www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 16 lip 2024 03:10

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 207 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 15:13 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 19 kol 2012 21:39
Postovi: 92
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
ne želim dati svoje intimne misli oko toga ovdje na "dražbu", pa sam momku to predočio na privat.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 17:44 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 29 vel 2012 11:31
Postovi: 763
Podijelio: 22 zahvala
Zahvaljeno je: 19 zahvala
Discipula Domini napisao:
.. bezpogovorno ga podržavam:


naravno da sam off-topic, niš čudno 8) al eto moram pitati:

beZpogovorno ili beSpogovorno? jer ja više nalazim "S": :D

http://www.google.de/#q=bespogovorno&hl ... 80&bih=671


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 19:51 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Pričest na jezik i pričest na usta! Na par foruma sam ovo već pisao i nitko me još nije razuvjerio da je na jezik primanje Tjela Isusova isto kao i na ruku. Zbog dosta stvari. Jer da je tako, papa koji je bio jedan od največih teologa nikad ne bi imao potrebu o tome govoriti na način u kojem preporučuje da vjernici kleknu i prime na jezik!
Nikad mi neće bti jasno, zašto pojedini ljudi toliko su zagrizli za stav da je na ruke dopušteno, i što su u pravu, ali kad ih pitam, zašto onda papa drugačije preporuča ili savjetuje, onda mi opet kao papige pišu da je na ruke dopušteno!
Kao i što je dopušteno otiči na klanjanje, tako je dopušteno i ne otiči, ali što je bolje ili ispravnije to je drga stvar!
To vam je tema koju nema smisla više načimati, nek svatko radi kako želi, i kako misli da mu je bolje!!!
Ali nikad neće nači odgovor na "Zašto taj nepotreban korak", pogotovo kad znamo da izričito piše da je svaka čestica posvečena. E pa se onda izvlači, da samo one koje se vide golim okom, ali ne mogu opovrgnuti da se čestice nazivaju i one koje nisu vidljive golim okom, ali ih to ne dovodi do čina da ipak kažu: "Pa dobro, ako ne vidim česticu, možda mi je ipak ostala na ruci, pa mi spada na tlo, gdje se gazi, pa onda neću primati na ruke jer me ništa ne košta da primim na jezik iznad plitice ili kaleža"!
E tu onda više nije stvar logike, nego principa, jer tko će priznati da svo vrijeme do sada nije radio ispravniju stvar. Jer ipak smo mi ljudi, kada je riječ o nama "nepogrešivi"!!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 19:57 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 13 kol 2011 08:26
Postovi: 706
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
Discipula Domini napisao:
Kad je riječ o pričešćivanju "na ruke" (kao da mi netko daje novac na ruke), onda se tu jako lijepo uklapa ovaj članak,
čijem se sadržaju osobno priklanjam i bezpogovorno ga podržavam:

Klik!

u tom članku je napisano više neistina, između ostalog(da ne skrećem s teme jer ima više neistina) npr.da se danas Pričest na ruku dijeli protuzakonito. Crkva ne daje svoje odredbe preko novina nego postoji Rimski misal preko kojeg daje naputke svećenicima kako služiti misu. U Rimskom misalu o pričesti piše slijedeće:
Citat:
161. Ako se pričest dijeli samo pod prilikom kruha, svećenik
hostiju malo podigne, pokaže je svakomu pojedinom i kaže: Tijelo
Kristovo. Pričesnik odgovori: Amen te primi Sakrament na usta ih,
gdje je to dopušteno, na ruku ako to želi.

Prema tome pričest na ruku je trenutno zakoniti oblik pričešćivanja.

Evo ti članak o uvjetima pričešćivanja http://www.bitno.net/pitajte-svecenika/ ... -pricesti/

Citat:
Pričest na ruku ili na jezik načelno je dopuštena, osim ako biskupska konferencija ne odredi drukčije. Kad je riječ o iskrenosti vjere, Crkva je dala na volju vjerniku hoće li primiti pričest na ruku ili na jezik. Uostalom, zar nam je jezik čistiji od ruke? Ako djelitelj pričesti smatra da bi mogla postojati opasnost obeščašćenja, onda je logično da ne podijeli pričest na ruku. Nije dopušteno da vjernici sami uzimaju posvećeni kruh i još manje da ga iz ruke u ruku prosljeđuju jedni drugima.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 20:02 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 13 kol 2011 08:26
Postovi: 706
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
Samuel napisao:
Pričest na jezik i pričest na usta! Na par foruma sam ovo već pisao i nitko me još nije razuvjerio da je na jezik primanje Tjela Isusova isto kao i na ruku. Zbog dosta stvari. Jer da je tako, papa koji je bio jedan od največih teologa nikad ne bi imao potrebu o tome govoriti na način u kojem preporučuje da vjernici kleknu i prime na jezik!
Nikad mi neće bti jasno, zašto pojedini ljudi toliko su zagrizli za stav da je na ruke dopušteno, i što su u pravu, ali kad ih pitam, zašto onda papa drugačije preporuča ili savjetuje, onda mi opet kao papige pišu da je na ruke dopušteno!
Kao i što je dopušteno otiči na klanjanje, tako je dopušteno i ne otiči, ali što je bolje ili ispravnije to je drga stvar!
To vam je tema koju nema smisla više načimati, nek svatko radi kako želi, i kako misli da mu je bolje!!!
Ali nikad neće nači odgovor na "Zašto taj nepotreban korak", pogotovo kad znamo da izričito piše da je svaka čestica posvečena. E pa se onda izvlači, da samo one koje se vide golim okom, ali ne mogu opovrgnuti da se čestice nazivaju i one koje nisu vidljive golim okom, ali ih to ne dovodi do čina da ipak kažu: "Pa dobro, ako ne vidim česticu, možda mi je ipak ostala na ruci, pa mi spada na tlo, gdje se gazi, pa onda neću primati na ruke jer me ništa ne košta da primim na jezik iznad plitice ili kaleža"!
E tu onda više nije stvar logike, nego principa, jer tko će priznati da svo vrijeme do sada nije radio ispravniju stvar. Jer ipak smo mi ljudi, kada je riječ o nama "nepogrešivi"!!

gledaj što piše u uvodu u Rimski misal
Citat:
RIMSKI MISAL
PRERAĐEN PREMA ODLUCI SVETOGA EKUMENSKOGA
SABORA DRUGOGA VATIKANSKOG OBJAVLJEN VLAŠĆU PAPE
PAVLA VI. PREUREĐEN BRIGOM PAPE IVANA PAVLA II.

ako je Papa Pavao VI svojom vlašću odredio da se pričest može primati i na ruku, Papa Ivan Pavao II to podržao onda ne vidim što je sporno. A Benedikt XVI to nije ukinuo nego samo preporučio, i to ne nekakvim službenim odredbama nego doslovno novine prenijele kako da se pričešćuje na papinskoj misi. Nakon toga ne vidim zašto se neko ko to želi ne bi pričešćivao na ruku.

Ajde molim te nađi mi neki malo službeniji izvor u kojem Papa poziva da se vjernici pričešćuju na koljenima na jezik, volio bi to pročitati jer su se u medijima javile različite interpretacije njegove izjave a svako tumači na svoj način. Volio bi pročitati izvorni tekst(Npr.ako imaš sa službenih stranica Vatikana, IKA, Glas Koncila ili nešto slično)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 20:43 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Eto ga na, opet isto!! Dopušeno je, dopušteno, je dopušteno je, dopušteno je, dopušteno je i tako stalno, pa se izvode citati o tome kako je dopušteno, pa je to samo preporuka koja nije službena, pa opet je malo dopušteno, pa papa to nije ukinuo, pa je opet malo dopušteno, i tako u nedogled!
Samo me zanima tko je rekao da nije dopušteno, ili si pročitao samo početak posta, a ostali dio si izignorirao, što ti je malo bezobrazno! Valjda nemaš odgovo na njih!
A sad ti meni odgovori, ako je to preporuka, zašto je to preporuka??
Ako se na papinskoj Misi pričešćuje na koljenim i na jezik, zašto je to tako, jeli možda tamo Isus više Isus nego na ostalim Misama!
Zatim, smije li biskup u svojoj biskupiji zabraniti pričest na ruku, i ako da zašto? Pa onda pitanje, smije li biskup zabraniti pričest na jezik, da bude samo na ruku?? Ako ne zašto??
Zatim, zašto služi plitica?? Da li je svaka čestica Tijela Kristova posvečena posvečena??
Zatim, zašto svečenik svaki puta kad završi pričest "grebe" po plitici nad kaležom, kao da "nešto" struže, pa to sve "promučka i popije?? Jel možda pludio!!
Zatim, da li si 100% uvjeren da poslije pričesti na ruci ne ostane niti najmanja čestica na ruci??
I zatim mi odgovori nakon svega ovoga, ZAŠTO TAJ NEPOTREBAN KORAK PRIČEŠĆIVANJA NA RUKU?? JEL SAMO ZATO ŠTO JE DOPUŠTENO?? I odgovori mi zašto je to dopušteno??
Hvala i veselim se tvojim odgovorima!!!! :wink:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 21:01 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 09 svi 2010 09:23
Postovi: 750
Podijelio: 60 zahvala
Zahvaljeno je: 14 zahvala
Mislim da ću možda i ponoviti već rečeno:
1. ZBOG ČEGA se nekoć kod pričesti - na jezik, dakako i SAMO tako - držala plitica? Jer se prihvaćala činjenica da je svako ZRNCE Hostije sam Isus! (Samukl podvukao)
.
2. Papa Ivan Pavao II je bio prisiljen potpisati dokument u koji su zgurali više "stvari" - odluka s 2.vat.sabora - među te "stvari" je uguran i taj zaključak/odobrenje kako se DOPUŠTA primanje Pričesti na ruke.
Ali je Papa sam rekao kako se nada da će primanje Pričesti biti "u skladu s našom vjerom i spoznajom KOGA primamo"!
.
3. Ja ti nisam baš kopija nekoga ovdje da sad lansiram tri-četiti sitea teksta s tog sabora - vjeruj ako hoćeš, ako nećeš tvoja stvar.
.
4. Samuel i drugi su iznijeli niz činjenica koje "idu u prilog" primanja Pričesti na dostojan način (dostojan prema Tijelu Gospodinovom). A obzirom da netko ovdje uporno pokupšava u ovo "gnijezdo" poturiti svoje kukavičje jaje, smatram da je ovaj ringišpil postao monoton za svakog tko samo navrati na TT.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 21:22 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Citat:
Obični momče,
kužim sve to što se tiče Drugog vatikanskog koncila.
Samo je pitanje "struje" kojoj više priklanjam (a o tome je već u nekoliko navrata bilo riječi)...nisam protivnik tzv. postkoncilske "struje", ali više se priklanjam onoj tradicionalnoj, prije Drugog vatikanskog kocila.
Kroz ovih 8 godina pontifikata Benedikta XVI. jasno se moglo iščitati i njegova privrženost tradicionalnoj liturgiji (koja, izmeđuostalog, uključuje i pričešćivanje na jezik).

I ja što dalje sam upučeniji, sve više čitajući katoličku literaturu, i kako saznajem više stvari, sam nekako priklonjeniji razmišljanju Josepha Ratzingera, mislim i sam da bi Crkva trebala napraviti zaokret, jer što dalje sve više se ide linijom manjeg otpora. Evo prije jedno 2 mjeseca sam bio u jednom slavonskom svetištu, i od tri svečenika dva pričešćuju, jedan sijedi, i davaju još ljudima koji nisu svečenici, a izričito postoji naputak, ukoliko nije gužva i ako pričest traje duže, da mogu pričešćivati i oni koji nisu svečenici, a pričest je trajala nešto jako kratko, i nije bilo nešt posebno puno ljudi!
Pa se ide do te mjere, da se na Misi vrijeme "Svet, Svet, Svet ..." pjevaju neke druge pjesme i slično, Kod nas je za Božć bila neka Božična, sad se ne sjećam koja!!
A Crkve su nam sve praznije! Pogotovo radnim danom gdje bude po dvoje ljudi u župi od 8-9 tisuća vjernika!!
Evo sada baš čitam i knjigu "Posljednji exorcist", i nevjerovatne stvari saznajem, do te mjere da kardinali ne vjeruju da je Sotona stvaran, a da ne govorim da biskupi uopće ne žele imenovati exorciste! Da ne govorim šta su učinili sa obrednikom exorcizma na drugom vatikanskom, i biskupi i kardinali koji nisu nikad vršili exorcizam niti prisutvovali, da bi se na kraju okupili najpoznatiji exorcisti svijete i slali žalbe da bi jedva isposlovali preko jednog kardinala da im se ipak dopusti koristiti stari obrednik exorcizma, a da je novi totalno neunčikovit i da s njim nisu mogli ništa, a da ih nitko nije pitao z mišljenje dok se novi radio, iako su se oni pripremali da će ih se zvati i upitati za savjete, jer neki imaju i preko 16.000 exorcizama!
Doista moramo moliti za kardinale i za novog papu, pa tako i jedni za druge!!
(isprika za greške pravopisa, inače uvjek žurim da mi misli ne bježe, a lijen sam za ispravke, jer ionako skužiti sve, HVALA!)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 22:17 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 13 kol 2011 08:26
Postovi: 706
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
Samuel napisao:
Eto ga na, opet isto!! Dopušeno je, dopušteno, je dopušteno je, dopušteno je, dopušteno je i tako stalno, pa se izvode citati o tome kako je dopušteno, pa je to samo preporuka koja nije službena, pa opet je malo dopušteno, pa papa to nije ukinuo, pa je opet malo dopušteno, i tako u nedogled!
Samo me zanima tko je rekao da nije dopušteno, ili si pročitao samo početak posta, a ostali dio si izignorirao, što ti je malo bezobrazno! Valjda nemaš odgovo na njih!
A sad ti meni odgovori, ako je to preporuka, zašto je to preporuka??
Ako se na papinskoj Misi pričešćuje na koljenim i na jezik, zašto je to tako, jeli možda tamo Isus više Isus nego na ostalim Misama!
Zatim, smije li biskup u svojoj biskupiji zabraniti pričest na ruku, i ako da zašto? Pa onda pitanje, smije li biskup zabraniti pričest na jezik, da bude samo na ruku?? Ako ne zašto??
Zatim, zašto služi plitica?? Da li je svaka čestica Tijela Kristova posvečena posvečena??
Zatim, zašto svečenik svaki puta kad završi pričest "grebe" po plitici nad kaležom, kao da "nešto" struže, pa to sve "promučka i popije?? Jel možda pludio!!
Zatim, da li si 100% uvjeren da poslije pričesti na ruci ne ostane niti najmanja čestica na ruci??
I zatim mi odgovori nakon svega ovoga, ZAŠTO TAJ NEPOTREBAN KORAK PRIČEŠĆIVANJA NA RUKU?? JEL SAMO ZATO ŠTO JE DOPUŠTENO?? I odgovori mi zašto je to dopušteno??
Hvala i veselim se tvojim odgovorima!!!! :wink:

pročitao sam cijeli tekst i dao sam ti odgovor, u Rimskom misalu piše čak i ako neko želi, dakle po željama vjernika što znači da je i tako dobro. U prvih 9 stoljeća kršćanstva pričešćivalo se na ruku stojeći, kako je to zapisao sv.Ćiril Jeruzalemski.

Neću komentirati tekst vezan uz Papinu preporuku za pričešćivanje na koljenima na papinskoj misi jer mi još nisi dao link na neki službeniji tekst u kojem to piše(npr.s IKA, vatican.va, Glas Koncila,...), kad to pročitam tek onda ću ti napisati što mislim jer lako se može dogoditi da je neki bezvezni portal krivo prenio Papinu izjavu, ostali portali su to samo prenijeli (i još neke stvari izmijenili a i dodali, kao ovaj s hrsvijet), tisuće vjernika to pročitale i onda kad ti puno ljudi govori jedno te isto počneš vjerovati da je to istina. Zbog toga bi volio pročitati s nekog službenijeg portala tu Papinu izjavu jer sam već dosta laži i izmišljotina vezanih uz vjerske stvari znao pročitati.

A koliko sam čuo od nekih svećenika i čitao, razlog pričesti na ruku je što tako imamo stav prosjaka koji nedostojno prosi dar Tijela Kristova a to nas podsjeća da Njega nismo dostojni i da je Krist dar.

Što se tiče čestica koje padaju kod pričešćivanja, padaju one i kad se dijeli na jezik samo puno manje padaju i manje su veličine jer ima onih čestica mikroskopske veličine koje jednostavno odlete i kod najmanjeg strujanja zraka. A isto tako dosta puta sam vidio da je hostija nekim vjernicima pala na pod kod pričešćivanja na jezik (koliko je samo tada čestica ostalo na podu) što nikad nisam vidio kad se pričešćuje na ruku. A svaki put kad sam to vidio bilo je kod osobe koja je ispred mene u redu, koliko ih je samo palo na pod kad nisam mogao vidjeti (kad su se pričešćivali oni koje nisam vidio jer su bili dalje ispred mene)?

A ako ti misliš da je pričest na ruku nešto loše, zašto ti misliš da to nije zabranjeno od Crkve?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Sveta Misa
PostPostano: 06 ožu 2013 23:08 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Citat:
pročitao sam cijeli tekst i dao sam ti odgovor, u Rimskom misalu piše čak i ako neko želi, dakle po željama vjernika što znači da je i tako dobro. U prvih 9 stoljeća kršćanstva pričešćivalo se na ruku stojeći, kako je to zapisao sv.Ćiril Jeruzalemski.


LITURGIJSKI ARHEOLOGIZAM

Sveti Ćiril Jeruzalemski i pričešćivanje na ruku


Žir je potencijalni hrast; hrast je potpuno razvijeni žir. Ukoliko bi hrast ponovno postao žir (kad bi to bilo moguće bez odumiranja), bilo bi to nazadovanje. Zbog toga je u svojoj enciklici Mediator Dei (br. 51) papa Pio XII. osudio liturgijski arheologizam kao protuliturgijski stav sljedećim riječima: »...ne bi bio motiviran ispravnom i razboritom revnošću onaj tko bi se htio vratiti drevnim obredima i običajima, odbijajući nove propise koji su doneseni voljom Božje Providnosti i zbog promijenjenih okolnosti. Takav način razmišljanja i djelovanja, naime, ponovno oživljava pretjerani i nezdravi arheologizam koji se javio na nezakonitome koncilu u Pistoji, te se nastoje obnoviti mnogobrojne zablude koje su bile pretpostavke za taj buntovnički sabor ili su iz njega proistekle uz veliku štetu za duše, te ih je Crkva, kao budna zaštitnica poklada vjere povjerenoga od Gospodina, s potpunim pravom osudila«.

Takvim su sumanutim arheologizmom obuzeti pseudoliturgičari koji haraju Crkvom pozivajući se na II. vatikanski koncil; pseudoliturgičari koji gdjegod idu dotle da poticanjem i primjerom tjeraju svoje podložnike na povrjedu onih malobrojnih ispravnih propisa koji još uvijek postoje, a koje su oni sami formalno proglasili ili potvrdili.

U tome je pogledu karakterističan slučaj obreda pričešćivanja. Naime, nakon što je ovaj ili onaj biskup proglasio da je tradicionalni obred pričešćivanja, stavljanjem svete hostije na jezik, još uvijek na snazi, unatoč tome dopušta dijeljenje svete pričesti iz košarica koje vjernici dodaju jedni drugima; ili on sâm odlaže svetu hostiju u gole ruke — a jesu li uvijek i čiste? — onoga tko prima pričest...

Promicatelji pričešćivanja na ruke prizivaju se na pseudoliturgijski arheologizam koji je otvoreno osudio Pio XII. Oni, naime, uporno ponavljaju da se pričest mora primati na taj način jer se tako činilo u cijeloj Crkvi, i na Istoku i na Zapadu, od početka i tijekom tisuću godina.

Istinito je i sigurno da su se pričesnici od početka i tijekom gotovo dvije tisuće godina morali uzdržavati od bilo kakvoga jela i pića, i to od bdijenja pa do trenutka primanja pričesti, kako bi se pripremili za nju. Zašto ti arheolozi ne obnove takav euharistijski post? On bi sigurno znatno pomogao vjernicima da živo razmišljaju o pričesti koju će primiti i da se za nju bolje pripreme.

S druge strane, sigurno nije točno da je od početka i tijekom tisuću godina u cijeloj Crkvi, na Istoku i na Zapadu, postojao običaj stavljanja svetih prilika vjernicima u ruke.

Krunski dokaz tih pseudoliturgičara jest sljedeći odlomak Mistagoških kateheza, pripisanih sv. Ćirilu Jeruzalemskome:

»Pristupajući dakle [svetoj pričesti], ne idi raširenih dlanova niti razdvojenih prstiju; nego držeći lijevu ruku poput prijestolja ispod one [desne] koja će primiti Kralja; te udubljenom [desnom] rukom primi tijelo Kristovo, odgovarajući: Amen«.

Kod ovoga »Amen« ti liturgičari završavaju citat. Ali Mistagoške kateheze se ne zaustavljaju na tome nego dodaju sljedeće:

»A nakon što oprezno posvetiš svoje oči dodirivanjem svetoga Tijela, primi ga... Tada, nakon pričešćivanja Tijelom Kristovim, pristupi i k čaši krvi, ne šireći ruke, nego prignut [grčki: kypton], te na način klanjanja i štovanja izgovarajući »Amen«, posvetit ćeš se također uzimanjem Krvi Kristove. I dok ti još usne budu vlažne od nje, dotakni ih rukama te posveti svoje oči, čelo i ostala sjetila... Od pričesti se ne ustežite; niti zbog ljage grijeha nemojte se lišavati ovih svetih i duhovnih otajstava«.

Tko bi mogao pretpostaviti da bi tome sličan obred mogao biti uvriježen u sveopćoj Crkvi, pa makar i malo manje od tisuću godina? I kako usuglasiti takav obred, prema kojemu se pripušta svetoj pričesti i onaj tko je okaljan grijehom, s posve sigurnim običajem koji postoji već od početka Crkve, da se ne dopušta pričešćivanje onome tko nije posvećen: »Stoga, tko god jede kruh ili pije čašu Gospodnju nedostojno, bit će krivac tijela i krvi Gospodnje. Neka se dakle svatko ispita pa tada od kruha jede i iz čaše pije. Jer tko jede i pije, sud sebi jede i pije ako ne razlikuje Tijela« (1 Kor 11, 27—29).

Ovakav osebujni obred pričešćivanja, čiji opis završava poticanjem na primanje pričesti i u stanju grijeha, zasigurno nije naučavao sv. Ćiril u jeruzalemskoj Crkvi, a nije mogao biti dopušten niti u bilo kojoj drugoj Crkvi. Radi se zapravo o obredu iz mašte koji lebdi između zanesenjaštva i svetogrđa; a potječe od pisca Apostolskih konstitucija, nepoznatoga Sirca, gutača knjiga i neumornoga pisca, koji u svojim spisima prevrće uglavnom ono što je sâm pročitao i začinio vlastitom maštom. U VIII. knjizi navedenih Apostolskih konstitucija on navodi 85 apostolskih kanona, pripisujući ih svetome papi Klementu; a te je kanone papa Gelazije I. na Rimskoj sinodi 494. godine proglasio krivotvorenima: »Liber, qui appellatur Canones Apostolorum, apocryphus« (PL = Patrologia Latina, 59, st. 163).

Opis ovoga ekstravagantnog obreda, ukoliko već nije svetogrdan, ušao je u Mistagoške kateheze zahvaljujući nekome nasljedniku sv. Ćirila; općenito se smatra da je to bio biskup Ivan, pritajeni arijanac, origenovac i pelagijanac; stoga ga osporavaju sv. Epifanije, sv. Jeronim i sv. Augustin.

Kako, dakle, Leclercq može reći da: »...u njemu [u tome ekstravagantnom obredu] moramo gledati točan prikaz običaja velikih sirijskih Crkvi«? To može tvrditi jedino proturječeći samome sebi, budući da je malo prije rekao da se radi o: »...liturgiji iz mašte. Ona potječe i namijenjena je zabavi svojega autora; to nije redovita, službena liturgija koja pripada nekoj određenoj Crkvi« (Dictionaire de Archeologie chretienne et de liturgie, sv. III, dio II, st. 2749-2750).

S druge strane, posjedujemo pouzdana svjedočanstva o suprotnome običaju, to jest, o stavljanju svetih prilika na pričesnikova usta, kao i o zabrani laicima da dotiču svete prilike svojim rukama. Samo u slučaju nužde i u vrijeme progona — kao što nas poučava sv. Bazilije — moglo se odstupiti od navedenoga pravila, te se dopuštalo laicima da se pričešćuju svojim rukama (PG = Patrologia Graeca, 32, st. 483-486).

Dakako, ovdje ne namjeravamo dati pregled svih svjedočanstava koja dokazuju da je u starini bio običaj stavljanja svetih prilika na usta laika koji se pričešćivao; navest ćemo samo neka karakteristična mjesta, što će uostalom biti dovoljno za opovrgavanje tvrdnje kako se tisuću godina u sveopćoj Crkvi, i na Istoku i na Zapadu, običavalo stavljati posvećene čestice laicima u ruke.

Sv. Eutihijan, papa od 275. do 283. godine, zabranjuje laicima nošenje posvećenih prilika bolesnicima, kako ih ne bi doticali rukama: »Neka se nitko ne usudi predati Pričest svjetovnjaku ili ženi kako bi ih odnijeli bolesniku« (PL 5, st. 163-168).

Sveti Grgur Veliki pripovijeda kako je sv. Agapit, papa od 535. do 536., otišavši u vrijeme nekoliko mjeseci svojega pontifikata u Carigrad, ozdravio gluhonijemoga tako da mu je »Tijelo Gospodnje stavio u usta« (Dijalozi III, 3). Toliko o Istoku; što se pak Zapada tiče, pouzdano se zna da je isti taj sv. Grgur Veliki dijelio svetu Pričest laicima u usta...

Zasigurno, niti u davnini nije nedostajalo nepokornih inovatora. To je potaklo crkvenu vlast da ih pozove na red. Tako je postupio i sabor u Rouenu oko 650. godine, zabranjujući služitelju Euharistije da stavlja posvećene prilike na ruku pričesnika-laika: »[Prezbiter] neka također pazi da ih [vjernike] pričešćuje iz vlastite ruke; neka nijednome svjetovnjaku niti ženi ne stavlja Euharistiju u ruke, nego samo u usta uz ove riječi: „Gospodinovo Tijelo i Krv bilo ti na oproštenje grijeha i na život vječni”. Ako netko to prekrši, neka se ukloni od oltara, budući da prezire svemogućega Boga i obeščašćuje ga, koliko to do njega stoji« (Mansi, sv. X, st. 1099-1100).

Nasuprot tome, upravo su arijanci htjeli pokazati da ne vjeruju u Isusovo božanstvo i da Euharistiju smatraju samo kruhom simboličkoga značenja time što su se pričešćivali stojeći i doticali svete prilike vlastitim rukama. Nije bez razloga sv. Atanazije govorio o arijanskome otpadništvu (PG, 24, st. 9ss).

Ne želimo nijekati da je bilo dopušteno svjetovnjacima ponekad doticati svete prilike, i to u određenim iznimnim prilikama, ili čak u nekim mjesnim Crkvama, ali samo neko vrijeme. Ali niječemo da je to bio običaj Crkve na Istoku ili na Zapadu tijekom tisuću godina. No još bi veća pogrješka bila tvrditi da se tako mora činiti i danas. I u štovanju koje se iskazuje presvetoj Euharistiji došlo je do razboritoga napretka, analogno napretku na dogmatskome polju (dakako, modernistička »teologija mrtvoga boga« nema nikakve veze s time).

Spomenuti liturgijski razvoj proširio je po cijeloj Crkvi običaj poklecanja u činu klanjanja i, dosljedno tome, uporabu klecala, običaj pokrivanja pričesne ograde bijelim prostiračem, upotrjebu pričesne plitice, ponegdje i upaljene svijeće, te praksu osobne zahvale barem petnaest minuta nakon pričesti. Ukidanje svega toga ne znači unaprjeđivanje štovanja koje se iskazuje Bogu u presvetoj Euharistiji niti vjere i posvećivanja vjernika, nego služenje zloduhu.

Kada sv. Toma (Teološka suma, III, q. 82, a. 3) izlaže razloge zbog kojih svjetovnjacima nije dopušteno doticati svete prilike, on ne govori o nekome novouvedenom obredu, nego o liturgijskome običaju koji je star koliko i Crkva. Stoga je Tridentski sabor s pravom mogao izjaviti ne samo da je u Božjoj Crkvi uvijek postojao običaj da laici primaju Pričest od svećenika, dok svećenici pričešćuju sami sebe; nego i to da ovaj običaj potječe od apostola (DH 1648). Upravo zbog toga je taj običaj propisan i u Katekizmu sv. Pija X. (pitanja 642-645). Međutim, taj propis nije izbrisan; u novome Rimskom misalu, br. 117, piše da pričesnik »držeći pliticu pod ustima prima Sakrament«.

Kad se to pročita, ne može se dokučiti zašto sami donositelji tako mudroga propisa oslobađaju jednu biskupiju za drugom od toga istog propisa. Običan vjernik, suočen s takvom nedosljednošću, može je tumačiti samo kao veliku ravnodušnost prema crkvenim propisima, liturgijskim i onim drugim.

Giuseppe Pace
http://www.unavox.it/032b.htm







U Liturgiji Svetog Jakova svećenik kod Svete Pričesti moli: „Neka nas Gospodin blagoslovi i učini dostojnima da sa čistim kliještama prstiju užareni ugalj primimo te položimo vjernicima na jezik.“

~~~~~~~~~~

Sveti papa Siksto I. bio je sedmi papa od 117. do 126 godine. Napisao je Poslanicu svim Crkvama u kojoj on naglašava:

„Neka sveto posuđe ne dotiču drugi već posvećeni i Gospodinu prikladni muževi. Veoma je nedostojno da Gospodnje posvećeno posuđe primaju neki drugi, već Gospodnji službenici i Njemu posvećeni muževi, da se Gospodin ne razljuti nad tolikom drskosti, te nametne nevolje svojem puku, te tako oni čak još oni, koji nisu pogriješili, trpe i stradavaju od zla, jer vrlo često pravedni stradavaju za bezbožne.“

U „Liber pontificalis“ zborniku koji donosi Disciplinu i Liturgiju Rimske Crkve prije šestog stoljeća stoji da je Papa Siksto I. naredio:

„Nitko, osim onoga koji predvodi liturgiju, ne smije dodirivati Sveta Otajstva.“

~~~~~~~~~~

Sveti Justin, filozof, mučenik 165.g.

U „Prvoj Apologiji“ Sveti Justin opisuje euha-ristijsku liturgiju na svečanom krštenju.

„Starješina završava molitvu i zahvalu (euharistiju), a sav narod kliče: Amen! Kad starješina svrši zahvalu i sav narod prihvati, oni koje mi zovemo đakoni dijele svakome nazočnome od prikazana hljeba i vina i vode, a kasnije đakoni odnose odsutnima.“(Br.65)

~~~~~~~~~~

Tertulijan, teolog iz Kartage (160.-220.)

U spisu „De corona“ (O kruni, vijencu) o Svetoj Pričesti zapisa:

„Sakrament Euharistije …mi primamo… iz ruke ne nekog drugog nego Predstojnika“ (10).

~~~~~~~~~~

Sveti papa Eutihije (275-283)

Opominjao je svećenike:

„Žene neka ne pristupaju oltaru niti dotiču Gospodnji kalež.“ – „Nikom svjetovnjaku ili ženi neka se ne povjeri da Pričest odnese bolesnima.“

~~~~~~~~~~

Na prvom Saboru u Toledu (400.g.) preciziran je način primanja Svete Pričesti: „Tijelo Gospodnje neka se onomu koji se pričešćuje položi u usta.“

Na jedanaestom Saboru u Toledu (675. g.) zaprijetilo se kaznom ekskomunikacije onome tko bi pokušao nakon Pričesti izvaditi Tijelo Kristovo iz usta.

~~~~~~~~~~

Sinoda u Rouenu godine 650.

U svom drugom kanonu zabranjuje služitelju Euharistije da stavlja posvećene prilike na ruku pričesnika-svjetovnjaka: »[Prezbiter] neka također pazi da ih [vjernike] pričešćuje iz vlastite ruke; neka nijednome svjetovnjaku niti ženi ne stavlja Euharistiju u ruke, nego samo u usta uz ove riječi: „Gospodinovo Tijelo i Krv bilo ti na oproštenje grijeha i na život vječni". Ako netko to prekrši, neka se ukloni od oltara, budući da prezire Svemogućega Boga i obeščašćuje ga, koliko to do njega stoji« (Mansi, sv. X, st. 1099-1100).

~~~~~~~~~~

Sveti Toma Akvinski (1225.-1274) u glavnom svom djelu „Summa theologica“ tumači o službi svećenika slijedeće:

„Svećeniku pripada zadaća podjela Tijela Kristova iz ove tri osnovice:

Prvo, jer on vrši Posvetu u Osobi Kristovoj.

Drugo, svećenik je posrednik između Boga i ljudi. Kako što je njegova zadaća da darove puka prinese Bogu, tako je njegova dužnost da od Boga posvećene darove prenese puku.

Treće, ovaj Sakrament iz straho-poštvanja smije doticati posvećeni stalež. Budući da su Hostije i Kalež posvećeni, isto tako kao i ruke sveće-nika, da ovaj Sakrament dotiče. Stoga nikome drugome nije dozvoljeno doticati, osim u prijekoj potrebi…“(III,82)

~~~~~~~~~~

Tridentinski sabor (1545.-1563.) u osmom poglavlju Dekreta o Presvetom Euharistijskom Sakramentu tumači:

„ U blagovanju Sakramenta uvijek je bio običaj u Crkvi, da svjetovnjaci primaju Pričest od svećenika, a svećenici celebranti, da sami sebe pričeste. Taj običaj, budući da potječe od apostolske Predaje, treba s pravom zadržati.“

Citat:
Neću komentirati tekst vezan uz Papinu preporuku za pričešćivanje na koljenima na papinskoj misi jer mi još nisi dao link na neki službeniji tekst u kojem to piše(npr.s IKA, vatican.va, Glas Koncila,...), kad to pročitam tek onda ću ti napisati što mislim jer lako se može dogoditi da je neki bezvezni portal krivo prenio Papinu izjavu, ostali portali su to samo prenijeli (i još neke stvari izmijenili a i dodali, kao ovaj s hrsvijet), tisuće vjernika to pročitale i onda kad ti puno ljudi govori jedno te isto počneš vjerovati da je to istina. Zbog toga bi volio pročitati s nekog službenijeg portala tu Papinu izjavu jer sam već dosta laži i izmišljotina vezanih uz vjerske stvari znao pročitati.

Zanimljivo je kako sad tražiš nešto što ne mogu naći, iako je "hrsvijet" nezavisni portal, iako još to nitko nije opovrgnuo da je to Benedikt XVI rekao, iako je lako to primjetiti i iz Misa koje se održavaju u Rimu, ti sad glumiš teološku cjepidlaku i tražiš od mene da ti podastrem nešto sa talijanskog, iako ga ne znam! I to baš ti koji stalno govoriš, ovaj svečenik je rekao ovo, ili onaj svečenik je rekao ono, na svim temema, i več su ti progovarali za to! Ali dobro, to je stvar karaktera i kulture!
Evo ti još jedan tekst:
Papa Benedikt XVI. ne želi da vjernici primaju Sv. Pričest na ruku a niti želi da stojeći primaju Krista u Presvetom Oltarskom Sakramentu. Prema vatikanskom liturgičaru mons.Guido Marini-u, papa nastoji zorno prikazati cijeloj Crkvi odgovarajuće norme ponašanja kod primanja Sv. Pričesti. Zbog toga se od pričesnika na papinskoj Misi sada traži da kleknu na klupu i da primaju Sv. Pričest na jezik od samog Pape.. Razmišljanje Svetoga Oca je jednostavno: "Mi kršćani klečimo pred Presvetim, jer u Njemu, znamo i vjerujemo da je prisutan Jedini i Pravi Bog." (22. svibnja 2008.)


Prema papi cijela Crkva treba klečati u klanjanju pred Bogom u Euharistiji. "Klečanje za vrijeme klanjanja pred Euharistijom je najbolji, najuspješniji i radikalni lijek protiv idolopoklonstvava i jučer i danas" (22. svibnja 2008.)


Papino nastojanje je u skladu s tradicijom Crkve starom 2.000 godina i sada je to u cilju poticanja obnove ljubavi i poštovanja prema Euharistiji, koju se trenutno ismijava i prema kojoj se mnogi odnose s prezirom. Razni trendovi i inovacije u naše vrijeme (gitara u liturgiji, djevojke – poslužiteljice oltara, laici- ministranti, Pričest na ruku, laici-djelitelji Pričesti) sve je to djelovalo da se uništi naše poštovanje prema Euharistiji, a time se ubrzava duhovna smrt Crkve. Uostalom, Euharistija je istinski život i otkucaj srca istinskoga Mističnog Tijela oko kojega se mora okupljati cijela Crkva.


Klečanje se također poklapa s crkvenim stoljećima starim pravilnikom da samo posvećene ruke svećenika smiju dodirivati Tijelo Kristovo u svetoj Pričesti. "Samo svećenicima je dana vlast da posvećuju i posreduju vjernicima Svetu Euharistiju." (Tridentski sabor) To učenje lijepo izražava Sveti Toma Akvinski u svojoj „Summa Theologica“: "Zbog poštovanja prema tom Sakramentu, ne dodirivati ono što je posvećeno: stoga su tjelesnik (korporal) i kalež posvećeni, a tako i svećenikove ruke, da bi mogle dodirivati taj Sakrament.“


Danas se Pričest na ruku daje protuzakonito i to je postalo jedan od glavnih neprijateljskih alata za uništenje Vjere po cijelome svijetu. Jer ova praksa primanja Sv. Pričesti nema druge svrhe nego da iskrivi naše poimanje Isusa Krista i da njeguje prijezir prema Svetim Otajstvima. Nije ni čudo da je sveti Bazilije (329-379) okarakterizirao Pričest na ruku kao "teški grijeh." To znači, primanje Pričesti na ruku nije u katoličkoj tradiciji. Ova praksu su prvi puta uveli u Crkvu heretički Arijevci u IV. st. kao način izražavanja svoje vjere da Krist nije božanska osoba. Nažalost, to je isto tako i danas, i to je bit istoga krivovjerja i oskvrnuća koje se je galopirajuće proširilo u cijeloj Crkvi. Ako danas imamo u Crkvi problem „zlostavljanja“, onda je to i zbog toga jer smo zlostavljali i Presveti Sakramenat - a to nam se je vratilo!



Zahvaljujući Pričesti na ruku, članovima sotonskih kultova je sada data jednostavnija mogućnost pristupa da dođu u Crkvu i uzmu Hostiju, te da tu Hostiju odnesu u svoje zajednice gdje je zlostavljaju i muče u ritualima crne mise koju služe Sotoni. Oni lome Hostiju svojim cipelama kako bi ismijali Boga živoga, a mi im to pomažemo našom ležernom praksom? I sami sotonisti izjavljuju da je Pričest na ruku najveća stvar koja im se uopće dogodila, a mi ništa ne činimo da to zaustavimo?


Dakle, Sveti Otac je učinio sa svoje strane i pokušao očistiti Crkvu od zlostavljanja, a mi smo kao dijelovi Kristova tijela pozvani da mu pomognemo. Za vaše ohrabrenje smo uključili sljedeći citat iz nagovora kardinala Llovera, novoga prefekta vatikanskog Zbora za Božansko bogoslužje i disciplinu sakramenata“ koji je izrekao na elektroničkoj stranici „Life Site News“ (Novosti sa stranice Života) 22. srpnja 2009. god.: "Poslanje Kongregacije za bogoštovlje i Sakramente je da promiče tradicionalne prakse u bogoslužju, kao što su primanje Pričesti klečeći i na jezik, a što je papa Benedikt posvjestio i posebno naglasio.

Također je vrijedno razmotriti nedavni dekret kardinala Caffarra-e, nadbiskupa Bologne (Italija), kojim zabranjuje praksu Pričesti na ruku: "Dogodili su se mnogi slučajevi profanacije Euharistije, upravo zbog načina primanja Posvećenoga kruha na dlan ruke ... S obzirom na učestalost slučajeva bezčasnoga i bezpoštovanja primanja Euharistije o čemu su nas izvjestili, određujemo da će od danas u metropolitanskoj crkvi sv. Petra, u bazilici sv. Petronija, i u Svetištu Blažene Djevice Marije od sv. Luke u Bologni vjernici primati Posvećeni kruh samo iz ruku svećenika i to direktno na jezik. " (Iz njegove uredbe o primanju Euharistije, od 27. travnja 2009.)

A sada ću ti i dokazati da je to doista mišljenje pape! Evo:
Novinar Peter Seewald upitao je papu Benedikta XVI.:
„Sveti Oče! Saborski dokument Lumen Gentium u jedanaestom poglavlju naziva nedjeljno sudjelovanje u euharistijskoj žrtvi
„izvorom i vrhuncem čitava kršćanskoga života“.
Krist kaže: „Tko jede Moje Tijelo i pije Moju Krv, ima vječni život.
“ Vi ste kao papa počeli vjernicima pružati pričest na usta dok oni kleče.
Smatrate li to primjerenim stavom?“

Odgovor pape Benedikta XVI.:

„Najprije se mora reći: važno je da vrijeme ima svoju strukturu koja je zajednička svim vjernicima. Stari Zavjet to naznačava polazeći od izvještaja o stvaranju tako što sedmi dan predstavlja kao dan kada Bog počiva i ljudi počivaju s njime. Za kršćane ova struktura vremena polazi od nedjelje, dana uskrsnuća, u kojemu se On susreće s nama i mi s Njime. Ovdje je opet najvažniji čin, trenutak ujedinjenja, budući da nam se On daje.Nisam načelno protiv pričesti na ruke, sâm sam je dijelio i primao. Time što sada tražim da se pričest prima klečeći i na usta htio sam postaviti znak strahopoštovanja i uskličnik za stvarnu Kristovu Prisutnost. Naposljetku zbog toga što je upravo na masovnim okupljanjima, kakva imamo u crkvi i na Trgu Sv. Petra, velika opasnost razvodnjavanja. Čuo sam da ljudi gurnu posvećenu hostiju u novčanik, da je uzmu sa sobom kao kakav suvenir. U ovome kontekstu gdje se misli da primiti pričest jednostavno pripada samomu događaju – svi idu naprijed, dakle idem i ja – htio sam postaviti jasan znak. Treba biti jasno: to je nešto posebno!

Ovdje je On, Onaj pred kojim se pada na koljena. Pripazite na to! To nije samo društveni obred na kojemu svi možemo sudjelovati ili ne sudjelovati.“



/Iz knjige „SVIJETLO SVIJETA“ – razgovora Petera Seewalda sa papom Benediktom XVI.

Verbum, Split, 2010. str 184-185/


Citat:
A koliko sam čuo od nekih svećenika i čitao, razlog pričesti na ruku je što tako imamo stav prosjaka koji nedostojno prosi dar Tijela Kristova a to nas podsjeća da Njega nismo dostojni i da je Krist dar.

Ovo potvrđuje tvoje licemjerje, tražiš od mene službeni dokument da je papa to rekao iako i sam to znaš iz slijeda logičnosti, ti ovdje meni napišeš "čuo od nekih svečenika" smajlic24 smajlic24

A tebi evo što kaže biskup Astane, msgr. A. Schneider, ORC, nisam čuo od tamo nekog svečenika!!
I prosjače, pogledaj podcrtano! Ipak je djete koje se hrani nemočnije od samog prosijaka!


Kakvo bi to bilo svjedočanstvo vjere kada bi na svetim misama na cijelom krugu zemaljskom, bilo sve više nesumnjivih znaka klanjanja, tišine, svetosti pjevanja, kad bi svećenik i vjernici zajedno gledali na Krista, na unutarnji i na izvanjski način! Kad bi vjernici samorazumljivo primali Tijelo Kristovo u stanju posvetne milosti, ispovjeđeni, u klanjajućem stavu klečanja i u poniznosti djeteta izravno u usta! To bi bili tihi, ali snažni znaci prave obnove Crkve! I kad bi onda jedan bogotražitelj pribivao jednom takvom bogoštovlju punom strahopoštovanja, tada bi- rabeći riječi sv. Pavla- pao ničice i poklonio se Bogu priznajući: 'Zaista, Bog je među vama!' (1 Kor 14, 24-25). To bi bili pravi učinci Duhova za kojima su bili čeznuli sveti pape našega vremena, počevši od svetoga Pija X. do blaženoga pape Ivana Pavla II. i Drugoga vatikanskog koncila. Pravi katolici su prava Marijina djeca, ljubitelji i klanjatelji euharistijskog Gospodina. Svaki pojedini od nas, bio i nezamjetljiv, koji se trudi vjerno i iskreno štovati Majku Božju Mariju, častiti i primati euharistijskoga Spasitelja s najdubljim strahopoštovanjem, duhovski je čovjek i vrlo snažno pridonosi pravoj obnovi Crkve.

Dođi Duše Sveti i po zagovoru Marijinu sve više ispunjavaj srca biskupa, svećenika, srca svih vjernika i obnovi lice svoje Crkve. S dragim Sinom neka Djeva Mati, blagoslov nam dostoji se dati! Amen."




Citat:
Što se tiče čestica koje padaju kod pričešćivanja, padaju one i kad se dijeli na jezik samo puno manje padaju i manje su veličine jer ima onih čestica mikroskopske veličine koje jednostavno odlete i kod najmanjeg strujanja zraka. A isto tako dosta puta sam vidio da je hostija nekim vjernicima pala na pod kod pričešćivanja na jezik što nikad nisam vidio kad se pričešćuje na ruku. A svaki put kad sam to vidio bilo je kod osobe koja je ispred mene u redu, koliko ih je samo palo na pod kad nisam mogao vidjeti (kad su se pričešćivali oni koje nisam vidio jer su bili dalje ispred mene)?

Ako se djeli na jezik, onda se koristi plitica, jel tako?? Kako onda može padati na pod ako je ispod plitica?? Ali vjerovatno su i to dopusitili da se ne koristi negdje poslije drugog vatikanskog koncila! Dakle ako je se ispravno pričešćije, jako teško da može pasti na pod ako je ispod plitica, ako si naravno ikad čuo za nju!
A vidiš ja nikad nisam vidieo da je pala na pod a bio sam na nez nam ni sam koliko Misa, i pitanje je opet kako može pasti na pod ako je plitica ispod? Ali sam zato vidjeo u skoro 50% slučajeva da se nepravilno pričešćuje na ruku! Jer se ruke ne drže pravilno, stavlja se hostija u usta kad se okrene, ali po pravilu bi trebalo ju staviti u usta pred svečnikom, jel tako! A da ne govorim o slučajevima gdje su prodavali hostije ispred katedrale, gdje su nalažene ispod klupa, gdje se održavaju crne mise i sličen stvari! Ali da se svi pričestimo na usta, kako bi uziamli onda hostiju za crne mise, jako jako teško, ali ne, držmo se mi tog nepotrebnog koraka, pa i pod cijenu da je lakše ukrasti hostiju pa nek nužde i bludniće po njoj. Strašno!


Citat:
A ako ti misliš da je pričest na ruku nešto loše, zašto ti misliš da to nije zabranjeno od Crkve?

Pričest na ruku je bila iznimka, koja se pretvorila u pravilo, i to je loše! Ne sam pričestkao pričest.
Ali to bi mogli pitati i samog papu, ako on pričešćuje na jezik i to klečeći, zašto on onda misli da je pričest na ruku loše! Jel tako!
I ne smatram da je to toliko loše, koliko je nepotrebno, pogotovo zato jer se hostije kradu i samim činom se gubi strahopoštovanje prema njoj!
još nešto, ova fora sa prosijakom, koga kod sam kod sebe u župi pitao, zašto se tako pričešćuje, nitko mi nije rekao to za prosijaka, stalno svi govore da je dopušteno! Dopušteno je i da laici djele pričest, i šta sad nek to bude pravilo??
Nek svečenik sjedi, a laici nek djele pričest, i kad im prigovoriš, oni kažu to je dopušteno! Zanimljivo!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 207 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 24 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
cron
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr