Ivancica111 napisao:
Misliš da sam trebala dolaziti na forum i od tebe učiti o katoličkim stavovima
Odgovor bi se, jel, mogao iscitat izmedu redova u ovom postu. Ono sto bi te trebalo utjesit je da sam i ja jednom vjerovao u to. No, tko je bolje odgovorio na tvoj citat? Google ili Meinrad Limbeck? Ti ili Katolicka teologija? Da vidimo;
Ivancica111 napisao:
Evo još jednog citata:
"Nadalje, kažem vam, ako dvojica od vas na zemlji jednodušno zaištu što mu drago, dat će im Otac moj, koji je na nebesima. Jer gdje su dvojica ili trojica sabrana u moje ime, tu sam i ja među njima." "Ako dvojica od vas na zemlji jednodušno zaištu što mu drago, dat će im Otac moj, koji je na nebesima" (Mt 18,19).
Katolički stav pape katolika (svakog do sada) je da stalno poziva vjernike na zajedničku molitvu, za razne nakane. Ako želiš primjere, sam traži, samo google i papa zajednička molitva
Dakle, ovaj citat uopce ne govori o zajednickoj molitvi kako ti impliciras. A pogotovo ne govori o uslisanim nakanama koji bi, po tebi, jel, trebale bit iznuzdene od Boga; samo zbog kvantitete molitelja. To bi bilo krivo iz vise teoloskih razloga.
Ovaj citat govori; o krivcu u Crkvi. Jer su Zidovi onda vjerovali da svaki grijeh ima za gresnika i za zajednicu negativne posljedice, stoga su htjeli pravno, tj. zakonski sprijecit da netko postane otpadnik, jer zajednica ima pravo na svoje zakone. Zato prije ovog ulomka kaze;
"Kako je Matej razradio ovo pravo zajednice kao dio svoga evandelja? U ovom su smislu vazne dvije stvari.."I onda krene objasnjavat;
...u Isusovo ime!
I za Mateja vazi kao natpis nad ovim odlomkom o pravu zajednice i kao polazna tocka; "Tako ni Otac vas, koji je na nebesima, nece da propadne ni jedan od ovih malenih" (18,14). Ali, upravo zato , prema njemu, ne moze ukazivanje na pravnu vlast zajednice biti posljednja rijec. Sigurno, Matej ne osporava pravo zajednice svezati i odrijesiti. Ona ima to pravo. Ali, on je tada podsjeca na jos jednu Isusovu rijec;
Nadalje, kažem vam, ako dvojica od vas na zemlji jednodušno zaištu što mu drago, dat će im Otac moj, koji je na nebesima. Jer gdje su dvojica ili trojica sabrana u moje ime, tu sam i ja među njima
A to znaci; privremeno ili konacno izopcenje iz zajednistva (stola) nije nikakvo posljednje sredstvo kojim zajednica moze pokusati gresnika nespremna na kajanje ipak potaknuti na obracenje. Moze ga takoder ukljuciti u molitvu i to ima istu sigurnost uslisanja kao i njezina presuda. Da, Matej ide jos korak dalje. Svoju zajednicu podsjeca na Isusovo obecanje;
Gdje su dvojica ili trojica sabrana u moje ime, tu sam i ja medu njima.
Zajednica koja se sastane da iskljuci gresnog brata ne bi smjela nikada zaboraviti da je takoder i on medu njima, on koji je bio pobozne opomenuo "Proucite sto znaci; Milosrde mi je milo, a ne zrtve"; on koji je dosao "spasiti narod svoj od grijeha njegovih", a ne pojedinca opteretiti posljedicama njegovih djela tako da bi se napuknuta trska slomila i stijenje sto tinja ugasilo (usp. 12, 18-21).
Petar vidi problem koji sada nastaje. Ako gresni brat ne bude iskljucen iz molitve nego ukljucen u molitvu koju sigurno Bog uslisava, tada ce se opet i opet natrag vracati! Kako cesto ce mu tada morati oprostiti? Tako Petar kao onaj koji treba tumaciti volju Bozju zajednici pita svog Gospodina;
“Gospodine, koliko puta da oprostim bratu svomu ako se ogriješi o mene? Do sedam puta?” Kaže mu Isus: “Ne kažem ti do sedam puta, nego do sedamdeset puta sedam.”
Isusov odgovor smjera na biblijski tekst iz Knjige Postanka. Tamo se Lamek hvali pred svojim dvjema zenama;
Postanak 4,23 Lamek prozbori svojim ženama: "Ada i Sila, glas moj poslušajte! Žene Lamekove, čujte mi besjedu: Čovjeka sam ubio jer me ranio i dijete jer me udarilo.
Postanak 4,24 Ako će Kajin biti osvećen sedmerostruko, Lamek će sedamdeset i sedam puta!
Takva je beskrajna zloba, od samoga pocetka, neprestano unistavala Bozju spasenjsku volju. Zbog toga svako dobro ostaje konacno rako dugo nedjelotvornro dok se na isti nacin ne odgvovori na zlo. Tek ondje gdje oprostenje ima posljednju rijec dobro ce uroditi pobjedom.
Dakako, oprastati tako neograniceno trazit ce Crkva Isusa Krista (usp. 16,17-19) iz jos jednog drugog razloga. Naime, ona je iskusila Bozju moc po kojoj krivce, ovisno o okolnostima, zeli iskljuciti na sasvim drugi nacin - kao prastanje, jednako onom sluzi koji je svome gospodaru dugovao deset tisuca talenata i od njega je dobio ne samo zamoljeno strpljenje, nego poptuni oprost (18,23-25).
Nije slucajno da Matej ovdje kao i u 13,24 i 22,1 u uvodu u prispodobu ne upotrebljava prezent, nego aorist; "Stoga s kraljevstvom nebeskim bi..." (usp. kao suprotnost 25,1; "Tada ce kraljevstvo nebesko biti kao..."). U sva tri slucaja Matej aktualizira navedenu prispodobu u pogledu na svoju zajednicu koja se nalazi u opasnosti, koja se suceljava s "korovom" (13,25'28), s bratom krivcem (18,28-30), tj. sa zlima u njezinu prostoru (22,10). Meinrad Limbeck "Matejevo evandelje"Aha! Vidis sta je kvalitetna rasprava?! A ne;
Ako želiš primjere, sam traži, samo google i papa zajednička molitvaKakav google zeno? Guglaj pa sta izbaci? I na to svodis svoju raspravu i svoju vjeru? Na ono sto ce gugle izbacit? I jos gore, drugima savjetujes da se tako ucvrscuju u vjeri?.
To nama ne treba. Ili tvoja privatna objasnjenja Biblije. Nama treba Meinrad Limbeck. I sad je rasprava na nivou!
Ivancica111 napisao:
Pa dobro, možeš li to dobro koje neko radi a koje proizlazi od Boga nekad naglasiti,, primjetiti, itd. Neće ti kruna spasti s glave
Ne. Mogu ga primjetiti, ili reci nekom lijepe rijeci koje bi sluzile kao poticaj za daljne djelovanje. Evo, uzmimo za primjer; kako Franu zahvaliti na postovima koje je pisao? Zahvalan sam mu, no mozda to ne znam dobro izrazit, i dala si mi poticaj na razmisljanje. S druge strane, ne vidim da itko drugi pise nesto dobro i kvalitetno, a najmanje Krscanski. Drugim rijecima, ukoliko posjeduje neku "katolicku" knjigu ne bi li bilo lijepo i dobro da je podijelis s digitalnom zajednicom? Ne mora bit teoloska knjiga, moze bit knjiga neke misticarke, misticara koja govori o nekim nadnaravnim iskustvima. Tako da, ne znam sto ti mislis da dobro radis, ili da netko drugi dobro radi na forumu? Evo, reci nam sto je netko, osim Frana tako dobro i konstruktivno radio na forumu? (EDIT; sad sam se sjetio, onaj tip je stavlja slike Crkvi, i to je bilo poprilicno cool - Josef franc ili tako nekako.)
Vecina ljudi dode prosipat privatne mudrolije i svjedocanstva. Ta svjedocanstva se na kraju svode na sulude teorije i ideje Boga koje nemaju veze s Katolicanstvom. A i iskreno, problem se hranit tim svjedocanstvima, i zato je za takve ljude, koji misle trovat druge svojim mudrolijama, a ne misle se mijenjat, mozda najbolje da i sami odu. S druge strane Crkva nas poziva na svjedocanstva, ali ne ova o kojima ti pises, vec na svjedocanstva zivotom svojim. Da bi svjedocila svojim zivotom moras i citat o svojoj vjeri, upoznavat se s njom, da bi je sukladno tome mogla i branit i obratit nekog. Da si bar digitalno proucavala, uocila bi da je ova karakteristika kod vecine forumasa prisutna;
Često znamo reći kako nismo ništa, da smo bijeda, otpad svijeta; no, zaista bi nas ražestilo kad bi nas netko uzeo za riječ i nazvao nas onako kako smo sami sebe nazvali. Naprotiv, pretvaramo se kao da bježimo kako bi ostali trčali za nama i tražili nas; ponašamo se kao da bismo htjeli biti posljednji i sjediti na zadnjem mjestu, no činimo to zato da bismo bolje prošli i dobili mjesto na čelu stola. Prava se poniznost ne pretvara i ne služi se poniznim riječima; ona ne nastoji samo prikriti ostale krijeposti nego se i sama želi sakriti; kad bi joj bilo svojstveno lagati, pretvarati se i bližnjega sablazniti, tada bi rađala drskim i oholim djelima da se njima pokrije i u njima živi potpuno sakrivena i nepoznata.
Evo, dakle, kako ja o tome mislim, Filotea: ili nemojmo uopće izgovarati ponizne riječi, ili, ako ih govorimo, recimo ih s iskrenim unutarnjim osjećajem i neka nam na jeziku bude ono što i na srcu; ne pretvarajmo se kako želimo biti posljednji ako to u srcu zaista ne osjećamo. U tom pravilu nema iznimaka: jedino želim dodati kako nam uljuđenost ponekad nalaže da prednost damo onome tko ju očito neće prihvatiti, no ovdje nije riječ o dvoličnosti ni o lažnoj poniznosti; u tom slučaju sama ponuđena prednost začetak je počasti, a to što mu je ne možemo dati u cijelosti ne znači i da činimo išta loše time što mu nudimo njen začetak. Sv. Franjo SaleskiKuzis? Ovo je Katolicka vjera, nista drugo. Ovo su rijeci svetog Franje Saleskog. Kakve bre Judite, Bonifaciji i ostala bagra? Koja je to fora? Tako da kad Judita napise kako je glupa, onda cu je i nazvat takvom, na sto se ona, da je ponizna, ne bi trebala naljutit. Poprilicno jednostavno; lazna poniznost. A vjeruj mi, lazna poniznost je gora od bilo kakve oholosti. Lijepo je to onaj Job napisao;
Moli 'Administratora' da prosvijetli pamet i srce tebi, i svima koji te podstiču i ohrabrivaju u tom ludilu. U groznom i jadnom si stanju, trenutno, pa stoga moli 'Administratora' da što prije počneš 'čvrsto i učinkovito prezirati sebe i sve svoje stvari (svoje Ja i sve njegove derivate; op. a.)'; da počneš, da osjetiš, bar na trenutak 'uživanje što i drugi o (takvom; op. a.) tebi imaju nisko mišljenje', i da u konačnici 'nikada ne želiš nešto vrijediti u očima drugih'.I to je poniznost za Katolicku Crkvu, bez obzira svidalo se to tebi ili ne. On tu govori o citatu sv. Ivana od Kriza kako ponizni "čvrsto i učinkovito preziru sebe i sve svoje stvari, i uživaju što i drugi imaju o njima isto nisko mišljenje, i nikad ne žele da nešto vrijede u očima drugih". Prihvati sv. Franju i sv. Ivana od Kriza ako zelis bit ponizna.
To sto ti je nesto uhu ugodno, ne znaci da je istinito i ispravno;
(2 Tim 4, 3) Jer doći će vrijeme kad ljudi neće podnositi zdrava nauka nego će sebi po vlastitim požudama nagomilavati učitelje kako im godi ušima. I zato sam ti i napisao da me cudi kako nisi zavrsilia u nekim religijama koje tepaju covjeku. Takvih bar danas ima na bacanje.
EDIT;
Bili bilo 2 much homo (usp. sexualni nagon) da Franu posaljem buket cvijeca? Svoje odgovore i cool prijedloge mozete poslati na pp, ili broj telefona 01 4565 191 !