www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 19 tra 2024 06:14

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 47 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 22 kol 2006 20:45 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 21 kol 2006 12:42
Postovi: 10
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Ne ynam koga sam ja to uvredio. Ja mogu da prihvatim da istina nekad moze biti bolna, ili nekad da uvredi, ali nije mi namera bila da vredjam. Ovde sam dosao sa namerom da razmenimo misljenja po pojedinim temama, kao sto to i rimokat6olici rade na nasim forumima. Ako ce vam biti lakse da se povucem, evo ja se povlacim, i necu odgovarati vise na teme. Ali to vas nece opravdati pred Hristom!
U to ime ostajte sa Bogom! :twisted:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 22 kol 2006 20:52 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6388
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 46 zahvala
Evo ovo sto ste napisali je puno bolje,to govorite vi,zasto ne mozete tako pisati,to je uredu .Evo kako vi kazete da niste dosli nikoga vrijedjati ,tako i ja MOLIM VAS DA OPROSTITE,nisam nigdje navela da idete....
zasto bjezite.....svjedocite ono sto ste napisali...Pokazite nam da i vama zivi Krist......


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 22 kol 2006 21:50 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 25 svi 2006 10:37
Postovi: 115
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
@Samson

Nisam nikoga tjerao, ali samo nabadanje o tome da si ti u pravo što se tiće pape i drugih pitanja već dovodi do toga da ti moraš biti u pravu.
Ti katolici koji su došli na pravoslavni forum da se "dokažu da su u pravu" su slabi vjernici kada svoju vjeru moraju dokazivati drugima pogotovo pravoslavcima i svima ostalima, tako bi se svi trebali zapitati:

Kolika nam je vjera kada se moramo stalno opravdavati nekome, tupiti nekome nešto što vjerujemo.

Ostavite se povijesti, svi znamo što je bilo.
Zar ne bi bilo bolje gledati u budućnost i da zajedno pronađemo naćin da se približimo jedni drugima, svi smo mi Kristovi, ova filozofiranja nikome ne pomažu.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 23 kol 2006 07:54 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Mihael napisao:
@Samson

Nisam nikoga tjerao, ali samo nabadanje o tome da si ti u pravo što se tiće pape i drugih pitanja već dovodi do toga da ti moraš biti u pravu.
Ti katolici koji su došli na pravoslavni forum da se "dokažu da su u pravu" su slabi vjernici kada svoju vjeru moraju dokazivati drugima pogotovo pravoslavcima i svima ostalima, tako bi se svi trebali zapitati:

Kolika nam je vjera kada se moramo stalno opravdavati nekome, tupiti nekome nešto što vjerujemo.

Ostavite se povijesti, svi znamo što je bilo.
Zar ne bi bilo bolje gledati u budućnost i da zajedno pronađemo naćin da se približimo jedni drugima, svi smo mi Kristovi, ova filozofiranja nikome ne pomažu.


čin mi se da je samson svećenik PC, koliko se sjećam sa KNIFa
slične je stvari pokušavao i tamo.
ako mui se previše pusti , vidjeti ćete gdje će to završiti, kao što sam u jednom ranijem postu na drugom topicu i rekao
Mihael je lijepo rekao, gledajmo u budućnost , a koliko vidim
Smason ništa ne radi na zbližavanju i prevazilaženju razlika ( ekumenizmu ) već samo priča o "grijesima i greškama" KC , pape , neše liturgije itd

Mir sa svima nama


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 23 kol 2006 09:56 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 tra 2006 17:04
Postovi: 242
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Samson napisao:
Naravno, pošto je papska nepogrešivost dogma, svi koji joj se ne povinuju su jeretici kojma nema spasenja.


Koliko puta se papa koristio ovom mogučnošću - izricanja nauka ex cathedra Petrii?
Sama dogma o nezabludivosti (infalibilitetu) donijeta je tek na Prvom vatikanskom.

Citat:
Ali, postavimo se na mesto rimokatolika iz 1950. godine. 15 godina kasnije, na Drugom Vatikanskom saboru, njegova Crkva počinje da uči nešto do tada nepoznato: da su Pravoslavne i protestantske C/crkve spasonosne


Da, ovo su zanimljiva pitanja o mogućoj apostaziji.
"Unam sanctam" i "Cantate Domino" govore drukčije.

Ima još: sad su u Islam i Židovstvo ok.
Jer "vjerujemo u istog Boga" ... dobro, možemo o Jišmaelu i blagoslovu njemu (Islam) i o Rim 11 ("Ne uzvisuj se nad grane") - ali što ćemo s Isusom? Pavao proklinje donositelja novog drugačijeg Evanđelja, "pa makar bio i anđeo (npr. Džibrail) s neba"
. . .
Zar je Marija trebala pustiti Islam u Evropu?

Citat:
koristi se nova misa koja pre liči na neko protestantsko sabranje,


Novus Ordo Missae - tvorac, nadbiskup Annibale Bugnini, je priznao da je mason. Pavao VI. ga je razriješio položaja.
Međutim - Novi Red Mise i dalje - vrijedi.

Eto, otac Bane 8) naznačio, ja proširio, sjm odgovori please - vidi se da razumiješ i poznaješ temu.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 23 kol 2006 10:42 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 lip 2006 12:46
Postovi: 1079
Lokacija: ZAGREB
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Meni je ovaj članak dosta pomogao u razumijevanju ex cathedra- I i općenito o papinom primatu i nepogrešivosti, pa ga preporučam svima ako žele saznati nešto više o tome.
Mala napomena. još nisam svladala tehniku copy-paste str., pa bi možda bilo jednostavnije samo ukazati na tu str., ali evo obećajem da ću se potruditi...
Svima :arrow: i Božji blagoslov



Što znači papin primat i nepogrešivost

Pitanje papine uloge u Rimokatoličkoj Crkvi, a i na ekumenskom planu danas ne izaziva ništa manje pozornosti nego u prijašnjim razdobljima. Zapravo to se pitanje danas čini važnijim i zanimljivijim nego u prošlosti upravo zbog toga što, s jedne strane, mnogi smatraju kako je upravo papa znak jedinstva i čuvar apostolske Tradicije Crkve, dok drugi smatraju da je tumačenje njegove službe unutar katoličkog nauka zapravo zapreka svakom daljnjem dijalogu. Da je važnosti toga pitanja za Crkvu i dijalog među kršćanima svjestan i papa Ivan Pavao II, svjedoči njegova enciklika »Ut unum sint« (»Da svi budu jedno«) iz 1995. u kojoj Papa poziva na dijalog s njime o papinoj službi (br. 96). U enciklici Papa jasno ističe da sve što se tiče jedinstva i pomirenja kršćanskih zajednica spada u područje brige primata, ali isto tako ističe da je važno tražiti forme vršenja primata koje ne bi ugrozile njegovo bitno poslanje, ali koje bi bile prilagođene novim izazovima (br. 95).

Dijalog oko primata

Njegov poziv na dijalog oko primata slijedile su brojne inicijative od kojih s katoličke strane svakako vrijedi spomenuti simpozij o toj temi pod naslovom »Primat Petrovog nasljednika« održanog u organizaciji Kongregacije za nauk vjere 1996. kao i simpozij održan krajem svibnja 2003. u organizaciji Savjeta za promicanje jedinstva kršćana s posebnim naglaskom na dijalog sa predstavnicima pravoslavnih Crkava o tome pitanju.

Papinom su se pozivu odazvale i mnoge Crkve i kršćanske zajednice koje su proistekle iz baštine reformacije. Svoje su dokumente o tome pitanju izdale, među ostalim, Švedska Crkva (2002), Sinoda valdeza i metodista (1995), Engleska Crkva (1997), Unija baptista Velike Britanije (1997), Vijeće europskih Crkava (1998) i Prezbiterijanska Crkva SAD-a (2002).

Stoga se neizostavno postavlja pitanje koje je bitno poslanje primata i koji su to izazovi novih situacija?

Biskupi okupljeni u bazilici sv. Petra na I. vatikanskom koncilu (1869/70) velikom su većinom glasova (533 za i 2 protiv) izglasali Konstituciju »Pastor Aeternus« (Vječni Pastir) o Crkvi Kristovoj, poznatijoj kao konstituciji kojom je u trećem poglavlju svečano proglašena dogma o papinu primatu i u četvrtom poglavlju o papinoj nepogrešivosti. Premda su četiri poglavlja te konstitucije s pripadajućim kanonima trebala biti dio jedne puno opširnije konstitucije o Crkvi, prilike u kojima se Koncil odvijao nisu dopuštale da se to ostvari. Ipak, time se ne može umanjiti i osporiti njezina važnost.

Da bi se u potpunosti moglo razumjeti zašto je uopće došlo do potrebe jedne takve konstitucije i koja su idejna strujanja prethodila njezinu izglasavanju, bilo bi potrebno puno više prostora. Stoga ćemo se mi usredotočiti samo na ono što se čini važnim za razumijevanje papina primata i njegove nepogrešivosti slijedom te konstitucije.

Je li papa »apsolutni« vladar Crkve?

Ta su pitanja za mnoge koncilske oce bila važna jer su smatrali da je primat temelj Crkve i da se to pitanje na koncilu ne smije ostaviti bez odgovora. I premda je u današnjim diskusijama i promišljanjima oko mjesta i uloge Petrova nasljednika u Rimokatoličkoj Crkvi i u ekumenskom dijalogu zanimljivije i čini se najspornijim pitanje oko papine nepogrešivosti, istina je da je govor o papinu primatu puno značajniji za svakodnevni život Crkve.

Treće poglavlje konstitucije (DH 3059-3064), ističući kako je papa zadnja instancija nad kojom ni jedna druga nema moć, zapravo zaključuje dugo razdoblje kontroverzi s koncilijaristima. Navodeći da papa ima »puninu moći« u upravljanju Crkvom daje se na znanje da sve što podliježe crkvenom autoritetu principijelno nije izvan vlasti rimskog biskupa. Koristeći pojam »suprema illa Romani ponitificis potestate« (DH 3062) naglašava se, protiv mišljenja galikanista, kako papa ima ne samo prednost i prvenstvo nego da je njegova moć vrhovna i potpuna. Osim toga njegova je moć »oridinaria« i »immediata« (DH 3060) spram svih mjesnih Crkava i svih vjernika. Izričaj da je njegova vlast redovita, ništa ne govori o učestalosti i načinu njenoga vršenja, nego da papa tu vlast ima snagom svoje službe.

Je li time zapravo papa proglašen »apsolutnim« vladarom Crkve? Schatz misli da bi se to moglo misliti ako se uzme u obzir da ne postoje nikakvi pravni okviri koji bi tu moć mogli ograničiti, ali je ipak takvo mišljenje neodrživo ako se u obzir uzmu neke druge izjave. Naime, treće poglavlje jasno daje na znanje da papina moć ne ukida i ne zamjenjuje redovitu i neposrednu jurisdikciju biskupa (DH 3061). I nakon Koncila pristalice papine nepogrešivosti odbijali su papinu moć definirati kao »apsolutističku«. To se ističe i u odgovoru njemačkih biskupa Bismarcku (DH 3112-3116). Ipak gledajući iz današnje perspektive, teško se oteti dojmu da je papin primat apsolutističke naravi, premda se iz teksta dade naslutiti da je ta njegova moć u funkciji očuvanja jedinstva Crkve, jedinstva koje nije lako jednom zauvijek postići i utvrditi, ali koje isto tako nije plod vlastitoga nahođenja i interesa pojedinaca.

»Nepogrešiva« definicija je »definitivna, nepromjenjiva«

Četvrto poglavlje konstitucije govori o nepogrešivom papinu učiteljstvu. Ta je nepogrešivost na djelu kada papa naučava »ex cathedra« (DH 3074). Što to znači?

odgovor se nalazi u samoj konstituciji: »Kada vršeći svoju službu učitelja i pastira svih kršćana snagom svog vrhovnog apostolskog autoriteta definira da neka doktrina koja se tiče vjere i morala treba biti prihvaćena od cijele Crkve« (DH 3074).

Time je jasno da se naučavanje nepogrešivo naučavanje »ex cathedra« razlikuje od privatnih i ostalih papinih djelovanja, čak i ako su učiteljske i pastirske naravi, ako nemaju definitivan i time nepogrešiv karakter.

Stoga se u kasnijim teološkim raspravama nikada nije s preciznošću moglo reći koje su papine odluke »ex cathedra« prije I. vatikanskog koncila.
Nakon I. vatikanskog koncila to je sigurno slučaj s proglašenjem dogme o Uznesenju BDM na nebo dok se teolozi spore oko nekih odluka u najnovijem razdoblju: odbijanje mogućnosti ređenja žena za svećenike, moralna osuda pobačaja i direktnog sudjelovanja u ubojstvu nevine osobe.

U govoru o papinoj nepogrešivosti važno je istaknuti da konstitucija naglašava kako su papine odluke »ex cathedra« nepromjenjive, ne snagom suglasja Crkve nego po sebi: »ex sese, non autem ex consensu Ecclesiae« (DH 3074).

Upravo je taj izričaj često bio zloupotrebljavan. Kako ističe Schatz, ta izjava čisto formalno ističe da, kada papa nešto proglasi kao nepogrešivo učenje, onda nije potrebno dodatno provjeravati taj iskaz kroz suglasje Crkve. Dakle, ta izjava ništa ne govori o temelju nepogrešivosti nego o njenim pravnim kriterijima.

Time se ne tvrdi da papa nije vezan na svjedočanstvo i osjećaj vjere cijele Crkve. Dakle, ono »ex sese« ne odnosi se na papu kao subjekt, nego na definicije i kao predikat, ne na »nepogrešiv« nego na »definitivan, nepromjenjiv«.
Zapravo je papino je nepogrešivo učenje moguće samo uz pomoć (per assistentiam) Duha Svetoga, a ne radi se o nekom posebnom nadahnuću. Ta je pomoć Duha Svetoga dana, ne da bi se naučavalo nešto novoga nego kako bi se vjerno moglo čuvati i izlagati po apostolima predanu Objavu, tj. polog vjere (DH 3070).
Jasno je da je za takav način iznošenja i čuvanja pologa vjere potrebno i osluškivanje i svjedočanstvo cijele Crkve, pa se stoga i ističe da je i papa vezan na ono što je sadržano u Svetome pismu i apostolskoj Tradiciji (DS 3069).
Danas su teolozi, tragom konsititucije, suglasni kako je potrebno ispuniti tri uvjeta da bi papino naučavanje bilo »ex cathedra«: 1) kada papa naučava kao nasljednik Petra upotrebljavajući sav svoj apostolski autoritet; 2) kada se radi o nauku koji se tiče vjere i morala i 3) kada se izričito definira ono što u Crkvi treba biti držano kao objekt vjere.

Na II. vatikanskom koncilu u Dogmatskoj konstituciji o Crkvi »Lumen gentium« snažno je, premda ne bez dvoznačnosti naglašen kolegijalni karakter učiteljstva i međusobna povezanost pape i ostalih biskupa (LG 22).

Papino služenje znak jedinstva i vjernosti apostolskoj Tradiciji

Kada je o budućnosti i perspektivi ekumenskog dijaloga oko papinog primata riječ važno je istaknuti da papa u enciklici »Ut unum sint« sam ističe da je bit papinske službe »predsjedanje u istini i ljubavi« (br. 97). Shvaćena kao služenje ono može biti znak jedinstva i vjernosti apostolskoj Tradiciji, ali je teško očekivati da će druge kršćanske zajednice u svemu slijediti katoličko shvaćanje vršenja toga primata. Stoga će u dijalogu s Crkvama Istoka trebati imati na umu da one u drugom tisućljeću kršćanstva nisu slijedile primjer Rima u razvoju primata, ali se nisu ni zadržale na baštini prvog tisućljeća. Naime, nestankom Istočnoga Rimskog Carstva i cara kao »gospodara svijeta«, te su se Crkve našle u novoj situaciji koja je često vodila u zagrljaj nacionalnih država i politika. Stoga pravoslavne Crkve misle da bi priznanjem papina primata u sadašnjoj formi izgubile stečenu slobodu i samostalnost u odlučivanju te je iluzorno očekivati da priznaju primat u obliku jurisdikcije ili čak kao počasnu funkciju. Razgovor bi s njima trebalo voditi, smatra Hünermann, kao sa samostalnim Crkvama, a rimski biskup bi mogao, na tragu papina promišljanja, imati ulogu onoga koji bdije nad pravom i strukturama različitih Crkava kako to zajedništvo Crkava ne bi povrijedilo cjelovitost pologa vjere.

Što se pak tiče Crkva i zajednica proisteklih iz reformacije, neovisno o stavovima Anglikanske Crkve, one su prožete iskustvom kako je pravu vjeru potrebno očuvati od Crkve koja je zakazala u naviještanju evanđelja. Stoga za njih nužnost vidljivog jedinstva u vjeri, koje bi imao izričaj u Petrovoj službi, nema velikoga značenja. Hünermann ističe kako iz evangeličke perspektive govor o službi podrazumijeva i govor o kriterijima službe. A to znači da je uvijek važno staviti naglasak na činjenicu da nijedan službenik Crkve, pa ni papa, nije gospodar evanđelja, nego je podložan riječi Božjoj. Poteškoću za njih predstavlja i govor o primatu kao nečemu što je »božanskoga prava«.

Stoga bi u budućim diskusijama s predstavnicima tih Crkava trebalo više isticati i provoditi ono što je zapisano u Dogmatskoj konstituciji o Objavi »Dei Verbum« II. vatikanskog sabora: da učiteljstvo nije iznad riječi Božje, nego joj služi »učeći samo ono što je predano« (DV 10).

Budućnost primata u ekumenskom dijalogu, teološki gledano, imat će perspektivu sve većim naglašavanjem biskupske dimenzije i funkcije Petrova služenja po kojem se episkope shvaća kao nadgledanje čistoće kojom se naviješta riječ evanđelja i služi Isusu Kristu u cijeloj Crkvi. Tada ta služba odgovara kriterijima evanđelja i vjere i može omogućiti dijalog s Crkvama iz reformacije. To se shvaćanje može proširiti i na pravoslavne Crkve jer se primat ne shvaća kao pravna instancija nego kao autoritet koji se brine o redu i pravovaljanosti Crkava i koji poštuje autokefalnost Crkava. Jasno je pri tome da Petrovo služenje u liku rimskoga biskupa treba u toj perspektivi promišljati neovisno do konkretnog načina vršenja te službe, što je danas zapravo najveći kamen spoticanja.

Glas KoncilaBroj: 44 (1584), 31.10.2004.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 27 kol 2006 13:08 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 30 srp 2006 21:29
Postovi: 129
Lokacija: Požega
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
e koliko rasprave dok me nije bilo...

Dajte ljudi...za mene je Katolička Crkva Jedina Prava i Potpuna! Nemojmo zaboraviti da so od Katoličke Crkve se razdijelili "pobožni" i da su tako nastale Pravoslavne Crkve , a kasnije i protestantske zajednice koje i dan danas niču tako da se dijele jedna od druge. Prema tome Katolička Crkva je od samog početka kršćanstva i do dan danas i za mene uvijek.
Ali, raskol je bio i braća se razdijeliše, svaki sa svojom vjerom i uvjerenjima! Pa zar je to razlog da nekoga napadam što je pravoslavac, što je luteranac, što je anglikanac? Pa svako voli svoje! Ali nesmijemo vrijeđati tuđe i toliko otvarati stare rane prošlosti.
Što se tiče Jehovinih svjedoka... Samsone, Jehovi nisu kršćani! Zar se ti nisi upoznao sa njihovom vjerom? Da li ti je to kršansko?

Volim kada se na forum prijavljuju različiti! Poput Aby s kojom sam malo pričao o protestgantizmu! Ona nije izjavila: protestantizam je sve, bez njega ništa!" Ne smijemo nikome nemaćati svoju vjeru, nego taj drugi iz našeg života mora vidjeti našu vjeru!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 47 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 22 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr