www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 29 ožu 2024 00:20

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 5 post(ov)a ] 
Autor Poruka
PostPostano: 15 ožu 2009 21:38 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 01 ožu 2009 23:29
Postovi: 23
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Počeo sam proučavati Bibliju i imam jedno pitanje u EXODUSU 3



IZLAZAK GLAVA 3


14 Bog odgovori Mojsiju: "JA JESAM, KOJI JESAM." (Znači, "JA POSTOJIM") I nastavi: "Tako reci sinovima Izraelovim: 'JA JESAM', posla me k vama!"

15 Dalje reče Bog Mojsiju: "Tako javi sinovima Izraelovim: 'Gospod, Bog otaca vaših, Bog Abrahamov, Izakov i Jakovljev, posla me k vama.' To je ime moje na vijeke, i tako me se ima zvati kroz sve naraštaje

Evo i na Engleski jezik
14 God said to Moses, "I am who I am . This is what you are to say to the Israelites: [b]'I AM has sent me to you.' "

15 God also said to Moses, "Say to the Israelites, 'The LORD, [c] the God of your fathers—the God of Abraham, the God of Isaac and the God of Jacob—has sent me to you.' This is my name forever, the name by which I am to be remembered from generation to generation.



PITANJE GLASI:

Zašto se ovoga nije pridržavalo dalje i da se Gospoda tako zvalo već
su mu Jahve (JHWH) ime dali?


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 15 ožu 2009 21:52 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 21 pro 2007 09:22
Postovi: 8104
Lokacija: münchen
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 1 zahvala
da, sobzirom da je Bozje Ime u njemu (2 mojsijeva 23,21). To podrazumeva da to ime nije njegovo prirodno ime. (videti temu Zaharija 2,9-11)

2.Mojsijeva 3. glava kaze da se BOG javio Mojsiju, kaze da je to BOG KOJI CE IZVESTI IZRAILJ IZ EGIPTA i kaze svoje ime "JA SAM KOJI JESAM" i kaze da je to BOG SVIH OTACA. Isto tako u 2. Mojsijeva 20. glava, u prvoj zapovjedi kaze da Izrailjci netrebaju imati nikakvog drugog Boga osim onog BOGA KOJI IH JE IZVEO IZ ZEMLJE EGIPATSKE. :grlim te:


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov:
PostPostano: 15 ožu 2009 21:53 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 02 stu 2008 20:12
Postovi: 1091
Lokacija: Na putu ka domovini
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 3 zahvala
Jahve znači upravo to "Ja jesam" ili ako ćeš tačnije:" Ja ću biti tu, bit ću prisutan, vodit ću, pomagati ću"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 06 ožu 2012 11:05 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 16 vel 2011 19:03
Postovi: 484
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
Ja sam onaj koji jesam.......meni to nekako bolje objasnjava da Bog Jest tj.bolje shvatim tako nego kada mi netko kaze Bog postoji oduvijek...Bog nije u vremenu...on jednostavo JEST...Ja Sam Koji Jesam...

eto ja tako gledam na to njegovo ime,drugi su izmislili bogove....ali on se tim imenom Zidovima objavio da bi znali da je on pravi Bog


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 07 ožu 2012 21:44 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova

Pridružen: 10 lip 2008 20:55
Postovi: 3438
Lokacija: Santa Fe (New Mexico)
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 72 zahvala
U Isusovim riječima, koje nam prenose evanđelja, postoji - pretežito kod Ivana, ali (iako ne tako jasno izražena i u manjemu opsegu) i kod sinoptika - skupina »ja-jesam« riječi, i to u dvostrukoj formi. U jednoj Isus kaže jednostavno bez daljnjih dodataka: »Ja jesam« ili »da ja jesam«. U drugoj skupini ovo je »ja jesam« slikovitim riječima sadržajno pobliže određeno: ja sam svjetlost svijeta, pravi trs, dobri pastir itd. Ako je ova druga skupina neposredno razumljiva, to je veća zagonetnost prve skupine. Želio bih obraditi samo tri Ivanova mjesta na kojima se ova formula pojavljuje u svome posve strogu i jednostavnu obliku te jedno sinoptičko mjesto za koje postoji jasna paralela kod Ivana. Dvije najvažnije izjave ove vrste nalaze se u raspravi s Isusom, koja slijedi nakon njegovih riječi izrečenih na Blagdan sjenica u kojima je sama sebe predstavio kao izvor žive vode (usp. Iv 7,37s). To je dovelo do podjela u narodu. Neki su se pitali nije li on doista očekivani prorok, drugi su ukazivali na to da iz Galileje ne dolazi prorok (usp. 7,40.52). Isus im kaže: »Vi ne znate ni odakle dolazim ni kamo idem. [.'..] Niti mene poznajete niti Oca mojega« (8,14.19). To još pojašnjava dodajući: »Vi ste odozdo, ja sam odozgo. Vi ste od ovoga svijeta, a ja nisam od ovoga svijeta« (8,23). A onda dolazi odlučujuća rečenica: »Uistinu, ako ne povjerujete da Ja jesam, umrijet ćete u grijesima svojim« (8,24). Što to znači? Mogli bismo pitati: što si ti? Tko si ti? I doista - ovo je odgovor Židova: »A tko si ti?« (8,25). Što to sada znači - »da Ja jesam?« Razumljivo je da se egzegeza potrudila istražiti podrijetlo ovih riječi da bi ih mogla razumjeti, a mi isto tako moramo krenuti u potragu za njihovim razumijevanjem. Navodilo se različito podrijetlo: tipični objaviteljski govori Istoka (Eduard Norden), mandejski spisi (Eduard Schweizer), ali koji su puno mlađi od knjiga Novoga zavjeta. U međuvremenu se uvelike nametnulo mišljenje da duhovni korijen ovih riječi ne smijemo tražiti bilo gdje, nego u svijetu u kojemu je živio Isus, u Starome zavjetu i u židovstvu. Ovdje nije potrebno razmatrati široku pozadinu starozavjetnih tekstova koju su istraživači u međuvremenu naznačili. Htio bih samo navesti dva bitna teksta koja zadiru u srž naše teme. Tu je najprije Izlazak 3,14 - prizor s gorućim grmom iz kojega Bog zove Mojsija koji sa svoje strane pita ovoga pozivajućeg Boga: kako se zoveš? Odgovoreno mu je zagonetnim imenom »JHWH«, čije značenje izlaže sam Bog koji govori, objašnjava ga isto tako zagonetnom rečenicom: »Ja sam koji jesam.« Ovdje se ne moramo baviti različitim tumačenjima ove rečenice, dovoljno je obratiti pozornost na činjenicu da ovaj Bog za sebe jednostavno kaže »ja jesam«. On naprosto jest. A to dakako znači da je uvijek tu - za ljude, jučer, danas i sutra. U velikome trenutku nade u novi izlazak na završetku babilonskoga izgnanstva ovu je poruku gorućega grma iznova preuzeo i razvio Deutero-Izaija. »Vi ste mi svjedoci, riječ je Gospodnja, i moje sluge koje sam izabrao, da biste znali i vjerovali i uvidjeli da to sam ja. Prije mene nijedan bog nije bio načinjen i neće poslije mene biti. Ja, ja sam JHWH, osim mene nema spasitelja« (Iz 43,1 Os). »Da biste znali i vjerovali i uvidjeli da to sam ja« - stara formula »'ani JHWH« sada je skraćena u riječi »'ani hu'« - ja, onaj, ja jesam. »Ja jesam« je postalo snažnije, i jasnije, premda ostaje tajna. U vrijeme kada je Izrael bio bez zemlje i bez hrama Bog je - prema tradicionalnim kriterijima - bio isključen iz konkurencije božanstava, jer Bog koji nije imao zemlje i nije mogao biti štovan, nije ni bio Bog. U tome je vremenu Izrael naučio shvaćati različitost i novost svoga Boga: da on nije jednostavno bio »njegov« Bog, Bog jednoga naroda i jedne zemlje, nego Bog naprosto, Bog svih i svega, kojemu pripadaju sve zemlje, nebo i zemlja. Bog koji svime raspolaže. Bog koji ne traži štovanje prinošenjem jaraca i volova, nego ga istinski štuje samo onaj koji ispravno živi. Još jednom: Izrael je uvidio da je njegov Bog jednostavno »Bog«. I tako je »ja jesam« iz gorućega grma zadobilo novo značenje. Ovaj Bog je jednostavan. On se predstavlja upravo kao onaj koji jest. U svojoj jedinstvenosti on se pokazuje riječima: »ja jesam«. To je jamačno odstupanje od mnogih božanstava koja su postojala, ali je prije svega očitovanje njegove neopisive jedinstvenosti i posebnosti. Kada Isus kaže »ja jesam«, prihvaća tu povijest i povezuje ju sa sobom. Pokazuje svoju jedincatost. Joseph Ratzinger "Isus iz Nazareta"


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 5 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 5 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr