www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 20 tra 2024 01:29

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 207 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 08 tra 2006 12:12 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
gogi napisao:
http://www.ffdi.hr/lzj/sveta-misa1.htm


Na ovoj adresi se može pogledati šta znači svaki dio mise.


Bravo gogi,upravo se tim linkom i služimo,ali poanta je da svaki od nas nakon značenja svakog dijela mise dajemo svoje osobne utiske kako su to po pitanju arhitekture činile Letizia i Marte...... :evil:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 12 tra 2006 11:39 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 03 vel 2006 13:40
Postovi: 251
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Evo i mene...
Znam da mi se neki raduju pa je moje srce vec sad ispunjeno radoscu.
Upravo si printam sto ste sve razgovarali da se mogu ukljuciti :D
Joakime, zasto se kod svecanijih prigoda kadi oltar, svecenici i vjernici?
Ja znam da je to nesto kao da se nase molitve po dimu uzdizu Bogu, ali voljela bi nam to malo pojasnis.
:D :arrow: :evil:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 13 tra 2006 19:32 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 13 vel 2006 13:38
Postovi: 1753
Lokacija: Ljubi i čini što hoćeš!
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Letizia napisao:

Joakime, zasto se kod svecanijih prigoda kadi oltar, svecenici i vjernici?
Ja znam da je to nesto kao da se nase molitve po dimu uzdizu Bogu, ali voljela bi nam to malo pojasnis.
:D :arrow: :evil:


Evo večeras svi koji ste sudjelovali u sv.misi Večere Gospodnje,imali ste prilike vidjeti,kako svećenik kadi oltar.Da bi pojasnio što je tamjan,moramo znati da je on nastao na Istoku u drevna vremena.Kako i sami znadete,velike vrućine koje tamo vladaju,dovode do vrlo neugodnih miomirisa,vrlo lako dolazi do truljenja,a kako higijena baš tamo nije bila na nekoj razini,stoga se tamjan kao sredstvo vrlo intenzivnog mirisa često upotrebljavao i u hramovima i u kućama,da bi se ublažili ili neutralizirali ti raznorazni mirisi .Tako je i naša Crkva uzela tamjan(ne radi mirisa i higijene) kojim će izraziti poštivanje prema predmetima i osobama.Kada smo govorili o oltaru u prijašnjim postovima,kazali smo kako oltar označava samoga Krista.To znači kada svećenik tamjanom u kadionici kadi oltar,tim činom on u svoje ime i ime puka kojega predvodi odaje veliko poštovanje i pozdravlja oltar(Krista).To se u većini slučajeva radi,kada je u pitanju koncelebrirana i svečanija sv.misa.Ista je stvar ako ste primjetili i kod prikazanja tada đakon ili akolita okađuje svećenika,zatim i kod navještanja Evanđelja(kadi se Riječ Božja),ili imali ste prilike vidjeti kada biskup predvodi misno slavlje,u ulaznoj procesiji svećenici dočekuju biskupa i okade ga,u znak pozdrava i počasti.Znači tamjan kod nas označava,čast i počast koju na taj način izražavamo prema osobama ili stvarima.I kaže se, "I vinu se dim kadioni s molitvama svetih iz ruke anđelove pred lice Božje" (Otk 8,4),u Psalmu 141 piše-"Nek mi se uzdigne, Gospodine, molitva kao kad pred lice tvoje"…Ako me još tko ima nadopuniti ili korigirati od srca zahvaljujem. :evil: :arrow:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 17 tra 2006 15:04 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 27 vel 2006 14:33
Postovi: 255
Lokacija: Njemacka
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Citat:
Znači tamjan kod nas označava,čast i počast koju na taj način izražavamo prema osobama ili stvarima.I kaže se, "I vinu se dim kadioni s molitvama svetih iz ruke anđelove pred lice Božje" (Otk 8,4),u Psalmu 141 piše-"Nek mi se uzdigne, Gospodine, molitva kao kad pred lice tvoje"…Ako me još tko ima nadopuniti ili korigirati od srca zahvaljujem. :evil: :arrow:

Dragi Joakime, hvala ti na tvojim rjecima.
Korigirati ? Ne, ne vjerujem da se ovdje sto ima korigirati.Ovdje vidimo samo jos jednu stranu naseg pokusaja pokazati mu koliko Ga ljubimo.

Kao sto je jaki zar (Bozja ljubav) potreban za kadionicu tako i zrna tamjana ( nase duse u molitvi uzdignute prema Njemu) koje se stapaju u jedno,i ugodan miris se uzdize prema altaru - Kristu :x

Tamjan se uzdize u crkvi-ka kupoli,nebu i opet se spusta na sve nas. Kao i nase molitve koje uzdizemo prema nebu i Njegova Ljubav koje se vraca na nas.
I u starom zavjetu stoji, Knjiga Izlaska 29,24-25
...Sve to stavi na ruke Arona i njegovih sinova i prinesi žrtvu prikaznicu pred Jahvom. (25) Uzmi ih onda s njihovih ruku i spali na žrtveniku, povrh žrtve paljenice, da bude Jahvi na ugodan miris....

:x Velika je ljubav Njegova :x

Bog te blagoslovio Joakime :arrow:
Bog vas sve ovdje blagoslovio :evil: :arrow:
:!: Marte


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 11 svi 2006 13:13 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 03 vel 2006 13:40
Postovi: 251
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Jednom kad sam bila na misi, dok sam bila u redu za pricest i dok sam promatrala Isusa u svetoj hostiji mi je dosla ova misao:

Bože, zasto smo mi ljudi tako sareni, a ti si tako bijeli? Ti nam cak i kroz oblik svete hostije pokazujes kakvi trebamo biti, jednostavni, bijeli. A mi smo premazani svim mogucim bojama i maskama. Ti, tako velik, pokazujes se malenim, a mi tako bijedni i nevrijedni, stalno se uzdizemo kao da smo išta dobro napravili, a da to nije bilo Tvoje djelo. Tako si jednostavan, uvijek isti, a mi sa svakim drugacija maska, drugacije ponasanje. Svaki dan nam dajes primjer kakavi moramo biti, jednostavni, ljudi srca, a mi svaki dan iznova stavljamo nove maske.

Jeste li ikada razmisljali zasto je hostija bas takvog oblika, mala, okrugla i bijela. Tako jednostavna.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 12 svi 2006 16:49 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 tra 2006 21:52
Postovi: 1232
Lokacija: Dubrovnik
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
Pa sama si rekla Letizia, jer je Bog jednostavan.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 15 svi 2006 13:46 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 03 vel 2006 13:40
Postovi: 251
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Zanimalo me ako je jos netko ikada razmisljao o tome, ali ocito nije.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 lip 2006 06:33 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 22 ožu 2006 13:01
Postovi: 274
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
MARIJA EUHARISTIJSKA ŽENA

Ako želimo otkriti sve bogatstvo intimnog odnosa koji veže Crkvu i Euharistiju, ne možemo zaboraviti Mariju, Majku i uzor Crkve.

U određenom je smislu Marija živjela svoju euharistijsku vjeru i prije ustanovljenja Euharistije budući da je prinijela svoje djevičansko krilo za utjelovljenje Riječi Božje. Euharistija se, dok upućuje na muku i uskrsnuće, istodobno nalazi u kontinuitetu s utjelovljenjem. Marija je u Navještenju začela Sina Božjega u fizičkoj stvarnosti njegova tijela i krvi,anticipirajući u sebiono što će u određenoj mjeri sa-kramentalno biti ostvareno svakom vjerniku koji,pod prilikama kruha i vina, prima tijelo i krv Gospodnju. Postoji stoga duboka analogija između fiat koji je Marija izgovorila na anđelove riječi i amen koji izgovara svaki vjernik kad prima tijelo Gospodnje."Ovo činite meni na spomen" (Lk 22,19). U "spomen-činu" Kalvarije prisutno je sve ono što je Krist izvršio u svojoj muci i smrti. Stoga je prisutno i ono što je Krist ispunio i prema Majci, a u našu korist. Njoj uistinu predaje ljubljenoga učenika, a u njemu predaje svakoga od nas: "Evo ti sina!"(usp. Iv 19,26-27).

U Euharistiji živjeti spomen-čin Kristove smrti znači također trajno primati ovaj dar. To znači, po Ivanovu primjeru, sa sobom uzeti onu koja nam je svaki put darovana kao Majka. Istodobno, to znači i zauzetost da se suobličimo Kristu dolazeći u Majčinu školu i dopuštajući joj da nas prati. Marija je, s Crk-vom i kao Majka Crkve,prisutna u svakom našem euharistijskom slavlju. Ako su Crkva i Euharistija nerazdruživo povezani,to treba reći i za Mariju i Euharistiju. To je razlog zašto se već od najstarijih vremena u euharistijskim slavljima, u Crkvama Istoka i Zapada, uvijek spominje Marija.

U Euharistiji Crkva se potpuno sjedinjuje s Kristom i njegovom žrtvom, poprimajući Marijin duh. Ova se istina dublje može shvatiti iščiiavajući Veliča pod euharistijskim vidom. Euharistija je uistinu, poput Marijine pjesme, prije svega hvala i zahva-Ijivanje. Kada Marija kliče: "Veliča duša moja Gospodina i klikće duh moj u Bogu mome spasitelju", ona u krilu nosi Isusa. Hvali Oca "za" Isusa, ali ga hvali također "u" Isusu i "s" Isusom. Upravo je to istinski "euharistijski stav". Istodobno se Marija sjeća divnih djela koja je Bog učinio u povijesti spasenja, prema obećanju danu ocima (usp. Lk 1,55), navješćujući čudo koje sva druga nadvisuje, otkupiteljsko Utjelovljenje. U Veliča, naposljetku, prisutna je eshatološka protegnutost Euharistije. Svaki put kad se Sin Božji nama iznova predstavlja u "siromaštvu" sakramentalnih znakova, kruha i vina, u svijet je položeno sjeme one nove povijesti u kojoj su "silni oboreni s prijestolja", a "uzvišeni ponizni" (usp. Lk 1,52). Marija pjeva o onom "novom nebu" i "novoj zemlji" koji su u Euharistiji našli svoju anticipaciju, a u određenom smislu i svoj plan i program. Ako Veliča izražava Marijinu duhovnost, ne postoji ništa veće od te duhovnosti što nam može pomoći u življenju euharistijskog Otajstva. Euharistija nam je dana kako bi sav naš život, poput Marijina, postao jedan Veliča.

Pripremio: Samostan sv. Margarite - Pag


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 lip 2006 07:17 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 22 ožu 2006 13:01
Postovi: 274
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
EUHARISTIJA: DAR NAJVEĆE LJUBAVI

Čitav Kristov život evanđelja prikazuju u svjetlu Uskrsa. U njemu, istinskom Božjem izabraniku, u potpunosti se ispunila Božja spasenjska namisao koja je već bila zacrtana u Starome zavjetu. To se osobito jasno nazire u Matejevu evanđelju. U tom izvještaju, Gospodinov bijeg u Egipat i njegov privremeni boravak u toj zemlji prikazani su kao ponavljanje prilika u kojima se našao izraelski narod kad se bio dogodio zahvat Božji koji ga je spasio iz ropstva. Isusovo krštenje u vodama Jordana je potom povezano s Izraelovim prijelazom preko Crvenoga mora. Nakon tog događaja, narod je ušao u pustinju gdje je proživio razdoblje stroge discipline kako bi naučio štovati jedinoga Boga i služiti mu; na isti se način Isus, nakon krštenja - prijelaza povukao u pustinju i ostao ondje četrdeset dana (koji upućuju na četrdeset Izraelovih godina u pustinji), provodeći ih u vjernom posluhu Božjoj riječi, koja je bila njegova "hrana", i u savršenom klanjanju Ocu. A onda, kao što je Izrael ušao u obećanu zemlju, tako Isus u svojemu javnome životu propovijedanjem i čudesima naviješta dolazak Kraljevstva Božjega. U njegovoj se muci i smrti, naposljetku, ispunjava istinska Pasha, tj. oslobođenje čovječanstva od ropstva grijehu. Pasha, Vazam, je dakle vrhunac njegova spasenjskog poslanja.

Znakovito je da se u četvrtom evanđelju, onom Ivanovom, Isusov javni život odvija u okviru triju židovskih Pashi, koje čine pozadinu njegovih čudesa i njegova nauka.

Kad se Krist prvi put pojavio na obalama Jordana, Ivan Krstitelj ga predstavlja mnoštvu kao Jaganjca Božjega koji oduzima grijehe svijeta (usp. Iv 1, 29). Prigodom svog prvog čuda na svadbi u Kani (usp. Iv 2, 1-11), Isus izrijekom spominje svoj čas, a riječ je o času njegove žrtve i slavnog povratka Ocu. Pretvarajući vodu u vino, Krist predskazuje dar novoga vina na vazmenoj gozbi. Na toj će gozbi darovati svoju krv, koja daje život vječni i čovjeka grešnika preobražava te on postaje ud otajstvenoga Kristova Tijela.

Čudo umnažanja kruhova (usp. Iv 6, 1-58), koje je - evanđelist to nipošto slučajno ne spominje - učinjeno neposredno prije Pashe, sam Isus prikazuje kao znamenje koje naviješta euharistiju. On se, naime, proglašava pravim Kruhom koji je s neba sišao. Kruh o kojemu govori jest njegovo žrtvovano tijelo, koje je neposredno povezano s njegovom krvlju: "Tko jede moje tijelo i pije moju krv, u meni ostaje i ja u njemu" (Iv 6, 56).

Isus je, dakle, svjestan vazmenog značaja svojega života i svojega poslanja na zemlji. Njegov je život u potpunosti prožet tim vazmenim smislom i sva su njegova djela u savršenom skladu s njime. Ništa ne čini slučajno: svaki čin u svom životu, od djetinjstva do smrti, vrši kao prinos, kao žrtvu samoga sebe u posvemašnjem prihvaćanju Očeve spasenjske namisli.

Sinov ulazak u svijet jest čin poslušnosti: "Siđoh s neba ne da vršim svoju volju, nego volju onoga koji me posla". Isto vrijedi i za njegov odlazak s ovoga svijeta: "Oče moj! Ako nije moguće da me čaša mine da je ne pijem, budi volja tvoja!" (Mt 26, 42). Između tih graničnih trenutaka njegova zemaljskoga života sva su druga njegova djela učinjena u duhu ljubavi i sinovske odanosti volji Očevoj te kao takva predstavljaju apsolutno pozitivan odgovor na Savez kojega je Bog ponudio svojemu narodu. Taj savez u njemu postaje novim i vječnim, jer je savršen i jer je izraz najveće moguće ljubavi.

Ljubitelj svoju ljubav najradije izražava darom; ne samo darivanjem nečega, nego darom samoga sebe kako bi postigao zajedništvo s ljubljenom osobom. Nije moguće izračunati vrijednost Božjih darova počevši već od samog stvaranja pa do dana u kojem živimo. No djelo otkupljenja je u tom pogledu potpuno iznenađenje. "Crkva je - piše Sveti Otac u enciklici Ecclesia de Eucharistia - od Krista, svojega Gospodina primila euharistiju ne kao dar među drugim darovima, koliko god oni vrijedni bili, nego kao izvanredni dar, jer je to dar njega samoga, njegove osobe u njezinu svetom čovještvu kao i njegova spesenjskog djela" (br. 11).

Da bi ostvario svoju namisao, Bog je odabrao put Utjelovljenja; koristio se najjednostavnijim ljudskim sredstvima. Zato je također sjeo s ljudima za stol.


"Kad dođe Dan beskvasnih kruhova, u koji je trebalo žrtvovati pashu, posla Isus Petra i Ivana i reče: "Hajdete, pripravite nam da blagujemo pashu."

Kada dođe čas, sjede Isus za stol i apostoli s njim. I reče im: "Svom sam dušom čeznuo ovu pashu blagovati s vama prije svoje muke"" (Lk 22, 7-8. 14-15).


Posljednja pashalna večera koju je Isus blagovao sa "svojima" odvijala se kao i druge pashalne večere, prema židovskom obredu, ali je ozračje u kojemu se odvijala bilo još intenzivnije prožeto prisnošću i osjećajem bratstva. Bila je to, naime, i oproštajna večera. Posred apostola Isus zauzima mjesto oca obitelji. Stoga on, na upit najmlađeg apostola, objašnjava sadržaj pashalnog obreda spominjući se silnih Božjih djela za narod, počevši od Izlaska. Izgovara također uobičajene blagoslove, tj. hvalbene i zahvalne molitve nad beskvasnim kruhom i nad čašom. No - ono što apostoli nisu očekivali - on daje obredu novo, zapravo stvarno značenje, kojemu je židovska pashalna večera bila tek predokus.

Hrana i piće na stolu - beskvasni kruh i vino - koje on blagoslivlja i posvećuje, postaju znakom njegova tijela koje će se žrtvovati i njegove krvi koja će se proliti.

Dok se približavao presudni čas, dakle posljednja borba, Isus snagom svoje ljubavi unaprijed prinosi žrtvu samoga sebe, skršenoga na križu, i daje se svojim apostolima, tj. Crkvi, kako bi se mogao prikazivati do kraja vremena.


"I dok su blagovali, uze Isus kruh, izreče blagoslov pa razlomi, dade svojim učenicima i reče: "Uzmite i jedite! Ovo je tijelo moje!" I uze čašu, zahvali i dade im govoreći: "Pijte iz nje svi! Ovo je krv moja, krv Saveza koja se za mnoge prolijeva na otpuštenje grijeha" (Mt 26, 26-28).


Tako je nastupila nova ekonomija spasenje, kult Novoga saveza. Taj Savez nije zapečaćen samo prolivenom krvlju, nego i krvlju koja se pije; upravo zato u dubinu ljudskoga srca uvijek iznova unosi samu ljubav Kristovu. Pričešćivati se Kristom jedući njegovo tijelo i pijući njegovu krv znači, dakle, pričešćivati se njegovom voljom, a ta je volja istovjetna volji Očevoj -da se sav ljudski rod spasi.

Kad je Krist kao jedini i vječni Svećenik slavio prvu gozbu-žrtvu novoga Vazma, dao je apostolima izričit nalog da je prenose novim pokoljenjima u spomenu: "Ovo činite mani na spomen" (Lk 22, 19). On ih čini dionicima svoje moći da kruh i vino pretvaraju u njegovo tijelo i krv kako bi, nakon njegova uzašašća na nebo, u obredu mogli uprisutnjivati njegovo djelo spasenja te ljudima svakoga vremena omogućiti zajedništvo s njime. "Ta je žrtva - kaže nadalje Sveti Otac - tako presudna za spasenje ljudskoga roda da ju je Isus Krist izvršio i vratio se Ocu tek pošto nam je ostavio sredstvo da u njoj sudjelujemo, kao da smo joj sami nazočili. Svaki vjernik može u njoj neiscrpno sudjelovati i ubirati njezine plodove... Veliko je to otajstvo. Otajstvo milosrđa. Što je još Krist mogao učiniti za nas?" (br. 11).

U novoj vazmenoj gozbi ispunjavaju se sva stara obećanja, jer je sada sam Krist naša Pasha. Ipak, ta gozba, kao i ona stara, i dalje ostaje spomen, "znak" i "zalog" budućih dobara. Doista, budući da nam je dana dok smo još hodočasnici na zemlji, ona je navještaj i predokus eshatološke gozbe u nebeskom Jeruzalemu, kad će sakramentalni znakovi prepustiti mjesto otvorenoj stvarnosti, a mi ćemo se sititi izravnim gledanjem Boga.

Stoga želja Gospodina Isusa da na ovome svijetu sa "svojima" blaguje prvu novu Pashu otvara novo vrijeme čežnje i iščekivanja. To će vrijeme završiti na vječnome pragu "budućega svijeta": "Jer kažem vam, neću je više blagovati dok se ona ne završi u kraljevstvu Božjem" (Lk 22, 16). "Euharistija je stremljenje ka cilju, predokus potpune radosti koju je Krist obećao; u određenom smislu, ona je uprisutnjenje raja, zalog buduće slave. Sve u euharistiji izražava vjerno iščekivanje da se ispuni blažena nada i dođe Spasitelj naš, Isus Krist. Onaj tko se u euharistiji hrani Kristom, ne treba čekati drugi svijet da primi život vječni: posjeduje ga već na zemlji, kao prvinu buduće punine" (Ecclesia de Eucharistia, br. 18).

Između Kristove Posljednje večere i vazmene gozbe u Kraljevstvu nebeskome nalazi se vrijeme Vazma Crkve, koja živi u svijetu pozvana da bude odsjaj Krista Uskrsloga. Predajući joj spomen na Posljednjoj večeri, Krist joj je dao i novu zapovijed: "Ovo je moja zapovijed: ljubite jedni druge kao što sam ja vas ljubio! Veće ljubavi nitko nema od ove: da tko život svoj položi za svoje prijatelje... Postavih vas da idete i rod donosite i rod vaš da ostane... Ovo vam zapovijedam: da ljubite jedni druge" (Iv 15, 12-13. 16-17). Nema drugog načina da se donese dobri plod, osim da ljubimo; kao što je Krist ljubio Oca, da i mi ljubimo svoju braću. Svoje euharistijsko tijelo nam daje upravo zato da, pritjelovljeni njemu i uz njegovu pomoć, ne bismo posustali u našemu služenju te da se izgrađujemo kao Crkva, tj. kao zajedništvo ljubavi koje pridonosi ispunjenju Kraljevstva Božjega.

Priredio: Samostan sv. Margarite - Pag


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 lip 2006 07:47 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 22 ožu 2006 13:01
Postovi: 274
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
U SRCU OTAJSTVA

Savez! Sloboda Ljubavi!

Savez je zadatak i uzajamnost. To je ljubav koja tako dubinski povezuje osobe da ih čini ujedinjenima u vrijeme mira i u časovima kušnje. To je prijateljstvo koje zbližava dvije osobe. Božji nas Savez veže posredstvom krvi Sina raspetog i uskrsnulog.Savez Boga s ljudima je vazmeni Savez! I zato se još zove sloboda ljubavi.

U svakoj nam euharistiji Bog ponavlja: "Otvaram ti srce svoga Sina da možeš kušati dar najskuplje slobode." Ona uistinu teče iz otvorenog boka Raspetoga kao iz meke stijene. To je tiha sloboda, ukrašena predanjem i nadom, ovijena gorljivošću trpljenja i slatkoćom ljubavi.

To je sloboda kriza u kojoj stvorenje postiže najviši stupanj Božje prisutnosti i gdje Bog ulazi u intimnost postavljajući u njoj svoje slobodno prebivalište. To je iskustvo slave i preobrazbe u njega, u blještavilo Vazma, kad će sav naš život biti obavijen sjajem njegove ljubazne prisutnosti i prožet njegovim Duhom, koji nas Šalje tamo gdje se Uskrsli iznova pojavljuje.

Pred euharistijom

Prostirem se pred euharistijom, slobodnom Božjom prisutnošću, koja je postala tijelo i krv.Moj duh malo-pomalo ulazi u tišinu i goruću čežnju za tvojim ljubaznim zagrljajem,Gospodine života. Ti si tu, u poniznom znaku kruh a stavljen na stol, kako bi mi još jednom rekaoda si živiozbog služenja. I sada si uvijek za mene tu kako bihti se klanjala i tobom se hranila. Tu si u znaku kapljica vina, u kaležu prinosa, kako bi mi rekao da si umro za mene. I sad si tu u tihom protjecanju krvi, kako bih joj se klanjala i kako bih je blagovala.

Kruh i vino:bit i malenost.

U ruke uzimam čašu Saveza i privijam je na grudi kako bih osjetila božansku toplinu protjecanja krvi, prinosim je ustima kako bih osjetila vatru ljubavi.Pijem iz čaše, od žrtve ljubavi ikušam poniznost koja te je, moj Gospodine, učinila ugodnim Bogu. Pijem i kušam svježinu savršene poslušnostivolji Božjoj, one spremnosti koja te je tjeralana križ za nas. Pijem i tažim žed tvojom božanskom krvlju kao na novom izvoru života. Pijem i razmatram; ulazim u otajstvo i uranjam u rijeku tvoga mučeništva ljubavi.

Grlim tvoje tijelo, promišljam tvoje lice i privijam se k Tebi u prisnosti.Ti si Zaručnik koji uvijek očekuje svoju zaručnicu, i tu na stolu pokazuješ se u hostiji načinjenoj od brašna i malo vode. Tu si zato da bih te ja blagovala, iako znaš da ja ne znam ljubiti. Ovim našim svijetom prošao si u tijelu kao Čovječji Sin,družio si se s dobrima i zlima, jer si ljubio, predao i izgubio život za nas.Osjećam da me privlačiš,da me prenosiš kao teret u srce otajstva. Savez na koji pozivaš, o Bože,ljubav je koja nema cijene, koja tvoju zaručnicu osposobljava za prihvaćanje i da po njemu postane jedno s tobom.

Jedan glas dolazi do ušiju moga srca: "Dođi i ostani sa mnom! Dođi, uzmi me, jedi i pij! Tu sam samo zato da ti shvatiš koliko te ljubim i na kakav sam te način spasio, prolijevajući svu svoju krv. Dođi na svadbenu gozbu. Pripremljena je za tebe. Pozovi sve i zajedno ispunite svadbenu dvoranu!" Moje srce odgovara: "Da, moj Gospodine!Dolazim da me ti učiniš dostojnom i da me očistiš od svega što nisi ti."

Jedna vatra spaljuje prinos; to je tvoj Duh, Gospodine, koji oslobađa i čisti! Kao rijeka tvoja krv tiho uvire u vene moga tijela i spaljuje svaku negativnu klicu, i to me konačno čini slobodnom ženom i zaručnicom Jaganjčevom.

Sestre Benediktinke, Pag, Iz casopisa Tebe Boga hvalimo


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 207 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 19 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
cron
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr