Ave Maria napisao:
Imam veliko povjerenje u Boga I Bozje milosrdje. Zasto me onda peru ti strahovi? Osjecam ih kao blokove I barikade na mom duhovnom putu, a nikako ne kao poticaj.
Pa kao sto si i sama shvatila trebala bi razgovarat s duhovnikom o tome, i to shvatit sama. Uostalom, ako su produkti tih strahova tjeskoba i ono sto si opisala, onda ti misli nisu od Boga.
francesco1 napisao:
Meditacija odnosno razmišljanje o paklu neka dodje kasnije kada ti vjera ojača tako da možeš o njemu razmisljati na evanđeoski način.
Tocno to..
Bonifacije napisao:
Budi sigurna da si na dobrom putu i da je tvoj strah od pakla jedna izvanredno velika Bozja milost koja te moze dovesti do prave svetosti.
Inace kroz dugogodisnje forumsko iskustvo sam naucio da osobe koje se razmecu s "istinom" ko da im je u dzepu su de facto uvijek u zabludi. Cim ti neko preko foruma kroz jedan post okarakterizira duhovno stanje i put mora da je - ili osoba nadnaravnih moci, ili retardirana majmuncina. Onda Bonifacije, sto si ti?
Bonifacije napisao:
Sigurno je da preko 99% odraslih ljudi odlazi u pakao,a manje od 1% se spasava.
Odakle ti ovaj podatak?
Ja sam bas uvjeren suprotno, da se 99% ljudi spasava.
Bonifacije napisao:
Jer ako se jedva spasavaju i redovnici koji zive i u najstrozim samostanima,a mnogi od tih redovnika i redovnica padaju u pakao, sto ce onda biti s ljudima koji zive u ovom pokvarenom svijetu usred svih opasnosti i sotonskih zamki? Bjezi iz tog pokvarenog svijeta dok te nije potpuno iskvario! Nikad si nemoj umisljat da ces biti toliko jaka da se odupres svim napastima ovog propalog svijeta. I ako ti ubuduce bude bilo sto nejasno u vezi duhovnog zivota slobodno pitaj.
Koji samostan o cemu ti?
I zasto bi pitala tebe za svoj duhovni zivot? Svajetujes joj samostan da se spasi? WTF?!?!?!
Bonifacije napisao:
Odakle sv.Petru apostolu podatak da se i pravednik jedva spasava? Da li mu je to Bog osobno objavio?
Kao prvo, sv. Petar nije nista statisticki govorio. On govori ljudima jezikom s kojim ga mogu razumijet, sto je i sasvim logicno; ako ni pravednik nije dovoljno pravedan pred Bogom, kako ce tek proc nepravednik? Ako se pravednik treba pravdat Bogu, kome ce se nepravednik pravdat? I sad to pitanje tjera covjeka na razmisljanje; hoce li postat pravednik ili ce ostat takav kakav je - nepravedan. Dakle, sv. Petar ne govori kategoricki. Bibliju, pogotovo Novi Zavjet treba shvatit. Ukoliko sv. Petar kategoricki tvrdi da se samo pravednik spasava, govoris li nam ti da je Isus lazov?
Ivan 3,14 I kao što je Mojsije podigao zmiju u pustinji tako ima biti podignut Sin Čovječji
Ivan 3,15 da svaki koji vjeruje u njemu ima život vječni.
Ivan 3,16 Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni.
Ivan 3,17 Ta Bog nije poslao Sina na svijet da sudi svijetu, nego da se svijet spasi po njemu.
Ivan 3,18 Tko vjeruje u njega, ne osuđuje se; a tko ne vjeruje, već je osuđen što nije vjerovao u ime jedinorođenoga Sina Božjega.Bonifacije napisao:
Sto se tice skrupuloznosti koja se pocela uvlacit u tebe i to je za mene dobra stvar.
Koja si ti majmuncina. I ti si spreman nekome davat duhovne savjete, ugrozavat neciji duhovni zivot jer mislis da si sposoban nesto objasnjavat? Skrupuloznost je duhovna bolest. Tjeras ljude od Crkve svojim pametovanjem. Rec nekome da je skrupuloznost dobra???? Jesi ti normalna osoba??
Bonifacije napisao:
To je znak da imas osjetljivu savjest koja te upozorava na grijeh i koja te kaznjava kada grijeh ucinis.
Ne, to nije taj znak. Skrupuloznost je bolest;
Skrupuli
Navedeno je uglavnom dovoljno da se postigne mir duše. Međutim, u nekim težim slučajevima ni sve spomenuto ne pomaže. Obično je to slučaj s onima koje muče skrupuli.
U katoličkom moralnom nauku, skrupuloznost je duhovno i psihološko stanje osobe koja pogrešno vjeruje da je kriva za smrtni grijeh i stoga je rijetko u stanju milosti. Skrupulozna osoba želi slijediti Božji zakon, ali biva preplavljena detaljima i nijansama prisutnima u odlukama koje se tiču moralnoga postupanja. Takvu osobu često obuzimaju strah, sumnja i tjeskoba. Iako skrupulozne osobe često vrlo dobro poznaju moralni zakon, imaju poteškoće s njegovom primjenom u svakodnevnom životu.
Psiholozi naslućuju da je izvor skrupula u ranim životnim iskustvima skrupuloznih osoba.
Možda je u domu takve osobe vladalo kruto i represivno ozračje ili je stavljan prevelik naglasak na strogo pridržavanje pravila. Možda je, baš suprotno, nedostajala podržavajuća struktura u obiteljskom domu, pa je osoba razvila mehanizam traženja sigurnosti u krutom pridržavanju pravila. Negativni stavovi o Bogu, moralnosti i seksualnosti, posebno ako su izricani od strane osoba s autoritetom, također bi mogli pridonositi nastanku takvoga stanja.
Recentna istraživanja sugeriraju da bi se skrupuloznost mogla ponajbolje objasniti kao oblik opsesivno-kompulzivnog poremećaja. U tom tipu neuroze prisilne misli stvaraju tjeskobu koja se zatim nastoji otpustiti vršenjem nekih čina, koji zapravo postaju pretjerani i besmisleni rituali (kod katolika to može biti prečesto traženje ispovijedi, koja tako gubi svoj pravi smisao).
S vjerskog stajališta, osnovni čimbenik skrupuloznosti je pogrešna, negativna slika Boga. Često pak skrupulozna osoba traži istodobno pomoć nekolicine osoba, koje pritom zna poprilično iscrpiti. Takvi različiti savjeti pak samo povećavaju zbunjenost i tjeskobu skrupulozne osobe. Jedan, osposobljen, strpljiv i informiran ispovjednik najbolja je pomoć i nada za skrupuloznu osobu. Ovaj pristup utemeljio je sv. Alfonz Liguori, biskup i naučitelj Crkve, koji je također patio od skrupuloznosti i iscrpio ispovjednike Napulja tražeći olakšanje. Sv. Alfonz naučava: “Poslušnost vlastitom ispovjedniku najsigurnije je sredstvo koje nam je Isus Krist ostavio za utišavanje sumnji savjesti i trebali bismo mu zbog toga zahvaljivati.”
Bez obzira kako se skrupulozna osoba osjećala, trebala bi se prisiliti da izabere ovo sredstvo. Ne slučajno, krajnje olakšanje njihova trpljenja nalazi se u izboru djelovanja protiv vlastitih strahova i sumnji.
Bez obzira na to u kojim razlozima leži uzrok muke tvoje savjesti, želim ti obilje željenoga mira od Gospodina.
Btb,
don DamirJel vidis ovo podcrtano od don Stojica? A sad vidi sta ti pises;
Bonifacije napisao:
I nemoj vjerovat svemu sto ti kaze svecenik u ispovjedaonici,osim ako nije pravi svetac.
I sad ti nekom objasnjavas nesto? I ti ides nekoga duhvono vodit? Napisao si jos toliko gluposti da bi najbolje bilo da izbrises svoje postove.