www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 ožu 2024 10:47

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 53 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 17 vel 2014 12:23 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 28 kol 2009 11:42
Postovi: 1552
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 12 zahvala
Zahvaljeno je: 62 zahvala
musavi napisao:
johnny 5, moguce je da sam u krivu, naravno, i voljan sam cut objasnjenje. Ali ne htjeti da nevini ispastaju zbog mojih gresaka, i ne traziti krvnu osvetu da bi se oprostilo mi se ne cine kao neobicne tvrdnje, nego vrlo humane i u skladu s onime sta razumijemo pod ljubav i pravednost u ostalim stvarima. Mislis li drugacije?

Rado bih da mi pojasnis c).

I konacno, niste odgovorili: neovisno o tome sto se ne slazete, mozete li razumijeti da su ove stvari drugima kamen spoticanja kod prihvacanja Isusove zrtve?


Ovaj put ću ti stavit al ubuduće neću, jer imaš Katekizam na netu i sve što te zanima moš pronać.

Dakle c :BEZGRESNO ZACECE

490 Da bi bila Spasiteljeva Majka, Marija je "bila od Boga nadarena darovima koji su u skladu s tako uzvisenom ulogom".Andjeo Gabriel, u casu navjestenja, pozdravlja je kao "milosti punu" (Lk 1,28). I doista, da bi navjestaju svoga poziva mogla dati slobodan pristanak svoje vjere, bilo je potrebno da bude sva nosena Bozjom miloscu.
491 Tijekom vjekova Crkva je postala svjesna da je Marija, ispunjena Bozjom miloscu, bila otkupljena vec od svoga zaceca. Tako dogma o Bezgresnom Zacecu, proglasena od Pape Pija IX. 1854. godine, izjavljuje: Preblazena Djevica Marija u prvom trenutku svoga zaceca, jedinstvenom je miloscu i povlasticom svemogucega Boga, u predvidjanju zasluga Isusa Krista Spasitelja ljudskog roda, bila ocuvana od svake ljage istocnoga grijeha. 492 Sav taj "sjaj sasvim jedinstvene svetosti" koji Mariju "resi vec od prvog casa njezina zaceca" dolazi joj potpuno od Krista: ona je "otkupljena na uzvisen nacin u vidu zasluga svoga Sina". Vise nego bilo koju drugu stvorenu osobu, Otac ju je "blagoslovio svakim blagoslovom duhovnim u nebesima, u Kristu" (Ef 1,3). U njemu ju je izabrao, "prije postanka svijeta, da bude `sveta i neporocna' pred njim u ljubavi" (Ef 1,4).

493 Oci istocne Predaje nazivaju Majku Bozju "Presveta" ("Panaghia"), caste ju kao "slobodnu od svake ljage grijeha, kao oblikovanu od Duha Svetoga i ucinjenu novim stvorenjem". Miloscu Bozjom, Marija je cijelog svog zivota ostala cista od svakog osobnog grijeha.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 12:32 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 21 ožu 2012 23:56
Postovi: 96
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Božja ovčica napisao:
Jer i Židovi znake ištu i Grci mudrost traže, a mi propovijedamo Krista raspetoga: Židovima sablazan, poganima ludost.........

vece ljubavi nitko nema od ove: da tko zivot svoj polozi za svoje prijatelje

Pametnome dosta! ;)


Kao sto rekoh, ljubav onog koji zivot svoj polozi za svoje prijatelje nije upitna, ali moje je pitanje je li pravedno i dobro pristati na to da drugi ispastaju za moje grijehe.

S obzirom da se tvoj odgovor svodi na to "to je misterij" (sto me ne smeta samo po sebi), mozes li razumijeti zasto druge ova pitanja mogu muciti?



johnny 5, znaci smatras da Bog NE MOZE i drugima udijeliti tu milost i povlasticu da se rode bez istocnog grijeha, kao sto je udijelio Mariji?
Inace, poanta pitanja pod c) je vise bila u tome da mi se ne cini smislenim da je nas potrebno iskupiti za nesto sto su ucinili nasi daleki preci.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 12:34 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 12:42
Postovi: 290
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
musavi napisao:
S obzirom da se tvoj odgovor svodi na to "to je misterij" (sto me ne smeta samo po sebi), mozes li razumijeti zasto druge ova pitanja mogu muciti?

Mogu razumjeti.. Nemaš vjere.. Ali ako moliš za tu milost, Otac nebeski će ti je rado dati.. :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 12:38 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 21 ožu 2012 23:56
Postovi: 96
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
To je druga tema, ali drago mi je da smo se slozili da su ovo problematicne i teske stvari (a sto nije!), koje jedino mozemo iskreno i "njezno" istrazivati, kud god nas to odvelo :wink:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 12:49 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 12:42
Postovi: 290
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
musavi napisao:
To je druga tema, ali drago mi je da smo se slozili da su ovo problematicne i teske stvari (a sto nije!), koje jedino mozemo iskreno i "njezno" istrazivati, kud god nas to odvelo :wink:

Rekoh ti, odi probaj nježno istjerati sotonu iz opsjednute osobe.. :wink:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 14:19 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2401
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Citat:
ali moje je pitanje je li pravedno i dobro pristati na to da drugi ispastaju za moje grijehe.


Da shvaćaš kakav je Pakao, ne da ne bi sumnjao u pravednost toga i pogotovo logiku, nego bi grebo ko mačak da dobiješ tu milost!!
I imaš slobodnu volju, ne moraš ti prihvatiti tu žrtvu da bi ti bilo oprošteno, to je sad kompletno tvoja stvar. Krist se je žrtvovao za one koji to žele prihvatiti jer mu je jasno što su VJEČNE MUKE, i ako se je on dao na takav način i Božanska je osoba, onda nemam razloga sumnjati u to, kao niti u sve ostalo, jer sve što On čini je savršeno.
A ti musavi, ako ne želiš ne moraš!!
Shvatiti ćeš o čemu je riječ, samo da ne bude prekasno!! 8)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 14:22 
Odsutan
Moderator
Moderator

Pridružen: 09 lis 2013 19:27
Postovi: 828
Lokacija: Požeška biskupija
Podijelio: 358 zahvala
Zahvaljeno je: 292 zahvala
Moram naglasiti da ovo nije odgovor na pitanja.
Tako da ,ovo nije za raspravu,već za sve one(Božja ovčica :) ) koji to žele pročitati
i saznati možda još nešto novo ili možda sve to shvatiti iz nekog drugog kuta. :)
Korisno je,pa tko ima volje i vremena ,neka čita. :)

- citati koje ću staviti su iz knjige "Susret sa živim Bogom" prof.Tomislava Ivančića
- svi citati se nalaze pod ovim naslovom 3.ISUS KRIST I OTKUPLJENJE
-stavila sam po redu ,ali ne sve ,preskačem citate iz Biblije(tko hoće detaljnije čitati,ipak treba uzeti knjigu)

"Crkva od svog početka vjeruje da je Isus Krist otkupio svijet.
On je Spasitelj svakoga čovjeka i cijeloga svijeta.
Što je spas?To je mogućnost da živimo slobodno.
To je spoznanje da je svijet smrti,grijeha i mržnje osuđen,
da je na izdisaju,a Božji-slobodni svijet-sve snažniji u ljudima i u svijetu.
To je spoznanje da čovjekov život nije samo ovo kratko razdoblje
boravka na zemlji,nego je vječan.Smrt je samo kratki prolaz.
Čovjek je još tu usred mržnje,patnje ,besmisla,užasa,nepravdi,pokolja i pakla,
no već u sebi nosi klice slobode.Dana mu je nada.

Time što nam je Isus dao spoznati da smo od Boga izišli i da k Bogu idemo,
nije više stanje isto kao kad to nismo znali.
Time što znamo da je Isus pobijedio grijeh i smrt,
svijet nije više kao prije.
Svjesni smo tko smo,kamo idemo i što možemo.
Znamo čiji smo i što trebamo činiti.

Isus je prisutan u svakoj našoj patnji,na našoj je strani,
na strani čovjeka ,protiv Zloga.
Ipak,koliko god se mi borili i prihvaćali kušnje,
otkupljenje nam je darovano.Krist je to izvojevao.
Naše je da hodamo u toj slobodi sve do potpune slobode u nebu.

ISUS KRIST OTKUPITELJ

U čemu je Kristovo otkupljenje?
Da bismo to znali,potrebno je znati najprije tko je Isus Krist.
Isus je ime čovjeka,ime Isus znači Spasitelj.
Krist pak znači Pomazanik.Naziv Krist,dakle,naziv je za službu
koju Isus ima u povijesti čovječanstva.
Krist stoga znači da je Isus Posrednik između Boga i ljudi,
donositelj Božjeg kraljevstava među ljude.
Krist ujedno znači da je Isus Božji poslanik i Sin Božji.

Isus je ,prema tome, i Bog i čovjek.
Njegova božanska osoba nosi ljudsku i božansku narav.
Isus je povijesna osoba.
O tome svjedoče ne samo Crkva i evanđelja nego i
židovski,grčki i rimski pisci i povjesničari.

Isus nije slučajna osoba.
Unaprijed je predskazan njegov dolazak.

Svi koji mu povjeruju ,svjesno i opredijeljeno,
čine njegova djela,doživljavaju slobodu savjesti i
nalaze smisao i nove snage u zauzetosti za čovjeka u svijetu.
A prije svega nalaze Boga.

No,sigurnost da je Isus Božji Sin,a ne samo čovjek, daje tek vjera.Što je to vjera?
Vjera je ulazak u nove ,božanske predjele stvarnosti i života,ulazak koji se temelji na Božjoj riječi.
Bog zove čovjeka i daje mu obećanje novog života i nove spoznaje.
Kad se čovjek odazove ,susreće se s Bogom i nalazi ono što mu je Božja riječ obećala.
Nov život,nove spoznaje,radost,mir i susret s Bogom dokaz su istinitosti Božje riječi.

U vjeru uvodi Božja snaga,milost,Duh Sveti.
Sigurnost vjeri daje susret s Bogom,iskustvo Boga koje se događa tek onda
kad se čovjek snagom milosti uputi u pravcu koji mu pokazuje Božja riječ.

Treba nadodati da je kršćaninova sigurnost sigurnost vjere,a ne znanstvena sigurnost.
Znači to je sigurnost povjerenja osobi,a ne matematičko -logička sigurnost.
Kao djetetovo povjerenje u majku.Vjera nije samo predmet razuma.
Ipak,bez dovoljne razumske sigurnosti ne može nastati prava duboka vjera.
Jer,vjera ide preko razuma,ne bez njega.Ona mora biti razumna.
Tako je to i među ljudima.
Ne može se biti znanstveno i matematički siguran u ljubav nekog čovjeka.
I najbliži i najpovjerljiviji prijatelj može iznevjeriti.
U svakom povjerenju ima rizika,makar malo nepovjerenja.
Pa ipak,ljudi moraju i razumski razmišljati o svojim prijateljima.

Razlika između povijesnih dokaza o Cezaru,Sokratu i Napoleonu s jedne strane,
te dokaza o Isusu s druge strane,jest u tome što Isus i danas živi
i što ga vjernici i danas snažno susreću.
Oni ga susreću u Riječi i Duhu Svetome po molitvi.
Vjera je povjerenje dano osobi.
To znači,čovjek uvijek može posumnjati i odbaciti vjeru.

Isusov životni moto je bila poslušnost Očevoj volji.
Došao je na svijet da njegovu volju izvrši i da čovječanstvo otme grijehu.

KAKO JE ON OTKUPIO SVIJET?

Do sada smo pokušali razumski prikazati Isusa Krista kao povijesnog Isusa i natpovijesnog Krista.
Razum potpomognut vjerom još dublje spoznaje njega i njegovo djelo.
"Nitko ne dolazi Ocu osim po meni"(14,6)-kaže Isus.Do Boga se ne dolazi ljudskim silama.

Čovjek se ,počinivši grijeh,skrio pred Bogom i ne može sam iz svojeg skrovišta.
Isus mu dolazi u njegov grijeh,uzima ljudsku narav,uzima na sebe sve grijehe,
ulazi u čovjekovo prokletstvo i govoreći o Ocu poziva čovjeka da ga slijedi na putu u slobodu.
On mu zato oprašta grijeh.

Uzeo je našu smrtnu egzistenciju i umro u njoj,a nama darovao novu,svoju ,uskrslu egzistenciju.
Tako ne živimo više mi, nego Krist živi u nama(usp.Gal 2,20).Imamo njegov život ne više svoj.
Uništivši grijeh On nas je pomirio s Bogom.

Zato smo po Kristu zadobili izgubljeni raj i pristup Bogu.
Ali, ne samo da je čovjek opet dobio pravo na izgubljeni raj i
sve prednosti života u raju,nego je dobio mnogo više.
Postali smo dionici božanske naravi.
Izbavljeni smo iz ropstva grijeha,smrti i đavla.
Isus je opet uspostavio pravdu u svijetu.Platio je cijenu za naše otkupljenje.
Uzeo je na sebe našu kaznu.
Nitko se od nas ne bi mogao iskupiti,jer smo uvrijedili neizmjernog Boga.
Bili smo tako prodani kao djeca bezakonja.
Isus je Ocu prinio cijenu za nas i otkupio nas.

"A Gospodin je svalio na nj bezakonje svih nas"(Iz 53,6).
Tako je Isus opet uspostavio poljuljani red u svemiru time što je
uklonio krivnju i nepovjerenje prema Bogu,što je pomirio svijet s Bogom.
Ljudi bez straha opet smiju pred Boga.

Isus je dokinuo nepovjerenje prema Bogu.Ljudi opet mogu prijateljevati s Bogom.
A čim je uspostavljeno prijateljstvo s Bogom,uspostavlja se i povjerenje među ljudima.
"Jer tko ne ljubi svoga brata koga vidi,Boga kog ne vidi ne može ljubiti.
I ovu zapovijed imamo od njega:Tko ljubi Boga,da ljubi i brata svoga"(1 Iv 4,20-21).
Jasno je ,dakle,da čovjek nije mogao sam početi vjerovati i ljubiti.Bog ima inicijativu. "


-u idućem postu ću nastaviti


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 15:18 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 12:42
Postovi: 290
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
ita, hvala na trudu.. baš si me razveselila..
Bog ima inicijativu..
Slika Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 16:11 
Odsutan
Moderator
Moderator

Pridružen: 09 lis 2013 19:27
Postovi: 828
Lokacija: Požeška biskupija
Podijelio: 358 zahvala
Zahvaljeno je: 292 zahvala
-nastavak citata iz knjige "Susret sa živim Bogom" prof.T.Ivančića

"Bili smo mrtvi,zato je Isus morao doći da nas oživi.
Mrtvac ne može sam sebe spasiti i oživjeti.
Istočni je grijeh donio ljudima smrt.
Tu je smrt Isus uništio svojom smrću.
Onda je nama besplatno,nezasluženo,iz ljubavi,
kao milost darovao tu pobjedu nad smrću i taj novi život.
Naša nas djela ne mogu spasiti.

Ali oni koji su oživjeli mogu činiti njegova,Isusova,djela.
To su nova djela koja proizlaze iz zapovijedi ljubavi.
Tu zapovijed sad možemo vršiti,jer nas je zato Isus Krist osposobio.
Tako smo približeni Bogu i pomireni s ljudima.
Tako nastaje novo čovječanstvo.
To novo čovječanstvo prepoznatljivo je u svijetu.
"Po ovome će svi znati da ste moji učenici:ako budete imali ljubavi jedni za druge"(Iv 13,35).
Isus je pobijedio onaj svijet koji je zaveo prvog čovjeka.
"U svijetu imate muku,ali hrabri budite-ja sam pobijedio svijet!"(Iv 16,23)

Budući da je prokletstvo skinuto s čovjeka,i priroda je postala slobodna.
Isus je činio čudesa na prirodi,jer je Gospodar nad njom.
I čovjek to može."Zaista,zaista kažem vam:što god zaištete u Oca,
dat će vam se u moje ime."(Iv 16,23).

Dakle,sve što je izgubljeno u istočnom grijehu,sad je ponovo vraćeno.
"Isus ima umrijeti umjesto naroda,i ne samo umjesto naroda
nego i da razasutu djecu Božju skupi u jedinstvu"(Iv 11,52).

Ljudima su oprošteni grijesi,skinuta im je krivnja,namirena pravda Isusovom žrtvom,
dane su im nove oči,osposobljeni su da ljube Boga i jedni druge,
priroda im je opet postala prijateljska i pokorna,vraćeni su u izgubljeni raj.
A dobili su i puno više-novo srce i novi duh,novi je svijet ušao u staru zemlju;
pobijeđen je Knez ovoga svijeta,stara zmija,Sotona,smrt je pobijeđena,
stari svijet svladan i čovjek je postao novi stvor koji smije biti dijete Božje i baštinik neba.
Isusovo utjelovljenje,smrt i uskrsnuće jesu dakle stvaranje novog svijeta.

OTKUPLJENJE je Kristovo svestrano oslobođenje čovjeka.
To je izlazak iz smrti u život i to iz smrti tijela,duše,duha,savjesti i zajedništva.
Otkupljenje je Kristovo donijelo čovjeku novu spoznaju i novu silu za život.

Isus je jači od grijeha.
On uvjerava ljude da neće biti kažnjeni za svoje grijehe,
da smiju Bogu prići,da je on uzeo na sebe odgovornost za njihov grijeh.
Potrebno je samo da mu to i povjerujemo.On uništava naše grijehe.
Ponudio se i predao za žrtvu umjesto nas.
Tako se svaki čovjek može mirno vratiti u život s Bogom,
jer je Isus otišao u smrt umjesto njega.

On je napokon Bog i ima vlast nad grijehom,te može dijeliti amnestiju kome hoće i kako hoće.
On je ,međutim i čovjek i zato kao predstavnik svih ljudi stupa pred Oca s molbom da im oprosti.
Isus,dakle,jedini na Zemlji i u svjetskoj povijesti može čovjeka osloboditi od osnovnog zla-grijeha i krivnje.
On je predstavnik čovječanstva pred Bogom i predstavnik neba pred čovječanstvom.
On je u biti posrednik.Njegova je bit u tome da jes sav za druge,on je-kaže D.Bonhoeffer-"čovjek za druge".
On stoji tamo gdje mi ne možemo,i stalno nas zagovara i brani,posreduje za nas.

Isus je jači od Sotone.Izgonio je zle duhove,pokazivao je da nad njima ima suverenu vlast,
ljude je oslobađao od robovanja Zlome.On je jedini jači od đavla i njegovih sila.
Ljude nema tko sačuvati od stranih,negativnih sila oko njih,osim Isusa Krista.
Ne samo on nego sada i svi koji vjeruju u njega imaju vlast nad Zlim.
Protiv najopasnijeg,najinteligentnijeg,najlukavijeg i najbrutalnijeg neprijatelja
samo nas Isus može obraniti.Jedino smo u njegovoj blizini sigurni,i mi i svijet.

Isus je pobijedio i svijet.Svijet ima u Bibliji tri značenja.
To je najprije kozmos,svemir,priroda koju je Bog stvorio i koja je dobra,budući da je Božje stvorenje.
To je svijet u koji je smješten čovjek.

Drugo značenje svijeta jesu ljudi i njihova povijest,njihovi napori i promašaji.

Treći smisao svijeta jest Bogu protivan svijet,sile u tom svijetu koje se opiru Božjim projektima o svijetu.
Sveti Ivan kaže da je to"požuda tijela,požuda očiju i oholost života""(1Iv 2,16).

Zapravo je to svijet koji se želi samostalno uzdići mimo Kristova svijeta.
Taj je svijet zapravo apstrakcija.Jer,sav je svijet po Kristu otkupljen i njime obilježen.
Ne postoji neki drugi svijet.Sav svijet,prirodni i ljudski,označen je Kristovim utjelovljenjem,
smrću i uskrsnućem i izvan Krista ne može postojati.Postoji samo u Kristu otkupljeni svijet.
Svijet koji je Isus pobijedio jest onaj koji je nastao istočnim grijehom.
Taj svijet može ući u sve strukture i uzdići ih nad čovjeka i na propast čovjeka.
Đavao je,naime,uvijek"lažac i ubojica ljudi od početka"(Iv 8,44).
Isus je pobijedio taj i takav svijet.

Taj svijet nema budućnosti.Budućnost ima samo svijet pomirenja,praštanja,
pravde za sve,ljubavi i bratstva.

Isus je pobijedio sva zla svijeta.
On je liječio bolesti,zadržavao prijetnju prirode i vladao prirodom,
uskrisivao mrtve i tako pokazao da je pobijedio smrt;
oslobađao od nečovječnih zakona,liječio psihičke i fizičke bolesti,
pomirivao ljude,pokazao da ima vlast i nad životinjama i nad ljudima.
On može zaustaviti ratove i nepravde.

Isus je dakle najpotrebnija osoba Zemlje.
U njemu leže rješenja svjetskih i ljudskih problema.
Novi zavjet pokazuje da se sve gore opisano događalo po Isusovim rukama.
Povijest Crkve dokazuje da su to isto činili oni koji su mu vjerovali.
Problem je u tome kako povjerovati Isusu.
Čim mu se povjeruje događaju se zaista čudesne stvari.
Još više o Isusu Kristu saznat ćemo tako da pročitamo sva četiri evanđelja.
Ali,pažljivo.Isus je takav kakav je opisan,ne onakav kakvog ga zamišljamo."


-možda netko i pronađe odgovore, koje traži nakon što ovo pročita,nadam se :)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 17 vel 2014 16:18 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 19 lis 2013 16:08
Postovi: 232
Lokacija: split
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 9 zahvala
Teško bi bilo voditi simultanku u ovoj raspravi, neću komentirati svaki od postova koji su u međuvremenu na ovoj temi napisani pa molim ostale diskutante da to uvaže. Neću se osvrtati niti na naggar koji sugerira da mi je namjera ponižavati sugovornike. Čovjek koji kao ja nastupa s principa humanizma, gnuša se ponižavanja, a oslanja se na slobodu svake osobe i slobodu razgovora. Odgovorit ću ovdje na najvažniji dio rasprave, a taj je napisala ita. Koja usput kaže da ono što piše nije dogovor na pitanja, a zapravo je sav odgovor u tome.
Evo citiram onaj bitni dio njenog razmišljanja (uz moja podebljanja teksta).
„(…) Isus je opet uspostavio pravdu u svijetu. Platio je cijenu za naše otkupljenje. Uzeo je na sebe našu kaznu. Nitko se od nas ne bi mogao iskupiti,jer smo uvrijedili neizmjernog Boga. Bili smo tako prodani kao djeca bezakonja. Isus je Ocu prinio cijenu za nas i otkupio nas.(…)“
Zapravo ovo što je napisala ita se čini nespornim razumijevanjem citata iz Evanđelja na koja sam usmjerio pažnju na početku. S tom razlikom da ita ovo izvodi kao zaključak mirne duše, a ja ga kao zaključak doživljavam potresno.
Jer u ovim zaključcima stoji objašnjenje smrti, ali ne smrti „zbog“ nego smrti „radi“. Pri tome, ovdje nam ne pomaže i nije potrebo neko dodatno teološko tumačenje jer je ovdje sve jasno, jer je riječ o bazičnim pojmovima života i smrti, uzroka i posljedica, dakle pojmova iz standardnoga hrvatskog jezika koje jako dobro razumije svaki govornik toga hrvatskog jezika.
Smrt je moralnom a i fizičkom smislu posljedica. Za kršćane ona je posljedica grijeha (mada smrt kao posljedica grijeha ne može izdržati kritiku koja dolazi iz teorije evolucije, ali pustimo sada taj dio). U fizičkom smislu smrt je posljedica biologije (starost, bolest, nasilni prekid života). No moralna uzbuna nastaje onda kada smrt prestaje biti posljedica a postane namjera! Kada nastaje ne „zbog nečega“ nego „radi nečega“. U kršćanskom smislu čovjek nema pravo izabrati smrt ni proizvesti smrt, niti svoju niti tuđu. I kada čovjek za drugoga daje život on ga ne smije dati želeći smrt nego u krajnjem slučaju uz rizik smrti ili nemogućnost izbjegnuća smrti.
A evo vidimo kao što piše ita, da smrt postoji kao namjera, kao izbor i kao volja! Tu je smrt cijena da bi se postigao cilj (!) Ita čak bez dvojbe navodi i to da postoji subjekt koji određuje smrt i cilj koji se postiže nakon što se pruži ta cijena. Ja ću izbjeći da eksplicite napišem rečenicu sa subjektom, objektom i predikatom koji dolazi iz njenog elaboriranja. Svakome je vidljiva ta rečenica.
Ja ću samo postaviti pitanja: Ako je tako, zašto? Zašto je potrebna smrt? Kako to da se učinak traženja oprosta izvodi iz smrti? I to ne smrti koja bi bila uvjetovana budućim scenarijem (“ako-onda“). Ne, nego bezuvjetne smrti kao naplate. Ne uznemirava li spoznaja postojanja zadovoljštine kroz smrt?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 53 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 8 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr