Tomatino napisao:
orthodox napisao:
4.) Postoji mogućnost blagoslova drugog i trećeg braka.
Možeš li nešto više reći o ovome, u kojim slučajevima postoji takva mogućnost?
Također, zanima me kako je kod pravoslavnih uređeno moralno pitanje spolnog odnosa muža i žene ?
Odnosno, kako se gleda na kontracepciju, prekinuti snošaj i sl.? Kod nas katolika često se ističe - osobito don. Damir Stojić, studentski kapelan - kako svaki spolni čin mora biti otvoren za život pa nikakva kontracepcija nije moralno prihvatljiva. Kako je to definirano kod pravoslavaca?
Dakle, Pravoslavna Crkva, kao i katolička, vjeruje u nerazriješivost braka, međutim, tumačeći pojam "smrt" ne samo u fizičkom, već i u duhovnom i moralnom smislu, kao i snishodeći slabijim vjernicima koji nisu u stanju izdržati sami, a nisu skrivili kraj braka, istima blagoslivlja drugi i treći brak. Dakle, za njega mora postojati opravdan razlog, dozvola biskupa ili crkvenog suda, ne služi se redovnim načinom, odnosno služi se sa pokajničkim molitvama umjesto uobičajenih, dobije se i određena epitimija ("pokora") koja se mora vršiti (ne znam napamet koliko, ali kanoni govore o višegodišnjem isključenju iz sakramentalnog života), a drugobračna osoba ne može postati svećenik. Ova pravila se odnose i na udovce, dakle, ne samo "razvedene". U biti, to i nisu pravi brakovi, za koje se drži da će u preobraženom obliku i u vječnosti trajati, već privremena ovozemaljska zajedništva blagoslovljena zbog olakšanja životnih situacija, snishođenja slabima itd. Važno je naglasiti da Crkva to tolerira i trpi, a ne promiče; i da to nije ničije pravo, već milosrđe konkretnim pojedincima. Preporučujem sljedeći članak:
http://orthodoxhr.blogspot.hr/2013/05/crkveni-brak-i-razvod.htmlGeneralno, spolni moral je kao i u katolika, dakle, muž i žena u svom braku normalno spolno opće, s tim što se nemaju spolni odnosi u vrijeme postova, prije i poslije pričesti, i sl. Što se kontracepcije tiče, generalno, PC je protiv nje, s time da abortivnu apsolutno i strogo zabranjuje. Što se neabortivne tiče, nju zabranjuje načelno, tj., dopušta mogućnost pojedinih slučajeva da se određenim pojedincima zbog ljudskih teškoća to ne broji u smrtne grijehe. Općenito, za mnoge stvari u pravoslavlju stvari tako funkcioniraju-pošto se životne situacije razlikuju jedna od druge, prakticira se više individualni pristup. Dakle, ne uzima se kontracepcija neabortivna kao isti grijeh nekome čestitom kršćaninu koji se trudi, a suočen je sa određenim problemima, i nekome tko je koristi zbog raskalašenosti i komocije.