www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 28 ožu 2024 19:22

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 117 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov: Muka Isusova
PostPostano: 07 lip 2006 06:44 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 22 ožu 2006 13:01
Postovi: 274
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
U ovom topicu zeljela bih da se osvrnemo na Muku Gospodina nasega Isusa Krista. O tome postoje brojne knjizice, clanci koji se nalaze u novinama (ja imam barem dva, ne znam tocno gdje, kad ih nadjem objaviti cu ih), magazinima, ... Ako netko ima nesto o muci Isusovoj, da li bi ih htio/la ovdje objaviti, tako da mozemo o tome malo prodiskutirati, te da mozemo sa vise postovanja razmisljati o uzasnoj cijeni koja je bila placena za nase spasenje. Nadam se da ce to dovesti do vece ljubavi prema Gospodinu Isusu, kad shvatimo sto je On sve prosao zbog ljubavi prema nama.

Obznana Isusova Svetoj Brigiti Svedskoj (slobodni prijevod iz knjige Revelations of St.
Bridget):

Kako grijesnici pribijaju na kriz Gospodina Isusa

Ja sam Bog, koji je stvorio sve stvari za covjecju upotrebu, da ga mogu sluziti. Ali je
covjek zloupotrijebio, za svoje vlastito unistenje, sve sto sam ja stvorio za njegovo
dobro. Jos gore, on se brine manje za Boga, i voli Ga manje nego sto voli stvorenja.
Zidovi su me prisilili da prodjem tri vrste mucenja u svojoj Muci.

Prvo, drvo za koje sam bio zavezan, tucen i krunisan.
Slika


Drugo, zeljezo kojim su proboli moje ruke i stopala.

Slika

Trece, zuc koju su mi dali da pijem.

Slika

Onda su svetogrdno nazivali me glupanom, zbog smrti koju sam dobrovoljno primio na
sebe, i nazivali me lazovom zbog mojeg Ucenja.

Takvi se danas mnoze u svijetu, samo nekolicina mi daje utjehu.

Jer me oni pricvrscavaju na drvo svojom voljom za grijehom, tuku me svojom
nestrpljivoscu, jer nitko ne moze podnijeti ijednu rijec za Mene.

Krunisaju Me trnjem njihovog ponosa, jer zele biti visi nego Ja.

Probijaju moje ruke i noge zeljezom tvrdoce, jer slave grijehe, ocvrscuju svoja srca,
tako da se ne boje Mene. Za zuc oni mi nude nevolju i muku; za moju Muku na koju
sam isao dobrovoljno, oni me nazivaju lazovom i glupanom. (Lib I, c. xxx


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 07 lip 2006 21:47 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 23 svi 2006 22:57
Postovi: 125
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
ja mislim da bi se svi trebali zapitati i priupitati svoje srce koliko je zapravo tvrdo...i da li zapravo nazivamo lažovima i glupanima prave Njegove proroke, one koji uče Njegovu Riječ a ne čovječju

ovo je odlično

:D


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 07 lip 2006 21:59 
Odsutan
Počivao u miru Božjem
Počivao u miru Božjem

Pridružen: 31 sij 2006 18:58
Postovi: 685
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
preteško je milsiti na Njegovu muku...ali jedna je stvar po meni jako bitna..

kad osjetimo ZAISTA U SVOJOJ DUŠI da vrijeđamo SAD Isusa sa svojim postupcima, da Mu zadajemo rane SAD svojim ogavnim jezicima dok pljujemo po drugima, da Ga probadamo SAD dok kopamo jamu svom bratu da padne i dok nam se u srcu roji zavist na tuđu sreću, da Mu dajemo ocat na usne SAD dok licemjerno smo dobri s nekim iz koristi

tema je hvale vrijedna i ozbiljno te danijel zamoljavam da se držimo teme, nije vezana uz proroke...otvori molim te novu na tu temu


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 08 lip 2006 00:54 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 22 ožu 2006 13:01
Postovi: 274
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Daniel napisao:
ja mislim da bi se svi trebali zapitati i priupitati svoje srce koliko je zapravo tvrdo...i da li zapravo nazivamo lažovima i glupanima prave Njegove proroke, one koji uče Njegovu Riječ a ne čovječju

ovo je odlično

:D


Da, i ja sam sebe uhvatila u namjernom utvrdnjivanju svojega srca, pa me je zaprepastilo kad sam procitala ovu Isusovu obznanu svetoj Brigiti Svedskoj.

Ovdje se nije radilo o Isusovim prorocima, najocitiji primjer su svecenici, koji su cesto ponizavani, nego o Isusu licno. Njega ljudi nazivaju glupanom, i lazovom. Zato je on prigovarao, jer je on dobrovoljno podnio muku da nas spasi, umjesto zahvale dobiva ismijavanja. Nazalost. :oops: :cry: :twisted: :roll:

Makar, moram ovdje priznati, ni ja ne shvacam vrijednost muke. I mi se mucimo, prolazimo bolove, siromastvo, bijedu,... Jedan kardinal, mislim da je bas bio kardinal Ratzinger je rekao: Mi znamo da postoji dobri Bog, mi znamo da postoji svijet muke ovdje, to je kao lanac, ali mi ne znamo karike, sto je izmedju tog dobrog Boga i nase muke.

Meni je najteze bilo u zivotu, pri srcu kad sam vidjela na TV kamion pun ljudi, u Bosni, koji su bjezali u tom kamionu bez icega, nikakvih stvari, cak ni robe, samo da spase goli zivot. Ne znam o kojoj se grupi radilo, niti tko ih je tjerao, ali - kad sam to vidjela, iz srca sam zavapila: Gdje si Boze? :!:

I jos mi je zao jedne Srpkinje, u Lici, kad su ih Hrvati istjerali, pokazali su je na TV, bila je pretucena, jedva je micala noge, ne vise mlada, bez doktora, bez ikakve njege, puna rana, trebala je ici dalje, bez snage, bez volje za zivot, samo da spasi goli zivot. :cry:

Kardinal Puljic je rekao da je u Bosni vidio puno ljudi bez ruku, bez nogu, bolesno, ranjeno, istjerano iz domova, sirocad, ali - najteze u srcu mu je kad vidi osobu bez vjere. Naravno, takva osoba, bez vjere, nece imati nikakvih osjecaja prema Isusu, i samo ce zabijati cavle u tijelo Isusovo svojim grijehima. :cry:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 08 lip 2006 12:02 
Odsutan
Počivao u miru Božjem
Počivao u miru Božjem

Pridružen: 31 sij 2006 18:58
Postovi: 685
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
a koliko još više zabija čavle osoba koja mlako vjeruje ili onakoja misli da vjeruje pa to što Mu zabija čavle opravdava da mora po vjeri činiti...

zabija Mu čavle opravdavajući se Njegovim Imenom...koliko Ga to tek boli...licemjernost da bi opravdali svoje gadosti, i namentanje svoje volje drugima pod Njegovim Imenom,mržnja drugih kao zbog Njega...a On nikad niej rekao da nekog mrzimo....i tako...dnevno mu zabijamo nož u srce i pri tom se još jako ponosno osjećamo..

ni ne upitamo se....


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 09 lip 2006 06:25 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 22 ožu 2006 13:01
Postovi: 274
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Veritas 9/2005

IZ PROPOVIJEDI SV. ANTUNA PADOVANSKOGA

Sveti Križ Kristov

Kao što je Mojsije uzdigao zmiju u pustinji (usp. Iv 3, 14). Evo što čitamo u Knjizi brojeva: "Gospodin pošalje na narod zmije otrovnice", jer je narod gunđao protiv Gospodina. Pa Gospodin reče Mojsiju: "Načini brončanu zmiju i postavi je kao znak: svatko tko je nakon ugriza pogleda ostat će na životu" (usp. Br 21, 6-8).

Brončana zmija lik je Krista, Boga i čovjeka: bronca koja se unatoč protoku vremena ne troši, simbolizira njegovo božanstvo, a zmija njegovo čovještvo, uzdignuto na drvo križa kao znak našega spasenja.

Uzdignimo dakle svoj pogled i "pogledajmo tvorca našega spasenja Isusa Krista" (usp. Heb 12, 2). Promotrimo Gospodina našega kako visi na križu, pribijen čavlima. Ali jao! "Tvoj život kao da će visjeti pred tobom... a ti nećeš vjerovati u njega?" (Pnz 28, 66). Ne govori se o "životu što živi", nego o "životu što visi". A što je čovjeku draže od života? Život tijela je duša; život duše je Krist. Evo dakle kako tvoj život visi: zašto ne patiš, zašto ne patiš zajedno s njim?

Ako je to tvoj život, što u stvarnosti jest, kako se još možeš susprezati, a ne, naprotiv, biti "spreman s Petrom i Tomom otići u zatvor i pretrpjeti smrt zajedno s njim?" (usp. Lk 22, 33). On visi pred tobom da bi te pozvao da patiš zajedno s njim, kao što piše u Tužaljkama: "O vi svi što prolazite putem, pogledajte i vidite da li ima boli slične mojoj" (Tuž 1, 12). Doista nema boli slične njegovoj. Naime one koje je otkupio s tolikom boli, gleda kako s isto tolikom lakoćom propadaju. Njegova muka bila je dovoljna za otkupljenje svih: a evo kako, naprotiv, gotovo svi teže k propasti. I koja bi bol mogla biti kao ova? Toj boli nitko ne obraća pažnju, tim više za nju se ni ne zna. Zato se i mi moramo jako bojati, kao što je u početku rekao: "Kajem se što sam stvorio čovjeka" (Post 6, 7), da tako ne bi rekao i sada: Kajem se što sam ga otkupio.

Kad bi se netko ustrajno mučio cijele godine na svom polju i u svom vinogradu, a zatim ne bi polučio nikakva ploda, zar se možda ne bi zbog toga žalostio? Ne bi li se možda kajao što se toliko mučio? Bog sam kaže kroz Izaijina usta: "Što sam još trebao učiniti u svom vinogradu, a da nisam učinio? Zašto je, dok sam se nadao da će uroditi dobrim grožđem, urodio divljim?" (Iz 5, 4). Eto to je bol! "Ja sam očekivao da će izreći osudu protiv sebe", tj. da će se dati na pokoru, "a evo umjesto toga nepravičnosti; očekivao sam pravdu" prema bližnjemu, "a evo umjesto toga krikova" (Iz 5, 7) potlačenih. Evo kakav plod pružaš svome Uzgajivaču, prokleti vinograde, vinograde, dostojan da te iskorijeni i spali u vatri! I ne samo da se nepravično ponašaju u nutrini pred Bogom, nego i vani viču protiv bližnjega, tj. griješe i javno.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 15 lip 2006 04:34 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 22 ožu 2006 13:01
Postovi: 274
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Citati polako, molim.


Ubijanje na Kalvariji

Garry O’Reagan

Podne
Suncani, miran petak u proljece. Masa lokalnih ljudi zajedno sa Rimskim vojnicima se je skupila na kamenom
brezuljku ispred Mediteranskog grada Jeruzalema.
Covjek, krvav i natecen od sati i sati bicevanja i tucen, je vodjen po zemlji, njegove ruke su rastegnute preko
teskog, grubog komada drveta. Trnje u glavi je zabijano dublje kako mu glava pada unatrag.
Zvuk metala kad teski cekic udara u cavle koji su zabijeni u njegove ruke. Jadna prilika - prljava, krvava,
pateticna i ostavljena, odjevena samo u komadic platna na kukovima - bol je grozan, pocinje u rukama i
eksplodira u mozgu. Ubijanje covjeka kojeg mnogi zovu Mesija je pocelo. Nece to biti cista, brza smrt. Isus iz
Nazareta ce se zbilja muciti za nase grijehe. U iduca tri sata on ce, i dva lopova koji ce biti pribijeni na kriz u isto
vrijeme, izdrzati mozda najtezu formu ubijanja koje su ljudi ikada izmislili. Ipak, u proslih 2000 godina od tog dana
ce mnogo svakodnevnih Krscana razmisljati o tome. Krscani koji posjecuju poboznosti oko Uskrsa ce opet cuti o
njegovoj muci. Nece cuti o stoljecima istrazivanja i mnostvu medicinskih analiza i rezultata medicinskih analiza
takozvane Muke.
Sto je Krist prosao je skoro nezamisliv barbarizam, bol koju ne mozemo ni zamisliti; bol koja je cesto morala biti
samouzrokovana tako da bi on mogao disati dok je visio na krizu.

1 u noci
Takozvana Muka pocinje u ranim satima petka, u vrtu Getsemanskom. U vrtu, prema apostolu Luki gdje se je
Krist znojio krvlju. Sto Luka opisuje je jako rijetki medicinski fenomen zvan haematidrosis, koji se dogadja kad je
ljudsko tijelo u velikoj muci, velikim problemima. Muka uzrokuje male znojne zlijezde da pucaju i mijesaju krv sa
znojem. Vlasti koje su proucavale dogadjaje tog prvog Uskrsa iz medicinskog stanovista kazu da je to moglo
uzrokovati slabost, cak i sok. Krist se je mucio prvom fizickom boli za vrijeme njegovog sudjenja pred visokim
Zidovskim svecenikom, Caiaphas, kad je bio grubo udaren u lice za to sto se je usudio ostati tiho kad ga je
Caiaphas pitao pitanja. Odmah nakon toga, su mu zavezali oci, bio je udaran u lice i popljuvan.
To je samo sitnica prema onome sto slijedi: Sanhedrin je proglasio Krista krivim za svetogrdje, to je vako vazna
optuzba, Krist je osudjen na smrt.
Rimski prokurator Judea-e to jos treba potvrditi.

8 ujutro
Krist je pretucen, natecen, dehidriran, oslabljen od povreda, nedostatka hrane i tekucine, bez sna, je
guran preko Jerusalema da vidi Pilata u Preaetorium tvrdjave Antonia, sjediste Rimske vlade Judea-e. Evandjelja
indiciraju da je Pilat bio ravnodusan prema zahtjevima visokih svecenika, mozda ga je to cak i iritiralo, jer iz
dokaza, zatvorenik nije bio kriv prema vladi.
Ipak, ako je jadno bice ispred njega nevino, nego je to samo jos jedna religiozna osoba, ali - ako visoki svecenik
insistira, on treba biti sudjen, ako je moguce netko drugi da sudi. Pilat kaze da Krist nije te nacije, nego je on
Galilejan, tako da slucaj zakonski pripada pod Heroda, poglavaru Galileje. On to moze rijesiti.
Ali Herod, osim sto se podsmijavao zatvoreniku odjevenom u “kraljevsku robu”, ne rijesava slucaj. On salje Krista
natrag Pilatu.
Caiaphas i njegovi ljudi su zabrinuti da njihov zatvorenik ne bi bio oslobodjen, te pusten. To izgleda sigurno kad
Pilat opet ne zeli osuditi Krista. Pilat odlucuje da ga “disciplinira”. Nadajuci se da ce tako usutkati visokog
svecenika, i zavrsiti slucaj, Pilat naredjuje bicevanje, Rimska verzija koja moze biti smrtonosna, u to vrijeme
znana kao polusmrt.
Instrument za bicevanje, flagellum, je pokvarena naprava napravljena da uzrokuje najvecu fizicku stetu
organizmu. Prikvaceni na kratki komad drvete su nekoliko komada koze, na kraju svakog od tih komada je
prisiven komadic kosti, komadic olova ili kratki komadic zeljeznog lanca. Krist, slab, ali jos uvijek stoji nakon
nekoliko sati konstantnog hodanja i stajanja na nogama, je svucen gol, presavijen, a njegove ruke su privezane
za zeljeni stup napravljen specijalno za bicevanja.

10 ujutro
Rimski vojnik stoji otprilike dva metra iza njegove zrtve, noge rasirene, gleda u zrtvu i mjeri ga. Zamahuje svojim
flaggelum koliko moze unatrag, onda ga makne naprijed svom svojom snagom. Koznate vrpce udaraju u zadnji
dio rebra, uzasni dijelovi na kraju se savijaju oko prednjeg dijela tijela, gdje, medicinski receno, uzrokuju mali
subcutaneous haemorrhages (krvarenje pod kozom), na prsima. Nakon toga, jaki udarci otkidaju komade i
komadice koze, i udaraju u golo meso. Krist krvari uvelike, gornji dio njegovog tijela krvari rijekama crvene krvi.
Koza na njegovim ledjima visi u dugackim komadima. Cijela ta erija je krvava, neraspoznatljiva masa iskidanog
mesa.
Nakon otprilike tri minute, kad tribuna odluci da je bilo dovoljno, i blizu smrti, on je opran. Agonija hladne vode na
sirovo, raskidano meso je nevjerojatna.
Rimski vojnici se smiju tom “kralju”, te nabace plast na njegova ramena. Ali, da kompletiraju taj “kraljevski”
tretman, oni odlucuju da “kralj” treba krunu, koju vojnici spletu u oblik male kosarice iz trnovitih grana.
Pritisnu tu kosaricu cvrsto na njegovu glavu, onda je stisnu dolje, gurajuci trnje duboko u kozu na glavi,
uzrokujuci tesko krvarenje.
Onda daju “kralju” zezlo, suhu granu. To jos nije dovoljno: oni kleknu ispred njega, da mu se “poklone”, pa ga
udaraju, lupaju i pljuju u njegovo lice, uzmu zezlo i udaraju ga zezlom po glavi, gurajuci opet trnje dublje u
njegovu glavu, i mozda potrgaju i njegov nos. Konacno se umore od tog svojeg sporta. Plast, dosad cvrsto
priljubljen na sirovo meso Kristovih ledja, je otrgnut sa njegovog tijela, uzrokujuci time grozne boli i ponovno
krvarenje.

11 ujutro
Pilat sad naredjuje Kristu da dodje natrag pred njega. Masa ljudi je bila prisutna. Pateticna osoba, uzasno
ostecena, povrijedjena, je sada odjevena u krpu oko kukova, i plast nije dovoljno povrijedjena da bi masa ljudi
bila zadovoljena. Oni hoce jos mucenja, jos krvi. Nije vazno da je covjek pred njima toliko jako povrijedjen da je
njegov plast obojen krvlju, te da su crte negovog lica neprepoznatljive. Sad je vec Pilat, iritiran od Caiaphasa
odlucio da opere ruke od cijelog slucaja i daje Krista velikim svecenicima.
Sad pocinje zalosni put na Kalvariju, na Golgothu, “mjesto lubanje”. Kristu je naredjeno da nosi svoj patibulum
teski, grubi komad drveta, nesto laksi od 60 kg, na koji ce njegove ruke biti prikovane, te ce biti uzdignut na
stipes crucis, uspravni dio kriza koji ostaje stalno u zemlji gdje Rimljani ubijaju osudjene.

Podne
Masa ljudi, vojnici, prijatelji osudjenog covjeka stizu na Kalvariju. Za nekoliko momenata, Kristove ruke su
zabijene na komad drveta sa cetvrtastim, zeljeznim cavlima. Izvrsivac kazne je zadovoljan da su cvrsto pribijene,
te dize ruke kao znak vojnicima da dignu komad drveta.
Oni odvuku komad drveta kratki put do uspravnog drveta, te ga pricvrste u poziciju. Onda izvrsivac kazne zabije
cavle u prekrizene noge. Zabijanje na kriz je zavrseno. Krist visi sa kriza, njegove ruke kao veliko slovo V.
Ali, smrt je tri dugacka, grozna sata daleko. U tim satima covjek kojeg tisuce proglasavaju Sinom Bozjim ce
iskusiti uzasnu agoniju.
Osim neopisive boli u njegovim rukama i nogama, Krist je sada mucen od masivnih grceva misica, koji se vezu u
nadlakticama, ramenima. Misici na njegovim prsima su momentalno paralizirani.
Medicinski govoreci, on prolazi kroz period tetanisationa, produzeno i generalno grcenje misica. Misici na
njegovim ramenima ispadaju grotesktno, svaki put kako se grce. Njegovi prsti su zgrceni prema unutra. Ima hrpu
mesa na natkoljenici, a prsti na nogama su savijeni.
Misici na trbuhu se grce, stranice su povucene prema gore tezinom njegovih ruku, a dio trbuha je uvucen unutra.
Sad, umnozavajuci njegovu potpunu agoniju, dolazi asphyxiation. Njegovo lice je ljubicasto plavkasto od
nedostatka kisika.
“Kralj Zidova” moze udahnuti malo otezano, ali - da bi izdahnuo zrak u plucima, on mora pogurnuti stopala jace
na drvo, a u isto vrijeme gurati i cavle na rukama.
Moze ponovo disati, ali sada ga jace bole ruke i noge, misici na nogama, natkoljenicama. Grcevi ga napadaju, pa
se pokusava skupiti dolje, tako da si smanji grceve. Za momenat.
Ovo je nocna mora koja ce biti ponavljana opet, i opet sve dok smrt ne donese oslobodjenje. Cijelo tijelo je sada
masa krvavog, grcevitog, plakajuceg, bolnog mesa bez kisika. Krajevi zivaca su rastegniti preko zeljeznih cavala.
Najmanji pokret uzrokuje bol i grcenje misica.
Podizuci se na krizu, i spustajuce se stalno, iritira golo meso njegovih ledja na stipes crucis, sad on podnasa
stalnu raskidajucu bol prsa koja se dogadja zbog pericarditisa, upale pericardium membrane koja opkoljuje srce,
uzrokujuci oteklinu, i zgrabi srce kao klijesta.
Krist ide u sve dublji sok, koji je jako opasan i bez ikakvih drugih boli i ozlijeda. Gubljenje tjelesnih tekucina je
stiglo do jako opasne razine, ali on nece osjetiti puno jednostavnije i brze krvarenje blizu smrti. Namjerno, arterije
nisu ostecene za vrijeme pribijanja na kriz. Ideja je polagana smrt od nedostatka kisika, uz nevjerojatnu fizicku
muku.

3 popodne.
Zavrseno je. Slomljeni covjek na krizu, izmucen bolovima, zedju, pecen od pustinjskog sunca, muhama i drugim
insektima, mucen zadnja tri sata, inficiranim ranama, place svojem ocu, onda umire.
Rimski vojnik odlucuje da bude siguran, pa gurne mac u desnu stranu Kristovih prsa, izmedju petog i sestog
rebra. Mac probode kroz pleura-e, blizu pluca, i zaustavi se u pericardium.
Mrtvi ljudi obicno ne krvare, ali je desna strana srca puna krvi nakon smrti. Krv i voda (serum) pod pritiskom
poprskaju vojnika, onda iscure po Kristovom tijelu kad je mac izvucen iz natecenog pericardium.
Vojnik je zadovoljan. “Kralj Zidova” je mrtav.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 06 vel 2008 16:33 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6385
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 44 zahvala
Draga braćo i sestre u Isusu Kristu!

Vas i sve ljude dobre volje pozdravljam poz-dravom apostola Petra: "Punina vam milosti i mira u spoznaji Boga i Isusa, Gospodina našega!" (2 Pt 1,2).

U ovo korizmeno vrijeme, ali i u svjetlu Kristova uskrsnuća, sve vas želim pozvati na razmišljanje o čovjeku. Naše je polazište Božja objava. Punina te objave je Isus Krist! "Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni" (Iv 3,16).

Svijet koji Bog ljubi je čovjek! Temeljna i središnja istina kršćanstva je utjelovljenje vječne Riječi! Druga božanska osoba Presvetog Trojstva - vječni Sin Očev utjelovio se u krilu Djevice Marije snagom Duha Svetoga. Za čovjeka je Čovjekom postao i nazivat će se Sin čovječji! Isus Krist je, dakle, pravi Bog i pravi Čovjek, Otkupitelj čovjeka od grijeha i smrti za vječni život. On osvjetljuje tajnu čovjeka! On je svjetlost. "Ja - svjetlost - dođoh na svijet da nijedan koji u mene vjeruje u tami ne ostane" (Iv 12,46).

1. Crkva nudi Božje odgovore

"Srž je riječi tvoje istina, vječan je svaki sud pravde tvoje" (Ps 119/118)

Suvremena je civilizacija u dubokoj moralnoj krizi. Što suvremeni čovjek misli o samome sebi? Kakvu sliku čovjeka stvaraju moćna sredstva društvenog priopćavanja? Kakve sadržaje života i stilove ponašanja nude? Je li svejedno što tko misli o čovjeku, ili je to pitanje sudbonosno za ljudsku osobu i za ljudsku zajednicu?

Ta pitanja žive u razumnom ljudskom biću; rastu iz njegova srca i njegove savjesti. Odgovori su prevažni za njegov život, za postojanje obitelji, za sve odnose među ljudima. "Što je čovjek, Gospodine, da ga poznaješ, što li čedo ljudsko da ga se spominješ?" (Ps 144/143/,3).

Drugi vatikanski sabor postavlja ta pitanja u velikoj konstituciji "Radost i nada", da bi na njih odgovarao u svjetlu vjere u Božju Riječ. Koncil se pita: "No što je čovjek?" i nastavlja: "On je o sebi izrekao i izriče mnoga mišljenja, različita, pa i suprotna, u kojima se često ili toliko uzvisuje da sebe smatra apsolutnim mjerilom ili se snizuje do očaja, odakle je tjeskoban i sjetan. Te tegobe Crkva proćućuje do dna. Poučena božanskom objavom, može na njih dati svoj odgovor kojim bi se ocrtao pravi položaj čovjeka, da bi se obrazložile njegove slabosti i da bi se ujedno moglo priznati pravo njegovo dostojanstvo i poziv" (RN 12).

U tom izlaganju Koncil se drži savjeta apostola Petra, koji je pisao kršćanima u onoj poganskoj civilizaciji: "Krist neka vam bude svet u srcima vašim, te budite uvijek spremni na odgovor svakomu koji od vas zatraži obrazloženje nade koja je u vama, ali blago i s poštovanjem, dobre savjesti..." (1 Pt 3,15).


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 06 vel 2008 16:38 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6385
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 44 zahvala
2. "Neki se put čini čovjeku prav, a na kraju vodi u smrt" (Izr 16,25)

"Bolje je i malo u pravednika no gole-mo blago u zlotvora" (Ps 37/36/, 16)

Odmah moramo uočiti činjenicu da je suvre-mena civilizacija umnogome suprotna onome što Crkva vjeruje i uči o čovjeku. U tome leži uzrok dubokog nesporazuma između Crkve i suv-remenog mentaliteta. Taj nesporazum dolazi do napetosti i gotovo do tragičnog razlaza Crkve i suvremenog svijeta kad se radi o pojmu ljudske naravi, o moralnim načelima života, o konačnom smislu i pozivu čovjeka.

Moderna mišljenja, široko i duboko prisutna u mentalitetu suvremenog svijeta, odbacuju svaki vertikalni odnos čovjeka s transcendencijom - s Bogom; čovjeka proglašuju apsolutnom normom dobra i zla; svode ga samo na tjelesnost i zatvaraju njegovo postojanje samo u vremenitost. Ta se mišljenja nameću kao konačna istina. Ne domišljaju krajne posljedice takvih tvrdnji za život samog čovjeka, za obitelj, za cijelu ljudsku zajednicu.

Već je sveta Knjiga Mudrosti zabilježila takva shvaćanja čovjeka i života u ona davna vremena kad piše: "Kratkovijek je i tužan život naš i nema lijeka kad čovjeku dođe kraj... Mi smo djeca pukog slučaja, i kasnije ćemo biti kao da nikad nismo ni bili..." (Mudr 2,1-2). Razumljivo je da takva shva-ćanja čovjeka uvode i u određenu praksu života. Knjiga Mudrosti nastavlja: "Zato hodite ovamo! Uživajmo dobra sadašnja, koristimo se stvorovima sa žarom mladosti. Nauživajmo se odabranih vina i mirisa, i neka nas ne mimoiđe ni jedan cvijet proljetni" (Mudr 2,6-7).


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 06 vel 2008 16:41 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 16 ožu 2006 15:36
Postovi: 6385
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 44 zahvala
3. Suočeni s važnim pitanjima


"Steci mudrost, steci razbor..." (Izr 4,5)


Međutim, svi vi, mladići i djevojke, niste više djeca. Bilo da ste rasli u svijetlim okolnostima lijepog djetinjstva, bilo da vam je djetinjstvo bilo ispunjeno brigama, koji put i strahom, sada ste dorasli do velikih životnih odluka. Sada određujete svoj odnos prema samima sebi. Određujete svjesno svoj odnos prema okolini, obitelji i široj zajednici. Želite znati što je čovjek u sebi i zašto je. Sigurno se pitate na kojim temeljima treba graditi život. Svjesnije ste suočeni s izborom između dobra i zla. Što je dobro? Što je zlo? Dublje ulazite u pitanje: što je istina? To vas potiče da analizirate ideje, ideologije, sisteme i svoju vjeru ili svoju nevjeru. Možda ste mučeni sumnjama? Otvorenim očima, koje su pune mladenačke znatiželje, promatrate svijet u kojem živite. O svemu razmišljate. Dobro je imati na pameti Božju riječ: "Blago čovjeku koji razmišlja o mudrosti i umuje razborito" (Sir 14,20).


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 117 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr