www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 19 ožu 2024 09:04

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 284 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 16 kol 2018 21:02 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 19 lis 2013 16:08
Postovi: 232
Lokacija: split
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 9 zahvala
Ponavljaš rečenice koje si naučio u Crkvi. "Evolucija je od sotone" i slične fraze. Evolucija je dio znanstvene misli. Od ljudi najvećeg znanja, dakle, što će ti tu sotona. To je niska uvreda prema čovjeku.

Čim se referiraš na službene crkvene stavove opstruirao si razgovor i uopće tumačenje Biblije.
Crkva je sama sebe isključila iz mogućnosti da tumači Bibliju.
Čudit ćeš se tome? Zgražati mojoj izjavi?
No vidiš, da citiramo
H. Denzinger - P. Hunermann
ZBIRKA SAŽETAKA, VJEROVANJA, DEFINICIJA I IZJAVA O VJERI I ĆUDOREĐU

Paragraf 3042 Tko kaže da se ljudskim znanostima treba baviti tako, da se njihove tvrdnje
mogu zadržati kao istinite, makar se protivile objavljenom učenju, i da ih Crkva ne
može zabraniti: naka bude kažnjen anatemom [usp. *3017],
Paragraf 3043. Tko kaže da se može dogoditi, da se dogmama koje je odredila Crkva, u skla
du s napretkom znanosti, nekada mora dati smisao drugačiji od onoga kako gaje
shvaćala, i kako ga Crkva shvaća: neka bude kažnjen anatemom [usp. *3020].

Dakle, učenje KC je: "Onako je kako mi kažemo, a ne kako će ikada kazati znanost". Time prestaje svako pravo na razgovor i time se KC isključuje iz bilo kakvog razgovora. Može se ona zatvoriti u svoje samostane i svoje sakristije, ali iz suvremenog svijeta okrenutog proučavanju i slobodi - ona se sama svojom dogmom protiv znanja - isključila.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 16 kol 2018 21:18 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
why napisao:
Ponavljaš rečenice koje si naučio u Crkvi. "Evolucija je od sotone" i slične fraze. Evolucija je dio znanstvene misli. Od ljudi najvećeg znanja, dakle, što će ti tu sotona. To je niska uvreda prema čovjeku.

Čim se referiraš na službene crkvene stavove opstruirao si razgovor i uopće tumačenje Biblije.
Crkva je sama sebe isključila iz mogućnosti da tumači Bibliju.
Čudit ćeš se tome? Zgražati mojoj izjavi?
No vidiš, da citiramo
H. Denzinger - P. Hunermann
ZBIRKA SAŽETAKA, VJEROVANJA, DEFINICIJA I IZJAVA O VJERI I ĆUDOREĐU

Paragraf 3042 Tko kaže da se ljudskim znanostima treba baviti tako, da se njihove tvrdnje
mogu zadržati kao istinite, makar se protivile objavljenom učenju, i da ih Crkva ne
može zabraniti: naka bude kažnjen anatemom [usp. *3017],
Paragraf 3043. Tko kaže da se može dogoditi, da se dogmama koje je odredila Crkva, u skla
du s napretkom znanosti, nekada mora dati smisao drugačiji od onoga kako gaje
shvaćala, i kako ga Crkva shvaća: neka bude kažnjen anatemom [usp. *3020].

Dakle, učenje KC je: "Onako je kako mi kažemo, a ne kako će ikada kazati znanost". Time prestaje svako pravo na razgovor i time se KC isključuje iz bilo kakvog razgovora. Može se ona zatvoriti u svoje samostane i svoje sakristije, ali iz suvremenog svijeta okrenutog proučavanju i slobodi - ona se sama svojom dogmom protiv znanja - isključila.


Vidim da si pobrkao lončiće.
Učenje Crkve prije 2000 godina i danas je isto. Kroz povijest mijenjalo se nešto u formi ali ništa u sadržaju.
Ako znanost negira Boga, Crkva to ne dopušta.
No evo ti jedan tekst, privatna objava M. Valtorte o stvaranju.

Kad se kaže: 'Čovjek, kralj vidljivog svijeta, bio je stvoren s vlašću da vlada nad svim stvorovima', treba misliti da je on, po Milosti i po drugim darovima što ih je primio već u prvom času svog bivovanja, bio sazdan da bude kraljem i samome sebi i svome nižem dijelu, po spoznaju svoje posljednje svrhe, i po ljubavi koja ga je navodila da na nadnaravan način teži za njom, i po vlasti nad materijom i nad osjetilima koja u njoj postoje. Sjedinjen s Redom i ljubiteljem Ljubavi bio je stvoren tako da zna dati Bogu ono što mu mora dati, a svojem Ja ono što je dopušteno dati mu, bez nereda u strasti ili neobuzdanosti nagona. Duh , um i materija sačinjavali su skladnu cjelinu u njemu, i do toga je sklada došao u prvom času svoga postojanja, a ne kroz postupne faze, kako nekoji hoće.

Nije bilo autogeneze (nastajanje samo od sebe), nije bilo ni evolucije, nego je bilo stvaranje što ga je Stvoritelj htio. Razum s kojim ste tako ponosni morao bi vas uvjeriti da se početna stvar ne formira iz ničega i da od jedne i početne stvari ne može potjecati sve.

Samo Bog može urediti kaos i naseliti ga s bezbrojnim stvorovima, koja sačinjavaju Svijet. I taj premoćni Stvoritelj nije imao ograničenja u svome stvaranju, koje je bilo mnogostruko, niti u stvaranju već savršenih stvorova, svakoga savršenoga prema svrsi za koju je bio stvoren. Ludo je misliti da je Bog, htijući sebi dati Svemir, stvorio stvari bez oblika, očekujući da ga slave kad pojedini stvorovi i svi stvorovi postignu, postupnom evolucijom, savršenstvo svoje naravi da bi bili sposobni za naravnu ili nad-naravnu svrhu za koju su bili stvoreni.

I ako je ta istina sigurna za niže stvorove, koji imaju naravnu i vremenski ograničenu svrhu, još sigurnija je za čovjeka, koji je stvoren za nadnaravnu svrhu i besmrtnim određenjem za nebesku slavu. Može li se zamisliti Raj čuje su čete Svetaca što pjevaju aleluja oko Božjega Prijestolja konačni proizvod dugotrajne evolucije

zvjeradi?

Sadašnji čovjek nije rezultat uzlazne evolucije, nego bolni rezultat silazne evoluciji, stoga što je Adamov grijeh zauvijek oštetio čovjekovo fizičko-moralno-duhovno savršenstvo. Toliko ga je oštetio da ni Muka Isusa Krista, iako vraća život milosti svima koji su kršteni, ne može uništiti ostatke grijeha, ožiljke velike rane. To jest, ne može uništiti ona nagnuća koja su propast onih koji ne ljube ili malo ljube Boga, a muka pravednih koji ne bi htjeli imati ni najletimičnije misli što izazivaju glasovi nagnuća i kroz cio život vode junačku borbu damo da bi ostali vjerni Gospodinu.

Čovjek nije rezultat evolucije, kao što ni Svemir nije proizvod autogeneze. Da bi došlo do evolucije, uvijek treba biti neki stvaralački izvor. A misliti da su od jedne same stanice koja je nastala samo od sebe postale bezbrojne vrste, nemogući je besmisao.

Da bi mogla živjeti, stanica treba životni prostor u kome se nalaze elementi koji dopuštaju i uzdržavaju život. Ako se stanica sama formirala iz ničega, gdje je našla elemente da bi se mogla oblikovati, živjeti i razmnožavati? Ako je još nije bilo kad je počela posto-jati, kako je našla životne elemente: zrak, svjetlost, toplinu, vodu? Ono čega još nema ne može stvarati. A kako je onda on, stanica, pri svom oblikovanju našla četiri elementa? I tko, koji izvor joj je dao klicu 'život'? I kad bi se, pretpostavimo, to što nije postojalo bilo moglo oblikovati iz ničega, kako bi se iz njegove jedine jedinke i vrste bilo moglo razviti toliko raznih vrsta koliko ima onih što se nalaze u vidljivom svijetu?

Zvijezde i planeti, zemljane grude, hridi, minerali, raznolike bezbrojne vrste biljnog carstva, još različitije i brojnije vrste i rodovi životinjskog carstva, od kralježnjaka do nekralježnjaka, od sisavca do onih koji se legu iz jaja, od četveronožaca do četveroruka, od vodozemaca i gmizavaca do riba, od okrutnih mesoždera do krotkih ovaca, od onih koji su naoružani i odjeveni čvrstim oružjem za napadanje i obranu, do insekata što ih jedno ništa može uništiti, od gigantskih stanovnika prašuma, čijim nasrtajima ne odolijevaju nego gorostasi jednaki njima, do čitavog razreda člankonožaca sve do jednostaničnih životinja i bacila – zar su svi potekli od jedne jedine stanice? Sve iz jednog samoniklog rođenja?

Kad bi bilo tako, ta bi stanica bila veća od Beskrajnoga. Zašto je Beskrajni,Neizmjerni u svakom svome svojstvu, radio kroz šest dana, šest vremenskih odsjeka da sazda vidljivi svijet, dijeleći stvaralački rad u šest uzlaznih redova stvaranja koji su se razvijali, to da, prema sve većem savršenstvu? Svakako ne zato da bi se sve više naučio stvarati, nego zbog reda koji ravna svim njegovim Božanskim djelima. Taj bi red bio povrijeđen – i tako bi postalo nemoguće da preživi posljednje stvoreno biće: čovjek – da je on sazdan prvi i prije nego što je stvorena zemlja sa svim njezinim dijelovima i postala podesna za stanovanje zbog reda uspostavljenoga u njezinim vodama i kontinentima i prije no što je postala svijetla, lijepa, plodna od blagotvornoga sunca, od sjajnog mjeseca, od bezbrojnih zvijezda; prije no što je postala boravište, smočnica, perivoj za čovjeka zbog svih biljnih i životinjskih stvorova s kojima je prekrivena i napučena.

Šestog dana sazdan je čovjek, kome su u jednoj cjelini predstavljena tri carstva vidljivoga svijeta i, u čudesnoj istini, njegovo stvaranje od Boga za duhovnu dušu što ju je Bog udahnuo u čovjekovu materiju.

Čovjek: prava spojna karika između Zemlje i Neba, prava točka sjedinjenja duhovnoga i materijalnoga svijeta, biće u kome je materija svetohranište duha, biće u kome duh oživljava materiju, ne samo za ograničeni smrtni život, nego za besmrtan život poslije konačnog uskrsnuća.

Čovjek: stvorenje u kome sjaji i prebiva Duh Stvoritelj...

Šesti je dan dakle bio stvoren čovjek, potpun, savršen u svakomu svome materijalnom i duhovnom pogledu, sazdan po zamisli Božjoj, prema redu (svrsi) za koji je bio stvoren: ljubiti svoga Gospodina i služiti mu za vrijeme ljudskog života, istinski ga poznavati i zatim uživati Ga zauvijek u drugom životu.

Bio je stvoren jedinstven Čovjek, onaj od koga je moralo poteći čitavo čovječanstvo a najprije Žena, družica Čovjekova i Čovjeku, s kojim je imala napučiti cijelu Zemlju, kraljujući nad svim ostalim nižim stvorovima. Bio je stvoren jedinstven Čovjek, ona koji je kao otac imao prenijeti svim svojim potomcima sve što je bio primio: život, osjetila, materijalne sposobnosti, kao i zaštićenost protiv svakoga trpljenja, razum, razbor, znanje, neporočnost, besmrtnost i napokon dar nad darovima: Milost.

Postavka (teza) o podrijetlu čovjeka prema teoriji evolucije, koja se oslanja na građu kostura i raznolikost boje kože i izgleda da bi podržala svoju pogrešnu tvrdnju, nije postavka (teza) protiv istine o podrijetlu čovjeka, stvorenja stvorenog od Boga, nego u njezinu korist. Jer upravo raznolikost boje, gradnje, vrsta stvorova otkriva postojanje Stvoritelja, Svemogućega, koji ih je htio...

Oblici na koje bi evolucionisti htjeli položiti zgradu svoje preuzetnosti ne drže je, nego dapače pomažu njezino rušenje...

Htijući sebi stvoriti sinovski narod koji bi širio ljubav kojom preo-bilje i primio ljubav koje je žedan, Bog je stvorio čovjeka izravno, sa svojom savršenom Voljom, jednom jedinom radnjom, koja je bila šestoga dana stvaranja. Tom radnjom učinio je od praha život i savršeno tijelo kome je zatim dao dušu za njegovo osobito dostojanstvo čovjeka, posinjenog djeteta Božjega i baštinika Neba, ne samo dušu 'što je životinje imaju u nosnicama' i koja prestaje sa smrću životinje, nego duhovnu dušu koja je besmrtna, koja živi i nakon smrti tijela i koja će ponovno oživjeti tijelo, poslije smrti, na zvuk truba konačnog suda i trijumfa utjelovljene Riječi, Isusa Krista, da te dvije naravi koje su živjele zajedno na Zemlji, žive zajedno kroz vječnost, uživajući ili trpeći, prema tome kako su zajedno zaslužile.

To je istina. Bilo da je prihvaćate ili da ju odbijate. Ali premda je mnogi uporno hoćete odbijati, doći će trenutak kad ćete je savršeno spoznati i uklesati će vam se u dušu uvjerivši vas da ste izgubili Dobro zauvijek stoga što ste htjeli slijediti oholost i laž.“


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 kol 2018 17:12 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 17 tra 2018 20:10
Postovi: 287
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 18 zahvala
Dobro je da je netko citirao presavrsene objave Marije Valtorte u kojima govori sam Bog. Vise puta sam na ovom forumu govorio da te objave daju odgovore na sva teoloska pitanja,pa i na ona najteza i to s velikom jasnocom i divnom jednostavnoscu. Ovaj citat samo to potvrdjuje jer jasno rijesava sljedeci teoloski problem: Da li covjek nastao putem evolucije ili je stvoren izravno od Boga? Vidimo da u presavrsenim objavama M.Valtorte nema nikakvog mjesta za evoluciju,nego se ta lazna,bezbozna,demonska,besmislena i pseudoznanstvena teorija jasno i nedvosmisleno odbacuje.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 kol 2018 17:39 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
Bonifacije napisao:
Dobro je da je netko citirao presavrsene objave Marije Valtorte u kojima govori sam Bog. Vise puta sam na ovom forumu govorio da te objave daju odgovore na sva teoloska pitanja,pa i na ona najteza i to s velikom jasnocom i divnom jednostavnoscu. Ovaj citat samo to potvrdjuje jer jasno rijesava sljedeci teoloski problem: Da li covjek nastao putem evolucije ili je stvoren izravno od Boga? Vidimo da u presavrsenim objavama M.Valtorte nema nikakvog mjesta za evoluciju,nego se ta lazna,bezbozna,demonska,besmislena i pseudoznanstvena teorija jasno i nedvosmisleno odbacuje.


Još jedna je istina koju je Valtorte objavila, a vezano je za Veronikin rubac i Torinski platno da je to pripadalo istom čovjeku. Ona je to rekla 1944.g. a tek više od 50 godina kasnije je to dokazano.
Iako objave spadaju u privatne, papa Pio XII dozvolio je tiskati knjige.
Na internetu je čitava kolekcija knjiga koga zanima.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 kol 2018 20:56 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 16 ožu 2017 19:26
Postovi: 282
Podijelio: 2 zahvala
Zahvaljeno je: 29 zahvala
Prvo Duspara, onda Valtrota, što je slijedeće majko moja mila? Povrh toliko teoloških i crkvenih autoriteta, stv. nema potrebe za duhovnim šarlatanstvom tak(o)vog levela.

Nadalje, teorija evolucije nije 'sotonska' jerbo nema kolizije između Božjeg stvaranja i teorije kao takve - tako naime tvrdi papa.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 kol 2018 21:02 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
why napisao:
Ponavljaš rečenice koje si naučio u Crkvi. "Evolucija je od sotone" i slične fraze. Evolucija je dio znanstvene misli. Od ljudi najvećeg znanja, dakle, što će ti tu sotona. To je niska uvreda prema čovjeku.


Činim isto što i ti. Za evoluciju dokaza nema, a spominješ naučene fraze koje je tobož potkrepljuju jer znanstvenici tako kažu, a oni sve znaju. Oni su ljudi najvećeg znanja. Jer oni vele da Boga nema, da smo nastali slučajno.
Pitam te što je sa silnim svetim ljudima kroz povijest Crkve koji su živjeli a nabrojati ću samo neke: sv. Ambrozije, Augustin, Jeronim i Grgur Veliki, Bazilije Veliki, Grgur Nazijanski, Ivan Zlatousti i Atanazije Aleksandrijski. To su ljudi najvećega znanja. Znanje koje su oni imali i širili je bio na korist ljudi i spas duša za razliku od današnjih ateističkih znanstvenika.
Tebi nije potreban ni Bog ni Sotona pa si ih prekrižio. No zapravo nisi uradio ništa samo si sebe zavarao. Jer tvoja uvjerenja su tvoja uvjerenja, a ona su daleko od istine.
Charlesa Baudelairea je rekao: “Najpogubnija je đavlova lukavština da nas uvjeri kako ne postoji.” I uspio je u tome.
“Kad nečisti duh iziđe iz čovjeka, luta bezvodnim mjestima tražeći pokoja, ali ga ne nalazi. Tada rekne: Vratit ću se u kuću, odakle iziđoh.’ I, dodavši, nađe je praznu, pometenu i uređenu. Tada ode i uzme sa sobom sedam drugih duhova, gorih od sebe, te uđu i nastane se ondje. Na kraju bude s onim čovjekom gore nego na početku. Tako će biti i s ovim opakim naraštajem.” (Mt 12,41-45)


why napisao:
Čim se referiraš na službene crkvene stavove opstruirao si razgovor i uopće tumačenje Biblije.
Crkva je sama sebe isključila iz mogućnosti da tumači Bibliju.
Čudit ćeš se tome? Zgražati mojoj izjavi?
No vidiš, da citiramo
H. Denzinger - P. Hunermann
ZBIRKA SAŽETAKA, VJEROVANJA, DEFINICIJA I IZJAVA O VJERI I ĆUDOREĐU

Paragraf 3042 Tko kaže da se ljudskim znanostima treba baviti tako, da se njihove tvrdnje
mogu zadržati kao istinite, makar se protivile objavljenom učenju, i da ih Crkva ne
može zabraniti: naka bude kažnjen anatemom [usp. *3017],
Paragraf 3043. Tko kaže da se može dogoditi, da se dogmama koje je odredila Crkva, u skla
du s napretkom znanosti, nekada mora dati smisao drugačiji od onoga kako gaje
shvaćala, i kako ga Crkva shvaća: neka bude kažnjen anatemom [usp. *3020].

Dakle, učenje KC je: "Onako je kako mi kažemo, a ne kako će ikada kazati znanost". Time prestaje svako pravo na razgovor i time se KC isključuje iz bilo kakvog razgovora. Može se ona zatvoriti u svoje samostane i svoje sakristije, ali iz suvremenog svijeta okrenutog proučavanju i slobodi - ona se sama svojom dogmom protiv znanja - isključila.


Upravo je KC ta koja može jedina za sebe kazati da ima tradiciju od Krista i autoritet tumačenja nauka i biblije jer je bibliju i "sastavila" i čuvala kroz povijest pazeći da se ništa ne promijeni, ne oduzme ili doda.
Pljuješ po Denzingeru koji je uspio predočiti vjerski i moralni nauk Crkve kroz dva tisućljeća. U nijednom se drugom djelu ne odražava tako vjerno povijest naviještanja vjere i borba za iskonsko razumijevanje vjere tijekom dvaju tisućljeća kršćanstva kao u toj knjizi.
To je ko da ja uzmem djelo Nikole Tesle i popljujem ga u jednakom rangu. To si ti uradio.
Ti to smiješ jer si ti razuman čovjek.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 kol 2018 21:09 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 16 ožu 2017 19:26
Postovi: 282
Podijelio: 2 zahvala
Zahvaljeno je: 29 zahvala
why napisao:

Dakle, učenje KC je: "Onako je kako mi kažemo, a ne kako će ikada kazati znanost". Time prestaje svako pravo na razgovor i time se KC isključuje iz bilo kakvog razgovora. Može se ona zatvoriti u svoje samostane i svoje sakristije, ali iz suvremenog svijeta okrenutog proučavanju i slobodi - ona se sama svojom dogmom protiv znanja - isključila.


lol zapravo upravo je suprotno - sekularizam, tj. zapadnjački stil života (osobne slobode, moderna znanost, etc.) upravo je nastao u okviru kršćanstva. Gdje ti je sekularizam u ostatku svijeta?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 kol 2018 21:19 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
El Scorpio napisao:
Prvo Duspara, onda Valtrota, što je slijedeće majko moja mila? Povrh toliko teoloških i crkvenih autoriteta, stv. nema potrebe za duhovnim šarlatanstvom tak(o)vog levela.

Nadalje, teorija evolucije nije 'sotonska' jerbo nema kolizije između Božjeg stvaranja i teorije kao takve - tako naime tvrdi papa.


S kim ti imaš problema?
Ne leži ti Duspara? No nije on bitan.
Za Valtortu sam napisao da je za tisak knjige dao dozvolu papa Pio XII.
Ako nisi znao isti papa nije prihvatio Faustinu Kowlsku, odbacio ju je. Tek Ivan Pavao II ju je uzdigao.
Tak ja vjerujem red čeka Valtorta.

Na Pontifikalnoj akademiji znanosti 1941. godine u obraćanju, papa Pijo XII je rekao: „Samo od čovjeka može doći drugi čovjek koji će ga nazivati ocem i pretkom, a pomoćnica koju je Bog dao prvom čovjeku došla je od samog čovjeka i ona je meso od njegova mesa, načinjena kao žena i tako nazvana jer je uzeta od čovjeka (Post 2, 23)”. (dio službenog teksta enciklike Humani Generis).

Slijedom toga, kada je papa Pijo XII upotrijebio riječi „iz postojeće i žive tvari”, on je vrlo operzno napravio razliku između naravne i specijalne transformacije – ostavljajući otvorena vrata ovom drugom (čvrsto savjetujući veliki oprez), ali ne i onom prvom. Papa Ivan Pavao II u svom obraćanju Pontifikalnoj akademiji znanosti iz 1996. upotrijebio je te iste riječi pape Pija XII, „iz postojeće i žive tvari”,.

Pažnja obaju papa prilikom korištenja točno ovih riječi dobiva još više smisla ako pogledamo jednu raniju encikliku pape Lava XIII. o braku, u kojoj se svečano objavljuje:

Istinsko porijeklo braka, časna braćo, dobro je znano svima. Iako protivnici kršćanske vjere odbijaju priznati neprekinuti nauk Crkve u ovom pitanju, i već dugo nastoje uništiti svjedočanstvo svih vremena, nisu uspjeli (…). Sjećamo se onoga što je poznato svima, i ne može biti dovedeno u sumnju, da je Bog, u šesti dan stvaranja, nakon što je načinio čovjeka od praha zemaljskog, i nakon što mu je u lice udahnuo dah života, dao družicu, koju je čudesno uzeo iz Adamovog boka, dok je ovaj bio u dubokom snu29.

Osim toga što je očito potvrdio posebno oblikovanje Evinog tijela iz Adamovog boka, papa Lav XIII. također je jasno isključio svaki oblik naravnog transformizma. Kada je ovaj vrlo učeni papa, koji je sigurno bio svjestan Darwinove teorije evolucije, spomenuo „protivnike kršćanske vjere”, to je vjerojatno uključivalo i promicatelje te teorije. Vrlo je znakovito da je papa naveo da je dobro poznato svima da je Bog načinio čovjeka „u šesti dan stvaranja”. Nauk o porijeklu čovjeka (pa tako i braka) koji je bio poznat svim katoličkim biskupima 1880. kada je napisana ova enciklika savršeno se podudara sa vrlo snažnom izjavom o evoluciji koju su dali katolički biskupi Njemačke na provincijskom koncilu u Kölnu samo dvadeset godina ranije – izjavom koju Crkva nikada nije odbacila:

Naši prvi roditelji formirani su izravno od Boga. Izjavljujemo stoga da je mišljenje onih koji se ne boje tvrditi da je ljudsko biće, čovjek prema svom tijelu, konačno došlo iz spontane kontinuirane promjene nesavršene prirode prema savršenijoj, jasno u opreci sa Svetim Pismom i Vjerom.

Osim toga, time što je izjavio da je čovjek stvoren u šesti dan, papa Lav XIII potvrdio je i to da se stvaranje zaista dogodilo tokom šest povijesnih dana, kao što slijedi iz očitog smisla riječi u Post 1, bez obzira na točni vremenski period koji predstavlja jedan „dan”32. Naravni transformizam pak pretpostavlja čisti naravni proces putem kojega je evoluiralo čovjekovo tijelo, pa se najkasnija izravna intervencija Boga po ovoj teoriji mogla dogoditi kada je Bog stvorio život na Zemlji – tj. u treći dan. Međutim, kao što vlč. Brian Harrison ističe, riječi iz Post 2, 7 „očito upućuju i bilježe neku vrstu izravnog božanskog djelovanja nad materijom kao efikasan uzrok (bilo bliski bilo daleki)” Adamovog tijela. A budući da se, kao što Sveto Pismo tvrdi i papa Lav XIII potvrđuje, izravna intervencija Boga dogodila u šesti dan, a ne u treći dan, naravni transformizam mora biti isključen.

Štoviše, Papinska biblijska komisija, u istom paragrafu koji je ranije citran, uključila je „specijalno stvaranje čovjeka” kao jednu od doslovnih, povijesnih istina iz Knjige postanka u koju se mora vjerovati.

Konačno, godine Gospodnje 557. papa Pelagije I u svojoj ispovjesti vjere znanoj kao Fides Pelagii obznanjuje:

Ispovijedam naime da će svi ljudi koji su se od Adama do svršetka svijeta rodili i umrli s istim Adamom i njegovom ženom, koji nisu rođeni od drugih roditelja, već stvoreni, jedan od zemlje, a druga od muževog rebra …
Dakle, prema naučavanju Katoličke Crkve, ni jedna životinja ni na koji način nije mogla biti Adamov roditelj.

To ostavlja samo jednu kategoriju evolucijske teorije koju Crkva još uvijek nije potpuno isključila: monogenistička teistička evolucija: specijalni transformizam. Ovo je jedini oblik evolucijske teorije koji je opreznim riječima pape Pija XII u enciklici Humani Generis („iz postojeće i žive tvari”) ostavljen otvoren daljnjim raspravama, ali uz nužan oprez.

Neću stoga tvrditi da je specijalni transformizam nemoguć – barem ne sa teološkog stanovišta38. Međutim, priznat ću da je on prilično problematičan. Specijalni transformizam drži da je Adamovo tijelo na neki način evoluiralo iz žive tvari od niže životinjske vrste, s time da ta evolucija ni na koji način ne čini tu vrstu Adamovim roditeljem. Neki od načina koji su predloženi za ovaj proces uključuju ideju da je Bog izravno intervenirao kako bi transformirao spojenu spermu i jajnu stanicu niže životinjske vrste u prvo ljudsko biće, ili da je Bog nekako oblikovao Adama od neke niže životinjske vrste na sličan način kao što je oblikovao Evu iz Adamovog boka .

U ovoj hipotezi vidim barem tri velika problema. Prvo, ona nanosi štetu naučavanju Svetog Pisma i Crkve o posebnom dostojanstvu čovjeka, koji je stvoren na sliku i priliku Božju (Post 1, 27). Čovjek je stvoren u stanju svetosti, što ga jasno odvaja od ostatka stvorenoga. Jedinstvenost čovjeka očita je u jeziku kojim se opisuje njegovo specijalno stvaranje (Post 1, 26-27; Post 2, 7), u vlasti nad svim životinjama koja mu je odmah dana (Post 1, 28) i kasnijem dopuštenju da ih koristi kao hranu (Post 9, 2-3), kao i u Božjoj izjavi da ni jedna od životinja nije prikladna da bude čovjekov pomoćnik (Post 2, 18-20).

Drugi veliki problem sa specijalnim transformizmom ležu u tome da on proturječi jedinstvenoj vezi koja postoji između muškarca i žene – vezi koja je sveta i koja predstavlja temelj za brak, kao što sam Krist jasno očituje: „I njih dvoje bit će jedno tijelo.” (usp. Mt 19, 3-6). Budući da je Eva uzeta iz Adamovog boka, postoji profinjeno jedinstvo između muškarca i žene u braku. Ako, međutim, smatramo da je Adam uzet iz žive tvari neke zvijeri, onda tu pogrešno uvodimo trojstvenu zajednicu između muškarca, žene i zvijeri. Ova nevjerojatna ideja je potpuno lišena bilo kakvog smisla u cijelom kanonu Svetoga pisma i ukupnom pologu vjere.

Treći veliki problem sa specijalnim transoformizmom je taj što je nelogičan. Budući da su tolike zasade neodarvinističke evolucije isključene, ono što ostaje je prilično nepovezani proces: na Boga se gleda kao na onoga koji vodi evoluciju primata u neko biće koje se čini da liči na čovjeka; tada Bog intervenira i koristi barem nešto od žive tvari iz toga bića kako bi formirao Adamovo tijelo; zatim, Bog stvara Evu izravno iz Adamovog boka; tada zaustavlja evolucijski proces kako ni jedno drugo biće ne bi nastalo na taj način. Ne bi li bilo puno logičnije za Boga da zaobiđe sve te nepovezane korake i formira čovjeka izravno iz praha – baš kao što Sveto Pismo i bilježi (Post 2, 7), a sam Bog potvrđuje kada kaže Adamu: „U znoju ćeš lica svojega jesti kruh dok se ne vratiš u zemlju iz koje si uzet” (Post 3, 19)

Ne vidim ni jedan razlog zbog kojega bismo trebali počiniti toliko skokova samo kako bismo nastojali pomiriti katoličku vjeru s teorijom koja je posebno oformljena kako bi objasnila porijeklo čovjeka bez spominjanja Boga. Čini mi se da su teistički evolucionisti stjerani u kut: moraju ili napustiti nauk Crkve (ne dao Bog!), napustiti teoriju evolucije, ili zadržati prilično nelogičan položaj – onaj s kojim se neodarvinisti mogu lako izrugivati i smijati – položaj koji bi svaki vjerni i razumni katolik trebao izbjeći.

Dakle, je li teorija evolucije moguća? Da, ali u vrlo ograničenom smislu – samo za Adama, ali ne za Evu ili bilo koje drugo ljudsko biće; za njegovo tijelo, ali ne i za dušu; putem izravne intervencije Boga iz postojeće i žive tvari, ali ne putem čisto naravnog procesa koji bi na bilo koji način neko drugo biće učinio njegovim roditeljem – teorija evolucije može nekako biti moguća. Ali je li ona zaista održiva? Sasvim sigurno, ne. Stoga, ja odbacujem teoriju evolucije.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 18 kol 2018 11:07 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 26 srp 2011 16:25
Postovi: 181
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
Hipoteza makro-evolucije je krvava, nemilosrdna, od početka ispunjena tjelesnom smrću, nasiljem, boli, bolestima, degeneracijama, nadjačavanjima i kao takva je u izravnom sukobu sa savršenom Božjom dobrotom i ljubavlju kojom je Bog izvorno stvarao dovršene tipove (tj. porodice, a NE biološke vrste - biološke vrste su samo varijeteti unutar nepremostivih granica porodica) stvorenja.

Što se tiče odnosa katolika i ideje evolucije, poznati duhovnik katolika studenata, don Damir Stojić, koji upravo kao svećenik duhovnik i evangelizator zna stvarno stanje, na svojem facebook-u, 11. kolovoza 2016., napisao je jednom pripadniku evolucionističke vjere sljedeći komentar o hipotezi makro-evolucije i stavu Katoličke Crkve prema hipotezi makro-evolucije: "lijepo molim da dostaviš samo jedan dokaz za tzv. Makro-evoluciju (promjena od vrste do vrste); ne mislim na mikro-evoluciju (promjena unutar jedne vrste). Crkva, kao cijeli znanstveni svijet prihvaća mikro-evoluciju. Problem je što se djeci u školi nameće tzv. Teoriju o makro-evoluciju bez ijednog znanstvenog dokaza. Zato su pseudo znanstvenici vođeni ideologijom da svedu čovjeka ma majmuna lažirali dokaze. Uostalom, tek sada su otkrili znanstvenu farsu o cemu piše članak. Naravno, ova pseudo znanost je jako dobro došla nacistima, komunistima i današnjim sekularistima. Ako je čovjek majmun onda možeš sa čovjekom što god želiš."


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 18 kol 2018 14:30 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 19 lis 2013 16:08
Postovi: 232
Lokacija: split
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 9 zahvala
Budući da je religiozno učenje iracionalno, ne mari za dokaze iz kojih bi proizlazio zaključak nego ima zaključak za koji traže dokaze – takav iracionalni pristup stvara potrebu cijeloga zasebnog jezičnog stila da bi se kroz takav specifičan, iščašen jezik, lakše prikrivala nelogičnost i neznanstvenost ideja koje se brane. Jezik koji koristi KC je toliko iščašen da se traži biti književni teoretičar ili lingvist da bi se otkrile i razotkrile svekolike zamke i zablude takvog jezika. Stručan termin za opisani jezični izraz koji se kreira u svrhu zamagljivanja biti problema naziva se metajezik. Dugo bi bilo, i to mi nije namjera, ovdje izvoditi dužu analizu religijskog metajezika, ali svatko će, ako je praktični vjernik lako se i sam dosjetiti jezičnih bravura, lobotomija, zakučastih fraza i izraza koje nigdje drugdje, ni u školi, ni u društvu, ni u javnim medijima neće čuti. Samo u Crkvi. Npr. da navedem samo nešto: „u Krista ste se obukli“. Pazi, čovjek s može obući u odijelo, u košulju, u vreću, u haljine, ali u čovjeka ili u Boga kako se obući? Možeš eventualno primiti ideje, saživiti se, povezati se, možeš obući nečiju tuđu odjeću, staviti nečiju masku, ali obući se u neko drugo živo biće? Ili: „suobličiti slavnome tijelu svome“. Iako na prvu izgleda da je jednostavno formirano, ali toliko je izraz rijedak u konstrukciji da postaje jako stilski obilježen. Jeste i ikad igdje drugdje u životu, osim u crkvi koristili izraz „suobličiti se“. Evo uguglajte „suobličiti se“ ništa vam drugo osim religioznog pojma neće izići. To se zove metajezik. Jezik katoličke religije, jezik koji su smislili za potrebe vjere.

Jedan od ključnih kršćanskih pojmova, koji na prvu čak i ne izgleda da spada u metajezik, čak bi se reklo da je jasan i razumljiv, ali vidjet ćemo kasnije da ga se stalno i NAMJERNO drže nerazumljivim (da mu se ne vidi sadržaj) jest ključni pojam cijeloga kršćanstva: Otkupljenje. Pazite, riječ otkupljenje, ili sinonim te riječi iskupljenje, spada čak u tehnički sadržajnu riječ iz ekonomije i prava i kao takav pojam ima svoje čisto i objašnjivo značenje. Kasnije ću ga detaljno razložiti. No možda upravo zato što riječ Otkupljenje (kršćanski pojam pisan zato velikim slovom) vuče na standardni pravno-ekonomski razumljiv pojam otkupljenje, iskupljenje, možda upravo zato nikada u Crkvi neće naći da se o jezičnom pojmu Otkupljenje razmatra i da se jezična konotacija Otkupljenja problematizira. E, to ćemo ovdje učiniti.

Odbacujem unaprijed (to radi zlonamjernih komentara koji bi se javili) svaku ideju da se nečim izrugujem kršćanskim pojmovima. To niti mi je namjera niti to izvodim. Kao i sve ostalo pišem ovo u slobodnom duhu, slobodan od bilo koje prisile. Dakle štoviše, tražit ću ovdje da gospodin Billy, sudjeluje u kršćanskom objašnjenju pojma jer on vjeruje da to kršćansko tumačenje dobro zna pa neka nam ovdje to i pokaže.

Pojmovi otkupiti, iskupiti imaju jasno značenje u društvenom životu i to u pravu i ekonomiji. Pojam iskupiti osim širega društvenoga konteksta koristi se u pravu i ekonomiji kao npr. iskup mjenice. Ili pojam otkup duga. Sadržaj pojma otkup ili iskup koji ću pisati u pravu sadrži četiri obvezatna elementa:
a) predmet iskupa
b) cijena iskupa
c) subjekt od kojega se pravo iskupljuje
d) subjekt koji to pravo iskupljuje

Navedena četiri faktora su nužna u sadržaju pojam otkup/iskup. Idemo ih malo analizirati.

Svatko onaj tko je kada uzeo kakav bankovni kredit zna dobro da mu je banka tražila osiguranje povrata kredita i za to često tražila mjenice kao osiguranje i/ili neku čvrstu imovinu, primjerice stan za osiguranje povrata kredita. Banka je pri zaduženju kredita tražila da se upiše kao hipotekarni ili fiducijarni vlasnik te kuće/stana koji će uzeti za osiguranje. Banka je tim upisom postala potencijalni vlasnik koji će se lako pretvoriti u stvarnog vlasnika, ako dužnik na vrijeme ne bude vraćao kredit. Da bi dužnik s kuće/stana skinuo hipoteku, to je mogao učiniti tek nakon što vrati cijeli kredit s kamatama. Jasno, jer subjekt od kojega se traži otkup ima prava kojima određuje ponašanje dužnika.

Predmet zaloga a onda i predmeti iskupa su u današnjem a i davnom pravu raznoliki. Osim nekretnina ili npr. vozila, u zalagaonice su se davale razne osobne i vrijedne stvari, satovi, nakit, vrijedna odjeća i slično, da bi se dobio neki zajam. U svakom od tih slučajeva stvar dana u zalog mogla se je iskupiti tek punim vraćanjem zajma i troškova. Onaj tko je odlučivao o pravu iskupa imaju je pravnu vlast nad tim dobrom a time i nad ponašanjem dužnika.

Predmet iskupa je poznat i on je fizički određen na početku ugovara. To su, kao što smo rekli razni oblici materijalnih stvari koje su utržive. Nažalost, u crnoj povijesti ljudskog roda, koja seže i poklapa s biblijskim vremenima pa sve do kraja Starog vijeka u Europi, a u Americi i do 19. stoljeća – predmeti zalaganja i iskupa bili su i ljudi kao robovi. I njih se u određenim slučajevima za određenu cijenu moglo iskupljivati od onoga tko je držao pravo da primi iskupnu cijenu.

Cijena iskupa je zadana ugovorom i sadrži povrat duga od dužnika vjerovniku, dakle duga u obliku glavnice, kamata i pripadajućih troškova. Ukoliko zanemarimo sada moguće malverzacije oko lihvarenja ili prevara, navodimo da je cijena iskupa zadana i poznata.

I na kraju subjekt koji je ovlašten tražiti iskup – je osoba koja ima interesa ponovo povratiti stvar koju iskupljuje.

E, sada ovo možda izgleda kao nepotrebno pravno širenje teme, ali upravo kroz ovaj pravni opis u hrvatskom jeziku, onakvim jezikom kojim se služimo u školu i u društvu općenito, kroz pravni opis i kroz razumljive riječi, postaje nam jasan i razumljiv pojam otkup.

Isti način analitičkog razmišljanja treba biti primjenljiv na istovjetne pojmove koje pretendira koristiti religija. Pogledat ćemo i vidjet ćemo da nije slučajno što se religijski izraz Otkupljenje koristi sa pretpostavkom istih sadržajnih komponenti kao što je uobičajena hrvatska riječ otkup. Dakle Otkupljenje kao religiozni sadržaj obuhvaća:

a) određenje što ili koga se Otkupljuje
b) što treba dati (moralno ili vrijednosno) kao naknadu za Otkupljenje
c) Subjekt od koga se Otkupljuje
d) Subjekt koji Otkupljuje

Opet da se netko laički ne zgraža nad usporedbom Otkupljenja s prozaičnim pojmovima prava i ekonomije, navodim da KKC poznaje pojam ekonomije i to kroz mnoge točke gdje se objašnjava Plan spasenja inzistira na pojmu ekonomije (Paragrafi, 66, 122, 236, 259, 260 itd KKC) tako da sekularni pojam ekonomija nije i u kakvoj isključivosti u odnosu na religijsku formu pojmova). Stoga ga i u ovoj pravno-ekonomskoj analizi slobodno prezentiramo.

Sad bih zamolio gosp. Billy-ja da se uključi i da kaže što to tumači KC u odnosu na sljedeće (svi mi to znamo odgovoriti, ali neka odgovori gospodin koji vjeruje da jako dobro razumije učenje KC):

1. tko su oni koje po učenju KC obuhvaća čin Otkupljenja?
2. tko je Otkupitelj?
3. od koga se traži Otkupljenje?
4. što se od Otkupitelja traži za Otkupljenje?
.............
ps. Budite toliko obzirni pa u odgovorima nemojte citirati cijeli post jer tako samo zagušujete sadržaj diskusije


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 284 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 7 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr