Koliko vidin Ildefonz, Pia ti je pomoću Sv. Augustina sve dobro odgovorila. Nema potrebe da i ja odgovaram. Možda samo još jedna sitnica koja samo ide u prilog onog šta Pia pomoću Sv. Augustina tvrdi;
Čitamo u Knjizi Postanka: »Jahve, Bog, zapovjedi čovjeku: 'Sa svakoga stabla u vrtu slobodno jedi, ali sa stabla spoznaje dobra i zla da nisi jeo! U onaj dan u koji s njega okusiš, zacijelo ćeš umrijeti!'« (Post 2, 16-17). U toj prispodobi Objava poučava da moć razlučivanja dobra i zla ne pripada čovjeku, nego samo Bogu. Ivan Pavao II. "Veritatis splendor"I ne samo to, Pascal, a i sama Crkva idu još dalje od toga, naravno, sasvim ispravno budući da je čovik stvorenje;
Misterij čovjeka postaje doista jasan jedino u misteriju utjelovljene Riječi. II. VATIKANSKI SABOR "Gaudium et spes"
Mi poznajemo život i smrt samo kroz Isusa Krista. Bez Isusa Krista mi ne znamo ni što je naš život, ni što je naša smrt, ni što je Bog, niti što smo mi sami. Blaise Pascal "Misli"Dakle, ne samo da bez Boga na znamo šta je grijeh i oholost, mi bez Bog ne znamo ništa, pa čak ni tko smo mi sami.
tonii napisao:
Žao mi je što je nemam uz sebe:
http://verbum.hr/knjige/dijalog-bozansk ... osti-1688/U Dijalogu se odvaja sebeljublje od oholosti tj. oholost je posljedica sebeljublja kao i svi ostali grijesi.
I meni je ža, baš me zanima kako Katarina Sijenska opisuje odnos sebeljublja i oholosti. Toma kaže da je svejedno računamo li oholost ili sebeljublje kao uzrok svakog grijeha;
In desiring to excel, man loves himself, for to love oneself is the same as to desire some good for oneself. Consequently it amounts to the same whether we reckon pride or self-love as the beginning of every evil. Sv. Toma Akvinski "Summa Theologica" Ruku na srce, svako sebeljublje jest upravo oholost. Evo jedan zanimljiv opis ovog što raspredamo prema isusovcu Moritz Menschleru;
Rodoslovlje obitelji oholosti glasi ovako: prababa je sebeljublje, a njezina su djeca oholost i sjetilnost. Prvo dijete oholosti jest taština, blago stvorenje, no pomalo ludo; drugo je dijete častohlepnost, nemirno biće, jer želi da ga svi časte; treće je dijete pohlepa za vlašću; ne želi se nikomu pokoravati i želi biti nad svima, pravi je đavao u obitelji, pred njim nitko nije siguran pa ni sam Bog. Svi imaju zajedničku obiteljsku crtu da se preko mjere i neuredno teže pokazati, pokušati i poduzeti više nego što mogu i jesu. Osobita oznaka oholosti je samodopadnost koja sama sebe obožava i sve sebi pripisuje. Oholost je uz to i osjetljiva, jer se uzrujava kod svakoga nepriznanja, kod svake sumnje i ukora, kod svakoga tobožnjega zapostavljanja. Nijedna biljka nije tako osjetljiva kao što je oholost osjetljiva na svoju čast. Misli da u punoj mjeri ima sve čemu se ljudi dive. Voli prigovarati i kritizirati i žive i mrtve. Oholost se zna nadimati do polubožanstva. Ohol čovjek zna sve i nitko ga ne može poučiti; gotov je čovjek i nitko mu ne može stati uz bok. Takvi polubogovi nisu rijetki na svijetu. Najviše ih ima među onima koji ne mare za Crkvu ni za Boga. Oholosti ima svugdje po svijetu i svake vrste. Ima vladalačke oholosti, podaničke, plemenitaške, prosjačke, učenjačke i seljačke. Proširila se kao kuga po svijetu od onoga vremena otkada je stara teta, zmija, zapisala našim roditeljima u knjigu rođenja: "Bit ćete kao bogovi." Ova nam se izreka neprestano vrzma po glavi. Moritz Menschler "Tri temelja duhovnog života"p.s. Toni baš si daj truda i razveseli nas ovde, citiraj taj dio đe Katarina Sijenska opisuje odnos sebeljublja i oholosti.
