bit će dobro napisao:
Sve ja ovo kužim ali me već godinama muči isto pitanje:
1)Od kud anđelima pomisao na zlo. kako ako oni spoznaju stvari kakve jesu.
2) Od kud su upoznali zlo jer po naravi ju ne bi trebali poznavati. Ima li netko neku teoriju?
Ne bih rekao da si ti ista razumjela.
1) Andjeli nisu uopce imali pomisao na zlo, jer zlo kao apsolutni princip uopce ne postoji. Ti kao da si zadojena dualistickom filozofijom dvaju apsolutnih principa, koji se medjusobno bore za prevlast, sto je gnosticki nauk i stvarna hereza, koju su vec prvi krscani prozreli i odbacili i sve koji su ju slijedili, osudili kao krivovjerce... Gnostici su taj nauk preuzeli najvjerojatnije od Zaratustre.
2) Kako gore navedoh, zlo kao apsolutni princip ne postoji, a to je i logicni slijed misljenja, jer ako bi postojala dva apsolutna principa sa dijametralno oprencim predznacima, onda bi borba izmedju njih dva bila principijelna i nikada nebi doslo do kreacije u ovom obliku, jer sto bi dobri princip kreirao, zli princip bi to unistio i tako redom. Nebi bio moguc ni univerzum ni bilo sta.
Iskljucivo iz aspekta jednog apsolutno-dobrog principa moguca je kreacija.
I Sv. Toma Akvinski kaze, da nije moguc grijeh u duhovnoj sveri, ako se duh osjeca privucen apsolutnim Duhom i Dobrom, iskljucivo bi bio moguc, ako bi se kod toga odnosa povrijedilo pravila toga apsolutnog Entiteta, dakle Boga, jer Andjeli su u principu puni ljubavi.
Ako prekrse Bozje zapovijedi, onda se tu radi o oholosti i grijehu ponosa i zavisti. Iz oholosti zeljeti biti kao Bog, i ponosa u tome i ustrajati, dolazi do udaljavanja od apsolutnog Dobra, Boga, i iz toga aspekta gresnosti rezultira kasnije zlo u svijetu, jer pale andjele smeta apsolutna Bozja Dobrota i ljudsko nastojanje biti dobar. Zadnji cilj palog andjela je bio jednakost sa Bogom, cilj koji bi mu bio udjeljen na koncu, ako bi ustrajao u svojoj ljubavi prema Bogu, sto on nije ucinio. Kod Ezekijela najvisi u hijerarhiji palih andjela je jedan Kerubim. Kerubim je punina spoznaje. Serafini su goruci, plameni. Kerubimi se upravo i nazivaju tako poradi punine spoznaje, a Serafini poradi goruce ljubavi. Zato su kerubimi mogli sagrijesti iz oholosti, docim Serefini ne! Iz toga proizlazi, da je nagon prema grijehu kod visih hijerarhija veci od onih nizih. Poznato je iz Biblije, da andjeli ne posjeduju nikakvih "kocnica" u svojim stremljenjima, nego svoja nastojanja vrse sa najvecim mogucim zarom, u dobrom, kao i zlom aspektu. Zato je "Satan", prvi od Keruba zaglibio najdublje u svom grijehu.