~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Blagoslov vode po Rimskom obredniku Pavla V. Rimski obrednik izdan po naredbi Pape Svetog Pavla V. i pregledan brižljivošću drugih papa - a ovlašću pape Pija XI. (izdan u Zagrebu 1929. str.254-256) sačuvao je višestoljetnu Predaju i praksu Crkve i što se tiče blagoslova vode.
Nakon općenitih pravila o blagoslovu glavi prvoj, odmah u glavi drugoj donosi „Kako se blagosiva voda“. Za blagoslov se pripravi sol i čista voda.
1. Zaklinjanje i blagoslov soli Svećenik počinje zaklinjanje soli ovim riječima:
„Zaklinjem te, stvore soli, Bogom † živim, Bogom † pravim, Bogom † svetim, Bogom, koji je zapovjedio proroku Elizeju, neka te uspe u vodu, da ozdravi voda od neplodnosti: postani sô zakleta na spasenje vjernih i budi zdravlje duše i tijela svima, koji te uzmu. Neka pobjegne i odstupi od mjesta, na koje se pospeš, svaka utvara i pakost ili himbena prijevara đavolska i svaki nečisti duh, zaklet onim, koji će doći suditi žive i mrtve i svijet ognjem. Amen.“
Svećenik blagoslivlja sol ovim riječima:
„Pomolimo se.
Ponizno molimo neizmjernu blagost tvoju, svemogući vječni Bože, dostoj se u svojoj dobroti blago†sloviti i posve†titi ovaj stvor soli, što si ga dao na porabu ljudskome rodu, da bude na duševno i tjelesno zdravlje svima, koji je uzmu, i da sve, čega se ona dotakne ili što se njom pospe, bude bez ikakve nečistoće i slobodno od svih navala pakosnog duha. Po Kristu Gospodinu našem. Amen.“
2. Zaklinjanje i blagoslov vode Vodu zaklinje ovim riječima:
„Zaklinjem te, stvore vode, imenom Boga † Oca svemogućega i imenom Isusa † Krista Sina njegova Gospodina našega i krepošću Duha †Svetoga, da postaneš voda zakleta za odgonjenje svake neprija-teljske vlasti, i da možeš samoga neprijatelja s njegovim odmetnim anđelima posve iskorijeniti krepošću tog istog Gospodina našega Isusa Krista, koji će doći suditi žive i mrtve i svijet ognjem. Amen.“
Svećenik blagoslivlja vodu ovim riječima:
„Pomolimo se.
Bože, koji si na spasenje ljudskom rodu postavio prevelike tajne u sućanstvo vode, pristani milostivo na naše zazive i ulij jaki svoj blago† slov u ovo počelo, što si ga ugotovio za premnoga očišćavanja. Daj svome stvoru po svojoj božanskoj milosti moć, da služeći tvojim otajstvima odgoni đavle i uklanja bolesti. Daj, da sve, što ova voda poškropi u vjerničkim kućama ili mjestima, bude bez ikakve nečistoće, oslobodi se od štete. Ne bilo ondje kužnoga duha ni pogubnog zraka, odstupile odanle sve zasjede sakrivenoga neprijatelja, i ako je tu što protivno sigurnosti ili miru stanovnika, uzmaklo pred škropljenjem ove vode, da se obrani od svih navala zdravlje, koje prosimo prizivajući sveto ime tvoje. Po Kristu Gospodinu našem. Amen.“
3. Mješanje soli i vode sa molitvom Svećenik križajući tri puta uspe sol u vodu i rekne jednom:
„Miješanje soli i vode skupa neka bude u ime O†ca i Si†na i Duha † Svetoga. Amen
Gospodin s vama. - I s duhom tvojim.
Pomolimo se.
Bože, nepobjedne snage stvoritelju, kralju nesvladive vlasti i vazda veličanstveni slavodobitniče, koji krotiš silu protivne moći, koji svladavaš bijes neprijatelja, što riče, koji dušmansku pakost moćno pobjeđuješ, tebe , Gospodine, dršćući i smjerno molimo i prosimo: pogledaj milostivo ovaj stvor, sol i vodu, blago je prosvijetli i posveti rosom svoje dobrote. Gdje se god njome bude škropilo, odonud po zazivanju svetoga imena tvoga neka umakne svako uznemirivanje nečistoga duha i daleko se otjera strah otrovne zmije, a nama, koji prosimo milosrđe tvoje, svagda se dostoji pomagati sila Svetoga Duha.
Po Gospodinu našem Isusu Kristu Sinu tvojem, koji s tobom živi i kraljuje u jedinstvu istoga Duha Svetoga Bog po sve vijeke vjekova. Amen.“
Blagoslov vode po obnovljenom Rimskom obredniku
U Rimskom obredniku obnovljenom prema odluci Svetog ekumenskog sabora drugog vatikanskog (Zagreb, 1987) o blagoslovljenoj vodi ima ove opće upute i odredbe:
Blagoslovi „uvijek naznačuju osobite duhovne učinke, koje primaju po molbi Crkve. U to uvjerena Crkva se brine da blagoslovna slavlja zaista budu na hvalu Bogu i na Njegovu čast a usmjerena na duhovnu korist naroda. Da bi to bilo što očitije, po staroj Predaji blagoslovni obrasci u prvom redu imaju u vidu slavljenje Boga zbog njegovih darova i suzbijanje vlasti Zloga u svijetu“
[Rimski obrednik: Blagoslovi, Zagreb 1987. Opće napomene br. 10-11;]
„Svako tipično blagoslovno slavlje sadrži dva osobita dijela: prvi je naviještaj riječi Božje, a drugi pohvala Božanske dobrote i prošnja neke zaštite. Slavlje obično započinje i završava kratkim obredima.
Prvi dio ide za tim da blagoslov zaista bude sveti znak koji iz navještaja Božje riječi crpi smisao i djelotvornost. Srce tog prvog dijela jest proglas Božje riječi. ... Drugi dio ide za tim da se obredima i molitvama izrazi pohvala Bogu i da se po Kristu u Duhu Sveto izmoli pomoć. Srce ovog djela predstavlja blagoslovni obrazac ili molitva Crkve, često popraćena posebnim znakom.
U blagoslovne vidljive znakove uz znak križa, kađenje navodi se „škropljenje blagoslovljenom vodom“. „U nekim se Redovima predlaže škropljenje blagoslovljenom vodom. Neka tada služitelji upozore vjernike da se podsjete na vazmeno otajstvo i obnove krsnu vjeru.“ (Rimski obrednik, brojevi: 20-22,26,d)
Na početku obreda blagoslova vode izvan misnog slavlja svećenik kaže :
„Ovaj blagoslov vode sjeća nas Krista, vode žive. Sjeća nas i sakramenta krsta po kojem smo se preporodili iz vode i Duha Svetoga. Kad god dakle budemo ovom vodom škropljeni ili se njome ulazeći u crkvu ili boraveći kod kuće, poslužimo sa znakom križa, Bogu zahvaljujemo za njegov neizreciv dar. I molimo njegov blagoslov da sakrament krsta koji smo primili s vjerom svetim životom posvjedočimo.“
Nakon čitanja Riječi Božje svećenik izriče blagoslovnu molitvu nad vodom:
„Blagoslovljen budi, Gospodine, Bože svemogući! Ti si se u Kristu udostojao blagosloviti nas živom vodom našega spasenja i iznutra nas obnoviti. Dok se služimo ili zaštićujemo škropljenjem ove vode, obnavljaj nam mladost duše da snagom Duha Svetoga neprestano hodimo u novini života. Po Kristu Gospodinu Našem. Amen.“ .“
(Rimski obrednik, brojevi: 1090,1093)
Da drugom mjestu / u dodatku/ kod blagoslova soli se moli:
„Smjerno te molimo, svemogući Bože, dostoj se blagosloviti†ovu sol. Po proroku si Elizeju zapovjedio da se uspe u vodi te ozdravi voda od neplodnosti. Gdje god se bude škropilo ovom vodom sa solju pomiješanom, odbij, Gospodine, od nas svaki nalet neprijateljev i trajno nas čuvaj prisutnošću svoga Svetoga Duha. Po Kristu Gospodinu našemu. Amen“
Kod blagoslova vode moli svećenik: „Svemogući vječni Bože! Tvoj je Sin krštenjem u Jordanu posvetio vodu za službu spasenja. Po škropljenju ove vode
blagoslovi † svoj narod.Neka mu ona bude spomen krsne obnove i otkupljenja svega stvorenoga, da ustraje u tvojoj milosti, živi po zakonu tvoga kraljevstva i postigne život vječni. Po Kristu Gospodinu našemu. Amen.“
(Rimski obrednik, Dodatak A, Blagoslov vode uoči Bogojavljenja, br. 36, stranice 456 -457)
Rimski obrednik obnovljeniuvodi kao novo kod svakog blagoslova čitanje Božje Riječi. Uz kratku homiliju to blagoslovima daje smisao i korist blagoslova. To je u starom obredniku sadržano u proširenijoj molitvi. Obnovljeni Rimski obrednik kod blagoslova vode stavlja naglasak na „spomen krsne obnove i otkupljenja svega stvorenja“, ono što je također i bit krsne vode. Samo u blagoslovu soli se spominje „odbijanje naleta neprijateljeva“.
U obnovljenom Rimskom obredu izostavljeno je uopće egzorciranje vode i soli. Nedostaje molba za zdravlje i tjeranje đavla.
Egzorcisti sada za tjeranje đavla koriste se još uvijek blagoslovljenom vodom po starom Rimskom obredniku pape Svetog Pija V.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~DODATAK: B L A G O S L O V S V I J E Ć A
(PO RIMSKOM OBREDNIKU IZ 1929)
Pomoć je naša u imenu Gospodina.
– Koji stvori nebo i zemlju.
Gospodin s vama.
– I s duhom tvojim.
Pomolimo se.
Gospodine Isuse Kriste, Sine Boga živoga, blago†slovi ove svijeće po našim molbama; ulij u njih krepošću svetoga kri†ža nebeski blagoslov, Gospodine, koji si ih dao ljudskom rodu, da odgone tminu. Neka one znamenjem svetoga kri†ža dobiju takav blagoslov, da od svih stanova, gdje se god užegu ili postave, odstupe knezovi tmine, ustrepću i pobjegnu prestrašeni sa svojim slugama, te se ne usude više uznemirivati ili napastovati onih, koji služe tebi svemogućemu Bogu. Koji živiš i kraljuješ u vijeke vjekova. Amen.
/Rimski obrednik, Zagreb 1929. strana 157/
Prilog: katolički listić sa odobrenjem biskupa
SVETA VODA – JEDNO SREDSTVO U DUHOVNOM BOGATSTVU
Sveta voda je sakramental kojim se poništava laki grijeh. Zbog blagoslova Sveta Crkva potiče upotrebu svete vode kod svoje djece, osobito kod prijetećih opasnosti, kao što je vatra, oluja, bolest i druge nevolje. Svaka katolička kuća morala bi uvijek imati svetu vodu.
ISKORISTIMO PRILIKU DA ZADOBIJEMO MILOSTI KOJE PROIZLAZE UPOTREBOM SVETE VODE.
U malenoj kapljici svete vode sadržano je neizrecivo duhovno bogatstvo...
A TAKO MALO O TOME RAZMIŠLJAMO
Kad bismo sad shvatili, kao što ćemo shvatiti nakon smrti mnoge koristi koje bismo mogli izvući iz svete vode, mi bismo je koristili mnogi češće i s većom vjerom i štovanjem.
Sveta voda ima svoju veliku moć i snagu iz crkvenih molitava koje njezin božanski utemeljitelj uvijek prihvaća.
Evo nekoliko molitava svećenika kad blagoslivlja vodu:
O, Bože, udijeli ovom svome stvorenju (vodi) da bude obdareno Božanskim milosrđem, da odagna đavle i istjera bolesti, da sve što u ovoj kući ili stvarima vjernih bude poškropljeno ovom vodom bude oslobođeno svega nečistog i izbavljeno od škodljivog. Neka sve što prijeti sigurnosti ili miru bude istjerano škropljenjem ove vode, tako da dade zdravlje onima koji traže, zazivajući Tvoje Sveti Ime i da budu očuvani od svih napasti. DODATAK: B L A G O S L O V ULJA (PO RIMSKOM OBREDNIKU IZ 1929)
R. Pomoć je naša u Imenu Gospodina.
O. Koji stvori nebo i zemlju.
Zaklinjanje.
Zaklinjem te, stvore ulja, Bogom † Ocem svemogućim, koji je stovrio nebo i zemlju, more i sve, što je na njima. Iskorijeni se i odstupi od ovoga stvora ulja svaka neprijateljska silo, svaka đavlova vojsko, svaka navalo i svaka utvara sotonska, da svima, koji se njome posluže, bude zdravlje duše i tijela u imenu Boga † Oca svemogućega i Isusa † Krista Sina njegova Gospodina našega i Duha † Svetoga Utješitelja, i u ljubavi istoga Gospodina našega Isusa Krista, koji će doći suditi žive i mrtve i svijet ognjem. Amen
R. Gospodine, usliši molitvu moju.
O. I vapaj moj k tebi da dođe.
R. Gospodin s vama.
O. I s duhom tvojim.
Pomolimo se.
Gospodine Bože svemogući, uz koga s trepetom stoji vojska Anđela, kojih se duhovna služba zna, dostoj se pogledati, blago†sloviti i po†svetiti ovaj stvor ulja, što si ga izveo iz maslinova soka i zapovjedio, da se njim mažu nemoćnici, da ozdrave hvale tebi, živome i pravome Bogu. Podaj molimo, da se izbave od svake bolesti, svake nemoći i svake neprijateljske zasjede oni, koji se budu služili ovim uljem, što gas blago†sivamo u tvoje ime, i da od stvorenja tvoga, koje si otkupio dragocjenom Krvlju Sina svoga, odstupe sve protivštine i nikad ga ne rani ujed stare zmije. Po istom Gospodinu našem Isusu Kristu Sinu tvojem, koji s tobom živi i kraljuje u jedinstvu Duha Svetoga Bog po sve vijeke vjekova. Amen
http://josko.jimdo.com/duhovnost/sveta-voda/