www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 ožu 2024 23:51

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 36 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 27 stu 2014 14:51 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
KREPOSTI SE KUŠAJU S ONIM ŠTO IM JE PROTIVNO:

•••Rastumačio sam ti kako čovjek čini korist bližnjemu i kako u tome svatko pokazuje ljubav koju ima prema Meni. Sada ti kažem da se sa bližnjim potvrđuje krepost ustrpljivosti kada prima nepravde: poniznost se kuša s oholicom, vjera s nevjernikom, milosrđe s okrutnikom, blagost i milina sa srditim.
Sve se kreposti stavljaju na kušnju i rađaju se s bližnjim. Stoga, ako dobro promotriš, poniznost je prokušana u oholosti, ukoliko ponizan gasi oholost, pa oholica ne može škoditi poniznome: ni nevjernost nepravednika, koji Mene ne ljubi niti se ufa u Mene, ne škodi onome koji Mi je vijeran; ona ne umanjuje ni vjeru ni nadu onoga koji ih je začeo u sebi po Mojoj ljubavi, nego ih radije jača i potvđuje i u ljubavi bližnjega. Pa premda Moj vijernik vidi nepravednika bez vjere i ufanja u Mene ( jer onaj koji ne ljubi ne može imati vjere ni ufanja u Mene, nego se ufa u vlastitu sjetilnost koja je predmet njegove ljubavi) ipak ne propušta da ga ljubi s vjerom i da uvijek s ufanjem traži kod Mene njegovo spasenje. Tako vidiš da on kuša krepost vjere sa nevjerom i pomanjkanjem ufanja. U ovoj i u drugim stvarima, gdje je potrebno prokušavati, on je prokušava u sebi i u bližnjemu.
Tako se njegova pravednost ne smanjuje nepravednošću bližnjega, nego naprotiv on potvrđuje svoju pravednost, pokazujući da je pravedan po kreposti ustrpljivosti, kao što se u vrijeme srdžbe pokazuje blagost s nježnom ustrpljivošću, a zavist, nepravedno negodovanje i mržnja pružaju priliku da se pokaže tko ima pravu ljubav Božju uz glad i želju za spasenjem duša.
Još ti kažem da se ne samo potvrđuje krepost kod onih koji vraćaju dobro za zlo, nego često puta kreposnik baca živo ugljevlje ljubavnoga ognja koje rastvara mržnju i zlovolju u srcu i u pameti rasrđenog, tako da se često obrati od mržnje na dobrohotnost. Takvo se čudo događa po kreposti ljubavi i savršene ustrpljivosti onoga koji podnosi srdžbu nepravednika, noseći i podnoseći njegova pomanjkanja.
Ako gledaš krepost jakosti i ustrajnosti, one se kušaju u mnogom trpljenju, u nepravdama i klevetama ljudi koji često, nekad nepravdama a nekad ulagivanjem, hoće da pravednoga otrgnu od puta i nauka istine. Ali on ostaje jak u svemu, ako je u svome srcu začeo krepost jakosti: tada je kadar da je stavi na kušnju sa svojim bližnjim. Ako naprotiv u vrijeme kad je postavljena na kušnju poteškoća, krepost nebi dala dobro potvrdu, to ne bi bila krepost osnovana na istini.•••


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 stu 2014 15:28 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 stu 2014 15:29 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
ČETIRI GLAVNE MUKE OSUĐENIKA IZ KOJIH SLIJEDE SVE DRUGE; GNJUSOBA ĐAVLA:

•••Kćerce, jezik nije dostatan da pripovijedi muke ovih bijednih duša. Kao što su tri glavna grijeha, to jest samoljublje iz kojega proizlazi drugi, a to je precjenjivanje sebe, i treći koji slijedi iz drugoga, a to je oholost spojena s nepravdom, okrutnošću i drugim naopakim i nečistim grijesima; tako, velim ti, oni u paklu imaju četiri glavne muke iz kojih proističu sve druge.

Prva je muka što vide da su lišeni toga da Mene vide; i to im je tolika muka da bi, kada bi to bilo moguće, radije izabrali oganj i ostale okrutne muke, samo da Mene vide. Ova muka im obnavlja drugu, muku crva savjesti koji ih stalno grize kad vide da su lišeni Mene i razgovora s anđelima po svojoj krivnji dok vide kako zaslužuju da razgovaraju i da se vide sa đavlima. Ovo gledanje đavla, što je treća muka, podvostručuje svaku njihovu patnju.
Kao što sveti kliču uvijek u gledanju Mene, osvježujući s veseljem plod svojih napora što su ih podnosili za Me tolikim obiljem ljubavi i bolom za sebe, tako naprotiv ovi nesretnici obnavljaju muke gledajući đavle, jer poznavajući njih bolje poznaju sebe, to jest poznaju da su ih svojom krivnjom postali dostojni. Na taj način onaj crv grize sve više i oganj savjesti ne prestaje nikad gorjeti.

Još se više povećava njihova muka, jer vide đavla u njegovom obliku, koji je tako strašan da ga nijedno ljudsko srce ne može predočiti. A, ako se dobro sjećaš, Ja sam ti ga jednom pokazao u malenom razmaku vremena, u jednom hipu, a ti si, čim si se vratila k sebi, govorila da bi radije hodila po ognjenom putu i po njemu išla do sudnjega dana, negoli da ga ikada više vidiš. Pa premda si ga vidjela, još dobro ne znaš kako je strašan, jer se on, po Božanskoj Pravdi, pokazuje još strašnijim duši koja je lišena Mene; više ili manje prema težini svojih grijeha.

Četvrta muka je oganj; oganj koji gori a ne izgara, jer nije moguće da se bitak duše uništi. Duša nije materijalna stvar, da bi je oganj mogao poništiti, nego je netjelesna. No Ja sam po Božanskoj Pravdi dopustio da oganj pali osuđene, mučeći ih a ne poništavajući, pekući ih uz prevelike muke, na različite načine prema različitosti grijeha, i manje ili više već prema težini grijeha.

Iz ovih četiriju muka proizlaze sve druge, kao zima, vrućina, škripanje zubi. I tako u svojoj bijedi primaju vječnu smrt nakon prvog pokaranja za sud i za nepravdu koje im je bilo dano za života a da se nisu popravili, i zatim u drugom pokaranju na času smrti, kad se nisu htjeli pouzdati u Mene ni kajati se zbog uvreda Meni nanesenih, nego samo zbog svoje muke.•••


Zadnja izmjena: marxonz; 28 stu 2014 15:40; ukupno mijenjano 1 put/a.

Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 stu 2014 15:31 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 stu 2014 15:32 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
ZABLUDA ONIH KOJI LJUBE BOGA I SLUŽE MU RADI SVOJE UTJEHE I UŽITKA:

•••Govoreći ti o nesavršenoj ljubavi neću da prešutim jednu zabludu u koju mogu upasti oni koji Me ljube radi svoje utjehe. Znaj dakle da, kad Me moj sluga nesavršeno ljubi, on više traži utjehu, radi koje me ljubi, negoli Mene. A to vidimo iz činjenice da se zbunjuje ako mu pomanjka duhovna utjeha, to jest utjeha duha, ili pak vremenita.
To se događa svjetovnim ljudima koji obavljaju koji kreposni čin dok imaju sreće, a kad nadođe teškoća koju Ja šaljem za njihovo dobro, zbunjuju se u ono malo dobra koja su činili. Pa kad bi netko upitao jednoga od njih: "Zašto se zbunjuješ?", odgovorio bi: "Jer sam naišao na teškoću, pa ono malo dobra što sam činio čini mi se kao da sam izgubio, jer to sada ne činim onim srcem ni onim duhom koji sam činio prije. To se događa zbog nadošle poteškoće, jer mi se prije činilo da radim više, mirnije i spokojnijim srcem, negoli sada.
Njih vara njihova ugodnost. Nije točno da je teškoća uzrok tome, niti da Me manje ljube niti da se manje trse, jer djelovanje koje obavljaju u vrijeme teškoće vrijedi toliko koliko i prije, u vrijeme utjehe; dapače bi moglo i više vrijediti kad bi imali ustrpljivosti. Ali to se događa zato što u vrijeme sreće uživaju u svome djelovanju, ugađaju Mi malim djelima kreposti i umiruju svoj duh s ono malo što djeluju. A kad su lišeni onog užitka u koji su se smjestili, čini im se da im je oduzeto odmaranje u njihovom djelovanju. Međutim to nije tako.
Njima se događa kao čovjeku koji se nalazi u perivoju i u njemu se odmara radeći, jer u tom nalazi ugodnost. Čini mu se da se odmara u radu; on se naprotiv odmara u ugodnosti koju osjeća. I zaista je istinito da više uživa u perivoju negoli u svome radu, jer, ako mu oduzmeš perivoj, osjeća se lišenim ugodnosti. Da je postavio glavni užitak u rad, ne bi bio izgubio užitak, nego bi ga uvijek zadržao kod sebe. Ako netko hoće, neće izgubiti užitak u radu, ako mu bude oduzet užitak sreće, kao i čovjeku iz perivoja.
Ljudi se, dakle, varaju u djelovanju, koji je motiv njihove ugodnosti. Takvi običavaju reći: " Znam da sam radio bolje i da sam imao više utjehe prije ove teškoće negoli je imam sada: onda mi je bilo ugodno činiti dobro; ali sada nemam ni koristi ni ugodnosti". Njihova misao ni govor nisu ispravni, jer da im je bilo ugodno zbog dobra iz ljubavi prema kreposti, ne bi bili izgubili ugodnost, niti bi im ona bila pomanjkala, dapače bi im se bila povećala. Ali budući da se njihovo dobro djelovanje temeljilo na osjetnom uživanju, zato im je pomanjkala.
Ovo je zabluda u koju obično upadaju ljudi u dobrom djelovanju. Oni se sami varaju od svog osjetnog užitka.•••


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 28 stu 2014 15:36 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 01 pro 2014 17:47 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
BOG UZIMA DA NJEGA PROGONI ONAJ KOJI PROGONI CRKVU; OVAJ GRIJEH JE TEŽI OD SVIH DRUGIH:

•••Kad bi Me pitala zbog kojeg sam ti razloga kazao da je grijeh onih koji progone svetu Crkvu teži od svih drugih grijeha i zašto Ja neću da im se uskrati dužno poštovanje, uza sve njihove manjkavosti, Ja bih ti odgovorio i odgovaram ti da se svako poštovanje, koje se iskazuje njima, ne iskazuje njima, nego Meni, snagom Krvi koju sam dao da oni dijele. Da nema ovoga, vi biste ih poštovali koliko poštujete svjetovne ljude, i ne više. Zbog ove tajne prisiljeni ste poštivati ih; k njihovim rukama treba dolaziti, ne ukoliko su ljudi, nego zbog moći koju sam im dao, ako hoćete da primate sakramente svete Crkve; jer ako ih, dok ih možete imati, nećete, već ste, i umrijet ćete, u stanju osuđenja.

Tako, poštovanje koje im se iskazuje nije njihovo, nego pripada Meni i ovoj slavnoj Krvi koja je jedno sa Mnom, po ujedinjenju Božanske naravi sa čovječanskom. I kao što je poštovanje koje se iskazuje njima Moje, tako je također i nepoštivanje; jer sam ti već rekao da ne smijete njima iskazivati poštovanje radi njih, nego radi ugleda što sam im ga Ja dao.

I ne smijete ih vrijeđati; jer vrijeđajući njih vrijeđate ne njih, nego Mene. Već sam zabranio i rekao da svjetovnjaci ne vrijeđaju moje kriste. Nitko se ne može ispričati i reći: >>Ne činim nepravdu niti sam protivan svetoj Crkvi, nego se protivim manjkavostima zlih pastira<<. Ovaj laže na svoju glavu i, kao zaslijepljen sebeljubljem, toga ne vidi; to jest vidi, ali se pričinja da ne vidi, zato da prikrije žalac svoje savjesti. Morao bi vidjeti i vidi da progoni Krv, a ne njih.
Meni se nanosi nepravda, kao što se Meni iskazuje poštovanje, i tako se na Mene odnose štete, poruge, prostaštva, sramoćenje i prijekori koji se nanose njima, jer sam Ja rekao i opet govorim: >>NEĆU DA SE DIRAJU MOJI KRISTI<<. Ja sam tu da ih kaznim, a ne oni. Ali nepravednici pokazuju koliko nepoštovanje imaju prema Krvi i kako u maloj cijeni drže dragocjenost koju sam dao za spasenje i život njihovih duša. Vi niste mogli imati od Mene veće stvari nego li da primite za hranu Mene samoga, pravog Boga i pravog čovjeka.

Ali pošto se poštivanje prema mojim službenicima nije odnosilo na Mene, stoga su ga ljudi smanjili, te ih progone videći na njima mnoge grijehe i manjkavosti. Kad bi bili zaista gojili poštovanje prema njima iz obzira prema Meni, ne bi ga bili odbacili ni zbog koje manjkavosti, jer se snaga ovog Sakramenta ne smanjuje zbog njihove manjkavosti: zato neka se ne smanjuje ni poštovanje: kad se smanjuje, vrijeđaju Mene.

Ovaj mi je grijeh teži od svih drugih zbog mnogih razloga, ali ću ti reći samo tri glavna.

Prvi je da ono što rade njima, rade Meni. Drugi, da krše Moju zapovijed, jer sam Ja zapovijedio da ih ne diraju, pa time preziru snagu Krvi koju nose od svetog krštenja, jer nisu poslušni, radeći ono što je zabranjeno.

Protive se ovoj Krvi, jer su otkazali poštovanje prema njima i ustali su protiv njih velikim progonom. Oni su kao istrunuli članovi, odsječeni od otajstvenog tijela svete Crkve, pa ako nastave biti tvrdokorni u ovoj pobuni i nepoštivanju, kad preminu stižu k vječnoj osudi. Istina je da kad dođu na posljednji čas, ako se ponize i priznaju svoju krivnju i ako se žele pomiriti sa svojom Glavom, iako to ne mogu onog časa, dobivaju oproštenje. Ali neka ne odlažu čas obraćenja, jer ga nisu sigurni imati.

Drugi razlog zašto je njihov grijeh veći od drugih stoji u tome što je to grijeh počinjen iz zlobe i svjesno: oni znaju da ga ne mogu počiniti u dobroj vjeri pa, čineći ga, griješe. To je uvreda počinjena s naopakom ohološću, bez tjelesnog užitka: dapače je na štetu duši i tijelu. Duša je na šteti zbog lišenja milosti, i često ih grize crv savjesti; zatim se vremeniti bitak troši u službi zloduha, i tijela su mrtva kao što su mrtve životinje.

Tako je ovaj grijeh počinjen posebno protiv Mene, te je učinjen a da nije obojen vlastitom koristi ili bilo kakvim užitkom, nego je počinjen zlobno i s dimom oholosti. Ova se oholost rodila iz sjetilnog sebeljublja i iz onog straha što ga je imao Pilat koji je, iz straha da ne izgubi gospodstvo, ubio Krista Jedinorođenog mojeg Sina. Tako su činili i čine oni.

Svi su drugi grijesi počinjeni ili iz nerazumijevanja, ili iz neznanja, ili iz zlobe kakva se nalazi kad čovjek pozna zlo što čini, pa Me vrijeđa radi neuredne ugodnosti i užitka što ga nalazi u grijehu ili radi kakve druge koristi; vrijeđajući Mene šteti i vrijeđa svoju dušu i dušu bližnjega. Mene vrijeđa, jer ne daje slave ni hvale mojemu Imenu; bližnjega vrijeđa, jer mu ne pruža pažnje ni ljubavi.
S ovim Me grijesima ne udara kao da bi Me izravno vrijeđao, dok sebi nanosi zlo: takvo mi se vrijeđanje ne sviđa zbog njegove štete.

Naprotiv, druga je uvreda učinjena pravo i izravno Meni. Drugi grijesi imaju neko obojenje dobra i počinjeni su nekim posredstvom stvorenja; dapače sam ti rekao da se svaki grijeh i svaka krepost vrši posredstvom bližnjega. Grijeh se počinja kad nestane ljubavi prema Meni, Bogu, i prema bližnjemu; krepost se vrši prihvaćanjem Božanske ljubavi: grešnici, vrijeđajući bližnjega, vrijeđaju Mene.

Ali pošto sam među svojim razumskim stvorovima izabrao ove moje službenike, koji su moji pomazanici, zato da poslužuju Tijelo i Krv mojega Jedinorođenog Sina, vaše ljudsko tijelo združeno s mojom Božanskom naravi, tako da kad posvećuju oblače osobu Krista, moga Sina, onda vidiš da je uvreda počinjena Njemu; a pošto je učinjena Njemu, učinjena je Meni, jer smo Mi jedna te ista stvar.

Ovi bijednici progone Krv i lišavaju se dragocjenosti i ploda Krvi. Ova uvreda počinjena Meni, a ne mojim službenicima, Meni je teža, jer smatram da njima ne treba pripisivati ni časti, ni progona, nego Meni, to jest slavnoj Krvi, s kojom sam Ja jedna te ista stvar. I kažem ti da, kad bi na jednoj strani bili svi ostali grijesi što su ih oni počinili, a na drugoj strani ovaj, teži bi mi bio ovaj sam, nego drugi. Razlog sam ti već očitovao zato da bi ti imala više gradiva da žališ Meni uvredu i osudu tih bijednika, da bi se tako, žaljenjem i gorčinom tvojom i drugih mojih slugu, raspršila, po mojoj Dobroti i Milosrđu, tolika tama koja je pala na ove trule udove odsječene od otajstvenog tijela svete Crkve.

Ali Ja ne nalazim nikoga koji bi žalio nad progonstvom koje se vodi protiv ove slavne i dragocjene Krvi. A vrlo mnogo nalazim onih koji Me neprestano udaraju strelicama neuredne ljubavi i ropskog straha i precjenjivanja samih sebe. Kao zaslijepljeni pripisuju sebi na čast ono što je na sramotu, a na sramotu pripisuju ono što bi im bilo na čast, to jest da se podlože svojoj Glavi. Zbog ove su se manjkavosti podigli i podižu se oni, da progone ovu Krv.•••


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 10 pro 2014 01:02 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
ROPSKI STRAH BEZ LJUBAVI PREMA KREPOSTI NIJE DOVOLJAN DA DADE VJEČNI ŽIVOT; ZAKON STRAHA I ZAKON LJUBAVI TREBAJU BITI UJEDINJENI:

•••Gle, oni su se uzdigli nad bljutavštinu smrtnoga grijeha pomoću ropskog straha; ali ako se ne uzdignu po ljubavi prema kreposti, njihov ropski strah ne može biti dostatan da im se dade vječni život. Ljubav, naprotiv, sjedinjena sa svetim strahom, dovoljna je; jer se Božji zakon temelji na ljubavi skupa sa svetim strahom.

Zakon Staroga zavjeta, što sam ga dao Mojsiju, bijaše zakon straha, jer je utemeljen samo na strahu, nakon što su ljudi, sagriješivši, bili podložni da trpe zasluženu kaznu.
Novi je Zakon, naprotiv, zakon ljubavi, zakon što ga je dala Riječ, moj Jedinorođeni Sin. On je utemeljen na ljubavi. No s novim zakonom nije se poderao stari, nego se dopunio, kako je rekla moja Istina: >> Nisam došao ukinuti Zakon, nego dopuniti<<. On je ujedinio zakon straha sa zakonom ljubavi. Ljubavlju mu je dignuta nesavršenost straha pred kaznom; ali mu je ostala savršenost svetog straha, kojim se boji grijeha ne zbog vlastite štete koja iz grijeha proizlazi, nego zbog toga da ne uvrijedi Mene koji sam Vrhovno Dobro.
Tako je nesavršeni zakon postao savršenim po zakonu ljubavi.
Kada su došla ona ognjena kola, koja su moj Jedinorođeni Sin, koji je u vašu ljudskost donio oganj moje ljubavi, obiljem je milosti dignuta kazna grijeha, koji se počinjaju, to jest dopušteno je da se grijesi ne kazne u ovom životu čim su počinjeni, kako je bilo naređeno u Mojsijevu zakonu. Sada nije tako; ropski strah dakle nije potreban.

Ali nek se ne misli da grijeh nije kažnjen: kazna je pridržana za drugi život, kad se duša odijeli od tijela, osim da ga osoba kazni sama u ovom životu savršenim okajanjem. Dok čovjek živi, vrijeme je milosrđa; ali kad umre, bit će vrijeme pravde.

Čovjek se, dakle, mora uzdići od ropskog straha da stigne do ljubavi i svetog straha prema Meni. Nema drugog sredstva da opet ne padne u rijeku, kad nadođu valovi suprotivština ili trnje ljudskih utjeha, koje su sve trnje što bode dušu koja ih ljubi i neuredno posjeduje.•••


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 10 pro 2014 01:13 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
..


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 10 pro 2014 01:14 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 23:37
Postovi: 308
Podijelio: 25 zahvala
Zahvaljeno je: 50 zahvala
SVAKOJ DUŠI KOJA ISTINSKI HOĆE SLUŽITI BOGU POTREBNO JE SVJETLO RAZUMA:

•••O preljubljena, o predraga, o slatka moja kćerce i zaručnice, uzdigni se iznad sebe i otvori razumsko oko da vidiš Mene, neizmjernu Dobrotu, neizrecivu Ljubav koju gojim prema tebi i prema drugim svojim slugama. Otvori uho osjećaja svoje želje, jer inače ne bi vidjela i ne bi mogla čuti; jer duša, koja ne gleda okom razuma u predmet moje Istine, ne može moje Istine čuti ni upoznati. Stoga hoću da se uzdigneš iznad svoga osjećaja, to jest iznad sjetilnog osjećaja, da je bolje upoznaš; a Ja, koji se radujem tvojem pitanju i tvojoj želji, udovoljit ću ti. Ne zato da bi od vas došlo k meni povećanje radosti, jer " Ja jesam koji jesam", koji činim da vi rastete, a ne vi da Ja rastem, nego se u istoj mojoj radosti radujem svojem djelu.

Tada ona duša posluša, te se uzdigne nada se da upozna istinu o onom što je pitala, a vječni Bog reče: Zato da bi ti mogla bolje upoznati ono što ću ti reći, počet ću ispočetka od onog što si Me pitala i govorit ću o trima svjetlima koja izlaze iz Mene, pravog svjetla.

Prvo je općenito svjetlo, koje je dano onima koji se nalaze u redovitoj ljubavi. Premda sam ti govorio o ovomu i o drugima, ponovit ću ti mnoge stvari zato da bi tvoje nisko shvaćanje moglo bolje razumjeti ono što si htjela znati. Druga dva svjetla odnose se na one koji su se okrenuli od svijeta i koji teže k savršenosti. O tome ću ti objasniti što si Me pitala, izlažući ti u pojedinostima ono što sam ti napomenuo općenito.

Ti znaš da bez razumskog svjetla nitko ne može hoditi putem istine. Ovo razumsko svjetlo vi dobivate od Mene, koji sam istinsko svjetlo, s razumskim okom i sa svjetlom vjere što sam vam ga dao u svetom krštenju, ako ga vi ne ukinete svojim opačinama. U krštenju ste primili vjeru posredstvom i snagom Krvi Jedinorođenog moga Sina. Ova vjera, uvježbana do kreposti svjetlom naravnog razuma prosvijetljenog vjerom, daje vam život, omogućava vam hoditi putem istine, i s tim ćete svjetlom stići k Meni, pravom Svjetlu, a bez njega ćete stići u tamu.

Vama su potrebna dva svjetla, dobivena od ovog svjetla, a ovima ću dodati treće. Prvim svjetlom ste rasvijetljeni da upoznate prolazne stvari svijeta, koje sve prolaze kao vjetar. Ali ih ne možete dobro poznavati, ako ne upoznate svoju krhkost, koliko je sklona na zlo po onom naopakom zakonu koji je vezan za vaše udove da se oslobodite Mene, svog Stvoritelja. Ne stoji da bi po ovom zakonu netko mogao biti prisiljen počiniti i najmanji grijeh ako to neće, ali se taj zakon, nažalost, bori protiv duha. I nisam dao ove zakone zato da Moje stvorenje obdareno razumom bude pobijeđeno, nego zato da poveća i prokuša krepost duše, jer se krepost prokušava samo s protivnostima. Sjetilnost se protivi duhu, i zato u borbi protiv nje duša kuša ljubav prema Meni, svojem Stvoritelju. Kada biva prokušana? Kad protiv sjetilnosti podiže mržnju i žaljenje.

Ovaj sam joj zakon dao i zato da je sačuvam u pravoj poniznosti. Stvarajući dušu na svoju sliku i priliku i postavljajući je na toliko dostojanstvo i ljepotu pridružio sam joj najprostiju stvar koja postoji, te joj dadoh naopaki zakon vezujući je uz tijelo koje je oblikovano od najprostijeg elementa zemlje, zato da, vidjevši svoju ljepotu, ne bi po oholosti podigla glavu protiv Mene. Onaj koji ima ovo svjetlo, koliko je tijelo uzrok poniženja za dušu, nema zašto da se oholi, nego se istinski i savršeno ponizuje. Ovaj zakon ne sili na nikakvu krivnju grijeha mlohavom svojom navalom, nego je uzrok da vi upoznate sami sebe i slabu čvrstoću svijeta.

To mora vidjeti razumsko oko svjetlom vjere, koje je zjenica oka. To je ono potrebno svjetlo što ga nužno mora imati svako razumsko stvorenje ako hoće da učestvuje u životu Milosti, bilo ono u bilo kojem stanju, pa i u plodu Krvi neokaljanog Jaganjca. Ovo je zajedničko svjetlo što ga mora imati svaka osoba: tko ga nebi imao nalazio bi se u stanju osuđenja. Po pomanjkanju ovog svjetla neki nisu u stanju Milosti. Koji ga nema ne pozna zloću ni uzrok grijeha, pa se ne može kloniti grijeha ni mrziti ono što mu je uzrok. Tako ni onaj koji ne poznaje uzrok dobra, to jest krepost, ne može ljubiti ni želiti Mene koji sam vrhovno Dobro; niti snagu koju sam vam Ja dao kao oruđe i sredstvo da vam dadem Milost.

Tako vidiš koliko vam je to svjetlo potrebno, jer se vaši grijesi sastoje samo od toga da ljubite ono što Ja mrzim, a mrzite ono što Ja ljubim. Ja ljubim krepost, a mrzim opačinu: tko ljubi opačinu mrzi krepost, vrijeđa Mene te je lišen moje Milosti. On hoda kao slijep, ne poznavajući uzroka zla, to jest sjetilnog sebeljublja, ne mrzi samog sebe, ne pozna opačinu niti zala koja mu s opačinom dolaze. On ne pozna kreposti ni Mene koji sam uzrok kreposti koji mu daje život, niti pozna dostojanstva u kojem živi i dolazi k milosti pomoću kreposti.

Tako vidiš da je nepoznavanje uzrok njegova zla. Dakle je potrebno imati to svjetlo.•••


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 36 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 13 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr