www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 19 ožu 2024 10:41

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 18 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 22 lis 2007 19:03 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6381
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 43 zahvala
SAKRAMENAT BOLESNICKOG POMAZANJA

Bolesnicko pomazanje,jedan od sakramenata kojega se ljudi najvise boje,i kojeg naj cesce izbjegavaju,je bolesnicko pomazanje..
SAKRAMENAT namijenjen BOLESNICIMA I UMIRUCIMA..
Veoma je vazno ispravno shvatiti,ovaj sakramenat,kako bismo ispravno postupili,sa svojim bolesnicima,ali kako bismo u vlastitoj bolesti znali sta nam je ciniti.
Ovaj sakramenat moze PRIMATI SVAKI TESKI BOLESNIK,
Krscanin koji ga s vjerom zatrazi od Crkve.
Moze se podjeliti i djeci,ukoliko su toliko odrasla,da mogu shvatiti,kako im ovaj sakramenat,moze biti OKRIJEPA..
Vazno je razgovarati s bolesnikom,i predloziti mu ovaj spasonosni sakramenat.Najvaznija je vjera i bolesnikova zelja da ga primi..
Bolesnicko pomazanje nije samo za umiruce..
ONO JE PRVENSTVENO PREDVIDJENO ZA TESKE BOLESNIKE..
zatim prije ozbiljnog kiruskog zahvata(operacije)ali i vidne staracke nemoci.
Sakramenti su sredstva po kojima Bog DAJE SVOJU MILOST,
ona su nam dana na korist,na blagoslov i pomoc.
Sakramenatom bolesnickog pomazanja,prima se milost potpore,mira,
ohrabrenja,pouzdanja u Boga,jednom rijecju OZDRAVLJENJE DUSE..!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 22 lis 2007 20:54 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 10 tra 2007 22:55
Postovi: 809
Lokacija: Dalmacija
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Draga moja rebekice u potpunosti se slažem sa tobom ali to je tako teško primjeniti kad se izgovore te riječi dosta ljudi se sablaznu,nad tim činom.
Nekako ih imam osjećaj strah,nisam se našla hvala Bogu u toj situaciji pa neznam kako bih ja reagirala ,mada mislim da dosta ljudi upravo ozdrave kad prime posljednu pomast,
Isus ih ozdravi.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 22 lis 2007 21:27 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6381
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 43 zahvala
Moja bolesna MARIJA...za koju smo prosle godine jako puno molili ovdje za nju,prosle godine je primila Bolesnicko pomazanje...
Svecenik se malo protivio,a poslje je sam dosao u posjetu,uvjerio se...
i odlucio da joj da Sakramenenat bolesnickog pomazanja...
Marija i njena C.F....su neizljecive,nema ljeka...tako njezna ,i slaba djevojka,gotovo bez snage,prihvatila je to sa svojih 17god....
i nije bilo dugo,krenulo je na bolje...
"Ona je i ove godine uspjela da zavrsi razred"
Ona i sada ide u skolu,na dalje...i bori se svim silama, ali joj je puno lakse..Nakon dvje propale godine,i (treca je bila u pitanju)
da nije primila Bolesnicko pomazanje,ne bi uspjela da zavrsi...
Ona ima toliko cvrstu vjeru,i volju za zivot...
da jednostavno pomisljam,da Bog ima s njom posebne planove...


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 22 lis 2007 21:44 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 10 tra 2007 22:55
Postovi: 809
Lokacija: Dalmacija
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
rebeka napisao:
Moja bolesna MARIJA...za koju smo prosle godine jako puno molili ovdje za nju,prosle godine je primila Bolesnicko pomazanje...
Svecenik se malo protivio,a poslje je sam dosao u posjetu,uvjerio se...
i odlucio da joj da Sakramenenat bolesnickog pomazanja...
Marija i njena C.F....su neizljecive,nema ljeka...tako njezna ,i slaba djevojka,gotovo bez snage,prihvatila je to sa svojih 17god....
i nije bilo dugo,krenulo je na bolje...
"Ona je i ove godine uspjela da zavrsi razred"
Ona i sada ide u skolu,na dalje...i bori se svim silama, ali joj je puno lakse..Nakon dvje propale godine,i (treca je bila u pitanju)
da nije primila Bolesnicko pomazanje,ne bi uspjela da zavrsi...
Ona ima toliko cvrstu vjeru,i volju za zivot...
da jednostavno pomisljam,da Bog ima s njom posebne planove...





Bogu hvala i slava!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 27 lis 2007 17:54 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 24 lis 2007 19:06
Postovi: 667
Lokacija: ...more,more....
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 4 zahvala
Bolesničko pomazanje nije samo za umiruće i tečko bolesne nego i manje bolesne i potrebite.Moj duhovnik svećenik preporučio mi je bol.pomazanje par tjedana prije poroda ,i moram posvjedočiti i preporučiti budućim majkama da ga svakako prime sa živom vjerom i budu sigurne da Gospodin kroz ovaj sakrament jako snažno djeluje.
Koje li milosti!!!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------
SRCE MI JE ISPUNJENO SREĆOM , O JAHVE
LJUBAV JE TVOJA PREOBILNA............................


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 30 lis 2007 23:57 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 24 lis 2006 19:46
Postovi: 2079
Lokacija: dalmacija
Podijelio: 13 zahvala
Zahvaljeno je: 9 zahvala
Slika


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 28 sij 2008 09:49 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6381
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 43 zahvala
Crkva svojom pastoralnom brigom prati covjeka koji cijeli zivot od rodjenja do smrti.pa i poslje tjelesne smrti(pogreb)Za krscanina koji se teze razbolio.Gospodin je ustanovio bosesnicko pomazanje.,sakramenat koji bolesniku daje Bozju milost,da ga u porastu tjeskobe ,ne shrva malodusnost i da ga napasti ne pokolebaju mozda u samoj vjeri.Ovaj sakramenat je ustvari spasinosni susret Isusa Otkupitelja s bratom koji trpi u bolesti.
Bolesnicko pomazanje nije sakramenat umirucih.nego sakramenat bolesnih.Zato ga se ne treba plasiti,dapace ga treba rado prihvatiti u ozbiljnoj bolesti.Jer bolesniccko pomazanje je otajstvo kojom Krist jaca svoje vjernike miloscu Duha Svetoga.Ta milost pomaze spasu svega covjeka,pridizega ga s pouzdanjem u Boga,jaca ga protiv napasti Zloga i tjeskobe smrti,tako da bolesnik moze ne samo hrabro podnositi svoje nedace,nego protiv njih i boriti.K tom bolesnik moze zadobiti po tom sakramentu i ozdravljenje,ako mu je to od koristi za duhovno spasenje.Po potrebi bolesnicko pomazanje daje takodjer oprost i dovrsenje krscanske pokore.
Ukucani trebaju da aktivno sudjeluju u sv.obredima,da ih pomno prate i odgovaraju,te da se pomole Bogu da njihov bolesnik spanosno primi sakramenat ..


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 28 sij 2008 10:44 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 08 sij 2008 15:01
Postovi: 103
Lokacija: Zagreb
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Jednom sam sudjelovala na misi kad su svecenici (bio je i zupnik i kapelan)rekli da svatko moze primiti bolesnicko pomazanje jer da ono pomaze jer smo svi mi pomalo bolesni, u duhu ili tijelu. Svi zajedno smo izmolili molitve vezane za obred i onda smo stali u red kao za pricest i svi dobili blagoslov koji vec ide prema obredu. To se dogadjalo u jednoj Zagrebackoj crkvi.

Mislim da ako se nalazimo u nekoj prilici da ga dobijemo, vjerujem da ga je dobro primiti tako da nam bude lakse "hodati" kroz zivot.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 28 sij 2008 11:51 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6381
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 43 zahvala
KATEHEZA 36: BOLESNIČKO POMAZANJE

Jedan od sakramenata kojeg se ljudi najviše boje i kojeg najčešće izbjegavaju je bolesničko pomazanje – sakrament namijenjen bolesnicima i umiručima. Veoma je važno ispravno shvatiti ovaj sakrament kako bismo ispravno postupali sa svojim bolesnicima, ali kako bismo i u vlastitoj bolesti znali što nam je kao vjernicima činiti.

Biblijsko utemeljenje bolesničkog pomazanja

U Starom zavjetu bolest je najčešće smatrana kaznom za grijehe i prokletstvom. Bolesnik je smatran grešnikom koji ispašta svoje ili tuđe grijehe. Vjerovalo se da čovjek može biti kažnjen bolešću i radi grijeha svojih predaka. Taj stav Isus je izrićito odbacio! No, proroci već naslučuju da bi bolest mogla imati i neku spasenjsku ulogu: da nas kroz bolest Bog privodi nekim višim vrijednostima te da se kroz bolest čovjek može pročistiti, posvetiti, s Bogom zbližiti, grijehe okajati i vjeru oživjeti i učvrstiti.
U Novom zavjetu jasno vidimo kako je Isus s velikom pažnjom i ljubavlju pristupao bolesnicima i mnoge od njih ozdravio. I apostolima je zapovjedio da lijeće bolesnike. Isus je ozdravljao dodirom ruke, ali i «na daljinu» (bez fizičkog kontakta s bolesnikom). Apostoli su uz pola-ganje ruku koristili i pomazivanje uljem (Mk 6,13). Najjasnije svjedočanstvo da je ovaj sakrament želja Isusa Krista je riječ apostola Jakova koji u svojoj poslanici kaže: «Boluje li tko među vama? Neka dozove starješine Crkve! Oni neka mole nad njim mažući ga uljem u ime Go-spodnje pa će molitva vjere spasiti nemočnika; Gospodin će ga podiči, i ako je sagriješio, oprostit će mu se» (Jak 5,14-15). Ovaj tekst Božje riječi upućene nama po apostolu Jakovu razlog je da vjerujemo da je ovaj sakrament želja samog Isusa Krista i sredstvo po kojem on sam djeluje kao i u ostalim sakramentima.

Tko može i treba primiti bolesničko pomazanje?

Ovaj sakrament može primiti svaki teže bolesni kršćanin koji ga s vjerom zatraži od Crkve. Može se podijeliti i djeci ukoliko su toliko odrasla da mogu shvatiti kako im ovaj sakrament može biti okrepom. Može se podijeliti i onim bolesnicima koji su izgubili svijest ili upotrebu razuma, ali znamo da bi ga, kada bi mogli, sami zatražili. Nekada obitelj namjerno čeka da bolesnik izgubi svijest jer znaju da bolesnik sam nikada ne bi pristao na pomazanje. Onda zovu svećenika kada bolesnik više ništa ne može učiniti. Takvo pomazanje nema smisla niti duhovne koristi! U tom slučaju, poštenije bi bilo ne pozivati svećenika ako to bolesnik sam nikada ne bi tražio pri punoj svijesti! To je nepošteno prema bolesniku jer tako činiti znači vršiti nasilje nad njegovom voljom, nešto što on, da je pri svijesti, ne bi odobrio niti želio. Dakle, nemojmo činiti nešto što bolesnik ne bi odobrio kada bi mogao! Na silu se nikoga ne može učiniti vjernikom!
Zato je veoma važno razgovarati s bolesnikom dok je još pri zdravom razumu i svijesti i predložiti mu ovaj spasonosni sakrament. Ako ga izričito odbije, ne treba zvati svečenika kada izgubi svijest. Na silu ili po volji drugoga se ne može primati sakramente. Sakramenti nisu «vračke» koje djeluju bez čovjekovog osobnog pristanka. Onaj tko ne želi sakramente, ne treba ih ni primati. Dakle, trebamo imati neko direktno (ili barem prešutno) odobrenje bolesnika!
Iznimka su osobe za koje je poznato da su živjele vjerničkim životom. Takve osobe, iako možda nisu osobno zatražile pomazanje, mogu ga primiti jer se podrazumijeva da bi ga zatražile da su mogle ili stigle.
Iznimka može biti također i osoba koja se iznenada razbolila i u vrlo kratkom roku izgubila svijest pa nije imala vremena zatražiti sakramente. No, i tu treba postojati barem neka pretpostavka da bi to bolesnik zatražio da je mogao. Ako je netko cijeli život bio ateista, teško je pretpostaviti da bi zvao svećenika da je pri svijesti!

Što je najvažnije za ovaj sakrament?

Najvažnija je vjera i bolesnikova želja da ga primi. Ponavljam: ukoliko tu želju bolesnik nije uspio izraziti, trebamo imati dovoljno razloga da pretpostavimo da bi on to želio. Na silu (bez njihovog pristanka) nemojmo pomazivati svoje bolesnike, posebno ne one koji nisu bili vjernici cijeli život! Nemojmo to raditi samo zato da svećenik ne odbije sahranu. Ako netko nije bio vjernik, onda ga tako treba i sahraniti i ne vršiti nasilje nad njegovim uvjerenjima!
Veoma je nekršćanska praksa da se s bolesnikom ne govori o dolasku svećenika i bolesničkom pomazanju. Kao tobože: da se bolesnik ne bi uplašio ili da ne bi pomislio kako mi jedva čekamo da umre. To nisu vjernička razmišljanja! Tako nam mnogi ljudi boluju mjesecima i godinama bez sakramenata, bez svečenikove molitve, bez povezanosti sa Crkvom. To je veliko zlo – lišiti čovjeka svetih sakramenata i Božje milosti kad mu je najpotrebnija! Ima li večeg grijeha prema bolesniku!? Sve mu dajemo: lijekove, medicinsku njegu, samo mu ne dajemo duhovnu pomoć! Strahota! I tako mnogi umiru (u našoj župi oko 50%) kao da su bili nevjernici. Za to će mnogi članovi bolesnikove obitelji odgovarati pred Bogom! Kako se samo mora osječati osoba koja boluje i želi svećenika (recimo da ne može govoriti), a njezina obitelj nikada ne pita želi li ispovijed, prićest ili bolesničko pomazanje. Bojim se da je mnogo ljudi umrlo čeznući za sakramentima, a njihova obitelj im ih nije niti ponudila iz nekog glupog straha i obzira. Nemojmo to dopustiti! Uzalud svi lijekovi i medicinska briga ako je duša željna Boga.
Predložiti bolesniku bolesničko pomazanje, ispovijed i prićest znaći pokazati mu največu moguću kršćansku ljubav i brigu jer u sakramentima nam prilazi sam Bog. Zato treba ispovjediti kao veliki grijeh činjenicu da sam dopustio da moj bolesnik boluje i na kraju možda i umre bez svetih sakramenata! Tako katolik ne smije postupati!
Obazrivo i pažljivo objasnimo našim bolesnicima da im je Bog sada potrebniji nego ikada, da Bog jedini može dati snagu. Ohrabrimo bolesnike da se ne boje svećenikovog dolaska jer on ne dolazi moliti za smrt nego za snagu u trpljenju i eventualno ozdravljenje. Svećenik će lijepo i srdačno pozdraviti bolesnika, izraziti mu podršku, objasniti mu smisao bolesničkog pomazanja, moliti za njega, ohrabriti ga i utješiti.
Neki opet ne žele bolesniku ni spomenuti pomazanje, nego zahtijevaju od svećenika da on «nagovori» bolesnika da primi pomazanje, da se ispovjedi i prićesti kako bi oni u bolesnikovim očima ostali fini, da ne pomisli kako oni žele da on umre. To nije svećenikova dužnost, to je dužnost bolesnikove obitelji! To je skidanje vjerničke odgovornosti sa sebe. Imao sam slučajeva da me obitelj poslala bolesniku u bolnicu, a on me odbio jer ga nitko nije pripremio za moj dolazak.

Kada se ovaj sakrament može primiti i koliko puta?

Bolesničko pomazanje nije samo za one koji se nalaze u zadnjim trenucima života, koji umiru. Ono je prvenstveno predviđeno za teže bolesnike, zatim prije ozbiljnijeg kirurškog zahvata (operacije), ali i vidne staračke nemoći. Tek na zadnjem mjestu spominjemo i trenutak umiranja. Dakle, ovo nije «zadnja pomast» kako mnogi misle, nego «bolesničko pomazanje».
Brojčano ograničenje za primanje ovog sakramenta ne postoji. Crkveni propisi kažu da se ovaj sakrament može ponoviti ako bolesnik koji je jednom primio pomazanje ozdravi, a onda nastupi neka nova bolest. U tijeku iste bolesti, sakrament se može ponoviti ako nastupi pogoršanje bolesti.

Zašto primamo ovaj sakrament?

U svakom sakramentu, ako se s vjerom prima, djeluje Isus Krist. Sakramenti su sredstva po kojima nam Bog daje svoju milost, ona su nam dana na korist, na blagoslov i pomoć. Sakramentom bolesničkog pomazanja prima se milost potpore, mira, ohrabrenja, pouzdanja u Boga, jednom riječju – ozdravljenje duše.
Naravno, molimo i za ozdravljenje tijela, za oslobođenje od bolesti. U svemu tome, prepuštamo Bogu da učini onako kako je za čovjeka najbolje. Ukoliko je Božja volja, čovjek će ozdraviti, a ukoliko je došao njegov trenutak odlaska s ovoga svijeta, onda svakako molimo za ozdravljenje duše, za pripravan odlazak u vječnost u stanju prijateljstva s Bogom. Ukoliko se osoba nije sposobna ispovjediti, po ovom sakramentu prima i oproštenje grijeha jer apostol Jakov kaže: «Ako je (bolesnik) sagriješio, oprostit će mu se». Ukoliko je osoba sposobna, treba se prije pomazanja ispovjediti, a zatim primiti i svetu prićest. Ukoliko osoba nije pri svijesti, svećenik joj daje odrješenje od grijeha i bolesnićko pomazanje bez ispovijedi i prićesti.

Kako se podjeljuje bolesničko pomazanje?

Svake godine na Veliki Četvrtak biskup posvečuje ulje za pomazivanje bolesnika. Tim uljem svećenik pomazuje bolesnikovu glavu i ruke u znaku križa i pri tom izgovara slijedeče rijeći: «Ovim svetim pomazanjem i svojim preblagim milosrđem neka te Gospodin milošću Duha Svetoga pomogne. Neka te slobodna od grijeha spasi i milostivo pridigne. Amen». Dakle, svećenik moli za milost jakosti i ozdravljenje bolesnika. Ne zaboravimo to! Potrebno je pokraj bolesnika upaliti svijeću i postaviti križ te se okupiti oko njega u znak podrške. Tako bi trebao bolovati (pa i umirati) kršćanin-katolik!

Važna napomena

Sakramenti nisu magijski čini! Oni su znakovi Božjeg djelovanja i sredstva tog djelovanja. No, kad se radi o molitvi za bolesnika, tada kršćanin treba na pameti imati onu Isusovu molitvu: "Budi volja tvoja!". Primanje bolesničkog pomazanja ne garantira ozdravljenje! Za ozdravljenje imamo pravo moliti, imamo se pravo nadati i željeti, no, staviti se u volju Božju i prepustiti Bogu konačnu odluku - ispravan je stav kršćanina koji traži i prima bolesničko pomazanje. Pod utjecajem raznih molitvenih i "karizmatskih" grupa i pokreta, za neke je bolesničko pomazanje (i razna od Crkve ovlaštena i neovlaštena polaganja ruku na bolesnike) postalo neko "ekspresno rješenje". Takvima je bolesničko pomazanje postalo prvo rješenje. Stoga se događa da pojedini vjernici u svakoj poteškoći prvo posežu za bolesničkim pomazanjem pripisujuči mu neke "magijske" učinke. Treba ozbiljno naglasiti da bolesničko pomazanje ne želi zamijeniti redovitu medicinsku terapiju i da ono nema "trenutne učinke" kako bi to neki željeli. To nije tableta za bolove koja se popije i djeluje za 10-tak minuta. Zato apeliram na sve vjernike koji žele biti u skladu sa učenjem Crkve da bolesne vjernike ne zbunjuju takvim krivim shvačanjima - "primi bolesničko pomazanje pa će ti biti bolje. Pomoglo je ti zadnji put pa će ti pomoći i sada". U želji za ozdravljenjem (ili strpljivim podnošenjem bolesti) ne treba zanemariti REDOVITI sakramentalni (duhovni) život - ispovijed, prićest, sv. misu, osobnu molitvu. Euharistija je temelj i izvor Crkve - stoga pridavati bolesničkom pomazanju prioritet i osnovni način borbe sa bolešću (kako to neki samozvani "karizmatici" čine) nije ispravan stav.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 28 sij 2008 11:54 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6381
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 43 zahvala
Može li se bolesničko pomazanje primiti više puta?

Molim vas da mi protumačite zašto se u našoj župi za svaki Božić i za svaki Uskrs dijeli sakrament bolesničkog pomazanja? Pitam to jer od svećenika nisam dobila jednoznačan odgovor. Naime, u katekizmu, da ga ne citiram, dobro smo učili u kojim se trenutcima prima bolesničko pomazanje. Zar odgovor može biti onaj koji sam ja dobila: Što više puta se primi bolesničko pomazanje, to je bolje za duševno i tjelesno zdravlje. Ja bih si rado, po toj logici, učvršćivala i svoju vjeru, pa bih isto tako bar tri, četiri puta na godinu primala sakrament potvrde. Slušam odgovore žena koje pristupaju bolesničkom pomazanju koje kažu da će se »bolje osjećati«, da ih »boli često glava«, »boli ovaj ili onaj dio tijela«, »želim mir u duši« i slično. Osobito mi je neugodno što pri dijeljenju sakramenta bolesničkog pomazanja pojedine osobe padaju na tlo, što svećenici franjevci pomazuju i djecu koja sutradan idu normalno u školu i igraju nogomet. Jednom sam pomislila: Pa neću valjda i ja za svoju zubobolju poći na sakrament bolesničkog pomazanja, u sklopu redovitoga liječničkog tretmana.

Micika Horvat, Zagreb


Morali smo skratiti Vaše dugačko, na mjestima ironično i sarkastično pismo kako bi nam barem malo mjesta ostalo i za naš odgovor. U pravu ste kada ironizirate »inflaciju« sakramenta bolesničkoga pomazanja, i tu se s Vama slažemo: ne treba ga se primati baš za svaku zubobolju ili sličnu bolest koja zavrjeđuje redoviti liječnički tretman. No, pogrešno bi bilo jednako tako misliti da se sakrament bolesničkoga pomazanja smije primiti samo jednom u životu, pred samu smrt, jer se teološko promišljanje o njemu, kao i u drugim teološkim pitanjima, razvijalo kroz stoljeća. Danas ga se shvaća kao pomoć koju zajednica pruža svojom molitvom svakom svojemu članu koji se nalazi u ozbiljnoj tjelesnoj teškoći, po uzoru na prvu Crkvu. No, sakrament se ne smije obezvrjeđivati, jer ga je Isus - uz sakrament pomirenja - ostavio kao sakrament ozdravljenja. To znači da se bolesničkim pomazanjem Crkva kao zajednica moli i preporučuje bolesne Gospodinu da im olakša boli i da ih spasi. Zašto tu molitvu ne bi ponovila i više puta, ako je vjernici shvaćaju ozbiljno, ako iz svoje bolesti žele izići jači, razlučujući u svom životu ono što je bitno od nebitnoga, vraćajući se ponovno Bogu ako su se od njega udaljili, i prepuštajući se u ruke Božje? Ako se neki bolesnik nakon bolesti pridigao, dobro je da ponovno u bolesti primi bolesničko pomazanje, za koje je u svakom slučaju potrebno - manje ironije, više bolesti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 18 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr