ekumenista napisao:
Prorok Izaija je rekao da će se roditi u plemenu Jišajevu. (Izaija 11:1-2,11:10) Jeremija je ovo proročanstvo još više suzio, govoreći da će on doći od loze Jišajeva osmog sina Davida.(Jeremija 23:5)
Nakon ove dvojice, proročanstva postaju nevjerojatno precizna.
Izaija je rekao da će Mesiju roditi djevica.(Izaija 7:14) Prorok Mihej je pridodao da će se roditi u provinciji Judeji, točnije-u malom selu Betlehemu.(Mihej 5:2,pisano oko 710.pr.K.)
Izaija je nastavio opisivati kako će Mesiju nazivati Bogom silnim, Ocem vječnim i knezom mironosnim(Izaija 9:6);da će sa svojim djelovanjem započeti u Galileji(Izaija 9:1-7);te da će izvršiti brojna iscjeljenja i druga čudesa.(Izaija 35:3-6)
No, da bi točnost bila još veća , proročanstva Zaharije i Daniela navela su čak i kada i kako će Mesija doći u Jeruzalem, tako da istina ne može promaknuti nikome od onih koji je žele vidjeti. Prema njihovim proročanstvima Mesija će stići u Jeruzalem jašući na magarcu(Zaharija 9:9) i to 483 godine nakon objave o njegovoj obnovi(Daniel 9:25-26 ),do čega je moralo doći radi perzijskih razaranja. Tu je zapovijed izdao babilonski car Artaksekses 457.godine prije Krista. Uzmete li kao činjenicu da nulte godine nije ni bilo, to je značilo da se mesija trebao pojaviti 27.godine. Iz Evanđelja po Luki znamo da se Isus rodio tijekom prvog prikupljanja poreza, u vrijeme kada je Kvirinije bio upravitelj Sirije(evanđelje po Luki 2:2) odnosno oko 7.godine prije Krista(John Elder,Proroci,idoli i tragači) , a to bi značilo da je 27.godine, u trenutku kad je na magarcu ušao u Jeruzalem, imao otprilike 33 ili 34 godine; za tjedan dana tamo su ga i razapeli. Ukratko, on je od riječi do riječi ispunio Zaharijina i Danielova proročanstva.
No, ukoliko vam se to ne čini dovoljno preciznim, Zaharija je prorekao da će Mesiju izdati prijatelj za 30 srebrnjaka, da će mu taj novac biti bačen na pod hrama, te da će biti upotrijebljen za kupovinu lončareva polja.(zaharija 11:12-13)
A Izaija je rekao da se tijekom svog suđenja Mesija neće ni pokušati braniti, već da će biti tih poput janjeta što ga odvode na klanje.(Izaija 53:7)
Pišući više od tisuću godina prije no što je itko uopće čuo za razapinjanje na križu, kralj David proročki je opisao Mesijinu smrt do bolnih pojedinosti: probijanja njegovih ruku i nogu, urlanja gomile, pa čak i bacanja kocke za njegove haljine.(Psalam 22:7-8 i 16-18).
I Izaija je pridodao nove pojedinosti o samom razapinjanju Mesije(Izaija 52:13-53:12); rekao je da će- premda posve nevin, Mesija biti razapet zajedno sa zločincima, a potom sahranjen u grob bogataša(Izaija 53:9 i 53:12)
No proroci su tvrdili da Mesijina smrt neće biti uzaludna. Ustvari, već je Izaija predvidio da će Mesija namjerno dati svoj život na žrtvu da bi spasio svakog pojedinog od nas; da će ga probosti zbog naših grijeha i ubiti zbog naših zala.(Izaija 53:4-6; 53:8; 53:11-12)
Proročanstva također otkrivaju da će Mesija uskrsnuti(Izaija 53:10-11, psalam 16:10 i 30:3).
Premda su ga ubili, sve ono što je govorio i učinio prepričavat će se diljem svijeta(izaija 49:6) iz naraštaja u naraštaj, zauvijek, a naposljetku će mu se pokloniti svi ljudi u svim narodima(Psalam 22:27-31)
Iznenađujuće,,,zar ne?
Pa može li tko još sumnjati?
Pozdrav "viki",,jesi li još tu?ja sam ("ekumenista)!"