www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 ožu 2024 20:39

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 122 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 06 sij 2014 19:41 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 08 srp 2013 20:03
Postovi: 518
Lokacija: Panzergruppe 2
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Mr.Samson napisao:
Knjigu istine nisam čitao a ono što sam u medjuvremenu saznao o toj knjizi je dovoljno da je smatram obićnim smećem.

"Ako hoda kao patka,..." :wink:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 12 sij 2014 12:42 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 13 kol 2011 12:59
Postovi: 525
Podijelio: 2 zahvala
Zahvaljeno je: 15 zahvala
lyra1 napisao:
Mr.Samson napisao:
Sve religije trebaju postati jedna svjetska religija.


Ajde molim te daj poveznicu na izvor gdje se vidi takva Papina izjava.
nema rekla kazala...


Mr.Samson ja i dalje čekam odgovor. Želim vidjeti Papinu izjavu u kojoj se ovako nešto tvrdi.

Mr.Samson napisao:
Jednostavno je provjeriti što je papa Franjo rekao jer se sve njegove izjave daju u javnosti i javnost ih bilježii komentira.


Još bolje, znači uskoro ćemo dobiti odgovor :)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 05 vel 2014 21:20 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 30 pro 2013 19:05
Postovi: 79
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
lyra1 napisao:
lyra1 napisao:
Mr.Samson napisao:
Sve religije trebaju postati jedna svjetska religija.


Ajde molim te daj poveznicu na izvor gdje se vidi takva Papina izjava.
nema rekla kazala...


Mr.Samson ja i dalje čekam odgovor. Želim vidjeti Papinu izjavu u kojoj se ovako nešto tvrdi.

Mr.Samson napisao:
Jednostavno je provjeriti što je papa Franjo rekao jer se sve njegove izjave daju u javnosti i javnost ih bilježii komentira.


Još bolje, znači uskoro ćemo dobiti odgovor :)


Ispričavam se zbog tvrdnje da je papa Franjo zagovarao jednu svjetsku religiju. Ja sam površno pročitao jedan članak i pogrešno ga shvatio.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 06 vel 2014 00:50 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 28 lis 2013 12:42
Postovi: 290
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
Mr.Samson napisao:
Ispričavam se zbog tvrdnje da je papa Franjo zagovarao jednu svjetsku religiju. Ja sam površno pročitao jedan članak i pogrešno ga shvatio.

Kao i Katoličku crkvu i neke dijelove sv.Pisma.. Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 24 vel 2014 17:55 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 15 vel 2012 14:15
Postovi: 429
Lokacija: kc
Podijelio: 3 zahvala
Zahvaljeno je: 8 zahvala
Postovi koji se tiču nerazriješivosti ženidbe premješteni u temu Nerazriješivost ženidbe.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 23 kol 2015 16:16 
Odsutan
Moderator
Moderator

Pridružen: 09 lis 2013 19:27
Postovi: 828
Lokacija: Požeška biskupija
Podijelio: 358 zahvala
Zahvaljeno je: 292 zahvala
Pošto nekad nama katolicima(meni prvoj) nije uvijek baš jasno što to znači da papa ima autoritet,
zapravo što uopće znači da je papa nepogrješiv,treba to s vremena na vrijeme
ponoviti,pročitati i utvrditi da bi bili složni,a ne da se razdvajamo oko toga,jer to je točno definirano.


Članak iz Glasa koncila u kojem prof.Željko Tanjić objašnjava dosta detaljno-
što zapravo znači kad kažemo da je papa nepogrješiv;
http://www.glas-koncila.hr/index.php?op ... ws_ID=2024

-a ovo je baš dio članka koji govori o tome;
Ta je nepogrešivost na djelu kada papa naučava »ex cathedra« (DH 3074).
Što to znači? Odgovor se nalazi u samoj konstituciji:
»Kada vršeći svoju službu učitelja i pastira svih kršćana snagom svog vrhovnog apostolskog autoriteta definira
da neka doktrina koja se tiče vjere i morala treba biti prihvaćena od cijele Crkve« (DH 3074).
Time je jasno da se nepogrešivo naučavanje »ex cathedra«
razlikuje od privatnih i ostalih papinih djelovanja, čak i ako su učiteljske i pastirske naravi,
ako nemaju definitivan i time nepogrešiv karakter.


-važno je zamijetiti ovaj dio-"nepogrešivo naučavanje "ex cathedra" se razlikuje od privatnih i ostalih papinih djelovanja-",
jer tu često nastaju nesporazumi ,a ovo potvrđuje i papa Benedikt XIV u knjizi "Svjetlo svijeta" u razgovoru sa Peterom Seewaldom(str.20.,21.);

PETER SEEWALD: Je li papa stvarno "nepogrješiv",u smislu kako se to u medijima ponekad prenosi?
Apsolutni vrhovnik,čije su mišljenje i volja, zakon?


BENEDIKT XVI : To je krivo.Pojam nepogrješivosti razvijao se tijekom stoljeća.
Nastao je naočigled pitanja postoji li negdje zadnja instancija koja odlučuje.
Prvi je vatikanski sabor,slijedeći dugu tradiciju iz vremena ranog kršćanstva,naposljetku ustvrdio:
Postoji zadnja odluka!Ne ostaje sve otvoreno!
Papa može u određenim okolnostima i uz određene uvjete donijeti zadnje obvezujuće odluke
po kojima biva jasno što vjera Crkve jest,a što nije.
Što ne znači da papa može stalno proizvoditi nešto"nepogrješivo".
Obično rimski biskup djeluje kao i svaki drugi biskup koji ispovijeda svoju vjeru,
koji je naviješta, koji je vjeran Crkvi.
Samo kada postoje određeni uvjeti,kada je tradicija razjašnjena i
kada zna da sada ne djeluje samovoljno,
papa može reći:to je vjera Crkve-i "ne",to nije vjera Crkve.
U ovomu je smislu Prvi vatikanski sabor definirao sposobnost za zadnju odluku
kako bi vjera zadržala svoju obvezatnost.


PETER SEEWALD :Petrova služba,izjavili ste,jamči suglasnost s istinom i autentičnom tradicijom.
Zajedništvo s papom pretpostavka je pravovjernosti i slobode.
Sv.je Augustin to izrazio ovako:"Gdje je
Petar tu je Crkva i tu je Bog."
Ali ova izreka potječe iz jednog drugog vremena,
danas više ne mora vrijediti.


BENEDIKT XVI : Te riječi nisu baš tako formulirane i nije ih formulirao Augustin,ali to sad možemo ostaviti otvorenim.
U svakom slučaju,stari je aksiom Katoličke Crkve:gdje je Petar,tu je Crkva.
Razumije se samo po sebi da papa može imati pogrešna privatna mišljenja.
Ali kada,kako je već rečeno,govori kao vrhovni pastir Crkve,svjestan svoje odgovornosti,
tada više ne govori nešto svoje vlastito što mu je upravo palo na pamet.

Tada je svjestan ove svoje velike odgovornosti i da je istodobno pod Gospodinovom zaštitom
te da takvom odlukom Crkvu ne odvodi ukrivo,nego jamči njezino jedinstvo s prošlošću,
sadašnjošću i budućnošću,a poglavito s Gospodinom.
To je ono što je ovdje posrijedi ;


Ako jedan od najvećih teologa Katoličke Crkve ovako objašnjava nepogrješivost pape,
onda nema dalje propitkivanja,
to je tako i nikako drugačije.
Tu rasprave ne može biti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 23 kol 2015 17:01 
Odsutan
Moderator
Moderator

Pridružen: 09 lis 2013 19:27
Postovi: 828
Lokacija: Požeška biskupija
Podijelio: 358 zahvala
Zahvaljeno je: 292 zahvala
-evo još jednog objašnjenja iz GK ,koje sve ovlasti ima papa;

http://www.glas-koncila.hr/portal.html? ... 6&act=show


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 23 kol 2015 17:11 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
ita napisao:
»Kada vršeći svoju službu učitelja i pastira svih kršćana snagom svog vrhovnog apostolskog autoriteta definira
da neka doktrina koja se tiče vjere i morala treba biti prihvaćena od cijele Crkve« (DH 3074).
Time je jasno da se nepogrešivo naučavanje »ex cathedra«
razlikuje od privatnih i ostalih papinih djelovanja, čak i ako su učiteljske i pastirske naravi,
ako nemaju definitivan i time nepogrešiv karakter.
[/color][/b]


Koliko sam ja shvatio ti si ovo stavila zbog one rasprave na evoluciji. Po ovome gore Društvo pape Pia X-og je u pravu, tj uopće netreba dizat prašinu. Ili ipak postoji još nešto?

ita napisao:
-važno je zamijetiti ovaj dio-"nepogrešivo naučavanje "ex cathedra" se razlikuje od privatnih i ostalih papinih djelovanja-",
jer tu često nastaju nesporazumi ,a ovo potvrđuje i papa Benedikt XIV u knjizi "Svjetlo svijeta" u razgovoru sa Peterom Seewaldom(str.20.,21.);

PETER SEEWALD: Je li papa stvarno "nepogrješiv",u smislu kako se to u medijima ponekad prenosi?
Apsolutni vrhovnik,čije su mišljenje i volja, zakon?


BENEDIKT XVI : To je krivo.Pojam nepogrješivosti razvijao se tijekom stoljeća.
Nastao je naočigled pitanja postoji li negdje zadnja instancija koja odlučuje.
Prvi je vatikanski sabor,slijedeći dugu tradiciju iz vremena ranog kršćanstva,naposljetku ustvrdio:
Postoji zadnja odluka!Ne ostaje sve otvoreno!
Papa može u određenim okolnostima i uz određene uvjete donijeti zadnje obvezujuće odluke
po kojima biva jasno što vjera Crkve jest,a što nije.
Što ne znači da papa može stalno proizvoditi nešto"nepogrješivo".
Obično rimski biskup djeluje kao i svaki drugi biskup koji ispovijeda svoju vjeru,
koji je naviješta, koji je vjeran Crkvi.
Samo kada postoje određeni uvjeti,kada je tradicija razjašnjena i
kada zna da sada ne djeluje samovoljno,
papa može reći:to je vjera Crkve-i "ne",to nije vjera Crkve.
U ovomu je smislu Prvi vatikanski sabor definirao sposobnost za zadnju odluku
kako bi vjera zadržala svoju obvezatnost.


Papa nije nepogriješiv. Da je papa nepogriješiv nikad ne bi izašla enciklika u kojoj je opisano kad i u kojim uvjetima je dozvoljeno mučit čovjeka. Uopće se ne radi o tome je li papa pogriješiv ili ne, te može li Crkva pogriješit (više puta smo se uvjerili kroz povijest kako je upravo crkva imala failove epskih razmjera).

ita napisao:
PETER SEEWALD :Petrova služba,izjavili ste,jamči suglasnost s istinom i autentičnom tradicijom.
Zajedništvo s papom pretpostavka je pravovjernosti i slobode.
Sv.je Augustin to izrazio ovako:"Gdje je
Petar tu je Crkva i tu je Bog."
Ali ova izreka potječe iz jednog drugog vremena,
danas više ne mora vrijediti.


BENEDIKT XVI : Te riječi nisu baš tako formulirane i nije ih formulirao Augustin,ali to sad možemo ostaviti otvorenim.
U svakom slučaju,stari je aksiom Katoličke Crkve:gdje je Petar,tu je Crkva.
Razumije se samo po sebi da papa može imati pogrešna privatna mišljenja.
Ali kada,kako je već rečeno,govori kao vrhovni pastir Crkve,svjestan svoje odgovornosti,
tada više ne govori nešto svoje vlastito što mu je upravo palo na pamet.

Tada je svjestan ove svoje velike odgovornosti i da je istodobno pod Gospodinovom zaštitom
te da takvom odlukom Crkvu ne odvodi ukrivo,nego jamči njezino jedinstvo s prošlošću,
sadašnjošću i budućnošću,a poglavito s Gospodinom.
To je ono što je ovdje posrijedi ;


Ništa novo, papa nije nepogriješiv. To znamo svi.


ita napisao:
Ako jedan od najvećih teologa Katoličke Crkve ovako objašnjava nepogrješivost pape,
onda nema dalje propitkivanja,
to je tako i nikako drugačije.
Tu rasprave ne može biti.


Kad je Billy stavio link (isti koji si ti sad stavila) kad je papa nepogriješiv, to mu nije nitko kontrirao, drugim riječima svi se slažu. Svi smo složni oko toga da papa može pogriješit. No što ovdje gore nije spomenuto je zapravo ono najbitnije. Kako smo upravo shvatili da papa može pogriješit, pa čak i bit kasnije proglašen za heretika, shvatili smo na temelju ovih citata da mi ustvari nemoramo slušat papu. Drugim riječima, ako on može pogriješit, ja mogu bit u pravu. Nije on ni veći ni manji o pape. O papinoj nepogrješivosti nije nitko pričao. Stvar je u poslušnosti. Papama se mora bit poslušan čak i kada griješe, i kad ne naučvaju ex catedra, i kad ih sretneš na ulici pa ti kaže aj mi ukradi litru mlijeka. Stvar je u poslušnosti. To i je bit hijerarhije. U suprotnom imali bi demokraciju u kojoj papa može stavit veto i govorit ex catedra. Poslušnost, kako nam je Fran nekoć objasnio:

Fran26 napisao:
Pa upravo po tome se vidi kako Crkva određuje šta je istina. Za takvo pitanje mi je uvik dobar primjer Sv. Faustine. Kad je napisala svoj dnevnik, proglašena je lažljivicom, kasnije je proglašena sveticom. Dakle, kad je Crkva tvrdila da je Faustina bila lažljivica ona je bila lažljivica, i vjernici koji su živili u to vrime s pravom su prihvatili da je bila lažljivica. Sad, nekoliko desataka godina poslije, Crkva tvrdi za tu istu osobu da je svetica, i nema nikakve sumnje da je Faustina svetica, jer Crkva tako kaže. A Crkva određuje tko je lažljivac a tko svetac. Ne sabor, na CIA ili FBI, ne jutarnji.hr., ne neki internet linkovi raznih internet-naučitelja, nego Crkva.



Također, za vrijeme pape Pia X-og bilo je dopušteno molit krunicu za vrijeme svete mise. Danas se to smatra potpunom pogrešnim. Izgleda da je papa Pio X. ipak pogriješio, u odnosu na danas. Sve stoji što je Benedikt rekao, samo ja nigdje nisam vidio da on govori kako se ne treba bit poslušan papi, a točno to tvrde sveci, koje smo pozvani nasljedovat. Poslušnost.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 23 kol 2015 18:40 
Odsutan
Moderator
Moderator

Pridružen: 09 lis 2013 19:27
Postovi: 828
Lokacija: Požeška biskupija
Podijelio: 358 zahvala
Zahvaljeno je: 292 zahvala
dujam napisao:
ita napisao:
»Kada vršeći svoju službu učitelja i pastira svih kršćana snagom svog vrhovnog apostolskog autoriteta definira
da neka doktrina koja se tiče vjere i morala treba biti prihvaćena od cijele Crkve« (DH 3074).
Time je jasno da se nepogrešivo naučavanje »ex cathedra«
razlikuje od privatnih i ostalih papinih djelovanja, čak i ako su učiteljske i pastirske naravi,
ako nemaju definitivan i time nepogrešiv karakter.
[/color][/b]


Po ovome gore Društvo pape Pia X-og je u pravu, tj uopće netreba dizat prašinu. Ili ipak postoji još nešto?


Nisu u pravu,a evo i link;
http://www.bitno.net/vjera/drustvo-sv-p ... ivovjerci/
na kojem je tekst u dva dijela o njima i u kojem piše
da im je papa Benedikt pružio priliku da se vrate u jedinstvo Crkve,
ali oni su ustrajali po svom.To je neposlušnost papi i oni naravno po tom ne mogu bit u pravu,
Tekst je objavljen na bitno.net(na bitno ima jako dobrih tekstova,tak da ne treba sve odbacivati što je s te stranice),
napisao ga je dr.sc,Ivan Zelić -filozof i teolog,
što znači da se bavi tim pitanjima,a to nam jedino i može objasniti teolog.
Bolje da sami ne tumačimo.



dujam napisao:
ita napisao:
-važno je zamijetiti ovaj dio-"nepogrešivo naučavanje "ex cathedra" se razlikuje od privatnih i ostalih papinih djelovanja-",
jer tu često nastaju nesporazumi ,a ovo potvrđuje i papa Benedikt XIV u knjizi "Svjetlo svijeta" u razgovoru sa Peterom Seewaldom(str.20.,21.);

PETER SEEWALD: Je li papa stvarno "nepogrješiv",u smislu kako se to u medijima ponekad prenosi?
Apsolutni vrhovnik,čije su mišljenje i volja, zakon?


BENEDIKT XVI : To je krivo.Pojam nepogrješivosti razvijao se tijekom stoljeća.
Nastao je naočigled pitanja postoji li negdje zadnja instancija koja odlučuje.
Prvi je vatikanski sabor,slijedeći dugu tradiciju iz vremena ranog kršćanstva,naposljetku ustvrdio:
Postoji zadnja odluka!Ne ostaje sve otvoreno!
Papa može u određenim okolnostima i uz određene uvjete donijeti zadnje obvezujuće odluke
po kojima biva jasno što vjera Crkve jest,a što nije.
Što ne znači da papa može stalno proizvoditi nešto"nepogrješivo".
Obično rimski biskup djeluje kao i svaki drugi biskup koji ispovijeda svoju vjeru,
koji je naviješta, koji je vjeran Crkvi.
Samo kada postoje određeni uvjeti,kada je tradicija razjašnjena i
kada zna da sada ne djeluje samovoljno,
papa može reći:to je vjera Crkve-i "ne",to nije vjera Crkve.
U ovomu je smislu Prvi vatikanski sabor definirao sposobnost za zadnju odluku
kako bi vjera zadržala svoju obvezatnost.


Papa nije nepogriješiv. Da je papa nepogriješiv nikad ne bi izašla enciklika u kojoj je opisano kad i u kojim uvjetima je dozvoljeno mučit čovjeka. Uopće se ne radi o tome je li papa pogriješiv ili ne,


OK,svi se slažu oko ovoga da papa nije nepogrješiv,al stavila sam to da se svi skupa podsjetimo.





dujam napisao:
ita napisao:
Ako jedan od najvećih teologa Katoličke Crkve ovako objašnjava nepogrješivost pape,
onda nema dalje propitkivanja,
to je tako i nikako drugačije.
Tu rasprave ne može biti.


Kad je Billy stavio link (isti koji si ti sad stavila) kad je papa nepogriješiv, to mu nije nitko kontrirao, drugim riječima svi se slažu. Svi smo složni oko toga da papa može pogriješit. No što ovdje gore nije spomenuto je zapravo ono najbitnije. Kako smo upravo shvatili da papa može pogriješit, pa čak i bit kasnije proglašen za heretika, shvatili smo na temelju ovih citata da mi ustvari nemoramo slušat papu. Drugim riječima, ako on može pogriješit, ja mogu bit u pravu. Nije on ni veći ni manji o pape. O papinoj nepogrješivosti nije nitko pričao. Stvar je u poslušnosti. Papama se mora bit poslušan čak i kada griješe, i kad ne naučvaju ex catedra, i kad ih sretneš na ulici pa ti kaže aj mi ukradi litru mlijeka. Stvar je u poslušnosti. To i je bit hijerarhije. U suprotnom imali bi demokraciju u kojoj papa može stavit veto i govorit ex catedra. Poslušnost, kako nam je Fran nekoć objasnio:

Fran26 napisao:
Pa upravo po tome se vidi kako Crkva određuje šta je istina. Za takvo pitanje mi je uvik dobar primjer Sv. Faustine. Kad je napisala svoj dnevnik, proglašena je lažljivicom, kasnije je proglašena sveticom. Dakle, kad je Crkva tvrdila da je Faustina bila lažljivica ona je bila lažljivica, i vjernici koji su živili u to vrime s pravom su prihvatili da je bila lažljivica. Sad, nekoliko desataka godina poslije, Crkva tvrdi za tu istu osobu da je svetica, i nema nikakve sumnje da je Faustina svetica, jer Crkva tako kaže. A Crkva određuje tko je lažljivac a tko svetac. Ne sabor, na CIA ili FBI, ne jutarnji.hr., ne neki internet linkovi raznih internet-naučitelja, nego Crkva.



Također, za vrijeme pape Pia X-og bilo je dopušteno molit krunicu za vrijeme svete mise. Danas se to smatra potpunom pogrešnim. Izgleda da je papa Pio X. ipak pogriješio, u odnosu na danas. Sve stoji što je Benedikt rekao, samo ja nigdje nisam vidio da on govori kako se ne treba bit poslušan papi, a točno to tvrde sveci, koje smo pozvani nasljedovat. Poslušnost.


Poslušnost papi je važna,ali to se ,kak ja to shvaćam ,odnosi na ovlasti koje papa ima,pa u tom smislu poslušnost.
I to se prvenstveno odnosi na kler(ako papa npr. nekom zabrani držat misu,onda taj svećenik mora to poslušat).
Al svi smo mi zapravo Crkva i naše je da budemo poslušni u smislu da poštujemo tradiciju Crkve i da čuvamo polog vjere-
i naravno da poštujemo hijerarhiju KC.Tako ja to nekako shvaćam.

" Polog je skup svih božanskih istina koje su nam objavljene radi našega spasenja.
Sadržaj mu je u Svetom Pismu, a sve je prevedeno na suvremen izričaj u koncilskim dokumentima
i Katekizmu Katoličke Crkve. Papa nas poziva da u ovoj Godini vjere
držimo pred očima i koncilske dokumente – 50. obljetnica od početka Koncila 1962.,
i veliki Katekizam – 20. obljetnica od izlaska Katekizma 1992., i da pobuđujemo u sebi čin spasonosne vjere,
koja je Božji dar."
(mons.Ratko Perić 2.1.2013.)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 23 kol 2015 19:33 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 lip 2014 22:48
Postovi: 1297
Lokacija: juzno od mjest gdje sjevera nema
Podijelio: 152 zahvala
Zahvaljeno je: 76 zahvala
ita napisao:
Nisu u pravu,a evo i link;
http://www.bitno.net/vjera/drustvo-sv-p ... ivovjerci/
na kojem je tekst u dva dijela o njima i u kojem piše
da im je papa Benedikt pružio priliku da se vrate u jedinstvo Crkve,
ali oni su ustrajali po svom.To je neposlušnost papi i oni naravno po tom ne mogu bit u pravu,
Tekst je objavljen na bitno.net(na bitno ima jako dobrih tekstova,tak da ne treba sve odbacivati što je s te stranice),
napisao ga je dr.sc,Ivan Zelić -filozof i teolog,
što znači da se bavi tim pitanjima,a to nam jedino i može objasniti teolog.
Bolje da sami ne tumačimo.

EDIT, nisam citirao text;

Dakle, obje naizgled potpuno suprotstavljene skupine pošle su od istog načela: ja ću sam procijeniti i ocijeniti gdje je u svom naučavanju Crkva u pravu a gdje je “pogriješila”. To načelo je protestantsko načelo od kojega je pošao Luther, a njegov plod je da danas u svijetu ima oko 36.000 različitih protestantskih zajednica. Da je to načelo istinito, Crkva uopće ne bi bila ni potrebna, Isus je ne bi ni osnovao. Da sam ja (ili bilo koji pojedinac ili skupina) zadnje mjerilo, onda bi Crkva bila samo jedna skupina ljudi kao i druge, a ne Tijelo Kristovo (1 Kor 12,12-31) i “stup i uporište istine” (1 Tim 3,15), kao što nas uči Riječ Božja. Možemo tu prepoznati odjek prvog grijeha naših praroditelja: “Vidje žena da je stablo dobro za jelo, za oči zamamljivo, a za mudrost poželjno: ubere ploda njegova i pojede.” (Post 3,6) Dakle, Eva se pouzdala u ono što je ona sama “vidjela“, a ne u riječ Božju, i tada je – sagriješila.



Nije upitno uopće. Svakako da su oni raskolnici. Stvar je ova; 2 vatikasnki sabor nije dogmatski već pastoralni, pa zaista ispada da je onda papa heretik. Jer oni tumače kako treba bit poslušan dogmama, a ne papi. Naravno, ako ti tvrdiš da netreba bit papi poslušan, onda pogotovo to može jedan biskup napravit. Papa može pogriješit, da, ali papi treba bit poslušan, i ta poslušnost koja se rađa iz naše vjere da je papa odabran od samoga Boga treba nadilazit naše mudrovanje. Sad ćemo vidit, da smo i obvezani s tim.



ita napisao:

Poslušnost papi je važna,ali to se ,kak ja to shvaćam ,odnosi na ovlasti koje papa ima,pa u tom smislu poslušnost.


Kan. 749 - § 1. Vrhovni je svećenik snagom svoje službe nezabludiv u naučavanju onda kad kao vrhovni pastir i učitelj svih vjernika, koji ima dužnost da svoju braću utvrđuje u vjeri, konačnim činom proglašava da je neki nauk o vjeri ili ćudoređu obvezatan.
§ 2. Nezabludiv je u naučavanju i Biskupski zbor kad naučavanje vrše biskupi okupljeni na općem saboru, koji, kao učitelji i suci vjere i ćudoređa, izjavljuju za svu Crkvu da je neki nauk o vjeri i ćudoređu konačno obvezatan; ili kad se, raspršeni po svijetu, čuvajući vezu zajedništva međusobno i s Petrovim nasljednikom, zajedno s rimskim prvosvećenikom naučavajući vjerodostojno stvari vjere ili ćudoređa, služe u jednom mišljenju kao konačno obvezatnom.
§ 3. Nijedan se nauk ne može smatrati nezabludivo proglašenim, osim ako se to očito utvrdi.

Znači tu se svi slažu. Ovo gore, a evo pitanje poslušnosti;

Kan. 752 - Treba iskazivati ne doduše pristanka vjere, ali barem vjernički posluh uma i volje nauku koji o vjeri ili ćudoređu izriču bilo vrhovni svećenik bilo Biskupski zbor kad vrše vjerodostojno naučavanje iako ga ne namjeravaju proglasiti konačnim činom; neka dakle kršćani nastoje kloniti se svega što nije s njim u skladu.

Te 2. vat sabor;

Kad biskupi naučavaju u zajedništvu s rimskim prvosvećenikom, trebaju poštovati kao svjedoke božanske i katoličke istine; vjernici se pak, sa sudom svojega biskupa, što ga on u Kristovo ime iznosi u stvarima vjere i ćudoređa, moraju slagati i uza nj pristajati s religioznim posluhom duha. No taj se religiozni posluh volje i razuma treba na osobit način iskazivati autentičnom učiteljstvu rimskoga prvosvećenika i kad ne govori »ex cathedra«; to valja činiti tako da se njegovo vrhovno učiteljstvo priznaje s poštovanjem te se iskreno pristaje uz odluke koje on iznosi u skladu s njegovom očitovanom nakanom i voljom, što se poglavito vidi bilo iz naravi dokumenta bilo i čistoga predlaganja istoga nauka, bilo iz načina izražavanja.


...Sveti sabor naučava da su biskupi po božanskoj ustanovi naslijedili apostole kao pastiri Crkve; tko njih sluša, sluša Krista, a tko njih prezire, prezire Krista i Onoga koji je Krista poslao (usp. Lk 10, 16). II. VATIKANSKI SABOR "Lumen gentium"

Znači ne samo papu da slušaš već i biskupe.
Također, treba izbrisat sve postove koji se neslažu s Katoličkim Katekizmom. TU sam i ja pogriješio, KK ipak obvezuje vjernike;

"Katekizam Katoličke Crkve", koji sam odobrio 25. lipnja ove godine, a danas snagom apostolske vlasti određujem da se objavi, predstavlja izlaganje vjere Crkve i katoličkog nauka, kako ih nalazimo posvjedočene i osvjetljene u Svetom pismu, apostolskoj Predaji i crkvenom Učiteljstvu. Proglasujem ga sigurnim pravilom za poučavanje vjere i stoga valjanim i zakonitim sredstvom u službi crkvenog zajedništva. O da posluži onoj obnovi na koju Duh Sveti neprestano poziva Crkvu Bozju, Tijelo Kristovo, hodočasnicu prema svjetlu Kraljevstva bez sjene! Ivan Pavao II. "Fidei Depositum"

Znači rečeno je jasno i glasno.

ita napisao:
I to se prvenstveno odnosi na kler(ako papa npr. nekom zabrani držat misu,onda taj svećenik mora to poslušat).
Al svi smo mi zapravo Crkva i naše je da budemo poslušni u smislu da poštujemo tradiciju Crkve i da čuvamo polog vjere-
i naravno da poštujemo hijerarhiju KC.Tako ja to nekako shvaćam.

" Polog je skup svih božanskih istina koje su nam objavljene radi našega spasenja.
Sadržaj mu je u Svetom Pismu, a sve je prevedeno na suvremen izričaj u koncilskim dokumentima
i Katekizmu Katoličke Crkve. Papa nas poziva da u ovoj Godini vjere
držimo pred očima i koncilske dokumente – 50. obljetnica od početka Koncila 1962.,
i veliki Katekizam – 20. obljetnica od izlaska Katekizma 1992., i da pobuđujemo u sebi čin spasonosne vjere,
koja je Božji dar."
(mons.Ratko Perić 2.1.2013.)


Ne odnosi se to samo na kler, već na Crkvu. Kler je dio Crkve koliko i ti, mi smo svi jedna zajednica, gdje doduše svak ima svoju ulogu. Mi smo zajednica koja slijedi Krista. Papa je Kristov vikar, od samog Boga izabran na tu funkciju. Mi smo pozvani biti sveci, i to je primarni cilj i ovozemaljski smisao svakog Katolika. Sveci nam jasno kažu;

Tvoja najveća ljubav, tvoje veliko iskazivanje počasti, tvoje najdublje poštovanje, tvoja najpodložnija poslušnost, najveća naklonost, trebaju također biti za Namjesnika Kristova na zemlji, za Papu.
Mi katolici moramo znati da, nakon Boga i naše Majke, Presvete Djevice, po hijerarhiji ljubavi i autoriteta dolazi Sveti Otac.
(Kovačnica, 135)


Također, KK kojem smo dužni biti poslušni;

„Papa, rimski biskup i nasljednik svetoga Petra, "trajno je i vidljivo počelo i temelj jedinstva kako biskupa tako i mnoštva vjernika". "Rimski prvosvećenik po svojoj službi kao namjesnik Kristov i pastir cijele Crkve ima nad Crkvom potpunu, vrhovnu i opću vlast, koju može uvijek slobodno vršiti".“
(Katekizam Katoličke Crkve, 882.)


Vidiš, nad Crkvom ima vlast. Katolici su Crkva. Nije samo kler Crkva.

Papa, „kao Kristov vikar i pastir cijele Crkve, ima moć koju uvijek nesmetano može provoditi.“
(usp. Kompendij Katekizma Katoličke Crkve, 182.)



Na kraju krajeva, Katolički Katekizam smo dužni slušat. A on nam kaže;

Božja je asistencija također dana nasljednicima apostola, kad naučavaju u jedinstvu s Petrovim nasljednikom, te, na osobit način, Rimskom biskupu, pastiru cijele Crkve, kad oni - u vršenju redovitog učiteljstva, i kad ne idu za nezabludivom definicijom niti se izjašnjavaju "na konačan način" – predlažu nauk koji vodi boljemu shvaćanju Objave u pitanjima vjere i morala. Uz to redovito učenje vjernici treba da "pristaju s religioznim posluhom" koji, ako se i razlikuje od posluha vjere, ipak ga produžuje.
(Katekizam Katoličke Crkve , 892)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 122 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 10 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr