knjižnici ih možeš naći, ako ih neka knjižnica ima 3,4, 5 naći ćeš svih pet!! ZNa biti neka knjiga u 10 knjižnica, recimo bude ih ukupno 20 komada...i u 90% slučajeva NE BUDE IZNAJMLJENA NIJEDNA KNJIGA!???
Hej , klasici katoličanstva, jako dobre knjige koje izdaje npr. Verbum isl...uđeš u ekatalog KGZ i nađeš ama baš sve knjige...NIJEDNA nije iznajmljena!!
Vjerske knjige ( katoličke ) rijetko tko čita od nas nominalnih 87 % katolika u RH!!!
Zamaraš se nepotrebnim stvarima. Koga briga šta 87% katolika čita, i jel doista u RH 87% katolika?! Nemoj se zamarat takvim stvarima. Trebalo bi se brinuti za vlastitu dušu. Koliko katolika živi u RH i koliko knjiga vjerske tematike posuduju/kupuju, dragom Bogu a i meni sasvim svejedno.
Ja doma imam privatnu biblioteku katoličkih naslova. I to doslovno privatnu biblioteku. Samo od Joseph Ratzingera i Hans Urs von Balthasara imam preko 150 knjiga. Čovječe! Sad probaj zamislit koliko ih imam sve ukupno. Ni brojit ne znam do toliko!
A opet, nije da me krasi neka duhovnost, naprotiv. Kladim se da samo u mojoj župi postoji tisuće duhovnijih duša. Poznavati nauk Crkve i biti duhovan - nebo i zemlja. Zato ti kažem: nemoj se zamarat nevažnim stvarima. Kako je prošao referendum u Irskoj i jel ima 87% katolika u RH?! Koga briga?! Ne trudim se oko vlastitog spasenja (usp. Fil 2,12), kako onda očekivat da me zanima referendum u Irskoj?! Ako tebe takve stvari zabrinjavaju Hrkane, onda ih sigurno nećeš riješit mlaćenjam prazne slame na ovom forumu.
Puno korisnije je da se baciš na koljena i moliš dragog Boga da Irci, Hrvati ili tko već, donesu zakone kakve već želiš da donesu. Odnosno, da donesu zakone koji će biti u skladu sa naukom Crkve. Možda se varam, jer sasvim sigurno nisam "vidoviti Milan",
ali nekako mi se čini da se to neće dogodit. Mislim na to, da ćeš se konkretno ti bacit na koljena i molit dragog Boga da Ircima i Hrvatima podari pravu pamet. Zato Hrkane, ne treba pretjerivati.
Hrvoje Hrki napisao:
Za Rahnera se papa u mirovini definitivno negativno izrazio, u tom smislu koji ja navodim..
Pa jest. Citirao sam točno šta.
Hrvoje Hrki napisao:
Ali budi siguran , njegovo pisanje neće nijednog agnostika, ateista preobratiti....prije će osobno svjedočanstvo M.restrepa dovesti do toga da neki ateist postane vjernii, nego da taj isti pročita sve knjige Rahnera!
To ti i ja nemremo znati. Ali šta si se toliko uhvatio tog Rahnera?! Nitko ne kaže da je čovjek bio neka duhovna veličina. Kakva je njegov duhovan život bio, eventualno znaju oni njemu bliski za života i dragi Bog. Pitao si tko je "velik" teolog a ne tko je duhovna veličina. Za duhovan rast je korisnije pročitat jednu stranicu "Nasljeduj Krista" od Tome Kempenaca ili tri stranice "Vježbanje u savršenosti" od Sv. Alfonz de Liguorija nego sve knjige koje je Rahner napisao. A vjeruj mi! Napisao ih je mnogo! Ali čovjek je pisao teološka djela a ne duhovna. Ne vidim u čemu je problem.
Hrvoje Hrki napisao:
Osobna svjedočanstva ljudi i nadnaravna čuda koja se događaju, su najjači način da se netko evv. obrati!
Tebi jesu. Meni ne baš. Jer za mene je svjedočanstvo ono šta Crkva kaže da jest svjedočanstvo. Šta to konkretno znači?! To znači da taj tvoj Marino Restrepo nije doživio ništa nadnaravno tako dugo dok Crkva ne kaže da je on doživio nešto nadnaravno. Isto vrijedi za Gloriu Polo i sve ostale sanjare.
Hrvoje Hrki napisao:
Evo nađi u onom članku o M.Ratrepu šta je heretično, sumnjivo...ja ću ti onda podastrijeti barem 10 odličnih stvari u vezi katoličanstva o kojima piše m.rastrepo ( i to sa dna kace!)
Kad mi tak nešto napišeš, uvijek mi dođe isto pitanje; tko je Marino Restrepo?! Tko je Ivo Lončar?! Tko je Gloria Polo?! Tko je Elvis Duspara?! Za Katoličku Crkvu, oni su sasvim nebitni anonimci. Pronađi nešto heretično, sumnjivo, u knjigama John Henry Newmana ili Dietrich von Hildebranda, ja ću ti onda podastrijeti barem 10 000 odličnih stvari u vezi katoličanstva o kojima piše John Henry Newman ili Dietrich von Hildebrand. I opet se vraćamo na tisuću puta isti problem: pored 10 000 svetaca/svetica priznatih od Crkve, tebi treba nauka tipa koji se zove Marino Restrepo. Kako god da okreneš, nekaj tu ne štima.
Koga briga o čemu Marino Restrepo piše?! Pa da je baš svako slovo u skladu sa naukom Crkve.
Hrvoje Hrki napisao:
PS: Inače , znaš li šta je sa jobicom? čuješ li se šta s njim...da li je ostao katolik, ili je izgubio vjeru?
Nažalost, duže vremena se nismo čuli, niti pa znam šta se sa njime događa.
p.s. Znam da nije tema, niti si ti to na bilo koji način tražio. Ipak, tek toliko da vidiš razliku između sveca i anonimaca. Kako uzvišeno piše svetac a kakvu maglu prodaje Marino Restrepo. Tema je brak, a znam da si ti Hrkane u braku. Možda baš ovim tekstom zavoliš pravo svetačko pisanje a sve više i više zamrziš prodavanje magle tipa Marino Restrepo, Ivo Lončar, Gloria Polo.
Ljudska je ljubav sveta
Čista i prava ljubav supružnika sveta je i ja je kao svećenik objema rukama blagoslivljam. Kršćanska predaja često je vidjela u prisutnosti Gospodinovoj na svadbi u Kani potvrdu božanske vjernosti braka: Naš Otkupitelj je bio na svadbi da bi posvetio princip ljudskog raspolođivanja, piše sveti Ćiril iz Aleksandrije (Ćiril Aleksandrijski, In Ioannem). Brak je sakrament koji od dva tijela čini jedno, kako se to u teologiji drastično kaže. Sama tijela mladenaca sadržaj su sakramenta. Gospodin posvećuje i blagoslivlja ljubav muža prema ženi i žene prema mužu: Njemu je stalo ne samo do sjedinjenja njihovih duša, već i tijela. Nijedan kršćanin, pozvan il nepozvan na bračni život, ne može to obezvrijediti. Stvoritelj nam dade razum koji je kao iskra Božjega znanja i on nam - zajedno sa slobodnom voljom, daljnjim Božjim darom - dopušta da spoznajemo i ljubimo. I On je čovjeku dao sposobnost začeća, koje je kao sudjelovanje u njegovoj stvaralačkoj sili. Bog se htio poslužiti bračnom ljubavlju da bi dao život novim stvorenjima i da bi tako naraslo tijelo njegove Crkve. Spolnost nije ništa čega se treba stidjeti, već Božji dar, koji u svojoj čistoći upućuje na život, ljubav i plodnost. To je sadržaj i temelj na kojem se nalazi kršćanska nauka o spolnosti. Naša vjera nije da ne priznaje ljepotu, uzvišenost i ono pravo ljudsko ovdje na zemlji. Ona nas podučava da odrednica našega života ne smije biti egoistična težnja za užitkom, jer jedino odricanje i žrtva vode do prave ljubavi: Bog nas je ljubio i On nas poziva da mi Njega i naše bližnje istinito ljubimo, onako kako On nas ljubi. Tko sačuva svoj život, izgubit će ga, a tko zbog mene izgubi svoj život, sačuvat će ga, piše sveti Matej (Mt 10,39) u svom Evanđelju frazom koja je prividno paradoksalna. Tko se samo oko sebe vrti i prije svega traži vlastito zadovoljenje, igra se sa svojim vječnim spasom i sigurno je već sada neizbježno nesretan i bijedan. Samo tko sebe zaboravi i preda se Bogu i bližnjemu, također u braku, može biti sretan na zemlji i njegova sreća bit će priprava i predokus neba.
Na našem zemaljskom putu bol je kamen kušnje ljubavi. Ukratko se može reći da brak ima i svjetlijih i tamnih strana: sjedne strane radost zbog doživljaja uzvraćene ljubavi, snovi o osnivanju i održavanju obitelji, bračna ljubav, utjeha dok se vidi napredovanje djece, a na drugoj strani patnja i neprilike, prolazak vremena koje narušava tijela i prijeti ogorčenjem u duši, prividna monotonija naizgled uvijek istih dana. No tko misli da su sve te poteškoće već kraj ljubavi i radosti, ima siromašni pojam o braku i ljudskoj ljubavi. Istom onda kada dosegnemo jezgru čovječjeg osjećaja, došlo je vrijeme u kojem su predanost i nježnost očvrsnule te se očituju kao ljubav koja je jača od smrti (usp. Pj 8,6). Takva prava ljubav iziskuje vjernost i iskrenost u svim bračnim odnosima. Sveti Toma Akvinski (Toma Akvinski, Summa Theologica I-II, qq. 31 et 141) primjećuje: Bog je svakoj funkciji ljudskog života dodijelio neki užitak, neko zadovoljenje. Prema tome je taj užitak i to zadovoljenje nešto dobro. No čovjek ne vidi pravi red stvari ako kao posljednju vrijednost traži to zadovoljenje i prezire cilj kojem je ono podređeno: on se onda izrodi, pa to zadovoljenje postaje grijeh ili povod grijehu. Čistoća - ne samo uzdržanost, već odlučni “da” onoga koji ljubi - jest krepost, koja čini ljubav mladom u bilo kojoj dobi života. Postoji čistoća onih koji u sebi osjećaju buđenje puberteta, čistoća onih koji se pripravljaju za brak, čistoća onih koje Bog zove u celibat i čistoća onih koji su od Boga izabrani da žive u braku. Tko se ovdje ne prisjeća snažnih i jasnih riječi Vulgate, kojima u Starom zavjetu arkanđeo Rafael opominje Tobiju prije no što ovaj uzima sebi Saru za ženu? Anđeo mu reče: “Poslušaj me i ja ću ti pokazati kojim ljudima vlada zao duh. To su oni koji stupaju u brak tako da Boga smetnu s pameti i da se predaju samo svojoj požudi, kao konji i mazge koje nemaju razuma. Nad takvima vlada zao duh. ” (Tob 6, 16-17, Vulgata) Čista, iskrena i vesela ljudska ljubav moguća je u braku samo ako se živi krepost čistoće, koja poštuje tajnu spolnosti i usmjeruje ju na plodnost i predanost. Nikada nisam govorio o nečistoći i uvijek sam izbjegavao da se spustim na besmislenu i bolesnu domišljatost, ali sam često govorio i moram govoriti o čistoći i nevinosti, tom radosnom izražaju ljubavi. Što se tiče bračne čistoće supružnicima kažem da bez straha izražavaju svoju ljubav. Štoviše, upravo je ta naklonost temelj njihove obitelji. Što Gospodin od njih očekuje, to je međusobno poštovanje, odanost u odnosima, tankoćutnost, naravnost i umjerenost. A još nadodajem da je bračni susret vrijedan ako je on znak istinske ljubavi zbog čega ostavlja i otvorenom želju za plodnošću i djecom. Dopustiti da izvori života presahnu zločin je prema darovima
koje Bog povjerava čovječanstvu i to je znak da se čovjek predaje egoizmu, a ne ljubavi. Onda se sve pomuti i supružnici se konačno vide kao sukrivci. One brazde koje tada nastanu gotovo su uvijek neizlječive ako se nastavi u tom smjeru.
Ako je u ljubavi prisutna bračna čistoća, onda je bračni život izraz istinitog puta, muž i žena se razumiju i osjećaju se sjedinjeni. Ako pak božansko dobro spolnosti moralno propada, intimnost se gubi te muž i žena ne mogu više pogledati jedno drugom u lice. Supružnici moraju izgrađivati svoj zajednički život na iskrenoj i čistoj ljubavi; na radosti, jer donose na svijet toliko djece, koliko im Bog omogućuje, pa ako je potrebno, i uz odricanje od osobnih lagodnosti, vjerom u Božju providnost. Ako bi to bila volja Božja da se oblikuje brojna obitelj, onda je to garancija sreće i djelotvornosti, pa makar zavedeni pobornici žalosnog hedonizma tvrdili suprotno. Ne zaboravite da je ponekad nemoguće da ne dođe do prepirke u braku. Ali ne svađajte se nikada pred djecom. To bi ih boljelo i njihova pristranost nesvjesno bi samo produbljivala vašu razjedinjenost. Međutim i svađa je, ako nije prečesta, izraz ljubavi i gotovo da je potrebna. Često je povod, ne uzrok, kad muž umoran i preopterećen zbog posla dođe kući ili je žena iscrpljena - zlo je ako pati od dosade -, jer se muči s djecom ili s kućanstvom, a može biti da se bori i sa svojim ponekad nestalnim temperamentom, iako ste vi žene čvršćega karaktera negoli muškarci, samo ako to hoćete. Kanite se oholosti, jer ona je najopasniji neprijatelj vašeg bračnog života: kod vaših prepirki ni jedno od vas dvoje nema pravo. Onaj koji je bolje raspoložen trebao bi pomoći da se neraspoloženje odloži za kasnije. A kasnije - u četiri oka, samo se prepirite, jer vi ćete se potom odmah pomiriti. Vi žene trebale biste se zapitati da li ste možda zapustile svoj vanjski izgled. Mislite na to: njegovana žena odvraća muškarca od tuđih vrata. Dužnost vam je da se uvijek pojavljujete ljubazno kao onda u djevojačko vrijeme. To je vaša pravedna dužnost, jer vi pripadate vašem mužu; a on ne smije također zaboravit da on pripada vama i da bi cijelog svog života u sebi trebao sačuvati onu srdačnost koja je bila prisutna dok ste bili zaručeni. Loš je znak ako uz ironičan osmijeh čitate taj odjeljak; bio bi to očevidan dokaz da se vaša naklonost pretvorila u hladnoću i ravnodušnost. Sv. Josemaria Escriva "Susret s Kristom"Vidiš! Nema senzacija u tekstu. Nema viđenja Gospe. Nema nadnaravnog letenja preko zemlje čudesa.
U katoličkoj zemlji gdje vjerske knjige čita 1-2 % je jako poražavajuće. Zato se ne slažem da je to nevažno i da se ne treba time zamarati?
Drago mi je da ti sam priznaješ da je za vjeru bitno moljenje , krijepost, poniznost, a ne čitanje filozofa i teologa
Što se tiče moljenja ja relativno puno molim...na radio Mariji svaki dan izmolim 1 do 3 krunice ( imaš ih u 615, 15 15, 20 15, čak i za one sa nesanicom oko 2 15h)
Ti sam znaš da sam ja tebi barem 10 puta dosada rekao da čitanje filozofa i zamršenih teologa rijetko koga zanima, i da će se rijetko tko obratiti ili spasiti zbog čitanja filozofije i takve teologije...drago mi je da si ti to uvidio , i da ti je jasno da za spasenje ne trebaš biti pismoznannac, racionalist , nego molitelj i praktični katolik
Što se tiče M.Restrepa, G.de pollo...i dalje sam dubokog uvjerenje da njihovo svjedočanstvo ima veliku težinu
Ljudi su gladni osobnih svjedočanstava ljudi koji su se obratili ili od nominalnih- prigodničarskih katolika postali praktični katolici koji istinski žive svoju vjeru
Ti jednostavno to ne shvaćaš , jer si previše u racionalizmu , izgubio si osjećaj za bilo običnog neukog naroda, jednostavne pučke pobožnosti , "prizemno laičko" katoličansrtvo običnih ljudi
Ti si jednostavno na tragu onog modernog svođenja katoličke vjere , koje Gospa spominje u "Svećenicima Marijinim predragim sinovima" gdje jako često spominje da racionalizam, naturalizam, humanizam, adaptiranje, pomodernjavanje nauka KC jednostavno uništava srž katoličke vjere i u konačnici ju pretvara u herezu i protestantizam
Gubi se spoznaja o snazi i vrijednosti katoličkih sakramenata , za koje mnogi ljudi počinju vjerovati da ih je iz koristoljublja izmislila KC, a ne da ih je ustanovio sam Isus Krist
Gubi se vjera u neka nedokučiva otajstva katoličke mise, katoličke vjere općenito
Kada vjera postane puki racionalizam , kada se učini odmak od misterija, otajstava KC, onda ona više nije prava katolička vjera!
Mnogi ljudi koji se obrate , ili od mlakih postanu praktični vjernici-katolici to su uradili zbog svjedočanstava ljudi koji su bili kao i oni
Zbog toga uloga širenja katoličke vjere koju godinama rade G.de pollo ili M.restrepo je velika
Racionalizam na koji ti stalno ukazujem ( a to sam prihvatio od Gospe, nije to moje izvorno otkriće)je doveo do svega toga...ljudi ne mogu racionalno prihvatiti da je Isus i danas živ , da je i dalje s nama, da se nalazi u svakom tabernakulu KC, da se utjelovljuje kod svake pretvorbe na svetoj misi, da nam oprašta grijehe kada se ispovijedamo kod svećenika u sakramentu sv. ispovijedi , da zbija postoji vječni oganj i vječna kazna- pakao itd, itd
Ljudi u to ne vjeruju...milsim da barem 50 posto nominalnih katolika ne vjeruje da postoji pakao, nego puše priču da je to srednjovjekovna prevara KC da ljude drži u pokornosti i strahu i slične podvale
I kada takvi nalete po Božjoj milosti na istinske propagatore katol. vjere ala Restrepa ili G,de Pollo, postoji velika šansa da će ih njihovi istinsko, osobno svjedočanstvo i OBRAĆENJE dovesti i do njihovog obraćenja
Nije mi jasno kako ti ne možeš shvatiti da je nevjernicima ili mlakim vjernicima puno lakše POSLUŠATI takva svjedočanstva , nego čitati tone knjige (ili 2500 paragrafa katekizma KC)
Shvati Frane napokon u vezi svjedočanstava , više puta sam ti pokušao objasniti, tebi i svim formalistima:
Svjedočanstvo koje netko ima, koje je nadnaravno, jednostavno traži da ga taj isti odmah širi u svijet...ako Bog daje nekome svjedočanstvo i poruku šta da radi, daje mu neku misiju, onda taj ima da radi odmah na toj misiji i širenju poruka!!
Shvati da taj ne treba formalno priznanje pape/ Crkve da je to svjedočanstvo nadnaravno jer tko zna kada će do njega doći...a djelovati za spas duša treba odmah!!!,,,ako si svjestan lošeg stanja vjere u katolika , a trebao bi jer puno čitaš i dobro znaš šta se događa u svijetu, onda bi trebao više maknuti se od tog definitivnog priznanje od Crkve
Svako svjedočanstvo koje ima težinu , ima pravo na širenje, sve dok ga Crkva ne zabrani!...dok Crkva nema konačan stav, svatko ima pravo vjerovati ili ne vjerovati u to svjedočanstvo...a svjedočenje m.rasreepa , g.de pollo nije Crkva formalno proglasila neautentičnim , odnosno zabranila
Da li su proroci SZ ( jeremija, izaija itd) da li su oni čekali da njihova proroštva formalno prizna sinedrij ili su propovijedali , prorokovali odmah ?
Da li je Isus kada je propovijedao tražio ikada formalno priznanje od židovskog teološkog tijela- sinedrija ili je propovijedao čak kontra njihovih uvjerenja
Kada bi svaki čovjek koji dobije nadnaravno iskustvo i misiju od Boga čekao formalno priznanje , onda se nijedno svjedočanstvo ne bi smjelo/ moglo širiti svijetom dok to formalno priznanje, ne dođe...to obično biva nakon 20, 30 godina ili poslije smrti takvih vidioca, proroka...
Da svjedočanstvo m.restrepa ima težinu i katoličku vrijednost i da on nije nikakav
SANJAR kako ga ti nazivaš, ukazuje i to da on svjedoči u mnogim našim gradovima i u Bih...on ne svjedoči na nekom svjetovnom trgu,parku, nego baš u crkvama/katedralama katoličke crkve!!
Znači, njemu je Crkva otvorila vrata svojih župa, crkvi da baš u njima svjedoči!!
Nije znači MRestrepo za Crkvu SASVIM NEBITNI ANONIMAC kako si ti rekao , nego baš suprotno...on o svome obraćenju svjedoči u službenim prostorijama KC !
Mislim, ja stvarno više neznam kako transparentnije da ti pokažem da ako netko ima nadnaravno iskustvo i od Boga / Gospe dobije zadatak, misiju da nešto svjedoč, piše, govori , onda on neće sjediti kući i čekati da to vatican / papap formalno odobri nego će hitno, i svim silama raditi da širi to svjedočanstvo, da izvrši dobivenu misiju!!...ako će čekati 20, 30, 50 godina ( odnosno svoju smrt!) onda naeavno da misiju NEĆE MOĆI IZVRŠITI!!!"
Nadam se da ti je sada napokon jasno zašto za takve stvari ljudi imaju pravo , dozvolu ići na takva svjedočanstva mada ih Crkva još nije formalno verificirala!
-Evo na kraju na tvoj uput zašto ljudi danas ne čitaju svjedočanstva svetaca, ili primjerice J.H.newmana, hildenbranda, sv. alfonsa l. itd mislim da si iz moje ranije prepiske o tome kako jajko malo čitaju mogao zaključiti
Ljudima se neda čitati, pogotovo moderni čovjek ne želi čitati stare katoličke pisce i veličine...čitamo ja ti , jobica, dujam i 2% hrvata
I Bog / Gospa sve to zna...i zato Bog širom svijeta čini nadnaravne zahvate kroz međugorje, kroz svjedočanstva o nadnaravnim ukazanjima mnogih ljudi pa tako i MR, GDP itd
Znači Bog jako dobro zna kakav je čovjek danas , da moderni čovjek ne čita katoličke , vjerske knjige i da otpada od nauka KC i katoličke vjere
I zato Bog katoličku vjeru "propagira" kroz ovakve osobne svjedoke vjere...i u međugorju na "mladifest" svake godine imaš masu osobnih svjedočanstava koji ljudi iznose u međugorju i tako popularizitaju katol. vjeru!!
Mislim, meni je glupo o ovome uopće pisati i nekome tako zorno crtati, jer to svatko može samo ako malo duma glavom doći do zaključaka da je Bog u svim epohama čovječanstva imao usmene prenositelje vjere , usmene vikaćče- proroke, usmene svjedoke i širitelje Njegove vjere!!
Tako da tvoje kategoričko tvrđenje da je MR sanjar, sasvim nebitni anonimac isl. nije baš korektno
PS: žao mi je što ništa neznaš o jobici koji ti je toliki uzor...pa što mu na pravovjerju ne pošaljem pm...vjerujem da VJEROJ.imaš i njegov mobitel. telefon, email i da bi ti do njega lako mogao doći....čisto me zanima da li je vratio vjeru , ili je otpao od KC?