www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 ožu 2024 09:49

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 15 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2
Autor Poruka
PostPostano: 26 kol 2020 17:27 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 12 lip 2018 18:40
Postovi: 571
Podijelio: 88 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
Tomatino napisao:
kopitar napisao:
https://pouke.org/forum/index.php?/topic/61266-treba-li-se-izbaciti-ma%C5%A1ta-iz-molitve/

Moja tema na poukama o tome trebali koristiti maštu u molitvi....praksa istočnih crkvenih otaca je da to ni pod razno...a mi imamo krunicu u kojoj razmatramo otajstva ili recimo dok čitamo Bibliju..lekcia duvina itd.

Po meni u molitvi treba koristiti sva dostupna sredstva (pa tako i maštu) koja nam pomažu da uzdignemo srce Bogu.

kopitar napisao:
....praksa istočnih crkvenih otaca je da to ni pod razno...

To je vjerojatno plod apofatičke teologije koja je više zastupljena u kršćanstvu na istoku.
Poznata je i kao negativna teologija. Zapravo je to način teološkog mišljenja i religiozne prakse koja nastoji opisati Boga negacijom: govoreći o Bogu samo ono što Bog nije (s obzirom da Bog nije dohvatljiv ljudskim kategorijama pa je lakše reći što Bog nije nego što jest); među najvažnijim "negativnim" teolozima su Ivan Zlatousti (Krizostom), Bazilije Veliki, Grgur Nazijanski (Teolog) i Dionizije Aeropagit.
Ima i u Katoličkoj Crkvi zagovornika takve molitve, koja se često naziva i kontemplativna odnosno mistična molitva. Za one koje to zanima više informacija o takvoj vrsti molitve mogu naći na stranicama kršćanske zajednice kontemplativne molitve Jeka tišine (https://www.jeka-tisine.org/scaronto-je-kontemplativna-molitva.html)


Odlično zapažanje, inače ovo o kontemplaciji je odlično
Stavio sam tvoj odgovor i na pouke:

https://pouke.org/forum/index.php?/topi ... nt=2012582


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 26 kol 2020 20:55 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 12 lip 2018 18:40
Postovi: 571
Podijelio: 88 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
kopitar napisao:
Tomatino napisao:
kopitar napisao:
https://pouke.org/forum/index.php?/topic/61266-treba-li-se-izbaciti-ma%C5%A1ta-iz-molitve/

Moja tema na poukama o tome trebali koristiti maštu u molitvi....praksa istočnih crkvenih otaca je da to ni pod razno...a mi imamo krunicu u kojoj razmatramo otajstva ili recimo dok čitamo Bibliju..lekcia duvina itd.

Po meni u molitvi treba koristiti sva dostupna sredstva (pa tako i maštu) koja nam pomažu da uzdignemo srce Bogu.

kopitar napisao:
....praksa istočnih crkvenih otaca je da to ni pod razno...

To je vjerojatno plod apofatičke teologije koja je više zastupljena u kršćanstvu na istoku.
Poznata je i kao negativna teologija. Zapravo je to način teološkog mišljenja i religiozne prakse koja nastoji opisati Boga negacijom: govoreći o Bogu samo ono što Bog nije (s obzirom da Bog nije dohvatljiv ljudskim kategorijama pa je lakše reći što Bog nije nego što jest); među najvažnijim "negativnim" teolozima su Ivan Zlatousti (Krizostom), Bazilije Veliki, Grgur Nazijanski (Teolog) i Dionizije Aeropagit.
Ima i u Katoličkoj Crkvi zagovornika takve molitve, koja se često naziva i kontemplativna odnosno mistična molitva. Za one koje to zanima više informacija o takvoj vrsti molitve mogu naći na stranicama kršćanske zajednice kontemplativne molitve Jeka tišine (https://www.jeka-tisine.org/scaronto-je-kontemplativna-molitva.html)


Odlično zapažanje, inače ovo o kontemplaciji je odlično
Stavio sam tvoj odgovor i na pouke:

https://pouke.org/forum/index.php?/topi ... nt=2012582



Evo odgovora sa pouka:


https://pouke.org/forum/index.php?/topi ... nt=2012591


Mislim da apofaticka teologija nema mnogo directne veze sa umno - srdacnom molitvom (u principu o toj vrsti molitve pricamo). Jer apofatika je vrsta teologije koja se koristi time da mi nasim ljudskim jezikom ne mozemo da prenesemo ono kako postoji i sta jeste Bog po svojim osobenostima i sta je kao pojam (uopste) i zato se koristi negacija u apofatici koja opisuje Boga.... pa recimo meni se svidja ovo znacenje pojma negacije (negacija • ženski rod Odricanje; gram. odrečna reč; supr. afirmacija. (lat.))..... znaci negacija kao suprotna afirmacija i onda apofaticka teologija kroz negaciju, tj. kroz suprotnu teolosku afirmaciju govori o Bogu.

Citao sam odavno o apofatickoj teologiji, i recimo prost primer jeste da je Bog na primer po prirodi i sustini neobuhvatljiv i nesazdan,..... i, time mozemo delimicno da shvatimo nacin postojanja Bozijeg bica i koliko je Bog visi i veci od coveka i svega stvorenoga koji su za razliku od Boga i stvoreni i obuhvatljivi umom i vidom i dodirom. Malo dublja apofatika je koliko znam kod sv.Dionisija Aeropagita.

Ali, ovo jeste zaista u vezi te kontemplativne ili misticne molitve koja nema veze u praksi sa apofatikom, ali moze da se opisuje teorijski apofatickim jezikom. Ja mislim Kopitar da tako stoje stvari. Recimo o toj misticnoj molitvi ima dosta u knjizi Dobrotoljublje i mnogim drugim knjigama


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 27 kol 2020 07:40 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 14 vel 2013 09:36
Postovi: 120
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 9 zahvala
Zahvaljeno je: 25 zahvala
kopitar napisao:
kopitar napisao:
Odlično zapažanje, inače ovo o kontemplaciji je odlično
Stavio sam tvoj odgovor i na pouke:

https://pouke.org/forum/index.php?/topi ... nt=2012582



Evo odgovora sa pouka:


https://pouke.org/forum/index.php?/topi ... nt=2012591


Mislim da apofaticka teologija nema mnogo directne veze sa umno - srdacnom molitvom (u principu o toj vrsti molitve pricamo). Jer apofatika je vrsta teologije koja se koristi time da mi nasim ljudskim jezikom ne mozemo da prenesemo ono kako postoji i sta jeste Bog po svojim osobenostima i sta je kao pojam (uopste) i zato se koristi negacija u apofatici koja opisuje Boga.... pa recimo meni se svidja ovo znacenje pojma negacije (negacija • ženski rod Odricanje; gram. odrečna reč; supr. afirmacija. (lat.))..... znaci negacija kao suprotna afirmacija i onda apofaticka teologija kroz negaciju, tj. kroz suprotnu teolosku afirmaciju govori o Bogu.

Citao sam odavno o apofatickoj teologiji, i recimo prost primer jeste da je Bog na primer po prirodi i sustini neobuhvatljiv i nesazdan,..... i, time mozemo delimicno da shvatimo nacin postojanja Bozijeg bica i koliko je Bog visi i veci od coveka i svega stvorenoga koji su za razliku od Boga i stvoreni i obuhvatljivi umom i vidom i dodirom. Malo dublja apofatika je koliko znam kod sv.Dionisija Aeropagita.

Ali, ovo jeste zaista u vezi te kontemplativne ili misticne molitve koja nema veze u praksi sa apofatikom, ali moze da se opisuje teorijski apofatickim jezikom. Ja mislim Kopitar da tako stoje stvari. Recimo o toj misticnoj molitvi ima dosta u knjizi Dobrotoljublje i mnogim drugim knjigama

Ako te zanima više o ovoj molitvi, na webu spomenute udruge (https://www.jeka-tisine.org/izbor-literature-na-hrvatskom-jeziku.html) ima dobra knjiga koja se može besplatno preuzeti:
Thomas Keating: OTVORENA SVIJEST OTVORENO SRCE, Jeka tišine, Zagreb 1999.
Tu ćeš naći odgovor na tvoje pitanje s početka posta


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 kol 2020 16:21 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 05 pro 2018 15:23
Postovi: 638
Podijelio: 26 zahvala
Zahvaljeno je: 11 zahvala
Mašta potpomaže molitvu.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 01 ruj 2020 12:44 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 12 lip 2018 18:40
Postovi: 571
Podijelio: 88 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
Čekaj.
Ne živimo po percepcijama, već po vjeri!
Ako smo rođeni u Duhu, po Duhu se i ravnajmo.
Vidiš li?
Vidi
Gdje smo.
Čiji smo.
Tko smo.
S kim smo.

Neka naša mašta bude rezultanta naše molitve.

Dovedi svaku misao u pokornost Kristu.
Dovedi svoju maštu u pokornost Kristu.
To se zove posvećena mašta.

Kaže da je Božja morija mudrija od ljudske sofije.
Kaže da čovjek ne može ni zamisliti šta je Bog pripremio za one koji na njega čekaju, koji ga ljube.
Kaže da duh ljudski razaznaje ljudske stvari, a Duh Božji razaznaje Božje stvari.
Prvo je naš stari čovjek, drugo je naš novi čovjek, novi mi.
Kaže da ako je stari s njegovim zamišljanjima raspet s Kristom na križu, novi je u duhu i po Duhu uskrsnut s Njim iz groba.
Novi. U duhu.
Kaže, gle, ja stvaram nešto novo!

Djeca.
Djeca baš nisu intelektualno jaka.
Ali djeca su maštovita.
Bivaj
Poput te djece.
S povjerenjem.


http://samopismo-forum.net/index.php?/t ... ment=11145


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 15 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr