www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 27 lis 2020 18:39

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 50 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 20 vel 2020 16:08 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
Hrvoje Hrki napisao:
Po tebi, kako nas to eros uzdiže u ekstazi prema božanskom...?

Po meni?! Kak to misliš po meni?! Za nauk Crkve sasvim je nebitno šta ja mislim kako bi nas to eros trebao uzdizati. Iskreno da ti kažem Hrkane moj, ja nisam ni znao da bi nas eros trebao uzdizati, tak kad sam pročitao šta Joseph Ratzinger kaže, tek tada sam saznao. Kako bi nas to konkretno trebao uzdizati, odgovara samo post niže, evo ni mi problem ponovo staviti.


Koji konkretan oblik ima taj put uzdizanja i čišćenja? Kako se mora živjeti ljubav a da se u punini ostvari njezino ljudsko i božansko obećanje? Prvu važnu smjernicu možemo pronaći u Pjesmi nad pjesmama, starozavjetnoj knjizi koju su mistici jako dobro poznavali. Prema tumačenju koje danas prevladava, pjesme sadržane u toj knjizi bile su isprva ljubavne pjesme, možda predviđene za židovske svadbene svečanosti, u kojima su veličale bračnu ljubav. U vezi s tim vrlo je poučna činjenica da se u knjizi za izražavanje »ljubavi« koriste dvije različite riječi. Prva je »dodim« – množina koja izražava ljubav koja je još uvijek nesigurna, za kojom se još uvijek neodređeno traga. Tu riječ zatim zamjenjuje riječ »ahabà«, koja se u grčkoj tradiciji Staroga zavjeta prevodila izrazom sličnog prizvuka »agape «, koji je, kao što smo vidjeli, postao karakterističan izraz za biblijsko shvaćanje ljubavi. Nasuprot neodređenoj ljubavi koja se još uvijek traži, ta riječ izražava iskustvo ljubavi koja je sada postala doista otkrivanje drugoga, nadilazeći sebični karakter koji je ranije jasno prevladavao. Sada ljubav postaje skrb o drugome i za drugoga. Ne traži više samu sebe, nije uranjanje u opijenost srećom; traži, naprotiv, dobro drugoga: postaje odricanje, spremna je na žrtvu, štoviše traži je.

Sada rast u ljubavi prema višim razinama, prema njezinim dubokim čišćenjima, traži svoj konačni oblik, i to u dvojakom smislu: u smislu isključivosti – »samo ta osoba« – i u smislu »zauvijek«. Ljubav obuhvaća cjelokupnu opstojnost u svim njezinim dimenzijama, uključujući vrijeme. Drukčije niti ne može biti, jer njezino obećanje smjera konačnom cilju: ljubav je usmjerena na vječnost. Da, ljubav je »ekstaza«, ali ne u smislu trenutka opijenosti, već prije kao putovanje, kao trajno izlaženje iz vlastitoga »ja«, zatvorenog u samoga sebe, prema svojem oslobađanju kroz sebedarje i upravo tako prema istinskom pronalaženju samoga sebe, štoviše, prema otkrivanju Boga: »Tko god bude nastojao život svoj sačuvati, izgubit će ga; a tko ga izgubi, živa će ga sačuvati « (Lk 17,33), kaže Isus – ta se njegova tvrdnja susreće u evanđeljima u različitim inačicama (usp. Mt 10,39; 16,25; Mk 8,35; Lk 9,24; Iv 12,25). Isus time opisuje svoj osobni put, koji ga preko križa vodi do uskrsnuća: put pšeničnog zrna koje padne na zemlju i umre te tako donese mnogo roda. Polazeći od središta svoje osobne žrtve i ljubavi koja u njoj postiže svoju puninu, on tim riječima opisuje također bit ljubavi i zapravo ljudskoga života općenito. Benedikt XVI., "Deus Caritas Est"

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 20 vel 2020 19:48 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
TAKO DUGO DOK SMO U OVOME SMRTNOM ŽIVOTU MI MOŽEMO IZGUBITI BOŽJU LJUBAV


Ja ne govorim ovdje za one velike i izabrane duše koje Bog posebnom povlasticom tako drži i jača u svojoj ljubavi, da su one izvan opasnosti da će ikada izgubiti njegovu ljubav. Ja govorim ovdje za sve ostale smrtnike, kojima Duh Sveti šalje ova upozorenja: »Tko stoji, neka pazi, da ne padne!« 1 Kor 10.12. »Čuvaj ono što imaš!« Otkr 3.11. »Trudite se i radite tako, da dobrim djelima sačuvate vaše zvanje!« 2 Petr 1.10. Zatim tima istim dušama on šalje i ovu molitvu: »Ne odbaci me od lica svojega i svetoga Duha svojega ne uzmi od mene!« Ps 50.13. I napokon sam Spasitelj nas uči moliti: »I ne uvedi nas u napast!« Mt 7.13. Sa svetim dakle strahom i trepetom, Fil 2.12, moraju se te duše brinuti za svoj spas, raditi i truditi se za nj, znajući dobro, da nisu nepokolebljivije i stalnije u želji da sačuvaju Božju ljubav, nego su bili prvi anđeo i njegove pristaše, nego je bio Juda, koji su izgubili onu ljubav koju su bili primili. A kada su nju izgubili, i sami su sebe izgubili za sve vijeke vijekova. Te duše nisu stalnije ni od Salamona, koji je tu Božju ljubav imao i napustio tako da svi sumnjaju, što je s njegovim vječnim spasenjem. Nisu stalnije ni od Adama, Eve, Davida, sv. Petra, koji su svi bili djeca spasenja, ali su tada, iako na kratko vrijeme, izgubili Božju ljubav, bez koje nema spasenja. Jao, moj Teotime, tko uopće može biti siguran, da će na ovoj plovidbi kroz smrtan život sačuvati svetu ljubav, kada su na nebu i na zemlji tolike osobe neusporedivoga dostojanstva pretrpjele tako strašan brodolom? Ali, vječni Bože moj, reći ćeš, moj Teotime, kako je samo moguće, da duša koja je već jednom stekla Božju ljubav, opet je izgubi? Jer tamo gdje već jest ljubav, ona se odupire grijehu. I kako se onda može dogoditi, da grijeh uđe tamo, gdje vlada ljubav? Jer, ljubav je jaka kao smrt, u boju tako oštra kao pakao! Pj nad pj 8.6. Kako mogu sile smrti ili pakla, tj. grijesi pobijediti ljubav, koja im je u najmanju ruku jednaka po svojoj snazi, a nadmašuje ih time, što ima uza se jaču pomoć i što je ona u pravu? Kako se može dogoditi, da razumna duša, koja je već jednom uživala tako veliku slast kao što je ta božanska ljubav, može dragovoljno progutati gorke vode uvrede nanesene Bogu?

Djeca, kakogod su djeca, dok se hrane samo mlijekom, maslacem i medom s gnušanjem odbijaju gorčinu pelina kao i sve drugo što je gorko i plaču sve do nesvijesti, kada im se dade okusiti nešto slično. Ej, dakle, dobri moj Bože, kako može duša, koja je jedan puta tako tijesno bila sjedinjena s dobrotom Stvoritelja, prezreti tu dobrotu i ostaviti je te poći za ispraznošću i ništavošću stvora? Moj Teotime, i sama nebesa se zapanjuju, njihova se vrata savijaju od užasa. Jer 2.12, a anđeli mira, Iz 33.7, ostaju kao izvan sebe od zaprepaštenja nad tom čudovišnom bijedom ljudskoga srca, koje ostavlja tako milo dobro, da se prilijepi uz tako jadne stvari. Ali jesi li ti već kada vidio to malo čudo, koje svatko pozna, a kojemu nitko ne zna razlog? Kada se otvori bačva koja je do vrha puna, ona neće pustiti vino da iz nje teče. Istom kada joj se odozgo dade zraka, poteći će vino. To se međutim ne događa bačvama, u kojima ima već praznine. Čim se takva bačva samo otvori, odmah teče vino. Tako je i s našom dušom. Kolikogod ona u ovom smrtnom životu bila puna Božje ljubavi, nikada ona nije toliko puna, da u nekoj napasti ta ljubav ne bi mogla izaći. Sasvim druga je stvar tamo gore u nebu. Tada će slasti Božje ljepote obuzeti sav naš razum, a naslade njegove dobrote proniknut će svu našu volju tako, da u našoj duši neće postojati ni najmanji djelić koji neće ispuniti punina njegove ljubavi. Ništa više na svijetu, pa neka prodre i u naše srce, neće više nikada moći izvući niti jednu jedinu kap toga dragocjenoga napitka Božje ljubavi, ništa više ni nikada više neće moći iz njega isteći. A misliti na to, da se, kao ono u bačvi, odozgo pusti zrak, tj. da se naš razum prevari, nadmudri ili zateče, bit će naprosto nemoguće. Jer, on će biti toliko obuzet i obuhvaćen u gledanju najviše istine, da se neće moći otrći od nje. Kada se vino očisti i odvoji od svega svojega taloga, može se mirne duše jamčiti, da se neće prevrnuti niti ukiseliti. Naprotiv ono koje ostaje na svojemu talogu, gotovo je uvijek izloženo tima promjenama. Slično je i s nama. Dok smo mi ovdje na ovome svijetu, naše su duše na tropu i na sriješi tisuću raspoloženja i bijeda. Iz toga jasno slijedi, da se naše duše mogu lako promijeniti i skrenuti svojom ljubavlju. Ali kada one budu u nebu, gdje ćemo na velikoj gozbi, kako ju je opisao Izaija 25.6, piti samo čisto vino, očišćeno od svakoga tropa, tada više nećemo biti podvrgnuti tim promjenama nego ćemo svojom ljubavlju biti neodjeljivo sjedinjeni sa svojim vrhovnim dobrom. Ovdje na zemlji, u praskozorju i svitanju dana, mi se bojimo, da mjesto na zaručnika ne nabasamo na bilo što mu drago drugo, što će nas doduše najprije zabavljati, a zatim grdno prevariti. Ali kada ćemo ga mi naći tamo gore, gdje on uživa i počiva u podnevu svoje slave, Pj nad pj 1.6, neće više nikako biti moguće, da se prevarimo.

Njegovo će svjetlo vrlo sjajno sjati i njegova će nas ljubav vezati tako stisnuto uz njegovu dobrotu, da mi više nećemo moći ni pomisliti, da se otrgnemo od nje. Mi smo nalik koraljima, koji su u dubinama oceana, na mjestu svojega podrijetla, mali grmećci, blijedo zeleni i slabi tako da se sami od sebe savijaju i pregibaju. Ali čim ih izvučemo iz morskih dubina, kao iz utrobe njihove majke, oni se pretvore, tako reći, u kamen, postaju kruti i nesavitljivi, promijene svoju boju i od blijedo zelenih postanu živo rumeni. Plin. Hist. nat. 32.11. Tako je i s nama. Dok smo još ovdje, u moru ovoga svijeta, u kojemu smo se rodili, mi smo podvrgnuti krajnjim i izvanrednim promjenama i nesrećama, popuštamo i savijamo se na dašak svakoga vjetra. Na desnu stranu nas mami nebeska ljubav svojim nadahnućem, a na lijevu stranu nas zove zemaljska ljubav svojom napašću. Ali kada jedanput budemo povučeni iz ove smrtnosti, kada blijedo zelenu boju svojih bojažljivih nada promijenimo u živo rumenilo sigurnoga vječnoga blaženstva, tada nećemo više nikada biti promjenljivi, nećemo viće moći kolebati se ni lijevo ni desno. Tada ćemo zauvijek ostati nepokolebivo usidreni u vječnoj ljubavi. Nemoguće je gledati Boga, a ne ljubiti ga. Ali ovdje na ovoj zemlji mi ga ne vidimo, već ga samo pomoću sjena vjere naslućujemo i naziremo kao u ogledalu, 1 Kor 13.12, naše znanje nije tako veliko, da ne bi popustilo prepadu drugih predmeta, i to još kako ništavih! Dok još uz sigurnost i istinitost vjere vlada mnogo tame i nejasnoće oni se nečujno uvlače u naše duše kao male lisice i pustoše naš cvjetni vinograd. Pj nad pj 2.15. Ukratko rečeno, dragi Teotime, kada mi imamo ljubav, naša je slobodna volja ukrašena svadbenim ruhom, u koje ona može biti obučena uvijek, ako hoće, tako da čini dobro, ili, ako' joj se više sviđa, može to ruho svući, predajući se grijehu. Sv. Franjo Saleški "Teotim" (Rasprava o Božjoj ljubavi)

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 19 tra 2020 12:33 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
Kopitar: ignoriraj lista od 19.1.2020. do 19.4.2020.
Tratinčicamala: ignoriraj lista od 6.2.2020. do 6.5.2020.
Catholicus: ignoriraj lista od 30.1.2020. do 30.6.2020.
Filomena: ignoriraj lista od 24.4.2013. do 24.4.2023.
Prancing Commy: ignoriraj lista od 23.1.2013. do 23.1.2063.



Danas ti je istekla kazna Kopitaru! Pričekaj samo sekundu da te i službeno skinem s liste.

Tratinčicamala: ignoriraj lista od 6.2.2020. do 6.5.2020.
Catholicus: ignoriraj lista od 30.1.2020. do 30.6.2020.
Filomena: ignoriraj lista od 24.4.2013. do 24.4.2023.
Prancing Commy: ignoriraj lista od 23.1.2013. do 23.1.2063.


Evo. Gotovo.

Što se kaže: pamet u glavu Kopitaru! Pripazi što pišeš da opet ne bi završio tamo gde si do sada bio. :-|

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 06 svi 2020 13:05 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
Tratinčicamala: ignoriraj lista od 6.2.2020. do 6.5.2020.
Catholicus: ignoriraj lista od 30.1.2020. do 30.6.2020.
Filomena: ignoriraj lista od 24.4.2013. do 24.4.2023.
Prancing Commy: ignoriraj lista od 23.1.2013. do 23.1.2063.



Danas ti je istekla kazna Tratinčicamala! Pričekaj samo sekundu da te i službeno skinem s liste.

Catholicus: ignoriraj lista od 30.1.2020. do 30.6.2020.
Filomena: ignoriraj lista od 24.4.2013. do 24.4.2023.
Prancing Commy: ignoriraj lista od 23.1.2013. do 23.1.2063.


Evo. Gotovo.

Što se kaže: pamet u glavu Tratinčicamala! Pripazi što pišeš da opet ne bi završila tamo gde si do sada bila. :-|

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 11 svi 2020 21:51 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 stu 2011 13:33
Postovi: 17
Lokacija: Karlovac
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Vjeroispovjest: krscanstvo
Nemam šta za dodati osim da kažem da je odlična tema.

_________________
Bog nikada ne zatvara jedna vrata, a da ne otvori druga.
http://poslovice.org | moj sajt o imenima za djecu | nc


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 30 lip 2020 17:01 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
Catholicus: ignoriraj lista od 30.1.2020. do 30.6.2020.
Filomena: ignoriraj lista od 24.4.2013. do 24.4.2023.
Prancing Commy: ignoriraj lista od 23.1.2013. do 23.1.2063.



Danas ti je istekla kazna Catholicus! Pričekaj samo sekundu da te i službeno skinem s liste.


Filomena: ignoriraj lista od 24.4.2013. do 24.4.2023.
Prancing Commy: ignoriraj lista od 23.1.2013. do 23.1.2063.


Evo. Gotovo.

Što se kaže: pamet u glavu Catholicus! Pripazi što pišeš da opet ne bi završio tamo gde si do sada bio. :-|

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 03 ruj 2020 11:34 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
Smisao je onaj kruh u kojem čovjek opstoji u svojoj istinskoj ljudskosti. Bez riječi, bez smisla, bez ljubavi čovjek dolazi u situaciju da ne može više živjeti, pa i onda kad mu materjalni komfor stoji u izobilju na raspolaganju. Kome nije poznato u kakvom se intezitetu može usred vanjskog izoblija pojaviti situacija "ne mogu više".

.......

Iz močvare neizvjesnoti, iz nepodnošljivosti života nitko ne izvlači samog sebe, niti se izvlačimo kako je Descartes mogao misliti: uz pomoć niza umskih zaključaka. Smisao koji mi sami sebi konstruiramo, na kraju i nije nikakav smisao. Smisao, tj. tlo na kojemu može naša egzistencija kao cjelina stajati i živjeti, ne može biti učinjen, već se može samo primit. Joseph Ratzinger "Uvod u kršćanstvo"



I opet Ratzinger, samo drugo djelo;

..čovjek se uopće ne može zaustaviti kod toga da sebe smatra apsurdnim; tako je ustrojen da mora naći osmišljenje, kako bi uopće mogao živjeti. Smisao je pretpostavka života; konačna besmislenost gasi život. Joseph Ratzinger "Teološki nauk o principima"

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 05 ruj 2020 09:03 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
[T]here are two things we cannot merit — the first grace and the last. As to the first grace, it is plainly God’s free bounty which has made us Christians. As to the last, it is God’s free bounty, in spite of the accumulation of merits. No extent of merit is sufficient to gain perseverance — the just may fall, however holy, etc. Think of Solomon; think of Judas. It is a special gift to die in grace. (SN, ‘Final Perseverance,’ 20 October 1872) Theology lays down the undeniable truth (as derived from such passages as ‘God is not unjust to forget your work,’ &c. Heb. vi. 10,) that our good works have merit and are a ground of confidence for us in God’s judgment of us. This dogma shocks good Protestants, who think that, in the case of an individual Catholic, it is the mark of a self-righteous spirit, and incompatible with his renunciation of his own desert and with a recourse to God’s mercy. But they confuse an intellectual view with a personal sentiment. Now it is well known that Bellarmine has written on Justification, and of course in his treatise he insists, as a theologian must, on the doctrine of merit; but it also happens he is led on, as if he was praying or preaching or giving absolution, to drop some few words, beyond the limits of his science, about his own or his brethren’s unworthiness and need of pardon and grace. John Henry Newman "The Quotable Newman"

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 09 ruj 2020 14:08 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
That is, he has happened to let his devout nature betray itself between the joints of his theological harness. He says, ‘On account of the uncertainty of our own righteousness and the danger of vain-glory, it is safest to place our whole trust in the sole mercy and goodness of God.’ (VM i, Preface to the Third Edition, 1877) The main feature in modern Catholic teaching, as distinct from that of Antiquity, is the doctrine of the ‘Treasure of Merits,’ but the thing is in the Fathers, though not the phrase. This doctrine is founded on the article of the creed, the Communion of Saints, according to which the Christian body is like an expedition of pilgrims, helping each other with all their powers and in every way by temporal aid and spiritual, with prayers, good works, sufferings, as they go forward towards heaven, and that, up to the hour of death, when each shall stand by himself and ‘bear his own burden.’ Beginning with this great doctrine, we teach that the Church has the prerogative of effecting the remission, in whole or part in each case, of such punishments as are still due for venial sin or for forgiven mortal sin, not only by the Eucharistic Sacrifice, &c., but also by setting against them, or rather, pleading with God, that infinite treasure of merits which our Lord has wrought out, first in His own Person, next through the grace which He has given to His saints. I say, ‘next,’ for this treasure consists essentially of His own merits, not of His Saints;’ and includes theirs, only as it includes also those of good men on earth. Moreover, its benefits cannot be given in any measure, great or small, except in regard of the punishment of past sins, already repented of and forgiven. John Henry Newman "The Quotable Newman"

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 10 ruj 2020 10:11 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 4254
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 67 zahvala
U čemu se sastoji kršćansko savršenstvo? Za zadobiti ga treba se boriti. Četiri stvari nužne za borbu


Budući da ti u Kristu, ljubljena kršćanska dušo, želiš doseći vrhunce savršenstva i, približavajući se svome Bogu, postati jedan duh s njime (usp. 1 Kor 6,17), a to je najveći i najplemenitiji pothvat koji se može zamisliti, prije svega moraš upoznati u čemu se sastoji istinski i savršeni duhovni život. Mnogi doista, bez puno razmišljanja, poistov­jećuju duhovni život sa strogim životom, s trapljenjem tijela, s pokorničkim odijelom, s bičevanjem, s dugim bdjenjima, s postovima i drugim sličnim po­korama i tjelesnim naporima. Drugi, a osobito žene, vjeruju da su prešli dug duhovni put ako izgovore mnoge usmene molitve, ako sudjeluju na raznim misama i dugim molitva­ma, ako često pohađaju crkve i krijepe se na euharistijskim gozbama. Mnogi drugi (među kojima se nađe i netko tko, odjeven u redovničko odijelo, živi u samostanu) uvjerili su se da savršenstvo posve ovisi o zajednič­koj molitvi, o šutnji, o samoći i obdržavanju discipli­ne. I tako tko u ovoj, tko u kakvoj drugoj sličnoj stva­ri drži da se sastoji savršenstvo. No, nije tako! Budući da su spomenuti čini samo sredstvo u službi duhovnoga, a ujedno i plod Duha, ne može se reći da se u njima nalazi kršćansko savršenstvo i istinski duh. Bez sumnje, ona su vrlo pogodna sredstva da se postigne savršenstvo i to onima koji ih koriste dobro i razumno kako bi stekli snagu i jakost u borbi protiv vlastite zloće i slabosti, kako bi se naoružali pro­tiv napada i prijevara naših zajedničkih neprijatelja, kako bi si potom priskrbili one duhovne pomoći koje su nužne svim slugama Božjim, a nadasve po­četnicima u duhovnome životu. Lorenzo Scupoli "Duhovni boj"

_________________
I'll keep the candles burning,
Let your body melt in mine.
I'm livin' in my, livin' in my dreams!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 50 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr