www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 20 srp 2018 19:06

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 31 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 09 lis 2013 07:42 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 05 tra 2013 15:41
Postovi: 860
Lokacija: Sljeme
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 12 zahvala
Vjeroispovjest: Catholicus
Status: U braku
VAŽNOST POTPUNOGA OPROSTA
“Božanski objavljen nauk je da grijesi povlače za sobom kazne koje dolaze od svetosti i pravednosti Božje. One se izdržavaju bilo na zemlji: u bolima, bijedi i nesrećama ovoga života i osobito u smrti; bilo onkraj ovoga svijeta: [u Čistilištu], također kroz oganj i patnju ili kroz muke čišćenja. …” [Dio 1. br. 2]

Valja razmotriti da svi ljudi, hodočasnici na zemlji, svakoga dana počinjaju grijehe, makar lake; tako da je svima potrebno Milosrđe Božje kako bi bili oslobođeni kaznenih posljedica grijeha…” [Dio 1. br. 3]

Naime, jedinorođeni Sin Božji… osigurao je vojujućoj Crkvi blago – poznato je da daljnji porast toga blaga čine zasluge Blažene Majke Božje i svih izabranih – i povjerio ga blaženome Petru, ključaru neba, i njegovim nasljednicima, svojim namjesnicima na zemlji, da ga blagotvorno raspodjeljuju vjernicima i da ga, zbog opravdanih razloga, milosrdno primjenjuju na one koji su se pokajali i ispovjedili svoje grijehe, otpuštajući vremenitu kaznu zbog grijeha ponekad potpuno [potpuni oprost], a ponekad djelomično [djelomični oprost].” [Dio 1. br. 7]

“Spomenuto otpuštanje vremenite kazne zbog grijeha, koji su kao krivnja već otpušteni [u Sakramentu Ispovijedi], ima vlastiti naziv ‘oprost’”.

Crkva…, zahvatom autoriteta, podjeljuje prikladno raspoloženom vjerniku blago zadovoljštine Krista i Svetih s ciljem otpuštanja vremenite kazne. Cilj… nije samo pomoći vjernicima u oslobađanju od muke grijeha, nego također i poticatinje vjernika na činjenje djela pobožnosti, pokore i ljubavi, posebno onih koje koriste porastu vjere i općega dobra”. [Dio 1. br. 8]

1. Da bi netko bio u stanju dobiti oproste mora biti kršten, neizopćen, u stanju milosti, barem na završetku propisanih djela.

2. Da bi pak sposoban primatelj dobio oproste, mora imati barem nakanu steći ih, te u određeno vrijeme i na dužni način izvršiti naložena djela, prema smislu davanja oprosta.” [CIC 996]

“Oprost je djelomičan ili potpun, već prema tome da li djelomično ili potpuno oslobađa od vremenite kazne koja se duguje za grijehe.”. [CIC 993]

“Svaki vjernik može bilo djelomične bilo potpune oproste ili dobiti za se ili namijeniti za pokojne kao molitvu ” [CIC 994]

_________________
Amicus certus in re incerta cernitur.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 10 lis 2013 21:36 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 05 tra 2013 15:41
Postovi: 860
Lokacija: Sljeme
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 12 zahvala
Vjeroispovjest: Catholicus
Status: U braku
Peltrasius napisao:
KALENDAR POTPUNIH OPROSTA

DUHOVI: javnim moljenjem “O dođi, Stvorče, Duše svet”

TIJELOVO: molitvom “Klanjam Ti se smjerno”, recitiranom pobožno i javno u liturgijskome slavlje te svetkovine.

PRESVETO SRCE ISUSOVO: Činom zadovoljštine Presvetome Srcu Isusovom: “Premili Isuse! Ti si neizmjerno ljubio ljude…“ [vidi Dodatak] javno recitiranim prigodom te svetkovine. (26)

2. KOLOVOZA: ASIŠKI OPROST. Od podneva 1. kolovoza do ponoći narednoga dana (1) može se samo jednom (u danu) dobiti potpuni oprost.

(1) Ili, s dozovolom Ordinarija (nadležnoga biskupa ili, za samostane, redovničkoga poglavara), u nedjelju prije ili poslije 2. kolovoza (počevši od subotnjega podneva do ponoći u nedjelju) može se dobiti samo jednom[u danu] potpuni oprost.

Propisano djelo: Pohod župnoj crkvi uz recitiranje Očenaša i Vjerovanja.

Uz tražene uvjete: Ispovijed – Pričest – Molitva za Papu – odijeljenost od grijeha, čak i lakog.
U župnim crkvama se uz to [oprost 2. studenog] može dobiti potpuni oprost još dva puta u godini, tj: – na dan župnoga zaštitinika [patrona] i – 2. kolovoza kada je Porcijunkula… [ili Asiški oprost].

2. STUDENOG [oprost primjenjiv samo za pokojne] Od ponoći 1. (Blagdan Svih svetih) do ponoći 2. studenog.

Propisano djelo: Pohod župnoj crkvi uz moljenje Očenaša i Vjerovanja. Ili se može dobiti kako je napisano niže, od 1. do 8. studenog, prigodom posjeta groblju.

Uz tražene uvjete: Ispovijed – Pričest – Molitva za Papu – odijeljenost od grijeha, čak i lakog.

1. – 8. STUDENOG UZ POSJET GROBLJU [oprost primjenjiv samo za pokojne !].

Uz tražene uvjete: Ispovijed – Pričest – Molitva za Papu – odijeljenost od grijeha, čak i lakog.

“Vjernici koji pohode groblje i mole, makar samo u mislima, za pokojne, mogu dobiti, jednom na dan, potpuni oprost”.

SVETKOVINA KRISTA KRALJA: uz čin Posvete ljudskoga roda Kristu Kralju, “O preslatki Isuse, Otkupitelju ljudskoga roda”, učinjen javno (27)

31. PROSINCA: uz himan “Te Deum”, javno recitiran ili pjevan.

1. SIJEČNJA: Uz javno zazivanje Duha Svetoga s “O dođi, Stvorče, Duše Svet” (“Veni Creator Spiritus”).

SVAKOG KORIZMENOG PETKA: Recitiranjem molitve “Evo me, moj ljubljeni i dobri Isuse” (22)

VELIKI ČETVRTAK: Javnim moljenjem, učinjenim s vjerom, “Divnoj dakle” (“Tantum ergo”)

VELIKI PETAK U svečanome liturgijskom slavlju: kada vjernik pobožno sudjeluju u klanjanju Križu i poljubi ga. (17)

VAZMENO BDIJENJE: Obnovom Krsnih Obećanja, učinjenom bilo kojom formulom.

BLAGDAN BOŽANSKOGA MILOSRĐA: Isus je obećao sv. Faustini Kowalskoj potpuno otpuštenje krivnje i kazni onome tko se toga dana ispovijedi i pričesti.


PRVA PRIČEST Podjeljuje se potpuni oprost vjernicima koji po prvi puta pristupaju Svetoj Pričesti ili sudjeluju u pobožnome slavlju Prve Pričesti. (42)

NA OBLJETNICU VLASTITOGA KRŠTENJA: Obnavljajući krsna obećanja bilo kojom formulom. (70)

NA DAN SVETOGA ZAŠTITNIKA: učiniti posjet župnoj crkvi uz propisane molitve…

MLADA MISA: Za svećenika koji slavi i za vjernike koji u istoj Misi pobožno sudjeluju. (43)

JUBILARNA SLAVLJA SVEĆENIČKOGA REĐENJA: 25, 50 I 60 GODINA.
Svećenik i, ako se svečano slavi, vjernici koji sudjeluju u toj Svetoj Misi mogu dobiti potpuni oprost. (49)

UPOTREBA NABOŽNIH PREDMETA (35) Vjernik koji pobožno koristi nabožni predmet (Raspelo ili Križ, krunicu, škapular, medalju) koju je blagoslovio Prvosvećenik ili Biskup, mogu dobiti potpuni oprost također o svetkovini Svetih Apostola Petra i Pavla, dodajući Ispovijest vjere bilo kojom dopuštenom formulom.

DUHOVNE VJEŽBE: Dodjeljuje se potpuni oprost vjerniku koji sudjeluje u Duhovnim Vježbama tijekom najmanje tri puna dana. (25)

PRIGODOM PAPINSKOGA BLAGOSLOVA: Vjerniku koji pobožno i smjerno primi Blagoslov “urbi et orbi” podijeljen od Prvosvećenika, bilo to čak i preko radija ili televizije, daje se potpuni oprost. (12)

U SMRTNOME ČASU [IND.D. BR.18]:
- Vjerniku koji je u smrtnoj opasnosti, kojega Svećenik ne može providjeti Sakramentima i Apostolskim Blagoslovom s pridruženim potpunim oprostom, Sveta Majka Crkva daje u smrtnome čas na jednak način potpuni oprost, s tim da je odgovarajuće raspoložen i da je tijekom života izmolio neku molitvu.

- Za postizanje takvoga oprosta savjetuje se upotreba Raspela ili Križa.

- Taj potpuni oprost u smrtnom času može dobiti vjernik koji je istoga dana već dobio drugi potpuni oprost. (28)

POSJET CRKVI ILI REDOVNIČKOM ORATORIJU NA BLAGDAN SVETOGA ZAŠTITNIKA:- Dojeljuje se Potpuni oprost vjerniku koji pobožno posjeti crkvu ili redovnički oratorij na blagdan njihovoga Svetoga Zaštitnika i ondje recitira Očenaš i Vjerovanje.

EUHARISTIJSKA PROCESIJA (conc. 7 § 1,3)

SVETE MISIJE (conc. 16 § 1)

BISKUPIJSKA SINODA (conc. 31)

JEDNOM NA GODINU, NA DAN SLOBODNO IZABRAN (conc. 33 § 1,2,4)

PASTORALNI POHOD (conc. 32)

SVAKODNEVNI POTPUNI OPROSTI


* KLANJANJE PRESVETOM SAKRAMENTU U TRAJANJU BAREM POLA SATA (BR. 3)
* MOLITVA SV. KRUNICE
(BR.48): Daje se potpuni oprost ako se Krunica moli u crkvi ili javnom oratoriju, ili u obitelji, u Redovničkoj zajednici, u pobožnom udruženju.

Za potpuni oprost donose se sljedeća pravila: 1. Dovoljna je molitva četvrtine Krunice; ali pet desetica moraju se moliti bez prekida.
2. Usmenoj molitvi se mora dodati pobožno razmatranje otajstava (najavljujući ih prema potvrđenom važećem pravilu).

ČITANJE SVETOGA PISMA U TRAJANJU BAREM POLA SATA (BR. 50)

MOLITVA KRIŽNOGA PUTA (BR.73) Za postizanje potpunoga oprosta vrijede sljedeća pravila:
1. Pobožna vježba mora biti učinjena pred zakonito postavljenim postajama Križnoga Puta.

2 . …Za izvršenje pobožnoga čina traži se samo jedno razmatranje o Muci i Smrti Gospodnjoj, bez potrebe da se čini posebno razmatranje pojedinih otajstava vezanih uz postaje.

3 . Potrebno je pomicati se od jedne postaje do druge. Ako se pobožna vježba izvršava javno i pomicanje svih prisutnih se ne može uredno ostvariti, dovoljno je da pojedinim postajama pristupa barem predvoditelj…

4 . Vjernici… opravdano spriječeni, moći će postići isti oprost posvećujući pobožnome čitanju i razmatranju Muke i Smrti Našega Gospodina Isusa Krista određeno vremensko razdbolje, npr. četvrt sata.
*
SVAKODNEVNO PRIKAZANJE DNEVNOGA RADAVelikodušno srce Svetoga Oca Ivana XXIII. pronašlo je lijek za izbjegavanje čistilišnih muka dodjeljujući Svakodnevni Potpuni oprost onima koji za ljubav Isusovu izvršuju vlastite dužnosti i izdržavaju svakodnevne križeve. Potrebno je uz to recitirati Vjerovanje, Oče naš i jednu molitvu na nakanu Prvosvećenika. Podsjećamo i na Sv. Pričest i Ispovijed (za koju je dovoljno da je učinjena unutar osam dana).
Za postizanje potpunoga oprosta nužno je
*izvršiti oprosni čin [čin kojemu je dodijeljena snaga oprosta] i
*ispuniti tri uvjeta (mogu se ispuniti više dana prije ili nakon izvršenja propisanoga čina):

- Sakramentalnu Ispovijed,
- Euharistijsku Pričest i
- Molitvu na nakanu Vrhovnoga Svećenika [svetoga Oca Pape].
- Također se traži da je isključena svaka naklonost grijehu, makar bio i lak.
Ako nedostaje potpuna raspoloživost ili nisu ispunjene spomenuta tri uvjeta, oprost je samo djelomičan…” [Dio II. br. 7]
OPROSNI ČIN [ČIN KOJEMU JE DODIJELJENA SNAGA OPROSTA]
Odredila ga je Crkva i ima biti ispunjen u traženom vremenu i na traženi način;
može biti posjet nekoj crkvi s određenom molitvom koju valja učiniti (Očenaš i Vjerovanja) (Pr. Asiški oprost),
ili je vezan za određenu molitvu (Pr. “O dođi, Stvorče”, “Evo me moj ljubljeni i dobri Isuse…”),
ili za neki “čin” (Pr. Duhovne Vježbe, Prva Pričest, upotreba blagoslovljenoga predmeta…)

ISPOVIJED: “Tri uvjeta mogu se ispuniti više dana prije ili nakon izvršenja propisanoga čina”. [Dio II. Br. 8]
“Jednom Sakramentalnom ispovijeđu može se postići više potpunih oprosta…” [Dio II. Br. 9]

SAKRAMENTALNA PRIČEST
“Prikladno je da Pričest bude učinjena istoga dana kad se izvršava čin”. [Dio II. Br. 8]
“Jednom Sakramentalnom Euharistijskom Pričešću može se postići samo jedan potpuni oprost”. [Dio II. Br. 9]

MOLITVA NA NAKANU PRVOSVEĆENIKA [SV. OCA]
“prikladno je da molitva na nakanu Prvosvećenika bude učinjena istoga dana kada se izvršava [oprosni] čin”. [Dio II. Br. 8]

Potpuno se ispunjava uvjet molitve na nakanu Prvosvećenika ako se na njegove nakane recitira jedan Očenaš i jedna Zdravomarija;
međutim, vjernicima je ostavljena sloboda recitirati bilo koju molitvu u skladu s pobožnošću i svojom odanošću Provosvećeniku”. [Dio II. Br. 10]


DOKUMENT: “INDULGENTIARUM DOCTRINA” Apostolska konstitucija Njeg. Svetosti Pavla VI., 1. siječnja 1967. [IND. D.] (online tekst na engl: http://www.vatican.va/holy_father/paul_ ... na_en.html)
DOKUMENT: “ENCHIRIDION INDULGENTIARUM” [ENCH.IND.]
[Priručnik za Oproste. Pravila i dodjeljivanje] Sveta apostolska penitencijerija, 29.06.1968., izd. Tipografia poliglotta Vaticana (online tekst na engl.: http://www.vatican.va/holy_father/paul_ ... na_en.html).

NB. Broj na kraju citiranoga oprosta odgovara broju dodjeljnoga oprosta, kako stoji u PRIRUČNIKU ZA OPROSTE.
ZAKONIK KANONSKOGA PRAVA [CIC], Kann. 992. – 997.


..oma ko nest za dodat..jel tko koristi gore navedeno? 8)

_________________
Amicus certus in re incerta cernitur.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 14 lis 2013 10:03 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 13 kol 2011 08:26
Postovi: 885
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 2 zahvala
Vjeroispovjest: katolik
Status: U braku
Peltrasius napisao:

..oma ko nest za dodat..jel tko koristi gore navedeno? 8)

ja nastojim svaki dan zadobiti potpuni oprost jer imam uvjete za zadobijanje PO svaki dan(svakodnevna pričest, molitva za Papu, čitanje sv.Pisma pola sata, krunica u zajednici, ispovijed svaka dva tjedna) ali sporno su grijesi jer se ne smije biti svojevoljno navezan na neki grijeh, pa niti laki i treba biti u stanju milosti. Nitko nije bez grijeha, kad nešto teže napravim onda isti dan idem na ispovijed ali za lake stvari ne znam jel rješava savršeno pokajanje na početku mise. Ja vjerujem da rješava pa se nadam da ću dobiti PO svaki dan koji onda prikazujem za duše u čistilištu jer ionako meni toliko često ne treba, samo nakon ispovijedi mi koristi pa nema smisla svaki dan za sebe prikazivati PO jer se ne ispovjedam svaki dan a PO briše samo vremenitu kaznu koja ostane nakon ispovijedi.

A sad u konačnici da li sam uspio u tome ili nisam ne znam, samo se mogu nadati i nastojati u tome pa vjerujem da će mi ponekad i uspjeti. Znam da nije baš tako jednostavno zadobiti PO po jednom viđenju sv.Filipa Nerija gdje je on imao rasvjetljenje da su od pune crkve vjernika PO dobili samo on i jedna starija gospođa, to mi dovoljno govori

_________________
Polemike su uvijek oblik duhovnog ponosa pa čak i oholosti - Bože nas sačuvaj takvih. (velečasni Zlatko Sudac)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 14 lis 2013 22:24 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 728
Podijelio: 8 zahvala
Zahvaljeno je: 44 zahvala
Vjeroispovjest: katolik
Status: U braku
običan momak napisao:
Peltrasius napisao:

..oma ko nest za dodat..jel tko koristi gore navedeno? 8)

ja nastojim svaki dan zadobiti potpuni oprost jer imam uvjete za zadobijanje PO svaki dan(svakodnevna pričest, molitva za Papu, čitanje sv.Pisma pola sata, krunica u zajednici, ispovijed svaka dva tjedna) ali sporno su grijesi jer se ne smije biti svojevoljno navezan na neki grijeh, pa niti laki i treba biti u stanju milosti. Nitko nije bez grijeha, kad nešto teže napravim onda isti dan idem na ispovijed ali za lake stvari ne znam jel rješava savršeno pokajanje na početku mise. Ja vjerujem da rješava pa se nadam da ću dobiti PO svaki dan koji onda prikazujem za duše u čistilištu jer ionako meni toliko često ne treba, samo nakon ispovijedi mi koristi pa nema smisla svaki dan za sebe prikazivati PO jer se ne ispovjedam svaki dan a PO briše samo vremenitu kaznu koja ostane nakon ispovijedi.

A sad u konačnici da li sam uspio u tome ili nisam ne znam, samo se mogu nadati i nastojati u tome pa vjerujem da će mi ponekad i uspjeti. Znam da nije baš tako jednostavno zadobiti PO po jednom viđenju sv.Filipa Nerija gdje je on imao rasvjetljenje da su od pune crkve vjernika PO dobili samo on i jedna starija gospođa, to mi dovoljno govori

Istina, teško je dobiti potpun oprost. Ovo za viđenje sv. Filipa Nerija sam čitao. Ipak, ako nije dobive potpun, dobiven je djelomičan oprost. Kako ti često koristiš tu mogućnost dobivanja PO, za očekivati je da si i dobio PO nekoliko puta.
E sad tko će znati jel dobiven potpun ili ne. Ni meni nije jesno jel savršeno pokajanje ili ispovijedanje grijeha na misi dovoljno da obriše sitne grijehe. Na duši za PO ne bi trebao biti ni najmanji grijeh.

_________________
Čak i kad te netko posrami jer misli da ima puno pravo na to, glavu i koljena sagni jedino pred Božjom veličinom, nikad pred ljudskom.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 tra 2014 13:05 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 322
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
Vjeroispovjest: katolik
Status: Solo
Znamo li se koristiti preobilnim duhovnim blagom oprosta, što nam ga nudi Crkva za naše duhovno dobro i za dobro svetih duša u čistilištu?
Znamo li da možemo praktički svakog dana zadobiti POTPUNI oprost (klanjanje, Sv. Pismo, krunica, Križni put...), uz obične uvjete?

- OPROST je otpuštenje kazne za grijehe kojih je krivica već izbrisana. Ne radi se o 'oproštenju grijeha', već o otpuštenju grijehom zaslužene kazne. Na temelju čovjekova intenziteta sudjelovanja, razlikujemo djelomični ili potpuni oprost, već prema tome da li od vremenite kazne za grijeh oslobađa djelomično ili potpuno (KKC 1471).
- Ovdje ćemo govoriti samo o tzv. potpunim oprostima.
- Osoba koja je sposobna za dobivanje oprosta mora biti krštena, ne izopćena (ne mogu, dakle, zadobiti oprost osobe koje nose spiralu ili nisu ispovjedile pobačaj, ili su npr. inicirane i prakticiraju reiki...; op. moja) te u stanju milosti, barem do isteka propisanog djela (usp. Paenitentiaria Apostolica, Enchiridion indulgentiarum, n. 17, 1968.; ubuduće: EI).

- U valjanoj Sv. Ispovijedi oprašta Gospodin Bog svaki, pa i najveći grijeh. Isto tako oprašta on grijehe i po savršenom pokajanju, ali pod uvjetom da teške grijehe ispovjedimo na prvoj slijedećoj Ispovijedi. No, svaki grijeh uzrokuje - osim uvrjede Bogu nanesene (koja se uvijek i posve oprašta u Sakramentu Ispovijedi, ali samo u segmentu krivnje i vječne kazne) - još i vremenitu kaznu, koju Gospodin ne otpušta uvijek, ili je otpušta samo djelomično (osim ako je u pokorniku bila 'potpuna skrušenost', contritio perfecta). Koliko nam Gospodin u Sv. Ispovijedi oprašta i tih vremenitih kazni, ostaje tajna.
- Svi mi znamo kako naše odluke, priznavanja grijeha i kajanja nisu baš (uvijek) savršena, a i dobivena pokora u Sv. Ispovijedi je, praktički, simbolična u odnosu na Bogu (i bližnjima i sebi) nanesenu uvrjedu... a i svi naši pokorničko-obraćenički činovi nisu uvijek učinjeni s najvećim žarom vjere, ufanja i ljubavi... I nakon Ispovijedi, često preostaju posljedice ili tragovi grijeha - kao što nakon izliječene rane ostaje ožiljak, nakon svladane bolesti stanovita slabost.

- Ostvareno pomirenje s Bogom (nezasluženo, po Milosrđu Božjem) ne isključuje trajnost posljedica kazni, od kojih je potrebno osloboditi se molitvom i pokorom, vršenjem dobrih djela već na ovome svijetu, a na drugom u čistilištu (zahtjev Božje Pravednosti). Crkva vjeruje da čovjeku, koji umre prije nego što se sasvim oslobodio tih posljedica grijeha, preostaje i poslije smrti mogućnost čišćenja u stanju koje prethodi ulasku u vječno blaženstvo, a koje se zove čistilište. Tako oni koji umiru u Božjoj milosti i prijateljstvu, i koji su posve očišćeni, žive zauvijek s Kristom. Oni, pak, koji nisu potpuno čisti, "iako su sigurni za svoje vječno spasenje, moraju se poslije smrti podvrgnuti čišćenju, kako bi postigli svetost nužnu za ulazak u nebesku radost" (KKC 1030).
Jednostavnim 'dječjim' rječnikom rečeno, u valjanoj Sv. Ispovijedi Bog nas oproštenjem teških grijeha spašava krivnje i vječne kazne, vječne propasti, isključenja iz blaženog zajedništva, ali ne (uvijek, i ne znamo koliko) i od čistilišta. To, pak, ne proturječi potpunosti Božje Ljubavi, a udovoljava zahtjevu Božje Pravednosti (no, i otpuštenje kazne je predragocjeni dar milosrđa nebeskog Oca, izraz Očeve ljubavi, "punina dara Božjeg Milosrđa" /Ivan Pavao II, Aperite portas Redemptori, 1983., br. 8/).
- Jer za grijehe ipak treba Bogu dati dužnu zadovoljštinu, Crkva posiže za preobilnim blagom zasluga i zadovoljštine, koje su nam zaslužili Spasitelj, Blažena Djevica Marija i sveci. To primjenjivanje zasluga i zadovoljštine Spasitelja, Gospe i svetaca pojedinim vjernicima, nazivamo oprostima.

- Tko - prikladno raspoložen, i uz neke propisane uvjete - dobije potpuni oprost, Crkva mu je iz svoje duhovne riznice, na temelju vjerske istine o zajedništvu svetih, namijenila toliko duhovnih zasluga i zadovoljštine, koliko je potrebno da se Božjoj pravdi zadovolji potpuno za sve ono što smo mi bili dužni do sada zadovoljiti za svoje grijehe bilo ovdje bilo u čistilištu. Crkva mu, svojom vlašću, kao poslužiteljica otkupljenja, time posreduje maksimum dara milosrđa Božjeg.

- Ne radi se tu uopće o nikakvoj 'trgovini' ili 'kupovini oprosta', kako neki prigovaraju. Kraljevstvo se Božje ne može 'kupiti' i nije na kupovinu ili prodaju. Crkva nam to preobilno izvan-sakramentalno duhovno blago (uz pretpostavku da su grijesi sakramentalno već oprošteni) nudi za naše duhovno dobro i za dobro svetih duša u čistilištu, uz uvjet osobnog obraćenja. Oprosti snažno potiču vjernike na kršćanski život i duh ljubavi, da stalno žive u milosti Božjoj, izbjegavaju svaki grijeh i bližu ili daljnju grješnu prigodu, te sve više napreduju u djelotvornoj službi braći i kršćanskoj savršenosti te se vježbaju u svim krjepostima. Oprosti ih potiču da se u nutrini otkidaju od grijeha, grješnih navika i prilijepljenosti uz svijet i svjetovne radosti i ugodnosti, uz negativne navezanosti na stvari ovoga svijeta. Traganje za milošću oprosta vremenitih kazni postaje tako svjedočanstvo čišćenja srca od grijeha i uklanjanja svakog unutarnjeg zla. Ili kako to navodi apostolska konstitucija Indulgentiarum doctrina (br. 8 ): Svrha oprosta nije samo ta da se pomogne vjernicima da zadobiju otpuštenje kazne za grijehe nego i za to da ih se potakne na dobra djela, na djela pokore i ljubavi, napose na ona koja koriste rastu vjere i općem dobru. Crkva je tumač i posrednik neizmjernog Božjeg milosrđa koji nam, osim oprosta, želi povratiti izgubljeno dostojanstvo Njegove 'slike i prilike' u Kristu Isusu (usp. idealne evanđeoske temelje oprosta u paraboli o rasipnom sinu, Lk 15,11-32: Otac se ne ograničava samo na to da oprosti sinu povratniku, nego ga oblači u dragocjenu haljinu, resi ga prstenom i sandalama i priređuje mu banket...).

- Crkva, dakle, ima vlast davati oproste (usp. Petar Lombardi, In IV Sent., d. 20, q. 1, aa. 3-5), jer je primila od Krista moć otpuštanja u Njegovo ime (usp. Mt 16,19; Iv 20,23).

Papa Pavao VI. na zahtjev Drugoga vatikanskoga sabora temeljito je reformirao način stjecanja oprosta apostolskom konstitucijom Indulgentiarum doctrina (1967.). Crkvena se disciplina oprosta mijenjala, ne i nauk.
(Čini mi se zanimljivim napomenuti, jer to još ponekad susrećemo, da je papa Pavao VI ovom konstitucijom dokinuo sve one nekadašnje oproste vezane uz molitve /po molitvenicima ili na svetim sličicama, kad je pisalo "100 dana oprosta" ili slično/. Pa ako još na nekim sličicama ili u molitvenicima, koji su tiskani i nakon 1967. g., postoje molitve i dobra djela uz napomenu da se dobiva toliko i toliko dana oprosta, treba znati da to više ne vrijedi).

- Za dobivanje potpunih oprosta, Crkva je postavila neke uvjete.

Tzv. OBIČNI ili UOBIČAJENI UVJETI
Tri su glavna:
- sakramentalna Ispovijed (osobna i cjelovita)
- Sv. Pričest (može biti i izvan Sv. Mise)
- da izmolimo neku molitvu na nakanu sv. oca (već prema pobožnosti i našoj ljubavi prema Papi; primjerice, Oče naš i Zdravo Marijo, a može biti i neka druga molitva)
Da se ispune ta tri uvjeta, korisno vrijeme (tempus utile) proteže se na više dana (na dvadesetak dana) prije ili poslije izvršenja propisanog djela. No, vjernik u stanju teškoga grijeha treba da se ispovjedi prije završetka propisanog djela (EI 17,1), jer se nijedan oprost ne može postići bez stanja milosti. Unutar korisnog vremena, dovoljna je jedna Ispovijed za više potpunih oprosta (dakako, ako vjernik ostane u stanju milosti), dok se druga dva uvjeta, Sv. Pričest i molitva na nakanu sv. oca, traže svaki put i za svaki potpuni oprost (EI 20,2), odnosno Svetu Pričest i molitvu treba obaviti onog dana koji je određen propisanim djelom (EI 20,3). .
Za potpuni oprost traži se osim toga:
Četvrto: - da izvršimo propisano djelo, uz koje je vezan potpuni oprost (djelo pobožnosti, djelo milosrđa ili djelo pokore, prema izboru, osobno obavljena; propisano djelo je vezano uz pobožni posjet crkvi ili oratoriju za vrijeme kojega se izmoli npr. Očenaš i Vjerovanje, ukoliko se drukčije ne propiše)
Peto: - da nismo neuredno navezani na nijedan, pa ni laki grijeh (ni na grješnu prigodu ni zemaljsku stvar, jer i laki neoprošteni grijeh priječi da vremenita kazna ne može biti otpuštena /Toma Akvinski/).
- Ako nisu ispunjeni gore spomenuti uvjeti (tj. manjka li potpuna dispozicija ili nisu li ostvarena tri uvjeta /Ispovijed, Pričest i molitva na nakane sv. oca/), umjesto potpunog oprosta može se steći djelomičan (EI 20,4).
- Potpuni oprost može se primiti samo jedanput na dan. Prema tome, tko je primio potpuni oprost za jedno određeno djelo, ne može ga primiti taj dan za drugo, makar je inače uz njega vezan potpuni oprost (no, kako nam je teško znati, jesmo li za jedno djelo primili potpuni oprost ili nismo, može se u istom danu učiniti više djela uz koje je vezan oprost; ako za neko od njih ne dobijemo potpuni oprost, dobivamo za svako od njih djelomičan).
- Oprosti se mogu dobiti samo za sebe, ne mogu se namijeniti za drugu živu osobu (ona to može i sama!), no svi se oprosti mogu uvijek namijeniti za pokojne (duše u čistilištu).

POPIS MOLITVI I POBOŽNIH DJELA, KOJA SU OBDARENA POTPUNIM OPROSTOM (uz "obične uvjete")

1. Svakodnevni potpuni oprost, tj. onaj koji možemo postići jedanput svaki dan (uvijek u određenim okolnostima,prema Enchiridion indulgentiarum (Paenitentiaria Apostolica, 1968.), svodi se na četiri prakse:
a) Klanjanje Presvetome barem pola sata (izloženim ili u tabernakulu).
b) Pobožno čitanje Svetoga Pisma, koje je odobreno od službenog autoriteta, s dužnim poštovanjem prema Božjoj Riječi, barem pola sata (za one koji iz opravdanog razloga ne mogu čitati, vrijedi službeni tekst i preko audio- ili video- materijala).
c) Gospina krunica u crkvi ili oratoriju, ili u obitelji, u redovničkoj zajednici, u pobožnoj udruzi. Dovoljno je da se izmoli pet desetki bez prekida i da se u tome provodi pobožna meditacija otajstava.
d) Križni put, ispred 14 zakonito podignutih postaja; samo su dvije stvari obvezatne: da se pobožno ide od jedne postaje do druge i da se meditira Kristova muka.

2. Potpuni oprost u nekim liturgijskim danima:

- 1. siječnja: Veni Creator ('O dođi, Stvorče Duše Svet'), ako pobožno izmolimo javno u crkvi;
- svakog petka u Korizmi: molitva Evo, moj dobri i preslatki Isuse, poslije Pričesti, ako pobožno izmolimo pred Kristovim Raspelom;
- na Veliki četvrtak: ako pobožno izmolimo (pjevamo) javno u crkvi Tantum ergo ('Divnoj dakle'), pred svečano izloženim Presvetim Sakramentom nakon Mise Večere Gospodnje;
- na Veliki petak: ako pobožno prisustvujemo kod bogoslužja čašćenja Križa i Križ poljubimo;
- na vigiliju (bdijenju) Velike Subote: tko kod svetih obreda svečano s drugim vjernicima, obnovi krsni savez (zavjet)
- u Nedjelju Božanskog milosrđa (2. Vazmena nedjelja): uz prethodnu sakramentalnu Ispovijed, Sv. Pričest te molitvu na nakanu sv. oca, potrebno je: u bilo kojoj crkvi ili oratoriju sudjelovati u pobožnosti u čast Božanskoga milosrđa pred Presvetim (izloženim ili u tabernakulu), kajući se iskreno za svoje grijehe, ili barem pred Presvetim izmoliti Vjerovanje i Očenaš, dodajući zaziv: Isuse milosrdni, uzdam se u Te! (Apostolska Pokorničarna, dekret od 29. 06. 2002.)
- na Duhove: Veni Creator ('O dođi, Stvorče Duše Svet'), ako pobožno izmolimo javno u crkvi;
- na Tijelovo: Tantum ergo ('Divnoj dakle'), izmoljen (ili pjevan) javno za vrijeme liturgijskog čina;
- na Blagdan Srca Isusova: Pomirna molitva na čast Presvetog Srca Isusova ('Jesu dulcissime - Premili Isuse'), izmoljena javno u crkvi;
- 29. lipnja, Blagdan sv. Petra i Pavla: ako je neki nabožni predmet (krunica, medaljica, križić, škapular...) blagoslovio Papa, vjernik može primiti potpuni oprost (ako ga pobožno nosi) na ovaj Blagdan, ako na taj dan izmoli Vjerovanje;
- 2. kolovoza (Porcijunkula): pobožan pohod nekoj franjevačkoj ili župnoj crkvi, katedrali ili konkatedrali, s molitvom Očenaša i Vjerovanja (pohod crkvi može se obaviti od podneva uoči određenog dana pa sve do ponoći dotičnoga);
- od 1. do 8. studenoga: ako u te dane pobožno pohodimo groblje te, barem u srcu, molimo za pokojne, možemo svaki dan dobiti potpuni oprost, koji se može namijeniti samo za duše u čistilištu;
- 2. studenoga, Dušni dan: pobožni pohod crkvi ili oratoriju, u kojoj treba izmoliti Očenaš i Vjerovanje; potpuni oprost može se namijeniti samo za pokojne;
- na Blagdan Krista Kralja: čin posvete ljudskoga roda ('Posvetna molitva Presvetom Srcu Isusovu'), izmoljenjavno;
- 31. prosinca: tko javno u crkvi izmoli ili pjeva himan Tebe Boga hvalimo; mora biti službeni himan, a ne pučka pjesma.
- Jednom mjesečno: za slijedeće pobožne zazive (strjelovite molitve): Bože moj, smiluj mi se! - Isuse, Tebi živim, Isuse, Tebi umirem; Isuse, Tvoj sam živ i mrtav. Amen. - Preslatki Isuse, ne budi mi sudac, nego Spasitelj! - Hvaljen Isus! Navijeke! (Amen). - Zdravo, Križu, jedina nado! - Slatko Srce mog Isusa, daj da Te ljubim sve to više! - Isuse, Marijo, Josipe! - jedanput na mjesec uz obične uvjete, ako se moli svaki dan. Za zaziv: Gospodine moj i Bože moj! - dobiva potpuno oproštenje jedanput na mjesec tko taj zaziv izmoli za vrijeme Podizanja kod Sv. Mise svaki dan, a uz to se jedanput ispovjedi i pričesti te moli na nakanu sv. oca.

3. U Općoj crkvi i u Rimu:

a) Pobožan pohod jednoj o četiri patrijarhalne bazilike (Sv. Petra, Sv. Pavla, Sv. Marije Velike, Sv. Ivana Lateranskog): uz molitvu Očenaša i Vjerovanja; potpuni oprost može se u tim bazilikama primiti jednom na godinu (bilo koje nedjelje ili zapovijedanog blagdana ili na blagdan nebeskog Zaštitnika).
b) Sudjelovanje u svetim obredima koji se provode u mjesnoj crkvi.
c) Pobožan pohod župnoj crkvi, katedrali ili konkatedrali na blagdan glavnog proštenja (titulara, Zaštitnika), uz molitvu Očenaša i Vjerovanja.
d) Pobožan pohod crkvi ili oltaru na dan posvete crkve ili oltara, uz Očenaš i Vjerovanje.
e) Dan posvećen utemeljitelju nekog reda: pohod njihovoj crkvi ili oratoriju, uz molitvu barem Očenaša i Vjerovanja (31. srpnja, Blagdan sv. Ignacija, uz pohod koje isusovačke crkve; 07. kolovoza, Blagdan sv. Dominika, uz pohod koje dominikanske crkve; 04. 10., Blagdan sv. Franje Asiškog, uz pohod koje franjevačke crkve; 15. listopada, Blagdan Terezije Velike, uz pohod koje karmelićanske crkve; 31. siječnja, Blagdan sv. Ivana Bosca, uz pohod koje salezijanske crkve ili oratorija...) .

4. U nekim posebnim zgodama:

- na obljetnicu vlastitog Krštenja, uz obnovu krsnog zavjeta;
- primivši papin blagoslov urbi et orbi uživo ili preko TV ili radija;
- u euharistijskom kongresu, ukoliko se sudjeluje na završnom svečanom obredu;
- u duhovnim vježbama, ukoliko se sudjelovalo barem tri cijela dana;
- u trenutku smrti: primivši Apostolski blagoslov ili, ako je moguće, moleći molitvu koju je umirući u životu redovito molio;
- na dan Prve Pričesti: prvopričesnici i oni koji pobožno sudjeluju u obredu;
- na dan svečane Mlade Mise: mladomisnik i svi nazočni koji pobožno sudjeluju;
- svećenički jubilej (25., 50., 60. i 70.) ili biskupski jubilej (25., 40. i 50.): svećenik ili biskup jubilarac ako obnovi odluku da će vjerno i savjesno izvršavati dužnosti svoga zvanja, kao i svi vjernici koji prisustvuju jubilarnoj Misi;
- na koncu svetih misija: ako smo pobožno slušali nekoliko propovijedi i sudjelovali u završnoj svečanosti;
- za vrijeme dijecezanske Sinode: svi koji pobožno posjete crkvu u kojoj se održava Sinoda, uz molitvu Očenaša i Vjerovanja;
- pastoralna vizitacija: svima koji sudjeluju jednoj službi kojoj predsjeda vizitator.


PONOVIMO: za dobivanje ovih potpunih oprosta moramo ispuniti:
- tzv. obične ili uobičajene uvjete (tri su takva uvjeta: Sakramentalna Ispovijed, Euharistijska Pričest i Molitva na nakane svetog oca)
- da izvršimo propisano djelo, uz koje je vezan potpuni oprost
- da nismo neuredno navezani na nijedan, pa ni laki grijeh.

p. Ivan MSC

Korištena literatura:
- http://www.vatican.va
- Ivan Fuček, Otkrivanje dragocjene vrijednosti oprosta, na: http://hrcak.srce.hr/1392?lang=en
- Juraj Gusić (priredio), Srce Isusovo spasenje naše, molitvenik, 15. izdanje, Zagreb, 2001., str. 30-38)
- Dr. Antun Ivandija (uredio), Kruh nebeski, katolički molitvenik, 38. izdanje, Zagreb, 1990., str. 203-207.

_________________
Bježi od nepravde i ne budi pristran, i od svih grijeha očisti srce
(Sir 38,10)
SVJEDOCANSTVO:
viewtopic.php?f=43&t=7583


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 22 tra 2014 15:16 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 20 stu 2012 13:21
Postovi: 113
Lokacija: Hercegovina
Podijelio: 29 zahvala
Zahvaljeno je: 7 zahvala
Vjeroispovjest: katolik u izgradnji
Status: U braku
Pozdrav svima!
Na Veliki Petak sam počeo moliti devetnicu uoči blagdana Božanskog Milosrđa i odlučio sam se ispovjediti na sami blagdan radi dobivanja potpunog oprosta za grijehe. O opsrostima i uvjetima za njih sam manje više shvatio iz predhodnih postova al me zanima jedna stvar? Npr ako sam se prošle godine ispovijedio na blagdan Božanskog Milosrđa radi potpunog oprosta, dali mogu i ove godine opet ili ponovno dogodine? Prošle godine je sve bilo nekako nabrzake u velikoj gužvi a i ispovijed je trajala samo 2-3 minute zbog velikog reda za ispovijed. Odlučio sam ovaj put reći neke stvari iz prošlosti, rane mladosti za koje tada nisam ni smatrao da su grijeh, niti sam ih vjerovatno nikad ispovijedio! (neke tjelesne grijehe, pijanstva, neke stvari dok sam bio u ratu).
Zanima me vaše mišljenje?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 22 tra 2014 21:37 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 23 ožu 2011 19:11
Postovi: 482
Podijelio: 318 zahvala
Zahvaljeno je: 103 zahvala
Naravno da se mozes i ove godine ponovno ispovijedit, dapače. Jesi li procitao ono sto je napisao obicni momak i ovaj tekst povise tvog posta od marxonza.

Tzv. OBIČNI ili UOBIČAJENI UVJETI
Tri su glavna:
- sakramentalna Ispovijed (osobna i cjelovita)
- Sv. Pričest (može biti i izvan Sv. Mise)
- da izmolimo neku molitvu na nakanu sv. oca (već prema pobožnosti i našoj ljubavi prema Papi; primjerice, Oče naš i Zdravo Marijo, a može biti i neka druga molitva)
Da se ispune ta tri uvjeta, korisno vrijeme (tempus utile) proteže se na više dana (na dvadesetak dana) prije ili poslije izvršenja propisanog djela. No, vjernik u stanju teškoga grijeha treba da se ispovjedi prije završetka propisanog djela (EI 17,1), jer se nijedan oprost ne može postići bez stanja milosti. Unutar korisnog vremena, dovoljna je jedna Ispovijed za više potpunih oprosta (dakako, ako vjernik ostane u stanju milosti), dok se druga dva uvjeta, Sv. Pričest i molitva na nakanu sv. oca, traže svaki put i za svaki potpuni oprost (EI 20,2), odnosno Svetu Pričest i molitvu treba obaviti onog dana koji je određen propisanim djelom (EI 20,3). .



Dakle mozes na ispovijed poci i par dana prije da u miru to obavis bez guzve (pod uvjetom da neces tesko sagrijestit do tog dana) i onda na blagdan Bozanskog Milosrda izmolis molitvu i odes na Sv. Pricest.


Potpuni oprost može se primiti samo jedanput na dan. Prema tome, tko je primio potpuni oprost za jedno određeno djelo, ne može ga primiti taj dan za drugo, makar je inače uz njega vezan potpuni oprost (no, kako nam je teško znati, jesmo li za jedno djelo primili potpuni oprost ili nismo, može se u istom danu učiniti više djela uz koje je vezan oprost; ako za neko od njih ne dobijemo potpuni oprost, dobivamo za svako od njih djelomičan).



Nista te ne sprjecava da to sto si se lani ispovijedio radi potpunog oprosta ne ucinis i ove godine.






Isusove riječi upućene sestri Faustini

- o duhovnom bogatstvu ove svetkovine

„Ja želim da svetkovina milosrđa postane utočište i zaklon svim dušama, posebno jadnim grešnicima. Toga dana otvorena je nutrnina Mojeg milosrđa. Ja izlijevam cijelo more milosti na one duše koje se približuju izvoru Mojeg milosrđa. Ona duša, koja se ispovijedi i primi Sv. pričest dobiva savršeni oprost od krivnja i kazni. Toga dana otvorene su sve Božje ustave kroz koje teku milosti. Neka se nijedna duša ne boji približiti se Meni, pa makar njezini grijesi bili crveni kao skerlet. Moje milosrđe tako je veliko, da ga u cijeloj vječnosti ne može proniknuti nijedan razum, ni ljudski ni anđeoski. Sve, što postoji, dolazi iz nutrine Moga milosrđa. Svaka duša razmišljat će cijelu vječnost o Mojoj ljubavi i o Mojem milosrđu. Svetkovina milosrđa proizašla je iz Moje nutrine. Ja želim da se ona svečano proslavi na prvu nedjelju po Uskrsu. Čovječanstvo neće naći nikako mira dokle god se ne obrati izvoru Mojeg milosrđa.“ (Dn 699)

- o podjeli potpunog oprosta

„Želim podariti potpuni oprost, onim dušama koje se ispovijede i pričeste na Svetkovinu mojeg milosrđa.“ (Dn 1109)[/b]

_________________
Isuse, blaga i ponizna Srca, učini Srce moje po srcu svome


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 29 tra 2014 17:58 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 28 tra 2014 00:02
Postovi: 295
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 37 zahvala
Vjeroispovjest: katolik
Status: U braku
Dakle, meni ne gine čistilište...


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 25 sij 2015 21:04 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 30 sij 2007 15:19
Postovi: 211
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Kod nas je u nedelju misa koju ce voditi biskup u nasoj katedrali. Prije toga je klanjanje . Jel to sad " ta" misa tj liturgijsko slavlje na kojem je moguce dobit potpuni oprost?
Znaci ispovijed, pricest, molitve na nakane pape ? Taj potpuni oprost zelim namjeniti pok baki koji je umrla pred dva mj. Pa mi je jako vazno da to ucinim kako treba. Kako zapravo prikazujem taj potpuni oprost zannju ? U mislima ?

_________________
Isuse blaga i ponizna srca, učini srce moje po srcu svome!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 26 sij 2015 07:31 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 728
Podijelio: 8 zahvala
Zahvaljeno je: 44 zahvala
Vjeroispovjest: katolik
Status: U braku
Osim oprosta koji su u kalendaru potpunih oprosta postoje i svakodnevni potpuni oprosti.
Uz sve ove navedene radnje ide sv. Misa, ispovijed, pričest + molitve za papu (obično Oče naš i Vjerovanje).
Iz navedenog i ti ako bi sudjelovala pola sata prije mise klanjajući se pred Presvetim, pobožno pratila sv. misu na kojoj bi se prčestila i izmolila za svetog Oca molitve mogla bi zadobiti potpuni oprost za svoju baku.
Preporučam taj dan ispovijed da se ne desi da na duši imaš i laki grijeh jer je tada oprost djelomičan.


SVAKODNEVNI POTPUNI OPROSTI
– klanjanje presvetom sakramentu u trjanju barem pola sata.

MOLITVA SV. KRUNICE
– daje se potpuni oprost ako se Krunica moli u crkvi ili javnom oratoriju, ili u obitelji, u Redovničkoj zajednici, u pobožnom udruženju.
– za potpuni oprost donose se sljedeća pravila:
1. Dovoljna je molitva četvrtine Krunice; ali pet desetica moraju se moliti bez prekida.
2. Usmenoj molitvi se mora dodati pobožno razmatranje otajstava (najavljujući ih prema potvrđenom važećem pravilu).

ČITANJE SVETOGA PISMA U TRAJANJU BAREM POLA SATA

MOLITVA KRIŽNOGA PUTA
– za postizanje potpunoga oprosta vrijede sljedeća pravila:
1. Pobožna vježba mora biti učinjena pred zakonito postavljenim postajama Križnoga Puta.
2 . Za izvršenje pobožnoga čina traži se samo jedno razmatranje o Muci i Smrti Gospodnjoj, bez potrebe da se čini posebno razmatranje pojedinih otajstava vezanih uz postaje.
3 . Potrebno je pomicati se od jedne postaje do druge. Ako se pobožna vježba izvršava javno i pomicanje svih prisutnih se ne može uredno ostvariti, dovoljno je da pojedinim postajama pristupa barem predvoditelj…
4 . Vjernici… opravdano spriječeni, moći će postići isti oprost posvećujući pobožnome čitanju i razmatranju Muke i Smrti Našega Gospodina Isusa Krista određeno vremensko razdbolje, npr. četvrt sata.

SVAKODNEVNO PRIKAZANJE DNEVNOGA RADA
– velikodušno srce Svetoga Oca Ivana XXIII. pronašlo je lijek za izbjegavanje čistilišnih muka dodjeljujući Svakodnevni Potpuni oprost onima koji za ljubav Isusovu izvršuju vlastite dužnosti i izdržavaju svakodnevne križeve. Potrebno je uz to recitirati Vjerovanje, Oče naš i jednu molitvu na nakanu Prvosvećenika. Podsjećamo i na Sv. Pričest i Ispovijed (za koju je dovoljno da je učinjena unutar osam dana).
– za postizanje potpunoga oprosta nužno je:
– izvršiti oprosni čin [čin kojemu je dodijeljena snaga oprosta] i
ispuniti tri uvjeta (mogu se ispuniti više dana prije ili nakon izvršenja propisanoga čina):
– Sakramentalnu Ispovijed,
– Euharistijsku Pričest i
– Molitvu na nakanu Vrhovnoga Svećenika [svetoga Oca Pape].
– Također se traži da je isključena svaka naklonost grijehu, makar bio i lak.

Ako nedostaje potpuna raspoloživost ili nisu ispunjene spomenuta tri uvjeta, oprost je samo djelomičan…”

Na kraju ne treba ignorirati i djelomične oproste.
Lakše ih je dobiti. Iako ne dokidaju u potpunosti vremenitu kaznu za grijehe ipak je umanjuju.

_________________
Čak i kad te netko posrami jer misli da ima puno pravo na to, glavu i koljena sagni jedino pred Božjom veličinom, nikad pred ljudskom.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 31 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr