www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 19 ožu 2024 08:04

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 56 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 18 vel 2019 17:24 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
Billy napisao:
Katolička Crkva je mjerodavna, a u njoj nije svetac.
Rasulo ili ne nisu izgovor za herezu.

Billy napisao:
Poanta je da je ono što je vjerovau Jan krivo.

Billy napisao:
Duboka žalost zbog načina na koji je ubijen. Slažem se.

Billy napisao:
Odgovor je heretik.

Ajde Billy da si i ti jednom u pravu. :)


johnny 5 napisao:
Ovo gore treba pročitati da se vidi što je sv. Ivan Pavao II kao papa rekao o Janu Husu, te se onda može dalje istraživati. Zanimljivo da ne vidim da papa govori da je heretik i slično, štoviše čak spominje Husovu moralnu hrabrost.

Pozdrav Đoni!

Nisam ni znao da se Sv. Ivan Pavao II. oglasio po pitanju Jan Husa. Sve to stoji šta si stavio. Sada pišem gluposti, naravno da stoji kad je to pisao Sv. Ivan Pavao II. Nigdje se u tekstu na spominje da Jan Hus nije (više) heretik. Crkva ga je proglasila heretikom. U ovom obraćanju Sv. Ivana Pavla II. nigdje se to ne ukida.



Evo u Denzingeru popis njegovih zabluda.


Zablude Jana Husa



1. Jedina je sveta opća Crkva, tj. sveukupnost predodređenih. A dalje slijedi: Samo je jedna opća Crkva sveta, kao što je i samo jedan broj svih predodređenih.

2. Pavao nikada nije bio ud đavla, premda je činio neka djela slična djelima Crkve zlih.

3. Oni za koje (Bog) po predznanju zna (da su odbačeni) nisu dijelovi Crkve, jer se niti jedan njezin dio konačno neće otkinuti od nje, jer ljubav predznanja, koja ju (Crkvu) povezuje, ne otkida [usp. 1 Kor 13,8].

4. Dvije naravi, boštvo i čovještvo su jedan Krist.

5. Premda je onaj za koga (Bog ) po predznanju zna (da je odbačen) katkada u milosti prema sadašnjoj pravednosti, ipak (on) nikada nije član Svete crkve; a predodređen uvijek ostaje udom Crkve, premda katkada ispada iz dolazeće milosti, ali ne i iz milosti predodređenja.

6. Uzimajući Crkvu kao sveukupnost predodređenih, bili prema sadašnjoj pravednosti u milosti ili ne bili, i u tom smislu se Crkva nalazi u članku vjere.

7. Petar nije, niti je bio, glava svete Katoličke crkve.

8. Svećenici koji na bilo koji način žive grješno, oskvrnjuju ovlasti svećeništva, kao što sinovi nevjernici misle nevjernički o sedam sakramenata Crkve, o ključevima, službama, presudama, propisima, obredima i svetim crkvenim stvarima, o štovanju relikvija, oprostima i redovima.

9. Papinska čast izrasla je iz careve, a prednost i uspostava papinstva proizašla je iz careve vlasti.

10. Nitko bez objave ne može razumno tvrditi, o sebi ili o drugome, da je glava partikularne Crkve, niti je rimski prvosvećenik glava Rimske crkve.

11. Ne treba vjerovati da je onaj koji je rimski prvosvećenik, glava bilo koje partikularne Svete crkve, ako ga Bog nije (za to) predodredio.

12. Nitko nije zamjenik Krista ili Petra, ako ih ne nasljeduje u životu; jer niti jedno drugo nasljeđivanje njje više vlastito, niti se na drugi način prima od Boga upravljačka vlast; jer za tu se službu namjesništva traži, sukladnost ponašanja i autoritet ustanovitelja.

13. Papa nije pravi i očiti nasljednik prvaka apostola Petra, ako živi životom suprotnim Petrovu; a ako je pohlepan onda je nasljednik Jude Iškariotskog. I na isti način, kardinali nisu pravi i očiti nasljednici zbora drugih Kristovih apostola, ako ne žive na način apostola, obdržavajući zapovijedi i savjete Gospodina našega Isusa Krista.

14. Učitelji koji tvrde, da onoga koga treba popraviti crkvenom kaznom, a on se ne želi popraviti, treba predati svjetovnom sudu, sigurno u tome slijede velike svećenike, pismoznance i farizeje, koji su Krista, kad im se nije htio pokoravati u svemu, predali svjetovnoj vlasti govoreći: "Nama nije dopušteno nikoga ubiti" [Iv 18,31]; a takvi su ubojice gori od Pilata.

15. Crkvena poslušnost je poslušnost izmišljena od svećenika Crkve, mimo izričitog autoriteta Pisma.

16. Neposredna podjela ljudskih djela je da su ona ili kreposna ili zla; ako je čovjek zao i nešto radi, onda radi zlo; a ako je krepostan, štogod radio radi kreposno; kao što zloća, koja se zove zločin ili smrtni grijeh, potpuno kvari djelo zlog čovjeka, tako i krepost oživljava sva djela kreposnog čovjeka .

17. Kristovi svećenici koji žive po njegovom zakonu, koji poznaju Pismo i imaju sklonost za izgrađivanje naroda, moraju propovijedati bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja. I dalje: Ako papa ili drugi prelat tako raspoloženom svećenika zabrane propovijedati, podložnik se ne mora pokoravati.

18. Svatko po zapovijedi prima službu propovijedanja tko stupa u svećeništvo; tu zapovijed treba izvršiti bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja.

19. Preko crkvenih kazni izopćenja, suzpenzije i interdikta, kler za svoje uzvisivanje podlaže laički narod, umnožava pohlepu, štiti zloću i priprema put Antikristu. Jasan je pak znak da takve kazne dolaze od Antikrista, koje oni u svojim postupcima zovu munjama; njima kler prvenstveno ide protiv onih koji razgolićuju Antikristovu zloću, a koju kler ponajviše prisvaja za sebe.

20. Ako je papa zao, posebno ako (Bog) za njega po predznanju zna (da je izgubljen), tada je kao apostol Juda đavao, lopov, sin propasti, a nije glava Svete vojujuće crkve, jer nije niti njezin ud.

21. Milost predodređenja je veza kojom se tijelo Crkve i bilo koji njegov ud, nerazrješivo vežu s glavom, Kristom.

22. Zao papa ili prelat i za koga (Bog) po predznanju zna (da je izgubljen) samo je u krivom značenju riječi pastir, a u stvari on je lopov i razbojnik.

23. Papa se ne smije nazivati 'najsvetiji', pa ni s obzirom na službu; inače bi se i kralj, prema (svojoj) službi, trebao nazivati najsvetiji, pa i mučitelji i glasnici bi se zvali sveti, štoviše i đavao bi se trebao zvati svet, jer je Božji sluga.

24. Ako papa živi suprotno Kristu, pa ako je i izabran pravilnim i zakonitim izborom u skladu s objavljenim ljudskim ustanovama, ipak bi uzašao (na papinsko prijestolje) od drugud a ne po Kristu, premda je ušao po izboru koji je prvenstveno učinio Bog; naime, i Juda Iškariotski je u biskupstvo izabran pravilno i zakonito od Boga Isusa Krista, pa ipak je drugim putem (a ne po Kristu) ušao u ovčinjak ovaca.

25. Osuda 25 članaka Ivana Wyclifa, koju su sastavili profesori, nerazumna je i nepravedna i loše učinjena; izmišljen je i razlog koji su naveli, naime zbog toga jer 'niti jedan od njih nije katolički, nego je svaki od njih ili krivovjeran, ili kriv, ili sablažnjiv'.

26. Nije neka osoba tim samim zakonito izabrana jer su izbornici, ili veći dio njih, živim glasom, prema ljudskim običajima, bili za neku osobu; niti je netko tim samim pravi i očiti nasljednik ili zamjenik apostola Petra, ili drugog apostola u crkvenoj službi; dakle, izabrali izbornici dobro ili loše, trebamo vjerovati djelima izabranog; naime tim samim, što netko obilnije zaslužno radi za napredak Crkve, on ima za to od Boga veće ovlasti.

27. Nije iskra prividnosti, da treba postojati jedna glava koja vodi Crkvu u duhovnim stvarima, a ona mora biti u vezi sa samom vojujućom Crkvom i nju održavati.

28. Krist bi bez takvih čudovišnih glava bolje vodio svoju Crkvu preko svojih pravih učenika raspršenih po čitavoj zemlji.

29. Apostoli i vjerni Gospodnji svećenici marljivo su vodili Crkvu u onome što je potrebno za spasenje, prije nego li je uvedena papinska služba; tako bi i radili sve do sudnjeg dana, da nema pape, što je vrlo moguće.

30. Nema svjetovnog gospodara, nema prelata, nema biskupa, dok je u smrtnom grijehu.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 18 vel 2019 18:22 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
Fran26 napisao:
Billy napisao:
Katolička Crkva je mjerodavna, a u njoj nije svetac.
Rasulo ili ne nisu izgovor za herezu.

Billy napisao:
Poanta je da je ono što je vjerovau Jan krivo.

Billy napisao:
Duboka žalost zbog načina na koji je ubijen. Slažem se.

Billy napisao:
Odgovor je heretik.

Ajde Billy da si i ti jednom u pravu. :)



Ne jedno nego mnogo puta, bez obzira što ti pisao.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 18 vel 2019 21:27 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 12 lip 2018 18:40
Postovi: 571
Podijelio: 88 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
Može li ko točno navesti o kojoj se zabludi radi...jer ovako općenito ...bio je protiv pape, čistilišta itd nije ništa.

Čovjeka nije heretikom proglasila KC već protupapa i sabor koji je on formirao.
Može li neko ovdje staviti gdje je to KC službeno osudila Jan Husa.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 18 vel 2019 22:55 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
kopitar napisao:
Može li ko točno navesti o kojoj se zabludi radi...jer ovako općenito ...bio je protiv pape, čistilišta itd nije ništa.

Čovjeka nije heretikom proglasila KC već protupapa i sabor koji je on formirao.
Može li neko ovdje staviti gdje je to KC službeno osudila Jan Husa.


Očajnički želiš prikahazi heretika svecem. Ali čemu to forsiranje?
Ako si katolik onda je to dovoljno da je netko heretik ako ide na papu i na nauk Crkve,
Jer papa je poglavar, a čistilište obveza vjerovanja jer je dogma. Kužiš?
AKo ne vejruješ u dogmu nisi katolik. Ti zato nisi katolik.
Zašto se predstavljaš da jesi?
Lažeš.
Crkva ga načelno nije proglasila heretikom ali je heretik. To ga ne oslobađa.
Čovjek koji je u raju je svetac iako nije proglašen od Crkve.

Pogledaj što je zagovarao John Wycliff jer te zablude je Hus preuzeo.

Zbirka sažetaka vjerovanja definicija i izjava o vjeri i ćudoređu - Heinrich Denzinger - Peter Huenermann
Link:
https://archive.org/details/zbirka_sazetaka_vjerovanja_definicija_i_izjava_o_vjeri_i_cudoredju-denzinger-huenermann/page/n343?q=jan+hus

Imaš sve zablude tamo. Okani se heretika.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 20 vel 2019 11:03 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 12 lip 2018 18:40
Postovi: 571
Podijelio: 88 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
Billy napisao:
kopitar napisao:
Može li ko točno navesti o kojoj se zabludi radi...jer ovako općenito ...bio je protiv pape, čistilišta itd nije ništa.

Čovjeka nije heretikom proglasila KC već protupapa i sabor koji je on formirao.
Može li neko ovdje staviti gdje je to KC službeno osudila Jan Husa.


Očajnički želiš prikahazi heretika svecem. Ali čemu to forsiranje?
Ako si katolik onda je to dovoljno da je netko heretik ako ide na papu i na nauk Crkve,
Jer papa je poglavar, a čistilište obveza vjerovanja jer je dogma. Kužiš?
AKo ne vejruješ u dogmu nisi katolik. Ti zato nisi katolik.
Zašto se predstavljaš da jesi?
Lažeš.
Crkva ga načelno nije proglasila heretikom ali je heretik. To ga ne oslobađa.
Čovjek koji je u raju je svetac iako nije proglašen od Crkve.

Pogledaj što je zagovarao John Wycliff jer te zablude je Hus preuzeo.

Zbirka sažetaka vjerovanja definicija i izjava o vjeri i ćudoređu - Heinrich Denzinger - Peter Huenermann
Link:
https://archive.org/details/zbirka_sazetaka_vjerovanja_definicija_i_izjava_o_vjeri_i_cudoredju-denzinger-huenermann/page/n343?q=jan+hus

Imaš sve zablude tamo. Okani se heretika.





Da li je Čistilište bila dogma u vrijeme Jana Husa i protiv kojeg je pape bio jer tri bila na funkciji.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 20 vel 2019 12:50 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
kopitar napisao:
Billy napisao:
kopitar napisao:
Može li ko točno navesti o kojoj se zabludi radi...jer ovako općenito ...bio je protiv pape, čistilišta itd nije ništa.

Čovjeka nije heretikom proglasila KC već protupapa i sabor koji je on formirao.
Može li neko ovdje staviti gdje je to KC službeno osudila Jan Husa.


Očajnički želiš prikahazi heretika svecem. Ali čemu to forsiranje?
Ako si katolik onda je to dovoljno da je netko heretik ako ide na papu i na nauk Crkve,
Jer papa je poglavar, a čistilište obveza vjerovanja jer je dogma. Kužiš?
AKo ne vejruješ u dogmu nisi katolik. Ti zato nisi katolik.
Zašto se predstavljaš da jesi?
Lažeš.
Crkva ga načelno nije proglasila heretikom ali je heretik. To ga ne oslobađa.
Čovjek koji je u raju je svetac iako nije proglašen od Crkve.

Pogledaj što je zagovarao John Wycliff jer te zablude je Hus preuzeo.

Zbirka sažetaka vjerovanja definicija i izjava o vjeri i ćudoređu - Heinrich Denzinger - Peter Huenermann
Link:
https://archive.org/details/zbirka_sazetaka_vjerovanja_definicija_i_izjava_o_vjeri_i_cudoredju-denzinger-huenermann/page/n343?q=jan+hus

Imaš sve zablude tamo. Okani se heretika.





Da li je Čistilište bila dogma u vrijeme Jana Husa i protiv kojeg je pape bio jer tri bila na funkciji.


Nebitno jer Crkva je oduvijek naučavala o čišćenju.
Da li je Marija na nebo uznesena iako nije bilo dogme do 1950.g?
Katolici od uvijek vejruju u ono što je tek Pio XII potvrdio.

“Ako tko rekne što protiv Sina Čovječjega, može mu se oprostiti, ali tko rekne što protiv Duha Svetoga, ne može mu se oprostiti ni na ovom svijetu ni na drugome” (Mt 12,32). Iz čega slijedi da se, po Isusovim riječima, neki drugi grijesi mogu oprostiti na drugome svijetu. Grijesi se u paklu ne mogu oprostiti, a u nebu se nema što opraštati, pa dakle mora postojati i neko treće stanje.

Nakon smrti na križu Isus je “otišao propovijedati duhovima koji su se nalazili u tamnici, onima koji su nekoć bili nepokorni” (1 Pt 3,19-20), i oni su bili spašeni (1 Pt 4,6). Tamnica se ne može odnositi na pakao, jer se iz pakla nitko ne može spasiti, a niti na predvorje raja u kojem su pravednici Starog zavjeta čekali na uskrsnuće Isusovo da bi se otvorila nebeska vrata, jer u tamnici su nepokorni, a ne poslušni. I sveti se Pavao molio za mrtve (Tim 1,16-17), no da nema čistilišta, njegova bi molitva bila lišena smisla.

Općenito, molitva za mrtve bila je sastavni dio života prvih kršćana, i o tome postoji mnoštvo dokumenata. Tako se Falkonila poslije smrti u snu ukazala majci i rekla: “Majko, ti ćeš umjesto mene imati ovu strankinju Teklu, da se moli za mene, da mogu prijeći u mjesto pravednika” (Djela Pavla i Tekle, 160. god.), a sveti Augustin bilježi da se “čitava Crkva drži običaja koje joj predaše oci, pa se moli za one koji su umrli u zajedništvu s Tijelom i Krvlju Kristovom”, te nastavlja kako se “ne može zanijekati da duše umrlih nalaze utočište po pobožnosti svojih još živih prijatelja i rođaka, kad ovi za njih prikažu posredničku žrtvu [svetu misu] ili kad dadu milodar Crkvi” (Propovijedi, 172, 2, 411. god.; Priručnik o vjeri, nadi i ljubavi, 18, 69, 421. god.). Vjernici koji su umrli u zajedništvu s Kristom – a koje se raskida smrtnim grijehom – iako možda nisu umrli u svetosti, ipak su i dalje članovi velike Božje obitelji, Crkve, i zato je nužno i pravedno da o njima i dalje brinemo i molimo se za spas njihove duše.

Fundamentalisti optužuju Katoličku crkvu da je učenje o čistilištu naprosto izmislila kako bi se obogatila služeći mise za mrtve, bez kojih bi, vele oni, otišla u stečaj. Što je besmislica jer svećenik dnevno može služiti najviše jednu intenciju (zadušnicu), uz dobrovoljni prilog od obično samo 5 eura, a teško da se od toga još itko obogatio. Napokon, samo nedjeljna lemozina obično znatno premašuje ono što se čitav tjedan skupi za zadušnice. A kao drugo, Crkva nije izmislila vjerovanje o čistilištu, već je to vjerovanje naslijedila od apostola.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 20 vel 2019 13:41 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 12 lip 2018 18:40
Postovi: 571
Podijelio: 88 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
Pravno gledajući ne možeš nekog optužiti da je heretik ako nije govorio protiv dogmatiziranog nauka.

Sa druge strane on je zastupao mišljenje otaca o potrebi molitve za pokojne te izražavao vjeru da im molitve pomažu, tako na primjer vjeruju pravoslavci.

Da je on govorio da molitva za pokojne nema smisla i da je nepotrebna, to bi bilo protiv nauke otaca a poznato je da je Jan bio veliki poznavatelj i priznavatelj otačke nauke.

Da li bi trebalo i svetog Bazilija i ostale istočne oce osuditi za herezu što nisu vjerovali u čistilište premda su vjerovali o potrebi molitve za pokojne i da im naše molitve pomažu.

Objava je progres i ne možeš Jana suditi iz današnje perspektive i onome što mi danas znamo .

Također i pitanje papinstva i nepogrešivosti nije bilo isto ko i sada.
Vidimo da je sabor u Konstanci imao veći legitimitet nego papa.

Pokušaj svhvatiti da teologija ima svoj kontinuitet...sv. Grigorije je vjerovao u apokatastasis kad bi takvi kao ti odlučivali on bi i mnogi drugi završili na lomači.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 22 vel 2019 16:50 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 19 srp 2006 14:41
Postovi: 1412
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 36 zahvala
Zahvaljeno je: 26 zahvala
kopitar napisao:
Može li ko točno navesti o kojoj se zabludi radi...jer ovako općenito ...bio je protiv pape, čistilišta itd nije ništa.

Čovjeka nije heretikom proglasila KC već protupapa i sabor koji je on formirao.
Može li neko ovdje staviti gdje je to KC službeno osudila Jan Husa.


pa , fran26 ti je iz DH naveo zablude JH...zar ti to nije dovoljno...šta hoćeš više??
možda ih nisi pročitao ili vidio , pa ti ih ja stavljam....da li je po tebi ijedna od ovih 3onavedenih zabluda po tebi hereza...da li nalaziš barem 1 herezu? Ili je svih 30 tvrdnji kojje je izrekao Hus po tebi skroz teološki ispravno?
Ne mogu vjerovati da ti nijedna od tvrdnji barem ne miriše na herezu na tadašnji nauk KC...ako je izrekao javno barem jednu herezu, onda je po nauku KC heretik...to ti je Billy više puta navodio
Ebvo, fran26 je našao kompilirano na jednom mjestu sve sporne izjave jana Husa! ( tu je Fran26 jak...ima on veliku arhivu i pamćenje gdje šta tražiti! :D )
-----------


Zablude Jana Husa



1. Jedina je sveta opća Crkva, tj. sveukupnost predodređenih. A dalje slijedi: Samo je jedna opća Crkva sveta, kao što je i samo jedan broj svih predodređenih.

2. Pavao nikada nije bio ud đavla, premda je činio neka djela slična djelima Crkve zlih.

3. Oni za koje (Bog) po predznanju zna (da su odbačeni) nisu dijelovi Crkve, jer se niti jedan njezin dio konačno neće otkinuti od nje, jer ljubav predznanja, koja ju (Crkvu) povezuje, ne otkida [usp. 1 Kor 13,8].

4. Dvije naravi, boštvo i čovještvo su jedan Krist.

5. Premda je onaj za koga (Bog ) po predznanju zna (da je odbačen) katkada u milosti prema sadašnjoj pravednosti, ipak (on) nikada nije član Svete crkve; a predodređen uvijek ostaje udom Crkve, premda katkada ispada iz dolazeće milosti, ali ne i iz milosti predodređenja.

6. Uzimajući Crkvu kao sveukupnost predodređenih, bili prema sadašnjoj pravednosti u milosti ili ne bili, i u tom smislu se Crkva nalazi u članku vjere.

7. Petar nije, niti je bio, glava svete Katoličke crkve.

8. Svećenici koji na bilo koji način žive grješno, oskvrnjuju ovlasti svećeništva, kao što sinovi nevjernici misle nevjernički o sedam sakramenata Crkve, o ključevima, službama, presudama, propisima, obredima i svetim crkvenim stvarima, o štovanju relikvija, oprostima i redovima.

9. Papinska čast izrasla je iz careve, a prednost i uspostava papinstva proizašla je iz careve vlasti.

10. Nitko bez objave ne može razumno tvrditi, o sebi ili o drugome, da je glava partikularne Crkve, niti je rimski prvosvećenik glava Rimske crkve.

11. Ne treba vjerovati da je onaj koji je rimski prvosvećenik, glava bilo koje partikularne Svete crkve, ako ga Bog nije (za to) predodredio.

12. Nitko nije zamjenik Krista ili Petra, ako ih ne nasljeduje u životu; jer niti jedno drugo nasljeđivanje njje više vlastito, niti se na drugi način prima od Boga upravljačka vlast; jer za tu se službu namjesništva traži, sukladnost ponašanja i autoritet ustanovitelja.

13. Papa nije pravi i očiti nasljednik prvaka apostola Petra, ako živi životom suprotnim Petrovu; a ako je pohlepan onda je nasljednik Jude Iškariotskog. I na isti način, kardinali nisu pravi i očiti nasljednici zbora drugih Kristovih apostola, ako ne žive na način apostola, obdržavajući zapovijedi i savjete Gospodina našega Isusa Krista.

14. Učitelji koji tvrde, da onoga koga treba popraviti crkvenom kaznom, a on se ne želi popraviti, treba predati svjetovnom sudu, sigurno u tome slijede velike svećenike, pismoznance i farizeje, koji su Krista, kad im se nije htio pokoravati u svemu, predali svjetovnoj vlasti govoreći: "Nama nije dopušteno nikoga ubiti" [Iv 18,31]; a takvi su ubojice gori od Pilata.

15. Crkvena poslušnost je poslušnost izmišljena od svećenika Crkve, mimo izričitog autoriteta Pisma.

16. Neposredna podjela ljudskih djela je da su ona ili kreposna ili zla; ako je čovjek zao i nešto radi, onda radi zlo; a ako je krepostan, štogod radio radi kreposno; kao što zloća, koja se zove zločin ili smrtni grijeh, potpuno kvari djelo zlog čovjeka, tako i krepost oživljava sva djela kreposnog čovjeka .

17. Kristovi svećenici koji žive po njegovom zakonu, koji poznaju Pismo i imaju sklonost za izgrađivanje naroda, moraju propovijedati bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja. I dalje: Ako papa ili drugi prelat tako raspoloženom svećenika zabrane propovijedati, podložnik se ne mora pokoravati.

18. Svatko po zapovijedi prima službu propovijedanja tko stupa u svećeništvo; tu zapovijed treba izvršiti bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja.

19. Preko crkvenih kazni izopćenja, suzpenzije i interdikta, kler za svoje uzvisivanje podlaže laički narod, umnožava pohlepu, štiti zloću i priprema put Antikristu. Jasan je pak znak da takve kazne dolaze od Antikrista, koje oni u svojim postupcima zovu munjama; njima kler prvenstveno ide protiv onih koji razgolićuju Antikristovu zloću, a koju kler ponajviše prisvaja za sebe.

20. Ako je papa zao, posebno ako (Bog) za njega po predznanju zna (da je izgubljen), tada je kao apostol Juda đavao, lopov, sin propasti, a nije glava Svete vojujuće crkve, jer nije niti njezin ud.

21. Milost predodređenja je veza kojom se tijelo Crkve i bilo koji njegov ud, nerazrješivo vežu s glavom, Kristom.

22. Zao papa ili prelat i za koga (Bog) po predznanju zna (da je izgubljen) samo je u krivom značenju riječi pastir, a u stvari on je lopov i razbojnik.

23. Papa se ne smije nazivati 'najsvetiji', pa ni s obzirom na službu; inače bi se i kralj, prema (svojoj) službi, trebao nazivati najsvetiji, pa i mučitelji i glasnici bi se zvali sveti, štoviše i đavao bi se trebao zvati svet, jer je Božji sluga.

24. Ako papa živi suprotno Kristu, pa ako je i izabran pravilnim i zakonitim izborom u skladu s objavljenim ljudskim ustanovama, ipak bi uzašao (na papinsko prijestolje) od drugud a ne po Kristu, premda je ušao po izboru koji je prvenstveno učinio Bog; naime, i Juda Iškariotski je u biskupstvo izabran pravilno i zakonito od Boga Isusa Krista, pa ipak je drugim putem (a ne po Kristu) ušao u ovčinjak ovaca.

25. Osuda 25 članaka Ivana Wyclifa, koju su sastavili profesori, nerazumna je i nepravedna i loše učinjena; izmišljen je i razlog koji su naveli, naime zbog toga jer 'niti jedan od njih nije katolički, nego je svaki od njih ili krivovjeran, ili kriv, ili sablažnjiv'.

26. Nije neka osoba tim samim zakonito izabrana jer su izbornici, ili veći dio njih, živim glasom, prema ljudskim običajima, bili za neku osobu; niti je netko tim samim pravi i očiti nasljednik ili zamjenik apostola Petra, ili drugog apostola u crkvenoj službi; dakle, izabrali izbornici dobro ili loše, trebamo vjerovati djelima izabranog; naime tim samim, što netko obilnije zaslužno radi za napredak Crkve, on ima za to od Boga veće ovlasti.

27. Nije iskra prividnosti, da treba postojati jedna glava koja vodi Crkvu u duhovnim stvarima, a ona mora biti u vezi sa samom vojujućom Crkvom i nju održavati.

28. Krist bi bez takvih čudovišnih glava bolje vodio svoju Crkvu preko svojih pravih učenika raspršenih po čitavoj zemlji.

29. Apostoli i vjerni Gospodnji svećenici marljivo su vodili Crkvu u onome što je potrebno za spasenje, prije nego li je uvedena papinska služba; tako bi i radili sve do sudnjeg dana, da nema pape, što je vrlo moguće.

30. Nema svjetovnog gospodara, nema prelata, nema biskupa, dok je u smrtnom grijehu.

------------------
ako zbilja ne negiraš nauk KC i vjerovanje nas katolika , izjasni se ....zašto sve ove nevedene sporne tvrdnje samo tako odbacuješ?
Zbilja ne vjerujem da ti nijedna od ovih tvrdnji zbilja nije sporna


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 22 vel 2019 17:16 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 10 kol 2017 10:12
Postovi: 658
Podijelio: 27 zahvala
Zahvaljeno je: 43 zahvala
Hrvoje Hrki napisao:
kopitar napisao:
Može li ko točno navesti o kojoj se zabludi radi...jer ovako općenito ...bio je protiv pape, čistilišta itd nije ništa.

Čovjeka nije heretikom proglasila KC već protupapa i sabor koji je on formirao.
Može li neko ovdje staviti gdje je to KC službeno osudila Jan Husa.


pa , fran26 ti je iz DH naveo zablude JH...zar ti to nije dovoljno...šta hoćeš više??
možda ih nisi pročitao ili vidio , pa ti ih ja stavljam....da li je po tebi ijedna od ovih 3onavedenih zabluda po tebi hereza...da li nalaziš barem 1 herezu? Ili je svih 30 tvrdnji kojje je izrekao Hus po tebi skroz teološki ispravno?
Ne mogu vjerovati da ti nijedna od tvrdnji barem ne miriše na herezu na tadašnji nauk KC...ako je izrekao javno barem jednu herezu, onda je po nauku KC heretik...to ti je Billy više puta navodio
Ebvo, fran26 je našao kompilirano na jednom mjestu sve sporne izjave jana Husa! ( tu je Fran26 jak...ima on veliku arhivu i pamćenje gdje šta tražiti! :D )
-----------


Zablude Jana Husa



1. Jedina je sveta opća Crkva, tj. sveukupnost predodređenih. A dalje slijedi: Samo je jedna opća Crkva sveta, kao što je i samo jedan broj svih predodređenih.

2. Pavao nikada nije bio ud đavla, premda je činio neka djela slična djelima Crkve zlih.

3. Oni za koje (Bog) po predznanju zna (da su odbačeni) nisu dijelovi Crkve, jer se niti jedan njezin dio konačno neće otkinuti od nje, jer ljubav predznanja, koja ju (Crkvu) povezuje, ne otkida [usp. 1 Kor 13,8].

4. Dvije naravi, boštvo i čovještvo su jedan Krist.

5. Premda je onaj za koga (Bog ) po predznanju zna (da je odbačen) katkada u milosti prema sadašnjoj pravednosti, ipak (on) nikada nije član Svete crkve; a predodređen uvijek ostaje udom Crkve, premda katkada ispada iz dolazeće milosti, ali ne i iz milosti predodređenja.

6. Uzimajući Crkvu kao sveukupnost predodređenih, bili prema sadašnjoj pravednosti u milosti ili ne bili, i u tom smislu se Crkva nalazi u članku vjere.

7. Petar nije, niti je bio, glava svete Katoličke crkve.

8. Svećenici koji na bilo koji način žive grješno, oskvrnjuju ovlasti svećeništva, kao što sinovi nevjernici misle nevjernički o sedam sakramenata Crkve, o ključevima, službama, presudama, propisima, obredima i svetim crkvenim stvarima, o štovanju relikvija, oprostima i redovima.

9. Papinska čast izrasla je iz careve, a prednost i uspostava papinstva proizašla je iz careve vlasti.

10. Nitko bez objave ne može razumno tvrditi, o sebi ili o drugome, da je glava partikularne Crkve, niti je rimski prvosvećenik glava Rimske crkve.

11. Ne treba vjerovati da je onaj koji je rimski prvosvećenik, glava bilo koje partikularne Svete crkve, ako ga Bog nije (za to) predodredio.

12. Nitko nije zamjenik Krista ili Petra, ako ih ne nasljeduje u životu; jer niti jedno drugo nasljeđivanje njje više vlastito, niti se na drugi način prima od Boga upravljačka vlast; jer za tu se službu namjesništva traži, sukladnost ponašanja i autoritet ustanovitelja.

13. Papa nije pravi i očiti nasljednik prvaka apostola Petra, ako živi životom suprotnim Petrovu; a ako je pohlepan onda je nasljednik Jude Iškariotskog. I na isti način, kardinali nisu pravi i očiti nasljednici zbora drugih Kristovih apostola, ako ne žive na način apostola, obdržavajući zapovijedi i savjete Gospodina našega Isusa Krista.

14. Učitelji koji tvrde, da onoga koga treba popraviti crkvenom kaznom, a on se ne želi popraviti, treba predati svjetovnom sudu, sigurno u tome slijede velike svećenike, pismoznance i farizeje, koji su Krista, kad im se nije htio pokoravati u svemu, predali svjetovnoj vlasti govoreći: "Nama nije dopušteno nikoga ubiti" [Iv 18,31]; a takvi su ubojice gori od Pilata.

15. Crkvena poslušnost je poslušnost izmišljena od svećenika Crkve, mimo izričitog autoriteta Pisma.

16. Neposredna podjela ljudskih djela je da su ona ili kreposna ili zla; ako je čovjek zao i nešto radi, onda radi zlo; a ako je krepostan, štogod radio radi kreposno; kao što zloća, koja se zove zločin ili smrtni grijeh, potpuno kvari djelo zlog čovjeka, tako i krepost oživljava sva djela kreposnog čovjeka .

17. Kristovi svećenici koji žive po njegovom zakonu, koji poznaju Pismo i imaju sklonost za izgrađivanje naroda, moraju propovijedati bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja. I dalje: Ako papa ili drugi prelat tako raspoloženom svećenika zabrane propovijedati, podložnik se ne mora pokoravati.

18. Svatko po zapovijedi prima službu propovijedanja tko stupa u svećeništvo; tu zapovijed treba izvršiti bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja.

19. Preko crkvenih kazni izopćenja, suzpenzije i interdikta, kler za svoje uzvisivanje podlaže laički narod, umnožava pohlepu, štiti zloću i priprema put Antikristu. Jasan je pak znak da takve kazne dolaze od Antikrista, koje oni u svojim postupcima zovu munjama; njima kler prvenstveno ide protiv onih koji razgolićuju Antikristovu zloću, a koju kler ponajviše prisvaja za sebe.

20. Ako je papa zao, posebno ako (Bog) za njega po predznanju zna (da je izgubljen), tada je kao apostol Juda đavao, lopov, sin propasti, a nije glava Svete vojujuće crkve, jer nije niti njezin ud.

21. Milost predodređenja je veza kojom se tijelo Crkve i bilo koji njegov ud, nerazrješivo vežu s glavom, Kristom.

22. Zao papa ili prelat i za koga (Bog) po predznanju zna (da je izgubljen) samo je u krivom značenju riječi pastir, a u stvari on je lopov i razbojnik.

23. Papa se ne smije nazivati 'najsvetiji', pa ni s obzirom na službu; inače bi se i kralj, prema (svojoj) službi, trebao nazivati najsvetiji, pa i mučitelji i glasnici bi se zvali sveti, štoviše i đavao bi se trebao zvati svet, jer je Božji sluga.

24. Ako papa živi suprotno Kristu, pa ako je i izabran pravilnim i zakonitim izborom u skladu s objavljenim ljudskim ustanovama, ipak bi uzašao (na papinsko prijestolje) od drugud a ne po Kristu, premda je ušao po izboru koji je prvenstveno učinio Bog; naime, i Juda Iškariotski je u biskupstvo izabran pravilno i zakonito od Boga Isusa Krista, pa ipak je drugim putem (a ne po Kristu) ušao u ovčinjak ovaca.

25. Osuda 25 članaka Ivana Wyclifa, koju su sastavili profesori, nerazumna je i nepravedna i loše učinjena; izmišljen je i razlog koji su naveli, naime zbog toga jer 'niti jedan od njih nije katolički, nego je svaki od njih ili krivovjeran, ili kriv, ili sablažnjiv'.

26. Nije neka osoba tim samim zakonito izabrana jer su izbornici, ili veći dio njih, živim glasom, prema ljudskim običajima, bili za neku osobu; niti je netko tim samim pravi i očiti nasljednik ili zamjenik apostola Petra, ili drugog apostola u crkvenoj službi; dakle, izabrali izbornici dobro ili loše, trebamo vjerovati djelima izabranog; naime tim samim, što netko obilnije zaslužno radi za napredak Crkve, on ima za to od Boga veće ovlasti.

27. Nije iskra prividnosti, da treba postojati jedna glava koja vodi Crkvu u duhovnim stvarima, a ona mora biti u vezi sa samom vojujućom Crkvom i nju održavati.

28. Krist bi bez takvih čudovišnih glava bolje vodio svoju Crkvu preko svojih pravih učenika raspršenih po čitavoj zemlji.

29. Apostoli i vjerni Gospodnji svećenici marljivo su vodili Crkvu u onome što je potrebno za spasenje, prije nego li je uvedena papinska služba; tako bi i radili sve do sudnjeg dana, da nema pape, što je vrlo moguće.

30. Nema svjetovnog gospodara, nema prelata, nema biskupa, dok je u smrtnom grijehu.

------------------
ako zbilja ne negiraš nauk KC i vjerovanje nas katolika , izjasni se ....zašto sve ove nevedene sporne tvrdnje samo tako odbacuješ?
Zbilja ne vjerujem da ti nijedna od ovih tvrdnji zbilja nije sporna

Evo moje mišljenje:ovdje ima svega nekoliko pogrešnih tvrdnji,nekoliko diskutabilnih,dosta točnih...za lomaču sigurno nije dovoljno.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 22 vel 2019 21:38 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 12 lip 2018 18:40
Postovi: 571
Podijelio: 88 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
IZMEĐU NEBA I ZEMLJE napisao:
Hrvoje Hrki napisao:
kopitar napisao:
Može li ko točno navesti o kojoj se zabludi radi...jer ovako općenito ...bio je protiv pape, čistilišta itd nije ništa.

Čovjeka nije heretikom proglasila KC već protupapa i sabor koji je on formirao.
Može li neko ovdje staviti gdje je to KC službeno osudila Jan Husa.


pa , fran26 ti je iz DH naveo zablude JH...zar ti to nije dovoljno...šta hoćeš više??
možda ih nisi pročitao ili vidio , pa ti ih ja stavljam....da li je po tebi ijedna od ovih 3onavedenih zabluda po tebi hereza...da li nalaziš barem 1 herezu? Ili je svih 30 tvrdnji kojje je izrekao Hus po tebi skroz teološki ispravno?
Ne mogu vjerovati da ti nijedna od tvrdnji barem ne miriše na herezu na tadašnji nauk KC...ako je izrekao javno barem jednu herezu, onda je po nauku KC heretik...to ti je Billy više puta navodio
Ebvo, fran26 je našao kompilirano na jednom mjestu sve sporne izjave jana Husa! ( tu je Fran26 jak...ima on veliku arhivu i pamćenje gdje šta tražiti! :D )
-----------


Zablude Jana Husa



1. Jedina je sveta opća Crkva, tj. sveukupnost predodređenih. A dalje slijedi: Samo je jedna opća Crkva sveta, kao što je i samo jedan broj svih predodređenih.

2. Pavao nikada nije bio ud đavla, premda je činio neka djela slična djelima Crkve zlih.

3. Oni za koje (Bog) po predznanju zna (da su odbačeni) nisu dijelovi Crkve, jer se niti jedan njezin dio konačno neće otkinuti od nje, jer ljubav predznanja, koja ju (Crkvu) povezuje, ne otkida [usp. 1 Kor 13,8].

4. Dvije naravi, boštvo i čovještvo su jedan Krist.

5. Premda je onaj za koga (Bog ) po predznanju zna (da je odbačen) katkada u milosti prema sadašnjoj pravednosti, ipak (on) nikada nije član Svete crkve; a predodređen uvijek ostaje udom Crkve, premda katkada ispada iz dolazeće milosti, ali ne i iz milosti predodređenja.

6. Uzimajući Crkvu kao sveukupnost predodređenih, bili prema sadašnjoj pravednosti u milosti ili ne bili, i u tom smislu se Crkva nalazi u članku vjere.

7. Petar nije, niti je bio, glava svete Katoličke crkve.

8. Svećenici koji na bilo koji način žive grješno, oskvrnjuju ovlasti svećeništva, kao što sinovi nevjernici misle nevjernički o sedam sakramenata Crkve, o ključevima, službama, presudama, propisima, obredima i svetim crkvenim stvarima, o štovanju relikvija, oprostima i redovima.

9. Papinska čast izrasla je iz careve, a prednost i uspostava papinstva proizašla je iz careve vlasti.

10. Nitko bez objave ne može razumno tvrditi, o sebi ili o drugome, da je glava partikularne Crkve, niti je rimski prvosvećenik glava Rimske crkve.

11. Ne treba vjerovati da je onaj koji je rimski prvosvećenik, glava bilo koje partikularne Svete crkve, ako ga Bog nije (za to) predodredio.

12. Nitko nije zamjenik Krista ili Petra, ako ih ne nasljeduje u životu; jer niti jedno drugo nasljeđivanje njje više vlastito, niti se na drugi način prima od Boga upravljačka vlast; jer za tu se službu namjesništva traži, sukladnost ponašanja i autoritet ustanovitelja.

13. Papa nije pravi i očiti nasljednik prvaka apostola Petra, ako živi životom suprotnim Petrovu; a ako je pohlepan onda je nasljednik Jude Iškariotskog. I na isti način, kardinali nisu pravi i očiti nasljednici zbora drugih Kristovih apostola, ako ne žive na način apostola, obdržavajući zapovijedi i savjete Gospodina našega Isusa Krista.

14. Učitelji koji tvrde, da onoga koga treba popraviti crkvenom kaznom, a on se ne želi popraviti, treba predati svjetovnom sudu, sigurno u tome slijede velike svećenike, pismoznance i farizeje, koji su Krista, kad im se nije htio pokoravati u svemu, predali svjetovnoj vlasti govoreći: "Nama nije dopušteno nikoga ubiti" [Iv 18,31]; a takvi su ubojice gori od Pilata.

15. Crkvena poslušnost je poslušnost izmišljena od svećenika Crkve, mimo izričitog autoriteta Pisma.

16. Neposredna podjela ljudskih djela je da su ona ili kreposna ili zla; ako je čovjek zao i nešto radi, onda radi zlo; a ako je krepostan, štogod radio radi kreposno; kao što zloća, koja se zove zločin ili smrtni grijeh, potpuno kvari djelo zlog čovjeka, tako i krepost oživljava sva djela kreposnog čovjeka .

17. Kristovi svećenici koji žive po njegovom zakonu, koji poznaju Pismo i imaju sklonost za izgrađivanje naroda, moraju propovijedati bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja. I dalje: Ako papa ili drugi prelat tako raspoloženom svećenika zabrane propovijedati, podložnik se ne mora pokoravati.

18. Svatko po zapovijedi prima službu propovijedanja tko stupa u svećeništvo; tu zapovijed treba izvršiti bez obzira na prijetnju navodnog izopćenja.

19. Preko crkvenih kazni izopćenja, suzpenzije i interdikta, kler za svoje uzvisivanje podlaže laički narod, umnožava pohlepu, štiti zloću i priprema put Antikristu. Jasan je pak znak da takve kazne dolaze od Antikrista, koje oni u svojim postupcima zovu munjama; njima kler prvenstveno ide protiv onih koji razgolićuju Antikristovu zloću, a koju kler ponajviše prisvaja za sebe.

20. Ako je papa zao, posebno ako (Bog) za njega po predznanju zna (da je izgubljen), tada je kao apostol Juda đavao, lopov, sin propasti, a nije glava Svete vojujuće crkve, jer nije niti njezin ud.

21. Milost predodređenja je veza kojom se tijelo Crkve i bilo koji njegov ud, nerazrješivo vežu s glavom, Kristom.

22. Zao papa ili prelat i za koga (Bog) po predznanju zna (da je izgubljen) samo je u krivom značenju riječi pastir, a u stvari on je lopov i razbojnik.

23. Papa se ne smije nazivati 'najsvetiji', pa ni s obzirom na službu; inače bi se i kralj, prema (svojoj) službi, trebao nazivati najsvetiji, pa i mučitelji i glasnici bi se zvali sveti, štoviše i đavao bi se trebao zvati svet, jer je Božji sluga.

24. Ako papa živi suprotno Kristu, pa ako je i izabran pravilnim i zakonitim izborom u skladu s objavljenim ljudskim ustanovama, ipak bi uzašao (na papinsko prijestolje) od drugud a ne po Kristu, premda je ušao po izboru koji je prvenstveno učinio Bog; naime, i Juda Iškariotski je u biskupstvo izabran pravilno i zakonito od Boga Isusa Krista, pa ipak je drugim putem (a ne po Kristu) ušao u ovčinjak ovaca.

25. Osuda 25 članaka Ivana Wyclifa, koju su sastavili profesori, nerazumna je i nepravedna i loše učinjena; izmišljen je i razlog koji su naveli, naime zbog toga jer 'niti jedan od njih nije katolički, nego je svaki od njih ili krivovjeran, ili kriv, ili sablažnjiv'.

26. Nije neka osoba tim samim zakonito izabrana jer su izbornici, ili veći dio njih, živim glasom, prema ljudskim običajima, bili za neku osobu; niti je netko tim samim pravi i očiti nasljednik ili zamjenik apostola Petra, ili drugog apostola u crkvenoj službi; dakle, izabrali izbornici dobro ili loše, trebamo vjerovati djelima izabranog; naime tim samim, što netko obilnije zaslužno radi za napredak Crkve, on ima za to od Boga veće ovlasti.

27. Nije iskra prividnosti, da treba postojati jedna glava koja vodi Crkvu u duhovnim stvarima, a ona mora biti u vezi sa samom vojujućom Crkvom i nju održavati.

28. Krist bi bez takvih čudovišnih glava bolje vodio svoju Crkvu preko svojih pravih učenika raspršenih po čitavoj zemlji.

29. Apostoli i vjerni Gospodnji svećenici marljivo su vodili Crkvu u onome što je potrebno za spasenje, prije nego li je uvedena papinska služba; tako bi i radili sve do sudnjeg dana, da nema pape, što je vrlo moguće.

30. Nema svjetovnog gospodara, nema prelata, nema biskupa, dok je u smrtnom grijehu.

------------------
ako zbilja ne negiraš nauk KC i vjerovanje nas katolika , izjasni se ....zašto sve ove nevedene sporne tvrdnje samo tako odbacuješ?
Zbilja ne vjerujem da ti nijedna od ovih tvrdnji zbilja nije sporna

Evo moje mišljenje:ovdje ima svega nekoliko pogrešnih tvrdnji,nekoliko diskutabilnih,dosta točnih...za lomaču sigurno nije dovoljno.



Što je po tebi sporno u okvirima ondašnje crkve?
Navedite ono što misliš da je hereza pa da vidimo?
Da li je po tebi sv Grgur nisanski heretik jer je vjerovao u apokatastasis.
JH da nije progovorio o razvratnost i , bogatstvu i indugelenciji nebi uopće bio zanimljiv tadašnjoj crkvi jer je u to doba bilo i veći hereza od njegove ali su šutili o ovim problemima.
Češka ga slavi kao heroja a lokalna pravoslavna crkva ga je uvrstila u svoj kalendar.
Znamo da su pravoslavci dosta osjetljivi na herezu ali je kod njega nisu našli.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 56 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 5 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr