Panten napisao:
Sudac Jiftah se ovako zavjetova ako pobijedi Amonce:
"Ako mi predaš u ruke Amonce, tko prvi iziđe na vrata moje kuće u susret meni kada se budem vraćao kao pobjednik iz boja s Amoncima, bit će Jahvin, i njega ću prinijeti kao paljenicu Suci 11,31
Dalje čitamo: "Kada se Jiftah vratio kući u Mispu, gle, iziđe mu u susret kći plešući uza zvuke bubnjeva. Bijaše mu ona jedinica, osim nje nije imao ni sina ni kćeri. Ugledavši je, razdrije svoje haljine i zakuka: Jao, kćeri moja, u veliku me tugu bacaš! Zar mi baš ti moraš donijeti nesreću! Zavjetovah se Jahvi, i ne mogu zavjeta poreći" Suci 11,34.35
Idemo dalje: "Kada su prošla dva mjeseca, ona se vrati ocu, i on izvrši na njoj zavjet što ga bijaše učinio" Suci 11,39
Da li mislite da je Jiftah žrtvovao svoju kćer Jahvi, a znamo da je to Njemu mrsko, ili je u pitanju nešto drugo?
http://krscani.16.forumer.com
Što kaže KKC što je zavjet?"Zavjet je promišljeno i slobodno dano Bogu o mogućem i većem dobru,mora se ispuniti iz kreposti i bogoštovlja."(KKC 2102)
Neki smatraju da ta "žrtva" Jiftahove kćerke ima veze sa Abrahamovom žrtvom,što je potpuno krivo.Ovdje se isključivo radi o čistoj Božjoj pedagogiji da ispravi popuno krivi način gledanja i netočnost u moralnom životu njegovog, još tada ipak primitivnog naroda.Žrtvovati vlastito dijete Bogu,pa to je suludo i ne može se nikako svrstati u "moguće i veće dobro".Svaki normalni čovjek današnjice,znade da je takav zavjet učinjen u
neznanju,u totalnoj promašenoj i
pogrešnoj savjesti.Zato i objektivno gledajući
takav zavjet ne može nikoga obvezivati.Naš Bog ne prima žrtve ljudskih osoba.U ono vrijeme u Izraelu je vladalo mišljenje da Bogu treba dati sve ono što se smatra najvećom dragocjenošću.Očito u svom neznanju i krivom poimanju zavjeta Jiftah je "učinio" totalno krivo,a imao je "priliku" učiti od proroka koji su
itekako bili protiv žrtvovanja mladića i djevojaka što su u ono vrijeme činili Kaanaanci svom bogu Balu.Stoga u ovom slučaju Jiftaha,najvjerojatnije je naglasak stavljen na
vjernost obećanom zavjetu,jer da je itko tada njemu mogao rasvijetliti savjest i objasniti mu veliku i tešku zabludu u činu kojeg ima na umu učiniti,siguran sam da bi zasigurno odustao od izvršenja totalno krivog zavjeta.