www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 tra 2024 00:25

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 145 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 18 pro 2006 19:28 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 tra 2006 21:52
Postovi: 1232
Lokacija: Dubrovnik
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
Jovan napisao:
Jovan napisao:
Govoriti o ulozi žene u Crkvi, a ne dotaći se Marijine uloge i primera koji nam je ona ostavila, po mom sudu , je skoro nemoguće. Pozivati se na Knjigu Postanka i druge primere iz Svetog Pisma , a ne uzeti u obzir Roditeljicu Reči i Zaručnicu Duha Svetog, kosi sa zdravim razumom. Izuzeti ovaj kontekst znači izložiti se u startu herezi i ući u nerazumevanje kako Eve , tako i svih drugih žena posle nje.
Svako dobro!


Dopustite mi da citirajući samog sebe nadopunim ovo što sam rekao, kako ne bi bilo zabune i pogrešno protumačeno. Ostao sam dužan objasniti ovaj svoj stav.
Knjiga Postanka propoveda o grehu Praroditelja i o posledicama tog istočnog greha, a nadasve sv. Pavao (Rim 5) pri tom osvetljavajući greh koji se od Praroditelja prenosi na potomstvo, tj. na čovečanstvo s koljena na koljeno. Apostol iznosi svoju nauku postavljajući neku vrstu paralelizma ili usporedbe između Adama i Isusa, između prvog i Drugog Adama. Tako će i Sveti Oci, npr. Justin i Irenej, već od drugog veka , protegnuti taj paralelizam , imajući pred očima Naveštenje, i usporediti Evu i Mariju, tj. prvu i Drugu Evu. Marijin DA poništio je Evin NE. Iz njenog krila rodit će se novo Stablo , koje će doneti Plod i dati svako dobro. I na taj način osuda koja je bila nad Evom, ovim Marijinim pristankom je izbrisana i žena je dobila novo dostojanstvo.
Hvaljen Isus i Marija!


'Evo: sinovi su Jahvin dar,
plod utrobe njegova je nagrada.'

Rodom iz Betlehema kao i Gospodin nas Isus Krist, kralj David nepunih tisucu godina prorice Jahvin dar. Presveta po Bogu koji je proslavi, Djevica Marija rodi nam Plod, Cedo koje je odolilo kusnji za razliku od Adama, i Ona, Majka Gospodina nasega bijase jaca od Eve, kojoj Bog povjeri Spasitelja svijeta na cuvanje i izvrsila je naredbu Bozju za razliku od Eve.
Od Ploda utrobe Bogorodice Isusa Krista, nema vise musko-zensko, nema vise nikakvih mjerenja osim po ljubavi prema Bogu i ljudima. Jer po Isus Kristu sve nam se brise, ako se ikada pronadjemo u Davidovom Psalmu:
'Milosrdan i milostiv je Jahve,
spor na srdžbu i vrlo dobrostiv.
Jarostan nije za vječna vremena
niti dovijeka plamti srdžba njegova.
Ne postupa s nama po grijesima našim
niti nam plaća po našim krivnjama.
Jer kako je nebo visoko nad zemljom,
dobrota je njegova s onima koji ga se boje.
Kako je istok daleko od zapada,
tako udaljuje od nas bezakonja naša.
Kako se otac smiluje dječici,
tako se Jahve smiluje onima što ga se boje.
Jer dobro zna kako smo sazdani,
spominje se da smo prašina.
Dani su čovjekovi kao sijeno,
cvate k'o cvijetak na njivi;
jedva ga dotakne vjetar, i već ga nema,
ne pamti ga više ni mjesto njegovo.
Al' ljubav Jahvina vječna je nad onima što ga se boje
i njegova pravda nad sinovima sinova,
nad onima što njegov Savez čuvaju
i pamte mu zapovijedi da ih izvrše.'


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 18 pro 2006 23:43 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 08 tra 2006 23:20
Postovi: 141
Lokacija: Paradiso (CH)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Jovan napisao:
kosi sa zdravim razumom.


Da nisi pretjerao?
Jedno je reći "kosi sa zdravom teologijom, učenjem, naukom i sl.", a sasvim drugo je reći ovo gore. Opet se zalijećeš. Sjeti se teksta: "Ne sudite!", ponovno istu grješku praviš.

Naši teološki stavovi (ti odmah o Mariologiji, a ja o ženi uopće, njenoj ulozi i sl.) se ne moraju podudarati, ali se treba poštivati razum bližnjega. Ja još nisam završio s temom o ženi. Shvaćaš brate Jovane?

Hvala za "svako dobro" što si mi poželio. Vraćam istom mjerom.
Božji blagoslov iz Paradisa.
Smjerno u Kristu Ćubela :D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 18 pro 2006 23:51 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 08 tra 2006 23:20
Postovi: 141
Lokacija: Paradiso (CH)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Isus je bio kadar pokazati do koje mjere je bio spreman narušiti društvena pravila 1. stoljeća, jer su bila diskriminirujuća, da bi ženama navijestio Radosnu vijest - oslobođenje od bilo kakvog ropstva.
A pošto je znao što ž. najviše boli, tj. da se prema njoj postupa kao da je predmet, imovina, a ne osoba: time je zadobio njeno povjerenje, pažnju, ljubav, oslobodivši je od ropstva mužu, njezina apsolutnog gospodara.
Dostatno je samo pročitati Lk 7,47 (“velika je njena ljubav”) ili Mt 15,28, i reći: nitko drugi nije imao takvu čast da mu Isus kaže: “O ženo, velika je tvoja vjera!”
Vrijedi se zamisliti i nad činjenicom i to uzeti ozbiljno, da se u evanđeljima ne spominje nijedna Ž. koja se njemu suprostavljala: svi njegovi protivnici bili su muškarci.
A ako spomenemo onu bezimenu ž. po Mk 14,3-9 gdje čak stoji, da će se uz “Radosnu vijest kazat, njoj na uspomenu i ovo što ona učini”, zaključak je jednostavan ona je udarila u same temelje muškog svijeta svojom nesebičnom ljubavlju i odanošću. Ona je učinila djelo koje su u stanju učiniti samo pravi učenici, obožavatelji. Ona nas trajno izaziva na budnost i oprez.
Žene se nalaze u najužem krugu Isusovih sljedbenika. Na taj način one su uključene, a ne isključene, u sâm tijek nastanka i rasta Crkve u njezinu temelju. Time postaju osposobljenje da budu i prvi glasnici Isusova uskrsnuća.
Zanimljivo je da se Isus, po uskrsnuću, ne objavljuje prvo Petru, čak ni Ivanu, svom omiljenom učeniku, već ženama. Isus nam time želi nešto važno kazati: Pazite muškarci kako se ponašate prema ženama. Ne zabo- ravite, da me je jedan izdao, jedan tri puta zatajio, svi napustili, dok su me one slijedile i ostale do kraja, do groba uz mene! Poznam njihovu veliku privrženost i ljubav.
Poštovani, ne zaboravimo još nešto: da Samarijanka (Iv 4,5-42), postaje prva misionarka,vjerovjesnica; da Marija iz Magdale (Iv 20,16-18) prva susreće Uskrsloga i time postaje “Apostol apostola”. To je kruna svega što je u evanđeljima rečeno o ženama. Ima li ikakve dvojbe u to da joj je ta velika čast dana kao nagrada za odanost?
Stoga razmislimo si dobro što znače riječi: “Neki bi željeli biti baštinci apostola, ja bih radije bio baštinik Samarijanke, koja je, dok su oni pošli po hranu, u svojoj revnosti za duše zaboravila krčag”(Hudson Taylor).

Srdačan pozdrav iz Paradisa.
Ćubela :D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 19 pro 2006 11:53 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 tra 2006 21:52
Postovi: 1232
Lokacija: Dubrovnik
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
Vjernici dragi, govoreci o zenama u crkvi, govorimo i o muskarcima, isti je Zakon, ista su pravila, nema musko-zensko, ima samo ljubav prema Isusu Kristu koji moze biti u svakom covjeku, pa ljubeci druge ljubimo Njega.
Bog je..., nemam rijeci za Njegovu velicinu i milosrdje naspram ljudi. Bili musko ili zensko, ljubite i nista ne brinite, a za ostalo ce se Bog pobrinuti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 19 pro 2006 14:23 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 06 lis 2006 15:58
Postovi: 189
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Ćubela napisao:
Jovan napisao:
kosi sa zdravim razumom.


Da nisi pretjerao?
Jedno je reći "kosi sa zdravom teologijom, učenjem, naukom i sl.", a sasvim drugo je reći ovo gore. Opet se zalijećeš. Sjeti se teksta: "Ne sudite!", ponovno istu grješku praviš.

Naši teološki stavovi (ti odmah o Mariologiji, a ja o ženi uopće, njenoj ulozi i sl.) se ne moraju podudarati, ali se treba poštivati razum bližnjega. Ja još nisam završio s temom o ženi. Shvaćaš brate Jovane?

Hvala za "svako dobro" što si mi poželio. Vraćam istom mjerom.
Božji blagoslov iz Paradisa.
Smjerno u Kristu Ćubela :D



Prije svega, hvala na blagoslovu . I ja tebi želim obilje adventske svetlosti , koja nek te uvek uvodi sve više u tajnu Božića.

Nisam nikog imenovao. Pregledao sam sve dosadašnje tekstove na ovu temu i samo konstatirao ono što je tako očito. To ne znači da ja poturam Mariologiju. To je jednostavno tako duboko vezano s dostojanstvom žene da tu uopšte ne vidim razlog izbegavanja govora na ovu temu. Ako možemo govoriti o Evi , po mom sudu , to više bi trebalo govoriti o Mariji. Ne vidim razloga za preskakanje , bilo ono svesno ili nesvesno, pa ni kod tebe kao Pentakostalca, iako me to više začudilo od onih koji nisu Protestanti. Zašto govor o Mariji strpati u jednu kutiju i odložiti u stranu, kao tabu temu? Zašto se bojati pri spomenu njenog imena kao da bi ona bila sami vrag ? Ono što ja zameram Protestantima po pitanju i ulozi Marije nije to što oni imaju drugačije dogmatsko stajalište o njoj, nego što u tolikoj protestanskoj literaturi koju sam pročitao, a u kojoj se analizira sve moguće od Abrahama, preko Mojsija, Davida, Jošue, Ivana Krstitelja,apostola, Pavla i drugih, skoro da nema niti slova o Mariji. Sve što o njoj kažete jeste u negativnom kontekstu verovanja RKC i Pravoslavaca. To držite konzervirano kao u nekoj škrinji koja ne treba da se uopšte otvara. A ukoliko se otvori, onda je to samo u kontekstu protesta. Ne izvlačite iz Božje Reči ono dobro koje možete crpsti kad je govor o Mariji, a koje nije u suprotnosti s vašim dogmatskim stavom. A to se odnosi i na ovaj konkretan primer kad se govori o dostojanstvu žene i njenoj ulozi u Crkvi i društvu uopšte. Dragi Ćubela, ja nisam od onih koji imaju slepu poslušnost prema nauku lišenu razuma. Sve ono što pronađem kod neke denominacije što se u praksi može uspešno primeniti ja usvajam kao delo Božje. Npr. to se odnosi i na Alfa tečaj i na Master plan of Evangelism i na Omegu i na lidership i small cel groupe i na toliko toga što zaključim da mi može koristiti u praktičnom životu, a da ne usvojim neke teološke istine koje su u suprotnosti s mojim dogmatskim uverenjima.
Ne kažem da si završio sa ovom temom. Samo piši svoja uverenja, ali dopusti da ovo moje zapažanje ima osnove.
Što se tiče "zdravog razuma"...gore rečenim sam donekle i odgovorio ...ali evo slikovito rečeno: ...Eva i Adam...Abraham i Sara...proroci...pa onda hop-nema Marije-...Ivan krstitelj,apostoli,Magdalena i ostale žene (bez Marije)koje su tako blizu uz Isusa (tvoj poslednji post za usporedbu)...Pavle i njegov govor o ženama...itd...E, ovaj niz bez Marije "Majke njegove", zar nije simptomatičan? A taj simptom može značiti samo dvoje : Ili je pomanjkanje u zdravom rasuđivanju (a uzrok može biti duhovne naravi) ili je posredi nešto gore od "nezdravog rasuđivanja",a to je svesno manipulisanje Svetim Pismom.
Što se tiče zdravog rasuđivanja kod mene, ja ne mogu reći da u svemu zdravo rasuđujem jer toliko je toga u mojoj slici o Bogu i mojem bližnjem što još treba ozdraviti. Gore navedeno nezdravo rasuđivanje sam stavio u kontekst govora o ženi i njenom dostojanstvu, a da se pri tom ne uviđa Marijina uloga koja je od presudne važnosti kad govorimo o ženi uopšte. Žao mi je što sam se morao postaviti u ulogu onoga koji "vidi". Rađe bih se uključio u temu a da ovo nisam morao konstatovati i na taj način otvoriti vrata mogućoj raspravi ili eventualnom začatavanju teme.
Svako dobro u nastavku teme svim učesnicima TT-a, a tebi posebno. :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 27 pro 2006 16:58 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
evo nešto za one koji ne shvaćaju veliku ulogu BDM u Božjem planu spasenja i otkupljenja grešnih ljudi šta kaže sv.Ljudevit Montfortski:


Marijina uloga u planu Božjeg spasenja

Sv. Ljudevit Marija Grignion Montfortski

Odlomak iz djela - Marijina tajna ili Sveto ropstvo ljubavi -. Tekst je objavljen dozvolom izdavača (Misionari montfortanci i Apostolatski centar "Sav Tvoj", Zagreb, 1999.). Prijevod i prvo izdanje: Sestre sv. Križa, Đakovo, 1968.

-------

1. Plan spasenja se ostvaruje po milosti

Dušo, živa sliko Božja, otkupljena Predragocjenom Krvlju Isusa Krista, Gospodin tvoj želi da u ovom životu postaneš sveta kao On, a u drugom slavna kao On! Posve je sigurno da je tvoj poziv postići svetost Božju. Tome moraju smjerati sve tvoje misli, sve tvoje riječi, svi tvoji čini, sve tvoje pokore i sva tvoja nastojanja u životu; inače se protiviš Bogu jer ne činiš ono za što te je stvorio i radi čega te uzdržava. Oh, divnoga li djela! Prah se pretvara u svjetlo, blato u čistoću, grijeh u u svetost, stvor u Stvoritelja i čovjek u Boga! Oh, divnoga li djela! - ponavljam, ali to je djelo tako teško u samome sebi i nemoguće samoj naravi. Jedini ga Bog može proizvesti svojom milošću, i to milošću obilnom, izvanrednom. Stvaranje čitavog svemira nije tako veliko remek-djelo kao to.

Dušo, što ćeš raditi? Koja ćeš sredstva odabrati da se uspneš kamo te Bog zove? Svima su poznata sredstva spasenja i svetosti: zabilježena su u Evanđelju, rastumačili su ih učitelji duhovnoga života, vršili su ih sveci i nužna su svima koji se žele spasiti i postići savršenost. Ta su sredstva: poniznost srca, neprestana molitva, svestrano mrtvenje, predanje Božjoj Providnosti i suglasnost s voljom Božjom.

Bezuvjetno je potrebna milost Božja da se svim tim sredstvima spasenja i posvećenja možemo poslužiti, a ta se milost daje svima u većoj ili manjoj mjeri. U to nitko ne sumnja. Kažem: u većoj ili manjoj mjeri, jer Bog, premda je neizmjerno dobar, ne podjeljuje svoje milosti svima u istoj mjeri, ali ipak svakome daje dostatno milosti. Duša, vjerna velikoj milosti, čini veliko djelo, a s malom milosti, malo djelo. Vrijednost i veličina milosti koju Bog daje, a duša slijedi, čini vrijednost i veličinu naših djela. Ta su načela neoboriva.

2. Da bi pronašli milost treba pronaći Mariju

Sve se dakle svodi na to: kako pronaći lako sredstvo da od Boga postignemo potrebnu milost da postanemo sveti, a ja te upravo o tom želim poučiti. I kažem, da nađemo milost Možju, treba naći Mariju.

Zašto nam je Marija potrebna?

Jedina je Marija našla milost kod Boga, i to za sebe, i za svakog čovjeka napose. Patrijarsi i proroci, svi sveci Staroga Zavjeta nisu mogli naći tu milost.

Ona je Majka Milosti

Marija je dala bivovanje i život Tvorcu svih milosti i - zbog toga - nazvana je Majkom milosti, Mater gratiae.

Ona je puna milosti

Bog Otac, od kojega dolazi svaki savršeni dar i svaka milost kao iz svoga bivstvenog izvora, dajući joj svoga Sina, dao joj je sve svoje milosti; tako da joj je, kako kaže sv. Bernard, u njemu i s njim dao volju Božju.

Marija blagajnica svih Isusovih milosti

Bog ju je odabrao za blagajnicu, upraviteljicu i djeliteljicu svih milosti; tako da sve njegove milosti i svi njegovi darovi prolaze kroz njezine ruke. I po toj primljenoj povlastici, kako kaže , sv. Bernardin, ona dijeli milosti Vječnoga Oca, kreposti Isusa Krista i darove Duha Svetoga kome hoće, kako hoće, kada hoće i koliko hoće.

Kao što je u naravnom redu potrebno da svako dijete ima oca i majku, tako je i u redu milosti. Svako pravo dijete svete Crkve treba imati Boga za Oca, a Mariju za majku. Ako se tko hvali da ima Boga za Oca, a prema Mariji ne osjeća ni malo nježnosti pravoga djeteta, lažac je i ima đavla za oca.
Marija je Majka udova Tijela Isusa Krista

Budući da je Marija oblikovala Glavu predodabranih, spada na nju također da oblikuje i udove te Glave, naime prave kršćane, jer ni jedna majka ne oblikuje glavu bez udova, niti udove bez glave. Dakle, tko god želi biti udo Isusa Krista, koji je punina milosti i istine, taj mora biti oblikovan u Mariji pomoću milosti Isusa Krista, koja u njoj prebiva u punini, da je opet u obilju može dati pravim udovima Isusa Krista i pravoj svojoj djeci.

Marija je suradnica Duha Svetoga

Budući da je Duh Sveti uzeo Mariju sebi za zaručnicu, te u njoj, po njoj i od nje proizveo Isusa Krista, svoje remek-djelo, Utjelovljenu Riječ, to On nastavlja, u Njoj i po Njoj, jer je nije nikada ostavio, da na tajanstven, ali stvaran način, proizvodi predodabrane.

Marija čini da duše rastu u Bogu

Marija je primila od Boga posebnu povlasticu nad dušama da ih hrani i čini da rastu u Bogu. Sv. Augustin nadovezuje na ovo, da su svi predodabranici na ovom svijetu zatvoreni u krilu Marijinu i da ne dolaze na svjetlo dok ih ova dobra Majka ne porodi za život vječni. Stoga, kao što dijete prima od majke svu hranu, koju mu ona pruža prema njegovoj potrebi, tako i predodabranici primaju svu svoju duhovnu hranu i svu svoju snagu od Marije.

Marija je prisutna u životu pravih kršćana

Bog Otac rekao je Mariji: In Jacob inhabita! Kćeri moja, prebivaj u Jakovu, to jest u mojim predodabranicima, kojima je Jakov slika. Bog Sin rekao je Mariji: In Israel haereditare! Draga moja Majko, neka bude tvoja baština u Izraelu, to jest u predodabranicima. napokon, Bog Duh Sveti rekao je Mariji: In electis meis mitte radices! Vjerna moja zaručnice, pruži korijenje svoje u mojim izabranicima. Stoga, tko god je izabran i predodređen Sveta Djevica stanuje kod njega, to jest u njegovoj duši, i on je pušta da tu pruža korijenje duboke poniznosti, goruće ljubavi i svih kreposti ...

Marija je "živi model" Božji i svetaca

Sveti je Augustin nazvao Mariju, a to ona uistinu i jest, živim Božjim modelom - forma Dei, jer je samo u njoj Bog postao čovjekom i bio tu oblikovan posve naravno, a da mu pritom nije nedostajao ni jedan potez Božanstva, i da isto tako samo u njoj može čovjek milošću Isusa Krista na naravan način biti oblikovan u Bogu, koliko je za to ljudska narav sposobna. Kipar može na dva načina napraviti kip ili reljef da bude po naravi: prvo, služeći se svojom vještinom, svojom snagom, svojim znanjem i prikladnošću svojih sredstava da iz tvrde i neoblikovane materije napravi taj kip ili reljef; drugo, bacajući je u kalup. Prvi je način dug i težak, i podložan je mnogim opasnostima. Često je dosta samo jedan loš udarac dlijetom ili čekićem da upropasti sav posao. Drugi je način brz, lagan i ugodan; gotovo bez napora i težine, ako je kalup savršen i predstavlja onu stvar u naravnom obliku, te ako je materija kojom se kipar služi podatljiva i nimalo se ne opire njegovoj ruci.

Marija je veliki Božji model, koji je sazdao Duh Sveti da u njemu posredstvom hipostatskog sjedinjenja sasvim prirodno oblikuje Bogo-Čovjeka i da po milosti u njemu oblikuje Božjeg čovjeka. Tome modelu ne manjka ni jedan potez božanstva; tko god je unutra ubačen i tko se prepusti djelovanju poprima sve crte Isusa Krista, pravoga Boga, i to na blag i ljudskoj slaboći prilagođen način, bez mnogo muke i posla; na siguran način, tj. bez straha od prijevare, jer sotona nikada nije imao, niti će ikada imati pristupa u Mariju, svetu i bezgrešnu i bez i najmanje sjenke ljage grijeha.

Ah, draga dušo, kolika je razlika između jedne duše koja je oblikovana u Isusu Kristu na običan način, kako čine oni koji se poput kipara uzdaju u vlastitu sposobnost i oslanjanju na vlastitu vještinu, i jedne duše vrlo poučljive, od svega otcijepljene, potpuno rastavljene, koja se, bez trunka pouzdanja u samu sebe, baca u presvetu Mariju i potpuno se prepušta djelovanju Duha Svetoga! Koliko mrlja, koliko nedostataka, koliko tame, koliko samoobmana, koliko čisto naravnog i ljudskog uma kod prve, a koliko je druga čista, božanska i slična Isusu Kristu!

Marija je raj i svijet Božji

Nema, niti će ikada biti i kojeg stvora u kojem bi Bog bio veći, izuzevši sama sebe i u samom sebi, nego što je u božanskoj Mariji, neizuzevši tu ni blaženike, ni kerubine, pa ni najviše serafe, ni u samome Nebu! Marija je Božji raj i njegov neizrecivo lijepi svijet, u koji je Božji Sin ušao da čini čudesa, da ga čuva i da u njemu uživa. On je stvorio jedan svijet za čovjeka - putnika, to je ovaj u kojemu mi stanujemo; stvorio je jedan svijet za čovjeka-blaženika, to je Nebo, ali on je stvorio i jedan drugi svijet za se i nadjenuo mu ime Marija: svijet nepoznat skoro svim smrtnicima na zemlji i neshvatljiv također svim anđelima i blaženicima, koji se nalaze u nebu, i koji gledajući zadivljeno Boga tako visoko i tako daleko od svih njih, tako odijeljena i tako sakrivena u svome svijetu, u božanskoj Mariji, danju i noću kliču: Svet, Svet, Svet!

Blažena i tisuću puta blažena je ona duša na ovome svijetu kojoj Duh Sveti otkrije Marijinu tajnu da je upozna; i kojoj otvori taj zatvoreni vrt da u nj uđe, taj zapečaćeni zdenac da iz njega crpe i pije u velikim gutljajima životvorne vode milosti! Ta će duša u tom ljubaznom stvorenju naći Boga samoga, bez stvorenja; ali Boga koji je u isto vrijeme i neizmjerno svet i uzvišen, i koji se neizmjerno spušta i prilagođuje njezinoj slaboći. Budući da je Bog posvuda, možemo ga naći posvuda, pa čak i u paklu; ali nema ni jednog mjesta gdje ga duša može naći bliže sebi i više prilagođenijeg svojoj slaboći nego u Mariji, jer je radi toga u nju i sišao. Posvuda izvan Marije, On je Kruh jakih i Kruh anđela; ali u Mariji, On je Kruh djece.

Marija olakšava sjedinjenje s Bogom

Ne smijemo dakle misliti, kako to čine neki lažno prosvijetljeni, da nam je Marija - budući da je samo stvorenje - zapreka za sjedinjenje sa Stvoriteljem. Nije više Marija koja živi, nego sam Isus Krist, Bog sam koji živi u Mariji. Njezino preobraženje u Boga nadilazi ono sv. Pavla i drugih svetaca daleko više nego što nebo nadvisuje zemlju. Marija je stvorena samo za Boga. Stoga, daleko od toga da bi zadržala za se koju dušu. Ona je baca u Boga i sjedinjuje ju s njim to savršenije što se ta duša sjedinjuje s njom. Marija je čudesna Božja jeka koja odgovara samo "Bog" kad se zazove Marija, koja slavi samo Boga kad je sa sv. Elizabetom zovemo blaženom. Da su ti lažno prosvijetljeni, koje je đavao tako strašno previo čak u molitvi, znali naći Mariju, a po Mariji Isusa, po Isusu Boga Oca, ne bi tako strašno bili pali. Kad smo jednom našli Mariju, i po Mariji Isusa, a po Isusu Boga Oca, našli smo svako dobro, kažu svete duše: Inventa, etc. Tko kaže sve, ne uzima ništa: svaku milost i svako prijateljstvo kod Boga; svu sigurnost protiv Božjih neprijatelja; svu istinu protiv laži, svu lakoću i svu pobjedu protiv teškoća spasenja; svu slatkoću i svu radost u teškoćama života.

Marija daje milost da možemo strpljivo i veselo nositi križeve

Ne stoji, dakako, da je onaj tko je po pravoj pobožnosti našao Mariju izuzet od križeva i trpljenja; on je njima upravo obasut, jer Marija - budući da je Majka živih - daje svojoj djeci komade Drveta života, što je Isusov križ; ali dijeleći im teške križeve, daje im i milost da ih nose strpljivo, pa čak i radosno; tako da su križevi koje daje onima koji njoj pripadaju više poslastice ili zašećereni križevi negoli gorki križevi; ili, ako neko vrijeme i osjećaju gorčinu kaleža, koji je potrebno ispiti da se postane prijateljem Božjim, utjeha i radost što im ta dobra Majka šalje iza žalosti, ojačaju ih tako da mogu noditi još teže i gorče križeve.

Kršćani moraju imati jedan osobni odnos s Marijom

Dakle, poteškoća je znati uistinu naći božansku Mariju, da tako nađemo svaku milost u izobilju. Bog, budući da je apsolutni gospodar, može dati sam što redovito daje samo preko Marije. Ne možemo nijekati, a da ne upadnemo u nepromišljenost, da On to koji puta i čini; međutim, prema redu koji je utvrdila Vječna Mudrost, on se daje ljudima - u redu milosti - samo po Mariji, kako kaže sv. Toma. Da se uzdignemo do njega i s njime sjedinimo, treba se služiti istim sredstvom kojim se on poslužio da siđe k nama, da postane čovjekom i da nam dade svoje milosti, a to sredstvo jest prava pobožnost Svetoj Djevici.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 10 sij 2007 23:01 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 08 tra 2006 23:20
Postovi: 141
Lokacija: Paradiso (CH)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Današnja uloga žene u Crkvi

Mnogi ne žele priznati da i danas postoji problem položaja i uloge žene u Crkvi. Tisućljetni nanosi su debeli. No povjesna je datost da je sljepoća za znakove vremena imala vrlo štetne posljedice po Crkvu.
Ne bi li Isusovi primjeri mogli pomoći odgovornima u kršćanskim zajednicama, da položaju žena u Crkvi ne stavljaju ograde. Aki je Isus porušio iste, koje Bog nije postavio, otkuda nama onda pravo da žene vraćamo u ropstvo, tj. nazadujemo, ili ih pak stavljamo gdje im nije mjesto po Božjoj zamisli.
Isus je svojim ponašanjem dao poticaje za novo usmjerenje: ne omalovažiti žene, a niti ih precjeniti!
Pa ipak, Isusovo poimanje žene nije u kršć. zajednicama doživjelo procvata. Kao da se baš u tom području ogleda naša nemogućnost za punu čovječnost. Već su prvi njegovi učenici, sputani unutrašnjim kočnicama, zaleđeni krutim židovstvom iz kojeg potječu, potiskivani teretom pritiska javnog mišljenja, ograničavali i sakatili Isusovu zamisao.
Postupali su kao da nije došlo vrijeme da se ona, tj. zamisao provodi u životu, nego su pustili da otpor buja, te da se ista potiskuje kao da ona i nije izvorno Isusova, kršćanska. Ta zamisao, na žalost, tijekom vremena biva uklonjena i uklonjeno vraćeno na staru praksu, utemeljenu na Mojsijevu zakonu, kao da Isus nije ni postojao.

Srdačan pozdrav i svako dobro u N.god 2007.
Smjerno u Kristu Ćubela.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 11 sij 2007 09:35 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 25 kol 2006 21:09
Postovi: 580
Lokacija: Split
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
Pozdrav brate Ćubela!

Evo citam ovaj tvoj zadnji post, a malo sam se vratio i unatrag, ali samo stranicu i pol i moram priznati da ne vidim za sto se ti zalazes kod pozicije zene danas u Crkvi. Pokusaj se spustiti malo nize pa eksplicitno neke stvari reci, jer ovako meni nista nije jasno :D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 11 sij 2007 10:36 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 01 tra 2006 21:22
Postovi: 1095
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
Ćubela napisao:
Današnja uloga žene u Crkvi

Mnogi ne žele priznati da i danas postoji problem položaja i uloge žene u Crkvi. Tisućljetni nanosi su debeli. No povjesna je datost da je sljepoća za znakove vremena imala vrlo štetne posljedice po Crkvu.
Ne bi li Isusovi primjeri mogli pomoći odgovornima u kršćanskim zajednicama, da položaju žena u Crkvi ne stavljaju ograde. Aki je Isus porušio iste, koje Bog nije postavio, otkuda nama onda pravo da žene vraćamo u ropstvo, tj. nazadujemo, ili ih pak stavljamo gdje im nije mjesto po Božjoj zamisli.
Isus je svojim ponašanjem dao poticaje za novo usmjerenje: ne omalovažiti žene, a niti ih precjeniti!
Pa ipak, Isusovo poimanje žene nije u kršć. zajednicama doživjelo procvata. Kao da se baš u tom području ogleda naša nemogućnost za punu čovječnost. Već su prvi njegovi učenici, sputani unutrašnjim kočnicama, zaleđeni krutim židovstvom iz kojeg potječu, potiskivani teretom pritiska javnog mišljenja, ograničavali i sakatili Isusovu zamisao.
Postupali su kao da nije došlo vrijeme da se ona, tj. zamisao provodi u životu, nego su pustili da otpor buja, te da se ista potiskuje kao da ona i nije izvorno Isusova, kršćanska. Ta zamisao, na žalost, tijekom vremena biva uklonjena i uklonjeno vraćeno na staru praksu, utemeljenu na Mojsijevu zakonu, kao da Isus nije ni postojao.

Srdačan pozdrav i svako dobro u N.god 2007.
Smjerno u Kristu Ćubela.


Po tvome pisanju ispada da smo mi žene , ugrožene u KC, da nemamo nikakvu ulogu. Imamo mi i te kako veliku ulogu . Rađanje, odgajanje djece u katoličkom duhu , nitko nam ne brani studirati teologiju i biti vjeroučiteljica otiči u samostan i posvetiti svoj život Isusu. Neznam o čemu ti tu pričaš? Zar je jedna Majka Terezija bila isključena iz KC. ( Spomenula sam nju ali ih ima puno. ) Sam Bog je stvorio ženu drugačiju od muškarca ali se oni nadopunjavaju. I Isus je bio okružen ženama ali je izabrao dvanaestoricu muškaraca. Katolička Crkva ima više sakramenata nego tvoja. Naprimjer ispovjed . Da se malo našalim . Tko bi pred ženom rekao svoje grijehe i tajne . Ja prva ne bih.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 11 sij 2007 14:23 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
Nasmijesen napisao:
Pozdrav brate Ćubela!

Evo citam ovaj tvoj zadnji post, a malo sam se vratio i unatrag, ali samo stranicu i pol i moram priznati da ne vidim za sto se ti zalazes kod pozicije zene danas u Crkvi. Pokusaj se spustiti malo nize pa eksplicitno neke stvari reci, jer ovako meni nista nije jasno :D


brate ćubela

imaš li ti neki prijedlog u vezi položaja žena, ako to želiš mijenjati :) ?

btw, možeš li nam odgovoriti nešto glede sakramenata , na podforumu teologija, tema Ustanovljenje sakramenata- biblijska podloga, temelj- citati iz Biblije
kako često otvaraš topice na temu tumačenje Biblije , živo mi me zanimalo kako ti kao pripadnik reformirane crkve tumačiš citate koje je izrekao osobno Isus
unaprijed hvala


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 145 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 28 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr