www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 24 stu 2017 22:51

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 399 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Autor Poruka
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 14 pro 2014 11:10 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3731
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 49 zahvala
Samuel napisao:
Napuniš kadu sa 7 do 9 cm mlake vode, baciš sušenu kamilicu unutri, skineš gaće i sjedneš u položaj za jogu i kao jogiraš, i nakon 28 do 35 minuta hemeroidi splasnu!!
Dakle, poanta je da joga doista korisna u zdravstvene svrhe! :D :D

I sad ti Fran dokaži da nije, a evo ja dokazo da je!! Mogao me je GoranM zaposlit u svom đogistayl centru, primam plaču i u bonovima, samo da kaplje!! :roll:

De prestani Sami. Lol. Slika

_________________
Where have you gone, Joe DiMaggio?
A nation turns its lonely eyes to you, wo wo wo.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 23 ožu 2015 23:52 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 ruj 2014 20:58
Postovi: 44
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
GoranM napisao:
hodocasnik napisao:
Datiranje zapisa nije starije makar se radilo samo o dijelovima Yogasutre, nego su ti dijelovi stariji od Kanona 300 godina. Ako govoriš o datiranju nastanka, onda kako za Pali kanon, tako i za Yogasutru vrijedi da je prvo dugo prenošena usmeno pa teko onda zapisivana. S tim da je kanon prenošen 500 godina od vremena Bude, a Yogasutra je udaljena nekih 200 godina. I onda kad pretpostaviš da je Patanjali preuzeo od budista ideje - to ostaju samo pretpostavke. Niko ne može sa sigurnošću utvrditi da je tako, posebno jer najstariji sačuvani Kanon je iz vremena 1000 godina nakon Bude, pri čemu su čak i komentari Yogasutre stariji od njega. Zbog toga akademska zajednica neće kao ti skočiti u zaključak da je Kanon ili sramana pokret izvor Yogasutre, nego će reći da postoji međuutjecaj ideja ali se ne može sa sigurnošću tvrditi koliko je tko preuzeo od koga. Posebno kad se uzme u obzir da o yogi postoji cijeli niz drugih hinduističkih izvora osim yogasutre koji su svi stariji od Kanona i za koje se također ne mora pretpostaviti da su usmeno prenošeni kao kanon čak 500 godina da bi bili stariji od vremena Bude. :)

Yoga sutra je komplilirana u 4.st , pali kanon zapisan prvi puta u 1. st Na sto mislis pod sacuvanim kanonom? Fizicki sacuvan nemamo, naravno, samo su pretpostavke da je isto izgledalo ili koliko se mijenjalo kada je prvi puta zapisano, ali isto vrijedi i za sve druge spise, pa vjerujem i yoga sutru, buduci je materijal koji se u indiji koristio za psanje jako propadnjiv pa je opcenito zanemarivo malo sacuvanih materijalnih tekstova iole starijeg datuma. Mozda si na nesto drugo mislio, neku specificnu kodifikaciju? Ne znam, ne poznajem dovoljno budizam pa ako mos pojasnit...

Nisam nigdje tvrdio da je kanon izvor jogasutre, stovise, eksplicitno sam rekao kako to sto napisah ne znaci da je sam budizam izvor icega, i on preuzima stvari od prije, a shraman tradicije ne nastaju iskljucivo sa budizmo, uostalom buda i sam spominje askete kojima se suprotstavlja (vjerojatno Jaini), a koji su vec postojali.

Shramana pokret jest, ali shramana pokret nije niti budisticki niti hindu niti jainski vec se srece u svima njima. Odnosno, ako bi analizirali moguce utjecaje na joga sutru najrealnije je pretpostavit da su sramanski najveci, a brahmanisticki sekundarni, odnosno vise slicnosti djeli sa slicnim budistickim tekstovima nego sto ima razlika specificnih za brahmanisticko nasljedje. Ono sto tvrdim jest da se ne moze reci kako je to hindusko jer dokle god uopce mozemo pratiti vidimo da postoji i u nehindu izvorima, da pretpostavljena datiranja nekih kompliranih djelova imamo starija cak u budizmu (i rajajogicki i tantrajogicki gledano), a sto je bilo prije njih i kako se razvijalo ne znamo tocno, no pretpostavlja se da je taj srhamana utjecaj autohtona indijska prica, a ne nesto sto je sa arijcima i vedama doneseno doseljavanjem. kako je to vedsko nasljedje ono sto definira hinduizam, a ono ne prenosi jogu dok joge ima u ovim drugima autohtono indijskim, a koji nisu vedizirani - onda ne mozemo niti jogu poistovjetiti sa hinduizmom (vec sa indijskim religijama u globalu, bile one astika ili nastika).

Nemamo izvora koji opisuju jogu, imamo samo usputna spominjanja joge, nekih natuknica, filozofskih teoretiziranja, apstraktnih referenci na kontemplativne prekase i tome slicno, to mogu biti neki pretpostavljeni prekusori joge, ali ne i stvarna sustavna praksa o kojoj ne mozemo nista sa sugurnoscu govoriti prije budista i prije joga sutre. Postoje neke pretpostavke i da su prekusori u civilizaciji doline inda (opet nesto nevdeski, nebrahmanisticki i nehinduski ako hinduizam positovjecujemo sa vedskim brahmanizmom), a sto bi bilo starije i od budizma i od vedskih kontemplativnih tekstova, no to je takvo nabadanje na osnovu par arheoloskih iskopina i prilicno slobodnog tumacenja da ne smatram dovoljno jasnim i nedvosmislenim da uopce uvodimo u raspravu.

Ne vidim sto se ima toliko komplicirati ako od tri postojeca stara izvora indijskih religija (brahmanizam, shramane, tantra (ukljucujuci sve autohtone predvedske nesramanicke tradicije pod pojam) + svi oni kasniji utjecaji (islam, krscanstvo, helenizam itd) jogu vidjamo svugdje gdje postoji utjecaj shramanizma i/ili tantre, ali ne vidjamo gdje postoji utjecaj brahmanizma bez ovo dvoje. Dakle u sramanistickim, sramono-tantrickim i brahmanisticko-sramano-tantrickim sferama utjecaja postoji joga, ali u cisto brahmanistickim, najstarijim vedskim bas i ne, to je ritualizirani paganski obredno-zrtveni sustav uostalom vjerojatno srodan staroslavenskom. Naravno da u joga sutri ima brahmanizma, da u upanisadama ima brahmanizma i u ostalim hindu-joguckim izvorima. Ali je "tehnicki sukus" kontemplativnosti ipak izvjesnije povezati sa nevedskim praksama, bez obzira sto hardkore hindu fundamentalisti (pa time i promotori joge) zele forsirati vedskost i vedsko nasljedje, posto im je potrebno za odrzavanje vlastite religijske mitologije.



S druge strane vidimo da si mi pripisao stvari koje ne da nisam tvrdio, nego sam eksplicitno tvrdio bas suprotno (kao da je joga preuzeta iz budizma), gdje pripisujes reinkarnaciju vedskom brahmanizmu da bi povezao shramanizam sa njime (iako to uopce nije izvjesno), preskacuci da sam u postovima na koje odgovaras vec to i napisao (sve i da ti je promaklo u guglanjima teme) da ti pojmovi i ideje i sami nisu bas nuzno vedski te ima dosta i u njima sramanistickih uticaja... ;)


Ograničit ću se u odgovaranju na onaj dio teksta koji sam podvukao. Puno toga @goranm miješa dok piše, i puno toga pogrešno tvrdi, pa se jednostavno nema vremena ispravljati sve te krive drine :)

Daklem da ponovimo, pisao sam ranije da su dijelovi hinduističke yogasutre stariji od budističkog kanona za nekih 300 godina. Pri tom se i sam Patanjali poziva na tradiciju puno stariju od onoga što piše, a Eliade spominje pišući o yogi da se ne može dovoljno naglasiti kako su stvari zapisivane tek nakon dugog usmenog prenošenja.

Moguće da goranm nisi tvrdio kako je budizam izvor yogasutre, ali jesi tvrdio i naglasio:

GoranM napisao:
To jest akademski mejnstrim.

Uostalom cak ti i na wikipediji pise:

The origins of Yoga have been speculated to date back to pre-vedic Indian traditions, but most likely developed around the sixth and fifth centuries BCE, in the same ascetic circles as the early sramana movements.[8][note 1] The earliest accounts of yoga-practices are in the Buddhist Nikayas.[9] Parallel developments were recorded around 400 CE in the Yoga Sutras of Patanjali,[10] which combines pre–philosophical speculations and diverse ascetic practices of the first millennium BCE with Samkhya-philosophy. Hatha yoga emerged from tantra by the turn of the first millennium.[11][12]



Citat:
Prije Patanjalia (ili tko vec bio stvaran autor Yoga Sutre) postoji vrlo slican budisticki spis, a stariji je.


Dakle stvarno nisi eksplicitno tvrdio da je Kanon izvor yogasutre, ali iz citata se vidi da govoriš o vrlo sličnom starijem tekstu. Dvostruki jezik koristiš ali nema problema :) Međutim, ako ovako neodređeno pišeš, nemoj mene optuživati da ti pripisujem nešto što nisi rekao.

Glede teme, pogrešan je tvoj izvor (dio koji si podebljao) da su budističke nikaye "The earliest accounts of yoga-practices.." Sad, nisi eksplicitno rekao da to smatraš točnim, ali jesi boldao pa valjda mogu pretpostaviti da tako misliš :) Pogrešno je jer stoljećima prije pojave budizma u upanishadama se govori o yogi. Upanishade su hinduističko djelo naravno.

Glede Patanjalija, stoljećima je stariji od Kanona, i ako uzmemo u obzir usmeno prenošenje, jasno je zašto akademska zajednica hinduističku yogasutru smatra prvom sistematizacijom yoge.

GoranM pišeš:
"Nemamo izvora koji opisuju jogu, imamo samo usputna spominjanja joge, nekih natuknica, filozofskih teoretiziranja, apstraktnih referenci na kontemplativne prekase i tome slicno, to mogu biti neki pretpostavljeni prekusori joge, ali ne i stvarna sustavna praksa o kojoj ne mozemo nista sa sugurnoscu govoriti prije budista i prije joga sutre."

Kako ne bi imali. Postoji cijeli niz hinduističkih izvora, mada, kako sam već pisao Yogasutra se uzima za stvarnu sistematizaciju. Tebi to ne odgovara jer se suprostavljaš onom što i hinduisti i pojedini kršćanski apologete tvrde "Nema yoge bez hinduizma". Ali idemo dio po dio:)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 24 ožu 2015 00:05 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 ruj 2014 20:58
Postovi: 44
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
GoranM napisao:
hodocasnik napisao:
U MAhabharati se joga spominje, kažu, 900 puta. To zaobići i onda tvrditi da su sramane izvor joge, je pretvarati se slijep pored zdravih očiju.

Opet nevažno što je se Mahabharata datira u budistički period kad je nekoliko stotina godina starija od Kanona. Dakle, ako hoćeš zbilja biti nepristran, onda kad već Kanonu dopuštaš 500 godina prenošenja (iako je upitno koliko je ono što je na Paliju zapisano izvorno Budino učenje zbog prisutnih teističkih elemenata), onda i za epove moraš dopustiti barem dvije stotine godina usmenog prenošenja do vremena Bude. Naravno ako dopustiš više ond ispada da su stariji od Bude:)

I sam držim da MAhabharata nije sistematizacija, ali nisu niti samo natuknice kako ti kažeš, nego vjerojatno još temeljitija objašnjenja zbog prirode sutri (sutre po značenju riječu su natuknice) koje se ne mogu razumjeti bez vedante ili kasnijih komentara.. Cijelo poglavlej u Bhagavad giti je posvećeno Krishni kojeg hinduisti smatraju najvećim yogijem, i onda vi neki amateri hoćete yogu iz hinduizma brisati ili prikazati sramaskom ili neovisnom:) I ti se u upustiš u takvu rabotu da bi eto dokazao da su kršćanski apologete u krivu:)


Kada se kaze da je neki dio Mahabharate pretposavljen u to doba ne misli se da je tada zapisan (kao pali kanon u 1. st) pa da postoji neko usmjeno prenosenje prije toga, misli se upravo na vrijeme nastanka same price (ono sto je za pali pocetak usmenog prenpsenja), tu cak i nema neke konacne kodifikacije, postoje samo razlicite verzije iz razlicitih perioda kao i suvremene donekle prociscene znanstvene.. Generalno tu vrijedi pravilo da je ono sto se datira u neko vrijeme tada zaista i nastalo i to se pod nastankom podrazumjeva.

Te dve stvari je besmisleno usporedjivati, radi se o sasvim razlicitim vrstama tekstova i prenosenja. Pucki epovi i strukturirani vjerski tekstovi nisu bas isto. Ne smatra se da se u dobroj mjeri pali usmeno prenosio toliko godina jer postoji neki apstraktni princi 200, 300 ili 500 godina. Pretpostavlja se jer postoje razlozi da se pretpostavi. Jednako kao sto se za vede moze pretpostaviti zbog rigoroznosti doslovnog ucenja na pamet i doslovnog prenosenja, no epovi koji su pucka predaja su manje rigorozni i puno porozniji na vanjske uticaje. U epovima imas vrlo cesto recimo izmjesane dogadjaje za koje danas mozemo pretpostaviti da su se desili recimo 1000 g p.k. ali u kontekstu, drustvu, kulturi, dvorskim odnosima i etiketi, modi itd srednjega vijeka jer su vjerojatno stavljali stvari u kontekst koji je onome koji je pricao razumljiviji i bliskiji, odnosno kako bi oni zamisljali kraljeve, dvorove, vojske itd, samo je najosnovnija osnova dogadjaja ostala.

Struktura epova poput mahabharate je bitno kaoticnija, izmjesana i nasumicnija od tekstova poput vedskih, postoji mnogo razlicitih verzija istih prica, stilskih i strukturalnih odskakanja i tako dalje.

Opcenito se zbog te pucko-predajne strukture kod epova smatra da djelovi nisu nikada stariji od onoga na sto se izvanjski referiraju, odnosno da u pravilu nastaju kada nastaju i pojave koje opisuju jer pucki pripovjedaci u njih ubacuju sto u realnom vremenu svjedoce i tako nadogradjuju taj kaotican sustav koji nastaje u ogromnom rasponu godina.


Ukratko - 2-3.st.p.k. znaci da je tada to prvi puta uslo u pricu i nije se nista prije prenosilo.

Bhagavad Gita je takodjer kompilacija iz Shramana perioda.

Na sto mislis kada kazezes da je poglavlje u Giti posveceno Krishni? Cijela Mahabharata (unutar koje je Gita) je kompletno u velikoj mjeri posvecena Krishni (tj ima presudnu ulogu kroz radnju epa), a cijelu Gitu Krishna osobno izgovara (mitoloski i religjski gledano, naravno, nije to stvarno povijesno autorstvo).

Ne smatraju ga hindusi najvecim jogijem, kako koji. Vaishnave, posebno oni koji slijede Krishnu kao izvorni oblik Vishnua, tj Boga, svakako. Iako je i to upitno s obzirom da se radi o Bogu (kreatoru, odrzavatelju, svemu...) pa je upitno koliko se tako netko moze smatrati jogijem.

Shaive pak Shivu naravno smatraju uzvisenijim, a tako i drugi. Generalno je i u nekom opcenitom puckom Hindu imaginariju Shiva je puno vise arhetip jogija nego je to slucaj sa Krishnom, cesto ces ga uostalom vidjeti prikazanog kao jogja (u joga polozaju, editaciji isl), sto je sa Krishnom jako rijetko slucaj. Nadalje, daleko je vise (iako ne iskljucivo) sljedbi koje su blize jogickim pristupima duhovnoj praksi povezanih sa saivistickim nego vaisnavskim nasljedjem, cini mi se.



Puno si se ovdje bio raspisao, ali je najkraće rečeno – pogrešno. Eliade govori upravo suprotno ovom što ti kažeš – kasniji dodaci Mahabharati su stvar starijih tradicija koje je postojale puno prije nego su zapisane. Dodaci se umeću od 4 st.pr.Kr. što znači da je infiltracija yoge u Mahabharatu počela prije nego se Buda rodio. To je i razumljivo jer iako u vrijeme šramana pokreta dolazi do najintenzivnije razmjene ideja, do takvih razmjena je sigurno dolazilo i prije. Prema Eliadeu, kroz Bhagavad Gitu će se dogoditi potpuna hinduizacija yoge. U isto vrijeme kaže da je yoga potpuno osvojila indijsku duhovnost. I sve se to dogodilo prije više od dvije tisuće godina, a ljudi danas naivno misle da mogu odvojiti yogu od tih hinduističkih korijena..


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 24 ožu 2015 00:35 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 ruj 2014 20:58
Postovi: 44
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
GoranM napisao:
hodocasnik napisao:
Je li ti stvarno misliš da kršćanski apologete poput Rabi Maharaja koji je osim indijac i studirao komparativnu religioznost ili nešto tome slično, ili sami hinduisti, da oni ne bi znali ovo što ti pišeš da postoje skupine autohtonog brahmanizma, ili da ne znaju da postoji yoga u budizmu ili jainizmu (to sam čak i ja znao:), ili da današnji bhakti (iako Patanjali i bhakti svrstava u jedan od pravaca yoge) odbacuje yogu kao nepotrebnu? Ono stvarno, je li misliš da ti ljudi kojima je to struka i kulturno nasljeđe ne znaju sve to?

Dakle ne radi se ni o kakvom spinu niti o tome da si ti otkrio toplu vodu navodeći sve to, nego kada kršćanski apologete ili hinduisti kažu "Nema yoge bez hinduizma" onda se pozivaju na to da je yoga - bez obzira na izvorišta od domicilnog stanovništva - hinduizirana, i da ovo što danas imamo od yoge se ne može odijeliti od tih hinduističkih korijena. Sramane koliko god da su utjecale na razvoj, nisu ni uspjele ni htjele odvojiti yogu od hinduističkog dharmičkog nasljeđa - niti sam Buda nije uspijevao misliti izvan tog kruga ili ideja. Drugi dio izjave "Nema hinduizma bez yoge" - nitko ozbiljan ne opovrgava izuzecima ili dodatnim razvojem bhakti pravca, nego se, po riječima jednog Eliadea yoga može prepoznati da povratno daje pečat cijelom hinduizmu bez obzira na škole.

Ne znam sto znaju, a sto ne znaju, ne citam ljudima misli, samo vidim sto pisu.

Problem sa apologetima - a to vrijedi i za krscanske kada se suprotstavljaju hinduizmu i za hinduske kad napuhavaju vlastitu tradiciju - je da imaju vrlo jasan iracionalni cilj i poriv obrane necega sto je u osnovi vjera, a ne razum te onda u tome iznimno raste sklonost selektvnog i subjektivnog interpretiranja stvari, izbacivanja iz jednadzbi faktora koji ne idu u prilog, napuhavanja onih koji idu, krivljenja cijele slike - sve u nekakvom sofistickom nastojanju opravdavanja neceg sto je na kraju zelja za odrzavanjem vjerske mitoloske slike svijeta kada se sukobi sa stvarnoscu.

Tako da u startu kada je neko apologeta bilo cega treba njegovim argumentima pristupiti sa jako puno dodatnog opreza i zato niti krscanske aplogete, ali niti hinduske autore nikad ne smatram kvalitetnim primarnim izvorom informacija, ako mi nisu dali razloga da se u nekom pojedinacnom slucaju uvjerim u suprotno.

Ona je hinduizirana - u hinduizmu. Istovremeno egzistira i van njega. Dakle, ne moze se reci da nema joge bez hinduizma kada je fakticka cinjenica "na terenu" da je ima i da je ima ne u necemu sto se jucer odvojilo od hinduizma nego u necemu u cemu jogicko nasljedje mozemo pratiti unatrag u arhaicna vremena gdje stvari postaju vise i tesko razabirljive. Dakle da postoji joga bez hinduizma je jednostavno fakticka, neoboriva cinjenica.

Izvan kruga kojih ideja? Reinkarnacije, karme? Niti to nisu nuzno izvorno vedske ideje i kao i sa jogom izvor je zamagljen kao i to tko na koga u cemu koliko utjece. Ono sto pak sustinsi obiljezava upravo i iskljucivo brahmanisticko nasljedje (kaste, vede, zrtveni obredi itd) je nesto od cega se Buddha vrlo eksplicitno distancirao i osporavao.

Daje i paganizam prilican povratni pecat krscanstvu (osobito katolickom i pravoslavnom) pa ne znaci da nema krscnstva bez paganizma, moze se ici u ekstremni puritanizam pa i dalje ostaje krscanstvo jer ga to ne definira.



Ti očito vidiš koliko su svi drugi selektivni i čak neracionalni u obrani svojih vjera, samo ne uspijevaš vidjeti vlastitu pristranost i neobjektivnost koja je ono... miracoules ;)

Pišeš;
"Ona je hinduizirana - u hinduizmu. Istovremeno egzistira i van njega. Dakle, ne moze se reci da nema joge bez hinduizma kada je fakticka cinjenica "na terenu" da je ima i da je ima ne u necemu sto se jucer odvojilo od hinduizma nego u necemu u cemu jogicko nasljedje mozemo pratiti unatrag u arhaicna vremena gdje stvari postaju vise i tesko razabirljive."

- ovaj dio je pravo zanimljiv. To što na terenu kako kažeš, ima yoge koja nije dio hinduizma - uopće ne znači da ta yoga nije tipični hinduistički produkt. Nastala je u interakciji sa domisilnom magijskom religioznosti - to pišem od početka na ovoj temi, ali sadrži sve one elemente koji su tipični za hinduizam. Yoga je dakle u sebi takva da kao sustav tehniciranja na vlastitom tijelu i umu, praktično vodi onim specifičnim ciljevima koji su karakteristični za hinduizam. Znači kada budist ili kršćanin ili musliman ili marsovac rade yogu, oni praktički pokušavaju ugasiti osobnu svijest - vlastiti identitet, kako bi postigli neosobno stapanje ili sa atmanom (hinduisti) ili ušli u nirvanu ili... sa kojim već ciljem bi to radili jadni kršćani ili muslimani:)

Pišeš:
"Izvan kruga kojih ideja? Reinkarnacije, karme? Niti to nisu nuzno izvorno vedske ideje i kao i sa jogom izvor je zamagljen kao i to tko na koga u cemu koliko utjece. Ono sto pak sustinsi obiljezava upravo i iskljucivo brahmanisticko nasljedje (kaste, vede, zrtveni obredi itd) je nesto od cega se Buddha vrlo eksplicitno distancirao i osporavao."

Da ideja reinkarnacije i karme. Prije si pisao da "jogicko nasljedje mozemo pratiti unatrag u arhaicna vremena" - pa pliz navedi te izvore gdje možeš pratiti yogičko nasljeđe? Evo stvarno ne znam gdje se yoga prije spominje nego u hinduističkim tekstovima. TAkođer karma, također reinkarnacija - ne nužno možda sa tim terminom ali spominje se već u vedama. Pri tome me uopće ne zanima da li je ideja preuzeta od domicilnog stanovništva ili od grčkih trgovaca, ali postoji u vedama stoljećima prije shramana pokreta i time je to hinduistička stvar bez obzira odakle je preuzeta. I zato sam pisao da ni sam Buda nije uspijevao misliti izvan tog kruga ideja...

Yoga u vedama (stoljećima prije Bude, priznajem i meni je bilo iznenađenje da je već tako rano došlo do preuzimanja magijskih tehnika. Upitno da li je to bila samo stvar domicilnog stanovništva..);

"Rigveda and Atharvaveda, there are references to *prana or ‘life force’; and *nadis, currents of the life force throughout the body. Specifically, in the Atharvaveda, there is a reference to *pranayama or ‘breath control’ as practised by the mysterious vratya brotherhood. Generally speaking, throughout the *vedas there is “a constant concern with states of consciousness that are far removed from our ordinary awareness”.

Reinkarnacija u vedama:

"In Hinduism's Rigveda, the oldest extant Indo-Aryan text, numerous references are made to transmigration, rebirth (punarjanma), and redeath (punarmrtyu) in the Brahmanas"

"In India the concept of reincarnation is first recorded in the Upanishads (c. 800 B.C.E.),[1] which are philosophical and religious texts composed in Sanskrit"


To be continoud... :)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 24 ožu 2015 13:21 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 29 vel 2012 11:31
Postovi: 956
Podijelio: 22 zahvala
Zahvaljeno je: 18 zahvala
hodocasnik napisao:
To be continoud... :)


Pise se "to be continued" i ajd ne davi, to ionako nikog ne zanima.. 8)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 25 ožu 2015 20:46 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 ruj 2014 20:58
Postovi: 44
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Pia napisao:
hodocasnik napisao:
To be continoud... :)


Pise se "to be continued" i ajd ne davi, to ionako nikog ne zanima.. 8)


Polako sister, nisam još ni počeo pisati o temi ono što sam namjeravao, do sada samo odgovarao na Goranm upise 8)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 25 ožu 2015 21:52 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3731
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 49 zahvala
hodocasnik napisao:
Polako sister, nisam još ni počeo pisati o temi ono što sam namjeravao, do sada samo odgovarao na Goranm upise 8)

Daj onda piši, nemoj nas toliko držati u iščekivanju. :roll: Slika

_________________
Where have you gone, Joe DiMaggio?
A nation turns its lonely eyes to you, wo wo wo.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 27 ožu 2015 18:08 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3731
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 49 zahvala
Onda? Hoće li bit šta od tog pisanja? Napisao si kako ćeš pisati na ovoj temi, sad svi u iščekivanju, a od tebe ni traga. :roll: :l30: Slika

_________________
Where have you gone, Joe DiMaggio?
A nation turns its lonely eyes to you, wo wo wo.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 21 lip 2015 20:12 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 28 kol 2009 11:42
Postovi: 1980
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 10 zahvala
Zahvaljeno je: 56 zahvala
Gledam danas dnevnik kad ono vijest da je danas Međunarodni dan joge koji je proglasio UN. :shock: Ke, i fakat pogledam i tako je, zanimljivo nema šta.



Zanimljiva je također ova slika na stranici UN-a, poza jogina i globus iznad, očito da će UN promovisati jogu po svijetu, a to će valjda dovesti do mira u svijetu.

http://www.un.org/en/events/yogaday/

Ova slika isto puno govoriSlika

Kae glavni tajnik glavom i bradom Ban Ki Moon :"During a visit to India this year, I had the opportunity to practice yoga with one of my senior advisors. Although he happened to be a son of the country, I might equally have done the same with many other colleagues from different parts of the world. Yoga is an ancient discipline from a traditional setting that has grown in popularity to be enjoyed by practitioners in every region. By proclaiming 21 June as the International Day of Yoga, the General Assembly has recognized the holistic benefits of this timeless practice and its inherent compatibility with the principles and values of the United Nations.

Yoga offers a simple, accessible and inclusive means to promote physical and spiritual health and well-being. It promotes respect for one’s fellow human beings and for the planet we share. And yoga does not discriminate; to varying degrees, all people can practice, regardless of their relative strength, age or ability.

I discovered this for myself on trying to do my first asana, a tree pose suited to beginners. It took a moment for me to gain my balance but once I did, I appreciated the simple sense of satisfaction that yoga can bring.

On this first-ever International Day of Yoga, let us see the benefits of this practice in terms of individual well-being as well as our collective efforts to improve public health, promote peaceful relations and usher in a life of dignity for all."


Dakle joga će pomoći naporima da se poboljša javno zdravstvo, promovišu mir i dostigne dostojanstven život za sve i to po riječima Ban Ki Moona, šta je sljedeće hoće li UN proglasiti međunarodni dan reikija?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 399 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 36, 37, 38, 39, 40

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr