Moram naglasiti da ovo nije odgovor na pitanja.
Tako da ,ovo nije za raspravu,već za sve one(Božja ovčica
) koji to žele pročitati
i saznati možda još nešto novo ili možda sve to shvatiti iz nekog drugog kuta.
Korisno je,pa tko ima volje i vremena ,neka čita.
- citati koje ću staviti su iz knjige "Susret sa živim Bogom" prof.Tomislava Ivančića
- svi citati se nalaze pod ovim naslovom 3.ISUS KRIST I OTKUPLJENJE
-stavila sam po redu ,ali ne sve ,preskačem citate iz Biblije(tko hoće detaljnije čitati,ipak treba uzeti knjigu)
"Crkva od svog početka vjeruje da je Isus Krist otkupio svijet.
On je Spasitelj svakoga čovjeka i cijeloga svijeta.
Što je spas?To je mogućnost da živimo slobodno.
To je spoznanje da je svijet smrti,grijeha i mržnje osuđen,
da je na izdisaju,a Božji-slobodni svijet-sve snažniji u ljudima i u svijetu.
To je spoznanje da čovjekov život nije samo ovo kratko razdoblje
boravka na zemlji,nego je vječan.Smrt je samo kratki prolaz.
Čovjek je još tu usred mržnje,patnje ,besmisla,užasa,nepravdi,pokolja i pakla,
no već u sebi nosi klice slobode.Dana mu je nada.
Time što nam je Isus dao spoznati da smo od Boga izišli i da k Bogu idemo,
nije više stanje isto kao kad to nismo znali.
Time što znamo da je Isus pobijedio grijeh i smrt,
svijet nije više kao prije.
Svjesni smo tko smo,kamo idemo i što možemo.
Znamo čiji smo i što trebamo činiti.
Isus je prisutan u svakoj našoj patnji,na našoj je strani,
na strani čovjeka ,protiv Zloga.
Ipak,koliko god se mi borili i prihvaćali kušnje,
otkupljenje nam je darovano.Krist je to izvojevao.
Naše je da hodamo u toj slobodi sve do potpune slobode u nebu.
ISUS KRIST OTKUPITELJ
U čemu je Kristovo otkupljenje?
Da bismo to znali,potrebno je znati najprije tko je Isus Krist.
Isus je ime čovjeka,ime Isus znači Spasitelj.
Krist pak znači Pomazanik.Naziv Krist,dakle,naziv je za službu
koju Isus ima u povijesti čovječanstva.
Krist stoga znači da je Isus Posrednik između Boga i ljudi,
donositelj Božjeg kraljevstava među ljude.
Krist ujedno znači da je Isus Božji poslanik i Sin Božji.
Isus je ,prema tome, i Bog i čovjek.
Njegova božanska osoba nosi ljudsku i božansku narav.
Isus je povijesna osoba.
O tome svjedoče ne samo Crkva i evanđelja nego i
židovski,grčki i rimski pisci i povjesničari.
Isus nije slučajna osoba.
Unaprijed je predskazan njegov dolazak.
Svi koji mu povjeruju ,svjesno i opredijeljeno,
čine njegova djela,doživljavaju slobodu savjesti i
nalaze smisao i nove snage u zauzetosti za čovjeka u svijetu.
A prije svega nalaze Boga.
No,sigurnost da je Isus Božji Sin,a ne samo čovjek, daje tek vjera.Što je to vjera?
Vjera je ulazak u nove ,božanske predjele stvarnosti i života,ulazak koji se temelji na Božjoj riječi.
Bog zove čovjeka i daje mu obećanje novog života i nove spoznaje.
Kad se čovjek odazove ,susreće se s Bogom i nalazi ono što mu je Božja riječ obećala.
Nov život,nove spoznaje,radost,mir i susret s Bogom dokaz su istinitosti Božje riječi.
U vjeru uvodi Božja snaga,milost,Duh Sveti.
Sigurnost vjeri daje susret s Bogom,iskustvo Boga koje se događa tek onda
kad se čovjek snagom milosti uputi u pravcu koji mu pokazuje Božja riječ.
Treba nadodati da je kršćaninova sigurnost sigurnost vjere,a ne znanstvena sigurnost.
Znači to je sigurnost povjerenja osobi,a ne matematičko -logička sigurnost.
Kao djetetovo povjerenje u majku.Vjera nije samo predmet razuma.
Ipak,bez dovoljne razumske sigurnosti ne može nastati prava duboka vjera.
Jer,vjera ide preko razuma,ne bez njega.Ona mora biti razumna.
Tako je to i među ljudima.
Ne može se biti znanstveno i matematički siguran u ljubav nekog čovjeka.
I najbliži i najpovjerljiviji prijatelj može iznevjeriti.
U svakom povjerenju ima rizika,makar malo nepovjerenja.
Pa ipak,ljudi moraju i razumski razmišljati o svojim prijateljima.
Razlika između povijesnih dokaza o Cezaru,Sokratu i Napoleonu s jedne strane,
te dokaza o Isusu s druge strane,jest u tome što Isus i danas živi
i što ga vjernici i danas snažno susreću.
Oni ga susreću u Riječi i Duhu Svetome po molitvi.
Vjera je povjerenje dano osobi.
To znači,čovjek uvijek može posumnjati i odbaciti vjeru.
Isusov životni moto je bila poslušnost Očevoj volji.
Došao je na svijet da njegovu volju izvrši i da čovječanstvo otme grijehu.
KAKO JE ON OTKUPIO SVIJET?
Do sada smo pokušali razumski prikazati Isusa Krista kao povijesnog Isusa i natpovijesnog Krista.
Razum potpomognut vjerom još dublje spoznaje njega i njegovo djelo.
"Nitko ne dolazi Ocu osim po meni"(14,6)-kaže Isus.Do Boga se ne dolazi ljudskim silama.
Čovjek se ,počinivši grijeh,skrio pred Bogom i ne može sam iz svojeg skrovišta.
Isus mu dolazi u njegov grijeh,uzima ljudsku narav,uzima na sebe sve grijehe,
ulazi u čovjekovo prokletstvo i govoreći o Ocu poziva čovjeka da ga slijedi na putu u slobodu.
On mu zato oprašta grijeh.
Uzeo je našu smrtnu egzistenciju i umro u njoj,a nama darovao novu,svoju ,uskrslu egzistenciju.
Tako ne živimo više mi, nego Krist živi u nama(usp.Gal 2,20).Imamo njegov život ne više svoj.
Uništivši grijeh On nas je pomirio s Bogom.
Zato smo po Kristu zadobili izgubljeni raj i pristup Bogu.
Ali, ne samo da je čovjek opet dobio pravo na izgubljeni raj i
sve prednosti života u raju,nego je dobio mnogo više.
Postali smo dionici božanske naravi.
Izbavljeni smo iz ropstva grijeha,smrti i đavla.
Isus je opet uspostavio pravdu u svijetu.Platio je cijenu za naše otkupljenje.
Uzeo je na sebe našu kaznu.
Nitko se od nas ne bi mogao iskupiti,jer smo uvrijedili neizmjernog Boga.
Bili smo tako prodani kao djeca bezakonja.
Isus je Ocu prinio cijenu za nas i otkupio nas.
"A Gospodin je svalio na nj bezakonje svih nas"(Iz 53,6).
Tako je Isus opet uspostavio poljuljani red u svemiru time što je
uklonio krivnju i nepovjerenje prema Bogu,što je pomirio svijet s Bogom.
Ljudi bez straha opet smiju pred Boga.
Isus je dokinuo nepovjerenje prema Bogu.Ljudi opet mogu prijateljevati s Bogom.
A čim je uspostavljeno prijateljstvo s Bogom,uspostavlja se i povjerenje među ljudima.
"Jer tko ne ljubi svoga brata koga vidi,Boga kog ne vidi ne može ljubiti.
I ovu zapovijed imamo od njega:Tko ljubi Boga,da ljubi i brata svoga"(1 Iv 4,20-21).
Jasno je ,dakle,da čovjek nije mogao sam početi vjerovati i ljubiti.Bog ima inicijativu. "
-u idućem postu ću nastaviti