vjeko napisao:
Što vi mislite, tko smije polagati ruke na bolesnike, a tko ne?
Da li bi bilo dobro da svi međusobno polažemo ruke jedni na druge ili ne?
Kolika je snaga polaganja ruku?
Što je to polaganje ruku?
Želi li Isus da polažemo ruke jedni na druge?
Danas je polaganje ruku silno u modi. Njemu pojedinci, pa i neke skupine vjernika, posvećuju veću pozornost i
pridijevaju veću važnost nego Euharistiji. U najavi, bolje rečeno, u reklami jednog molitvenog skupa s polaganjem ruku pisalo je "a služit će se i Euharistija"...? Nek se najavi da će biti polaganje ruku, tada se hrpimice trči na takve skupove. Pune se dvorane. Tko ne bi išao na takve skupove? Što reći o toj pojavi i praksi?
Polaganje ruku ne postoji samo u kršćanskim vjerskim zajednicama, nego i u drugim (vjerskim) zajednicama, duhovnostima, pokretima i praksama, npr. u reikiju.
Ono nije nešto novo, naprotiv, spominje se na stranicama Biblije i Starog i Novog zavjeta. Označavala je istovremeno i blagoslov i zagovor. Onaj koji polaže ruke na drugoga moli da siđe na nj Gospodinova milost, njegov blagoslov. Ruke su simbol snage i moći, ali u isto vrijeme zaštite, nježnosti i utjehe. Jakov je položio ruke na Efraima (Post 48,14-15), Mojsije na Jošuu (Br 27,18-20), Isus na gubavca (Mk 1,41-42), Ananija na Savla (Dj 9,10-11)...
I
u nas je običaj, prema toj biblijskoj tradiciji da roditelji polažu ruke na djecu, znanci na bolesnike, roditelji na mladence ili na sina mladomisnika.
Polaganje ruku može biti blagoslovina (sakramental), učinci koje ovise o Božjoj volji i o nutarnjem raspoloženju onih koji je primaju.
Prije svega valja dobro razlikovati "privatno" od "javnog" polaganja ruku. Svatko može položiti ruke na bolesnika i u molitvi poželjeti mu zdravlje, ili djetetu poželjeti sreću.
Međutim, drugi je slučaj kad je riječ o kakvoj molitvenoj zajednici, o "crkvi", shvaćenoj u pravom smislu te riječi, tj. o zajednici vjernika. Kad obavljamo tu gestu, uključujemo Crkvu i polaganje ruku postaje služenje kršćanskoj zajednici.
U molitvenoj skupini, budući da djelujemo u ambijentu Crkve i prema vjernosti prema Isusovoj Riječi "u moje će ime polagati ruke" (usp. Mk 16,17), ruke mogu polagati samo oni koji su za to dobili posebni mandat.U svakom ljudskom organizmu, kakav god on bio, potrebna je bar minimalna društvena organizacija, red, struktura. To vrijedi i za Crkvu, u kojoj postoje norme ponašanja.
Drugim riječima, kad nema reda slabi zalaganje, članovi odlaze, skupina se raspada. To vrijedi i za službu polaganja ruku i za izvršavanje karizmi, kao što su dar prorokovanja, znanja i liječenja.
Te darove treba podvrgnuti prosudbi Crkve kao zajednice. Nekoliko praktičnih pravila
Svaka osoba koja prakticira polaganje ruku mora se pripraviti molitvom. Tá, ne polažemo ruke u svoje ime nego u ime Isusa, kao što je on sam rekao "u moje će ime polagati ruke" (usp. Mk 16, 17). Kao poslužitelj Gospodinov, što bude više rastao Gospodin u njemu, to će se smanjivati njegovo "ja".
Bilo bi bolje da polaganje ruku obavlja više osoba, jer se tada bolje označava život u Crkvi, život članova Kristova Tijela.
Postoji različitost darova, ali je isti Duh, različiti službenici, ali je isti Duh, različiti su načini djelovanja, ali je isti Bog koji djeluje sam u svima. Duh jednome daje poruku mudrosti drugome znanja, jednome, isti Duh daje vjeru drugome dar liječenja. U molitvama za ozdravljenje treba izbjegavati sve oblike histerije, prijetvornosti, teatralnosti ili senzacionalizma. To se ne smije odvijati pred televizijskim kamerama bez dopuštenja dijecezanskog biskupa... Čujemo da u nekim skupovima dolazi do masovnog kričanja, padanja u nesvijest, kao po narudžbi.
Zašto se polažu ruke?
Služba polaganja ruku je služba hvalbene, prosne, zagovorne, zahvalne molitve nad osobom da se Gospodin očituje nad njom. To je jedina i glavna svrha: a manje je važno osobno posvećenje, razlučivanje duhova, fizičko ili psihičko ozdravljenje, snaga, vjera i sl. Nadam se da ću ozdraviti, da ću dobiti svjetlo ili određenu milost zato jer vjerujem da je Gospodin prisutan i da se očituje. U svakom slučaju, prepustimo Gospodinu da čini ono što hoće, a mi ostanimo sluge bez umišljaja da smo "polu-sveci" ili nešto slično.
Na žalost, neki voditelji tzv. "katoličkih seminara" previše pričaju o sebi i o učinku polaganja svojih ruku: oni za sebe tvrde da upadaju u ekstazu, da vide imena i broj ozdravljanih, čak gledaju organ koji ozdravlja (sic!), štoviše, ozdravljaju (valjda polaganjem ruku) preko telefona ili Interneta. Oni osjećaju u kojoj je zemlji đavao više djeluje... Takve sablažnjive izjave samo izazivaju naša ozbiljna pitanja radi li se doista o "Božjem čovjeku" ili o nekom drugom.Opreza nikada dovoljno i u trezvenosti prave i istinite vjere bez fanatizma,elitizma i radikalizma,živimo i navješćujmo svoju vjeru,kako nas uči sveta,katolička i apostolska Crkva!