www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 ožu 2024 17:52

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 10 post(ov)a ] 
Autor Poruka
PostPostano: 19 lis 2007 06:19 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
naggar napisao:
Lk 23
43A on će mu: "Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!"


..molim te Joakim..
..objasni mi..ovu rečenicu Isusovu razbojniku..

..u kontekstu uskrsnuća..tijela..

..što kaže ..teologija..


E moj naggare,a jesi mi zadao domaći uradak...pa misliš li Ti da je to vrlo jednostavno,vrhunski teolozi se stoljećima bakću dijelovima rečenica napisanih u SP,napisano je tisuću i tisuću knjiga,a on meni,ajd ti meni objasni :lol: :lol: ...pa eto pokušati ću bar donekle približiti Tvoj upit,možda bude nekome na korist....


Vrlo kratki dijalog između rrazapetog Isusa i razapetog zločinca u Lukinom evanđelju 23,42-43 završava Isusovim obećanjem raja skrušenom zločincu.Puni smisao ovih redaka postaje jasniji tek u kntekstu cijelog ulomka Lk 23,33-43,odnosno na samoj pozadini Isussova razapinjanja sa zločincima,kao i na pozadini izrugivanja Isusa.To je ulomak koji u svojoj cjelini, na dramatičan način odogovara na pitanje kako je moguće da onaj koji je razapet i koji umire sramotnom i okrutnom smrću,u isto vrijem i ljubljeni Sin Božji i k tome Krist koji spašava i jamči puninu života?

Onome koji ne vjeruje,daklem čovjeku koji sve to promatra rekli bi izvana,predstavlja ovo Isusovo umiranje na križu kao potpunui njegov poraz i trijumf njegovih neprijatelja.No,za nas vjernike,u samoj stvarnosti ove zbilje,Isusovo umiranje jest dovršenje njegov adjelovanja kao Spasitelja.To je vrlo važno znati i primjetiti,Isus je i u umiranju spasitelj i prijatelj grešnika,jer dok je umirao na križu On je i tada spašavao ajteži oblik ljudske grešnosti,odnosno čovjeka koji je zbog svojih počinjenih zločina osuđen na smrt…

Lk 23
33I kada dođoše na mjesto zvano Lubanja, ondje razapeše njega i te zločince, jednoga zdesna, drugoga slijeva. 34A Isus je govorio: "Oče, oprosti im, ne znaju što čine!" I razdijeliše među se haljine njegove bacivši kocke. 35Stajao je ondje narod i promatrao. A podrugivali se i glavari govoreći: "Druge je spasio, neka spasi sam sebe ako je on Krist Božji, Izabranik!" 36Izrugivali ga i vojnici, prilazili mu i nudili ga octom 37govoreći: "Ako si ti kralj židovski, spasi sam sebe!" 38A bijaše i natpis ponad njega: "Ovo je kralj židovski." 39Jedan ga je od obješenih zločinaca pogrđivao: "Nisi li ti Krist? Spasi sebe i nas!" 40A drugi ovoga prekoravaše: "Zar se ne bojiš Boga ni ti, koji si pod istom osudom? 41Ali mi po pravdi jer primamo što smo djelima zaslužili, a on - on ništa opako ne učini." 42Onda reče: "Isuse, sjeti me se kada dođeš u kraljevstvo svoje." 43A on će mu: "Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!"



39Jedan ga je od obješenih zločinaca pogrđivao: "Nisi li ti Krist? Spasi sebe i nas!"

Prvi zločinac – Židovski poglavari i rimski vojnici vrijeđali su Isusa s pozicije moći i superiornosti, dok se treći izrugivač, što nam je vidljivo iz retka 39, nalazi u istoj situaciji, neposredne blizine smrti i potpune nemoći. Za razliku od izrugivanja židovskih poglavara i rimskih vojnika koji traže od Isusa kao kralja Židova da spasi samog sebe, treći izrugivač traži od Isusa ne samo da spasi vlastiti život, nego da spasi živote drugih, tj. dvojice surazapetih. Po shvaćanju ovog prvog zločinca, Mesija može i treba bezuvjetno omogućiti i jamčiti sretan život na zemlji čak i zločincu koji se ne kaje za pokajeni zločin..

Ovo treće izrugivanje Isusa shvaćeno je ne samo kao poruga nego kao i hula. Tako teško definiranje posljednjeg izrugivanja shvatljivo je ne samo u okviru zločinčeva stava prema Isusu nego i na temelju njegova stava prema vlastitoj grešnoj prošlosti. Da se razumijemo, a vjerujem to se i vidi, prvi zločinac ne pokazuje ama baš nikakovih znakova kajanja i distanciranja od svoga ranije počinjenog zlodjela zbog kojeg je osuđen. Naprotiv ovaj zahtjev prvog zločinca da ga Isus spasi od zaslužene kazne predstavlja svojevrstan zahtjev da Isus tim činom odobri njegov zločin.

Taj zločinac ustrajava na zločinačkom putu i on se kao takav identificira sa zlom, što je i vidljivo u ovom izrugivanju Isusa. Nakon što je ranije u svom životu počinio tako teški prijestup radi kojega je kažnjen razapinjanjem ovaj zločinac ponovno se svrstava na stranu zločina tako što staje na stranu onih koji izruguju razapetog Isusa.


Drugi zločinac – Isusovo obećanje raja
Ovdje je vrlo znakovito da drugi zločinac najprije se obraća svom kolegi po prijestupu i osudi, što je vidljivo u retku 40-41, a nakon toga se obraća Isusu, redak 42. Isusov odgovor drugom zločincu predstavlja kulminaciju ulomka i u biti kulminaciju jedne od središnjih tema cijelog Lukinog evanđelja. Da bi bolje mogli shvatiti obraćenje drugog skrušenog zločinca prvom tvrdokornom zločincu karakteristična su četiri vrlo važna momenta:

1. Strah Božji
2. Zajednički životni put prema smrti (solidarnost)
3. Vlastita krivica
4. Isusova nedužnost


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 19 lis 2007 06:29 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Strah Božji
Za razliku od prethodnih izrugivanja koja su tražila da Isus pokaže svoju moć spašavanja samog sebe, drugi zločinac na prvo mjesto stavlja strah Božji, koji treba određivati cjelokupno ponašanje osobe koja je u neposrednoj blizini smrti, odnosno, posebno one osobe koja je zaslužila smrtnu osudu, zbog počinjenih zločina.

Prva zaokupljenost treba biti ne spašavanje tijela s čime su bili zaokupljeni Isusovi izrugivači, nego strahom Božjim, jer oni koji se Boga boje, mogu računati na Božje milosrđe. Strah Božji nalaže dvojici zločinaca koji su u neposrednoj blizini neizbježne smrti da ne misle više na očuvanje svog zemaljskog života nego da traže Božje oproštenje i da se preporuče Njegovu milosrđu.

Solidarnost
Drugi zločinac poziva na solidarnost među osuđenima u ime straha Božjega i u ime iste osude. Na taj način on pokazuje da je vrlo svjestan razlike između osuđenika na smrt, a to su, dvojica zločinaca i Isusa s jedne strane, i poglavara i vojnika s druge strane, koji su na strani zakona i u čijim je rukama vlast.

Razlika između pravedne i nepravedne osobe
Nakon uočene razlike između onih koji su s ove ili one strane zakona, drugi zločinac pokazuje da je svjestan i velike razlike između Isusa i dva zločinca, iako zajednički podnose istu kaznu, što znači da su dvojica zločinaca doista krivi i stoga su pravedno osuđeni, dok je Isus potpuno nedužan.

Priznanje vlastite krivnje drugog zločinca (predaja je njega tek kasnije označila kao desnoga) i njegova sposobnost nepristranog vrednovanja vlastite situacije, jamči nam objektivnost i vjerodostojnost njegova proglašenja Isusove nedužnosti. Gledajući ovako, možemo drugog zločinca svrstati u niz njemu sličnih likova, kao što su Pilat, pa jeruzalemske žene, rimski stotnik, koji proglašavaju Isusa nedužnim, odnosno pravednim.

Riječi drugog zločinca pokazuju njegovo oprijedjeljenje mogli bi reći na tri kronološke razine.

1. On ne niječe vlastitu zločinačku prošlost
2. Opredjeljuje se za pravednost u budućnost
3. On upućuje i molitvu Isusu za tu budućnost


Drugi zločinac svojom molbom upućenom Isusu izriče želju da njegova budućnost bude drugačija od njegove zločinačke prošlosti. Svoju skoru neizbježnu smrt drugi zločinac povjerava Isusu koga je On već proglasio pravednim. Svojom molbom upućenom Isusu drugi zločinac izražava želju da njegova budućnost bude na strani pravednih.

Drugi zločinac, obraća se Isusu na vrlo jedincati način. On uopće ne koristi nikakav titulatarni naziv prilikom oslovljavanja Isusa, dok su to prije njega činili izrugivači. On oslovljava Isusa njegovim osobnim imenom "Isuse", što je jedinstven način oslovljavanja Isusa u cijelom NZ.

Što bi to značilo? Jedna razapeta osoba obraća se drugoj.Oslovljavanje imenom Isus izriče veliku blizinu i povjerenje. Taj zločinac ne sumnja da će Isus po svojoj smrti ući u svoje kraljevstvo. Zločinac bez bilo kakvog uvjeta izriče svoje uvjerenje da Isus može učiniti nešto za njega. On priznaje ono što su ranije izrugivanja dovela u sumnju. On priznaje da Isus je Spasitelj i da može spasiti sebe i druge. Prema njegovom uvjerenju sadašnjem, Isus upravo po svojoj smrti ulazi u svoje kraljevstvo, očituje se kao kralj Krist koji ima moć spašavanja.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 19 lis 2007 06:43 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
A sada dragi moj naggare, nakon ovog "kratkog uvoda" :lol: dolazimo na tvoje pitanje kada Isus odgovara drugom zločincu:
A on će mu: "Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!"

U ovom Isusovom odgovoru skrušenom zločincu dolazimo do kulminacijske točke. Interesentno je ovdje primjetiti da prilikom prethodnih pitanja, Isus ništa nije odgovarao onima koji su od njega na podrugljivi način tražili očitovanje Njegove moći. Na obraćanje drugog zločinca koji je priznao vlastitu grešku, Isus odgovara obećanjem spasenja. Isus je zločincu obećao raj .

Ovdje je važno primjetiti da Isusovo obećanje daleko nadilazi ono što je Isus molio.Obećanjem raja Isus je dao zločincu do znanja da njegova nada u mogućnost novog početka je utemeljena.Ali isto tako znači,da Isus nije osobodio drugog zločinca od odgovornosti za njegovu zločinačku prošlost, ali isto tako Isus nije dopustio da ta i takova zločinačka prošlost zarobi čovjeka i da na taj način bezuvjetno odredi njegovu budućnost.

Isusov odgovor, ustvari oslobađa čovjeka njegove upletenosti u zločin i omogućava mu potpuni prelazak na stranu dobra i novi početak. Usprkos zločinačkoj prošlosti i usprkos smrtnoj kazni za počinjeni zločin Isus prihvaća skrušenog zločinca kao svog suputnika na putu za raj.

Kratka rečenica u uvodu "Amen, kažem ti", Isusov odgovor izriče jamstvo i naglašava posebnu važnost Isusovog obećanja.Glavno težište tog izričaja očituje se na "Još danas"!
Naime, Isusova spasenjska smrt ima značenje za sadašnjost, za "danas". Upravo zato, ovoj osobi, ovom drugom razbojniku, u njenoj konkretnoj stvarnosti, koja je obilježena krivicom, ali i pravednom kaznom, križem, neposrednom blizinom smrti, ali i vjerom u razapetog Spasitelja Isus jamči puno zajedništvo u raju.

To znači da riječ "danas"naglašava već prisutnu stvarnost spasenja i kompletira temu navještaja, neposredne blizine spasenja koja se u biti provlači kroz cijelo evanđelje. Konačna odluka o spasenju zločinca, nije odgođena na događaj paruzije, niti za događaj uskrsnuća od mrtvih, nego stupa na snagu odmah, u trenutku izricanja Isusovog obećanja, jer biti s Isusom za zločinca koji vjeruje i koji se obratio predstavlja već sudjelovanje u Isusovom raju.

Onaj koji je u zajedništvu s Kristom, taj već ima udjela u kraljevstvu koje se uprisutnjuje u Kristu.Proturječje između molbe pokajanog zločinca i Isusova obećanja zajedništva u raju postojalo bi samo tada kad bi se Isusov ulazak u kraljevstvo poistovjećivao s događajem paruzije(drugi Isusov dolazak). Onaj Isusov svečani odgovor "Amen", daje jamstvo molitelju da će njegova molba biti ispunjena već danas.

Dakle, ne tek na kraju vremena, ne u događaju Kristovog drugog dolaska, nego odmah, poslije smrti na križu skrušeni zločinac bit će u raju s Isusom. Ovdje jako lijepo vidimo kako Isus i na koji način spašava i oslobađa od grijeha. Isus ne oprašta grijehe grješniku da bi ga potom prepustio samom sebi, nego Isus nakon oproštenja bezrezervno i bezuvjetno prihvaća grešnika i uspostavlja puno zajedništvo između obraćenog grešnika i Boga.

Čitajući i pišući ove rečenice ne mogu se oteti dojmu kako u prvi plan dolazi Isusova velika briga za zločince kao najtežu kategoriju grešnika. Isusovo razapinjanje sa zločincima označava Isusovo iskustveno solidariziranje s ljudima koji su uhvaćeni u zamku zločina, bez obzira jesu li oni počinitelji zločina ili su žrtve zločina. Nakon razapinjanja Isus moli za one koji su počinili zločin nad njim, jer su ga nedužnog razapeli, a na kraju ulomka redak 43, ostaje jasno da je Isus razapet i za ovog zločinca, koga spašava i komu obećava raj.

Eto,ima toga podosta,a i ovo sve do sada napisano ne bih mogao bez svojeg dragog anđela,kojemu se iskreno zahvaljujem,a ono što bi se još moglo napisati,neka sada malo pričeka,obećajem da ću nastaviti,ali za sada mi(nam) daj malo odmora....molim Te... :D :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 19 lis 2007 09:06 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 25 kol 2006 21:09
Postovi: 580
Lokacija: Split
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
Puno ti hvala joakime, tebi i tvom anđelu. Meni je ovo jako korisno. :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 19 lis 2007 20:01 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 18 tra 2007 12:33
Postovi: 390
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
meni je u svemu upravo predivno to, a negdje sam slicno i procitala, kako su vrata raja prvo otvorena upravo jednom razbojniku, okorjelom zlocincu - sto postaje nebitno jer je pobudio savrseno kajanje, po ljubavi mu je sve time izbrisano. kao novi stvor, on zasluzuje raj, moze lice Bozje gledati...koliko je upravo to milosrdje Gospodinovo... i koliku nadu nam daje spoznaja da je upravo jedan razbojnik, zbog (ne)djela svojih osudjen na sramotnu smrt, postao prvi!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 19 lis 2007 20:11 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 27 tra 2006 13:33
Postovi: 5164
Podijelio: 92 zahvala
Zahvaljeno je: 122 zahvala
fiducia napisao:
meni je u svemu upravo predivno to, a negdje sam slicno i procitala, kako su vrata raja prvo otvorena upravo jednom razbojniku, okorjelom zlocincu - sto postaje nebitno jer je pobudio savrseno kajanje, po ljubavi mu je sve time izbrisano. kao novi stvor, on zasluzuje raj, moze lice Bozje gledati...koliko je upravo to milosrdje Gospodinovo... i koliku nadu nam daje spoznaja da je upravo jedan razbojnik, zbog (ne)djela svojih osudjen na sramotnu smrt, postao prvi!


..ooo..fiducija..ti se dotače...
..nečeg prekrasno..

...ti uđe..u smisao Beskrajnog Božanskog Milosrđa..


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 20 lis 2007 21:47 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 tra 2006 21:52
Postovi: 1232
Lokacija: Dubrovnik
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
Pokazavsi bezdan svoje sucuti i milisrdja onom recenicom razbojniku na krizu, Gospodin Isus Krist nas do kraja svijeta podsjeca sto je spreman uciniti za raskajane gresnike.
U svjetlu svojega Bozanstva promatrao je preodredjenje onih sto ce se spasiti po zaslugama Njegove Muke. Isto tako promatrao je propast i ocaj velikoga mnostva nesretnih gresnika sto ce biti osudjeni zbog svojih grijeha.
Pa eto, koliko malo trazi za tako nesto neizrecivo i neizmjerno poput Raja!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 20 stu 2007 09:00 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
naggar je napisao/la:
Lk 23
43A on će mu: "Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!"

..molim te Joakim..
..objasni mi..ovu rečenicu Isusovu razbojniku..

..u kontekstu uskrsnuća..tijela..

..što kaže ..teologija..

ako sam dobro shvatio šta naggara muči, to je pitanje tko je u raju , razbojnik sa svojim tijelom ili duša razbojnika

kako je nagar tu bio štur sa riječima i preciznim pojmom šta ga točno muči , pokušat ću iznjeti sve opcije , pa valjda ćemo nešto i "pogoditi"
:D

gledajući strogo sola scriptura kako zadrti protestanti i reformirani gledaju, ako i izuzmemo masu objava i viđenja (dopuštenih od Boga) koje su imali mnogi sveci, svećenici i laici KC i u Bibliji ćemo naći citate gdje se eksplicite navodi da će mnogi i prije općeg suda biti u raju

npr u 14 poglavlju Otkrivenja- 144 OOO otkupljenih sa zemlje

kao i npr u 20 poglavlju otkrivenja

Otk 20
4I vidjeh prijestolja - onima što sjedoše na njih dano je suditi - i duše pogubljenih zbog svjedočanstva Isusova i zbog Riječi Božje i sve koji se ne pokloniše Zvijeri ni kipu njezinu te ne primiše žiga na čela svoja ni na ruke. Oni oživješe i zakraljevaše s Kristom tisuću godina. 5Drugi mrtvi ne oživješe dok se ne navrši tisuću godina. To je ono prvo uskrsnuće. 6Blažen i svet onaj tko je dionik toga prvog uskrsnuća! Nad njim druga smrt nema vlasti: oni će biti svećenici Božji i Kristovi i s njime će kraljevati tisuću godina.

znači, po Božjoj Milosti i svemogućnosti , odnosno slobodnoj volji i uređenju, mnogi ljudi će biti u raju uz Boga i prije općeg suda

a iz samog citata upućenog raskajanom razbojniku ne može se sa sigurnošću znati da li Isus kaže : tvoje tijelo će biti u raju ili tvoja duša će biti u raju

mislim i da je nebitno šta će i kako će biti u vezi tog značajnog događaja koji se spominje , jer je u ovome što je izrekao Isus BITNIJE da Božansko neizmjerno Milosrđe daje mogućnost i najvećem griješniku , ako se istinski pokaje i zatraži Božju Milost da ju može dobiti i biti u raju :grlim te:

a , dali će tu milost - Raj uživati duša ili duša i tijelo manje je bitno :D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 26 stu 2007 16:59 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 06 lis 2006 15:58
Postovi: 189
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Najveće pravo na Božje milosrđe imaju najveći grešnici
s.Faustina


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 02 pro 2007 18:43 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 25 tra 2007 18:26
Postovi: 2994
Podijelio: 149 zahvala
Zahvaljeno je: 118 zahvala
Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 10 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 9 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
cron
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr