 |
Korisnik s preko 1000 postova |
 |
Pridružen: 27 tra 2006 13:33 Postovi: 5164 Podijelio: 92 zahvala Zahvaljeno je: 123 zahvala
|
Fran26 napisao: naggar napisao: ..MALO IZ ARHIVE..
..Jer Isus je u svem BOG..osim u jednom..što je samo OČEVO.. a to je "JA JESAM" Znači, ti i dalje ne želiš priznati da Krist "Jest". Da se Krist upravo pomoću ovih riči "Ja jesam" potvrđuje i objavljuje svoje božanstvo i svoju jednakost sa Ocem. DS 526 Sin je po svemu jednak Bogu Ocu: jer nije se nekada počeo rađati, niti je ikada prestao.
Mk 14,62 A Isus mu reče: Ja jesam!
Iv 8,24 Stoga vam i rekoh: Umrijet ćete u grijesima svojim. Uistinu, ako ne povjerujete da Ja jesam, umrijet ćete u grijesima svojim.
Iv 8,28 Isus im nato reče: Kad uzdignete Sina Čovječjega, tada ćete upoznati da Ja jesam i da sam od sebe ne činim ništa, nego da onako zborim kako me naučio Otac.
Iv 8,58 Reče im Isus: Zaista, zaista, kažem vam: prije negoli Abraham posta, Ja jesam!
Iv 13,19 Već vam sada kažem, prije negoli se dogodi, da kad se dogodi vjerujete da Ja jesam.
U jednoj prepirci sa Židovima Isus, kako bilježi Ivan, tri puta kaže za sebe »ego eimi« — ja jesam, a da pri tom ne označuje predikatom što On jest. Taj »Ja Jesam« podsjeća na ime što ga je u prijašnjem Savezu Bog za sebe upotrijebio kad je rekao Mojsiju ad se zove »Ehjeh« — Ja Jesam. Baš u konktekstu rasprave o svom božanstvu dolazi Isus s riječju »Ego eimi«. »Da, ako ne budete vjerovali da Ja Jesam, umrijet ćete u svojim grijesima! « — »Tko si onda ti?« — upitaše ga nato. Isus im odgovori: »Prije svega, ono što vam i govorim. Imao bih mnogo toga o vama govoriti i suditi! Ali, koji me posla, istinit je, i ja što sam naučio od njega, to govorim svijetu.« Oni ne shvatiše da im govori o Ocu. Tada im Isus reče: »Kad podignete Sina Čovječjega, tada ćete upoznati da Ja jesam i da ništa od sebe ne činim, već da govorim ono što me Otac nauči.« (Iv 8, 24-28) Raspravu, koja se sve više zaplitala, završava Isus ponovljenim »Ja Jesam«. Isus se pozvao na Abrahama. Židovi mu međutim spotiču: »Nije ti ni pedeset godina, a vidio si Abrahama! « Isus im odvrati: »Zaista, zaista, kažem vam, prije nego je Abraham postao (genesthai), Ja Jesam (Ego eimi)« (Iv 8,58). Ako onaj »Ja Jesam« što ga je Isus u početku rasprave dva puta izrekao Židovi nisu razumjeli kao jeku starozavjetnog »Ehjeh« — Ja Jesam, u ovom posljednjem, jako naglašenom »Ego eimi« — Ja Jesam — očito su prepoznali ime Božje iz knjige Izlaska. Zgrozili su se. Shvatili su da čovjek koji se usudio sebe nazvati Božjim imenom pogrđuje Božje ime. I u smislu propisa Levitske knjige (Lev 24,15) revno su pograbili kamenje što se kao građa za hram, koji se dogotavljao, tu nalazilo, da njime zaspu Isusa koji se usudio učiniti sebe jednakim Bogu. ... ... ...
U vezi s Isusovom riječi: »Prije nego je Abraham postao (genesthai), Ja Jesam (Ego eimi)« valja uočiti razliku glagola: za Abrahama se upotrebljava glagol »genesthai« — postati, a za Isusa glagol »einai« — biti. Treba nadalje imati pred očima da Isus ne kaže, kako bi skladu vremena (gramatičkih) odgovaralo: prije nego je Abraham postao, ja sam bio, već kaže: prije nego je Abraham postao, Ja Jesam. Time je Isus izrazio svoju nadvremenost, vječnost. Ivan Golub "Prijatelj Božji"
U Isusovim riječima, koje nam prenose evanđelja, postoji - pretežito kod Ivana, ali (iako ne tako jasno izražena i u manjemu opsegu) i kod sinoptika - skupina »ja-jesam« riječi, i to u dvostrukoj formi. U jednoj Isus kaže jednostavno bez daljnjih dodataka: »Ja jesam« ili »da ja jesam«. U drugoj skupini ovo je »ja jesam« slikovitim riječima sadržajno pobliže određeno: ja sam svjetlost svijeta, pravi trs, dobri pastir itd. Ako je ova druga skupina neposredno razumljiva, to je veća zagonetnost prve skupine. Želio bih obraditi samo tri Ivanova mjesta na kojima se ova formula pojavljuje u svome posve strogu i jednostavnu obliku te jedno sinoptičko mjesto za koje postoji jasna paralela kod Ivana. Dvije najvažnije izjave ove vrste nalaze se u raspravi s Isusom, koja slijedi nakon njegovih riječi izrečenih na Blagdan sjenica u kojima je sama sebe predstavio kao izvor žive vode (usp. Iv 7,37s). To je dovelo do podjela u narodu. Neki su se pitali nije li on doista očekivani prorok, drugi su ukazivali na to da iz Galileje ne dolazi prorok (usp. 7,40.52). Isus im kaže: »Vi ne znate ni odakle dolazim ni kamo idem. [.'..] Niti mene poznajete niti Oca mojega« (8,14.19). To još pojašnjava dodajući: »Vi ste odozdo, ja sam odozgo. Vi ste od ovoga svijeta, a ja nisam od ovoga svijeta« (8,23). A onda dolazi odlučujuća rečenica: »Uistinu, ako ne povjerujete da Ja jesam, umrijet ćete u grijesima svojim« (8,24). Što to znači? Mogli bismo pitati: što si ti? Tko si ti? I doista - ovo je odgovor Židova: »A tko si ti?« (8,25). Što to sada znači - »da Ja jesam?« Razumljivo je da se egzegeza potrudila istražiti podrijetlo ovih riječi da bi ih mogla razumjeti, a mi isto tako moramo krenuti u potragu za njihovim razumijevanjem. Navodilo se različito podrijetlo: tipični objaviteljski govori Istoka (Eduard Norden), mandejski spisi (Eduard Schweizer), ali koji su puno mlađi od knjiga Novoga zavjeta. U međuvremenu se uvelike nametnulo mišljenje da duhovni korijen ovih riječi ne smijemo tražiti bilo gdje, nego u svijetu u kojemu je živio Isus, u Starome zavjetu i u židovstvu. Ovdje nije potrebno razmatrati široku pozadinu starozavjetnih tekstova koju su istraživači u međuvremenu naznačili. Htio bih samo navesti dva bitna teksta koja zadiru u srž naše teme. Tu je najprije Izlazak 3,14 - prizor s gorućim grmom iz kojega Bog zove Mojsija koji sa svoje strane pita ovoga pozivajućeg Boga: kako se zoveš? Odgovoreno mu je zagonetnim imenom »JHWH«, čije značenje izlaže sam Bog koji govori, objašnjava ga isto tako zagonetnom rečenicom: »Ja sam koji jesam.« Ovdje se ne moramo baviti različitim tumačenjima ove rečenice, dovoljno je obratiti pozornost na činjenicu da ovaj Bog za sebe jednostavno kaže »ja jesam«. Joseph Ratzinger "Isus iz Nazareta" Kao što Crkva predviđa kaznu za onoga koji zaniječe Kristovo božanstvo i jednakost sa Ocem; DS 432 Tko niječe da je naš u tijelu raspeti Gospodin Isus Krist pravi Bog i Gospodin slave i jedan od svetog Trojstva, neka bude kažnjen anatemom.
DS 164 Tko ne kaže da je Sin Božji pravi Bog, kao što je i njegov Otac pravi Bog, da je svemogući i sveznajući te da je jednak Ocu, taj je krivovjernik.
DS 501 Tko zaista i uistinu, prema svetim ocima, ne ispovijeda Oca i Sina i Duha Svetoga, Trojstvo u jedinstvu i jedinstvo u Trojstvu, to jest jednoga Boga u tri osobe, istobitne i jednako slavne, jedno i isto boštvo, narav, supstanciju, snagu, moć, kraljevstvo, vlast, volju, djelovanje, (boštvo) nestvoreno, bez početka, nepojmljivo, nepromjenjivo, stvoritelja i zaštitnika svega, neka bude osuđen.Tako ću i ja sada tebi izreći kaznu.  Pretpostavljaš već šta bi to moglo biti.  Da, slijedi ignoriraj lista: od 31.3.2013. do 31.5.2013. v 8,28 Isus im nato reče: Kad uzdignete Sina Čovječjega, tada ćete upoznati da Ja jesam i da sam od sebe ne činim ništa, nego da onako zborim kako me naučio Otac.
|
|