 |
Korisnik s preko 1000 postova |
 |
Pridružen: 19 srp 2006 14:41 Postovi: 1412 Lokacija: Zagreb Podijelio: 36 zahvala Zahvaljeno je: 26 zahvala
|
Fran26 napisao: Belive napisao: Ugl shvatila sam poantu.  Prvo, ja ti odmah kažem – za mene su ti preteški Ivan od Križa i Tereza Avilska, i Mala Terezija i svi ti veliki – prija mi je o tome (dok je ovdje bila) „punila glavu“ i hvala Bogu na njoj da jest, međutim, jednostavno – meni je to teško čitat. Možda sam i glupasta za ta djela, možda (tj. sigurno) nisam toliko u vjeri na tim razinama – ali eto Svi koji su nešto čitali ili čuli o mistici, znaju da je tamna noć duše samo jedna etapa na putu mistike. Navlastito se noć duha — a ova knjiga ponajprije govori o tome - općenito promatra kao visoka mistika. Noć duha je zadnja, odlučujuća kriza koja neposredno prethodi definitivnom prodoru Božjeg života u dušu. Kad noć duha ide svom kraju, otvaraju se vrata mističnom sjedinjenju. Ako je to tako, onda se može postaviti pitanje da li je pametno i osmišljeno obrađivati noć duha ili govoriti o njoj u knjizi koja se obraća «običnim» ljudima. Ne letimo li previsoko, ne pravimo li prevelike korake, nismo li presmioni? Odgovorio bih odmah da smo pred Bogom svi »obični» ljudi. Možda bi čak bilo bolje reći da smo svi «neobični». Nezamislivo je da bi Bog provodio politiku diskriminacije. On ne dijeli ljude na obične i neobične. Za Boga ne postoje «prosječni» ljudi. Svatko je pred njim «natprosječan». Wilfrid Stinissen "Noć je moje svjetlo"Onda je ova knjiga dobar izbor. Belive napisao: Ja sam čitala Ivana Pavla II., Escrivu, Sheena… ova trojica su mi baš baš. Doista, lijepo pišu i razumljivo. Belive napisao: Čuj, želja za interpersonalnim spajanjem najmoćnija je težnja u čovjeku. To je najtemeljnija strast, to je sila koja povezuje ljudsku vrstu, klan, porodicu, društvo. Neuspjeh da se ono postigne dovodi do ludila, do uništenja sama sebe ili drugih. Najdublja je, dakle, čovjekova potreba da prevlada svoju odvojenost, da napusti zatvor svoje osamljenosti (usp. Erich Fromm) ili kako bi rekao Ivančić: „Svi mi otvaramo prozore svoje duše da bismo vidjeli ide li netko prema nama. Svi mi budno osluškujemo na vratima svoga srca da vidio hoće li netko pokucati i htjeti ući k nama. Naši dani tada postaju sunčani, noći ponosive, a naša budućnost već puna nade“ Ovo baš ne kužim. Čemu ovaj odlomak ovde?! Belive napisao: p.s. Dobar mačič je Domenika, a? Dobra ali ništ posebno. Belive napisao: btw jesi čuo, i Pero Grašo mi ima novu pismu  Nisam. Ne slušam to. Čujem te naše pjesmuljke silom prilika, ali ne slušam takvu glazbu. Ja sam više tip: Chris Isaak, INXS, Billy Idol, Simple Minds i slični. Više sam "štemer", bumo rekli po domaćim- frajer! A najjače "oružje" u autu mi je Milli Vanilli.  augustin napisao: Jednostrani "citaroš" i svestrani kritizer kome se često omakne pogreška u sintaksi i dekadenca na području poniznosti. Pun zamamnih ispraznosti i retoričkih bravura a skup raštrkanih sugestija tek je scenarij kojim se prikriva banalnost njihovih kriterija. Ovaj dio ne razmem. Zato ti ne odgovaram na njega.  augustin napisao: Klasični primjer funkcioniranja EGA  Ti kao da otkrivaš toplu vodu. Znam te, nisi od jučer na ovom forumu. Koliko puta sam vam pisao ovakve ili slične rečenice, citiram; Poniznost mi je strani pojam... Fran (20.5.2013.) "Pravovjerje"
..mene baš briga koliko molite, u šta virujete, koliko milodara dajete, želin samo što bolje nagazit i to je sve. I ja priznajem da gazim druge, i sam san spreman da buden nagažen. Fran (24.11.2012.) "Pravovjerje" Ja ne tvrdim da molim više od tebe, da dajem više milodara od tebe, da san bio na više misa od tebe, da se ispovijedam više od tebe, ne- nikada! Tu si jači, otvoreno priznajem. Ali kak ne kužiš da meni to nije bitno. Ne kažem da san ponizan, ne kažem da ću molit za tebe i sirotinju diljem svita, ne kažem da dajem novac za oboljele od side, kak ne kužiš da ja ni to ne tvrdim. Jedino šta tvrdim jest da sam pametniji od tebe. Fran "Tebe-tražim" 18.1.2014....ja ne tvrdim da molim više od drugih, da dajem milodare za Crkvu te sirotinju i ostalu bagru, ne tvrdim da sam svaki dan na misi, ne tvrdim da sam na duhovnim obnovama svaki mjesec, nikad to nisam ni tvrdio. Nikad me to ni nije zanimalo kod drugih. Baš mi je svejedno tko sa ovog foruma ili negde drugde moli stotine krunica i daje tisuće kuna sirotinji, tko je bio na 150 duhovnih obnova i tko se svaki tjedan ispovijeda. Tu ja otvoreno priznajem da sam slabiji od vas i da se ne mogu takmičit sa vama. Ono u čemu sam ja "bolji" od vas jest da sam pametniji od vas. Fran "Tebe-tražim" 13.4.2015.I sad se tome čudiš ko picek glisti.  Zake stalno mislite da je bitno u kakvom je čovjek duhovnom stanju kad navodi zdravi katolički nauk? Znači, ako se ja ispovijedim prije postanja na nekom forumu i stavim neke misli od Tome i Augustina onda to vrijedi, a ako sam otovreni oholica koji očito duže vremena nije vidio ispovijed (kakav jesam) i stavim te iste misli od Tome i Augustina onda to više ne vrijedi. Da baš!  Može mi to netko na neki suvisli način objasnit?! Sasvim je nebitno koliko sam krunica izmolio ili milodara dao sirotinji, i jesam li uopće nešto dao. Nacija.hr i Glorija Polo su bajke dok su Toma i Augustin sve samo ne bajke. I kakve sad veze ima u kakvom je duhovnom stanju onaj koji citira Tomu i Augustina?! Koliko sam skužio, mi se ovde ne takmičimo koliko je tko duhovan nego jel Nacija.hr i bitno.hr važnije od Toma i Augustina. I drugi fenomen koji pokušavamo ovde razvezat jest: zake je došlo vrijeme da su Elvis Duspara i Marino Restrepo postali važniji od Tome i Augustina?! Mislio sam da nam je to tema. Koliko je tko duhovan to se vidi iz pisanja. Tu vam unapred priznam pobjedu. To mi ni nije bilo bitno. Bitno mi je da se borim protiv nacije.hr i bitno.hr, te ostalih površnosti. Moj dobri prijatelj i učitelj Jobica (zvani Timotej) je napisao, citiram; Oholost je mana duboko ukorijenjena u čovjeku kao nužna posljedica naravnog sebeljublja, manifestira na mnoštvo različitih načina (neke sam naveo u onom dužem postu) i praktički ju je nemoguće iskorijeniti za života. Trajno je prisutna u čovjeku, u svim ljudima, kao jedna nespecifična sila koja nas dovodi u sukob i nadmetanje s drugim ljudima (njihovim oholostima), ali i s Bogom, kojemu smo se dužni podložiti.
Stoga reći nekome da je sebeljubiv i ohol nije puno drukčije nego reći mu da je čovjek. Nije to optužba ni za kakav konkretni zao čin, nego ukazivanje na univerzalno-ljudski problem kojega mnogi uopće nisu svjesni, na jedno vrlo opasno stanje duše koje nas "osposobljuje" za sve druge (konkretne) grijehe. Upravo zato je važno biti stalno u svijesti o vlastitoj oholosti, da bismo mogli prepoznati i izbjeći konkretne grijehe u koje nas uvodi oholost. Jobica (zvani Timotej) "Pravovjerje" 18.5.2012.Uzaludno je uopće preispitivati ove riječi koje je napisao Jobica (zvani Timotej). Jer kaže; To sin,” says he, “is quite as much to be proud, as to be proud is to sin; for only ask what every sin is, and see whether you can find any sin without the designation of pride.” Then he thus pursues this opinion, and endeavours to prove it thus: “Every sin,” says he, “if I mistake not, is a contempt of God, and every contempt of God is pride. For what is so proud as to despise God? All sin, then, is also pride, even as Scripture says, Pride is the beginning of all sin.” Let him seek diligently, and he will find in the law that the sin of pride is quite distinguished from all other sins. For many sins are committed through pride; but yet not all things which are wrongly done are done proudly,—at any rate, not by the ignorant, not by the infirm, and not, generally speaking, by the weeping and sorrowful. And indeed pride, although it be in itself a great sin, is of such sort in itself alone apart from others, that, as I have already remarked, it for the most part follows after and steals with more rapid foot, not so much upon sins as upon things which are actually well done. However, that which he has understood in another sense, is after all most truly said: “Pride is the commencement of all sin;” because it was this which overthrew the devil, from whom arose the origin of sin; and afterwards, when his malice and envy pursued man, who was yet standing in his uprightness, it subverted him in the same way in which he himself fell. For the serpent, in fact, only sought for the door of pride whereby to enter when he said, “Ye shall be as gods.” Truly then is it said, “Pride is the commencement of all sin;” and, “The beginning of pride is when a man departeth from God.” Sv. Augustin "A Treatise on Nature And Grace"
The sin of pride may be considered in two ways. First with regard to its proper species, which it has under the aspect of its proper object. On this way pride is a special sin, because it has a special object: for it is inordinate desire of one's own excellence, as stated (1, ad 2). Secondly, it may be considered as having a certain influence towards other sins. On this way it has somewhat of a generic character, inasmuch as all sins may arise from pride, in two ways. First directly, through other sins being directed to the end of pride which is one's own excellence, to which may be directed anything that is inordinately desired. Secondly, indirectly and accidentally as it were, that is by removing an obstacle, since pride makes a man despise the Divine law which hinders him from sinning, according to Jeremiah 2:20, "Thou hast broken My yoke, thou hast burst My bands, and thou saidst: I will not serve." It must, however, be observed that this generic character of pride admits of the possibility of all vices arising from pride sometimes, but it does not imply that all vices originate from pride always. For though one may break the commandments of the Law by any kind of sin, through contempt which pertains to pride, yet one does not always break the Divine commandments through contempt, but sometimes through ignorance. and sometimes through weakness: and for this reason Augustine says (De Nat. et Grat. xxix) that "many things are done amiss which are not done through pride." Sv. Toma Akvinski "Summa Theologica"
We have two great enemies to combat within us: pride and concupiscence. The two are mostly intertwined in some definite manner. Men tainted by pride alone are seldom to be met with. It is these two enemies that render us blind to value. But they are not of equal importance; it is not concupiscence but pride that constitutes the primal evil in our souls. Satan’s original gesture is the act of absolute pride that rebels against God, the embodiment of all values, in an impotent attempt to appropriate His power and dominion. True, in the sinfulness of many men (indeed, of most men) concupiscence plays a more conspicuous part; but, nevertheless, it falls short of being the primal evil. That is why in the Gospels even the sin of impurity, however grave, is less severely judged than that of pride. Christ denounced pride and obduracy in far more incisive terms than the sins of the flesh. Thus, pride is the deepest root of the malignancy within ourselves, which is entirely consonant with the fact that Adam’s sin, too, consisted in an act of disobedience inspired not by concupiscence, which was only to be a consequence of the Fall, but by pride. The fact alone that pride is the primal source of all moral evil clearly demonstrates the paramount importance of humility. What is most essential in the process of dying to ourselves is the conquest of pride and that liberation from one’s self, whose name is humility. On the degree of our humility depends the measure in which we shall achieve freedom to participate in God’s life and make it possible for the supernatural life received in holy Baptism to unfold in our souls. “God resisteth the proud and giveth grace to the humble” (James 4:6). Dietrich Von Hildebrand "Transformation in Christ"Ako ovo razmeš, onda ti više nebu toliko čudno zake sam takvi kakvi jesam. To je istina o čovjeku, svakom čovjeku. Nemoj to zaboravit. augustin napisao: Ima li smisla nekome predbacivati da su Toma i Augustin nemoćni kod njih a iza svake njegove rečenice odnosno riječi se nazire želja za napuhavanjem ega i oholost? To je dobro pitanje. Treba stvari gledati i sa te strane . Jer oni čitaju bitno.hr, Gloriju Polo, Elvis Dusparu i nacija.hr. a ja čitam to kaj čitam. I sad se može kod njih pojavit misao: doista, ovaj tip koji piše pod nickom Fran26 nam dobro predbacuje da se hranimo plitkom duhovnošću, i to bi bilo dobro promijeniti. A opet, on koji se toliko diči Tomom i Augustinom, nije se pomaknuo ni milimetra na duhovnom planu, i to godinama. Koja onda korist od te zdrave, bumo rekli pravovjerne katoličke duhovnosti, ako je on još gori od nas koji se hranimo tim "što se babi htilo to se babi snilo" pričama?! Kakav bi tek bio da čita nacija.hr i bitno.hr?! Treba to gledati i sa te strane, tako da si ovo vrlo dobro primjetio. Ali opet, siguran sam da Hrkan sasvim mirno spava i ne zamara se previše time do koje mjere sam oholica, baš kao što se i ja ne zamaram time što on čita nacija.hr i bitno.hr. Kao što sam mu i napisao. Sam misliv, možda će se nakon toliko godina te plitke duhovnosti poželit nečeg ozbiljnijeg. A on je možda to isto pomislio za mene: možda će Fran26 nakon toliko godina oholosti i ni milimetra napredka poželit nešto drugo. Poželit da se prestane koprcat u vlastitoj kaljuži. Čini se da smo obojica pogrešno pomislili. augustin napisao: Kod koga su zapravo Toma i Augustin nemoćni? Kod jednog i drugog ako tako gledaš na stvari. augustin napisao: Ili se njih samo "čita" da bih se ih moglo citirati? Njih čitam jer me to zanima, ponovno po stoti put naglašavam: nipošto ne tvrdim da živim i djelujem onako kako Toma i Augustin pišu. Čitam jer me zanima, i naravno, da se može citirati.  Opet ti kažem , šta fali naciji , ŠTA FALI BITNO.HR... pa koji je po tebi najbolji portal, vjerskia stranica? Tebi je možda kao bolji nacional , globus, srpske novosti, index.hr i slična sranja? Šta fali duspari...jesi li pročitao ijednu njegovu knjigu...izdao je dvije...vlastiti svjedočanstvo kako je od materijaliste i praktični nevjernika, opet postao vjernik ...ljudi moji...tebi svjedočanstva živućih ljudi nisu nimalo bitna...oni svjedoče u našem vremenu o vjeri, o KC , o prodoru masonerije i sekularizma u teologiju KC...ti ljudi pišu o sadašnjim problemima KC i općenito otpadu vjernika od KC Što se tiče klasika , teologa KC opet ti n-ti put ponavljam ...ne znaš šta sam čitao i koliko puno čitam...spomenuo si guardinija, čitao sam nekoliko njegovih knjiga...čitao sam i a.ligurija, i neki dan spominjanog od tebe franju saleškoga To što sam ja pročitao na stotine vjerskih knjiga, katoličke usmjerenosti, to me nimalo ne priječi da ćitam dusparu, naciju , gloriju de polo, knjige o međugorju, garabandalu isl. To ne isključuje jedno drugo...nikako...nego se to nadopunjuje...čitati djela augustina , tome akvinskoga, ligurija, guardinija itd je korisno...oni su klasici...ali korisno je pratiti i sadašnjost...djela živućih teologa, svećenika, ili samih laika ( ala duspara ili g.depolo) Ali očito je da kod tebe nešto fali da to shvatiš ili ih ti ne možeš razumjeti uopće šta pišu , šta zastupaju i za šta se bore ( duspara se npr. bori za čisti katolicizam bez primjesa protestantizma i ekumenizma u kojem smjeru zadnjih stoljeća ide visoka hijerarhija instituc. KC!...a ja mislim da si ti VEĆ napisao ili ako još nisi, da si spreman za njega reći da je obični protestant , heretik !?) Ali opet je sve to nevažno u konačnici... nije bitno koliko je tko pročitao klasika teologije KC, nego kako živi...to smo ti već više puta rekli Pogotovo je nevažno ako netko samo izbacuje iz pdf , folder ladica neke citate ,a možda ih sam ne kuži do kraja... Zato frane, pusti ti druge da čitaju šta žele, nemaš ti bogomdan popis podobnih autora, knjiga ili portala...reci brate , koji je za tebe najbolji katol.portal....šta fali bitno.hru??
|
|