www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 29 ožu 2024 13:27

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 29 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 14 sij 2008 10:27 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 srp 2007 12:56
Postovi: 2335
Lokacija: Gdje je blago, tamo je i srce..
Podijelio: 7 zahvala
Zahvaljeno je: 39 zahvala
Dragi Joakime,

puno ti hvala na ovoj divnoj temi!!!! :P :P :grlim te: :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 14 sij 2008 12:11 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Od samih početaka svooje opstojnosti naši prvi kršćani Isusu su pridjevali još jedno ime,svima nama poznato,a to je ime Krist.Po tom imenu se i vjernici zovu kršćani kao što piše u ..."Dj 11
26Kad ga nađe, odvede ga u Antiohiju. Punu su se godinu dana sastajali u toj Crkvi i poučavali poveće mnoštvo te se u Antiohiji učenici najprije prozvaše kršćanima. "
.



Prozvali su se tako iz jednostavna razloga jer žele istinski živjeti ,nasljedovati ga i i to djelo provoditi u svakodnevnom životu,po tom Evanđelju,koje im je naviještao Isus.Inače ime Krist dolazi nam od grčke riječi Christos,latinski Christus,a značilo bi Pomazanik.To bi bio doslovni prijevod hebrjske riječi Mašiah ili aramejske Mešiho,a što bi hrvatski rekli Mesija,što pak znači pomazan uljem za kralja,svećnika,proroka itd.Otuda i onda ime Pomazanik.

U SZ sjećate se i čitate u Bibliji kako su bili pomazani kraljevi(koje je Bog sebi izabirao),eto tako je bio i pomazan kralj David,koji je bio posvećena osoba Bogu.Kako su u VI st.prije Krista kraljevi "nestali"u židovskoj povijesti,pomaznim su bili prozvani proroci i svećnici.Nakon babilonskog progonstva umjesto kraljeva,oni su bili ti koji će narod voditi i upravljati njegovom sudbinom pomoću Božjom.

Kako su proroci Božji bili nadahnuti Duhom Božjim,uvidjeli su da nitko od kraljeva,ni njih,kao i svećnika,nije imao naznake za Mesiju po pitanju spasenja naroda izabranog,naviještali su da će Bog poslati Mesiju,koji će narod spasiti od ropstva grijeha.Tako nam i sam Izaija,na veliko razočaran u kraljeve i svoje suvremnike,naviešta već u VIII st.pojavu budućeg idealnog kralja koje će sam Bog poslati..."14 Zato, sam će vam Gospodin dati znak: Evo, začet će djevica i roditi sina i nadjenut će mu ime Emanuel!"(Iz 7,14)...."
Zbog tebe se uzbudi Podzemlje da te dočeka kada dođeš. U tvoju čast ono budi sjene, sve zemaljske mogućnike, ono diže s prijestolja sve kraljeve naroda. "(Iz 14,9),dakako i svi drugi proroci su naviještali dolazak kralja,Pomazanika-Mesiju,od Miheja,Zaharije,Sefanije do psalmista i mudraca......

Kako će budući Mesija biti ispunjen Duhom Božjim,Izaija ga proziva divnim imenom Emanuel,što hebrejski znači-Bog s nama,Bog silni,Savjetnik divni,Knez mironosni... "Jer, dijete nam se rodilo, sina dobismo; na plećima mu je vlast. Ime mu je: Savjetnik divni, Bog silni, Otac vječni, Knez mironosni. "(Iz 9,5)......naravno da su Isusovi suvremnici se itekako raspitivali,istraživali,ispitivali ,da li je zaista Isus- Krist,što s e vidi iz ovoga....

"25Rekoše tada neki Jeruzalemci: "Nije li to onaj koga traže da ga ubiju? 26A evo, posve otvoreno govori i ništa mu ne kažu. Da nisu možda i glavari doista upoznali da je on Krist? 27Ali za njega znamo odakle je, a kad Krist dođe, nitko neće znati odakle je!" 28Nato Isus, koji je učio u Hramu, povika: "Da! Poznajete me i znate odakle sam! A ipak ja nisam došao sam od sebe: postoji jedan istiniti koji me posla. Njega vi ne znate. 29Ja ga znadem jer sam od njega i on me poslao." 30Židovi su otad vrebali da ga uhvate. Ipak nitko ne stavi na nj ruke jer još nije bio došao njegov čas. 31A mnogi iz mnoštva povjerovaše u nj te govorahu: "Zar će Krist, kada dođe, činiti više znamenja nego što ih ovaj učini?" 32Dočuli farizeji da se to u mnoštvu o njemu šapće. Stoga glavari svećenički i farizeji poslaše stražare da ga uhvate. 33Tada Isus reče: "Još sam malo vremena s vama i odlazim onomu koji me posla. 34Tražit ćete me i nećete me naći; gdje sam ja, vi ne možete doći." 35Rekoše nato Židovi među sobom: "Kamo to ovaj kani da ga mi nećemo naći? Da ne kani poći raseljenima među Grcima i naučavati Grke? 36Što li znači besjeda koju reče: 'Tražit ćete me i nećete me naći; gdje sam ja, vi ne možete doći'?" (Iv7,25-36)


Za razliku od njih, njegovi učenici čvrsto su vjerovali da su se u Isusu ispunile njihove nade i sva njihova iščekivanja.Zato i kažu..."Iv 1
41On najprije nađe svoga brata Šimuna te će mu: "Našli smo Mesiju!" - što znači "Krist - Pomazanik"
, a znamo i kako je Petar u ime svih Isusovih učenika javno ispovijedio svoju vjeru u Isusa kada je kazao:"Mt 16
16Šimun Petar prihvati i reče: "Ti si Krist-Pomazanik, Sin Boga živoga."


Dakako da će se to sve još više i utvrditi i potvrditi nakon Isusova uskrsnuća,kada je Petar počeo propovijedati svojim suvremnicima....."Dj 2
36Pouzdano dakle neka znade sav dom Izraelov da je toga Isusa kojega vi razapeste Bog učinio i Gospodinom i Kristom."


Mi bi dans mogli reći,da Krist uz ime Isus je kao prezime.Imamo jedan predivan prastari kršćanski himan,koji je nastao odmah nakon Isusova uskrsnuća,a koji nam tako lijepo prenosi Pavao u...."Kol 1
15On(Isus Krist) je slika Boga nevidljivoga, Prvorođenac svakog stvorenja. 16Ta u njemu je sve stvoreno na nebesima i na zemlji, vidljivo i nevidljivo, bilo Prijestolja, bilo Gospodstva, bilo Vrhovništva, bilo Vlasti - sve je po njemu i za njega stvoreno: 17on je prije svega i sve stoji u njemu. 18On je Glava Tijela, Crkve; on je Početak, Prvorođenac od mrtvih, da u svemu bude Prvak. 19Jer svidjelo se Bogu u njemu nastaniti svu Puninu 20i po njemu - uspostavivši mir krvlju križa njegova - izmiriti sa sobom sve, bilo na zemlji, bilo na nebesima."


Ovo je nešto predivno,zato i teolozi govore da je u ovom himnu Kristu pripisana tzv.kozmička dimenzija,po kojemu je i za kojega je sve stvoreno,što možemo jako lijepo iščitati i usporediti s ...."Iv 1
1U početku bijaše Riječ i Riječ bijaše u Boga i Riječ bijaše Bog. "


Ta vjera koju mi i danas vjerujemo,nastala je u židovskom narodu,koji je kao što znamo iz svih spisa stoljećima iščekivao svoga spasitelja i otkupitelja,kojega smo mi kao i mnogi Židovi u Isusu iz Nazareta prepoznali samoga Krista, koji je i Spasitelj i Sin Boga živoga,kojega nažalost mnogi ne prihvatiše ,ne upoznaše i ne prepoznaše,stoga nama, kojima je više dano,više će s e od nas i tražiti,pa krenimo svi zajedno i na ovom forumu,da što više ljudi upoznaju i prepoznaju,da je Isus Krist bio-jest -bi će zauvijek Krist,Pomazanik,pravi Bog i pravi čovjek!.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 14 sij 2008 18:35 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
U današnje vrijeme,što iz znatiželje,što iz potrebe saznanja,postavljaju se mnoga pitanja o Isusu.Jedno od najčešćih pitanja u zadnje vrijeme, a čulo se toga i prije(napose poslije de vincijevog koda)da li je Isus bio oženjen?e pa ovako.....odmah da s e razumijemo,prema svim mogućim postojećim izvorima,i biblijskim i kršćanskim i nekršćanskim,Isus nije bio oženjen!

Iako je živio u narodu koji je jako visoko cijenio i držao do ženidbe,iako je i poticao na nju,ne On nije bio oženjen.Vjerojatno znadete,da s e u Isusovo vrijeme,brak sklapao vrlo rano,već s navršenih nekih petnaestak godina.Samo onaj (židovski izvori nam to govore) tko se želio posvetiti studiju Zakona i postati rabin,trebao s e oženiti kada napuni osamnaest godina.Nemamo izvora kako su u ono vrijeme gledali na one koji s e nisu ženili,ali znademo d a su članovi esenske zajednice u Kumranu,itekako cijenili djevičanstvo i celibat.

Što s e tiče Isusova odnosa prema ženama,on je bio vrlo otvoren,neposredan i jednostavan.Čak bi i mi mogli reći čitajući neke odlomke iz evanđelja,kao da se radi o nekom neobičnom odnosu,a kako su tek reagirali Isusovi suvremenici?Pa tako imamo u susretu sa Samrijankom....

(Iv 4,1-29)
1Kad Gospodin dozna da su farizeji dočuli kako on, Isus, okuplja i krsti više učenika nego Ivan - 2iako zapravo nije krstio sam Isus, nego njegovi učenici - 3ode iz Judeje i ponovno se vrati u Galileju. 4Morao je proći kroza Samariju. 5Dođe dakle u samarijski grad koji se zove Sihar, blizu imanja što ga Jakov dade svojemu sinu Josipu. 6Ondje bijaše zdenac Jakovljev. Isus je umoran od puta sjedio na zdencu. Bila je otprilike šesta ura. 7Dođe neka žena Samarijanka zahvatiti vode. Kaže joj Isus: "Daj mi piti!" 8Njegovi učenici bijahu otišli u grad kupiti hrane. 9Kaže mu na to Samarijanka: "Kako ti, Židov, išteš piti od mene, Samarijanke?" Jer Židovi se ne druže sa Samarijancima. 10Isus joj odgovori: "Kad bi znala dar Božji i tko je onaj koji ti veli: 'Daj mi piti', ti bi u njega zaiskala i on bi ti dao vode žive." 11Odvrati mu žena: "Gospodine, ta nemaš ni čime bi zahvatio, a zdenac je dubok. Otkuda ti dakle voda živa? 12Zar si ti možda veći od oca našeg Jakova koji nam dade ovaj zdenac i sam je iz njega pio, a i sinovi njegovi i stada njegova?" 13Odgovori joj Isus: "Tko god pije ove vode, opet će ožednjeti. 14A tko bude pio vode koju ću mu ja dati, ne, neće ožednjeti nikada: voda koju ću mu ja dati postat će u njemu izvorom vode koja struji u život vječni." 15Kaže mu žena: "Gospodine, daj mi te vode da ne žeđam i da ne moram dolaziti ovamo zahvaćati." 16Nato joj on reče: "Idi i zovi svoga muža pa se vrati ovamo." 17Odgovori mu žena: "Nemam muža." Kaže joj Isus: "Dobro si rekla: 'Nemam muža!' 18Pet si doista muževa imala, a ni ovaj koga sada imaš nije ti muž. To si po istini rekla." 19Kaže mu žena: "Gospodine, vidim da si prorok. 20Naši su se očevi klanjali na ovome brdu, a vi kažete da je u Jeruzalemu mjesto gdje se treba klanjati." 21A Isus joj reče: "Vjeruj mi, ženo, dolazi čas kad se nećete klanjati Ocu ni na ovoj gori ni u Jeruzalemu. 22Vi se klanjate onome što ne poznate, a mi se klanjamo onome što poznamo jer spasenje dolazi od Židova. 23Ali dolazi čas - sada je! - kad će se istinski klanjatelji klanjati Ocu u duhu i istini jer takve upravo klanjatelje traži Otac. 24Bog je duh i koji se njemu klanjaju, u duhu i istini treba da se klanjaju." 25Kaže mu žena: "Znam da ima doći Mesija zvani Krist - Pomazanik. Kad on dođe, objavit će nam sve." 26Kaže joj Isus: "Ja sam, ja koji s tobom govorim!" 27Uto dođu njegovi učenici pa se začude što razgovara sa ženom. Nitko ga ipak ne zapita: "Što tražiš?" ili: "Što razgovaraš s njom?" 28Žena ostavi svoj krčag pa ode u grad i reče ljudima: 29"Dođite da vidite čovjeka koji mi je kazao sve što sam počinila. Da to nije Krist?" 30Oni iziđu iz grada te se upute k njemu. "


....pa s Marijom iz Betanije...

Mk 14
3I kad je u Betaniji, u kući Šimuna Gubavca, bio za stolom, dođe neka žena s alabastrenom posudicom prave skupocjene nardove pomasti. Razbi posudicu i poli ga po glavi. 4A neki negodovahu te će jedan drugomu: "Čemu to rasipanje pomasti? 5Mogla se pomast prodati za više od tristo denara i dati siromasima." I otresahu se na nju. 6A Isus reče: "Pustite je, što joj dodijavate? Dobro djelo učini na meni. 7Ta siromaha svagda imate uza se i kad god hoćete možete im dobro činiti, a mene nemate svagda. 8Učinila je što je mogla: unaprijed mi pomaza tijelo za ukop. 9Zaista, kažem vam, gdje se god bude propovijedalo evanđelje, po svem svijetu, navješćivat će se i ovo što ona učini - njoj na spomen."


sa ženam pod križem....

Mk 15
40Izdaleka promatrahu i neke žene: među njima Marija Magdalena i Marija, majka Jakova Mlađega i Josipa, i Saloma ".....


Isus je u biti, na žene gledao kao na stvorenja Božja,prihvaćao ih je kao svoje suradnice i znamo da su neke od njih čak bile pratile Isusa i njegove učenike na njihovim putima.... i sam Luka nam to nekako nagoviješta...

"Lk 8
1Zatim zareda obilaziti gradom i selom propovijedajući i navješćujući evanđelje o kraljevstvu Božjemu. Bila su s njim dvanaestorica 2i neke žene koje bijahu izliječene od zlih duhova i bolesti: Marija zvana Magdalena, iz koje bijaše izagnao sedam đavola; 3zatim Ivana, žena Herodova upravitelja Huze; Suzana i mnoge druge. One su im posluživale od svojih dobara. 4Kad se skupio silan svijet te iz svakoga grada nagrnuše k njemu, prozbori u prispodobi..."


Ovu praksu koju spominje Luka nastavili su dalje činiti apostoli,a znademo da u ranoj Crkvi je bilo žena(đakonise)koje su bile revne u širenju riječi Božje,zatim i u podučavanju(katehezi),pa u posluživanju siromašnih i potrebitih.No,činjenica je jedna i neosporna i sasvim sigurna.Isus je iznad svega cijenio djevičanstvo,i sam g aje u svom životu slobodno prihvatio i živio("radi kraljevstva Božjeg").

To je isto govorio i predlagao i svojim učenicima,ali na to nije ničim obvezivao...

"Mt 19
10Kažu mu učenici: "Ako je tako između muža i žene, bolje je ne ženiti se." 11A on im reče: "Ne shvaćaju toga svi, nego samo oni kojima je dano. 12Doista, ima za ženidbu nesposobnih koji se takvi iz utrobe materine rodiše. Ima nesposobnih koje ljudi onesposobiše. A ima nesposobnih koji sami sebe onesposobiše poradi kraljevstva nebeskoga. Tko može shvatiti, neka shvati."


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 14 sij 2008 19:31 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 10 tra 2007 22:55
Postovi: 809
Lokacija: Dalmacija
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
joakime brate kako li nas samo jačaš u vjeri,znaš li to BTB? :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 14 sij 2008 20:56 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Isusova izobrazba i školovanje u Njegovo vrijeme

Slika

U Isusovo vrijeme tzv.osnovna škola,obično je bila u posebnoj prostoriji kraj sinagoge.Tu se učilo biblijeske i druge tekstove napamet,stalnim ponavljanjem i glasnim čitanjem raznih tekstova.Škole su vodili rabini sa svojim suradnicima.U biti svaka je sinagoga imala svoju školu,gdje bi s emladi učili čitati i pisati.Naravno da je Knjiga iz koje us to učili bila sveta knjiga,odnosno hebrejska Biblija.

Zahvaljujući tim školama cijeli židovski narod je bio obuhvaćen tim znanjem i bogatsvom kojeg su učili i širili rabini.Njihov glavni predmet je bio predaja,tj.tradicija i tumačenje te predaje.Vjerujem da nam nije teško zamisliti,da je i naš Isus pohađao takovu školu.U njegovo vrijeme tu školu s e pohađalo s nekih pet ili šest godina,i to najprije u tzv.vinograd (hebr.kerrem) što bi u našem prijevodu značilo kao naši dječji vrtići,a koji se nalazio u neposredno blizini sinagoge.

Možda bi si malo u svojim razmišljanjima mogli zamisliti,kako je malog Isusa,najvjerojatnije dopratio do toga vrtića Josip ili netko od bližih rođaka.Zatim,negdje sjedeći prostrt na podu,s pločicom ispred sebe(ili ako je sjedio-na malim koljenima)sa nekom željezno pisaljkom u maloj ručici,te sliušajući zajedno sa isto tako malim i nemirnim prijateljima priče iz povijesti svojega naroda-židovskog naroda.

No,već slijedeće godine je počeo učiti pisati i čitati.U tom rangu posotjao je čovjek kojega su seljani opunomoćili da bdije nad prostotijama sinagoge i da djecu uči čitati i pisati.Taj čovjek hebrejski se zvao "hazan".taj tzv.hazan,skupljao je djecu iste dobi,otvorio svitak biblije i štapom im pokazivao slova i ispisivao po ploči slova,koja su djeca za njim ponavljala.Djeca su u školu nosila voštanu pločicu i bodežić kojim su brisali slova.

Biblija s evjerujem kao što i prema djeci treba,čitala polagano,slovo po slovo,a djeca su ponavljala za njim,baš kao i vjerujem naši prvašići u školi(nekada)sada je to nekako sve drukčije,već sada naša djeca imaju torbu tešku preko 15kg.No taj hazan nije ih samo učio pisati slova i čitati rečenice iz Biblije,učio ih je i povijest,zemljopis,matematiku.Znamo da im je pričao i priče iz biblije.Neke su tekstove iz biblije učili napamet.Zanči iz svega ovoga možemo zaključiti da je taj hazan,bio vrlo načitan i učen čovjek,koji je vjerujem proputovao puno zemalaj i vidio što se ono kaže svijeta.Stoga je mogao djecu učiti u Nazaretu,i grčkim i aramejskim,dakako i hebrejskim jezikom kojim je i napisana hebrejska Biblija.

Sigurno im je i pripovjedao kako su živjeli i kako žive drugi narodi oko njihove Galileje.Vjerujem da je to Isusu itekako pomoglo d a bolje upozna strance koji su živjeli u drugim gradovima i krajevima.Zaključak-znači Isus je u toj školi mnogo naučio.Sad sigurno će s e mnogi pitati kako je tako mali Isus već morao ići u školu?Da ne pitate,reći ću vam.Prema rabinskim zakonima u svojoj petoj godini :shock: morao je svaki Židov početi sa čitanjem Tore(Zakona),u desetoj godini čitanjem Mišne(usmena predaja),u petnaestoj proučavati Talmud(nauk),dok su ih u osamnaestoj godini,trebali uvesti u tzv "hupu"(bračnu ložnicu).Po zakonu svaki tko je želio biti rabin,morao se u osamnaestoj godini oženiti.

Kada je navršio devet godina,počeo je učiti tzv.usmeni zakon.Svakim je danom učio nove zakone i propise,koji su s e ticali svakidašnjeg života,a bilo ih je ohoho.Vjerujemo da su u ono vrijeme mnogi ljudi znali čitati i pisati,jer nam to govori i sam Ivan kada kaže..."i ovaj natpis čitahu mnogi Židovi"(Iv 19,20)..............nastavljamo.... :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 15 sij 2008 09:33 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Osim ovih,pučkih škola,postojale su u Palestini i škole pismoznannaca u kojima se studirala Biblija i biblijska tradicija.Glasoviti su učitelji,rabini skupljali oko sebe mlade Židove iz cijeloga svijeta.Rabini su pouku dijelili besplatno,jer su za svoj život zarađivali od svog obrta(primjer nam je sv.Pavao).
Dječaci koji su navršili 13 godina bili su dužni vršiti Mojsijev zakon...

"Lk 2 42Kad mu bijaše dvanaest godina, uziđoše po običaju blagdanskom."

Punoljetnost su sticali po njihovom Talmudu sa 20 godina.No kad bi s e oženili,tada više očevi ne bi nad njima imalli vlasti.
Nakon navršenih 12-13 god.više nisu bili dužni pohađati osnovnu školu,no kada su navršili t e godine,oni postaju članovi obredne skupine minjan,gdje su smjeli javno obavljati molitve,osobito molitvu kadiš,kao i službu Božju u sinagogi.

Tada su svake subote pohađali službu Božju po sinagogama i tri puta na dan su molili određene molitve,ujutro,podne i navečer(kao i mi anđeo Gospodnji).

Oni koji su željeli dalje se školovati,išli bi u k učitelju Mišne u školu zvanu bet midraš ili bet talmud.Tamo su učili temelje židovske tradicije i halahe.Zato su ti dječaci se posvetili studiju,kako bi postali njegovi tumači,pismoznanci.Pohađali su rabinske škole.To najbolje znademo iz života sv.Pavla,koji je pošao u Jeruzalem,gdje je učivši teologiju na slavnom Hramskom sveučilištu doslovno sjedio do nogu Gamalielovih...

"Dj 22
3"Ja sam Židov, rođen u Tarzu cilicijskom, ali odrastao u ovom gradu, do nogu Gamalielovih odgojen točno po otačkom Zakonu; bijah revnitelj Božji kao što ste svi vi još danas. "

Taj studij obuhvaćao je dva područja-halal(moral,zakoni ćudorednog života)i hagadu(vjerske istine izvedene iz Biblije).To je kao danas na teološkom fakultetu-moral,kanonsko pravo,temeljna teologija,povijst SZ,dogmatika i pastoral.Oni su sve to ubrajali u biblijske znanosti,odnosno biblijsku egzegezu.

Nakon školovanja mogli su nastaviti trajno obrazovanje preko propovijedi i predavanja u sinagogi i školama subotom.
Veliki i glasoviti rabini u narodu,imali su svoje učenike koji su zajedno s njima živjeli u zajedničkom kućanstvu i po nekoliko godina.Samo u tom slučaju moglo s e postati pravim članom rabinske zajednice...
"Iv 1
38Isus se obazre i vidjevši da idu za njim, upita ih: "Što tražite?" Oni mu rekoše: "Rabbi" - što znači: "Učitelju - gdje stanuješ?"

U takvoj zajednici učenici uče sve,od načina odijevanja,govorenja,ma sve ono što je trebalo za pravi način življena života po zakonu.Cilj toga svega je bilo,da ti učenici danas-sutra,mogu samostalno donositi odluke po vjerskim pitanjima i suditi.Nakon završetka toga školovanja bilo je zaređenje,kojim je kanditat dobio pravo nositi naslov rabi.Znači,kao takav bio je osposobljen tumačiti Bibliju i Talmud,prenositi tradiciju rabinsku i nauk rabinski.

Mi znamo iz evanđeoskih izvještaja da je Isus znao i čitati i pisati...

Slika

Mk 12
6"Još jednoga imaše, sina ljubljenoga. Njega naposljetku posla k njima misleći: 'Poštovat će sina moga.' ...


"Mt 22
20On ih upita: "Čija je ovo slika i natpis?" ......Lk 20 24"Pokažite mi denar." "Čiju ima sliku i natpis?"...


Iv 8
6To govorahu samo da ga iskušaju pa da ga mogu optužiti. Isus se sagne pa stane prstom pisati po tlu. .


znamo d a je javno čitao u sinagogama iz proročkih svitaka...

Lk 4
16I dođe u Nazaret, gdje bijaše othranjen. I uđe po svom običaju na dan subotni u sinagogu te ustane čitati. 17Pruže mu Knjigu proroka Izaije. On razvije knjigu i nađe mjesto gdje stoji napisano: ...


te na taj način poučavao ljude o Zakonu Božjem i tumačio im tajne kraljevstva Božjeg.Zanmo također da je govorio uzvišeno i zanosno,mogli bi reći osvajački jer to možemo zaključiti u ovome...

"Mk 1
22Bijahu zaneseni njegovim naukom. Ta učio ih je kao onaj koji ima vlast, a ne kao pismoznanci. "


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 18 sij 2008 07:53 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Koje je jezike Isus govorio?


To je zasigurno bio aramejski jezik,koji je bio i govorni jezik u Galileji među Židovima.Znam sigurno da je znao i hebrejski,jer je u sinagogi čitao dijelove Svetog Pisma,a i vjerojatno ga je znao i govoriti jer se s njime morao služiti u raspravama sa pismoznancima u Jeruzalemu(oni su još uvijek u to doba govorili hebrejski).

Osim toga SP Starog zavjeta, u to vrijeme je bilo napisano na hebrejskom.U svoje vrijeme morao se služiti i grčkim jezikom,naime živio je u Galileji a tamo je službeni jezik bio u Isusovo vrijeme uz aramejski(Židovi) i grčki(grčko pučanstvo).Inače glavni grad Galileje bio je Seforida,koji je bio potpuno heleniziran,a sam Nazaret bio je svega šest kilometara udaljen od glavnog grada.

Sami Židovi su u kući govorili aramejski,a vani grčki.osim toga znamo da je Isus bio tesar,tj.graditelj kuća i kao takav dolazio je svakodnevno u kontakt s Grcima.I sad ostao nam je
još latinski...je li Isus znao latinski,kojim su se u njegovo vrijeme pretežno služili ljudi u birokraciji?vjerojatno nije znao kaoove
druge,ali je neke riječi i neke osnovne pojmove sigurno znao, da bi i na tom polju mogao komunicirati...wau... pa naš Isus je bio čovjek vrlo širokog znanja!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 21 sij 2008 11:34 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Je li Isus imao braće i sestara?

Po ovom pitanju jako se "dobri poznavatelji"Pisma "kače" i tumače po svome.Doduše evanđelja nam o tome ništa iscrpnije ne govore.Oni spominju "braću i sestre"ali ih ne pripisuju Mariji ili Josipu kao njihovu djecu.Dapače,ako bolje i dublje čitamo,stječemo dojam da je riječ,a to i je tako,o duhovnoj braći,ili pak o braći i sestrama u širem smislu,odnosno,rodbinskom smislu. Svi manja više znademo,da nam evanđelja uporno i stalno i ustrajno izričito govore o samo jednom djetetu Marije i Josipa,i baš na temelju toga naša Crkva od najranijih vremena vjeruje u trajno djevičanstvo naše Marije.Sad da vidimo tko se u tom kontekstu kao "braća i sestre" Isusove spominju.To su Jakov i Josip,te Šimun i Juda...

Mk 6
3Nije li ovo drvodjelja, sin Marijin, i brat Jakovljev, i Josipov, i Judin, i Šimunov? I nisu li mu sestre ovdje među nama?" I sablažnjavahu se o njega."


Za prvu dvojicu znademo bez ikakove sumnje da su sinovi druge Marije,koja je bila udana za Kleofu...

"Mk 15
40Izdaleka promatrahu i neke žene: među njima Marija Magdalena i Marija, majka Jakova Mlađega i Josipa, i Saloma.."


Mt 27
56među njima Marija Magdalena i Marija, Jakovljeva i Josipova majka, i majka sinova Zebedejevih

Iv 19
25Uz križ su Isusov stajale majka njegova, zatim sestra njegove majke, Marija Kleofina, i Marija Magdalena. "


Ovdje vrlo lijepo možemo vidjeti kako s e ne radi o braći u strogom smislu riječi,nego u širem smislu,rođaci,bratići i sestrične.Inače za info,u hebrejskom i aramejskom jeziku izraz brat(hebr.-ah) ili sestra/hebr.-ahot) značio je člana šire obitelji.Zar nemamo primjer i u SZ kada Abraham svom nećaku s e obraća kao brat...

"Post 13
8Zato Abram reče Lotu: "Neka ne bude svađe između mene i tebe, između pastira mojih i tvojih - ta mi smo braća! "...


"Post 14
14Kad je Abram čuo da mu je bratić zarobljen, skupi svoju momčad - rođenu u njegovu domu - njih trista osamnaest, pa pođe u potjeru do Dana. "


Tobija se ženi svojom sestričnom,koju naziva "sestrom" ...

"Gospode ne uzimam zbog pohote ovu svoju sestru nego po istini..."(Tob 8,7)

Mnogi se pozivaju na razna apokrifna evanđelja(možda kojom drugom prilikom o tome,iako čisto sumnjam) koji uporno na njima žele izvlačiti povijesne zaključke,mi znademo što nam cjelokupna kršćanska Predaja govori o ovom dijelu,i od toga se ne odstupa,to je vjerska činjnica,koju mi Katolici,prihvaćamo i ispovijedamo.

Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 21 sij 2008 12:01 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Da je Isus jedino dijete, bilo je vrlo neobično u to vrijeme, i zato je moguće vjerovati u Njegovo natprirodno začeće. Njegovo rođenje bilo je čudo jer je bio jedino dijete bračnog para koji više nije imao djece.


„Kad Isus vidje majku i kraj nje učenika kojega je ljubio, reče majci: "Ženo! Evo ti sina!" Zatim reče učeniku: "Evo ti majke!" ( Ivan 19, 26-27 )

Da je Isus imao braće i sestara, onda ne bi bilo potrebe da svoju Majku ostavlju učeniku Ivanu da brine o Njoj. Zapravo, to bi bila velika uvreda njegovoj "fičkoj" braći. A kako znademo da Isus nije imao braće, onda itekako ima smisla što je svoju Majku povjerio Ivanu.

„Anđeo joj odgovori: "Duh Sveti sići će na te i sila će te Svevišnjega osjeniti. Zato će to čedo i biti sveto, Sin Božji.“ ( Luka 1, 35 )

Slika

Jezik kojim anđeo opisuje kako će Marija začeti ( Sila Svevišnjega će te osjeniti ) ukazuje da postoji bračno zajedništvo između Marije i Duha Svetoga i prema tome Marija nije mogla biti Josipova žena u pravom smislu.

Marija nije mogla imati drugu djecu osim Isusa, jer je uzela zavjet vječnog djevičanstva. Zaručila se s Josipom i podrazumjevalo se da neće biti odnosa zbog njenog zavjeta.

„No anđeo joj reče: "Ne boj se, Marijo! Ta našla si milost u Boga. Evo, začet ćeš i roditi sina i nadjenut ćeš mu ime Isus. On će biti velik i zvat će se Sin Svevišnjega. Njemu će Gospodin Bog dati prijestolje Davida, oca njegova, i kraljevat će nad domom Jakovljevim uvijeke i njegovu kraljevstvu neće biti kraja." ( Luka 1, 30-33 )

Da je Marija namjeravala imati uobičajeni brak, uključujući i bračne odnose, onda bi sigurno na riječi anđela Gabrijela reagirala riječima: „Predivno! Josip i ja ćemo biti Mesijini roditelji. No umjesto takve reakcije, ona je rekla.

„Kako će to biti kad ja muža ne poznajem?" ( Luka 1, 34 )

Dakle, da je bilo namjere bračnih odnosa, onda ove riječi ne bi imale smisla. Postavljajući to pitanje, Marija podsjeća Božjeg glasnika da i braku želi živjeti Djevičanstvo.


Uz biblijske,imamo i neke povijesne argumente...


1.)Da je Marija osim Isusa imala još djece, onda Crkva ne bi učila da je Marija vazda Djevica. Uostalom,zar nije logično, ako je netko bio Marijin potomak, bio bi jako ponosan i ne bi skrivao te bi time već u početku proturiječio nauku Crkve o Marijinom Djevičanstvu. Ali Crkva ipak od samih početaka uči da je Marija Vazda Djevica i nitko od kršćana to nije porekao. Iz toga se jasno vidi da Marija nije imala druge djece, osim Isusa.

2.)Da je Marija imala još djece osim Isusa, kako bi se onda Isus pojavio među ljudima u to vrijeme? On bi bio prvorođeni od mnogo djece, ništa posebno. Ljudi ne bi vjerovali u Njegovo začeće po Duhu Svetom i normalno je da bi ljudi pretpostavili da je Josip ne samo hranitelj nego i Njegov pravi otac.Obratite pažnju da je Josip uzeo Mariju uzeo pod svoj krov u isto vrijeme kad je Isus bio začet. Tako se proroštvo o Mesijinoj Majci koja je Djevica ... Mt 1
21Rodit će sina, a ti ćeš mu nadjenuti ime Isus jer će on spasiti narod svoj od grijeha njegovih." 22Sve se to dogodilo da se ispuni što Gospodin reče po proroku: 23Evo, Djevica će začeti i roditi sina i nadjenut će mu se ime Emanuel - što znači: S nama Bog!"... ne bi ispunilo u Mariji i Isus ne bi bio očekivani Mesija rođen od Djevice.

Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 22 sij 2008 09:04 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Isusova čudesa!

O Isusovim čudesima ne saznajemo izravno,već saznajemo preko napisanih tekstova onih kjoji su Isusa pratili,bili njegovi svjedoci.Evanđelisti nisu nipošto bili kroničari koji bi uredno bilježili detelje i njih prenosili čitateljima,oni ta čudesa su pisali u vjeri u Isusa Krista kao Sina Božjega s nakanom da ga svi ljudi svakokog vijeka i pokoljenja upoznaju.

Tako imamo Marka koji je prvi pisao o Isusovim čudesiam.Matej ih je nakon njega malo preuredio,unio neke nove naglaske,itd...Isto su činili Luka i Ivan.Što se tiče povijesne okolnosti vidimo d a se oni za njih uopće ne zanimaju.To je odgovor na mnoga pitanja,zašto o čudesima u evanđeljima toga vrlo malo saznajemo,kao i o vremenskom odvijanju istih?Vrlo je važno napomenuti,da su evanđelisti Isusova čudesa shvaćali prvenstveno teološki,pokušavajući ih što bliže približiti ljudima i kao takove protumačiti ih.

Mnogi današnji egzegete i teolozi baš tako i tumače način pisanja evanđelista,kojima je prvenstvno želja bila da čitatelja potpuno uvuče i bude identificiran sa samim čudom.Zato i oni žele da čitatelj bude i gluhonijemi,slijepi,hromi,opsjednuti,mrtvi čovjek u odnosu na vjeru....žele nam prikazati kako je uskrsli Isus živ, među nama djelotvorno prisutan,uvijek spreman da nam pomogne.

Čudesa teološki promatrano,žele prenijeti izazov povijesnog Isusa iz prošlosti u sadašnjost.Čudesa navješćuju Krista kao onog koji donosi spasenje čovjeku i u prošlosti i u sadašnjosti i u budućnosti.To je u biti veliki izazov za nas same.Moram(o) shvatiti da su t a čudesa zapisana poradi mene i tebe,ona žele pomoći meni i tebi da u njima prepoznam sebe,da mogu naći odogovor na pitanja koja su mi preko tih čudesa postavljena od strane Isusa.

Moramo ovdje primjetiti da su evanđelisti,kada govorimo o čudesima,izvješčivali uvelike po uzoru na starozavjetna izvješća o čudesima,ali isto tako i po uzoru na neka helenistička i rimska izvješća o čudesima velikih ljudi.Iz SZ mahom su preuzimali neke uobičajne obrasce,slijed misli,određenu kompoziciju tematike itd....ako ćemo ih uspoređivati onda vrlo lako možemo vidjeti velike sličnosti iz evanđeoskih tekstova sa starozavjetnim izvješćima o čudesima,recimo Mojsija(voda iz spilje,mana i prepelice)...ili pak Ilijinino čudo s kruhom i uljem..."

Kr 17
7Ali poslije nekog vremena presuši potok, jer nije bilo kiše u svoj zemlji. 8Tada Iliji dođe riječ Jahvina: 9"Ustani, idi u Sarfatu Sidonsku i ondje ostani. Evo, ondje sam zapovjedio jednoj udovici da te hrani." 10Ustade on i krenu u Sarfatu. Kada je stigao do gradskih vrata, neka je udovica onuda skupljala drva; on joj se obrati i reče: "Donesi mi malo vode u vrču da pijem!" 11Kad je pošla da donese, on viknu za njom i reče joj: "Donesi mi i malo kruha u ruci!" 12Ona odgovori: "Živoga mi Jahve, tvoga Boga, ja nemam pečena kruha, nemam do pregršti brašna u ćupu i malo ulja u vrču. I evo kupim drva, pa ću otići i ono pripremiti sebi i svome sinu da pojedemo i da umremo." 13Ali joj Ilija reče: "Ništa se ne boj. Idi i uradi kako si rekla; samo najprije umijesi meni kolačić, pa mi donesi; a onda zgotovi za sebe i za svoga sina. 14Jer ovako govori Jahve, Bog Izraelov: 'U ćupu neće brašna nestati ni vrč se s uljem neće isprazniti sve dokle Jahve ne pusti da kiša padne na zemlju.'" 15Ode ona i učini kako je rekao Ilija; i za mnoge dane imadoše jela, ona, on i njen sin. 16Brašno se iz ćupa nije potrošilo i u vrču nije nestalo ulja, po riječi koju je Jahve rekao preko svoga sluge Ilije.


ili pak uskrisenje iste udovice,odnosno njenog sina....

1 Kr 17
17Poslije ovih događaja razbolio se sin domaćičin i bolest se njegova jako pogoršala, tako te u njemu nije ostalo daha. 18Tada ona reče Iliji: "Što ja imam s tobom, čovječe Božji? Zar si došao k meni da me podsjetiš na moj grijeh i da mi usmrtiš sina!" 19On joj reče: "Daj mi svoga sina!" Tada ga uze iz njezina naručja, odnese ga u gornju sobu gdje je stanovao i položi ga na svoju postelju. 20Tada zavapi Jahvi i reče: "Jahve, Bože moj, zar zaista želiš udovicu koja me ugostila uvaliti u tugu umorivši joj sina?" 21Zatim se tri puta pružio nad dječakom zazivajući Jahvu: "Jahve, Bože, učini da se u ovo dijete vrati duša njegova!" 22Jahve je uslišio molbu Ilijinu, u dijete se vratila duša i ono oživje. 23Ilija ga uze, siđe iz gornje sobe u kuću i dade ga njegovoj materi; i reče Ilija: "Evo, tvoj sin živi!"


imamo i čudo gdje Elišej uskrisava mladića,sina Šumanke....

2 Kr 4
32Elizej uđe u kuću i nađe dječaka gdje mrtav leži na njegovoj postelji. 33Ušavši, zatvori vrata za sobom i pomoli se Jahvi. 34Zatim se pope na postelju, leže na dječaka, položi svoja usta na njegova usta, svoje oči na njegove oči, svoje ruke na njegove ruke; disao je nad njim te se ugrijalo tijelo dječakovo. 35Potom ustade i prošeta se po kući tamo-amo, zatim se opet pope i disaše nad njim. A dječak tada kihnu sedam puta i otvori oči. 36I zovnu Elizej Gehazija i reče: "Pozovi tu Šunamku." On je pozva. Kad je stigla preda nj, reče joj: "Uzmi svoga sina." 37Ona, ušavši, pade mu pred noge i pokloni se do zemlje


kao i čudo umnažanja kruha...

2 Kr 4
42Neki čovjek došao iz Baal Šališe i donio čovjeku Božjem kruh od prvina, dvadeset ječmenih hljebova i kaše u torbi. A on zapovjedi: "Daj ljudima neka jedu!" 43Ali njegov momak odgovori: "Kako to mogu postaviti pred stotinu ljudi?" On odgovori: "Podaj ljudima i neka jedu, jer ovako veli Jahve: 'Jest će i preostat će.'"


Ima takovih još primjera,ali ovdje sam naveo samo da se vidi kako su se naši evanđelisti služili načinom opisivanja koji su tada bili u običaju.Ako ćemo teološki promatrati Isusova čudesa,to ćemo onda kazati ovako....


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 29 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 8 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr