Ćubela napisao:
joakim napisao:
,no kako vidim i smatram da je to ozbiljna tema za rast svih nas u vjeri,ona je jednostavno prošla kao neko vrlo "meljito i spoznajno tpročitano štivo" koje je nakon par upisa apsolvirana i kao takova,ipak bih rekao nekako,pomalo degradirana.joakim
Poštovani brate,
hvala na tvom pozdravu, javljanju (digresiji, savjetu i sl.). Priči nije kraj, ta istom sam započeo otvarati teme. Dakle, "pranje nogu" nije iscrpljeno. Budi samo strpljiv-spašen i vidjeti ćeš što će sve uslijediti.
Nadam se plodnoj suradnji, jer imademo istog Gospodina i prijatelja - Isusa Krista.
Ostani mi dobro i zdravo.
Smjerno u Kristu Ćubela

Milost „pomazanja“ ne uključuje i sigurnost posedovanja. Kratki spoj prekida unutrašnje punjenje.
Greh protiv Duha Svetoga jest odbacivanje ljubavi Božje kad smo je već upoznali. Zato Luciferu nije bilo moguće oprostiti , pa i kad je upoznao strašne posledice svog odvajanja od Boga. Znao je što ostavlja. Mi ljudi smo svedeni pod onaj Isusov izričaj na križu: Oprosti im. Ne znaju što čine. Nisu svesni. Međutim postoji trenutak kada smo vrlo dobro svesni što činimo i da je to što činimo krupna stvar, a to je onda kada smo već prosvetljeni, kad smo spoznali da je to što ćemo učiniti odgovorna i ozbiljna stvar. Verujem da ste čuli za nedavni slučaj vezan uz biskupa Milinga, službenog egzorciste Vatikana!? Isključen je iz RK Crkve. On koji je imao posebna i izvanredna iskustva na području delovanja Duha Svetog, pa da završi tako?(iako još postoji nada za njega). Isus reče za one koji su izgonili zloduhe, ozdravljali bolesne, a nisu ga pohodili kad beše bolestan, gol, gladan, žedan i u zatvoru : Odlazite od mene prokleti u oganj večni. Ne poznam vas. Imati iskustvo Božje blizine i njegove ljubavi ne znači imati i sigurnost spasenja. Vidimo kako Isus stavlja naglasak ne samo na slušanje, nego i na činjenje. Mi možemo ući u iskustvo krštenja u Duhu i potom u svakodnevno osluškivanje njegove reči, a da to ne sprovedemo u delo i ne budemo izvršioci reči Božjih. Mi možemo isterivati zloduhe , lečiti bolesne, ali to još ne znači da smo postigli i večni život. Zapravo, tačnije kao ilustraciju uzet ću jednu sliku. Uzmimo kako smo mi bili u zatvoru iz kojeg smo izbavljeni (spašeni) ...tj...(opravdani)... a u kojem smo bili zatvoreni godinama. Za nas je plaćena kaucija ili nam je izbrisana krivnja (znamo već čijim zaslugama), ali to još ne znači da smo time za svu večnost izbavljeni. Možemo ući u pravednost Božju, tako što ćemo dopustiti da budemo opravdani (po veri naravno), ali za večno spasenje potrebno je ipak nešto više. Dokle traje naš život na zemlji mi još uvek imamo mogućnost da okrenemo leđa Bogu, što na žalost to mnogi i učine. Spoznaju očeve ljubavi je imao i onaj rasipni sin (koji je opravdan po veri u milosrđe očevo, a ne po svojim delima), ali i onaj sin koji je prividno bio uz oca svo vreme, ali se nije odlučio da bude poput oca. Nije problem samo u znanju, nego u htenju kad nećemo a znamo da bi smo trebali. Upoznati ljubav Božju i dopustiti da budemo opravdani i uđemo u pravednost Božju i u njoj hodimo , ne znači večno spasenje. To jest „Izlazak iz Egipta“, ali mnogi pomreše u vremenu kušnji i rasta, jer im se nije svidelo biti na Božji način. To je greh protiv Duha Svetog koji se ne oprašta kroz večnost. Kome je puno dato od njega će se i puno više tražiti. Da ne spominjem sada pojedinačno one primere iz poslanica koji govore o onima koji su , jer nisu ustrajali, otpali. Kad se kaže da nisu ustrajali, onda se misli kako su već bili na putu (Već su hodili opravdani), ali su u jednom trenutku odlučili da ne žele više ići tim putem, pa su otpali...Nije samo „solo fides“, kako reče Luther , nego i to i po delima. Opravdanje dolazi po veri , ali za „večno spasenje“ potrebna su i vera i dela. Brojne teškoće i nerazumevanja dolaze od pogrešne interpretacije reči SPASENJE, tako kada se ono spomene jedni misle na „izbavljenje od greha“, a drugi na „opravdanje“ (u jednom slučaju), a opet (u drugom slučaju) jedni na „večni život“, a drugi na „večno spasenje“. Zato je za razumevanje i istinsko , a ne fundamentalističko, shvatanje reči Božje, i njeno ispravno tumačenje zadužena službena Crkva. Njoj je poverena ta odgovorna zadaća (da Duha ne trne, proroštva ne prezire, da sve proverava...). Zato je i nazvana „stup i uporište istine“. Odbijajući tu činjenicu i zanemarujući tradiciju Crkve i sva njena iskustva na području razlučivanja, ušlo se u relativiziranje reči Božje, tako da za posledicu danas imamo kako u SAD-u svakodnevno niče neka nova crkva, koja sebi pripisuje autetičnost i ispravno tumačenje. Ovo relativiziranje reči Božje za posledicu ima cepkanje i razdvajanje. Ista opasnost se odnosi i na karizmatska dešavanja u skorije vreme, ukoliko se karizmatske zajednice osame i uzdignu i uđu u elitizam (sebe smatraju pravovjernim). U pozadini svega jeste potreba za ravnotežom između karizmatskog i institucionalnog. Naglašavanje jednog ili drugog pola dovodi do skretanja sa puta i fundamentalističkog tumačenja, što za posledicu može imati nesagledive posledice. Koliko vidim karizmatski pokret u RKC nema teškoća sa hijerarhijom kao takvom. Problem nastaje na terenu, kad se nešto tumači na ovaj ili onaj način. Biskupstvo u Crkvi jeste također karizma i to ona koja se spominje kao prva u nizu. Ne može mu se negirati da ju je on primio od Boga , iako njegov život često puta nije za primer i pohvalu. Karizme su jedno, a svetost je drugo. Kao što rekoh možemo izgoniti zloduhe, a ipak završiti u paklu. I jedan biskup može (kao Milingo) zastraniti i pogrešno tumačiti Sveto Pismo, ali zato je tu Učiteljstvo Crkve. Istina je da je u RKC protureformacijom došlo (u praksi) do prenaglašavanja delovanja Duha Svetog preko nosioca vlasti , i nepoverenja prema individualnom duhovnom iskustvu , ali za posledicu je došlo do praticiranja vere iz običaja (kod širih masa). Međutim, nakon II Vat. Sabora , RKC ponovo ulazi u ravnotežu (i praktično) u trenutku kada je relativiziranje reči Božje došlo do svoje kulminacije (relativno se proglašava apsolutnim i obrnuto. Jedna od posledica „solo fides“, „solo skriptura“, bez one iz Fil da je „crkva stup i uporište istine“ – usudio bih se reći- jeste i ozakonjenje sklapanja homoseksualnih brakova, ako ih uzmemo u kontekstu relativiziranja apsolutnog, tj. reči Božje i posledica na društvo. Iza svakog rata stoji laž, neistina. Svaki rat je započeo lažju. Prodor relativizma na istok je zaustavljen od strane Autokefalnih Pravoslavnih Crkvi (iako je prenaglašavanje institucionalnog kod njih proizvelo diktatorske režime ) . One su u ovom trenutku istinski prijatelj RKC i nikad kao do danas ove dvije denominacije nisu bile bliže jedna drugoj. To Ratzinger oseća i ono što čini na tom planu je hvale vredno. Relativizam koji danas dolazi sa zapada je kao atomska bomba koja za cilj ima sve anulirati i uspostaviti sinkretizam. Naglašavanje pojedinačnog iskustvenog i pozivanje na osobna prava nije oslobođeno odgovornosti za zajedničko dobro. Darovi su uvijek za dobro zajednice, a ne za osobnu korist. A da bi to bilo upotrijebljno na ispravan način brine se učiteljstvo, koje treba da sve ispituje, poticaje Duha ne prezire, ali i da se svake zle sjene kloni, da je jasno definira i od nje se javno distancira. Kod crkvi proizašlih iz reformacije šansu za pomirenjem i jedinstvom vidim u Pentakostalnom pokretu i nadam se da će na koncu biti jedno stado i jedan pastir.
