www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 08 vel 2023 14:32

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 132 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: 11 vel 2014 23:43 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2402
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Prepoznajete li samsona ovdje??:

Ponajprije znajte ovo: nijedno se proroštvo Pisma ne može tumačiti samovoljno 21jer nikada proroštvo ne bî ljudskom voljom doneseno, nego su Duhom Svetim poneseni ljudi od Boga govorili.

Sveta predaja važnija od Biblije

Već sama činjenica da u svijetu postoji oko 37000 sljedbi koje polaze od Biblije kao jedinog autoriteta, više nam no očito govori da Sveto pismo ne može biti jedini autoritet za tumačenje vjere. Svaka od tih sljedbi Bibliju tumači na svoj način, uvjerena da ju je samo ona uspjela razumjeti.
Ako je, međutim, Sveto pismo riječ Božja, onda je ono nužno istinito. Istina, međutim, može biti samo jedna, pa ne mogu postojati dvije, a o 37000 da i ne govorimo. Iz toga slijedi da do istine koju nam prenosi Biblija ne možemo doći isključivo vlastitim snagama, te da mora postojati neki autoritet koji će vjerodostojno tumačiti Sveto pismo. Kad bi za ispravno razumijevanje kršćanske vjere dostajalo Sveto pismo, onda danas ne bismo imali čitav bezbroj kršćanskih sljedbi. A javlja se tu i još jedan faktor, jer svatko tko vjeruje da baš on najbolje razumije Bibliju, bezuvjetno pretpostavlja – pa htio to priznati ili ne – da je baš on najpametniji na svijetu, i to ne samo danas, nego u posljednjih 2000 godina. A to je već grijeh oholosti, stupica u koju vrag najlakše uvuče čovjeka.

Sama Biblija, kao zapisana riječ Božja, ne može biti dovoljan i jedini autoritet već i stoga što se svaka pisana riječ (pa i Božja) može tumačiti na više načina. Uzmimo kao primjer rečenicu “Marko nije nikom rekao da je Marija ukrala kravu”, pa ćemo ubrzo uvidjeti da čak i takav, krajnje jednostavan izričaj, može imati više tumačenja. Možda Marko i nije rekao, nego je rekao Tomica. Možda Marko nije nikom rekao, iako je znao da je Marija ukrala kravu. Ili Marko nije rekao da je Marija ukrala kravu, već da ju je ukrala Marta. Ili Marko nije rekao da je Marija kravu ukrala, nego da ju je pomuzla. A možda Marko nije rekao da je Marija ukrala kravu, nego konja. Pa kako da onda doznamo što je autor doista želio reći? Očito samo tako da upitamo samog autora ili nekoga tko ga je poznavao i s njim razgovarao o spomenutom incidentu. A što zovemo predajom.

Očito je da bez predaje ne možemo znati koje je tumačenje ispravno. A Katolička crkva posjeduje apostolsku predaju, pa je brižljivo čuva i prenosi s koljenja na koljeno. I u tome je ta suštinska razlika! Katolik ne kaže: Ja najbolje razumijem Bibliju (što predmnijeva da je najpametniji na svijetu); nego veli: Ja razumijem Bibliju onako kako su nam je predali crkveni oci. Iza prvog stoji oholost, iza drugog skromnost i poniznost. Prvo ne može biti istina, drugo to jest, jer se vjera oslanja na autentična tumačenja ljudi koji su poznavali apostole, te njihova tumačenja prenijeli na svoje nasljednike, koji su ta tumačenja usmeno dalje prenosili, ponešto od toga i zapisavši.

Drugi dokaz da Biblija ne može biti jedini autoritet jest činjenica da je kršćanstvo u prva četiri stoljeća živjelo, i to ne samo opstajalo nego i cvalo, ni ne znajući za Bibliju (točnije, Novi zavjet, osnovni spis kršćanstva). Kroz najmanje deset godina poslije Isusove smrti i uskrsnuća nije bilo napisano baš nijedno slovo Novog zavjeta. A kasnije, kad su i bile napisane neke knjige Novog zavjeta, kršćani nisu znali niti mogli znati koji su pobožni spisi nadahnuti (riječju Božjom) a koji to nisu, da bi se to pitanje razriješilo tek 382. godine, kad je papa Damaz I. proglasio kanon Novog zavjeta. Da je Biblija jedini mogući autoritet za tumačenje vjere, onda kršćanstvo prije 382. ne bi ni moglo postojati.

Da je apostolska predaja od životne važnosti za opstanak vjere Božjeg naroda, govori nam, napokon, i sama Biblija. Tako sveti Pavao piše Korinćanima: “Hvalim vas što me se u svemu sjećate i što držite predaje kako vam ih predadoh” (1 Kor 11,2). On na sličan način upućuje i Solunjane: “braćo, budite postojani i držite predaje koje ste od nas primili, bilo usmeno, bilo pismeno!” (2 Sol 2,15). I ne samo da upućuje, nego i naređuje: “Naređujemo vam, braćo, u ime našega Gospodina Isusa Krista da se klonite svakoga brata koji besposliči i ne slijedi predaju koju ste primili od nas” (2 Sol 3,6). Da bi osigurao prijenos predaje, sveti Pavao poučava Timoteja: “Ono što si od mene čuo pred mnogim svjedocima, povjeri pouzdanim ljudima koji će biti sposobni i druge poučiti!” (2 Tim 2,2). U ovom retku Pavao govori o nasljeđu apostolske predaje u prva četiri naraštaja: svojemu, Timotejevu, onoga kojeg će Timotej poučiti i četvrtom, onom koje će poučiti oni koje je poučio Timotej.

Prvi su kršćani čuvali apostolsku predaju kao zjenicu oka, te bi radije i poginuli negoli je zatajili. Mnogi su od njih ostavili i zapise o apostolskoj predaji, sačuvane do današnjeg dana. I samo Sveto pismo u nekim svojim dijelovima i nije drugo no zapis apostolske predaje: “Budući da su mnogi pokušali srediti pripovijedanje o događajima što su se dogodili među nama, kako su nam ih predali oni koji su od početka bili očevici i sluge Riječi, učini se i meni dobro, pošto sam ih pomno ispitao sve od početka, da ti ih napišem po redu, preuzvišeni Teofile, da se osvjedočiš o sigurnosti nauke koju si primio” (Lk 1,1-4).

Sveti Petar je upozorio da Sveto pismo ne može biti predmetom samovoljnog tumačenja (2 Pt 1,20). Apostolski nasljednici, crkveni oci, to su također jako dobro znali, te brižno čuvali predaju primljenu od apostola. Sveti Irenej se u svojoj borbi protiv heretika oslanjao upravo na apostolsku predaju: “Kao što već ranije rekoh, Crkva, primivši ovo propovijedanje i vjeru, iako raspršena po cijelom svijetu, čuvala ju je kao da boravi u jednoj kući. Ona isto tako u ovo vjeruje kao da ima jednu dušu i jedno srce; i skladno ih proglašava i naučava i predaje naraštajima, kao da posjeduje jedna usta. Iako su jezici svijeta raznoliki, autoritet je predaje jedan te isti” (Irenaeus: Irenaeus Against Heresies [Protiv krivovjerja] 1,10,2; 189. n.e.)

Da se ta predaja brižno čuvala, dokazuje već i činjenica da se unutar Crkve koju je osnovao Isus ništa od nauka nije iskrivilo već 2000 godina. Usporedimo li ikoju današnju dogmu Katoličke crkve s istom dogmom iz bilo kojeg stoljeća, otkrit ćemo da razlike nema, osim u izričaju, koji je neizbježna posljedica evolucije jezika. A sve su se te dogme sačuvale zahvaljujući u prvom redu predaji, a ne Bibliji. Činjenica jest da vjera može preživjeti bez Biblije, ali ne i bez apostolske predaje; zato je s pravom i zovemo svetom. Sveta je predaja pamćenje Crkve; kad bi se ona izgubila, nestalo bi i svijesti o vjeri. Ostala bi samo Biblija s tisućama tumačenja.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 11 vel 2014 23:45 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2402
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Je li Biblija sišla s neba?

Mnogi će vam zakucati na vrata zaklinjući se da će vam samo oni znati protumačiti Bibliju. A kad im odgovorite da je vaše tumačenje kao katolika mjerodavnije, jer su Novi zavjet napisali katolici, proglasit će vas ludim. Riječ je očito o ljudima koji žive u uvjerenju da je Biblija sišla s neba, poslije čega su je katolici preveli na latinski, kako je nitko ne bi razumio, pa je onda još i skrivali od naroda budno motreći da mu ne dođe u ruke, a kad ju je netko napokon preveo na narodni jezik, onda je papa zabranio da se takva Biblija čita.
Ako ništa drugo, svom ćemo nenadanom gostu morati priznati da ima mašte. Nevolja je samo što u vječni život ne vodi mašta, nego istina.Pođimo najprije od činjenice da je od Isusove smrti pa do prvog novozavjetnog teksta proteklo najmanje deset godina. Između 45. i 300. n.e. pojavili su se mnogi tekstovi, koje možemo generalno podijeliti na autentične, sporne i lažne. U prvu skupinu ubrajamo 4 evanđelja, 13 Pavlovih poslanica i Djela apostolska (ukupno 18 tekstova). Prvi su se spisi čitali po svim mjesnim crkvama, drugi, sporni, samo u nekima, jer su ih ostale crkve smatrale lažnim, dok trećim, lažnim tekstovima, u crkvi nije ni bilo mjesta.

U drugom su stoljeću nastale razne klasifikacije spomenutih tekstova, iz prve i druge grupe, međutim je gotovo svaka mjesna crkva imala neku svoju i drugačiju klasifikaciju. U trećem su stoljeću stoga među crkvenim ocima započele rasprave o autentičnosti tih spisa, odnosno o njihovu božanskom nadahnuću, da bi napokon papa Damaz I. 382. godine u Rimu sazvao sabor na kojemu je napokon proglašen kanon Svetog pisma. Pritom su u kanon ušli i neki (ali samo neki) spisi i iz druge, sporne skupine, da bi on napokon obuhvatio 27 novozavjetnih spisa, redom napisanih između 45. i 100. godine.

Prve je pak tekstove Starog zavjeta napisao Mojsije otprilike 1500 godina prije Krista. Kad je napisan i posljednji, nije nam poznato (iako se jedna teorija zalaže za 430. pr. Kr.), ali je svakako nedvojbeno da je bar sto godina stariji od Kristova rođenja. Ne smijemo, međutim, zaboraviti da je Stari zavjet postojao u dvije varijante, palestinskoj i helenističkoj – palestinska je imala manji broj knjiga, dok su apostoli uglavnom čitali i citirali helenističku Septuagintu – što nam govori da ni o knjigama Starog zavjeta mišljenje nije bilo jedinstveno. No i to se napokon riješilo na već spomenutom Rimskom saboru kad je papa Damaz I. sve knjige (njih 46 na broju) iz helenističke verzije proglasio od Boga nadahnutim i uvrstio ih u kanon Svetog pisma. Tako je napokon nastala Biblija.

Iz svega je toga više nego jasno da je Katolička crkva postojala još daleko prije Biblije, te da ju je ona napokon i stvorila, sudeći besprizivno što je riječ Božja, a što ne. Biblija, dakle, nije sišla s neba, već nam ju je dala Katolička crkva.

Stari zavjet je bio sročen na hebrejskom, Novi pak zavjet na grčkom. Kad se kršćanstvo raširilo po Rimskom Carstvu, Biblija je bila prevedena na latinski (tada živ i narodni jezik), i to već oko 150. god. Najpoznatiji je od njezinih latinskih prijevoda takozvana Vulgata, nastala između 382. i 404. godine, iz pera jednog od najvećih umova toga doba, svetog Jeronima, rodom Dalmatinca. Vulgata je s vremenom postala službenim prijevodom Katoličke crkve, priznatim i cijenjenim među svim bibličarima sve do današnjeg dana. Na njoj su se, osim toga, uglavnom temeljili i kasniji prijevodi.

U srednjem vijeku većina ljudi nije znalo čitati, a malobrojni pismeni redovito su znali i latinski, univerzalni jezik zapada i školovanog svijeta. Zbog toga stoljećima i nije bilo prave potrebe da se ona, bar u cjelini, prevede na druge jezike. To, međutim, nije nimalo smetalo njezinu bar djelomičnom prevođenju na druge europske i azijske jezike. Tako su primjerice već u 8. stoljeću neki dijelovi Biblije bili prevedeni na hrvatski, a gotovo da i nije bilo jezika na koji nije bio preveden bar poneki biblijski tekst.

Za prevođenje i prepisivanje Biblije najzaslužniji su bili redovnici. Sve do izuma tiskarskoga stroja, Biblija je bila izvanredno skupa i dostupna tek malobrojnima, jer je izrada jednog primjerka zahtijevala bar godinu dana prepisivačkoga rada. Prva tiskana knjiga koja je ugledala svjetlo dana, 1456. godine u Gutenbergovoj radionici, bila je baš Biblija, poznata i kao Mazarinova Biblija, po kardinalu Mazarinu. Samo od 1456. godine pa do prve protestantske Biblije (1520.) Katolička je crkva tiskala Bibliju u 626 izdanja, od toga 198 na narodnom jeziku. Još prije Lutherova rođenja, Biblija je samo na njemačkom doživjela 9. izdanja, a njegovoj je Bibliji prethodilo čak 27.

Pritom moramo reći i da je pri prevođenju Biblije bilo mnogo manipulacija. Mnoge sekte, da lakše zavedu narod, krivim su prevođenjem prilagođavale Sveto pismo svojoj herezi. Tako su primjerice katari naučavali da postoje dva boga, da je materija nužno zlo, dok su brak i rađanje djece smatrali najvećim zlom, potičući, međutim, bludništvo. Zato je toulouski biskup 1229. zabranio čitanje katarske Biblije, zamjerivši joj mnoge pogreške. Wycliffova je pak Biblija iz 1382. osim pogreškama obilovala i zlobnim komentarima na račun Katoličke crkve.

Poslije izuma tiskarskog stroja nastala je prava poplava loših prijevoda; ljudi su tiskali Biblije samo da se na brzinu obogate (jedan je od prvih bio Tyndale 1525.). U takvim su se Biblijama znale naći na tisuća pogrešaka. Najviše ih je nastajalo zbog brzopletosti. Spomenimo, primjera radi, takozvanu “Octenu Bibliju”, nazvanu zato što je u njoj “prispodoba o vinogradu” postala “prispodobom o octu”; “Bibliju ubojica” jer je umjesto “Ali Isus joj je rekao: Prvo nahrani djecu” stajalo “A Isus joj je rekao: Prvo ubij djecu”; “On i ona Bibliju” koja je u knjizi o Ruti izmiješala osobne zamjenice; “Dijamantna Biblija”, koja je imala preko 6000 pogrešaka i tako dalje, i tako dalje.

Takvi su prijevodi bili prava pogrda Božje riječi, zbog čega je Katolička crkva morala zaštititi dostojanstvo Svetog pisma, pa je zabranila čitanje takvih Biblija. Sva su ta izdanja, uostalom, bila kratkog vijeka. Među njima su, međutim, ipak najopasnija bila ona koja su, zbog širenja vlastitih dogmi, sadržala i namjerno krivo prevedene retke. Jedna je od takvih i danas živa Biblija Jehovinih svjedoka koja vrvi pogreškama, većinom namjernim, učinjenim da bi se zatajilo Isusovo Božanstvo. Protestanti se radi promicanja vlastite doktrine nisu libili Bibliju i osakatiti, izbacivši iz nje čak nekoliko knjiga.

Iz svega je toga bjelodano da Katolička crkva nije nikad bila protivnik Biblije, već naprotiv, vjerni čuvar i autentični prenositelj Božje riječi.
http://www.katolik.hr/krscanstvomnu/pis ... islasneba/


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 12 vel 2014 17:05 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 13 kol 2011 12:59
Postovi: 525
Podijelio: 2 zahvala
Zahvaljeno je: 15 zahvala
Vjeroispovjest: katolička
Status: U braku
Mr.Samson napisao:

Martin Luther je naravno bio u stanju moliti se Mariji, jer u vrijeme njegova ranog djelovanja biblijska teologija još uvijek nije postojala, i on se kao podanik Rimokatoličke crkve pozvao na praksu koja je tek naknadno utvrđena kao idolatrijska.


U štovanju Marije po svim definicijama nema ništa idolatrijskog. Katolici nikad nisu stavljali Mariju na Božje mjesto niti je njeno štovanje ikad umanjivalo iskazivanje časti Bogu. Naprotiv!Katekizam lijepo objašnjava:
Citat:
"Marijina materinska uloga prema ljudima nikako ne zastire i ne umanjuje Kristovo jedino posrednistvo, nego pokazuje njegovu snagu. Jer, sav spasonosni utjecaj Blazene Djevice (...) izvire iz preobilja Kristovih zasluga, temelji se na Njegovu posrednistvu, potpuno od njega zavisi i iz njega crpe svoju snagu". "Nijedan se stvor nikada ne moze usporediti s utjelovljenom Rijeci i Otkupiteljem; nego, kao sto u Kristovu svecenistvu imaju na razlicne nacine udjela i sveti sluzbenici i vjerni narod, i kao sto se jedina Bozja dobrota na razlicite nacine stvarno razlijeva u stvorove, tako i jedino posrednistvo Otkupiteljevo ne iskljucuje, nego pobudjuje u stvorova razlicitu suradnju koja zahvaca iz jednoga izvora".


Malo dalje:
Citat:
"Svi ce me narastaji zvati blazenom" (Lk 1,48). "Poboznost Crkve prema Blazenoj Djevici svojstvena je krscanskom kultu"."Crkva opravdano posebnim stovanjem casti" Blazenu Djevicu. Doista, vec od najstarijih vremena Blazena se Djevica casti pod nazivom `Bogorodica', pod zastitu koje se vjernici molitvom utjecu u svim pogiblima i potrebama (...). To stovanje (...) iako je sasvim osobito, ipak se bitno razlikuje od poklonstvenog stovanja koje se iskazuje utjelovljenoj Rijeci jednako kao Ocu i Duhu Svetomu, i koje upravo podupire"; ono nalazi izrazaj u svetkovinama posvecenim Majci Bozjoj i u marijanskoj molitvi kao sto je Sveta krunica, "sazetak cijelog Evandjelja".

Naravno, najbolje bi bilo kad bi pročitao cijeli stavak 5 "Općenstvo svetih" i 6. Marija-Majka Kristova, majka Crkve pa da sagledaš ovaj dio koji sam izdvojila u cijelom kontekstu. http://www.hbk.hr/katekizam/i/1e94c1.html#RTFToC10

Mr.Samson, koliko se sjećam rekao si da si došao na forum kako bi bolje upoznao katoličku vjeru. Mislim da bi bilo najbolje kad bi za početak pročitao Katekizam Katoličke Crkve, ukoliko već nisi, a da se za konkretna pitanja obratiš onima koji ti mogu dati najpreciznije odgovore. Forum nije najbolje mjesto za to a Cirenac je dao i link gdje se možeš obratiti.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 12 vel 2014 17:42 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik
Avatar korisnika

Pridružen: 30 pro 2013 19:05
Postovi: 79
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Vjeroispovjest: kršćanin
Status: U braku
lyra1 napisao:
Mr.Samson napisao:

Martin Luther je naravno bio u stanju moliti se Mariji, jer u vrijeme njegova ranog djelovanja biblijska teologija još uvijek nije postojala, i on se kao podanik Rimokatoličke crkve pozvao na praksu koja je tek naknadno utvrđena kao idolatrijska.


U štovanju Marije po svim definicijama nema ništa idolatrijskog. Katolici nikad nisu stavljali Mariju na Božje mjesto niti je njeno štovanje ikad umanjivalo iskazivanje časti Bogu. Naprotiv!Katekizam lijepo objašnjava:
Citat:
"Marijina materinska uloga prema ljudima nikako ne zastire i ne umanjuje Kristovo jedino posrednistvo, nego pokazuje njegovu snagu. Jer, sav spasonosni utjecaj Blazene Djevice (...) izvire iz preobilja Kristovih zasluga, temelji se na Njegovu posrednistvu, potpuno od njega zavisi i iz njega crpe svoju snagu". "Nijedan se stvor nikada ne moze usporediti s utjelovljenom Rijeci i Otkupiteljem; nego, kao sto u Kristovu svecenistvu imaju na razlicne nacine udjela i sveti sluzbenici i vjerni narod, i kao sto se jedina Bozja dobrota na razlicite nacine stvarno razlijeva u stvorove, tako i jedino posrednistvo Otkupiteljevo ne iskljucuje, nego pobudjuje u stvorova razlicitu suradnju koja zahvaca iz jednoga izvora".


Malo dalje:
Citat:
"Svi ce me narastaji zvati blazenom" (Lk 1,48). "Poboznost Crkve prema Blazenoj Djevici svojstvena je krscanskom kultu"."Crkva opravdano posebnim stovanjem casti" Blazenu Djevicu. Doista, vec od najstarijih vremena Blazena se Djevica casti pod nazivom `Bogorodica', pod zastitu koje se vjernici molitvom utjecu u svim pogiblima i potrebama (...). To stovanje (...) iako je sasvim osobito, ipak se bitno razlikuje od poklonstvenog stovanja koje se iskazuje utjelovljenoj Rijeci jednako kao Ocu i Duhu Svetomu, i koje upravo podupire"; ono nalazi izrazaj u svetkovinama posvecenim Majci Bozjoj i u marijanskoj molitvi kao sto je Sveta krunica, "sazetak cijelog Evandjelja".

Naravno, najbolje bi bilo kad bi pročitao cijeli stavak 5 "Općenstvo svetih" i 6. Marija-Majka Kristova, majka Crkve pa da sagledaš ovaj dio koji sam izdvojila u cijelom kontekstu. http://www.hbk.hr/katekizam/i/1e94c1.html#RTFToC10

Mr.Samson, koliko se sjećam rekao si da si došao na forum kako bi bolje upoznao katoličku vjeru. Mislim da bi bilo najbolje kad bi za početak pročitao Katekizam Katoličke Crkve, ukoliko već nisi, a da se za konkretna pitanja obratiš onima koji ti mogu dati najpreciznije odgovore. Forum nije najbolje mjesto za to a Cirenac je dao i link gdje se možeš obratiti.


Pročitao sam katekizam i znam ponešto o tome ali smatrao sam da se o tim stvarima možemo popričati.
Znam da Bogu pripada najuzvišeniji stupanj štovanja - latria , a jedan korak iza toga je hyperdulia, najviši oblik štovanja stvorenom biću i on kod vas pripada Mariji.
Primjerice u Hrvatskoj postoji oko 22 marijanskih svetišta a samo jedno ( u Ludbregu) svetište Isusovo.
Možeš li ti ili bilo tko objasniti toliku disproporciju?

_________________
Nikad ne vjeruj osobi koja laže.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 12 vel 2014 18:24 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 13 kol 2011 12:59
Postovi: 525
Podijelio: 2 zahvala
Zahvaljeno je: 15 zahvala
Vjeroispovjest: katolička
Status: U braku
Mr.Samson napisao:

Pročitao sam katekizam i znam ponešto o tome ali smatrao sam da se o tim stvarima možemo popričati.
Znam da Bogu pripada najuzvišeniji stupanj štovanja - latria , a jedan korak iza toga je hyperdulia, najviši oblik štovanja stvorenom biću i on kod vas pripada Mariji.
Primjerice u Hrvatskoj postoji oko 22 marijanskih svetišta a samo jedno ( u Ludbregu) svetište Isusovo.
Možeš li ti ili bilo tko objasniti toliku disproporciju?

Koliko shvaćam, tvoj primjer o svetištima bi trebao potkrijepiti tvrdnju da Katolici više štuju Mariju nego Isusa.
Ako jest, primjer bi bio na mjestu kad bi centar katoličkog života bio posjet svetištu, bilo Marijinom bilo Isusovom ali to nije slučaj.Nikad bio niti će biti. Pravo središte i cilj je Euharistija.
Citat:
"Euharistija je `izvor i vrhunac svega krscanskog zivota'

Citat:
"Euharistija primjereno oznacuje i cudesno ostvaruje zajednistvo zivota s Bogom i jedinstvo Bozjeg naroda, na cemu se temelji sama Crkva. U njoj jest vrhunac kako djelovanja kojim Bog u Kristu posvecuje svijet, tako i bogostovlja koje ljudi iskazuju Kristu i po njemu Ocu u Duhu Svetom".
1326 Konacno, euharistijskim slavljem mi se vec pridruzujemo nebeskoj liturgiji i unaprijed kusamo vjecni zivot kada Bog bude sve u svima.
1327 Ukratko, Euharistija je sazetak i ukupnost nase vjere: "Nas se nacin misljenja slaze s Euharistijom, a Euharistija sa svoje strane potvrdjuje nas nacin misljenja".

Još da dodam: prisustvovanje Svetoj Misi nedjeljom je dužnost svakom katoliku. Izostanak bez valjanog razloga je teški grijeh. Posjet svetištu nije nikakva obveza


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostOvaj post je obrisan od lyra1 na 12 vel 2014 19:53.
Razlog: kršenje pravila
PostPostano: 12 vel 2014 20:55 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik
Avatar korisnika

Pridružen: 30 pro 2013 19:05
Postovi: 79
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Vjeroispovjest: kršćanin
Status: U braku
lyra1 napisao:
Mr.Samson napisao:

Pročitao sam katekizam i znam ponešto o tome ali smatrao sam da se o tim stvarima možemo popričati.
Znam da Bogu pripada najuzvišeniji stupanj štovanja - latria , a jedan korak iza toga je hyperdulia, najviši oblik štovanja stvorenom biću i on kod vas pripada Mariji.
Primjerice u Hrvatskoj postoji oko 22 marijanskih svetišta a samo jedno ( u Ludbregu) svetište Isusovo.
Možeš li ti ili bilo tko objasniti toliku disproporciju?

Koliko shvaćam, tvoj primjer o svetištima bi trebao potkrijepiti tvrdnju da Katolici više štuju Mariju nego Isusa.
Ako jest, primjer bi bio na mjestu kad bi centar katoličkog života bio posjet svetištu, bilo Marijinom bilo Isusovom ali to nije slučaj.Nikad bio niti će biti. Pravo središte i cilj je Euharistija.
Citat:
"Euharistija je `izvor i vrhunac svega krscanskog zivota'

Citat:
"Euharistija primjereno oznacuje i cudesno ostvaruje zajednistvo zivota s Bogom i jedinstvo Bozjeg naroda, na cemu se temelji sama Crkva. U njoj jest vrhunac kako djelovanja kojim Bog u Kristu posvecuje svijet, tako i bogostovlja koje ljudi iskazuju Kristu i po njemu Ocu u Duhu Svetom".
1326 Konacno, euharistijskim slavljem mi se vec pridruzujemo nebeskoj liturgiji i unaprijed kusamo vjecni zivot kada Bog bude sve u svima.
1327 Ukratko, Euharistija je sazetak i ukupnost nase vjere: "Nas se nacin misljenja slaze s Euharistijom, a Euharistija sa svoje strane potvrdjuje nas nacin misljenja".

Još da dodam: prisustvovanje Svetoj Misi nedjeljom je dužnost svakom katoliku. Izostanak bez valjanog razloga je teški grijeh. Posjet svetištu nije nikakva obveza

Mislim da omjer svetišta dovoljno govori sam za sebe tako da komentar zapravo nije ni potreban.
Što se Euharistije tiče ja sam iznio svoj stav na koji imam pravo kao i vi na svoj.Vaš stav poštujem iako ga ne razumijem.Već sam ranije naveo da imamo različite pristupe večeri Gospodnjoj ali isti je Krist, i samo je on važan.

_________________
Nikad ne vjeruj osobi koja laže.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 12 vel 2014 23:47 
Odsutan
Korisnik s preko 1000 postova
Korisnik s preko 1000 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 09 tra 2009 20:57
Postovi: 2402
Podijelio: 5 zahvala
Zahvaljeno je: 68 zahvala
Citat:
Mislim da omjer svetišta dovoljno govori sam za sebe tako da komentar zapravo nije ni potreban.


Pogledajte taj bezobrazkuk, iako je lyra taj argument totalno pobila, on govori o omjeru svetišta, uopće ne osvrčući se na argument o svetoj MIsi, ma štp god ona njemu značila (što je nebitno), ali dobro zna što Misa nama znači, i zna da je u svakom svetišttu u svakoj Misi središte Isus kojeg primamo pred kojim jedino klečimo kao pred Bogom, da je u Euharistiji i Euharistijskoj molitvi uvijek središte Krist ma kako se svetište zvalo. I on to dobro zna, li mu je i dalje cilj provocirati, i neka ga moderatori spreme tamo iz koje je rupe i došao, jer ovakvi nisu vrijedni rasprave. Jer na svaki argumenat zažmire i vidi se da im je cilj obezvrijeđivanje katolika, Euharistije, predaje, svetaca pa i Marije Isusove majke!!

Citat:
Što se Euharistije tiče ja sam iznio svoj stav na koji imam pravo kao i vi na svoj.Vaš stav poštujem iako ga ne razumijem.Već sam ranije naveo da imamo različite pristupe večeri Gospodnjoj ali isti je Krist, i samo je on važan

To je tvoj stav i tvoj problem, i tvoj stav niti jedan normalan katolik ne može poštivati, ne zato što bi te mrzio, nego zato što se temelji na oholosti i samoumotvorini, i zato lijepo odlijepi odavde, i te svoje izmišljotine prosipaj drugdje, za raspravu nisi jer na svaki argument zažmiriš i trubiš po svome!! I stalno napdaš nekim floskulama, i kada ti se dokaže da nisi u pravu, ti ušutiš i vadiš novu floskulu, a ovdje ima ljudi koji ne traebaju trošiti vrjeme na takve bezveznjake i gluposti, a pustiti te da i dalje truješ forum nema smisla. I zato moderatori znaju što im je činiti!!


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 13 vel 2014 00:21 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 18 tra 2012 23:11
Postovi: 142
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Mr.Samson napisao:
....
Što se Euharistije tiče ja sam iznio svoj stav na koji imam pravo kao i vi na svoj.Vaš stav poštujem iako ga ne razumijem.Već sam ranije naveo da imamo različite pristupe večeri Gospodnjoj ali isti je Krist, i samo je on važan.


Već sam napisao da nema smisla s tobom raspravljati ipak.....Čitam malo o tome kako se ti pozivaš na sv. Pismo i onda ti Božja ovčica i Samuel iznesu niz Biblijskih citata o tome kako su apostoli bdjeli da se njihov nauk i predaja ne iskrivljuje. Nisi se ni osvrnuo. Zašto ?? O Euharistiji misliš što misliš i ne primjećuješ da Isus govori da je njegovo tijelo istinsko jelo. Dakle ne simboličko nego istinsko. I opet Samuel iznosi niz tekstova natopljenih citatima iz sv. Pisma. I opet nije dovoljno dobro za tebe. Ipak ti znaš bolje. Želim vjerovati da si otvoren za Boga. Ako si iskren tražitelj moli Boga da te prosvijetli i dovede na pravi put.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
PostPostano: 13 vel 2014 17:00 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova
Avatar korisnika

Pridružen: 13 kol 2011 12:59
Postovi: 525
Podijelio: 2 zahvala
Zahvaljeno je: 15 zahvala
Vjeroispovjest: katolička
Status: U braku
Mr.Samson napisao:
Mislim da omjer svetišta dovoljno govori sam za sebe tako da komentar zapravo nije ni potreban.

Pošto se ustraje u protukatoličkom pisanju mi ćemo te Mr Samsone morati pozdraviti s ovog foruma jer ovo nije forum tipa "Religija" pa da svatko može pisati što poželi. Forum je katolički i ima svoja pravila: 3. Učestalo protukatoličko i protukršćansko pisanje nije dopušteno.

Zato sam ti preporučila čitanje KKC i javljanje na link koji je Cirenac dao gdje možeš saznati sve što te zanima.
Dano ti je dovoljno prostora da pitaš ono što ti nije jasno ali ne može se nijedna tema razvijati u smjeru samovoljnih tumačenja.
Pozdravljam te i želim ti svako dobro u životu i da dođeš do istine.
Lp


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 132 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr