marija-nada napisao:
sa stranice Župe Srca Isusova - Vinkovci:
ZATO JE JAKO VAŽNO REĆI DA JOGA NIJE SAMO NEKA TJELOVJEŽBA, ONA JE DIO HINDUISTIČKE VJERE, ONA JE OBLIK HINDUISTIČKE MOLITVE, PRIHVAĆATI JOGU ZNAČI I NESVJESNO ODAVATI POČAST HINDUISTIČKIM BOŽANSTVIMA (Krišni, Rami, Šivi, Ganešu itd.).
jel citate vi postove?
Joga nije hinduisticka. predhinduisticka je i postoji u razlicitim religijama nastalima u tom kraju, kao sto i u hinduizmu postoje razliciti stavovi prema njoj te uopce ne ukljucuje nuznost stovanja ovog ili onog bozanstva, sto se stuje ovisi o tome koja skupina ju prakticira, ne o jogi samoj, a prakticiraju ju razlicite skupine sa razlicitim teologijama.
Blizi bi bili da kazu da je samanisticka ili shramana ili tantricka ili "okultna" (podosta neprecizan izraz pa ga ne volim nesto) iako je i to sve vrlo labovo posto se kroz tosucljeca svasta mjesa, utjece, mijenja i ne moze reducirat na bilo koji pojedinacni faktor.
Citat:
VELIKA VEĆINA ČLANOVA DRUŠTVA «JOGA U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU» SU PRIPADNICI HINDUISTIČKE VJERE.
Zasto se stalno na njihov primjer navaljuje? Znam da su vecina u RH, ali su u svjetskim razmjerima manjina. Daleko su jace organizacije koje nisu previse vjerski profilirane. Buduci njih vodi hinduisticki redovnicki poglavar normalno je da je vjerski element izrazen, cak i kada se ne neglasava u nekom direktnom radu u jogi, odnosno ovisi o instruktoru koliko se naglasava (no sami instruktori su mahom inicirani sljedbenici).Uostalom mormoni drze tecajeve engleskog sa ciljem regrutiranja, a i katolicke inicjative za rad sa mladima sadrze svakakve aktivnosti. To ne znaci da ucenje engleskog ili igranje nogometa po sebi vodi u mormonsku ili katolicku vjeru, u to vode skupine unutar kojih se nesto radi same po sebi. Vodile bi u to i sa nekom drugom nejogickom aktivnoscu, a uostalom joga buopce nije izvorno dio duhovne prakse tradicije kojoj Maheshwarananda pripada, on je to tek uveo (njegov ucitelj nije radio jogu) za potrebe zapadnog trzista.
Njih se ne moze bas toliko usporedjivati sa ashtangom, iyengarom ili drugima gdje ne postoji vjersko propovjedanje, gdje nema gurua niti incijacija itd. Naravno, na kraju ovisi o pojedinoj skupini, instruktoru itd, nema nekog hijerarhiskog nadzora pa niti univerzalnog obrasca ponasanja.
Citat:
SUDJELOVANJE U JOGI JE INDIREKTNO KLANJANJE HINDUISTIČKIM BOŽANSTVIMA
Nije, ponavljanje necega u beskraj ne cini tvrdnju istinitom. Moze biti ako ju prakticira netko tko se klanja bozanstvima, nije ako ju prakticira tko se ne klanja. To vrijedi i za tradicionalne prakse, kamoli moderne.
Citat:
I PROGLAŠAVANJE BOGA NEOSOBNOM «SILOM» (što se izričito protivi Bogu kojeg nam je objavio Isus!)!
Kod nas postoji atma joga skupina koju su osnovali krisnijevci, a koji imaju stavove vrslo slicne krscanima (osim stoje naravno vrhovni Bog Krishna) te direktno osporavaju impersonalisticke filozofije i smatraju se uostalom puno srodniji krscanima nego advaita vedanti (najpoznatije impersonalistickom pravcu hinduizma), npr.
No OK, oni to rade odnedavno jasuci na valu popularnosti joge. No u indiji postoji tradicionalna Ramanadi isposnicka skupina koja prakticira jogu, a takodjer je devocijsko-vasinavska i ne tezi impersonalnim ciljevima niti ima takvu filozofiju.
Opet ponavljam - ne postoji univerzalna teologija u hinduizmu, pa niti medju prakticarima joge (a koji nisu nikada niti bili ograniceni na hinduizam). Ima ih koji su ateisti (budisti i jaini), koji su impersonalisti (ovo o cemu se pise), koji su personalisti i sa idejama o Bogu nalik krscanskima i tako dalje.
Ono sto apologeti rade je izvlacenje samo onog segmenta kojemu se mogu suprotstaviti da bi sebe lazno prikazali bitno drugacijima i cak oprecnima, no to je fakticki opet pogresno jer su skupine koje predstavljaju predstavnicima citavog hinduizma u stvari brojcano cak i manje od onih koje su Bogostovne.
Citat:
PRIHVAĆATI JOGU ZNAČI INDIREKTNO PRIHVAĆATI VJERU U REINKARNACIJU (a to se izričito protivi Isusovom uskrsnuću!).
Kakve pa to ima veze. I budisti tradicionalno vjeruju u reinkarnaciju pa se sa modernim vremenima razvio i sekularni budizam koji vise naginje nekakvom darvinizmu i materijalizmu, ali krosti osnove budisticke filozofije i prakse. na koji bi to nacin stavljanje noge iza vrata ili disanje na lijevu nosnicu nekome odjednom utuvilo u glavu reinkarnaciju?
To je sita prica kao sa ovim impersonalizmima, bozanstvima i slicno iako cinjenicno stanje na terenu i povijest pokazuju da uopce nije tako i da razlicite skupine razlicitih uvjerenja prakticiraju jogu te ona sama po sebi ne dovodi do neke specificne teoloske ideje nekakvim isfantaziranim misticnim putevima.
Religijske kao i svjetonazorske ideje opcenito se ne poprimaju tako necim, one se poprimaju utjecajem drustvene skupine prije svega i ovise o socialno-bihevioralnim mehanizmima, a ne o dubljenju na glavi ili klecanju na klecalu.
Stoga ce joga voditi prema prihvacanju reinkarnacije ako:
- se vjezba u skupini koja djeli ta uvjerenja
- ako postoji povezanost i bliskost unutar skupine
- osoba ima potrebu postati djelom skupine i sa njima komunicira itd.
To moze biti i fizicki, ali i kroz literaturu i tako dalje, no ideje se poprimaju kroz drustvenu interakciju, ne kroz prazne tehnicke, pa cak niti ritualne radnje, tako nesto tvrditi je pomalo besmisleno i svakako prilicno neostnovano. Ako se zeli tako nesto tvrditi predlazem da se napravi istrazivanje koje uopce nije nesto jako komplicirano, a moglo bi objektivno pokazati jesu li u pravu ili nisu. No naravno nece to napraviti jer jeftinim populistima istina nikada i nije cilj, a nemaju interesa sebi skakati u usta. Za razliku od toga socijalni mehanizmi ideoloske indoktrinacije su dobro prouceni i dokazani (uostalom i vrlo prirodni), ali jednako vrijede i za svaku drugu ideologiju i vjersku pripadnost. Propagandno naravno bolje zvuci tvrditi da neke zle okultne sile rade nesto cega se mi doticemo nego priznati da se radi o istom bihevioralnim psiholoskim mehanizmima koje i sami koristimo. Slicno kao sto kraizmatici vole napuhavati okultna zla bioenergije usprkos puno jednostavnijem i racionalnijem psiholoskom objasnenju (takve fenomene je kontrolirno i eksperimentalno lako izazvati sugestijom, pa onda i takvo objasnjenje ima vecu tezinu i puno je racionalnije i vjerojatnije). Naime, psiholoski mehanizmi koji vrlo lako mogu objasniti i raskrinkati bioenergiju se mogu potpuno jednako primjeniti i na to sto oni rade. Pa da bi zadrzali vlastite bajkovite svjetove moraju i drugima dati njihove, samo ih prikazati negativnima.... Ipak, ne cini osobu krscaninom euharistija niti hindusom joga. Cini ih povezivanje sa drustvenom skupinom i preuzimanje njenog svjetonaziora i to je ne samo ocigledna (od najprimitivnijeg plemena do moderne civilizacije) vec i dobro eksperimentalno potvrdjena cinjenica.
Stoga ako vjezbas jogu u budistickoj skupini postoji sansa da ces prihvatiti budisticke ideje. Ako ju vjezbas u hindu skupini hinduske. Ako ju vjezbas u skupini opsjednutoj tjelesnim izgledom i zdravljem da ces prihvatiti takav svjetonazor i tako dalje. Nema to previse veze direktno sa jogom.
Citat:
KRŠĆANIN NE SMIJE PRIHVAĆATI DRUGE BOGOVE!
Pa nitko ga ne tjera, a takodjer niti da vjeza jogu. No siriti dezinformacije u to ime je manipulativna propaganda.
Reci da je to neprihvatljivo za krscane (iz kojeg god razloga), pa cak i da je sotonska zla izmisljotina je jedno. Vjerska tvrdnja i kao takva nije na procjenu, prihvacam.
No plasirati neistine da bi sebi pokusali isto opravdati i da stvaramo iluziju racionalnih argumenata takvoj tvrdnji je intelekualno i ljudski neposteno.
Citat:
JOŠ JEDNOM JASNO RECIMO: JOGA SE NE MOŽE ODVOJITI OD HINDUISTIČKE VJERE KAO ŠTO SE SV. MISA NE MOŽE ODVOJITI OD KRŠĆANSKE VJERE!
Jos jednom recimo:
joga je postajala prije hinduizma i postoji u nehindu religijama jednako dugo kao i u hinduizmu, a i u samom hinduizmu u teoloski vrlo razlicitim skupinama.
Stoga ne samo da se moze odvojiti, ona je uvijek i postojala van hinduisticke vjere.