www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 08 svi 2025 00:40

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 276 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 28  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov:
PostPostano: 27 sij 2010 15:15 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
ma: kupi dva-dobiješ tri, nauči jezik bez muke, smršavi u 15 dana i tome slično…

Kršćanin je pozvan darivati drugačije i drugo. Darivati ne lagane i površne stvari, već novu stvarnost koja od nas traži žrtvu, radikalno okretanje Bogu jer samo Bog može napraviti put u pustinji a to nije lako, samo on može dati rijeke u stepi, učiniti da milošću provru presušeni izvori naših životnih nadanja. Darivati, dakle, za kršćanina znači ne zadržati zatvorenom u svetištu vlastitog srca primljenu ljubav nego dogorjeti ljubeći Boga prisutnog u krhkosti čovjekova bića.

Svjedočiti se može jedino ako smo zaista bili svjedoci nečega ili nekoga. Svjedoči se uvijek za nekoga ili protiv nekoga. Za kršćanina svjedočiti znači riječima i životom staviti se na stranu Boga. Svojim djelima, ponašanjem, molitvom činiti da stvarnost neba bude prisutna i vidljiva među nama.

Danas su čovjeku potrebni svjedoci, hrabri i vjerni, koji su kao putokaz prema Gospodinu. Zamka je da koji put umjesto da budemo putokaz postavimo sebe kao put ili kao cilj. Svi smo mi putokazi: neki doduše putokazi za auto cestu, neki tek za običnu cestu, ali ipak samo putokazi jer jedini istinski put je sam Gospodin. Stoga kršćanin kao svjedok mora upućivati na Krista koji nam u istini pokazuje put života.

Žrtvovati se može samo ako u srcu nismo tjeskobno zabrinuti za same sebe. Tjeskobni nismo samo onda kad s pouzdanjem u Očevu ljubav i njegovu zaštitu kročimo makar i umornim korakom po vrućem asfaltu naše kršćanske svakodnevnice. Od kršćanina se danas ne traži da se žrtvuje u smislu da doslovno umre. U našoj prošlosti bilo je i takvih hrabrih svjedoka ljubavi koja se žrtvuje do kraja. Sveti Pavao nam je primjer.

Danas je kršćanin pozvan žrtvovati se i umirati svaki dan za one i zajedno sa onima koji makar živi umiru - pritisnuti bolešću, strahom, tjeskobom, zarobljeni drogom, kockom… Ne može se žrtvovati za druge ako se misli samo na sebe. Ako kršćanin strahuje nad svojim vlastitim životom neće imati hrabrosti boriti se za živote onih koje mu Očeva ljubav daruje u baštinu.

Molimo, po zagovoru svetog Pavla, da se u našoj ljudskoj krhkosti uvijek očituje nova snaga Božja. Da se zaista možemo darivati, da možemo svjedočiti i da se svakog dana žrtvujemo za Boga ali i brata čovjeka u potrebi.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 27 sij 2010 15:16 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Srijeda, 27. siječnja 2010.
[ 27.1.2010 ]

Pripremio: don Božo Barišić
ČITANJA:

2 Sam 7,4-17
Ps 89
Mk 4,1-20

U današnjem evanđelju Isus poučava mnoštvo iz lađe. Govori im prispodobu o sijaču koji izlazi sijati i o sjemenu čija je sudbina različita. Isto sjeme riječi u nekim situacijama uspije proklijati i donijeti plod, dok drugo isklija i ne donese plod. Važna je zemlja, kao uvjet na koju ono pada da bi zaživjelo. Je li to tlo, ta zemlja uz put, je li kamenito tlo ili trnjem obraslo. Ipak. samo ono koje padne na dobru zemlju raste, umnaža se i donosi plodove, neko više, neko manje, ali rađa, živi...

Ipak, mnogi ne razumiju Isusove riječi, pa ni sami učenici, često ne mogu shvatiti što Isus govori, ne mogu ga slijediti jer im je njegov govor previše tvrd, previše zahtjevan, ne shvaćaju ga... Ipak, učenici ga mole da im objasni, traže ga dodatna objašnjenja, pitaju ga i on im odgovara, tumači im, jer Isus zna da ga traže iskrena srca i da žele ići za njim, zato im on otkriva svoju volju, objavljuje im svoje otajstvo, otvara im kraljevstvo Božje.

Onaj tko ne želi živjeti Isusov govor, evanđelje, teško ga može shvatiti, jer ono često puta nije logično po našoj ljudskoj pameti, po tijelu, tek živeći po Duhu isusovu njegove riječi za nas postaju iskustvo istinskog života, postaju istina. Isus kaže da oni 'vani' ne mogu razumjeti njegove prispodobe, a onda ih i ne mogu primjeniti na svoj život i živjeti po Riječi Božjoj.

Tumačeći učenicima prispodobu o sijaču, Isus govori o napastima koje čovjeka čine različitom zemljom koja prima njegovu riječ. Te napasti su Sotona, nevolje, zapreke na putu i zavodljivost bogatstva, odnosno požude koje riječ uguše i ona u njima ne donosi plodove. Koliko nas često oduševi primljena riječ Božja i kad je čujemo odlučujemo živjeti po njoj, ali kad se nađemo u konkretnoj situaciji u svojoj svakodevici nije nam se lako odlučiti za Isusa i sliejditi njegov nauk. Nije nam lako ljubiti neprijatelje, voljeti bez interesa, opraštati beskrajno, davati od svoga imetka drugima, bilo materijalnu ili duhovnu pomoć...

U takvim trenucima nešto proradi u nama ono ljudsko koje ne želi biti povrijeđeno, ismijano, iskorišteno i koje prvo misli na sebe, na svoj opstanak, na vlastitu sreću i zadovoljstvo, koje ne želi biti razapeto s Isusom, koje ne želi nepravedno biti osuđeno.
To ljudsko u nama ima svoje razloge, nalazi svoje isprike, svoja prava i guši onu riječ koju je primilo i za koju se odlučilo. Ipak, Bog je dobar i uvijek nam iznova daje priliku da se odlučimo živjeti po njegovoj riječi. Govori nam uvijek iznova svakog dana, poučava nas u našoj savjesti i tako on obrađuje i kultivira zemlju našeg srca da bi postala plodno tlo i da bi mogla donositi plodove i rasti po nama i širiti dobro ovom zemljom, našim obiteljima, našim zajednicama.

Isus, sijač riječi Božje, i danas baca sjeme svoga evanđelja na tvoje i moje srce u moj i tvoj život. Ti i ja moramo odlučiti hoće li ono biti samo usput bačeno ili će isklijati na kamenu, ili će ga ugušti trnje, ili će pak naš život biti dobra zemlja, plodno tlo i dopustiti da u nama dozrijevaju plodovi Kraljevstva Božjeg. Ne zaboravimo na napasti svakodnevice koje nas lako zavaraju u našim odlukama, jer sve velike stvari satkane su od sitnica koje čine naš život. Važno je sve, naše misli, naša djela, naše riječi, ali i naši propusti u ljubavi, koji nas čine osobama kakve jesmo i koji nas mogu učiniti još boljim ljudima.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 29 sij 2010 20:34 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Petak, 29. siječnja 2010.
[ 29.1.2010 ]

Pripremio: don Božo Barišić

Čitanja:

2 Sam 11,1-17
Ps 51
Mk 4,26-34

Gospodin nas danas po svojoj riječi želi podsjetiti na važnu istinu našeg života, našega duhovnog života. Za duhovni rast potrebna je otvorenost i strpljivost čekanja. Čekanje je odlika zrelih ljudi, ljudi koji znaju kako ne ovisi sve o nama, o našem zalaganju i trudu, o našim ljudskim mjerilima i veličinama. Duhovni rast plod je onog sjemena koje je nebeski sijač bacio u zemlju.

Današnja evanđeoska prispodoba govori o kraljevstvu Božjem. Ono je kao kad čovjek baci sjemenje u zemlju… U svojoj ljubavi Bog nam govori slikama koje možemo razumjeti, Njegov govor možemo pratiti, jer On o velikim i uzvišenim stvarima priča koristeći se jednostavnim slikama naše svakodnevice. Kraljevstvo je Božje, ne samo sjeme bačeno u zemlju, ne samo stablo koje iz toga izraste, ne samo ptice koje se u njemu gnijezde, niti sam čovjek koji se laća srpa u vrijeme žetve… Ono je milosni dodir sijačeve ruke i sjemena, ono je i blagi lahor koji njiše grane stabla i tako mu učvršćuje korijenje, ono je i radosni pjev ptica u krošnjama, strpljivo čekanje čovjeka da plod prispije do žetve i zemlja blagoslovljena znojem.

Kraljevstvo Božje je život, Božji život u nama, sjeme koje od dana našeg rođenja raste zajedno s čovjekom u nama. Zrno koje, spavali mi ili bdjeli, klija i raste, a ne znamo kako. U današnjem evanđelju Isusu govori i o malom sjemenu gorušice koje makar najmanje od sveg sjemenja izraste u veliko stablo. Prečesto ne vidimo vrijednost malih stvari oko sebe, malenih znakova ljubavi i tisuća malih prigoda za rast u vjeri. Gospodin nas danas blago opominje da pažljivo pogledamo oko sebe i da blagom rukom, poput nebeskog sijača, pokupimo zanemareno sitno sjemenje i bacimo ga u odgrnute brazde vlastitog srca i srca naših bližnjih.

Isus nas poziva da budemo sijači zajedno s njim, da sjeme raste u ljudskim srcima, da svi rastemo u duhovnosti koja je Njegov život u nama. Poziva nas danas po svojoj riječi da se pouzdamo u Njega. On najbolje zna što nam je potrebno – mi ne znamo kako sjeme klija i raste – On jedini zna. On pozna dinamiku i brzinu našeg rasta. On zaista želi da uzrastemo u veliko stablo, stablo raširenih grana, raširenih u znaku Njegove ljubavi, grana raširenih u znaku križa.

Isus nas potiče da poput uzorane zemlje razgrnemo brazde našega srca kako bi i danas on u nas posijao sjeme Kraljevstva, kako bi i danas u našu, možda umornu i ranjenu ljudskost, On iznova položio zalog kraljevskog dostojanstva – sama sebe, Riječ koju je Očeva ruka posijala u zemlju naše stvarnosti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 30 sij 2010 08:35 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Subota, 30. siječnja 2010.
[ 30.1.2010 ]

Pripremio: don Božo Barišić

Čitanja:

2 Sam 12,1-17
Ps 51
Mk 4,35-41

Današnje evanđelje čini nam se katkada tako vjeran odraz naše stvarnosti. Mi na olujnom moru našeg života, u lađi koja nam se i ne čini odveć sigurna, a Gospodin spava. Učenici zazivaju Gospodina i bude ga. Zanimljiva je njihova rečenica. Ne bude ga riječima: 'Pomagaj, Gospodine, ginemo!' U riječima koje Mu upućuju kao da se osjeća njihova nevjerica, ukor: 'Učitelju, zar ne mariš što ginemo?!'

Kako smo samo slični učenicima na lađi. Vidjeli su i vidjet će Gospodinova čudesa kojima će On zauvijek promijeniti život tolikima – ali još moraju čekati da se dogodi čudo koje će srušiti i posljednje utvrde njihovih sumnja, porušiti i posljednje mostove koji ih vežu za starog čovjeka, čudo koje će pobijediti strah kojemu je uzrok smrt. Kaže nam evanđelje kako su valovi već gotovo napunili lađu. Možemo zamisliti učenike kako se svojim spretnim ribarskim rukama prihvaćaju izbacivanja vode iz lađe, pokušaja da se spase pouzdajući se u svoje znanje i svoje sposobnosti. Ta što bi i budili Gospodina, on je tesar iz Nazareta, a oni iskusni ribari s obala galilejskog mora.

Koliko smo puta u našoj svakodnevnici zagledani u cilj koji smo nakanili postići i pouzdajemo se samo u vlastito znanje, sposobnosti, moć, dok lađu našeg života pune valovi. Rečenica koju učenici upućuju Gospodinu nije prijekor, vapaj je to probuđene vjere koja je do tada spavala. Pouzdavali su se u sebe, vjerovali su u sebe, snagu svojih ruku. Ali kada se probudila vjera u Isusovu prisutnost, njihovo ga je srce priznalo učiteljem i molilo za pomoć. Molili su možda nezgrapno. Mi bismo možda bolje birali riječi, sastavljali ljepšu molitvu – oni su pred Njega jednostavno iznijeli svoj strah, ničim i nimalo uljepšan.

Uviđaju vlastitu nemoć i potreba za Božjom intervencijom postaje njihov vapaj. Spuštaju se nemoćne i umorne ruke ribara, a podignute tesarove ruke umiruju oluju. Smiri se vjetar, smirivala su se polako i srca učenika. Bijahu spremni čuti: 'Što ste bojažljivi? Kako nemate vjere?' Učenici još nisu spremni dati odgovor, još uvijek ne prepoznaju da odgovor na svako pitanje stoji pred njima u lađi, da je Isus odgovor svakog našeg životnog pitanja. Ne znači to da nema oluja, da nema protivnih vjetrova, da zauvijek nestaje straha i da smo uvijek hrabri. Protivnost strahu u današnjem evanđelju nije hrabrost već vjera. 'Što ste bojažljivi ? Kako nemate vjere?' pita Isus, a ne 'Kako nemate hrabrosti?'

Dragi brate i sestro, Isusova prisutnost na lađi tvojega i mojeg života ne otklanja oluje niti protivan vjetar, ali i tebi i meni pomaže da s Njim izvezemo na pučinu, da s Njim plovimo, da s Njim živimo – ne više u strahu, nego u vjeri!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 31 sij 2010 08:07 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Nedjelja, 31. siječnja 2010.
[ 31.1.2010 ]

Pripremio: don Božo Barišić
Čitanja:

Jr 1,4-5.17-19
Ps 71
1 Kor 12,31-13,13
Lk 4,21-30

U današnjem evanđelju slušamo kako Isusa u njegovom gradu ne prihvaćaju. Zapravo, ne prihvaćaju Ga kao proroka. Prepoznaju i prihvaćaju u Njemu sina Josipova, tesara kojega su toliko puta vidjeli kako ulicama Nazareta nosi na svojim snažnim ramenima teško drvo spremno da iz njega spretnim rukama izradi predmete kojima su se divili.

Danas On stoji pred njima u sinagogi i progovara im drugačije. Slušaju Ga i povlađuju mu, dive se milini riječi koje su tekle iz Njegovih usta. Žele vidjeti čudo, žele da ono što je činio u Kafarnaumu učini i u svom zavičaju. No On toga ne čini. Štoviše, Njegove su riječi kritika njihove nevjere, izazov da Ga prihvate kao proroka.

A tako malo ljudi zaista voli istinske proroke. Prorok je čovjek otvoren budućnosti, ali njegova poruka govori sadašnjosti – obratite se, danas se obratite jer približuje se Kraljevstvo Božje. Proroci nam postaju nerazumljivi, težak nam je njihov govor zbog toga što tako često izgovaraju riječ 'danas'. 'Danas' je riječ koja ne dopušta našoj stvarnosti da izmigolji zahtjevu obraćenja… Kada Isusu izgovara riječ 'danas', ona je bremenita značenjem – ona znači novost, obraćenje kojemu je početak čovjekovo divljenje pred Bogom. Nismo li se zaboravili diviti?

U sinagogi su svi povlađivali Isusu, divili se milini Njegovih riječi – i čekahu čudo. Možemo si predočiti atmosferu u sinagogi. Vjerojatno su napeto iščekivali kada će pozvati nekoga hromog da ustane, slijepoga da stane u sredinu i da mu kaže 'Progledaj!'… Isus u svom zavičaju, u svom gradu želi govoriti svima, želi da svi progledaju novim očima vjere, da nevjera koja je njihov duh sapela i učinila hromima, ustupi mjesto vjeri – ali oni ne razumješe Njegova govora i tada Isusova riječ postade preteška za njih. Gnjev kojim se ispuniše svi u sinagogi oduze mjesto divljenju. Htjedoše ga strmoglaviti sa brijega na kojem bijaše izgrađen njihov grad, no on prođe između njih i ode.

Božja dobrota, brate i sestro, poziva nas da se opet divimo milini Božje riječi. Da otvorimo oči našega srca, da dotaknuti Njegovom milošću progledamo i našim ušima čujemo Isusovu riječ koju nam i danas upućuje. On, brate i sestro, u sinagogi tvojega srca progovara :'Danas se ispunilo ovo Pismo što vam još odzvanja u ušima.'

Poziva nas da danas budemo blagovjesnici siromasima, da danas budemo vid slijepima, da našim kršćanskim življenjem danas budemo glasnici milosti Gospodnje. Isus želi da danas zadivljeni Njegovom riječju budemo proroci Njegove ljubavi za čovjeka.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 01 vel 2010 13:53 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Ponedjeljak, 25. sijecnja 2010.
[ 25.1.2010 ]

[ 25.1.2010 ] Pripremio: don Božo Barišić ČITANJA: Dj 9,1-22 Ps 117 Mk 16,15-18 Danas se, dragi prijatelji, Crkva spominje obraćenja sv. Pavla. Pavlovo obraćenje bio je snažni prodor Isusovog duha u svijet osobe koja je do tada u svojoj iskrenosti služila Bogu misleći da čini dobro djelo progoneći Crkvu Kristovu.

Isusov Duh nalazi u Pavlu vjernog, upornog i osposobljenog suradnika, koji će se u svoj iskrenosti suprotstaviti prvim strukturama vlasti u Crkvi, ali ujedno i poštivati tu vlast šireći uz njezin blagoslov Crkvu po svem ondašnjem svijetu, da bi krvlju posvjedočio ono što je naučavao i u što je vjerovao.

Što možemo, braćo i sestre, naučiti iz života svetog Pavla? Kako mi kao kršćani možemo svoj život staviti na raspolaganje Bogu? Evo, dakle, što možemo učiniti, što znači stavit svoj život na raspolaganje Bogu: znači darivati se, svjedočiti i žrtvovati se… i sve to jer smo susreli Isusa, sve to jer je On postao naša stvarnost, sve to ne samo jer nam drugi o tome rekoše, već i jer smo Ga uistinu susreli kao našeg životnog suputnika i srcem prepoznali da od Njega dolazi život našeg života. Biti kršćanin znači biti spreman istrošiti život za spas ljudi, i tako nasljedovati Učitelja i Gospodina

Darivati se može jedino ako se ima što darovati. Kršćanin je pozvan darivati ono što je primio. Darivati ljubav kojom je ljubljen, milost kojom je zamilovan, blizinu koja mu je blizu – darivati Boga kojim je ispunjeno njegovo biće, njegov život. Vrijeme u kojem živimo obasipa nas stalno nekakvim darivanjima: kupi dva-dobiješ tri, nauči jezik bez muke, smršavi u 15 dana i tome slično…

Kršćanin je pozvan darivati drugačije i drugo. Darivati ne lagane i površne stvari, već novu stvarnost koja od nas traži žrtvu, radikalno okretanje Bogu jer samo Bog može napraviti put u pustinji a to nije lako, samo on može dati rijeke u stepi, učiniti da milošću provru presušeni izvori naših životnih nadanja. Darivati, dakle, za kršćanina znači ne zadržati zatvorenom u svetištu vlastitog srca primljenu ljubav nego dogorjeti ljubeći Boga prisutnog u krhkosti čovjekova bića.

Svjedočiti se može jedino ako smo zaista bili svjedoci nečega ili nekoga. Svjedoči se uvijek za nekoga ili protiv nekoga. Za kršćanina svjedočiti znači riječima i životom staviti se na stranu Boga. Svojim djelima, ponašanjem, molitvom činiti da stvarnost neba bude prisutna i vidljiva među nama.

Danas su čovjeku potrebni svjedoci, hrabri i vjerni, koji su kao putokaz prema Gospodinu. Zamka je da koji put umjesto da budemo putokaz postavimo sebe kao put ili kao cilj. Svi smo mi putokazi: neki doduše putokazi za auto cestu, neki tek za običnu cestu, ali ipak samo putokazi jer jedini istinski put je sam Gospodin. Stoga kršćanin kao svjedok mora upućivati na Krista koji nam u istini pokazuje put života.

Žrtvovati se može samo ako u srcu nismo tjeskobno zabrinuti za same sebe. Tjeskobni nismo samo onda kad s pouzdanjem u Očevu ljubav i njegovu zaštitu kročimo makar i umornim korakom po vrućem asfaltu naše kršćanske svakodnevnice. Od kršćanina se danas ne traži da se žrtvuje u smislu da doslovno umre. U našoj prošlosti bilo je i takvih hrabrih svjedoka ljubavi koja se žrtvuje do kraja. Sveti Pavao nam je primjer.

Danas je kršćanin pozvan žrtvovati se i umirati svaki dan za one i zajedno sa onima koji makar živi umiru - pritisnuti bolešću, strahom, tjeskobom, zarobljeni drogom, kockom… Ne može se žrtvovati za druge ako se misli samo na sebe. Ako kršćanin strahuje nad svojim vlastitim životom neće imati hrabrosti boriti se za živote onih koje mu Očeva ljubav daruje u baštinu.

Molimo, po zagovoru svetog Pavla, da se u našoj ljudskoj krhkosti uvijek očituje nova snaga Božja. Da se zaista možemo darivati, da možemo svjedočiti i da se svakog dana žrtvujemo za Boga ali i brata čovjeka u potrebi.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 10 vel 2010 09:43 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Utorak, 9. veljace 2010.
[ 9.2.2010 ]

Pripremio: fra Siniša Paušić, gvardijan franjevačkog samostana u Bjelovaru

ČITANJA:

1 Kr 8,22-23.27-30
Ps 84
Mk 7,1-13

Dok čovjek sluša evanđeoske izvještaje o Isusovom odnosu prema farizejima i pismoznancima, prvo pitanje koje se nameće jest: zašto im se Isus obraća s tolikom oštrinom i tako strogo? Odgovor je jednostavan. Pismoznanci i farizeji bili su najučeniji sloj društva, svojim znanjem i službom bili su postavljeni ne samo za učitelje nego i tumače Mojsijeva Zakona. No, nema Isus ništa protiv Mojsijeva Zakona, nego protiv njegova posvema iskrivljenog tumačenja.

U današnjem evanđelju konkretno Isus ih kori zbog toga što su Božju zapovijed koja govori da treba poštivati oca i majku, pogazili time što su dozvolili da se čovjek koji prinese svoju očevinu kao sveti dar u hramsku riznicu oslobađa obveze uzdržavanja svojih roditelja. Time su farizeji mirne savjesti dozvolili nanošenje velike nepravde roditeljima i kršenje Božje zapovijedi, ali ti isti pismoznanci sablažnjavaju se kada netko jede neopranih ruku.

Upravo zato Isus im progovara riječima proroka Izaije kako ga oni štuju samo usnama, a srce im je daleko od njega. No, da ne bismo mi mislili kako su samo pismoznanci i farizeji bili skloni toj bolesti podvojenosti u odnosu prema Bogu i njegovu Zakonu, valja nam pogledati istini – Isusu – u oči i odmah ćemo vidjeti kako ni mi danas nismo puno bolji od pismoznanaca i farizeja. Kako je upravo taj rascjep između naših riječi i dijela temeljni problem ne samo pojedinih vjernika nego i čitave Crkve. Zar više od milijardu onih koji se izjašnjavaju da su Kristovi na ovom planetu ne bi bilo dovoljno kvasca da uskvasa tijesto čitavoga svijeta?

Pogledajmo samo malo oko sebe. Ovaj svijet svakim danom sve više postaje mjesto koje je sve manje po mjeri čovjeka. Od kuda tolike krize ne samo gospodarske, nego i moralne, političke, ekonomske i ine??? Zar ne upravo iz ove podvojenosti između naših riječi i dijela koji se očituju u našem životu, a osobito u našem odnosu prema Bogu. Stoga Isusova strogost prema pismoznancima i farizejima želi biti opomena i nama danas da uskladimo svoje riječi i djela, da Boga ne štujemo samo riječju i jezikom, već djelom i istinom kako nas lijepo potiče apostol. Svojom strogošću Isus ne želi otjerati farizeje i pismoznance od sebe, tj. od Boga, nego naprotiv želi im pokazati koliko mu je stalo da se vrate Bogu i da prihvate njegovo spasenje.

No, znamo oni to nisu shvatili i na koncu su Isusa uklonili iz svoje sredine. Ne čudimo se dakle i mi danas licemjerno Isusovoj strogosti nego u njoj prepoznajmo kako naše spasenje ne leži u našim teološkim mudrovanjima nego u milosrdnom srcu Dobroga Pastira koji nas poziva da shvatimo kako u iskrenom i dubokom zajedništvu s njim i vršenju Božjeg zakona leži naše spasenje.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 12 vel 2010 14:16 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Petak, 12. veljace 2010.
[ 12.2.2010 ]

Pripremio: fra Siniša Paušić, gvardijan franjevačkog samostana u Bjelovaru

ČITANJA:

1 Kr 11,29-32
12,19
Ps 81
Mk 7,31-37

Naspram jučerašnjeg ozdravljenja kćeri žene Sirofeničanke, koju Isus nije ni vidio, ozdravio ju je iz određene udaljenosti, u današnjem evanđelju vidimo kako se Isus, da tako kažemo, poprilično potrudio oko ovog gluhog mucavca: uzima ga od mnoštva, utisne svoje prste u njegove uši, zatim pljune i dotakne se njegova jezika, pogleda u nebo, uzdahne i kaže mu 'Effata – otvori se!' Sve ovo Isus čini želeći nam pokazao kako je spreman potruditi se oko ovog gluhog mucavca, kao i oko svakog od nas.

Geste koje Isus čini gotovo identično svećenik je dijeleći sakrament krštenja prije liturgijske obnove jednako tako činio izražavajući tako obredom onu stvarnost koja se po krštenju imala u kršteniku očitovati, a to je otvaranje Kristu i novosti života u intimnom zajedništvu vjernika s njegovim Bogom. Na spomen ovog Isusova čina, i u novom obredu krštenja svećenik u obredu koji se zove Effata dotiče uši i usne kršteniku govoreći: 'Gospodin, koji je gluhima dao sluh, a nijemima govor, udijelio ti da uskoro možeš njegovu riječ primati svojim ušima i naviještati svojim ustima.'

Tako nam je ova Isusova gesta nad mucavim čovjekom učinjena u današnjem evanđelju u sakramentu svetoga krštenja zasjala u punini svoga značenja. Evanđelist Marko svjedoči nam kako je Isus branio da ikome kazuju, no sudionici ovih čudesnih događaja nisu mogli ne govoriti o onome što su vidjeli i čuli, ispovijedajući tako da su s Isusom nastupila mesijanska vremena ponovne Božje blizine palom čovjeku.

Braćo i sestre, uistinu u Isusu Kristu Bog je došao čovjeku u susret. Isus nam je objavio Boga kao Oca koji nas neizmjerno ljubi i navijestio nam ponovnu uspostavu prijateljstva između Boga i čovjeka. Svojim križem Isus je otvorio zatvorena nebesa i omogućio nam pristup Ocu. Stoga nas i današnje evanđelje nuka da u Isusu prepoznamo Sina Božjega – Spasitelja – i to Spasitelja svega svijeta koji se u svojoj ljubljenoj zaručnici Crkvi neprestano prigiba i nama, želeći nas spasiti od svakog zla, a osobito ropstva grijeha.

No, po svojoj Crkvi Krist je želio ostati prisutan u ovome svijetu i nastaviti svoje poslanje kao milosrdni Samaritanac. Stoga poziv i poslanje koje je Krist ostavio svojoj Crkvi, a kojega smo svi mi po krštenju primili, i danas stoji pred nama kao neodgodivi imperativ našeg vjerničkog života. Budimo dakle, svjedoci Božje ljubavi i prisutnosti u svijetu!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 13 vel 2010 10:09 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Misna čitanja Arhiva članaka

Subota, 13. veljace 2010.
[ 13.2.2010 ]

Pripremio: fra Siniša Paušić, gvardijan franjevačkog samostana u Bjelovaru
ČITANJA:

Danas oko Isusa, i evanđelist tako zapisuje, opet silan svijet i to ni manje ni više nego u pustinji. Tri dana ga pratili, a zatim na vidjelo dolazi milosrdno božansko Srce, koje je puno sućuti za narod i nema ga snage otpustiti da ne klonu putem! Isus, duboko odgovoran prema mnoštvu, kao da želi tu odgovornost podijeliti sa svojim apostolima pa prebacuje inicijativu na njih. Oni na prvu u čuđenju, reagiraju po ljudski pa govore Isusu: 'Otkuda bi ih ovdje u pustinji mogao tko kruhom nahraniti?'

Sada ponovno Isus preuzima inicijativu. Uzima sedam kruhova i koju ribicu, ono što je i u ljudskim očima bilo premalo, zahvali, razlomi i davaše učenicima da posluže. I svi su jeli i nasitili se i od preteklih ulomaka napuniše čak još sedam košara, a bilo je oko četiri tisuće ljudi. Prva impresija na ovaj evanđeoski događaj nedvojbeno nas upućuje i podsjeća na preveliko otajstvo i presveti sakrament euharistije kojega kao vrhunski izraz Božje ljubavi i sebedarja ovaj događaj nagoviješta.

S druge strane, donosi nam nacrt djelovanja, ne samo pojedinaca nego i čitave Crkve, u vremenu nakon Isusova uzašašća u slavu Očevu pa sve do njegova ponovnog slavnog dolaska. Kroza sva stoljeća Isusova Crkva zapadala je u neprilike svih mogućih vrsta. Svako vrijeme donosilo je sa sobom nova neriješena i nerješiva pitanja. No, kao što Isus nije očekivao od učenika da oni nasite mnoštvo, na koncu nisu to niti bili kadri, tako niti od Crkve – od nas danas – ne traži Isus da učinimo ništa drugo, nego samo ono što možemo, ono što je do nas, što je u našoj moći, a sve ostalo učinit će On sam!

Tako je to već evo dvije tisuće godina! Isus živ, uskrsli i prisutan u svojoj Crkvi trajno je sabire i krijepi ne samo svojom riječju, nego nam i sama sebe – kruh života – daje za hranu. No, nije to sve! Ne želi Isus da se Crkva bavi sama sobom! Kada pogledamo Isusa i promotrimo njegovo djelovanje onda ćemo odmah vidjeti kako je da tako kažemo Isusovo radno mjesto u svijetu, na cesti, među mnoštvom. A budući da je svojoj Crkvi Isus povjerio da nastavi ono što je on započeo, iz toga možemo zaključiti da je i naše mjesto danas na ulici.

Mnogi kršćani upravo u ovome ne razumiju i ne shvaćaju svoje poslanje. Lijepo je da se sabiremo i okupljamo i na sva moguća slavlja, seminare, obnove i sve ostale moguće i nemoguće oblike zajedništva. Ali sve to ima smisla i može biti blagoslovljeno samo ukoliko tim susretima pristupamo kao onima u kojima prikupljamo snagu za evangelizacijsko djelovanje na ulicama ovoga svijeta.

A upravo je to jedan od naših najvećih problema. Uzmimo samo našu domovinu. Vjernici smo samo kad smo u crkvi, čim završi misa, izlazimo na ulice naših gradova i postajemo neki drugi ljudi! Očito nismo shvatili ne samo Isusovu logiku nego i euharistijsku logiku, koja nam nalaže da ono što smo slavili sada moramo nastaviti živjeti u svijetu. Zato, kršćanski brate i sestro, Isus te zove, ne boj se, ne skrivaj se sada sam po sakristijama i crkvama ma kako ti ondje bilo lijepo, iziđi na ulice ovoga svijeta, ondje ti je mjesto, i ondje poput svoga božanskoga Učitelja naviještaj ljubav i blizinu Božju svemu stvorenju!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 13 vel 2010 15:47 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 24 tra 2009 21:44
Postovi: 3250
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 15 zahvala
Zahvaljeno je: 32 zahvala
Molitva za naš brak

Nebeski Oče, zahvaljujemo ti za Tvoj pregolemi dar sakramenta braka. Omogući nam rasti u prisnosti s Tobom i jedno s drugim. Pouči nas ljepoti opraštanja kako bismo sve više i više postajali jedno u srcu, umu i tijelu. Ojačaj našu međusobnu komunikaciju i pomozi nam da postanemo živim znakovima Tvoje ljubavi. Pomozi nam da budemo primjeri predanja, ljubavi i služenja našim obiteljima i djeci. Učini nas znakovima jedinstva za koje Isus moli na Posljednjoj večeri. Otvaramo se vodstvu Tvoga Svetoga Duha koji nas osnažuje ljubiti u Isusovo ime slijedeći Njegove stope. Amen.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 276 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 28  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr